SIGA

Site Admin
Uživatelský avatar
Příspěvky: 315
Registrován: 12 lis 2005 00:23
Bydliště: blízko Olomouce

SIGA

Příspěvekod Martin » 11 pro 2006 09:55

Sem pište vaše reakce a nazory na SIGU podvozky(aktualizace 10.12.2006)

Příspěvky: 79
Registrován: 10 dub 2006 10:38
Bydliště: HK

Příspěvekod radek » 11 pro 2006 12:13

Vypadá to zajimavě, ale chtěl bych to vidět za mokra, to si myslím, že by si ten fástrak ani neškrt. Jinak si myslím, že s tím bude špatná manimulace a je to strašně dlouhý, radši bych dal přednost klasickému vleku nebo návěsu.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 710
Registrován: 21 pro 2005 21:16
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod david » 11 pro 2006 13:11

podle mě je to dělaný pro velký podniky nebo pro služby prostě to vytáhnout na cestu a tam to přepřáhnout za nákladák a jedem to je podle mě hlavní určení a ten fastrak to stejně asi nemuže brát plný skrz jeho váhu(nevím kolik fastrak váží) podle mě se to nebere jako návěs ale jako přívěs

Příspěvky: 67
Registrován: 09 srp 2006 22:13
Bydliště: pardubicko

Příspěvekod schejbic » 11 pro 2006 14:05

david píše:podle mě je to dělaný pro velký podniky nebo pro služby prostě to vytáhnout na cestu a tam to přepřáhnout za nákladák a jedem to je podle mě hlavní určení a ten fastrak to stejně asi nemuže brát plný skrz jeho váhu(nevím kolik fastrak váží) podle mě se to nebere jako návěs ale jako přívěs


Pánové, ale tohle přece na poli nemá co dělat!!!! Vzhledem k celkové hmotnost přívěsu a rozměru a nahuštění pneumatik, tak tohle na pole NEPATŘÍ! Na polní cestu ještě snad ano a plnění vyvážecím vozem a to ta cesta dostane pěkně na prdel.
Na jednu stranu to beru. Vzhledem k rostoucím nákladům na dopravu je třeba při jednom přejezdu odvézt co nejvíce materiálu, ale musejí být proto uzpůsobeny i další podmínky. Tzn. velkooběmový vlek i traktor osazený flotačními pneumatikami, přejezdy na souvrati vždy v jiné stopě a by se nevytvářeli hluboké a utužené koleje atd.
Vždyť po přejezdu dochází k velkému utužení ornice a podorničí a pak se musí vynaložit další náklady na narušení podorničí a jsou i vyšší při orbě.
Podle mě na pole nepatří ani nákladní auto, natož tento návěs. Protože je to - a teď mi to promiňtě - prasečina!!!
Ale souprava je to hezká, ale jen na silnici!! A tam by mě zajímalo, jestli to může ten Faktstrach táhnout?

Uživatelský avatar
Příspěvky: 710
Registrován: 21 pro 2005 21:16
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod david » 11 pro 2006 14:45

schejbic píše:

Pánové, ale tohle přece na poli nemá co dělat!!!! Vzhledem k celkové hmotnost přívěsu a rozměru a nahuštění pneumatik, tak tohle na pole NEPATŘÍ! Na polní cestu ještě snad ano a plnění vyvážecím vozem a to ta cesta dostane pěkně na prdel.
Na jednu stranu to beru. Vzhledem k rostoucím nákladům na dopravu je třeba při jednom přejezdu odvézt co nejvíce materiálu, ale musejí být proto uzpůsobeny i další podmínky. Tzn. velkooběmový vlek i traktor osazený flotačními pneumatikami, přejezdy na souvrati vždy v jiné stopě a by se nevytvářeli hluboké a utužené koleje atd.
Vždyť po přejezdu dochází k velkému utužení ornice a podorničí a pak se musí vynaložit další náklady na narušení podorničí a jsou i vyšší při orbě.
Podle mě na pole nepatří ani nákladní auto, natož tento návěs. Protože je to - a teď mi to promiňtě - prasečina!!!
Ale souprava je to hezká, ale jen na silnici!! A tam by mě zajímalo, jestli to může ten Faktstrach táhnout?
no to máš pravdu že je to moc těžký ale 90% podnikum je to jedno stejně neořou a na pole tady stím jen za sucha za vlhka by stím ani neprd ale nápad je to dobrej to zas jo ale jak říkám na cestu a tam přepřáhnout

Uživatelský avatar
Příspěvky: 522
Registrován: 08 led 2006 00:49
Bydliště: okolí Litovle

Příspěvekod libor » 11 pro 2006 15:05

schejbic píše:
david píše:podle mě je to dělaný pro velký podniky nebo pro služby prostě to vytáhnout na cestu a tam to přepřáhnout za nákladák a jedem to je podle mě hlavní určení a ten fastrak to stejně asi nemuže brát plný skrz jeho váhu(nevím kolik fastrak váží) podle mě se to nebere jako návěs ale jako přívěs


Pánové, ale tohle přece na poli nemá co dělat!!!! Vzhledem k celkové hmotnost přívěsu a rozměru a nahuštění pneumatik, tak tohle na pole NEPATŘÍ! Na polní cestu ještě snad ano a plnění vyvážecím vozem a to ta cesta dostane pěkně na prdel.
Na jednu stranu to beru. Vzhledem k rostoucím nákladům na dopravu je třeba při jednom přejezdu odvézt co nejvíce materiálu, ale musejí být proto uzpůsobeny i další podmínky. Tzn. velkooběmový vlek i traktor osazený flotačními pneumatikami, přejezdy na souvrati vždy v jiné stopě a by se nevytvářeli hluboké a utužené koleje atd.
Vždyť po přejezdu dochází k velkému utužení ornice a podorničí a pak se musí vynaložit další náklady na narušení podorničí a jsou i vyšší při orbě.
Podle mě na pole nepatří ani nákladní auto, natož tento návěs. Protože je to - a teď mi to promiňtě - prasečina!!!
Ale souprava je to hezká, ale jen na silnici!! A tam by mě zajímalo, jestli to může ten Faktstrach táhnout?


Třesně tak jak píšeš plně souhlasím neustále se bojuje proti utužování a toto je krok zpět u nás sice autama na pole jezdíme ale jen na souvrati pokud nemohou stát na polničce a tak taky upravujeme pola tak aby byly kolmo na polnák

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 11 pro 2006 15:41


Příspěvky: 562
Registrován: 12 lis 2005 11:19
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod jirka » 11 pro 2006 15:52

Jistě, to co sem poslal Honza, to je to pravé na zemědělskou dopravu. Vždyť taky v tomto případě je ten návěs přímo koncipován na zemědělství a podle specifik zemědělské dopravy. Nekoukejte na to, že v Jevišovicích do toho dali starej návěs od Liazky. Ten koncept SIGA, tedy přívěsná točna pro návěs je podle mě rozhodně krokem dopředu v traktorové dopravě. Ale uznávám, že pouze v podobě, v jaké je na tom odkazu z CRS. S automatickým systémem dohušťování to nemá konkurenci. Můj názor. A jen doufám, že se takovejhle drobek objeví v Čechách.

Příspěvky: 67
Registrován: 09 srp 2006 22:13
Bydliště: pardubicko

Příspěvekod schejbic » 11 pro 2006 16:51

david píše:
schejbic píše:

Pánové, ale tohle přece na poli nemá co dělat!!!! Vzhledem k celkové hmotnost přívěsu a rozměru a nahuštění pneumatik, tak tohle na pole NEPATŘÍ! Na polní cestu ještě snad ano a plnění vyvážecím vozem a to ta cesta dostane pěkně na prdel.
Na jednu stranu to beru. Vzhledem k rostoucím nákladům na dopravu je třeba při jednom přejezdu odvézt co nejvíce materiálu, ale musejí být proto uzpůsobeny i další podmínky. Tzn. velkooběmový vlek i traktor osazený flotačními pneumatikami, přejezdy na souvrati vždy v jiné stopě a by se nevytvářeli hluboké a utužené koleje atd.
Vždyť po přejezdu dochází k velkému utužení ornice a podorničí a pak se musí vynaložit další náklady na narušení podorničí a jsou i vyšší při orbě.
Podle mě na pole nepatří ani nákladní auto, natož tento návěs. Protože je to - a teď mi to promiňtě - prasečina!!!
Ale souprava je to hezká, ale jen na silnici!! A tam by mě zajímalo, jestli to může ten Faktstrach táhnout?
no to máš pravdu že je to moc těžký ale 90% podnikum je to jedno stejně neořou a na pole tady stím jen za sucha za vlhka by stím ani neprd ale nápad je to dobrej to zas jo ale jak říkám na cestu a tam přepřáhnout



Právě na tom je nejsmutnější to,že je jim to jedno. Vždyť každý hospodář by si měl spočítat, že na jedné straně ušetří a na drou stranu bude muset ty peníze nasypat do přípravy. Protože i když je sucho tak k tomu utužování dochází. A i když neořu, tak tu zem nadělat musím!
Ten druhý návěs je už oněco lepší, alespoň z pohledu pneu. Ale pořád si myslím že sice na dopravu ano, ale na pole vžádném případě!

Příspěvky: 562
Registrován: 12 lis 2005 11:19
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod jirka » 11 pro 2006 17:16

Proč ne? Má Michelin Cargo X i s dohuš´továním. Tak proč ne do pole? Také si myslím, že na pole náklaďák nepatří, ale návěs s takovejma gumam, to je to samé jako jinej zemědělskej návěs.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 710
Registrován: 21 pro 2005 21:16
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod david » 11 pro 2006 17:45

jirka píše:Proč ne? Má Michelin Cargo X i s dohuš´továním. Tak proč ne do pole? Také si myslím, že na pole náklaďák nepatří, ale návěs s takovejma gumam, to je to samé jako jinej zemědělskej návěs.
jo ale dofukování má jen ten nosič né návěs a je to jen do sucha a co když zaprší tak se stím fakt mužou nechat jenom fotit

Příspěvky: 562
Registrován: 12 lis 2005 11:19
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod jirka » 11 pro 2006 17:50

Když na to přijde, proč by návěs také nemohl mít dohušťování?, to nějak nechápu.

Jinak více info máte tady:

http://www.siga-fahrzeugbau.de/presse/S ... 206-06.pdf

http://www.siga-fahrzeugbau.de/presse/t ... ktuell.pdf

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 11 pro 2006 18:34

Já si myslím že v případě velkých traktorů je to určitě dobrá myšlenka v podobě kamionovyho návěsu s hlinikovou nástavbou advounápravovým podvozkem je to dobrá věc na odvoz obilí do výkupu nebo dopravu hnojiva z ACHP do skladu příp. odvoz řepy ze skládky do cukrovaru. Je to můj názor tak jak jsem to pochopil z tohoto principu, příp. přetahování návěsus krmnými směsmi.. Trochu teorie ale myslím že by to tak fungovat mohlo.

Příspěvky: 208
Registrován: 02 pro 2006 15:53
Bydliště: Čížkovice 83

Podvozek Siga Uno

Příspěvekod Martin Hruška » 11 pro 2006 18:55

Velice mne zaujala debata na Farmwebu ohledně podvozku Siga Uno v Agrodružstvu Jevišovice. Rád bych na některé připomínky zareagoval a některé věci objasnil.

Podvozek, který mají v Jevišovicích byl původně objednán k dvounápravovému vozu Panav. Tomu odpovídá i jeho specifikace.
Má kombinované radiální gumy se šíří 425 mm. To co si zde zákazník navěsí je jeho věc. Tento koncept je i v Německu relativně nový a neustále se vyvíjí.

Nejdříve jak vzniknul:

Bývalý konstruktér firmy Krampe pan Hericks přišel s tímto konceptem před časem k majiteli firmy Krampe. Zde neuspěl, proto se osamostatnil a udělal si malou vývojovou firmu.

Tento koncept si nechal zaregistrovat -průmyslový vzor a nechal si ho schválit zkušebnou TUV Nord. Momentálně je to jediný koncept, který je v Německu schválen a dostává technický průkaz.

Výrobu těchto podvozků Siga Uno a Duo zabezpečuje firma Peter Krueger.

Proč koncept vznikl:

V oblasti sedlových návěsů platí trochu jiná pravidla při konstrukci než u
normálních zemědělských návěsů. Vozy jsou často z hliníku a jsou relativně lehké, řada z nich má objem až 55 m3.
S rozvojem bioplynových stanic v Německu ( je jich přes 16 000 kusů) se objevil požadavek na logistiku a převoz kukuřice a senáže na žlaby nebo ze žlabu do bioplynové stanice.

Podvozek Siga Uno je možno použít s použitým sedlovým návěsem, kde cena po několika letech silně klesá, nebo si u některého výrobce nechat udělat speciální zemědělskou verzi, jako je například u zeleného návěsu Krueger, který má navíc speciální zdaní čelo s hydraulickým otvíráním.

Také v našich velkých zemědělských podnicích s velikostí 9000 ha je řada těchto návěsů (Jevišovice, Višňové), které nejsou vždy naplno využity.
Zde může podnik jako alternativu ve špičce použít traktor.

U obilí platí, že verze se silničními gumami by měla být plněna z překládacího vozu na kraji pole.

Pokud chcete jezdit na poli, je třeba jak podvozek ,tak návěs vybavit pneu 560/60-22,5" Michelin Cargo X bib, případně dofukováním kol.

Na poli jsou gumy nafoukány na 2 bary, na silnici na 4 bary.

Jak už jsem se zmínil, je tato věc relativně nová a potřebuje trochu času.

Rozhodně to není technologie pro každého, ale jen do určitých podmínek.

Například vzduchové odpružení náprav není vždy vhodné do svažitého terénu z důvodů stability.

Pokud vás zajíma video s podvozky Siga Duo ,stačí se zaregistrovat na

http://www.crs-marketing.cz a nechat vzkaz, rád vám je pošlu.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 710
Registrován: 21 pro 2005 21:16
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod david » 11 pro 2006 19:05

no dyt to píšu jen pro velké podniky :wink: jaká je přepravní rychlos jen 40km/h a jak se to posuzuje jako návěs nebo přívěs??? v USA mají něco podobnýho jen né za traktor ale za kamion

Příspěvky: 562
Registrován: 12 lis 2005 11:19
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod jirka » 11 pro 2006 19:12

Podívej se do těch odkazů, co sem dával v tomto vlákně. Tam uvidíš, že se dělají do i na vyšší rychlosti.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 710
Registrován: 21 pro 2005 21:16
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod david » 11 pro 2006 19:26

jirka píše:Podívej se do těch odkazů, co sem dával v tomto vlákně. Tam uvidíš, že se dělají do i na vyšší rychlosti.
jj to sem přehlídl dík

Site Admin
Uživatelský avatar
Příspěvky: 315
Registrován: 12 lis 2005 00:23
Bydliště: blízko Olomouce

Příspěvekod Martin » 11 pro 2006 19:49

Jsem moc rad že p.Hruška vysvetlil proč podvozky SIGU vznikly a musim řic že to video je velmi pusobive a jako využiti težkeho traktoru k odvozu ve špičce je to perfektní řešení.
Ješte se vratim jak tu nekdo psal k tem kolejim na polích .Vzpominam si na dobu kdy se u nas použivali na odvoz řepy klasicke 9t navěsy a když trochu zapršelo tak po chvilce jezdeni za nimy byly 1m koleje a to potom zaorat byla fuška. No a od doby co použivame Annaburgery do kterych se naloži 16t řepy a mokro je pořadne tak i ZTS 160 ho utahne a koleje nejsou skoro žadne (oproti tem starejm navěsum třetinove) a žadne orani jen diskač a pole je jako stul .nejdřiv sem si myslel že jak trochu zaprši je konec,ale ono to jede pořad, hold jina koncepce ,jine rozloženi váhy jine pneumatiky než ty stare navěsy. Omlouvam se odbočeni od podvozků SIGA

Příspěvky: 562
Registrován: 12 lis 2005 11:19
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod jirka » 11 pro 2006 20:39

Martin píše: Omlouvam se odbočeni od podvozků SIGA


No pro tentokrát ti to prominu. :wink:

Uživatelský avatar
Příspěvky: 448
Registrován: 28 led 2006 23:06
Bydliště: Jižní Morava

Příspěvekod riderstan » 11 pro 2006 20:41

Mě se to hodně zalíbilo....jako náhrada trambusů a tatrovek je to ideální....investice taky nebude nějaká závratné...byl bych rád kdyby se někdy něco takového objevilo u nás na statku....jen normální valníkový návěs....to by panečku těch balíků z luk ubývalo....

Uživatelský avatar
Příspěvky: 522
Registrován: 08 led 2006 00:49
Bydliště: okolí Litovle

Příspěvekod libor » 11 pro 2006 23:20

Ještě by mě zajímala konstrukce návěsy /tedy podvozek/ na pole jsou z hodně pevného a velkého kusu materiálu aby to kroucení vydržel a na cesty se tak pevné nedělaj bylo by to zbytečné tak si myslím na ty pevné cesty jo.

Příspěvky: 67
Registrován: 09 srp 2006 22:13
Bydliště: pardubicko

Příspěvekod schejbic » 11 pro 2006 23:30

O těch kolejích jsem psal já.Pokid jste měli opavské návěsy tak tam byly buď dvojmontáže 10(11.12)/20 nebo balóny 17/22,5 s tlakem alespoň 5atm. Byly to bohužel silniční pneu, konstruované a s tlakem pro silniční provoz. Proto se při přejezdu tak zařezávali a tém pádem kladli takový odpor tažnému prostředku. Ty koleje ale jsou stále aktuální, protože ať máš obuto do flotačních pneu, tak při mokru a několika přejezdech uděláš obrosvké koleje a tím škodu na půdě. Protože ruku na srdce, komu se chce pořád hrkat v nové stopě, když je tam tak pěkně vyjetá cesta!
A teď k tomu podvozku. Pořád mi nevycházejí počty podle kterých by to tady mohlo za traktorem na silnici - ať už rychlost soupravy a nebo celková hmotnost. Max. povolený zatížení na nápravu je 8t. Návěs i s podvozkem mají 4 nápravy, t.z. max. 32t. Nejsem si jistý pro jakou rychlost je schválený ten FaktStrach, ale pokud je to nad 50km/hod tak za sebpu může mít jen 1,5 násobku. a domnívám se, že jeho hmotnost nění 20t.
Je tady někdo kdo by mi mohl vysvětlit jak to tady můžou legálně provozovat na silnici a za čím. děkuji

Uživatelský avatar
Příspěvky: 710
Registrován: 21 pro 2005 21:16
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod david » 11 pro 2006 23:48

schejbic píše:A teď k tomu podvozku. Pořád mi nevycházejí počty podle kterých by to tady mohlo za traktorem na silnici - ať už rychlost soupravy a nebo celková hmotnost. Max. povolený zatížení na nápravu je 8t. Návěs i s podvozkem mají 4 nápravy, t.z. max. 32t. Nejsem si jistý pro jakou rychlost je schválený ten FaktStrach, ale pokud je to nad 50km/hod tak za sebpu může mít jen 1,5 násobku. a domnívám se, že jeho hmotnost nění 20t.
Je tady někdo kdo by mi mohl vysvětlit jak to tady můžou legálně provozovat na silnici a za čím. děkuji
no to mě taky zajímá

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 12 pro 2006 11:23

http://www.toko.cz/index.php?ID=11357

Tady máte vysvětlení v plné míře. "Legálně 29 tuny".

Příspěvky: 562
Registrován: 12 lis 2005 11:19
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod jirka » 12 pro 2006 12:06

A proč by tomu nemohla být udělena výjimka? Stačí aby to prošlo zkušebnou a ministerstvo povolilo. Taky sem se o to zajímal už když se to tu řešilo poprvé, ale už sem chytřejší.
Navíc já bych se nesoustře´doval jen na Fastraka jako tažný prostředek. Mnohem líp by podle mě s tim jezdila devítistovka Fendt a ta je taky už dělána na 60 km/h. Teď odočka, ví někdo, elsi to bude mít v Čechách povoleno? Ten Fendt.

Příspěvky: 79
Registrován: 10 dub 2006 10:38
Bydliště: HK

Příspěvekod radek » 12 pro 2006 12:55

Možná jsem to přehlídnul, ale zajímalo by mě jak to hodně nadchází a nebo jestlito má zadní nápravy natáčecí. Jde jenom o to, aby s tím vůbec zajel na nějakou polní cestu. Když to vidí u nás tak někde má problém zatočit s 9tunou a na tož pak s tímle.

Příspěvky: 24
Registrován: 30 lis 2006 21:48

Příspěvekod Mirin » 12 pro 2006 13:31

Klasické silniční návěsy natáčecí nápravy nemají.Vývoj se ale jistě nezastaví u používání silničních návěsů,které z hlediska utužení půdy nemají na poli co dělat.S tímhle budou jezdit po poli jen barbaři a hlupáci.Tím ovšem neříkám,že to je špatný nápad.Jen si myslím,že tento systém potřebuje návěsy dělané pro zemědělství.A nejen s odpovídajícím obutím s dohušťováním,ale také s řiditelnými nápravami,které by po poli umožnili jízdu tzv.krabím chodem.Jináč si z půdy uděláte beton 8) a na tom toho moc nevyroste :)

Příspěvky: 67
Registrován: 09 srp 2006 22:13
Bydliště: pardubicko

Příspěvekod schejbic » 12 pro 2006 14:07

Mirin píše:Klasické silniční návěsy natáčecí nápravy nemají.Vývoj se ale jistě nezastaví u používání silničních návěsů,které z hlediska utužení půdy nemají na poli co dělat.S tímhle budou jezdit po poli jen barbaři a hlupáci.Tím ovšem neříkám,že to je špatný nápad.Jen si myslím,že tento systém potřebuje návěsy dělané pro zemědělství.A nejen s odpovídajícím obutím s dohušťováním,ale také s řiditelnými nápravami,které by po poli umožnili jízdu tzv.krabím chodem.Jináč si z půdy uděláte beton 8) a na tom toho moc nevyroste :)



Moje řeč. Mám ale strach, že než to sem dojde uteče ještě moře času a šetřiví a vynalézaví čecháček bude zapřahat co mu příjde podruku, a bude momentálně k mání za co nejpřijatelnější cenu a vyrazí s tím dopole. Protože naco kupovat překládací vůz.
Na kukuřici by se mi to líbilo ve spojení s Claas Jaguár s tou spešl úpravou, kdy je řezačka kombinovaná s překládací korbou.

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 12 pro 2006 16:15

Ale Fastrac má výjímku. Díky brzdám může jezdit rychle i s tridemem. Nová řada Fendt má taky dvouokruhovy brzdy ale záleží jestli nechají u nás udělat taky atesty a zkoušky na brzdy a pak nic nebrání tomu aby jezdil i traktor 60... To bude konkurence pro rychly čmeláky. Navíc s takovým návěsem. Trochu jsem odbočil:-)

Uživatelský avatar
Příspěvky: 350
Registrován: 13 lis 2005 10:08
Bydliště: Valašsko

Příspěvekod Karel » 12 pro 2006 16:31

A kdo říká že na návěs nemůžete dát velké kola?Všechno de. Aj kdyby měly byt dva páry silniční a polní přezut to je otazka cca hodiny. Když by navěs nebyl využity v zemědělství tak by se s ním dalo jezdit s tahačem po cestě. Třeba štěrk, nebo písek vozit. (Mužu se mylit ale možna to je tak i v jevišovicich když maji i tahače) Když už ten návěs je tak proč ne. Už sem to tu kdysi propagoval ale byl sem ubit utužením :)
Řekl sem do žní, je po žních. Zítra s ním jedu naposled.

Další

Zpět na Vleky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků