Krone ZX

Příspěvky: 61
Registrován: 14 led 2006 17:47
Bydliště: Strakonicko

Příspěvekod Libor Jungvirt » 14 led 2006 18:07

U Titanu je systém broušení nožů takový, že obsluha musí odjistit otočením hřídele nože, pak otevřít dveře v boku a vlézt do vozu. Pak jednoduchým chvatem (chvilku trvá než se nacvičí, ale pak už to jde bez poroblémů) nože vyndá. Řada XXL, 4XL, 5XL, 6XL a ZX již vysouvá nože dolů a výměna je tím rychlejší. Oproti Titanu je zde také každý nůž jištěn zvlášť ( u Titanu jsoe nože rozděleny na 2 půlky). Broušení je kapitola sama pro sebe. Hodně záležéí v jakém jsou stavu a jaká bruska (s jakým koutoučkem - ne všechny jsou vhodné!!!), ale souhlasímn s Vámi, že to není nejrychlejší (všechny ostatní výrobci na tom jsou ale stejně!). Podle mého názoru je nejlepší mít v podniku sady 2 - jedna je ve vozu a druhou přes den někdo naostří. Vím, že investice do druhé sady něco stojí, ale životnost nožů není nekonečná a stejně časem (po několika letech) všichni kupuuí sadu novou. Takže vlastně investujete po pár let dříve, ale zase v rámci nákupu Krone nabízí lepší ceny na druhou sadu. (divil bych se, kdyby to nedělal i konkurence). Když jsem u nožů, tak si nedovolím jedno rýpnutí - všude na výstavách vidím spousty cenově výhodných náhrat - pozor na to, všechny jsou mačkané (Krone má nože broušené) a tím je tu úhel ostření tupý a ostří je polovočku kratší! Jumbo určitě neco do sebe má a považuji tento vůz za konkureci pro Krone. Nechci zde nijak útočit pro Poetingru, takže otázka co je lepší nechám bez povšimnutí :-) - snad to pochopíte.

Petrrrr píše:Pravděpodobně reagujete na můj názor s broušením a se sbíráním. Jak už jsem psal tak jsou tady u nás v okolí čtyři sběrací vozy Krone z toho je jeden Titan - ten nejstarší - má deset let u toho jsou problémy s broušením, obsluha musí nože brousit ručně a to je práca na 4 hod, ale tato otázka už je vyřešená, novější krone už to asi mají. Další jsou dva Titan 6/48 GL mají asi tak čtyři až pět let za sebou a mohu potvrdit že se sbíráním jsou tam problémy zvlášt se slámou kde se sběrací ústrojí cpe, proč už jsem říkal. A poslední je Krone 4/XL ten má dvě leta a zdá se být v pohodě. Je fakt že srovnávat Jumbo a Titan je nefer, ale na tom Jumbu určitě něco bude. Jo a jak je to s cenou 6/XL oproti Jumbu, Jumba cena je zhruba dva mega bez dvouset tisíc.
:)
LIVA Předslavice - jsme prodejci a tímto se k tomu veřejně přiznávám.

Příspěvky: 61
Registrován: 14 led 2006 17:47
Bydliště: Strakonicko

Příspěvekod Libor Jungvirt » 14 led 2006 18:12

Sbírání a Krone - nevěřím tomu, že krone má horší sbírání než Krone. Všechno závisí na nastevení stroje a také na správné konfiguraci při objednávce. Co se týče ceny, tak Poetinger a Krone jsou cenově srovnatelní a nejvíce opravdu záleží jaká výbavy ve voze je. například zadní natáčecí náprava a flotační púneu výrazně zvednou cenu, ale takový vůz je pak úplně o něčem jiném :-)
LIVA Předslavice - jsme prodejci a tímto se k tomu veřejně přiznávám.

Příspěvky: 61
Registrován: 14 led 2006 17:47
Bydliště: Strakonicko

Příspěvekod Libor Jungvirt » 14 led 2006 18:13

Oprava: nevěřím tomu, že Krone má horší sbírání než Poetinger.
LIVA Předslavice - jsme prodejci a tímto se k tomu veřejně přiznávám.

Příspěvky: 61
Registrován: 14 led 2006 17:47
Bydliště: Strakonicko

Příspěvekod Libor Jungvirt » 14 led 2006 18:16

Celý příští týden jsem v zahraničí a fotografie mám v práci na serveru. Zašlu Vám je příští víkend. Jinak mohu odkázat na http://www.liva.cz kde nějaké jsou v aktualitách a v brzké době se zde objeví výrazně inovované informace o těchto strojích. Mámee to rozdělané už delšídobu, ale stále nějak není čas na konečné dodělání :-(.

Honza píše:to LIVA ja bych měl zájem o ty fotky sigut8@seznam.cz
LIVA Předslavice - jsme prodejci a tímto se k tomu veřejně přiznávám.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 806
Registrován: 17 lis 2005 10:49
Bydliště: Blansko

Příspěvekod Petrrrr » 14 led 2006 20:36

Ještě k tomu sbírání Krone má fakt problém u slám se sbíráním, tam je daleko ten první sběrací válec od toho druhýho co od něj bere hmotu, aspon u Titanů to tak je, fakt že jo nekecám, přímo obsluha mi to řekla a druhá mi to potvrdila.

Site Admin
Uživatelský avatar
Příspěvky: 315
Registrován: 12 lis 2005 00:23
Bydliště: blízko Olomouce

Příspěvekod Martin » 14 led 2006 22:30

Ještě se jednou vratim k hodnocení vozu Krone ,Bergmann a Jumbo.
když bych je oznamkoval jako ve škole tak:
Jumbo -1
Krone +Bergmann 2
Jestli nekdo vsadí na stroje Krone tak neprohloupí ,jsou to perfektní a robustní mašiny. Ted je u nas pujčeny shrnovač Swadro10 a zkoušely jsme mačkač Easy Cut6210 . To jsou super mašiny a skoro nemají konkurenci . Škoda že ten maškač nema bržděne kola i při praci ,na kopcich je 50q moc a umí to požduchat traktor.

Příspěvky: 61
Registrován: 14 led 2006 17:47
Bydliště: Strakonicko

Příspěvekod Libor Jungvirt » 15 led 2006 11:47

Asi jsi myslel Swadro 1010 :-). To je vynikající mašinka. Letos jsme ji sami celou sezónu provozovali jako shrnovač k Big MII a Big X. Ideální kombinace. Nevím, jeslti by jste to nebrali jako skrytou reklamu, ale pokud máte zájem, mám spoustu fotek této linky v provozu a tímto vám je nabízím do galerie :-).
Martin píše:Ještě se jednou vratim k hodnocení vozu Krone ,Bergmann a Jumbo.
když bych je oznamkoval jako ve škole tak:
Jumbo -1
Krone +Bergmann 2
Jestli nekdo vsadí na stroje Krone tak neprohloupí ,jsou to perfektní a robustní mašiny. Ted je u nas pujčeny shrnovač Swadro10 a zkoušely jsme mačkač Easy Cut6210 . To jsou super mašiny a skoro nemají konkurenci . Škoda že ten maškač nema bržděne kola i při praci ,na kopcich je 50q moc a umí to požduchat traktor.
LIVA Předslavice - jsme prodejci a tímto se k tomu veřejně přiznávám.

Site Admin
Uživatelský avatar
Příspěvky: 315
Registrován: 12 lis 2005 00:23
Bydliště: blízko Olomouce

Příspěvekod Martin » 15 led 2006 13:00

omlouvam se ,myslel sem Swadro 1010 ta druha desitka mě utekla :D
Fotky bych bral ,ale nesmí v nic byt všude napsano LIVA :) . Ale galerie by nebyla hned ,takže by to bylo tak za 2měsíce,nestiham.

Příspěvky: 61
Registrován: 14 led 2006 17:47
Bydliště: Strakonicko

Příspěvekod Libor Jungvirt » 15 led 2006 13:17

O.K., pokusím se nějaké takové najít :-)
Martin píše:omlouvam se ,myslel sem Swadro 1010 ta druha desitka mě utekla :D
Fotky bych bral ,ale nesmí v nic byt všude napsano LIVA :) . Ale galerie by nebyla hned ,takže by to bylo tak za 2měsíce,nestiham.
LIVA Předslavice - jsme prodejci a tímto se k tomu veřejně přiznávám.

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 15 led 2006 14:16

Jak byste se vyjádřil k názorům co jsou tady napsany ohledně sběracích vozů Krone a nějakých poznatků ohledně návěsů konkurenčních značek. Mě osobně se návěsy Krone líbí a zaujala mě celá nabídka této firmy. Proto se Vás tímto bych chtěl zeptat.
Díky.

Příspěvky: 61
Registrován: 14 led 2006 17:47
Bydliště: Strakonicko

Příspěvekod Libor Jungvirt » 15 led 2006 14:39

Myslím, že jsem se knázorům zde uvedeným vyjádřil, ale pokud mi něco uniklo tak mě prosím upozorněte a já to rád napravím :-). Co se týče konkurence, tak se zásadně vyhýbám jakémukoliv pomlouvání a vytahování špíny. Snad jediné mohu říct - pro vozy Krone považujeme za konkurenci jedině Poetinger, ale i tady je v mnoha ohledech Krone lepší (jak jinak) :-). Ne, ale vážně - každyý podnik je jiný a každý potřebuje jiné řešení a dovedu si představit že někdy konkurenční vůz splní lépe požadavky zákazníka než Krone, i když je to jen málokdy. Většinou je to tak trochu i srdeční volba, volba toho, jaký kdo dokáže servis, dodávky ND, jaké financování. Důležité jsou i předchozí vazby.
Jan Sedlák píše:Jak byste se vyjádřil k názorům co jsou tady napsany ohledně sběracích vozů Krone a nějakých poznatků ohledně návěsů konkurenčních značek. Mě osobně se návěsy Krone líbí a zaujala mě celá nabídka této firmy. Proto se Vás tímto bych chtěl zeptat.
Díky.
LIVA Předslavice - jsme prodejci a tímto se k tomu veřejně přiznávám.

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 15 led 2006 16:16

Takhle jsem to vůbec nemyslel abychom vytahovali na konkurenci chyby a podobně. Mě tady překvapily hodně názory, typu špatné sbírání u slámy, ostření nožů apodobně. Tytéž podivné zkušenosti u lišt, kdy nevydrží apod.
proto jsem chtěl slyšet ještě něco víc. V našich podmínkách a okolí Prostějovska a Vyškovska nejezdí v podstatě žádné sběrací vozy až n ajednu vyjímku a ten pracoval na službách na Liberecku.

Příspěvky: 61
Registrován: 14 led 2006 17:47
Bydliště: Strakonicko

Příspěvekod Libor Jungvirt » 15 led 2006 17:01

Co se týče sbírání, tak co já vím vozy Krone nikdy neměly žádné zásadní problémy se sbíráním. Hodně důležité je, jak je sběrač nastaven a v jakém je stavu. Naše firma servisuje cca 100 vozů krone a jediné problémy, které se po nějakém čase objeví, je vymačkání výměnných pouzder a občas odejdou vodící kladky. V nových typech už vodící kladky nejsou a tak tento problém skončil. Ale toto je absolutně stejné u všech výrobců. Jen nový typ sběrače, kde nejsou vodící dráhy ani kladky má tuším Krone patentován, ale ruku do ohně za to nedám. Taky nepopírám, že jsme nějaké sběrače celé měnili, ale vždy to bylo způsobenou nějakou havárií, nárazem do něčeho co na poli co dělat.

Co se týče lišt, tak tam argumentuju tím, že úplně stejné lišty jaké jsou na nejmenším žacím stroji (konstrukčně), jsou i na BIG M. A každý BIG M dělá ročně několik tisíc hektarů ve službách. Ve službách = někteří zákazníci nás pošlou tam, kam sami nejedou aby si nezničili stroje. Pokud, ale potkáte s jakoukoiliv diskovou sekačkou (se spodním pohonem) zabetonovaný sloupek, nebo trubku ..., tak to nikdy nemůže skončit jinak než havárií :-(. Co se týče kamenů, tak s těmi jsme žádné zásadní problémy neměli, jelikož diskové lišty pěkně přeskočí. Od doby co jsme namontovali, tzv. sadu pro vyšší sečení (zvýšené plazy), tak už nás kameny prakticky netrápí. Hodně tomu pomáhá i to, že Krone má jako jediný výrobce (doufám že se nepletu) zcela otočné nože.

K broušení nožů na sběracím vozu nemám už bohužel co dodat - kvalitně nabrousit 40 nožů bohužel nějakou chvíli trvá a tam vidím jediné řešení - mít 2 sady. Demontáž a montáž nožů na voze nezabere více než 10 minut.

Jsem rád že si s konkurencí romumíme :-). Mám například fotografie z loňského roku, kdy jsme jezdili s 4XL a vedle jezdil jeden nejmenovaný vůz. krone řezal bezvadně a on měl obrovské problémy s kvalitou. Nikdy se ale ode mě nedozvíte co to bylo za vůz. Proč? protože jsem přesvědčen, že obsluha, případně dodávající servis, neuměli tento stroj správně seřídit :-)
Jan Sedlák píše:Takhle jsem to vůbec nemyslel abychom vytahovali na
konkurenci chyby a podobně. Mě tady překvapily hodně názory, typu špatné sbírání u slámy, ostření nožů apodobně. Tytéž podivné zkušenosti u lišt, kdy nevydrží apod.
proto jsem chtěl slyšet ještě něco víc. V našich podmínkách a okolí Prostějovska a Vyškovska nejezdí v podstatě žádné sběrací vozy až n ajednu vyjímku a ten pracoval na službách na Liberecku.
LIVA Předslavice - jsme prodejci a tímto se k tomu veřejně přiznávám.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 806
Registrován: 17 lis 2005 10:49
Bydliště: Blansko

Příspěvekod Petrrrr » 15 led 2006 17:09

Ještě k tomu sbírání s tím měly u slámy problémy vozy Titan, ale nebudu se s vámi o tom dohadovat a ani se nechci dostat s nikým do sporu, chápu že můj názor nesídlíte prostě co jsem viděl a koupil to prodávám. Díky za pochopení a nic ve zlím.

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 15 led 2006 17:24

Jasny. Dík. Já sem zastáncem Krone. takže mám jejich nabídku prohlédnutou, navíc v místním podniku už pracuje žací lišta a shrnovač.
Hodně mě ještě zajímají sběrací návěsy Claas, hlavně Quantum, ale o tom sem se nedověděl příliš bližších informací. a na Vás se s touto záležitostí asi obrátit nemohu :D

Příspěvky: 61
Registrován: 14 led 2006 17:47
Bydliště: Strakonicko

Příspěvekod Libor Jungvirt » 15 led 2006 17:30

O.K., nezlobím se a naši debatu rozhodně neberu jako spor! :-)

Petrrrr píše:Ještě k tomu sbírání s tím měly u slámy problémy vozy Titan, ale nebudu se s vámi o tom dohadovat a ani se nechci dostat s nikým do sporu, chápu že můj názor nesídlíte prostě co jsem viděl a koupil to prodávám. Díky za pochopení a nic ve zlím.
LIVA Předslavice - jsme prodejci a tímto se k tomu veřejně přiznávám.

Příspěvky: 61
Registrován: 14 led 2006 17:47
Bydliště: Strakonicko

Příspěvekod Libor Jungvirt » 15 led 2006 17:31

No i kdybych chtěl, tak bych Vám k tomuto vozu nemohl nic víc napsat, jelikož v našem regionu jich jezdí minimum. Moje praktické zkušenosti s tímto vozem jsou nulové...

Jan Sedlák píše:Jasny. Dík. Já sem zastáncem Krone. takže mám jejich nabídku prohlédnutou, navíc v místním podniku už pracuje žací lišta a shrnovač.
Hodně mě ještě zajímají sběrací návěsy Claas, hlavně Quantum, ale o tom sem se nedověděl příliš bližších informací. a na Vás se s touto záležitostí asi obrátit nemohu :D
LIVA Předslavice - jsme prodejci a tímto se k tomu veřejně přiznávám.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 806
Registrován: 17 lis 2005 10:49
Bydliště: Blansko

Příspěvekod Petrrrr » 15 led 2006 17:35

Libor Jungvirt: Díky za pochopení a můzu se zeptat proc Krone nedelá větší senážní vozy s velikostí Jumba, proc se zastavilo na nějakých +- 60 ccm u vozu 6/XL?

Příspěvky: 61
Registrován: 14 led 2006 17:47
Bydliště: Strakonicko

Příspěvekod Libor Jungvirt » 15 led 2006 17:42

Tuto otázku jsem čekal :-). On to totiž každý výrobce počítá trochu jinak a nejsou na to přesné normy. Tedy jsou, ale každý si je tak trochu ohýbá podle svého - i krone :-). Důležité je, kolik vůz skutečně odveze (konstrukce stěň, stlačení hmoty ...) a garantuji Vám, že 6XL je na tom minimálně stejně jako Jumbo :-).

Petrrrr píše:Libor Jungvirt: Díky za pochopení a můzu se zeptat proc Krone nedelá větší senážní vozy s velikostí Jumba, proc se zastavilo na nějakých +- 60 ccm u vozu 6/XL?
LIVA Předslavice - jsme prodejci a tímto se k tomu veřejně přiznávám.

Příspěvky: 61
Registrován: 14 led 2006 17:47
Bydliště: Strakonicko

Příspěvekod Libor Jungvirt » 15 led 2006 18:09

Dodatek - myšleno na senáž.

Libor Jungvirt píše:Tuto otázku jsem čekal :-). On to totiž každý výrobce počítá trochu jinak a nejsou na to přesné normy. Tedy jsou, ale každý si je tak trochu ohýbá podle svého - i krone :-). Důležité je, kolik vůz skutečně odveze (konstrukce stěň, stlačení hmoty ...) a garantuji Vám, že 6XL je na tom minimálně stejně jako Jumbo :-).

Petrrrr píše:Libor Jungvirt: Díky za pochopení a můzu se zeptat proc Krone nedelá větší senážní vozy s velikostí Jumba, proc se zastavilo na nějakých +- 60 ccm u vozu 6/XL?
LIVA Předslavice - jsme prodejci a tímto se k tomu veřejně přiznávám.

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 15 led 2006 18:23

Claasu jezdí minimum, de fakto všude.
ještě jeden drobný dotaz, jak vypadá situace s novým fastracem 8250 a kdy dorazí k nám do ČR?

Příspěvky: 61
Registrován: 14 led 2006 17:47
Bydliště: Strakonicko

Příspěvekod Libor Jungvirt » 15 led 2006 18:26

Snad již brzo :-).

Jan Sedlák píše:Claasu jezdí minimum, de fakto všude.
ještě jeden drobný dotaz, jak vypadá situace s novým fastracem 8250 a kdy dorazí k nám do ČR?
LIVA Předslavice - jsme prodejci a tímto se k tomu veřejně přiznávám.

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 15 led 2006 18:43

takže na Techagru bude?

Příspěvky: 61
Registrován: 14 led 2006 17:47
Bydliště: Strakonicko

Příspěvekod Libor Jungvirt » 15 led 2006 18:49

U nás určitě ne :-(.
Jan Sedlák píše:takže na Techagru bude?
LIVA Předslavice - jsme prodejci a tímto se k tomu veřejně přiznávám.

Příspěvky: 562
Registrován: 12 lis 2005 11:19
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod jirka » 06 kvě 2007 21:52

http://www.agrartechnik-im-einsatz.de/r ... 129910.jpg

Víte někdo něco víc? Je to jen prototyp, nebo se to už sériově dělá?

Příspěvky: 208
Registrován: 02 pro 2006 15:53
Bydliště: Čížkovice 83

Příspěvekod Martin Hruška » 08 kvě 2007 20:56

Něco jsem o tomto stroji slyšel na školení. Krone tento tridem vyrobil co to udělá s trhem, ale zájem o tuto kategorii byl malý a stroj dlouho stál a čekal na zákazníka.

Zde je třeba si uvědomit, že senážní vozy se vyrábí na určité lince dopředu podle poptávky na trhu.

Ještě jednu poznámku k dopravní technice a speciálně k třínápravovým vozům. Řada čtenářů Farmwebu ,když vidí nebo slyší tridem tak jsou nadšení a odvázaní. Tridem není tandem s další nápravou. Tridem je o jiných nápravách (dovedu si představit ,že Strautmann, Poettinger i Krone
používají hydropneumatické odpružení BPW s nuceným řízením), jiném řízení a taky o jiném těžišti a váze stroje.
Nakonec také o jiné ceně, protože u tandemu s 8 t nápravami se dá vybírat mezi různými verzemi náprav, u 12 t náprav je jedinná volba a jiná cena.

Tridem je hezká věc, ale mnohdy je největší tandem 22 t lepší s ohledem na poměr cena x užitné vlastnosti a výkon.

Příspěvky: 562
Registrován: 12 lis 2005 11:19
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod jirka » 09 kvě 2007 18:45

K tomu se dovolím vyjádřit se. Mnozí přispěvatelé FW jsou "pouhými fandy a jde jim o fotky a potom tridem je, vzhledem k Vámi zmíněné specifičnosti, poměrně sporadicky vídané zboží. A proto je taková sháňka po tridemech. Samozřejmě po technické stránce chápu, že je to něco jiného než tandem, ale pokud jde o pohled, tridemu se nic nevyrovná. Takže je třeba na to nahlížet také z této stránky - pro tu Vámi zmiňovanou skupinu lidí. Každý se zajímáme o to svoje. :wink:

Příspěvky: 208
Registrován: 02 pro 2006 15:53
Bydliště: Čížkovice 83

Příspěvekod Martin Hruška » 09 kvě 2007 19:24

Ahoj Jirko. mně je to všechno jasný, že pro každého fandu zemědělské techniky je tridem velice zajímavá věc.

Já mám tu smůlu nebo někdy štěstí, že to vidím z trochu jiného úhlu.
Mnohdy to nejde taky vyjádřit jen jedním slovem.
Obecně k tandemovým vozům, a je jedno zda se jedná o senážní vozy nebo návěsy, je možno říct to, že tyto vozy se vyrábí na nějaké sériové lince. každá firma má jinou strategii výroby a odbytu. Tandemový vůz se prodává lépe, protože je více zákazníků, kteří si ho mohou koupit.

Tridemy kupují většinou velké podniky a u nich je rozhodování trochu složitější, protože jich je méně . Faktem je, že dopravní technika se neustále zvětšuje a to platí i o senážních vozech. Pokud chtěla firma jako Poettinger jít "dále" musela přijít s tridemem, protože Strautmann v Německu již v loňském roce nějaké prodával.

Z mého pohledu technika je ale dobře udělaný tridem výrazně dražší a složitější a v určitých podmínkách (malé pole) méně obratný jako tandem.
Rozhoduje ale zákazník.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 95
Registrován: 18 lis 2005 21:08
Bydliště: nedaleko Klatov

Příspěvekod Jirka K. » 25 srp 2007 16:01

Tady je odkaz s ukázkou novinek u společnosti Krone. Vše by mělo být představeno na Agritechnice!
http://www.farmphoto.com/fpv2/message.aspx?mid=468390
Snad se nám tu rodí konečně konkurence Jumbu 10 000. Příští rok by mu měly šlapat na paty už 3 značky - Krone, Strautmann a Schuitemaker.

Předchozí

Zpět na Sběrací vozy, svoz sena a slámy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník