fortschritt e 512
Re: fortschritt e 512
To vracení slámy a navíjení na průběžák má za následek hlavně seřízení napnutí řetězů v šikmáku. Takže povolit, většinou tohle dělalo nejvíc u ozimáku při prvním výjezdu než se oleštily všechny plochy.
Další z problémů může být hlína pod palcovkou, a zvlášť u ječmenů, které se občas rády hrnou. A taky to chce se seřídit vysunování palců excentrem na pravé straně lišty. Další z problémů může být i plný kameňák před bubnem.
Další z problémů může být hlína pod palcovkou, a zvlášť u ječmenů, které se občas rády hrnou. A taky to chce se seřídit vysunování palců excentrem na pravé straně lišty. Další z problémů může být i plný kameňák před bubnem.
Každý člověk má právo na můj názor.
- Mr.Equable
- Příspěvky: 636
- Registrován: 24 bře 2011 12:18
- Bydliště: Mrtník
Re: fortschritt e 512
Nám to taky letos dělalo, loni novej řetěz v šikmáku. Naštěstí se to po chvíli samo zpravilo
Práce je to těžká, namáhavá a nikdy nekončící. Všichni jsme se pro ni rozhodli dobrovolně. Alespoň já jsem se rozhodl dobře. Do "fabriky" bych se nechtěl vrátit.
Re: fortschritt e 512
Skusim napisat aj tu ci mi neviete poradit ako nastavit e 512 na soju kedze v navode nie je.
A ake sito mi treba na soju ?
Dakujem
A ake sito mi treba na soju ?
Dakujem
Re: fortschritt e 512
fastluk píše:Skusim napisat aj tu ci mi neviete poradit ako nastavit e 512 na soju kedze v navode nie je.
A ake sito mi treba na soju ?
Dakujem
Co si pamatuju z manuálu u TX-ka, tak rozdíl mezi hrachem a sojou byl v prkotinách. Tudíž bych vycházel z nastavení na hrách s doladěním dle potřeby.
Re: fortschritt e 512
Ale v knizke su az dva tipy na hra h a teraz neviem ktore kupit. A nechcem kupovat dva.
Re: fortschritt e 512
U Fortschrittu jsme spodní síta před výmlatem hrachu vydělávali a plný vítr, hrach to nevyfoukne.
Každý člověk má právo na můj názor.
- AGportal.cz
- Příspěvky: 198
- Registrován: 01 dub 2014 15:37
Re: fortschritt e 512
OŤAS píše:To vracení slámy a navíjení na průběžák má za následek hlavně seřízení napnutí řetězů v šikmáku. Takže povolit, většinou tohle dělalo nejvíc u ozimáku při prvním výjezdu než se oleštily všechny plochy.
Další z problémů může být hlína pod palcovkou, a zvlášť u ječmenů, které se občas rády hrnou. A taky to chce se seřídit vysunování palců excentrem na pravé straně lišty. Další z problémů může být i plný kameňák před bubnem.
Tak dnes kamarád čistil kombajn a kameňák měl uplně plný obilí, asi ho moc nečistí nebo nevím, může ten plný kamenak dělat taky špatné napnutí řetězů šikmáku? občas se mu prej na válu pod palcema hromadí obilí, u mojí 512 se to nestává. Ještě mě napdalo jestli v tom nemůže hrát roli pojezdová rychlost - sekal poprvé a jezdil hodně pomalu.
předem díky za odpovědi.
http://www.AGportal.cz - Seznam manuálů, novinky ze zemědělství, vyhledávání a zadávání agroslužeb, jednoduchý agrobazar - vše ZDARMA a BEZ REGISTRACE
Re: fortschritt e 512
AGportal.cz píše:OŤAS píše:To vracení slámy a navíjení na průběžák má za následek hlavně seřízení napnutí řetězů v šikmáku. Takže povolit, většinou tohle dělalo nejvíc u ozimáku při prvním výjezdu než se oleštily všechny plochy.
Další z problémů může být hlína pod palcovkou, a zvlášť u ječmenů, které se občas rády hrnou. A taky to chce se seřídit vysunování palců excentrem na pravé straně lišty. Další z problémů může být i plný kameňák před bubnem.
Tak dnes kamarád čistil kombajn a kameňák měl uplně plný obilí, asi ho moc nečistí nebo nevím, může ten plný kamenak dělat taky špatné napnutí řetězů šikmáku? občas se mu prej na válu pod palcema hromadí obilí, u mojí 512 se to nestává. Ještě mě napdalo jestli v tom nemůže hrát roli pojezdová rychlost - sekal poprvé a jezdil hodně pomalu.
předem díky za odpovědi.
kameňák mívám taky plnej (přiznám se, moc ho nečistím) a ječmen se mi občas za šnekem hromadí taky, ale z mlátičky se nevrací. ještě mě napadá, že mi to u ječmena přeráží zrnka, zvlášť letos. musel jsem jezdit s úplně povoleným košem a otáčky 750-800 max. jinak to bylo samý půlzrnko. a pak mi taky dělá, že se při zapnuté mlátičce sypou zrna šikmákem zpátky do lišty pod šnek.
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
- Mr.Equable
- Příspěvky: 636
- Registrován: 24 bře 2011 12:18
- Bydliště: Mrtník
Re: fortschritt e 512
Rob píše:Ahoj chci dat na e512 turbo nevíte z čeho?
já bych to nedělal, ten motor na to nejspíš nebude stavěnej.
Práce je to těžká, namáhavá a nikdy nekončící. Všichni jsme se pro ni rozhodli dobrovolně. Alespoň já jsem se rozhodl dobře. Do "fabriky" bych se nechtěl vrátit.
Re: fortschritt e 512
Když už, tak poradím jinak. Což takhle porovnat litrový objem motoru, počet válců a pod, s něčím co už turbo má? 512 se pohybuje někde u 50tis, předělávka turba je někde u té samé hranice. Zdvojnásobit cenu stroje, prosím, každému co jeho jest.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: fortschritt e 512
bold píše:Když už, tak poradím jinak. Což takhle porovnat litrový objem motoru, počet válců a pod, s něčím co už turbo má? 512 se pohybuje někde u 50tis, předělávka turba je někde u té samé hranice. Zdvojnásobit cenu stroje, prosím, každému co jeho jest.
e512 za 50 000, možná vrak za dobrej tak 100 130 000 cena nového turba cca 10 000 taknevím.
Re: fortschritt e 512
http://stroje.bazos.cz/inzerat/51156247 ... ombajn.php -dobrá tak 75. A pokud stojí turbo 10 tak to asi za těch 10 předěláš. Nejsem tady od toho abych se tu hádal, ani to není v mém zájmu. Nikomu jeho ideály neberu. Já měl snahu jen poradit. Zajímavé že jsi se pozastavil až u druhé části odpovědi....
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: fortschritt e 512
Tak pán neví odkud vzít turbo, ale ví, že nové koupí za deset asi tedy i s oběma potrubíma, trubkama na mazání a seřízením čerpadla. Aby nakonec zjistil, že tahle úprava na tomto kombajnu nemůže mít jiný efekt než rapidní snížení životnosti motoru. U 514ky bych to ještě pochopil, byť i tam bude efekt minimální...výkon mlátičce nepřidá, spotřebu nesníží...navíc můj osobní názor že prodávat 512ku za cenu vetší než těch 75 tis je čistá zlodějina, pokud to není muzejní kousek co nikdy nepracoval HOWGH
Re: fortschritt e 512
tak efekt to asi mít bude, přinejmenším dostane nižší spotřebu na kw. Je ale otázkou nakolik to dá motor, a jestli se ta investice vyplatí. Podle mně nikoliv. To že někteří jedinci nabízí 512 za 100 tis. je jejich věc, já taky nabídnu svou škodu 105 za 50tis a budu čekat na zoufalce který si ji koupí- nejspíš se ale nedočkám. Stejně tak jak pána, který zde položil dotaz, pak se rozčertil a nyní nikdo nikde. Klasický příspěvek omladiny, kterážto řeší věci poněkud jinak.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: fortschritt e 512
No, ja nevim. Loni jsem si koupil 512tku za 80 (s drticem) a jsem spokojenej. Vykonove je to shodne jako 514 akorat ma mensi bunkr.
Pokud by ekonomicky prinos instalace turba melo, kluci z nemecka by to tam uz davno davali.
Pokud by ekonomicky prinos instalace turba melo, kluci z nemecka by to tam uz davno davali.
Viděli jste ho jasně? Prohlédli ste si jeho tvář? Zahlédli ste ho v průvodu? Neřekl bych. Mohl jsem být kýmkoli.
Re: fortschritt e 512
Kluci z Německa dokázali vyrábět jen jeden motor - čtyřválec a z něj úpravami vyráběli dvouválce, šestiválce a osmiválce. Tak na co turbo ???
514 má proti 512 jiná vytřásadla, odmítací buben, excentr na pohonu lodi a sít a řemeny pro pohon mlátíčky, vysejpání a pohonu lišty.
Já jsem upravoval 512 motory na 514.
Přeštelování naftového čerpadla , cca 2000kč, nechával jsem 512kové bez dálkového mazání. stačí každý rok vyměnit olej. Výměna setrvačníku- některé novější 512 už mají 514kovej. Výměna vany motoru, vana s vestavěným výměníkem .
Turbo bych tam nikdy nemontoval. Těmto motorům stačí, že když se při opravě jen převložkují, tak se vysypou na klice.
Dobrá možnost je montáž motoru ZETOR 120, to docela funguje.
Co se týče cen strojů, tak to nechápu, před 10lety jsem prodával svoje 512 za 50000kč a nemohl jsem je prodat, a to si myslím, že jsem je udržoval, protože dílů byla plná kůlna. Dnes když je kombajnu né 25let ale 35, tak chtěj ještě víc.
V roce 2003 rozprodávalo Plánické družstvo (KT) stroje, třeba přívěsy 8-9tun se prodávaly za 3500-4500kč a to se tam o to ani nepoprali. Dnes by stáli 40000 a zasahovala by tam zásahovka policie.
514 má proti 512 jiná vytřásadla, odmítací buben, excentr na pohonu lodi a sít a řemeny pro pohon mlátíčky, vysejpání a pohonu lišty.
Já jsem upravoval 512 motory na 514.
Přeštelování naftového čerpadla , cca 2000kč, nechával jsem 512kové bez dálkového mazání. stačí každý rok vyměnit olej. Výměna setrvačníku- některé novější 512 už mají 514kovej. Výměna vany motoru, vana s vestavěným výměníkem .
Turbo bych tam nikdy nemontoval. Těmto motorům stačí, že když se při opravě jen převložkují, tak se vysypou na klice.
Dobrá možnost je montáž motoru ZETOR 120, to docela funguje.
Co se týče cen strojů, tak to nechápu, před 10lety jsem prodával svoje 512 za 50000kč a nemohl jsem je prodat, a to si myslím, že jsem je udržoval, protože dílů byla plná kůlna. Dnes když je kombajnu né 25let ale 35, tak chtěj ještě víc.
V roce 2003 rozprodávalo Plánické družstvo (KT) stroje, třeba přívěsy 8-9tun se prodávaly za 3500-4500kč a to se tam o to ani nepoprali. Dnes by stáli 40000 a zasahovala by tam zásahovka policie.
Re: fortschritt e 512
Proč staré kombajny E 215 a E 514 stojí tolik peněz ? Myslím si že odpověď je jednoduchá. Protože je po nich poptávka. Teď jsme ten problém probírali na ZŽ v Budějovicích. Hodně soukromníků, a není jich málo s výměrou od 20 do 50 hektarů, potřebují sklidit svou úrodu v optimální době a nechcou spoléhat na služby. Ti co si pořídili kombajn po 90. roce buď v rámci restitucí nebo z nějakých úvěrů, je používají dodnes, samozřejmě že investičně nejvýhodnější byly stroje Fortschritt, u kterých převažovala výhodná pořizovací cena, dostupnost ND, jednodušší odstraňování problémů, zkušenosti s provozem, to byly jejich velké plus. Po 90. roce měly některé mlátičky stáří od 5 do 15 let. Když si uvědomíme že od té doby uběhlo dalších 25 let, tak co mají dnes tito farmáři za možnosti, buď se poohlédnout po něčem starším z dovozu, ale většinou je tam ta cena tak vysoká, že se jim to nevyplácí pořizovat, stejně jako novou mlátičku. Samozřelmě že mám na mysli ty co nemají zájem se plahočit se svým strojem někde po službách, ale mají zájem si udělat pouze to svoje. Částečným řešením je podívat se po bazarech jestli náhodou ten stroj co tam stojí, není přece jenom v o trochu lepším stavu než náš "Ferda" který už je chudák zralý tak akorát na ND. Řešili jsme otázku jestli by se třeba nenašel výrobce, který by nabídl novou a srovnatelnou mlátičku, která by odpovídala řešením např. E 514. Myslím že by to bylo hodně zajimavé, jednoduchý motor bez elektroniky max. s přeplňováním. Mlátička bez přídavných separátorů, 4. vytřasadla, řazení s variátoem atd.. bylo by to pěkné, ale momentálně asi nemožné. Vždyť cena mlátičky E 514 byla v roce 1988 kolem 250 000 Kčs a když si jednoduchou matematikou převedete dnešní poměr cen znásobením 10x , tak nám vyjde že by cena nové E 514 byla v dnešní době něco kolem 2 500 000 kč brutto. Ptám se, šli by jste do toho ? Odpovím si sám, asi ne.....
Každý člověk má právo na můj názor.
- AGportal.cz
- Příspěvky: 198
- Registrován: 01 dub 2014 15:37
Re: fortschritt e 512
Já si myslím, že menší kombajn bez elektroniky je, třeba Claas Avero 160 - tady by mě docela zajímala cena, nevíte někdo?
http://www.AGportal.cz - Seznam manuálů, novinky ze zemědělství, vyhledávání a zadávání agroslužeb, jednoduchý agrobazar - vše ZDARMA a BEZ REGISTRACE
Re: fortschritt e 512
nevím přesně, ale mám pocit že je to kolem 4....+-
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: fortschritt e 512
Za 2 milony byl v roce 2009 dominator 160, což byl předchůdce avera. Ovšem,úzké gumy,bez ztrátomerů ( později se stejně dodělávaly) a bez vozíku na lištu Ovšem Euro je jinde. Asi před dvěma lety sem se bavil se soukromníkem,který koupil Avero a mluvil neco o 3 milionech.
Re: fortschritt e 512
2,5 hodně slušně vybavené předváděcí Avero 240 se 100Mth. Kupované letos zjara...
- rakosniklubomir
- Příspěvky: 67
- Registrován: 16 zář 2009 23:58
Re: fortschritt e 512
Zdravím,v srpnu mi volal známý,před nějakým rokem si koupil nový kombajn velikosti 512 vyrobený pod značkou D-F,má stálé problémy se slámou v obilí,moje rada byla,že má poměrně velké prolisy ve výtřaskách,shodli jsme se na zahuštění pletivem-když to nepomůže tak to skoro nic nestojí,zčásti to pomohlo.Jinak na kombajnu byl převažující materiáll řemenic plech,variátorové proti 512 menší-nepřenesete výkon,náboj malý-při poškození nevypouzdříte.Jinak vychvalovaný Holland TC za asi 3,5 mega má řemenici na ml.bubnu odhadem o 10 cm menší průměr než 512.Nejlevnější jsou ty stroje z Běloruska,ale platit 2 mega je zatraceně dost,prostě mi vychází,že stroje E prostě nic nepřekoná.
Re: fortschritt e 512
naprostý souhlas, dokud se 14ka nerozsype na prach, bude mlátit
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
- AGportal.cz
- Příspěvky: 198
- Registrován: 01 dub 2014 15:37
Re: fortschritt e 512
Zdravím mám dotaz ohledně řemenů a týká se to nejen 512. O víkendu jsem se bavil s jedním kombajnérem 512 samoukem který se mi snažil vtlouc do hlavy, že nejšetrnější způsob jak prodloužit životnost řemenů - a to nejen plochého - je vypínat je při každé příležitosti, na souvrati, při sypání atd. Podle mě se naopak řemeny častým spouštěním více opotřebovávají, nicméně zasel do mě semínko pochybnosti a zeptám se Vás zkušenějších.
Předem díky za všechny názory...
Předem díky za všechny názory...
http://www.AGportal.cz - Seznam manuálů, novinky ze zemědělství, vyhledávání a zadávání agroslužeb, jednoduchý agrobazar - vše ZDARMA a BEZ REGISTRACE
- Mr.Equable
- Příspěvky: 636
- Registrován: 24 bře 2011 12:18
- Bydliště: Mrtník
Re: fortschritt e 512
"Záleží na vkusu každého soudruha." Většinou se při vysejpání vypíná jen lišta, nebo při delšim popojíždění. JDe o to co všechno chceš vypínat. Rozhodně bych na souvrati nevypínal celou mašinu, se ti pak akorát ucpe. U sekačky na trávu taky při otáčení nevypínáš kardan. Ikdyž dnes je móda start-stop systémů
Práce je to těžká, namáhavá a nikdy nekončící. Všichni jsme se pro ni rozhodli dobrovolně. Alespoň já jsem se rozhodl dobře. Do "fabriky" bych se nechtěl vrátit.
Re: fortschritt e 512
[quote="AGportal.cz"]Zdravím mám dotaz ohledně řemenů a týká se to nejen 512. O víkendu jsem se bavil s jedním kombajnérem 512 samoukem který se mi snažil vtlouc do hlavy, že nejšetrnější způsob jak prodloužit životnost řemenů - a to nejen plochého - je vypínat je při každé příležitosti, na souvrati, při sypání atd. Podle mě se naopak řemeny častým spouštěním více opotřebovávají, nicméně zasel do mě semínko pochybnosti a zeptám se Vás zkušenějších.
Předem díky za všechny názory...[/quote
podle mně je to blbost vipinat mlatičku ,,uberu plyn je potreba at se dostane ven slama je ji tam hodně
Předem díky za všechny názory...[/quote
podle mně je to blbost vipinat mlatičku ,,uberu plyn je potreba at se dostane ven slama je ji tam hodně
když to nejde vem kladivo
Re: fortschritt e 512
Podle mne je to blbost, nejen že řemeny vydrží pravděpodobně méně, ale ložiska a vše související bude mít zkrácenou životnost... ostatně než by se to dotočilo, už budu na souvrati dávno otočený
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků