autovleky BSS a přestavby na traktorové

Uživatelský avatar
Příspěvky: 140
Registrován: 06 říj 2007 17:41

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod venca43 » 19 lis 2015 17:41

Co jsem potřeboval na vleky tak měli všechno na Fimas.cz

Příspěvky: 61
Registrován: 21 kvě 2008 22:10

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod caryfuk » 15 kvě 2016 23:38

Spitfire píše:Ukaž fotku jak to máš zaplátovaný :D
Máme v plánu navařit 6-8mm silný plocháč do toho účka a udělat z něj jekl, tak snad to bude stačit aby se už rám korby nekroutil...
Ještě jsem měl problém s brzdama, asi 3krát se stalo že zustaly zabržděný. Snad vždy při brzdění z táhlejšího kopce prostě zůstaly viset a pomohlo až sešlapnutí brzdy úplně na maximum, pak povolili. Mohlo by to být v rozvaděči? To by pak ale zůstala zabržděná jen jedna náprava podle toho kterej rozvaděč by se zaseknul ne? Je fakt že autovlek je jedinej stroj s dvouokruhovýma brzdama, tak nemáme možnost porovnat s něčím jiným, jestli nebude závada někde na traktoru...
Máme pneu 425/r22.5 a tlak na půdu nebyl až tak hroznej, to Mates je jiný kafe když vjede do pole :D Jinak samozřejmě na tohle jsou tupláky lepší to je jasný.


Ahoj, rád bych se zeptal, zda se Vám povedlo najít výše uvedenou závadu na brzdách??? Stává se mi to samé u BSS 10.10.. Rozvaděče jsem vyměnil a závada stále stejná. Vzduch nikde neutíká. Závadu na traktoru bych vyloučil, tahám ještě další dva autovleky BSS a bez problemu -traktor Case s origo dvouokruh. brzdama. Chystám se na výměnu třícestných ventilů :? V systému je nějaký redukční ventil http://www.agrozetshop.cz/ventil-redukc ... 36-c-1508/ s elekro. ventilem. Nevím zda to vyřadit, nebo to také vyměním za nové? Kabely už k tomu žádné nejsou, zřejmě se to ovládalo přes zásuvku z nákladního auta. Předem děkuji za případné rady :wink:

Příspěvky: 17
Registrován: 08 zář 2014 18:49

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod Spitfire » 11 čer 2016 13:05

Ahoj
Závadu jsme ještě nenašli, čekám až mi známej půjčí tlakoměry a zkusíme změřit tlaky, aby bylo vidět co se v okruhu při brzdění děje.
Elektro ventil by mohla být motorová brzda, tu máme vymontovanou taky a ventil teď z hlavy ani nevím jestli tam takovýhle je.
Víš jak to je, do žní je ještě daleko, tak na to máme pořád čas :D Ale kdyby jsi na něco přišel, tak dej vědět samozřejmě.

Příspěvky: 555
Registrován: 20 zář 2011 12:06

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod tomous » 18 čer 2016 16:14

Čau. Jak máte vysoký bočnice na vlekách? Tady se začínají uřezávat pryč,protože je problém na STK. Přesahuje to prej jakousi povolenou vejšku,takže buď oddělat nebo uřezat. Holt focení je focení......

Příspěvky: 61
Registrován: 21 kvě 2008 22:10

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod caryfuk » 18 čer 2016 18:18

Tak každý přívěs má v techničáku jasně uvedenou výšku, takže chápu, že se to na stk technikům nelíbí. :wink: Dle rozměrových plánů je u BSS PS2 17.13 výška 2650mm a BSS PS2 16.12 výška 2600mm.

Příspěvky: 555
Registrován: 20 zář 2011 12:06

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod tomous » 18 čer 2016 21:07

To se asi někteří budou divit,až před STK budou řádit s flexou....

Příspěvky: 83
Registrován: 05 led 2007 00:47

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod dvordy » 20 čer 2016 10:24

Co tady v kolchozu říkal kluk, tak je problém např. u devítek s nástavbou na siláž. Že to neprojde.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod bold » 20 čer 2016 12:34

Nuž časy domadělů končí. Nastává zlatá éra kovošrotů. Ovšem platí pouze pro drobné kutily kteří se snažili upravit sériové vleky. Konstruktéři vlastních konstrukcí mají zatím klid, ovšem ty nervy na cestě :lol: :lol:
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 54
Registrován: 11 dub 2006 21:29

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod bobr2 » 20 čer 2016 23:16

S STK začíná být problém pomalu se vším, ale je zajímavé že jsou rozdíly v přístupu jednotlivých STK .Například co v Opavě prošlo jen s odřenýma ušima, v Krnově bez problémů . Co se týče nástaveb na kukuřici museli jsme zajistit technickou dokumentaci, naklepat výrobní štítky a pak nechat hromadně schválit STK . Někdo to řeší výměnou korby za klasický 9t valník a po STK to vrátí zpátky - takhle jsem viděl projít Liazku s předělanou cisternou, na STK korba potom zpátky cisterna . Ovšem až je zastaví PČR na silnici bude asi problém .

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod bold » 21 čer 2016 08:21

nevím proč to fotí, ale mám pocit že právě kvůli evidenci. policie pak mrkne do databáze co bylo schváleno na STK a co vidí ve skutečnosti- pokud to nebude sedět tak nejspíš zabaví OTP a věc přesunou do správního řízení. Kde jsou ty doby kdy byl jeden foťák v dědině. :lol:
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 83
Registrován: 05 led 2007 00:47

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod dvordy » 21 čer 2016 08:40

Pokud by to focení mělo být veřejné například v době, kdy ten určitý stroj bude chtít někdo koupit, tak proč ne, ale fotky veřejné nejsou a budou sloužit k buzeraci na příští STK.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod bold » 21 čer 2016 10:57

bohužel PČR není veřejnost. Podle mně zastaví vozidlo, při pochybnostech se mrknou do databáze jak vypadalo přistavené na STK a pokud nebude souhlasit to co uvidí a to co je na fotce tak rozjedou úřední mašinerii.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 554
Registrován: 08 črc 2009 20:06

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod miki » 21 čer 2016 15:45

No kukuřičná nástavba je holt náklad navíc. Mám korbu a co je na ní je pouze moje věc, tudíž pokud jedu na STK tak to oddělám. Myslím, že řadová policie se nebude dívat na nějaké fotky z STK. Jednak proto, že tato databáze je pod ministerstvem dopravy a dále proto, že tě policajt na tu technickou pošle. Policie může zabavit techničák jeno pro určité případyhttp://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/12-zavad-kvuli-kterym-vam-policiste-mohou-na-miste-sebrat-ma/r~ebb106e81ce711e6a4100025900fea04/
Překovejme meče v pluhy a naopak

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod bold » 22 čer 2016 08:55

Podle mně je nádstavba zásah do konstrukce a ne náklad, ale záleží na výkladu chráničů. :-)
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 83
Registrován: 05 led 2007 00:47

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod dvordy » 22 čer 2016 09:29

Podle mě je to taky zásah do konstrukce a změní se tím výška, která je daná v techničáku. Pokud to tedy nebudeš mít přidělané na původní korbě jako náklad. Něco jako měl pan Pávek ve Vesničko má... na té V3Sce.

Příspěvky: 462
Registrován: 19 kvě 2013 07:21

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod Rolník74 » 22 čer 2016 13:41

Jak se to řeší u nosiče kontejnerů? Mam nosič s SPZ a můžu si na něj vyrobit kontejner fekal? Jde mě hlavně o ten fekal,to že jsou různé typy kontejnerů vím.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod bold » 22 čer 2016 18:22

nosič je nosič, záleží jak se s tím popere legislativa, nové kontejnerové zařízení mají všechny štítek, staré ne.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 477
Registrován: 24 dub 2015 10:30

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod tonik » 04 pro 2016 18:35

Zdravím, řeším problém s BSS 1010, vzhedem k tomu, že mám nízkou halu, tak potřebuji na sklápění nízkej vlek. Vysokou 16.12 tam nesklopím.
Vozím 13-14 tun pšenice. A vzhledem k tomu že většina 1010 je za 35 let v dost dezolátnim stavu, tak řeším určité možnosti.

1. Řešil někdy někdo výměnu nosného jeklu co vede od točny k zadní nápravě ? cca 6m a nechat na to udělat novou korbu.

2. Mám představu rozříznout šasi 17.13 a prodloužit to o 1m a nechat na to udělat novou 6m korbu.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod bold » 04 pro 2016 19:06

no u 1010 jsem pouze řešil vyhnilý "zlom" na hlavním rámu- odpárat výztuhu, vyřezat zhnilotinu dovařit a navařit výztuhu. Určit bych nešel cestou prodloužení jakéhokoliv vleku pokud ho v této variantě nedělal výrobce. Na STK to nemůže projít.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 477
Registrován: 24 dub 2015 10:30

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod tonik » 04 pro 2016 19:33

STK je nejmenší problém, dnes je tolik (nejen ) typů vleků, že na stk řeší jen V.Č. pneu, barvu atd. Ale jestli je šasi z jeklu nebo účka nikdo neřeší.
Chci na druhou 1010 dát novou korbu od Proroka a dát novou korbu na starej podvozek se mně moc nechce. V nejhorším mně čeká generálka podvozku 1010 ale určitě tam chci 13listové péro z 17.13. A široké nápravy s pneu 425-22,5

Pokud budu řezat 17.13, tak někde u držáku rezerva vlevo vzadu a vpravo vpředu. kvůli rozložení svárů.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod bold » 05 pro 2016 08:39

no on každý vlek má techničák a oni na to při stk občas kouknou :lol: a hlavně dopraváci začínají provádět "divné" věci, jsou napojení na net a dokážou si vyhledat v databázi jak to má vypadat. Takže hlavně ať to vypadá jak od výrobce. Zatím zemědělce tolerují ale všeho do času, jak se stane nějaký průser, tak jim nařídí kontrolu zemědělské techniky a bude spousta věcí k prodeji :lol:
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 477
Registrován: 24 dub 2015 10:30

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod tonik » 05 pro 2016 18:30

No právě, když je něco udělané jako řemeslo, tak nikoho nenapadne, že to je předělávané.
Horší jsou věci co je prokazatelně vidět. Předělal jsem autoveky z dvouokruhovejch na jednookruhový a jak to tak vypadá, budu muset vše překopat zpět.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod bold » 05 pro 2016 21:31

máš pravdu že to nikoho nenapadne, ale na technické to měří
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod poulm » 22 pro 2016 08:54

to Tonik:
Proč prodlužovat šasí? Udělej jenom delší korbu.
Korba je víceméně příslušenství vleku,která je vyměnitelná.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Příspěvky: 477
Registrován: 24 dub 2015 10:30

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod tonik » 22 pro 2016 10:14

V technickém průkazu je pod položkou 33 délka ložné plochy a to je ten problém.
Řešil jsem to s Panavem a lze pouze na ložnou plochu naloži cokoli.... cisterna, kontejner no co vás napadne a nesmí to být přivařené.
Jak jsem psal mám 1010 a šasí je po 35 letech už dost zesláblé tak nevím dovnitř není vidět, reším novou korbu a vzledem k tomu že 17.13 má jinak kolíbky, tak rěším tuto variantu. Šasi 17.13 je oproti 1010 úplně jiná liga.

Mám zachovalej podvozek 17.13 tak to možná dopadne tak, že se přehodí z 17.13 na 10.10 jen péra s nápravama a šasí se nějak vyztuží.

Co mám první 10.10 (GO 2006) tak se nám v roce 2015 z ničeho nic prohnula korba, do té doby rovná jako pravítko. Tak mám strach aby to jeklové šasi také někde nevodešlo.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod poulm » 22 pro 2016 15:47

Pokud jsi trochu zručný zámečník,tak udělej věrnou,nebo téměř věrnou kopii šasí té 10.10ky.
když se na to podíváš,tak to není nic moc složitého a myslím,že když to uděláš s rovného profilu,bez toho zalomení kousek za točnou,tak se taky dohromady nic nestane a buď si objednáš nějaký velký silnostěnný jackel podobných rozměrů,nebo použij také to Ičko,co je na 17.13tce, myslím,že na stk to nebude nikdo moc studovat co je schované pod korbou, všechny techniky primárně zajímají údaje,které jsou v TP,čili hlavní rozměry a ostatní údaje.
Tak bych to aspoň řešil já
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Příspěvky: 477
Registrován: 24 dub 2015 10:30

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod tonik » 22 pro 2016 17:59

O výmněně toho jeklu jsem také přemejšlel, stejně by se musel vzadu podložit. Ale to mně připadá dost pracný a mám strach až to budu svařovet že se to bude kroutit, protože ve fabrice to svařovali na stojanu. A vzhedem k tomu že hnedle každej druhej BSS má to íčko vařený, tak bych raději šel cestou rozříznutí íčka nastavení o 1m svaření a zvenku navařit ještě pásovinu od předu dozadu, tak aby to vypadalo jako jekl. A nemusel bych přehazovat péra a nápravy.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod bold » 22 pro 2016 20:27

Já osobně bych to vyřešil jak píše poulm, Sehnat U profil zavařit do sebe a hotovo. V době moderních strojů by šel možná ten profil i naohýbat.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 477
Registrován: 24 dub 2015 10:30

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod tonik » 25 pro 2016 18:48

Zdravím, neřešil někdo přestavbu BSS 9 nebo 78SH na kola 385/55R19,5 viz. https://stroje.bazos.cz/inzerat/6894595 ... 9-AGRO.php

a Disk kola 16/20paců na 10šroubů na BSS 17.13 atd

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod bold » 25 pro 2016 21:00

pouze všeobecně. Pokud je zapsáno ve velkém TP tak lze bez problémů. Pokud není zapsané v TP, tak oslovit výrobce který tuto úpravu musí schválit-zapsat do TP.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

PředchozíDalší

Zpět na Vleky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků