SIGA

Uživatelský avatar
Příspěvky: 350
Registrován: 13 lis 2005 10:08
Bydliště: Valašsko

Příspěvekod Karel » 12 pro 2006 16:31

A kdo říká že na návěs nemůžete dát velké kola?Všechno de. Aj kdyby měly byt dva páry silniční a polní přezut to je otazka cca hodiny. Když by navěs nebyl využity v zemědělství tak by se s ním dalo jezdit s tahačem po cestě. Třeba štěrk, nebo písek vozit. (Mužu se mylit ale možna to je tak i v jevišovicich když maji i tahače) Když už ten návěs je tak proč ne. Už sem to tu kdysi propagoval ale byl sem ubit utužením :)
Řekl sem do žní, je po žních. Zítra s ním jedu naposled.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 163
Registrován: 24 úno 2006 19:49
Bydliště: Kobylnice (okr. BRNO)

Příspěvekod Stepan » 12 pro 2006 17:15

to Karel: S těma dvouma sadama pneumatik (polní a silniční) to provozuje jeden službař v německu. Hlavním důvodem bylo asi to, že s těma polníma Michelinkama Cargo X-Bib, je ten návěs širokej 2,75 metru a podle vyhlášky takhle široké vozidlo nemůže jet 80 km/h, což je povolená rychlost pro náklaďáky. Při použití silničních pneu je už šířka standartních 2,55 metru. Takže s tim muže tahač letět tech svejch 80 km/h. Vono ty polní Michelinky asi taky nejsou konstruovány na rychlost 80 km/h, ale hlavní důvod bude asi ta šířka.
Když si otevřete ten první link co sem dával Jirka, tak tam je to popsaný, víc by k tomu asi napsal někdo, kdo umí líp německy jak já.

Příspěvky: 24
Registrován: 30 lis 2006 21:48

Příspěvekod Mirin » 12 pro 2006 18:00

Pomalu ale jistě se dostáváme k jádru problému.Dvě sady pneu na první pohled to je side pěkný,ale:kdo z Vás by dobrovolně,ke své práci navíc(někdo to dělat musí) přezouval 3nápravový návěs 4,6,10krát do roka?a co když budu mít prácu pro tahač i traktor?jeden návěs na dva tahače to prostě nejde.Tohle je dobrý třebas pro bioplynky.Přívozová cisterna jako silniční návěs a korba na siláž na zemědělském podvozku se vším všudy.Problém ovšem je,že ten slavnej zemědělskej podvozek vysněnejch parametrů jěště nikdo nevyrobil :cry: nebo votom aspoň nevim :roll:

Příspěvky: 208
Registrován: 02 pro 2006 15:53
Bydliště: Čížkovice 83

Příspěvekod Martin Hruška » 12 pro 2006 18:49

Téměř každý den s profesionálně zabývám problematikou zemědělské dopravy a musím říci, že situace není v praxi tak jednoduchá jak si někdo
myslí a presentuje je v reakcích na podvozek SIGA Duo.

Zemědělský materiál má hustotu od 450 do 900 kg/m3. Z tohoto pohledu jsou velké vany u SIGA Duo v Německu momentálně z důvodů "bioplynu" a obrovskému trendu odvozu co největšího objemu.

Rada z vás asi neví, že vozy s výtlačným čelem různých značek, které na farmwebu jmenujete má takový objem vozu jen proto, protože vozí senáž, siláž a substrát pro bioplynku.

Například nejmenovaný vůz s výtlačným čelem na dvou nápravách má objem 34-35 m3. Pro senáž je to ok, dejte tam ale 35 m3 obilí.

35 m3 x 800 kg/m3 = 28 t

Nejdříve to neunesou gumy a poté nápravy. Další věc je nakládací výška.

Podobné je tomu i u podvozku SIGA Nova s jakýmkoliv návěsem.
Objem je především na lehčí materiály. Takto musí uvažovat každý farmář.

Jinak poznámka k pneu 560/60-22,5" Michelin. Vedle gum existují ráfky s různým vlisováním tedy ET (Einpresstiefe).Není problém dát tyto gumy na 2,55 m.

Pokud jde o tlak na půdu, tak existuje řada možností. Jednou je oddělení polní a silniční dopravy, druhou je použití radiálních pneu s velkým ráfkem (600/55-R 26,5", 710/5O-R 26,5") s tlakem na poli do 1,5" barů
a regulací tlaku v pneumatikách.

Když se podíváte do praxe na 9 t vleky s silničními gumami s tlakem 8 bar, na LIAZ a Tatra s 9 bary,tak tady je problém.

Vše je jen otázkou peněz a vyspělosti managmentu podniků.

Pokud jde o naší strategii tak u překládacích vozů na obilí a u aplikace kejdy tuto věc podporujeme a uplatňujeme. U rozmetání hnoje na poli to není problém.

Při prodeji ale v ČR často vítězí cena nad kvalitou a vybaveností strojů.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 163
Registrován: 24 úno 2006 19:49
Bydliště: Kobylnice (okr. BRNO)

Příspěvekod Stepan » 12 pro 2006 19:04

Já bych to viděl spíš takhle, když už si to někdo koupí, myslim tim za traktor, dá si na to ty kola na pole, celou sezonu s tim jezdí, a napodzim když už nemá co vozit na polu, tak tam dá silniční kola a má ten návěs (bez SIGY) zase vytíženej. Za předpokladu že má tahač samozdřejmě, třeba odvoz cukrovky ze skládky do cukrovaru. Samozdřejmě ten tahač bude přes rok vozit neco jinyho aby nestál, to by se asi nevyplatilo jinak. Akorát mě teď zrovna nenapadá co by přes rok vozil, co se v zimě nevozí. Samo že s jinym navěsem, a nemyslim tim teďka jinej sklopnej návěs, ale jinej druh návěsu, třeba na dobytek nebo tak něco....

Uživatelský avatar
Příspěvky: 163
Registrován: 24 úno 2006 19:49
Bydliště: Kobylnice (okr. BRNO)

Příspěvekod Stepan » 12 pro 2006 19:12

S těma ráfkama s různým ET naprostej souhlas, já jenom že to stálo v tom článku toho německýho službaře.

Příspěvky: 221
Registrován: 13 pro 2006 18:10

Příspěvekod chomyz » 13 pro 2006 18:57

Vážení kolegové, jelikož tato první Siga v ČR je tak trochu moje dítě a pracuje v našem podniku, rád bych reagoval na některé vaše dotazy. Předně je to testovací fáze něčeho nového, což jak vidím budí už teď nebývalé emoce. Důvody pro pořízení tohoto byly v základu tyto: jednak potřeba vozit materiály efektivně tzn. ne 12-14 t za velkým traktorem a dále jak toho docílit: buď tridem návěsem který je profesionální avšak dost drahý a při sklápění vzad vyžaduje vysokou střechu a při sklápění nabok dlouhý přijmový koš, anebo tahat dva vleky tak jak je to běžné v SRN. U nás to všem připadá divné a podporuje to i zaostávající legislativa, ale tohle je vlastně obdoba dvou 18 t vleků (s nosností cca 13t) za sebou akorát se s tím poněkud líp couve a při jízdě je to klidnější. Samozřejmě je to určeno pouze pro dopravu po silnici a plnění případně na polní cestě. Z toho plyne že rozhodně nehodláme vozit siláž, vyvážet hnoje apod. od toho jsou Annaburgery.Cose týká utužení tak viz výše, samozřejmě v poli s tím nemají co dělat snažím se k tomu dávat překládací vůz. Jinak pneu jsou obdobné jako na Agro Tatře se kterou se běžně v podnicích vozí siláže, rozmetá hnůj atd. to jen tak na okraj. Pneu tam máme schválně silniční protože máme dost zkušeností s životností a cenou flotačních pneu při intenzivním ježdění v traktorové dopravě tj. cca 50 tis. km za rok. K přepřahání tak je to uvádí ve svých materiálech Siga jsem v podmínkách ČR dost skeptický - jednak kamiony mají v dopravě v současnosti přebytek poptávky nad nabídkou a hlavně si nedovedu představit autaře, který by nechal traktoristy tahat jeho návěs, neboť přísnost na technický stav kamionů je poněkud vyšší. Aspoň dle našich zkušeností. Co se týká přepřahání různých návěsů za traktorem tak rozhodně je perspektivní valníkový návěs na balíky, stará silo- jitrnice na dopravu kejdy (mezi jímkami ne do pole :-) a ev. podvalník na převoz pásáku nebo nakladače. Ohledně toho že každý by měl být hospodář a umět počítat plně souhlasím - ano na poli nemají co dělat ale podniky které na pole nikdy nevjedou s ničím bez flotačních pneu- před těmi smekám, avšak na druhou stranu- můžete vézt za velkým traktorem 12 t na autovleku nebo 17 t na návěsu nebo 24 t na tridemu nebo 27 t na tomhle. Nadcházení atd. - ne jedná se o zcela běžný dvoukorbák, původně jsme chtěli dvounápravový, ale ty bývaji už v dost špatném stavu, ten by dokonce přesně vyhovoval hmotnostním podmínkám viz dále. Nakonec jsme radši zvolili třínápravový mimochodem takové použité návěsy se dají pořídit za ani ne 50 procent ceny traktorových návěsů. Plně souhlasím že Fastrac 3220 není pro takovouto agregaci ideální kvůli malé možnosti řazení pod zatížením, v kopci zkrátka lezete jak s matesem bez turba s vlekem, ale pro Fendt 900 nebo Fastrac 8250 prostě vario a dost koní je tohle bezkonkurenční přepravní kapacita. Pro zajímavost spotřeba s cca 25t nákladu na silnici nám zatím dělá kolem 65 ltr v kombinaci (tam prázdný zpátky plný) což v traktorové branži považuji za dost slušné dle mých zkušeností. No a konečně ty hmotnosti a legálnosti - jakou výjimku má Fastrac už zde někdo zmiňoval, samozřejmě tohle neodpovídá předpisům, pár tun je tam navíc, ale při troše snahy se dá vyladit souprava i tak aby odpovídala těm 32 technicky možným u Fastracu a 27 na silnici schválený- podotýkám u Fastracu např. náš JD 8320 má schváleno 31,5t a to například s uváděný dvounápravovým sedlovým návěsem pak je úplně OK. Náš Fastrac s tím samozřejmě nejezdí 65 km/h to je iluzorní, po silnici klidných 55 a z kopce musí řidič myslet. Jinak v SRN je běžné že traktory od cca 150 koní tahají dva vleky s celkovou hmotností 32-36 t a nikdo to nevidí jako nějaké bláznovství. K tlakům na nápravy - dle vyhlášky můze být na nehnanou nápravu 10t, většina návěsů za kamion má 8t mohou však mít i 9t (pokud jsou středy náprav dál od sebe). Náš návěs má max. 36 tun tj. 3x 8t na nápravy a zbývá 12 t na točnu Siga to se dělí 9 t na nápravu Siga a 3 t na hák traktoru jako u běžného návěsu. Pan Siga to má schválené TUV takže to prostě vychází.
Omlouvám se za délku příspěvku ale snad jsem odpověděl aspoň na některé vaše dotazy.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 710
Registrován: 21 pro 2005 21:16
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod david » 13 pro 2006 22:11

jj pěkné díííík :wink:

Příspěvky: 130
Registrován: 27 bře 2006 17:02
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod JARO » 11 led 2007 17:00

Podla mna by nebolo špatné pouzit ako tahač aj XERIONa.
CLAAS je specialista na sklizeň


Site Admin
Uživatelský avatar
Příspěvky: 315
Registrován: 12 lis 2005 00:23
Bydliště: blízko Olomouce

Příspěvekod Martin » 12 úno 2007 14:11

Neni to přimo SIGA, ale je to dost podobné
http://www.trinitytrailer.com/Gallery%5CPhoto15.jpg

Příspěvky: 141
Registrován: 01 pro 2006 23:42
Bydliště: Benešovsko

Příspěvekod JD8200 » 12 úno 2007 17:01

Tak to už je pořádný objem,tam se něco vejde. No ale chtěl bych ho viděl někde v mokru co by s plným dělal.
MICHAL

Příspěvky: 221
Registrován: 13 pro 2006 18:10

Re: SIGA

Příspěvekod chomyz » 16 lis 2009 17:35

Tak to vypadá, že snad Siga pod novým vlastníkem bude pokračovat ve výrobě a představila i několik dalších zajímavých konceptů. Co mě zaujalo, že dolly se pomalu ale jistě šíří a objevují se i u dalších výrobců (Fliegl, Dezeure, Krampe, Stapel, Dritech, Metsjo...) a také výrobci návěsů už někdy konstruují výrobky přímo určené za dolly, např. přívozné cisterny či silážní vozy. Při sledování galerií ze sklizní siláží u našich západních sousedů mě zaujalo, jak značné množství souprav dolly+ návěs se při těchto akcích objevilo, byť právě ježdění na poli vedle řezačky není v tomto případě zrovna ideální využití...

Příspěvky: 208
Registrován: 02 pro 2006 15:53
Bydliště: Čížkovice 83

Re: SIGA

Příspěvekod Martin Hruška » 16 lis 2009 18:04

Pro Chomyz:
S firmou SigaNova je to tak, že se vše točí okolo Mathiase Herickse, bývalého konstruktéra firmy Krampe.Siga Nemá žádnou výrobu, ale je to jen konstrukční kancelář. Nyní využívá jednoho výrobce nákladních návěsů, který má díky problémům v kamionové dopravě problémy s vytížením výroby, proto je zde snaha po vytížení výroby .
Osobně tomu nedávám moc velkou budoucnost.
To že se podvozky rozvíjejí je možná zásluhou několika firem ,ale obecně zůstává nezastupitelná role třínápravových vozů od 45 m3 nahoru. Trendy v Německu jsou spíše po oddělení dopravy na poli a na silnici i u silážní kukuřice a řešení problematiky odvozu nákladními vozy. To samé platí od 8 km i pro přívoz kejdy na pole

Podovzky Dolly jsou zajímavé, ale nepatří na pole. Jsou alternativou na silnici.

Předchozí

Zpět na Vleky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků