SIGA
Příspěvků: 44
• Stránka 1 z 2 • 1, 2
david píše:podle mě je to dělaný pro velký podniky nebo pro služby prostě to vytáhnout na cestu a tam to přepřáhnout za nákladák a jedem to je podle mě hlavní určení a ten fastrak to stejně asi nemuže brát plný skrz jeho váhu(nevím kolik fastrak váží) podle mě se to nebere jako návěs ale jako přívěs
Pánové, ale tohle přece na poli nemá co dělat!!!! Vzhledem k celkové hmotnost přívěsu a rozměru a nahuštění pneumatik, tak tohle na pole NEPATŘÍ! Na polní cestu ještě snad ano a plnění vyvážecím vozem a to ta cesta dostane pěkně na prdel.
Na jednu stranu to beru. Vzhledem k rostoucím nákladům na dopravu je třeba při jednom přejezdu odvézt co nejvíce materiálu, ale musejí být proto uzpůsobeny i další podmínky. Tzn. velkooběmový vlek i traktor osazený flotačními pneumatikami, přejezdy na souvrati vždy v jiné stopě a by se nevytvářeli hluboké a utužené koleje atd.
Vždyť po přejezdu dochází k velkému utužení ornice a podorničí a pak se musí vynaložit další náklady na narušení podorničí a jsou i vyšší při orbě.
Podle mě na pole nepatří ani nákladní auto, natož tento návěs. Protože je to - a teď mi to promiňtě - prasečina!!!
Ale souprava je to hezká, ale jen na silnici!! A tam by mě zajímalo, jestli to může ten Faktstrach táhnout?
no to máš pravdu že je to moc těžký ale 90% podnikum je to jedno stejně neořou a na pole tady stím jen za sucha za vlhka by stím ani neprd ale nápad je to dobrej to zas jo ale jak říkám na cestu a tam přepřáhnoutschejbic píše:
Pánové, ale tohle přece na poli nemá co dělat!!!! Vzhledem k celkové hmotnost přívěsu a rozměru a nahuštění pneumatik, tak tohle na pole NEPATŘÍ! Na polní cestu ještě snad ano a plnění vyvážecím vozem a to ta cesta dostane pěkně na prdel.
Na jednu stranu to beru. Vzhledem k rostoucím nákladům na dopravu je třeba při jednom přejezdu odvézt co nejvíce materiálu, ale musejí být proto uzpůsobeny i další podmínky. Tzn. velkooběmový vlek i traktor osazený flotačními pneumatikami, přejezdy na souvrati vždy v jiné stopě a by se nevytvářeli hluboké a utužené koleje atd.
Vždyť po přejezdu dochází k velkému utužení ornice a podorničí a pak se musí vynaložit další náklady na narušení podorničí a jsou i vyšší při orbě.
Podle mě na pole nepatří ani nákladní auto, natož tento návěs. Protože je to - a teď mi to promiňtě - prasečina!!!
Ale souprava je to hezká, ale jen na silnici!! A tam by mě zajímalo, jestli to může ten Faktstrach táhnout?
schejbic píše:david píše:podle mě je to dělaný pro velký podniky nebo pro služby prostě to vytáhnout na cestu a tam to přepřáhnout za nákladák a jedem to je podle mě hlavní určení a ten fastrak to stejně asi nemuže brát plný skrz jeho váhu(nevím kolik fastrak váží) podle mě se to nebere jako návěs ale jako přívěs
Pánové, ale tohle přece na poli nemá co dělat!!!! Vzhledem k celkové hmotnost přívěsu a rozměru a nahuštění pneumatik, tak tohle na pole NEPATŘÍ! Na polní cestu ještě snad ano a plnění vyvážecím vozem a to ta cesta dostane pěkně na prdel.
Na jednu stranu to beru. Vzhledem k rostoucím nákladům na dopravu je třeba při jednom přejezdu odvézt co nejvíce materiálu, ale musejí být proto uzpůsobeny i další podmínky. Tzn. velkooběmový vlek i traktor osazený flotačními pneumatikami, přejezdy na souvrati vždy v jiné stopě a by se nevytvářeli hluboké a utužené koleje atd.
Vždyť po přejezdu dochází k velkému utužení ornice a podorničí a pak se musí vynaložit další náklady na narušení podorničí a jsou i vyšší při orbě.
Podle mě na pole nepatří ani nákladní auto, natož tento návěs. Protože je to - a teď mi to promiňtě - prasečina!!!
Ale souprava je to hezká, ale jen na silnici!! A tam by mě zajímalo, jestli to může ten Faktstrach táhnout?
Třesně tak jak píšeš plně souhlasím neustále se bojuje proti utužování a toto je krok zpět u nás sice autama na pole jezdíme ale jen na souvrati pokud nemohou stát na polničce a tak taky upravujeme pola tak aby byly kolmo na polnák
Jistě, to co sem poslal Honza, to je to pravé na zemědělskou dopravu. Vždyť taky v tomto případě je ten návěs přímo koncipován na zemědělství a podle specifik zemědělské dopravy. Nekoukejte na to, že v Jevišovicích do toho dali starej návěs od Liazky. Ten koncept SIGA, tedy přívěsná točna pro návěs je podle mě rozhodně krokem dopředu v traktorové dopravě. Ale uznávám, že pouze v podobě, v jaké je na tom odkazu z CRS. S automatickým systémem dohušťování to nemá konkurenci. Můj názor. A jen doufám, že se takovejhle drobek objeví v Čechách.
david píše:no to máš pravdu že je to moc těžký ale 90% podnikum je to jedno stejně neořou a na pole tady stím jen za sucha za vlhka by stím ani neprd ale nápad je to dobrej to zas jo ale jak říkám na cestu a tam přepřáhnoutschejbic píše:
Pánové, ale tohle přece na poli nemá co dělat!!!! Vzhledem k celkové hmotnost přívěsu a rozměru a nahuštění pneumatik, tak tohle na pole NEPATŘÍ! Na polní cestu ještě snad ano a plnění vyvážecím vozem a to ta cesta dostane pěkně na prdel.
Na jednu stranu to beru. Vzhledem k rostoucím nákladům na dopravu je třeba při jednom přejezdu odvézt co nejvíce materiálu, ale musejí být proto uzpůsobeny i další podmínky. Tzn. velkooběmový vlek i traktor osazený flotačními pneumatikami, přejezdy na souvrati vždy v jiné stopě a by se nevytvářeli hluboké a utužené koleje atd.
Vždyť po přejezdu dochází k velkému utužení ornice a podorničí a pak se musí vynaložit další náklady na narušení podorničí a jsou i vyšší při orbě.
Podle mě na pole nepatří ani nákladní auto, natož tento návěs. Protože je to - a teď mi to promiňtě - prasečina!!!
Ale souprava je to hezká, ale jen na silnici!! A tam by mě zajímalo, jestli to může ten Faktstrach táhnout?
Právě na tom je nejsmutnější to,že je jim to jedno. Vždyť každý hospodář by si měl spočítat, že na jedné straně ušetří a na drou stranu bude muset ty peníze nasypat do přípravy. Protože i když je sucho tak k tomu utužování dochází. A i když neořu, tak tu zem nadělat musím!
Ten druhý návěs je už oněco lepší, alespoň z pohledu pneu. Ale pořád si myslím že sice na dopravu ano, ale na pole vžádném případě!
jo ale dofukování má jen ten nosič né návěs a je to jen do sucha a co když zaprší tak se stím fakt mužou nechat jenom fotitjirka píše:Proč ne? Má Michelin Cargo X i s dohuš´továním. Tak proč ne do pole? Také si myslím, že na pole náklaďák nepatří, ale návěs s takovejma gumam, to je to samé jako jinej zemědělskej návěs.
Když na to přijde, proč by návěs také nemohl mít dohušťování?, to nějak nechápu.
Jinak více info máte tady:
http://www.siga-fahrzeugbau.de/presse/S ... 206-06.pdf
http://www.siga-fahrzeugbau.de/presse/t ... ktuell.pdf
Jinak více info máte tady:
http://www.siga-fahrzeugbau.de/presse/S ... 206-06.pdf
http://www.siga-fahrzeugbau.de/presse/t ... ktuell.pdf
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
Já si myslím že v případě velkých traktorů je to určitě dobrá myšlenka v podobě kamionovyho návěsu s hlinikovou nástavbou advounápravovým podvozkem je to dobrá věc na odvoz obilí do výkupu nebo dopravu hnojiva z ACHP do skladu příp. odvoz řepy ze skládky do cukrovaru. Je to můj názor tak jak jsem to pochopil z tohoto principu, příp. přetahování návěsus krmnými směsmi.. Trochu teorie ale myslím že by to tak fungovat mohlo.
- Martin Hruška
- Příspěvky: 208
- Registrován: 02 pro 2006 15:53
- Bydliště: Čížkovice 83
Podvozek Siga Uno
Velice mne zaujala debata na Farmwebu ohledně podvozku Siga Uno v Agrodružstvu Jevišovice. Rád bych na některé připomínky zareagoval a některé věci objasnil.
Podvozek, který mají v Jevišovicích byl původně objednán k dvounápravovému vozu Panav. Tomu odpovídá i jeho specifikace.
Má kombinované radiální gumy se šíří 425 mm. To co si zde zákazník navěsí je jeho věc. Tento koncept je i v Německu relativně nový a neustále se vyvíjí.
Nejdříve jak vzniknul:
Bývalý konstruktér firmy Krampe pan Hericks přišel s tímto konceptem před časem k majiteli firmy Krampe. Zde neuspěl, proto se osamostatnil a udělal si malou vývojovou firmu.
Tento koncept si nechal zaregistrovat -průmyslový vzor a nechal si ho schválit zkušebnou TUV Nord. Momentálně je to jediný koncept, který je v Německu schválen a dostává technický průkaz.
Výrobu těchto podvozků Siga Uno a Duo zabezpečuje firma Peter Krueger.
Proč koncept vznikl:
V oblasti sedlových návěsů platí trochu jiná pravidla při konstrukci než u
normálních zemědělských návěsů. Vozy jsou často z hliníku a jsou relativně lehké, řada z nich má objem až 55 m3.
S rozvojem bioplynových stanic v Německu ( je jich přes 16 000 kusů) se objevil požadavek na logistiku a převoz kukuřice a senáže na žlaby nebo ze žlabu do bioplynové stanice.
Podvozek Siga Uno je možno použít s použitým sedlovým návěsem, kde cena po několika letech silně klesá, nebo si u některého výrobce nechat udělat speciální zemědělskou verzi, jako je například u zeleného návěsu Krueger, který má navíc speciální zdaní čelo s hydraulickým otvíráním.
Také v našich velkých zemědělských podnicích s velikostí 9000 ha je řada těchto návěsů (Jevišovice, Višňové), které nejsou vždy naplno využity.
Zde může podnik jako alternativu ve špičce použít traktor.
U obilí platí, že verze se silničními gumami by měla být plněna z překládacího vozu na kraji pole.
Pokud chcete jezdit na poli, je třeba jak podvozek ,tak návěs vybavit pneu 560/60-22,5" Michelin Cargo X bib, případně dofukováním kol.
Na poli jsou gumy nafoukány na 2 bary, na silnici na 4 bary.
Jak už jsem se zmínil, je tato věc relativně nová a potřebuje trochu času.
Rozhodně to není technologie pro každého, ale jen do určitých podmínek.
Například vzduchové odpružení náprav není vždy vhodné do svažitého terénu z důvodů stability.
Pokud vás zajíma video s podvozky Siga Duo ,stačí se zaregistrovat na
http://www.crs-marketing.cz a nechat vzkaz, rád vám je pošlu.
Podvozek, který mají v Jevišovicích byl původně objednán k dvounápravovému vozu Panav. Tomu odpovídá i jeho specifikace.
Má kombinované radiální gumy se šíří 425 mm. To co si zde zákazník navěsí je jeho věc. Tento koncept je i v Německu relativně nový a neustále se vyvíjí.
Nejdříve jak vzniknul:
Bývalý konstruktér firmy Krampe pan Hericks přišel s tímto konceptem před časem k majiteli firmy Krampe. Zde neuspěl, proto se osamostatnil a udělal si malou vývojovou firmu.
Tento koncept si nechal zaregistrovat -průmyslový vzor a nechal si ho schválit zkušebnou TUV Nord. Momentálně je to jediný koncept, který je v Německu schválen a dostává technický průkaz.
Výrobu těchto podvozků Siga Uno a Duo zabezpečuje firma Peter Krueger.
Proč koncept vznikl:
V oblasti sedlových návěsů platí trochu jiná pravidla při konstrukci než u
normálních zemědělských návěsů. Vozy jsou často z hliníku a jsou relativně lehké, řada z nich má objem až 55 m3.
S rozvojem bioplynových stanic v Německu ( je jich přes 16 000 kusů) se objevil požadavek na logistiku a převoz kukuřice a senáže na žlaby nebo ze žlabu do bioplynové stanice.
Podvozek Siga Uno je možno použít s použitým sedlovým návěsem, kde cena po několika letech silně klesá, nebo si u některého výrobce nechat udělat speciální zemědělskou verzi, jako je například u zeleného návěsu Krueger, který má navíc speciální zdaní čelo s hydraulickým otvíráním.
Také v našich velkých zemědělských podnicích s velikostí 9000 ha je řada těchto návěsů (Jevišovice, Višňové), které nejsou vždy naplno využity.
Zde může podnik jako alternativu ve špičce použít traktor.
U obilí platí, že verze se silničními gumami by měla být plněna z překládacího vozu na kraji pole.
Pokud chcete jezdit na poli, je třeba jak podvozek ,tak návěs vybavit pneu 560/60-22,5" Michelin Cargo X bib, případně dofukováním kol.
Na poli jsou gumy nafoukány na 2 bary, na silnici na 4 bary.
Jak už jsem se zmínil, je tato věc relativně nová a potřebuje trochu času.
Rozhodně to není technologie pro každého, ale jen do určitých podmínek.
Například vzduchové odpružení náprav není vždy vhodné do svažitého terénu z důvodů stability.
Pokud vás zajíma video s podvozky Siga Duo ,stačí se zaregistrovat na
http://www.crs-marketing.cz a nechat vzkaz, rád vám je pošlu.
Jsem moc rad že p.Hruška vysvetlil proč podvozky SIGU vznikly a musim řic že to video je velmi pusobive a jako využiti težkeho traktoru k odvozu ve špičce je to perfektní řešení.
Ješte se vratim jak tu nekdo psal k tem kolejim na polích .Vzpominam si na dobu kdy se u nas použivali na odvoz řepy klasicke 9t navěsy a když trochu zapršelo tak po chvilce jezdeni za nimy byly 1m koleje a to potom zaorat byla fuška. No a od doby co použivame Annaburgery do kterych se naloži 16t řepy a mokro je pořadne tak i ZTS 160 ho utahne a koleje nejsou skoro žadne (oproti tem starejm navěsum třetinove) a žadne orani jen diskač a pole je jako stul .nejdřiv sem si myslel že jak trochu zaprši je konec,ale ono to jede pořad, hold jina koncepce ,jine rozloženi váhy jine pneumatiky než ty stare navěsy. Omlouvam se odbočeni od podvozků SIGA
Ješte se vratim jak tu nekdo psal k tem kolejim na polích .Vzpominam si na dobu kdy se u nas použivali na odvoz řepy klasicke 9t navěsy a když trochu zapršelo tak po chvilce jezdeni za nimy byly 1m koleje a to potom zaorat byla fuška. No a od doby co použivame Annaburgery do kterych se naloži 16t řepy a mokro je pořadne tak i ZTS 160 ho utahne a koleje nejsou skoro žadne (oproti tem starejm navěsum třetinove) a žadne orani jen diskač a pole je jako stul .nejdřiv sem si myslel že jak trochu zaprši je konec,ale ono to jede pořad, hold jina koncepce ,jine rozloženi váhy jine pneumatiky než ty stare navěsy. Omlouvam se odbočeni od podvozků SIGA
O těch kolejích jsem psal já.Pokid jste měli opavské návěsy tak tam byly buď dvojmontáže 10(11.12)/20 nebo balóny 17/22,5 s tlakem alespoň 5atm. Byly to bohužel silniční pneu, konstruované a s tlakem pro silniční provoz. Proto se při přejezdu tak zařezávali a tém pádem kladli takový odpor tažnému prostředku. Ty koleje ale jsou stále aktuální, protože ať máš obuto do flotačních pneu, tak při mokru a několika přejezdech uděláš obrosvké koleje a tím škodu na půdě. Protože ruku na srdce, komu se chce pořád hrkat v nové stopě, když je tam tak pěkně vyjetá cesta!
A teď k tomu podvozku. Pořád mi nevycházejí počty podle kterých by to tady mohlo za traktorem na silnici - ať už rychlost soupravy a nebo celková hmotnost. Max. povolený zatížení na nápravu je 8t. Návěs i s podvozkem mají 4 nápravy, t.z. max. 32t. Nejsem si jistý pro jakou rychlost je schválený ten FaktStrach, ale pokud je to nad 50km/hod tak za sebpu může mít jen 1,5 násobku. a domnívám se, že jeho hmotnost nění 20t.
Je tady někdo kdo by mi mohl vysvětlit jak to tady můžou legálně provozovat na silnici a za čím. děkuji
A teď k tomu podvozku. Pořád mi nevycházejí počty podle kterých by to tady mohlo za traktorem na silnici - ať už rychlost soupravy a nebo celková hmotnost. Max. povolený zatížení na nápravu je 8t. Návěs i s podvozkem mají 4 nápravy, t.z. max. 32t. Nejsem si jistý pro jakou rychlost je schválený ten FaktStrach, ale pokud je to nad 50km/hod tak za sebpu může mít jen 1,5 násobku. a domnívám se, že jeho hmotnost nění 20t.
Je tady někdo kdo by mi mohl vysvětlit jak to tady můžou legálně provozovat na silnici a za čím. děkuji
no to mě taky zajímáschejbic píše:A teď k tomu podvozku. Pořád mi nevycházejí počty podle kterých by to tady mohlo za traktorem na silnici - ať už rychlost soupravy a nebo celková hmotnost. Max. povolený zatížení na nápravu je 8t. Návěs i s podvozkem mají 4 nápravy, t.z. max. 32t. Nejsem si jistý pro jakou rychlost je schválený ten FaktStrach, ale pokud je to nad 50km/hod tak za sebpu může mít jen 1,5 násobku. a domnívám se, že jeho hmotnost nění 20t.
Je tady někdo kdo by mi mohl vysvětlit jak to tady můžou legálně provozovat na silnici a za čím. děkuji
A proč by tomu nemohla být udělena výjimka? Stačí aby to prošlo zkušebnou a ministerstvo povolilo. Taky sem se o to zajímal už když se to tu řešilo poprvé, ale už sem chytřejší.
Navíc já bych se nesoustře´doval jen na Fastraka jako tažný prostředek. Mnohem líp by podle mě s tim jezdila devítistovka Fendt a ta je taky už dělána na 60 km/h. Teď odočka, ví někdo, elsi to bude mít v Čechách povoleno? Ten Fendt.
Navíc já bych se nesoustře´doval jen na Fastraka jako tažný prostředek. Mnohem líp by podle mě s tim jezdila devítistovka Fendt a ta je taky už dělána na 60 km/h. Teď odočka, ví někdo, elsi to bude mít v Čechách povoleno? Ten Fendt.
Klasické silniční návěsy natáčecí nápravy nemají.Vývoj se ale jistě nezastaví u používání silničních návěsů,které z hlediska utužení půdy nemají na poli co dělat.S tímhle budou jezdit po poli jen barbaři a hlupáci.Tím ovšem neříkám,že to je špatný nápad.Jen si myslím,že tento systém potřebuje návěsy dělané pro zemědělství.A nejen s odpovídajícím obutím s dohušťováním,ale také s řiditelnými nápravami,které by po poli umožnili jízdu tzv.krabím chodem.Jináč si z půdy uděláte beton a na tom toho moc nevyroste
Mirin píše:Klasické silniční návěsy natáčecí nápravy nemají.Vývoj se ale jistě nezastaví u používání silničních návěsů,které z hlediska utužení půdy nemají na poli co dělat.S tímhle budou jezdit po poli jen barbaři a hlupáci.Tím ovšem neříkám,že to je špatný nápad.Jen si myslím,že tento systém potřebuje návěsy dělané pro zemědělství.A nejen s odpovídajícím obutím s dohušťováním,ale také s řiditelnými nápravami,které by po poli umožnili jízdu tzv.krabím chodem.Jináč si z půdy uděláte beton a na tom toho moc nevyroste
Moje řeč. Mám ale strach, že než to sem dojde uteče ještě moře času a šetřiví a vynalézaví čecháček bude zapřahat co mu příjde podruku, a bude momentálně k mání za co nejpřijatelnější cenu a vyrazí s tím dopole. Protože naco kupovat překládací vůz.
Na kukuřici by se mi to líbilo ve spojení s Claas Jaguár s tou spešl úpravou, kdy je řezačka kombinovaná s překládací korbou.
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
Ale Fastrac má výjímku. Díky brzdám může jezdit rychle i s tridemem. Nová řada Fendt má taky dvouokruhovy brzdy ale záleží jestli nechají u nás udělat taky atesty a zkoušky na brzdy a pak nic nebrání tomu aby jezdil i traktor 60... To bude konkurence pro rychly čmeláky. Navíc s takovým návěsem. Trochu jsem odbočil:-)
A kdo říká že na návěs nemůžete dát velké kola?Všechno de. Aj kdyby měly byt dva páry silniční a polní přezut to je otazka cca hodiny. Když by navěs nebyl využity v zemědělství tak by se s ním dalo jezdit s tahačem po cestě. Třeba štěrk, nebo písek vozit. (Mužu se mylit ale možna to je tak i v jevišovicich když maji i tahače) Když už ten návěs je tak proč ne. Už sem to tu kdysi propagoval ale byl sem ubit utužením
Řekl sem do žní, je po žních. Zítra s ním jedu naposled.
Příspěvků: 44
• Stránka 1 z 2 • 1, 2
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků