Horsch x Kockerling vario

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Horsch x Kockerling vario

Příspěvekod Jan Sedlák » 05 říj 2006 13:54

Co byste řekli na tohle. http://www.pal.cz. Prvně jsem nechtěl na tohle reagovat ale nějak mi to nedalo.
Naposledy upravil Jan Sedlák dne 06 dub 2008 21:40, celkově upraveno 1

Uživatelský avatar
Příspěvky: 522
Registrován: 08 led 2006 00:49
Bydliště: okolí Litovle

Příspěvekod libor » 05 říj 2006 20:26

Vário je supr stroj ale má jednu nevýhodu potřebuje hodně koní
Porovnání těchto strojů bych rozdělil na několik bodů

vário vítězí v - počtu radliček čím více a menší záběr na radličku tím menší hroudy
- lepší mísení promíchání
- váha stroje drží lépe v půdě
- perfektně rovný povrch my váriem urovnáváme pola po jiných podmitačích a i to že po jiných podmitačich nechce nikdo jezdi raději po podmitce od vária

mě se na horschu nelíbí ty pracovní orgány je to jako klasický radličkový podmiták budou dělat velké hrudy

Příspěvky: 24
Registrován: 25 črc 2006 10:41

Příspěvekod pop » 05 říj 2006 22:30

skvělé je, že když se porovnávají dva stroje ve "stejných podmínkách", tak jeden kypří vysušený výdrol po obilí a druhý kypří strniště po kukuřici.... to jsou fakt "stejné půdní podmínky" jak sviňa....
Deutz -Fahr Ectron 5530 H

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 06 říj 2006 09:24

Je pravda že dokáže srovnat pole a připravit k setí.
Naposledy upravil Jan Sedlák dne 12 črc 2008 23:18, celkově upraveno 2

Uživatelský avatar
Příspěvky: 522
Registrován: 08 led 2006 00:49
Bydliště: okolí Litovle

Příspěvekod libor » 06 říj 2006 19:50

Oba stroje se určitě dají tahat klasickym traktorem kolem 300 koní na první podmítky sice nejedu 16 km/h ale 11 km/h uplně stačí a na zbytku jezdim 14 km/h ty dnešní názory jezdit se vším 16 km/h a více je blbost velké opotřebení a stejně skrz přední náhon bych ani jed rychleji nemohl i když po řepce nebo druhé podmítky by to šlo.

Co se týká Rostěnic tam je tolik strojů že můžou jezdit sčim je napadne ale jiné podniky mají stroje tak akorád a tak jedou mi máme vário CLC lemken smaragd a dyskáče a vše jede hlavně tedy CLC a Vário a každý na jinou práci je fakt že pokud by byly dysky typu Carrier asi by jely taky dost ale taky se nehodí na vše vário má taky své chyby náš podnikm by dysky nikdy nekoupily a to z toho důvodu že je tam moc ložisek

Další věc je to aby se nekupovalo náředí takové že někdo říkal že je nejlepší je třeba si jej vypůjčit a skusit co se komu líbí a na jaké podmíky je v dané oblasti

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 06 říj 2006 21:37

Je to fakt že ať si každý koupí co se mu líbí. Něco do sebe má Vario, hodně do sebe má terrano. Terrano proto že s ním zpracuji pole dobře na zimu, dá se jít dobře i do hloubky 15-20cm.
Naposledy upravil Jan Sedlák dne 12 črc 2008 23:19, celkově upraveno 1

Uživatelský avatar
Příspěvky: 806
Registrován: 17 lis 2005 10:49
Bydliště: Blansko

Příspěvekod Petrrrr » 06 říj 2006 21:58

Není se čemu divit, aspoň myslím. Rostěnice + slavkovsko patří k hodně suchým oblastem v ČR i proto se zde každá první podmítka válí. A v takových podmínkách se Variu prostě do půdy nechce, je to potvrzeno od obsluhy a viděl sem to na vlastní oči když traktor s 500 koníky pod kapotou měl hoodně co dělat, aby s ním pohnul. Taky už byl párkrát přetrženej.

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 06 říj 2006 23:54

Tam je lepší udělat první podmítku disky, druhou taky ale těžkými a pokud se do toho seje, připravit půdu širokým kompaktorem. I tak když letos sely řepky spíš než efektivní a taková ucelená dobře sestavená technologie to bylo jako nějaky nahodily nedomyšleny řešení. Alespoň tak mě to připadalo když jsem viděl jak se přepřahají secí stroje nakonec to sela 750ka do jednoho pole připravenyho Variem ale zaválenyho a připravenyho tak "nějak" malým kompaktorem, pak do pole připravenyho diskáčem, pak variem potom rychle setí ke konci termínu. Letos ani nejel jeden kloubák přes žně a Vario stál odstavený. I když tam pokud se nezmění zásadní věc a to vedení, resp. jeden člověk tak to tam nikdy nepůjde. Nemá to sice s tímhle tématem nic společnyho ale se stroji ano.
Naposledy upravil Jan Sedlák dne 06 dub 2008 21:41, celkově upraveno 1

Uživatelský avatar
Příspěvky: 244
Registrován: 14 lis 2005 22:00
Bydliště: Praha

Příspěvekod Zetor » 07 říj 2006 07:34

Ten clanek sem cetl, beru to hodne s rezervou. U nas byl pucenej Terrano 5FX, tahal ho JD 8220, tudiz cca 250 koni. Meli to pusteny asi na 25 cm, pripravovali pod brambory. Ten traktor to parkrat chciplo, ale tahnul to, tak maximalne kolem 8km/h. Fotky z toho jsou v galerii. Nevidim jediny duvod, proc by kloubovy traktor s tim mel mit jakekoliv problemy. A ze by se ten stroj rozkolebal, to mohlo bejt spatnym nastavenim, jsou tam operna kola, ale prijde mi to divny, protoze bych rek ze Horsch jsou celkem vysokorychlostni stroje. Az mi tohle potvrdi nekdo z praxe, tak pak tomu budu verit. Nerikam ze Vario je spatny, zadny sem ani nevidel, ale prijde mi to dosti jednostranna reklama. Jo a jeste jedna poznamka, nevim jak Vario, ale ten Horsch u nas trhal kameny vejpul.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 516
Registrován: 29 pro 2005 17:04
Bydliště: Louny

Příspěvekod Polci » 07 říj 2006 11:51

Přesně, jak říká Zetor. Ten článek je potřeba vzít s velkou rezervou. Ty fotky mě o tom jen utvrdily... Vario po kukuřici a Horsch na nějaké vyschlé raholině.
Já jsem tahal Vario (tuším 4,80) u jednoho zemědělce u Libochovic.tam jsou někdy dost tuhé hlíny a mazlavé červenky... Chtěl si vyzkoušet, jaké koně na to asi potřebuje. Tak se vzala 926 (jak to tak bývá u předváděcích strojů se zvednutým výkonem :lol: ) a hurá. Bylo to po 1 podmítce do 5 cm. A ten zákazník to chtěl pustit do 20 cm. Tak jsem to tam narval a přidal... Ten traktor chcípnul. Tak se museli ubrat krajní radlice a i tak to nudělalo vyšší rychlost než 8 km/h s TMS. Z kopečka 10 km/h a pak to dělalo výbornou práci. Ale odporově je to šílené. Ten traktor by musel mít nalitá kola vodou a všechna závaží, co jdou, aby výkon v těch podmínkách přenesl na podložku. I ten zemědělec usoudil, že to je opravdu tak na Challengera... Takže myslím, že z toho sešlo. Kousek tady od Loun to má jeden farmář a tahá to s Challengerem a ten s tím má také někdy co dělat ale nemůže si to vynachválit ,ale ten to má na lehčích půdách.Více se tu prodává Carrier, ale to ještě neznamená, že musí být lepší :wink:

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 07 říj 2006 13:27

Když se tu Polci zmínil o hloubce 20 cm a odporu, co by bylo při téhle hloubce lepší a mělo menší odpor, Tiger, Terrano nebo by to bylo stejny jako Vario.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 350
Registrován: 13 lis 2005 10:08
Bydliště: Valašsko

Příspěvekod Karel » 07 říj 2006 16:21

No myslim že hodně záleží na podmínkách. Tu tahala 8420 (270) koni 4metrovy Tiger v 22cm. To bylo přes ty vedra kdy ani nekaplo v hnědozemi řízle jílem a aby jel 10km/h tak měl co dělat. Spíš těch 9. Sice nic nezdechalo ale měl na male. Kdesi mam aj video.
Řekl sem do žní, je po žních. Zítra s ním jedu naposled.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 522
Registrován: 08 led 2006 00:49
Bydliště: okolí Litovle

Příspěvekod libor » 07 říj 2006 18:38

Pokud nekdo chce jít váriem do 20 cm tak by měl určitě nasadit užší dláta 60 mm a ten odpor se rapidně zmenší upně jsem se divil jak to hned lépe jelo

Uživatelský avatar
Příspěvky: 209
Registrován: 18 kvě 2006 19:07
Bydliště: Doma

Příspěvekod přezrálej meloun » 11 kvě 2007 19:44

Na hlubší kypření je jednoznačně lepší Terrano FX nebo Tiger. Maji masivní stavbu a mnohem menší odpor než Vario. TerraGrip jištění je taky perfektní. Určitě to udělaj s menšíma nákladama.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 522
Registrován: 08 led 2006 00:49
Bydliště: okolí Litovle

Příspěvekod libor » 12 kvě 2007 17:20

přezrálej meloun píše:Na hlubší kypření je jednoznačně lepší Terrano FX nebo Tiger. Maji masivní stavbu a mnohem menší odpor než Vario. TerraGrip jištění je taky perfektní. Určitě to udělaj s menšíma nákladama.


v tom máš ůplnou pravdu já jen psal pokud někdo má vário a chce hlouběji ale jako nový bych na hlubší koupil horche

Příspěvky: 7
Registrován: 25 říj 2009 16:21

Re: Horsch x Kockerling vario

Příspěvekod GTA » 28 říj 2009 16:10

Tož jestli má Tiger (Terano) větší či menší tahový odpor, to se neodvážím soudit.Leč Tiger je trochu jinak zaměřený stroj, dokáže jít i do hloubky pod 25 cm, kdežto u Varia je doporučená max. hloubka 20 cm, u Terana je to asi taky tak kolem 20 cm max.Vario zase tak brutální tahový odpor nemá, samozřejmě záleží na půdě.Tady na lounsku mají v podniku dvě (5,7 m), půdy střední(většinou písčitohlinité a naopak), oblast ještě spadá do srážkového stínu Krušných hor.V druhých podmítkách (do 20 cm) ho letos tahá 8480 a 765B.Občas sice trochu funí, hlavně teda v kopcích nebo na mokrém povrchu, ale zvládají to jinak v pohodě se spotřebou kolem 10 l/ha.Ani po letošním extrémně suchém srpnu nebyl výrazný problém, když se kypřilo pod řepky.(první podmítka Rubin 10-12cm).Oproti Horschům má ale Vario jednu nespornou výhodu, že prakticky v žádných podmínkách nedělá hroudy a půda je krásně nadrobená.Takže se po něm dá bez problému na podzim hned zasít bez další přípravy.Což je ve zdejší srážkově chudší oblasti důležitý.U sousedů letos koupili Terrano, pole kolikrát oddělují jenom pomyslné čarý, takže půdy jsou totožné.Po letošních suchém létě to dělalo hroudy jak blázen, takže dalších X operací, než se tam dalo zasít.I když tady tomu pomohl i lehce podivný přístup vedení ke zpracování půdy......

Příspěvky: 37
Registrován: 23 črc 2008 11:09

Re: Horsch x Kockerling vario

Příspěvekod agronpav » 31 říj 2009 14:34

Ještě k těm hroudám. Když se podíváte, tak Vario má radličky na pružné slupici, kdežto Tiger má pevné slupice. Jak uvádí literatura a praxe jednoznačně potvrzuje, pružné uchycení velmi dobře drobí, ale může mít (podle odporu) značné problémy s pronikáním do utužené půdy a hůře drží hloubku - uhýbá překážkám. Naopak pevná slupice si drží pracovní hloubku, přitom ale občas vytáhne větší půdní agregáty (hroudy). K vertikální homogenizaci půdního profilu mi takto přijde lepší držet nastavenou hloubku a rozbíjet utuženiny.

Příspěvky: 7
Registrován: 25 říj 2009 16:21

Re: Horsch x Kockerling vario

Příspěvekod GTA » 31 říj 2009 18:16

agronpav píše:Ještě k těm hroudám. Když se podíváte, tak Vario má radličky na pružné slupici, kdežto Tiger má pevné slupice. Jak uvádí literatura a praxe jednoznačně potvrzuje, pružné uchycení velmi dobře drobí, ale může mít (podle odporu) značné problémy s pronikáním do utužené půdy a hůře drží hloubku - uhýbá překážkám. Naopak pevná slupice si drží pracovní hloubku, přitom ale občas vytáhne větší půdní agregáty (hroudy). K vertikální homogenizaci půdního profilu mi takto přijde lepší držet nastavenou hloubku a rozbíjet utuženiny.


Tak samozřejmě jde v první řadě o to, zvolit vhodný stroj podle konkrétních půdních podmínek.A také mít nastavenou filozofii, do které ten stroj dobře zapadne.Ale netýká se to jen zpracování půdy, důležité je také jakým způsobem je s ní zacházeno během celého roku.(např. používání širokých pneu(pásů), stroje s velkými záběry, snížení počtu přejezdů, .....) Pokud pole celý rok valchujete četnými přejezdy těžké techniky a přidáte k tomu neodpovídající pneu, popř.nedodržování agrotechnických požadavků na zpracování půdy, tak potom tak vypadá i náročnost zpracování půdy po sklizni a je tomu potřeba samozřejmě i přizpůsobit techniku.
Znám podnik, který staví filozofii na šetrném zacházení s půdou(samozřejmě vždycky je zlepšovat) a výsledky jsou vidět.Ať se to týká míry utužení půdy, výnosů, náročnosti při zpracování a spotřeby nafty.

Příspěvky: 37
Registrován: 23 črc 2008 11:09

Re: Horsch x Kockerling vario

Příspěvekod agronpav » 31 říj 2009 20:12

... je to tak, základem všeho je vědět co chci a jak toho dosáhnu. Bohužel zemědělská praxe se od tohoto pojetí mnohdy značně odklání. Přesvědčuje mě o tom například odklon od aspoň rámcových osevních postupů v mnoha podnicích (alespoň blokace honů a dodržování minimální kostry op). Osevní postup je přece výborným základním nástrojem technologického i ekonomického plánování, tedy i požadavků na mechanizaci na zpracování půdy - kvalitativních i kvantitativních. Mnoho zemědělců si myslí, že moderní kypřiče nahradí jejich znalosti o zpracování půdy a napraví špatné, nebo alespoň nesystémové, zacházení s tímto produkčním faktorem a na základě této svojí představy pak obviňují celkem kvalitní výrobky nejrůznějších značek.

Příspěvky: 28
Registrován: 06 lis 2009 20:31

Re: Horsch x Kockerling vario

Příspěvekod Maammaam » 13 lis 2009 20:16

Vážení ,
při srovnání těch dvou, určitě Horsch.Jednak pro velkou energetickou náročnost Varia - tahal jsem 4m Case CVX a vím o čem mluvím, aby to utáhl můj kolega při 20 cm hloubce koupil si NH 240 koní (na 4m)a v kopci i tak mrčí ! Horsch i když s těma hrudama - je vždy lepší volba.Hroudy se dají řešit zřeba dvěma drobícimi válci nebo Gambridgválcema, a cenově ještě ušetříte.Za tu parádní práci, co dělá Vário, vždy zaplatíte přehnaně vysokou pořizovací cenou a velkou spotřebou nafty a zapomněl jsem jak je Vario dlouhé, tedy horší manevrovatelností a hůře se dělají rohy a záhyby.

Příspěvky: 7
Registrován: 25 říj 2009 16:21

Re: Horsch x Kockerling vario

Příspěvekod GTA » 17 lis 2009 15:26

Já ti do tvého přesvědčení o energetické náročnosti Varia nechci moc mluvit, ale viděls někdy v praxi čtyřmetrového Tigera nebo Terrano při práci v 20 cm a v kopcích ?Stačí, když se podíváš na nějaké fotky na FW, jaké stroje to při hlubším kypření tahají.Myslet si, že takové stroje zvládne při téhle hloubce traktor kolem 200 koní(nebo kolik má to CVX), je asi trochu odvážné. TIGRA už vubec ne, i když ten může dělat i hlouběji, takže je to trochu jiná kategorie.Tam čtyřmetrovou verzi tahají v drtivé většině traktory okolo 300 koní.
Drahý to je, ale stroje od Horsche nebo Vaderstadtu též řádně provětrají peněženku :)
K té spotřebě-tady jezdí dvě Varia 5,7 metru.Jedno v agregaci s pásovým traktorem (320k,převodovka PS.), druhé tahají kolové traktory (315 k nebo 350k, obě Vario)).Půdy střední, velké roviny i členitá a kopcovitá pole.
Pracovní rychlosti se pohybují okolo 12-15 km/h, spotřeba při druhé podmítce (20 cm) je v průměru 10-11 l/ha.

Ono taky docela dost záleží na tom, jak moc je ta půda "namáhána" během celého roku.

Příspěvky: 28
Registrován: 06 lis 2009 20:31

Re: Horsch x Kockerling vario

Příspěvekod Maammaam » 19 lis 2009 21:06

Stoprocentně s tebou souhlaím,
utuženost půdy a terén vůbec jsou zásadně důležité a málokdo si to kolikrát umí uvědomit.Já jsem to pouze zkoušel dva dni CVX 170 a jen plýtko - asi 15 cm a byl to jen nouzový pokus a fakt jsem se vlekl, jak říkám, z nouze.Ale 4 Vario jde opravdu tíž, mám to vyzkoušené.

Příspěvky: 7
Registrován: 25 říj 2009 16:21

Re: Horsch x Kockerling vario

Příspěvekod GTA » 20 lis 2009 17:46

Někdy to tak je.Někdo si i patrně myslí, že když postaví pluh do kopřiv a koupí kypřič, tak má hotovo.On je to pak ale trochu rozdíl v celé technologii.
Znám jeden takový případ, kdy si do družstva koupili Fendt 936 a chtěli začít s bezorebnou technologií.
K tomuto výkonnému traktoru si zapůjčili kypřič(konkrétně TERRANO 5 metrů-ale značka tu není podstatná)
Na podzim to vzali na pole, kde byla řípa-sklízelo se tam kombinovanou sklizní, takže to pole si asi dokážete představit.
Pustili to do země rovnou na nějakých těch 20 čísel :roll: a jak to asi mohlo dopadnout.....Fendtík se s tim samozřejmě dusil, kuckal a bylo hotovo.
A na jaře na základě tohoto koupili TERRANO pouze čtyřmetrové.......a tuším že snad je i nesené.
Takže jak vidno, někdo si myslí, že kypřič je pouze jinak konstrukčně řešený pluh, leč to je dost daleko od pravdy.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 264
Registrován: 05 bře 2006 19:50
Bydliště: Jižní Morava

Re: Horsch x Kockerling vario

Příspěvekod Jan » 21 lis 2009 23:51

Pánové ten Tiger je opravdu energeticky dosti náročný,tahal jsem jej letos po řepnisku v třímetrové verzi v hloubce dvaceti centimetrů a dvěstě šedesát koníků se pod ním řádně zpotilo .. Ovšem práci dělá opravdu kvalitní.

Příspěvky: 28
Registrován: 06 lis 2009 20:31

Re: Horsch x Kockerling vario

Příspěvekod Maammaam » 26 lis 2009 23:34

Dvěstěšedesát koní ve třímetru by si s tigrem měli poradit , to muselo být pole jak asfaltka. To považuju fakt za superextrém !
Prosím tě ještě mi řekni co to bylo za značku traktoru - ale nakonec i kdyby to byla jakákoliv značka tolik koní bych řekl, že už by si s ním mělo poradit, zajímavé !
Ale jak už bylo uvedeno nahoře, záleží velmi na ostatních okolnostech - nepodmítáno, uježděno, sucho, neoráno loni, těžká slýnovitá půda...Mimochodem dva takové pozemky mám - jen vedle přejedu polní cestu a ořu o dva km pomaleji, prokluz větší při stejné agrotechnice...

Příspěvky: 37
Registrován: 23 črc 2008 11:09

Tiger MT

Příspěvekod agronpav » 27 lis 2009 14:29

Možná trochu mimo základní téma, ale když už se to tady celkem solidně hodnotí, máte někdo zkušenost s kypřičem Tiger MT - dvě řady talířů a dvě řady radliček? Podle propagačních materiálů mi některá řešení přijdou hodně dobrá.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 264
Registrován: 05 bře 2006 19:50
Bydliště: Jižní Morava

Re: Horsch x Kockerling vario

Příspěvekod Jan » 27 lis 2009 22:57

Byl to ten typ Tiger MT. Traktor MX 255.

Příspěvky: 28
Registrován: 06 lis 2009 20:31

Re: Horsch x Kockerling vario

Příspěvekod Maammaam » 28 lis 2009 23:20

Je to fakt překvapivé, jsem přesvědčený, že by to měl utáhnout celkem v poho. Tento typ by měl lepe otáčet půdu a zapravit slámu, ale nejde nijak tíž vzhledem
k těm koním...

Uživatelský avatar
Příspěvky: 264
Registrován: 05 bře 2006 19:50
Bydliště: Jižní Morava

Re: Horsch x Kockerling vario

Příspěvekod Jan » 29 lis 2009 13:06

Co se týče zapravevení rostlinných zbytků tak v tomhletom je výborný,za ním to vypadá skoro jako po pluhu s pěchem. Tahal jsem tam ještě nesený CLC PRO v pětimetrové verzi ale po něm to zůstávalo všechno na povrchu a kde toho bylo více tak se hodně ucpával. U nás je problém v tom že půda je tady děsně utužená ..

Příspěvky: 28
Registrován: 06 lis 2009 20:31

Re: Horsch x Kockerling vario

Příspěvekod Maammaam » 04 pro 2009 21:35

A proto ty koně, možná po několika letech s šetrnějším přístuoem k půdě by energetická náročnost klesla a chtělo by to pořádné mrazy.
Při těch koních na to perfektní zapravení musí mít obě mašiny pořádnou rychlost.Dvakrát ježdění po osmi km ja horší než jednou dvanáct.

Další

Zpět na Kompaktory a kultivátory

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků