koupe E516 - E517
Re: koupe E516 - E517
No keby som nemusel tak nemenim ale strašne veľká vôľa je a lieta kombajn po ceste sam ujde kde chce a to sa nedá ísť snim preto to musím vymeniť potom aj pofotim a dám foto výmeny.
- fortschritt
- Příspěvky: 147
- Registrován: 06 kvě 2007 21:00
- Bydliště: ostrava Stará Bělá
Re: koupe E516 - E517
To budu hodně rád, samotného mě to zajímá. Ty čepy jste sehnal? Jestli byste měl zájem, mile rád pomůžu se sháněním.
co se plazí neuteče
Re: koupe E516 - E517
Ešte som nezohnal musím to odmontovať celú spojovacku a mám jeden bazár na ND na traktory kombajny atď skúsim najprv tam majú tam dve bedne capov nových na stroje kupoval som tam už nové zadné svetlá origo aj predné paraboly wartburg a hadice na hydromotory všetko nové a za smiešne ceny tak najprv skúsim tam ak nie ozvem sa vám ale ďakujem vopred za ochotu.A vy ste ako na tom s 516 zaujíma ma to rád by som to tu kus oživil ohľadom opráv rád a napadou.
- Knightjiri
- Příspěvky: 214
- Registrován: 24 úno 2016 10:23
Re: koupe E516 - E517
Jonny2410 píše:Ešte som nezohnal musím to odmontovať celú spojovacku a mám jeden bazár na ND na traktory kombajny atď skúsim najprv tam majú tam dve bedne capov nových na stroje kupoval som tam už nové zadné svetlá origo aj predné paraboly wartburg a hadice na hydromotory všetko nové a za smiešne ceny tak najprv skúsim tam ak nie ozvem sa vám ale ďakujem vopred za ochotu.A vy ste ako na tom s 516 zaujíma ma to rád by som to tu kus oživil ohľadom opráv rád a napadou.
Tak je pravda že to tady trošku umřelo tak abych odpověděl na tvůj dotaz jsem ve fázi kdy sháním všechno co se hodí prosinec sem koupil sadu 8 sít a teď v lednu nové čerpadlo a startér po go Jinak pro ty co budou shánět startéry možná to víte pro mě to bylo příjemné zjištění je totožný s tatra 148 akorát vyměnit pastorek já jeden měl doma a když sem na ně koukal teprve mi to došlo a pak mi to i potvrdil jeden majitel 517 na facebooku Jinak dnes sem objevil 516b na díly (opět na facebooku) takže se pojedu podívat a když pán bude rozumný vymontuji si hydromotory a pod. takže kdyby někdo něco sháněl dejte vědět ten stroj půjde do šrotu tak třeba dost věcí pustí za cenu šrotu. Já uvažuji o vejtřasce že by se hodila mít na skladu.
Toť k tomu co teď dělám s kombajnem.
Jinak nevíte někdo jak se dá odzkoušet funkčnost ztrátoměru? Hrabu se komplet v eletrice už dva měsíce tahám kabely (nemam na to tolik času) ale brzo na něj dojde.
Re: koupe E516 - E517
Tak ten štartér som ja tiež menil daval som z liazky 11 zubov 148 má 9 ale je slabý je to len 5,5 a6kw ja zhanam 8kw do mojho.Ja som na tom tak kadejak neviem kam s konopy ako sa hovorí mám tam rozobratý šikmy akurát mi stolár robí vodiace lišty z duba a treba mi ešte tú zadnú nápravu poriešiť a vytriasadla vycentrovat a opraviť domlacovač a elektriku komplet akurát zháňam nejaké viac pinove eurokoncovky aby sa dala kablovacka odpojiť a pristrojovka vybrať.
Re: koupe E516 - E517
Myslíš že modifikaci E516 na E516B dělal Fortschritt protože tam jsou pitomci? Vždyť oni v popisu co bylo vylepšeno uvádí že snížení otáček motoru bylo provedeno z důvodu snížení spotřeby, zvýšení životnosti motoru, a odstranění problému s přetáčením motoru při jízdě z kopce. Tento problém vznikal hlavně z důvodu nedodržení pokynů v návodu k obsluze, kde bylo uvedeno že při jízdě z prudkého kopce se při přepravě se přesune páka plynu do polohy ,,brzdění motorem" . U E516B která má tuším o 200ot/min méně není tento problém tak častý, ale přesto je v manuálu E516B napsáno totéž, při přepravě při jízdě z prudkého klesání přesuň ovládací páku otáček motoru do polohy ,,brzdit motorem". Pokud nevěříš tak si přečti manuál a nebo se koukni na ovládací páku plynu, za ní najdeš namalované 4 symboly pro stop-volnoběh-brzdění motorem-plný výkon. ,,Brzdění motorem" je označeno symbolem kolečka s brzdovým obložením. Tak je přeci logické že když tam je namalován tento symbol a v manuálu se o tom píše tak se to může stát.
Kdyby stroje oplácely lidem stejným dílem, to by bylo mrzáků
Re: koupe E516 - E517
Ja netvrdím že sú pitomci ani si nepotrebujem čítať manuál ale kto sa rozumie do hydrostatickeho pohonu pochopí.Kombajn je poháňaný čerpadlom a motor točí 2000 ot/min pri jazde z kopca aby si predišiel rozbehnutiu kombajnu sa uberie plyn do polohy brzdenie motorom aby sa kombajn nerozbehol nie motor nepretocil to by tam musela byť prevodovka nie hydrogenerator (čerpadlo) skrátka nemá čo ten motor rozbehnúť dolu kopcom .To že otáčky sa znížili z 2200 na 2000 je pravda kôli spotrebe a dlhšej životnosti a na zachovanie pôvodných otáčok mlatiaceho ústrojenstva sa len použili iné remenice.
Re: koupe E516 - E517
Ten symbol je tam namaľovaný áno to je pravda ubratim plynu uberies otáčky motora hneď aj čerpadla a znížiš tlak tým pádom kombajn spomalí to pravda je a že dolu kopcom sa kombajn rozbehne na vyššiu rýchlosť to je tiež pravda ale že sa motor začne pretáčať to pravda nie je zamysli sa nad tým motor ma max 2000 tak je nadstavený a pri jazde z kopca motor nie je zaťažený vždy ide na 2000 ine je v kopcy pri prudkom stúpaní tie otáčky môžu kolísať.Tolko k tomu.
Re: koupe E516 - E517
Píšeš to samé co jsem napsal já a tvrdíš že je to nesmysl? Píšeš ,,ubrat plyn" a co píšu já, dát plynovou páku do polohy brzdit motorem to se rovná ubrat plyn A dále je přece uvedeno že se to může stát pouze pokud se ,,neubere plyn" takže zase shoda Pokud si z opravdu prudkého kopce zapneš otáčkoměr tak zjistíš že se otáčky motoru o něco zvednou a protože byly sníženy na 2000 tak nehrozí takové nebezpečí ,,přetočení" motoru jako při 2200, to stačilo málo. Prakticky u všech kombajnů s hydropojezdem je hydrogenerátor na stejném principu, (jenom většina má diferenciál převodovku s několika stupni a 1 pevně nastavený hydromotor místo 2 stavitelných. No a třeba u MF40 pokud z kopce neubereš plyn nebo nepoužiješ brzdu tak ti počítač zahlásí překročené otáčky motoru a je to i vidět jak sama varovně na displeji naskočí stupnice otáček tak je vidět jak stoupnou a zase klesnou. Novější kombajny jako MF Beta to již nedělají v takové míře protože to vše hlídá elektronika.
Kdyby stroje oplácely lidem stejným dílem, to by bylo mrzáků
Re: koupe E516 - E517
Ja som zo všetkým suhlasil v tom si mal pravdu ale že sa motor dolu kopcom pretaca na vyššie otáčky nie je pravda pisal som o tom a ak si zapnes otáčkomer pri jazde z kopca je to len taký klam pretože motor pri jazde do kopca a v rovine je zaťažený a pri jazde z kopca je skoro nulové zaťaženie preto akoby odlahlo tomu motoru ale otáčky sa ti nezvýšia.Ubratim plynu pri jazde z kopca znížiš rýchlosť kombajnu aj otáčky motora to je logické ale ak by si šiel z kopca aj na plné 2000 tak kombajn sa ti rozbehne ale motor nie vždy pôjde na 2000 nemá ho čo rozbehnúť píšem čiste o tom.
Re: koupe E516 - E517
Asi sme sa len zle pochopili skrátka 516B je nadstavena na 2000 ot/min a nič ani jazda z kopca tie otáčky nezvýši lebo keď kombajn nastartujes na mieste a pridas na plno ide na 2000 bez zaťaženia a dolu kopcom to samé.Píšem len to čiste že ten motor nemá čo roztočiť dolu kopcom,aby sme sa rozumeli
Re: koupe E516 - E517
To je omyl. Hydromotor a hydrogenerátor jsou téměř identická zařízení s tím rozdílem že hydromotor má plnící čerpadlo které zapojeno tak aby doplňovalo ztráty v systému a nedocházelo k zavzdušnění, Kombajn není možné roztáhnout (bez rozpojení převodů ani odtáhnout) protože při stojícím motoru je deska s pístky v poloze ,,nulová dodávka oleje" a naklopit ji je možné pouze hydraulicky takže při točícím se motoru. Nebudu tvrdit že pokud by jsi desku zablokoval na maximum že by se dal kombajn roztáhnout, to asi ne z důvodu nedostatečných sil a také z důvodu nedoplňování stojícího systému olejem, ale pokud se vše točí tak písty hydrogenerátoru tlačí olej na písty hydromotoru a tím je pohání a toto platí i obráceně, z kopce se roztáčí hydromotor ten se neroztočí více protože mu klade odpor olej který tlačí zpět do hydrogenerátoru kde tlačí na jeho písky a tím ho roztáčí a hydrogenerátoru klade odpor motor, kombajn z kopce nerozjede protože energii absorbuje motor. Nemá s tím samozřejmě tolik práce protože jsou tam velké ztráty a pokud je deska nakloněna méně jsou silové poměry ještě horší, takže motor nemá téměř co absorbovat. Ale při plném náklonu jsou silové poměry příznivější a na motor působí větší síly a je ho možno za určitých podmínek roztáčet.
Kdyby stroje oplácely lidem stejným dílem, to by bylo mrzáků
Re: koupe E516 - E517
To je všetko pravda čo si napisal ale hydromotor ako koncový prevod teda reduktor by musel byť ako čerpadlo generátor on síce pri toceni saje olej od hydrogeneratora ale nie v takom množstve ani takou silou aby pri rozbehnutí dokázal roztočiť hydrogenerator a následne aj motor.
Re: koupe E516 - E517
Nechci se vám do toho nějak montovat, ale čistě teoreticky, pokud bude motor nastavený na určité otáčky u maxima a dojde k jízdě z kopce, tak hydromotor začne přetláčet kolo a může dojít ke zvýšení otáček. Tohle dokáže i HON. prostě to přetlačí a zvednou se otáčky. Prostě konstrukce hydropojezdu omožňuje opačný efekt, ale jen do určité míry.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: koupe E516 - E517
Jen se montuj Bold od toho je diskuse Máš pravdu s honem jsem sice nejezdil (Jen s tím ze Supra) ale jezdil jsem dost s Unem a to má tuším stejný pojezd jen motor je napříč a musím říci že to se z kopce umí rozjíždět, musí to bejt ale roztočené a slušnej kopec. Ale třeba kombajny s vícestupňovou převodovkou diferenciálem a jedním hydromotorem se z kopců rozjíždějí o dost více (ty starší co nemají generátor řízen elektronikou) oni mají totiž hydromotor trvale nastaven na max průtok a větší rozsah rychlosti je dosahován třemi převodovými stupni. Jsou tam menší ztráty a jiné silové poměry mezi hydrogenerátorem a hydromotorem a díky tomu ty kombajny mají větší sílu ale také se z kopce snadněji rozjedou. Jízdu po vysočině v MF40 bez brzd si teda ani nechci představovat.
Kdyby stroje oplácely lidem stejným dílem, to by bylo mrzáků
- rakosniklubomir
- Příspěvky: 67
- Registrován: 16 zář 2009 23:58
Re: koupe E516 - E517
Zdravím,dodnes si pamatuji z originálního návodu, že při jízdě z kopce továrna nařizovala snížit otáčky motoru-tuším,že to pojmenovali nějak jako brzdný chod.Jinak hydromotor je připojen ještě ke koncovému převodu-no a z kopce koncák roztáčí hydromotor-ten to s určitou ztrátou přenese dál.Není nutno vymýšlet něco co už vymyslel někdo předtím,když to funguje.
Re: koupe E516 - E517
Jj 100% souhlas a omlouvám se že jsem se tu zbytečně rozepsal ve snaze obhájit základní fyzikální věc
Kdyby stroje oplácely lidem stejným dílem, to by bylo mrzáků
- fortschritt
- Příspěvky: 147
- Registrován: 06 kvě 2007 21:00
- Bydliště: ostrava Stará Bělá
Re: koupe E516 - E517
Hoši, nebude to žádná výhra světa, ale za tu cenu dobrý kup, si myslím: https://stroje.bazos.cz/inzerat/8425328 ... unkcni.php
co se plazí neuteče
Re: koupe E516 - E517
No záleží co od něj očekáváš (na kolik ha) a co bude sekat.
Kdyby stroje oplácely lidem stejným dílem, to by bylo mrzáků
- Knightjiri
- Příspěvky: 214
- Registrován: 24 úno 2016 10:23
Re: koupe E516 - E517
Ten tam byl uz loni a predloni neco je divne na tom ze ho furt nikdo nekoupil
Re: koupe E516 - E517
Hanzi píše:To je omyl. Hydromotor a hydrogenerátor jsou téměř identická zařízení s tím rozdílem že hydromotor má plnící čerpadlo které zapojeno tak aby doplňovalo ztráty v systému a nedocházelo k zavzdušnění, Kombajn není možné roztáhnout (bez rozpojení převodů ani odtáhnout) protože při stojícím motoru je deska s pístky v poloze ,,nulová dodávka oleje" a naklopit ji je možné pouze hydraulicky takže při točícím se motoru. Nebudu tvrdit že pokud by jsi desku zablokoval na maximum že by se dal kombajn roztáhnout, to asi ne z důvodu nedostatečných sil a také z důvodu nedoplňování stojícího systému olejem, ale pokud se vše točí tak písty hydrogenerátoru tlačí olej na písty hydromotoru a tím je pohání a toto platí i obráceně, z kopce se roztáčí hydromotor ten se neroztočí více protože mu klade odpor olej který tlačí zpět do hydrogenerátoru kde tlačí na jeho písky a tím ho roztáčí a hydrogenerátoru klade odpor motor, kombajn z kopce nerozjede protože energii absorbuje motor. Nemá s tím samozřejmě tolik práce protože jsou tam velké ztráty a pokud je deska nakloněna méně jsou silové poměry ještě horší, takže motor nemá téměř co absorbovat. Ale při plném náklonu jsou silové poměry příznivější a na motor působí větší síly a je ho možno za určitých podmínek roztáčet.
Nechcem sa tu hádať treba si prezistit v prvom rade princíp fungovania a zloženie hydrogeneratora Spv23 pretože to čo píšeš je teoreticky možné no prakticky vylucitelne pretože hydromotor má síce dopĺňať straty v systéme aby nedošlo k zavzdusneniu no nedokáže vyvinúť taký tlak aby dokazal roztočiť hydrogenerator ďalšia vec keď by z nejakeho dôvodu k tomu došlo hydrogenerator má v sebe pretlakovy ventil takže je to nemožné a tieto informácie mám od ľudí čo opravujú tieto hydromotory dodnes mne samému jeden robili.Brzdenie motorom dolu kopcom sa udáva preto aby sa kombajn nerozbehol a neprekročil si konštrukčnu rýchlosť.Ked chces napr aby ti kombajn išiel rýchlejšie po ceste stačí sa pohrať z regulatorom tlaku ktorý je nadstavený na nejaký tlak.Este také info kombajn aj keby nebol olej v systéme tak nepotiahnes.Ak sa mýlim oprav ma Sewas.
Re: koupe E516 - E517
Rychlost se nezvýší tlakem (ten stoupá a klesá dle zatížení) ale změnou náklonu desky a tím se zvýší průtok (L/min) oleje. Možnost jak zvýšit rychlost je ubrat na náklonu desek hydromotorů, tím se zmenší jejich spotřeba oleje na jednu otáčku ale tím i jejich síla. Jestli by šlo přidat na rychlosti bez následků na životnost to nevím. Ale to že nejde kombajn odtáhnout je fakt E516 by se měl zabrzdit asi sám při poklesu tlaku, a E516B asi až po zabrždění brzdou, ale nepůjde již znovu odbrzdit. E516B má totiž jiný přívod oleje k brzdovému válci a to z přepadu řízení. Návod na odbrzdění je tuším napsán na skle. Ještě se omlouvám za chybu co jsem napsal, ne hydromotor, ale hydrogenerátor má to zubové čerpadlo.
Kdyby stroje oplácely lidem stejným dílem, to by bylo mrzáků
Re: koupe E516 - E517
Viem že Otec mal na 516 pridané kombajn mu šiel okolo 28 ale zas cuval pomaly.Inak ak by niekto zháňal hydrogenerator tak UDS má ten ísť SPV 23.
- Knightjiri
- Příspěvky: 214
- Registrován: 24 úno 2016 10:23
Re: koupe E516 - E517
Ahoj pokud někdo řeší zakrytování násypky jako já tak sem našel krásnou inspiraci v tomto videu dokonale vymyšlené. Alespoň dle mého názoru.
A taky abych vznesl dotaz co by jste vzali na ty boky nějakou plachtovinu, plechy nebo něco na bázi pvc aby to vydrželo časté skládání?
Vím že je to hrozná krávovina, ale na druhou stranu je zima je čas vymýšlet kraviny, zlepšováky, a podobně
https://www.youtube.com/watch?v=lk9JryOCh2M
A taky abych vznesl dotaz co by jste vzali na ty boky nějakou plachtovinu, plechy nebo něco na bázi pvc aby to vydrželo časté skládání?
Vím že je to hrozná krávovina, ale na druhou stranu je zima je čas vymýšlet kraviny, zlepšováky, a podobně
https://www.youtube.com/watch?v=lk9JryOCh2M
Re: koupe E516 - E517
Ahoj, zakrytování na videu je podobné jako na mlátičkách Claas Mega, Tucano, kde je to celé vyrobené z ocelového plechu.
https://www.youtube.com/watch?v=k_M3CMJA9T8
https://www.youtube.com/watch?v=k_M3CMJA9T8
- Knightjiri
- Příspěvky: 214
- Registrován: 24 úno 2016 10:23
Re: koupe E516 - E517
caryfuk píše:Ahoj, zakrytování na videu je podobné jako na mlátičkách Claas Mega, Tucano, kde je to celé vyrobené z ocelového plechu.
https://www.youtube.com/watch?v=k_M3CMJA9T8
asi to tak zkusím vymyslet diky za nápad
Re: koupe E516 - E517
Seruste nemáte niekto metač pliev na 516 zaujimalo by ma ako to tam je ako je riešený pohon a všetko okolo poprípade foto nejaké.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků