Nákladní automobily x traktorové návěsy

Příspěvky: 208
Registrován: 02 pro 2006 15:53
Bydliště: Čížkovice 83

Příspěvekod Martin Hruška » 27 pro 2006 16:14

V Německu jsou tyto nákladní auta -nosiče často zařazovány do skupiny pracovní samochodný stroj a osvobozeny od silniční daně. Je otázkou zda existuje také u nás podobný institut.
Jinak k tachografu. V časopose Lohnunternehmer jsem četl první informace o tachografech v traktorech. Zatím to bylo ohledně podniků služeb. Tak aby jste nebyli brzo překvapeni !!!!!!
Nevím jaký je rozdíl mezi jízdou nákladním autem a Fastracem z hlediska
přestávek a bezpečnosti.
Jak znám naší legislativu, tak to u nás bude u traktorů dříve než v Německu.

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 27 pro 2006 16:41

U Fastracu přestávky nemusí být, tachograf nemá. Taže ani nikdo ohled nebere. (Zatím)
Fastrac je kategorie Traktor.

Příspěvky: 147
Registrován: 23 lis 2005 13:23
Bydliště: Vých.čechy

Příspěvekod xslayer » 27 pro 2006 17:12

je to sice pěkný ale salbý takový již zmíněny unimog nemůže na sebe naložit více jak např 3 t hnoje nebo 3000l čehokoliv tak si vemte co to jezdit se třema tunama to se nevyplatí vůbec vyjede na pole vyhází a jede zase . to je hrozná nevýhoda proti tomu agro tatra je zatim do podniku pořád výhodnější .To samý ten MAN

Příspěvky: 208
Registrován: 02 pro 2006 15:53
Bydliště: Čížkovice 83

Příspěvekod Martin Hruška » 27 pro 2006 17:48

Několk slov k Unimogu. Dělali se i delší verze na kterou šlo dát rozmetadlo z Gustrowa na 4 m3 , v praxi se vozilo 5-6 t.
Jinak Unimog pro zemědělství je určen hlavně jako tahač, to znamená s malou korbou + třínápravový přívěs s otočnou ojí nebo návěs, rozmetadlo ,cisterna.

To samé je i u zemědělských verzí MAN. Dělají se verze pro agropodniky, kde je 12,9 t celková hmotnost. Tyhlety auta jsou osvobozeny od mýtného a od silniční daně. S rozmetací nástavbou z Gustrowa na jaře únor - květen přihnojuje, po žních dělá základní hnojení a vápnění a od listopadu jezdí až do března jako silniční sypač. na nástavbě se jen vyhodí rozmetací ústrojí -ze dvou se přejde na jednokotoučové.

Výhodou těchto nosičů oproti Tatře je to, že jsou lehčí.

Dělají se ale také 4 nápravové speciály s dofukováním na aplikaci hnoje.

Druhé využití vidím jako tahač, jak již bylo popsáno.

K silniční dani a tachografům. jak sleduji vývoj v zemích EU i u nás, tak traktor je vše do 40 km/h, v budoucnosti do 50 km/h. Jednotlivé země mají pro určitou skupinu vozů různé vyjímky.
Pokud ale nosiče budou jezdit přes 40-50 km/h dovedu si představit, že budou mít stejná pravidla jako nákladní auta a tedy i přestávkya tachograf . Nejsem věštec, ale z toho co čtu v odborném tiskuv Německu, tak vím ,že to jednou příjde.
To je otázka řidičských průkazů a obecně legislativy v EU.

Fastrac má u nás určitou vyjímku, respektive schválení.

V Německu rozlišují u tažených návěsů verzi 40 km/h, do 60 km/h a nad 62 km/h.Poslední může jezdit po dálnici. To je taky příklad fastracu s 80 km/h rychlostí, který v Německu jezdí po dálnici. Všechny tři kategorie mají přesná pravidla jak má být vůz i traktor vybaven. Podobně by to mělo být v budoucnu i u nás. Momentálně je to hodně odlišné.

Z důvodů té rychlosti voli některé podniky místo Fastracu taky MAN.

Na stránkách ,kterů uváděl Štěpán je několik foto a odkazů. Jeden MAN s senážním vozem Cllas a jeden s Strautmannem.

Příspěvky: 147
Registrován: 23 lis 2005 13:23
Bydliště: Vých.čechy

Příspěvekod xslayer » 27 pro 2006 20:07

Tak to se omluvám a děkuji p.Hruškovi za detailní vysvětlení :idea: :idea:

Příspěvky: 208
Registrován: 02 pro 2006 15:53
Bydliště: Čížkovice 83

Příspěvekod Martin Hruška » 27 pro 2006 20:17

Není za co se omlouvat. Kdybych nedělal nástavby na auta taky bych to nevěděl.

S pozdravem Martin

Uživatelský avatar
Příspěvky: 448
Registrován: 28 led 2006 23:06
Bydliště: Jižní Morava

Příspěvekod riderstan » 20 led 2007 20:07

jeden zemědělský speciál od Scanie http://img266.imageshack.us/img266/3410 ... ophzt7.jpg

Příspěvky: 87
Registrován: 09 pro 2007 12:33

Příspěvekod PISKUNK563 » 02 led 2008 08:16

U nás trambusy pomalu mizejí, má je nahradit 7430 a hts 20.79., 6920s a hts 20.79. a koupili 6830 a ten možná bude tahat nějaký vlek. Na podzim tady jezdil 7820 a tahal za sebou agrona!!!!!!!!!!!!Ale to naváželi hlínu pod nový kravín. :roll:
Modrý Zetor 6711, John Deere 8330 a Case mx 310

Příspěvky: 21
Registrován: 28 pro 2007 17:22

Příspěvekod Tomáš » 02 led 2008 17:37

Dobrý den, vzhledem na silniční daň a další okolnosti se mi přesto líbí vleky... Nákladní vozy nikomu neberu. Do vleku naložíš víc než např. do Tatry.(nic proti tatrám, a dalším nákladních vozů).
NEJLEPŠÍ KOMBINACE-John Deere 8530 s Horsch terrano FX 8

Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 15 led 2007 09:04
Bydliště: Opava

Příspěvekod VonVagel » 03 led 2008 09:04

Je otazka casu nez nase chytre hlavy prijdou na to ze traktor s vlekem silnicni dan neplati...a pak se to rychle zmeni:)

Příspěvky: 87
Registrován: 09 pro 2007 12:33

Příspěvekod PISKUNK563 » 11 led 2008 20:38

Jo máš pravdu. Za chvíli se bude platit i za traktor podle toho , kolik má koníků pod kapotou. :evil: :evil:
Modrý Zetor 6711, John Deere 8330 a Case mx 310

Příspěvky: 48
Registrován: 18 pro 2007 18:47
Bydliště: Vysočina

Příspěvekod PAJA XX » 20 led 2008 00:02

Jan Sedlák píše:To nemůžu říct. Prostě to nejde, je na to informační embargo :D
tak copak je to za stroj :?: nebo embargo ještě trvá

Příspěvky: 2
Registrován: 26 bře 2008 16:21

Re: Nákladní automobily x traktorové návěsy

Příspěvekod John Deere 7920 » 01 dub 2008 22:39

Nejrychlejší traktor je Fastrac série 7000

Příspěvky: 3
Registrován: 07 črc 2008 17:28

Re: Nákladní automobily x traktorové návěsy

Příspěvekod ferda » 13 pro 2008 12:33

to Hruška. souhlasim ze pri znich maj stat auta na souvratich a vyuzivat prekladyci vuz.jednak se do nich krasne vysejpa za jizdy a za druhy v tomhle pripade je zbytecny litat s autem po poli.nadruhou stranu pri senazich je auto k nezaplaceni, aspon u nas.ziju na Vysocine, nemame tady lany ani nejakou velkou rovinu...kdyz sklizime TTP na senaz tak sou to vecinou mensi,svahovite louky.kdyz se tam ma motat s navesem tak toho ma plny brejle.zbytecne tim snizuje hektarovej vykon rezacky a prodluzuje celou sklizen.na vecich loukach se chce rychle namotat a to mate vdet jakou paseku nadela rizenou napravou.ja su pro kombinovanou dopravu,nekde maj na vrch auta, nekde traktory.ale ne ze navjes je nejlepsi reseni.jak prokoho a jak kde...

Příspěvky: 87
Registrován: 09 pro 2007 12:33

Re:

Příspěvekod PISKUNK563 » 02 led 2009 19:51

Nejlepší by byly překládací vozy, ale ne každý podnik na ně má :oops: , tady široko daleko neni ani jeden. Já jsem to viděl, když jsem podmítal strniště, kde byla řepka. Na souvrati JD 6920S s Horsch Terrano fg.6 musel podřazovat. Jinak jinde jel docela dobře. Ale peníze vždy rozhodují a ne nějaké utužování. Nevím, nemám s tím zkušenosti, ale slyšel jsem, že náklaďák dokáže udusat hodně hluboko.
Modrý Zetor 6711, John Deere 8330 a Case mx 310

Uživatelský avatar
Příspěvky: 522
Registrován: 08 led 2006 00:49
Bydliště: okolí Litovle

Re: Nákladní automobily x traktorové návěsy

Příspěvekod libor » 02 led 2009 21:33

Tomu utužení věř když jsme ještě rozmetaly s trambusem RMA 8 a traktor rozmetadlo tak šlo pěkně poznat kde jelo auto- při orbě a pokud bylo mírně vlhko tak to bylo vidět ještě více

Příspěvky: 207
Registrován: 29 črc 2012 20:27

Re: Re:

Příspěvekod Brano » 06 led 2014 15:47

PISKUNK563 píše:Nejlepší by byly překládací vozy, ale ne každý podnik na ně má :oops: , tady široko daleko neni ani jeden. Já jsem to viděl, když jsem podmítal strniště, kde byla řepka. Na souvrati JD 6920S s Horsch Terrano fg.6 musel podřazovat. Jinak jinde jel docela dobře. Ale peníze vždy rozhodují a ne nějaké utužování. Nevím, nemám s tím zkušenosti, ale slyšel jsem, že náklaďák dokáže udusat hodně hluboko.

Lenže časom sa príde na to, že sa šetrilo na nesprávnych miestach...veď na úvratiach je to krásne vidieť už teraz.

Předchozí

Zpět na Nákladní vozy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník