Annaburger HTS 29.18 Schubmax

Uživatelský avatar
Příspěvky: 806
Registrován: 17 lis 2005 10:49
Bydliště: Blansko

Annaburger HTS 29.18 Schubmax

Příspěvekod Petrrrr » 20 pro 2006 17:47

http://www.crs-marketing.cz/novinky.php?id=248 Vypadá to moc pěkně, snad se to časem objevý i u nás. Akorát ten JD 7000 se mi do toho zdá už fakt málo, aspoň pro naše většinou kopcovitý podmínky....

Uživatelský avatar
Příspěvky: 163
Registrován: 24 úno 2006 19:49
Bydliště: Kobylnice (okr. BRNO)

Příspěvekod Stepan » 20 pro 2006 18:34

Tak to je pěknej mazlík, moc pěknej.

Příspěvky: 208
Registrován: 02 pro 2006 15:53
Bydliště: Čížkovice 83

Příspěvekod Martin Hruška » 20 pro 2006 20:31

Momentálně pozoruji u našich zákazníků diskuzi jaký traktor použít pro tahání třínápravových vozů. Je fakt, že v Německu, kde jsou nížiny, tahají velké tridemy traktory okolo 200 - 230 koní. Tento vůz je určen především na senáže a siláže. pokud vezmu hustotu senáže 500 kg/m3, vychází mi náklad do 25 t. Na to je návěs stavěn.
Většina Profi zákazníků používá u těchto vozů pneumatiky 600/55-26,5" Michelin Cargo Xbib, které mají menší tahový odpor než kola 22,5" případně diagonální pneu.

U jednoúčelových vozů je výkom okolo 220 k normální. V ČR máme jeden výměnný systém ve Skalsku s 220 k Fastrakem a ve Veselíčku s 195 k Claasem. Veselíčko je u Žďáru nad Sázavou, tedy v kopcovitém terénu. Výměnný systém pracuje bez problémů.

Kde může být trochu problém je rozmetadlo hnoje nebo nástavba na tridemu ve spojení s Vario převodovkou. Při jízdě do kopce na tempomat si motor ubírá při velkém odporu na rychlosti pojezdu . Z tohoto důvodu bych zde doporučil přidat trochu více koní 240-250 k.

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 20 pro 2006 21:49

Je dobře že se otevřela diskuze o tridemu a výkonu tahače. K tomu tridemu ve Skalsku, jak zvládá Fastrac tento návěs? A ještě mě zajímá jeden problem týkající se výměnných systémů. Servis a prodejci Toko tvrdily že výměnné systémy mají povolenou max. rychlost 40km. Jak tohle řeší v jiných podnicích? Když jsem se na tohle ptal lidí co to tvrdily, jediný lék byl jednoučelový návěs a nebo v případě Toka návěsy Fliegl. Jezdil jsem se soupravou Fastrac 3220 a výměnný systém Annaburger s překládací nástavbou při dopravě hnojiva. Jasně že se rychle nedalo jezdit všude ale pro rychlost 55 60km byly příležitosti také. Přesto že byl vůz profi vybavený a při rychlosti 60km! nebyl absolutně problem jen těch 40km..

Uživatelský avatar
Příspěvky: 257
Registrován: 30 pro 2005 19:32
Bydliště: MladoBoleslavsko

Příspěvekod vasek » 21 pro 2006 00:53

Jan Sedlák píše:Je dobře že se otevřela diskuze o tridemu a výkonu tahače. K tomu tridemu ve Skalsku, jak zvládá Fastrac tento návěs? A ještě mě zajímá jeden problem týkající se výměnných systémů. Servis a prodejci Toko tvrdily že výměnné systémy mají povolenou max. rychlost 40km. Jak tohle řeší v jiných podnicích? Když jsem se na tohle ptal lidí co to tvrdily, jediný lék byl jednoučelový návěs a nebo v případě Toka návěsy Fliegl. Jezdil jsem se soupravou Fastrac 3220 a výměnný systém Annaburger s překládací nástavbou při dopravě hnojiva. Jasně že se rychle nedalo jezdit všude ale pro rychlost 55 60km byly příležitosti také. Přesto že byl vůz profi vybavený a při rychlosti 60km! nebyl absolutně problem jen těch 40km..

Jako zběžný pozorovatel (jezdí k nám na silo) mužu říct, že mu to až zas tak velké problémy nedělá, a dokonce snad má i silniční vzorek (takové ty šestihrany nebo tak něco) je to jen můj obecný postřeh, a nevím jak moc jezdí do pole, nebo jestli vůbec. Tam už to může být jiná. :?:

Příspěvky: 208
Registrován: 02 pro 2006 15:53
Bydliště: Čížkovice 83

Příspěvekod Martin Hruška » 21 pro 2006 09:37

Rád bych reagoval na poznámku Jana Sedláka ohledně rychlosti u výměnných systému Annaburger. Každou informaci prodejce zemědělské techniky a speciálně firmy Toko je třeba brát s rezervou.
Profi dopravní techniku pro zemědělství prodávám již přes 10 let a něco jsem zažil.
Nejprodávanější verzí výměnného systému Annaburger v ČR je Multi Land Plu, který je vybaven hydropneumatickým odpružením náprav ,oje , ALB regulací brzdné síly a prakticky každý vůz má radiální pneu s limiten do 70 km/h. Tyto nápravy jsou standardně konstruovány na rychlosti okolo 60 km/h.
V každé zemi EU platí jiné předpisy ohledně rychlostí. Z důvodů neplacení silniční daně platí u OT 4 předpis- do 40 km/h se neplatí silniční daň, vše nad 40 km/h je u nás jako nákladní vůz. Že má Fastrac speciální vyjímku je specialita ČR. Všude jinde jsou pravidla jasná, u nás zatím né.

Daleko důležitější než štítek v zadní časti vozu považuji to, jak se vůz chová při rychlostech 40-60 km/h na silnici , jak je stabilní při průjezdu zatáčkou atd. A to je rozhodující, né to ,že prodejce TOKO řekne, že nejsou schválené.
U naší firmy můžete koupit i verzi 60 km/h vybavenou ABL,ABS, otázkou je jaký traktor toto zařízení má a jakou rychlostí bude na úzkých silnicích jezdit.

Uvědomte si že u tridemu je náklad běžně 25 t a vůz váží 9 t a více. Pokud v rychlosti 60 km/h budete dělat tzv. losí test, uvidíte co to s soupravou udělá. Fastrac patří do kategorie lehčích traktorů, proto bych byl opatrný s unáhlenými soudy.

V této kategorii je momentálně hydropneumaticky odpružená náprava BPW s elektronikou Annaburger na našich vozech nejlepší.
Jediná možnost je vzkoušet si to v praxi sám.

Příspěvky: 208
Registrován: 02 pro 2006 15:53
Bydliště: Čížkovice 83

Příspěvekod Martin Hruška » 21 pro 2006 10:20

Ještě jedna poznámka k rychlosti. Je úplně jedno zda se jedná o výměnný systém nebo jednoúčelový návěs. U obou dvou jde 40 km/h nebo 60 km/h. Záleží jen na nápravách ,vybavení .
Jinak u Annaburgeru mají všechny výměnné systémy a návěsy šířku max. 2,55 m. To se nedá říci o všech a už né o Fliegelovi. Zajímalo by mne jak to dělají, když předpisy platí pro všechny stejné.

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 21 pro 2006 11:24

Pokud šlo o chování návěsu na silnici nebyl problem jak jsem říkal. Jediná věc a která tu byla zmíněná byl odemykání a zamykání řiditelné nápravy kterou jsem musel dělat v každé zatáčce. Přesto že šlo o vůz s tandemovým podvozkem nebyl i při rychlosti 60km. Díky za objasnění problému. Dosud mi nebylo jasné ani jak to praktikují službaři jako je třeba Jasno Jasenná kteří mají taky výměnné systémy. Trochu jsem odbočil od tématu snad se nebude nikdo zlobit.

Příspěvky: 141
Registrován: 01 pro 2006 23:42
Bydliště: Benešovsko

Příspěvekod JD8200 » 21 pro 2006 21:12

A ty jezdíš v zatáčkách ve velkých rychlostech s odblokovanou nápravou? To jsi docela kaskadér,kouknul si se někdy za sebe co ten vůz dělá?
Někdo mi řekl že bych s odblokovanou nápravou měl jezdit jen do 20km/h.Je sice ale fakt že u tridenu je nuceně natáčená náprava...
No nevím,snad nám to osvětlí Martin Hruška...T

Příspěvky: 208
Registrován: 02 pro 2006 15:53
Bydliště: Čížkovice 83

Příspěvekod Martin Hruška » 21 pro 2006 21:40

Taky jsem se podivil nad tím, že se při průjezdu zatáčkou odblokovává náprava. Pokud jedu s tandemovým i tridemovým návěsem, který má náběžně řiditelnou nápravu, po silnici měl bych jí mít zablokovanou. Každý výrobce udává v návodu k obsluze jinou rychlost pro zablokování. Krampe nad 10 km/h, u Annaburgeru nad 20 km/h. U vozu je to poznat, jak jezdí za traktorem. Se zablokovanou nápravou je třeba jezdit i v zatáčkách (pokud jedete 30-40 km/h). Asi jediná vyjímka je najíždění na silnici, případně průjezd serpentin pomalou rychlostí.

Nucené řízení náprav se doporučuje tam, kde jsou právě úzké silnice se zatáčkami. Obecně u tridemu je vše trochu složitější, proto je zde nucené řízení náprav výhodnější pro pohodlí obsluhy.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 244
Registrován: 14 lis 2005 22:00
Bydliště: Praha

Příspěvekod Zetor » 21 pro 2006 23:32

K tomu Schubmaxu... Nadhera, naprosta nadhera, to jestli tu nekdy bude, tak na to se rozhodne prijedu podivat.

K tomu Fastracu. Oni maji dve sady pneumatik, kdyz vozi obili do vykupu, nebo cukrovarnicke rizky, tak tam maj silnicni, jinak normalne maj ty Michelinky. Dle slov ridice, tak na tom veze bezne 240 metraku obili, v kukurici i 270 metraku, cistyho samozrejme. K tomu pripoctete 100 metraku naves a cela souprava je nekde lehce pres 400 metraku. Jezdi s tim i 70km/h, podle jeho slov. Jinak s tim normalne jezdi do pole, maji na to jeste rozmetadlo a snad by meli prikoupit cisternu, pokud se tak jiz nestalo. U Skalska tolik kopcu neni, ale rovina to taky neni. Oproti tomu trambusu ten Fastrac moc pomalejsi nebude, oproti Fendtu 930 uz asi horsi bude. Jinak prej v poli kdyz je maler, tak prizvedne predni napravu, dotizi traktor a to pomuze, samozrejme ne vzdycky.Fotky by se tu meli brzy objevit.

K tem zatackam, ten ridic mi rikal, ze by ty napravy meli byt blokovane, ale ze je ma zapnute, protoze jinak ho to v zatacce taha ven. Ale chtel bych, aby mi nekdo vysvetlil, proc vubec ty napravy musim blokovat pri te jizde? Cim je to nebezpecne, nejak na to nemohu prijit...

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 22 pro 2006 00:30

Jezdil jsem se zablokovanou nápravou. Odblokoval jsem ji jen tehdy když jsem odbočoval třeba na křižovatce, nebo sjížděl z hlavní cesty na vedlejší, prvoúhlé zatáčky. Možná jsem to špatně vysvětlil že to je moje chyba ale myslel jsem to takhle. A když zatáčím do takové zatáčky nebo křižovatky, nejedu rychle ale zpomalím, odemknu nápravu projedu zatáčku a zase ji zamknu. Neodemykám ji při každé malé zatáčce nebo "nerovnosti" silnice...

Příspěvky: 141
Registrován: 01 pro 2006 23:42
Bydliště: Benešovsko

Příspěvekod JD8200 » 22 pro 2006 18:14

Aha, to jsme si jen Honzo špatně rozuměli,taklhe jí odblokovávat je potřeba jinak hobluješ zbytečně gumy a dáváš i co proto nápravám.

to Zetor:tu nápravu musíš zablokovávat jinak to v zatáčkách má snahu jako by tě až předjíždět,těžko se to vysvětluje,kdo stim jezdí ví o čem mluvím.

Martine ale oni se všechny Krampe nedělají s říditelnou nápravou vid? V létě jsme tu jeden návěs od vás měli půjčenej a ten natáčení neměl.

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 22 pro 2006 19:04

No a jinak mi bylo doporučeno ji blokovat taky při couvání. Logicky mi to bylo jasny ale zase když sem zas někam couval tak to nebylo dobry se zablokovanou. Tam co sem byl tak mají jedny z prvních Ančaburgru a u toho jednoho údajně vylomily při couvání pístnice co zatáčely zadní kola.

Příspěvky: 208
Registrován: 02 pro 2006 15:53
Bydliště: Čížkovice 83

Příspěvekod Martin Hruška » 22 pro 2006 21:54

Ještě jednou k problematice blokování řiditelné nápravy. Je třeba si uvědomit, že náběžně řiditelná náprava je při odblokování volně otočná v kloubu. Podle zatížení vozu se sama natáčí. V systému je prakticky v plovoucí hydraulice. Díky tomu může v zatáčce kolo nečekaně a nekontrolovaně vyjet do strany a vůz může spadnout do škarpy. Tady z mého pohledu hrozí větší nebezpečí u vozů s parabelickými pružinami od značky ADR. Ty mají tendenci vyjet do strany.

Ještě jedna důležitá věc je, aby obsluha věděla, kdy má nápravu zablokovanou. To je výhoda Annaburgeru ,kde je buď elektrohydraulika a ovládací pult AMS 2 -4 nebo jednoduchá ovládací skříňka s tlačítkem a kontrolkou, že je náprava blokovaná.

Pokud u Annaburgeru zvednete přední nápravu, automaticky se zablokuje zdaní náprava. Odblokování hlídají zámky.

Z tohoto důvodu také Krampe doporučuje spíše radiální pneu a pevnou nápravu, protože řiditelná může přinášet problémy.

Pokud zvolíš systém nuceného řízení náprav je v systému natlakován olej , nápravu lze na rovině upravit do nulové pozice . Poté kola zatáčí jen tolik, kolik je potřebné.

Jedná se pořád o stabilitu vozu na silnici, zda vůz drží stopu za traktorem nebo za ním jezdí sem a tam.

Pokud udělá obsluha chybu, může také skončit v příkopě.

Ti kteří s vozy jezdí ví své. Rozdíl mezi zablokovanou a odblokovanou nápravou je cítit.

Příspěvky: 57
Registrován: 20 led 2006 15:30
Bydliště: Moravská Třebová

Příspěvekod Zdenek Krones » 23 pro 2006 18:32

vlastníme dva annaburgry bohužel jen tandemi jeden s pevnou nápravou a ten druhý s natáčecí a je to propastný rozdíl jezdit snima, 4 roky sem tahal ten s pevnou ale ted už máme 2 roky s natáčeci tak jak můžu si ho beru , pohodli.poloměr zatáčení ,manévrování je lepší.Po silnici jezdím se zablokovanou, město,střediska, výkupy a stísněné prostory s odblokovanou.Na couvání ji blokuji ale až se srovnám ještě sem neskoušel ji mýt odblokovanou.Jednou jedinkrát se mě stalo že ve 40km rychlosti sem ji omylem odblokoval a v zatáčce sem myslel že to lehne jak se to rozkejvalo ze strany na stranu od té doby si dávam majzla.

Příspěvky: 208
Registrován: 02 pro 2006 15:53
Bydliště: Čížkovice 83

Příspěvekod Martin Hruška » 07 dub 2007 18:21

Jen jedna poznámka k použití řiditelné nápravy na tandemu. u tridemu je to kapitola sama pro sebe.

Pokud má zákazník stroj firmy Annaburger tak skoro vždycky je zde kontrolka, která svítí a říká, že je náprava zablokovaná.
U ostatních návěsů se blokuje náprava hydraulikou, ale nikde není kontrolka. U Annaburgeru používáme elektromagnetické zámky, kdy se dá náprava odblokovat jen elektrickým impulsem.

U návěsů, kdy vůz stráví asi 90% času na silnici nemusí být řiditelná náprava. Pokud ale máte v podniku hodně betonových ploch, je řiditelná náprava vítaná.

Při couvání je třeba nejdříve kola stočit do roviny a zablokovat je.

U tridemu je to ještě horší. Tridem není tandem s přidanou nápravou.
Pokud chce zákazník s třínápravovým vozem couvat do ostré zatáčky, měl by si pořídit nucené řízení náprav.
S většinou naložených třínápravových vozu jde lehce couvat jen rovně.
Jsou zde určité rozdíly u typů náprav a vzdálenosti náprav.

S tridemem bez nuceného řízení může jezdit jen dobrý traktorisa s citem, s nuceným řízením prakticky každý.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 163
Registrován: 24 úno 2006 19:49
Bydliště: Kobylnice (okr. BRNO)

Příspěvekod Stepan » 12 srp 2007 14:20

http://www.crs-marketing.cz/novinky/353
Tak jestli tohle koupí nějakej německej LU za traktor (nejlíp za FENDTa :wink: ) spolu se Sigou Duo, tak u toho budu slintat celý siláže.
Je to NÁDHERNÝ!!!
Raději standartní kolovej traktor, kterej jezdí. Než nějakej 6-tikolovej, kterýmu pořád jedno kolo chybí...

Uživatelský avatar
Příspěvky: 235
Registrován: 05 kvě 2007 14:49
Bydliště: SLOVAKIA-RADOšINA

Příspěvekod deutz215 » 12 srp 2007 17:51

taká menšia otázka, prečo je názov vlákna a celkovo označenie annaburgera shubmax, ked to je shub-fix?
ked stroje tak jedine Deutz-Fahr a Fendt

Příspěvky: 208
Registrován: 02 pro 2006 15:53
Bydliště: Čížkovice 83

Příspěvekod Martin Hruška » 12 srp 2007 18:56

Pro Deutz215: Kolegové z firmy Ematech jsou asi špatně informovaní. Annaburger v současnosti vedle Schub-Fixu dělá taky nový a trochu větší vůz s výtlačným čelem Schubmax. Takže proto se toto vlákno jmenuje takhle. na podzim bude tnhle vůz k vidění v ČR.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 235
Registrován: 05 kvě 2007 14:49
Bydliště: SLOVAKIA-RADOšINA

Příspěvekod deutz215 » 13 srp 2007 19:29

aha, tak pardon, ja som tam ešte neni zamestnaný ale pracujem tam na dohodu
ked stroje tak jedine Deutz-Fahr a Fendt

Uživatelský avatar
Příspěvky: 111
Registrován: 01 čer 2006 15:31
Bydliště: Východní Čechy

Příspěvekod john » 02 zář 2007 20:49

Chci se zeptat, jestli říkám správně, že annaburger vyrábí nástavby vymněnitelné i nástavby zabudované, které se nedají vyměnit (např.: když mám rozmetadlo, tak ho nemůžu vyměnit za dopravní nástavbu)?
http://old.farmweb.cz/ - moravské lány - 2004 - jaro - jáma: Tam jsou dole 2 fotky annaburgeru. Říkám správně, že tento annaburger výměnou nástavbu nemá?

Příspěvky: 208
Registrován: 02 pro 2006 15:53
Bydliště: Čížkovice 83

Příspěvekod Martin Hruška » 02 pro 2007 11:55

Na těchto fotografiích je dvoustranný návěs Annaburger HTS 20.14,což je jednoúčelový vůz na odvoz obilí, prášku, senáže, siláže atd.

Prakticky stejně ale vypadal starší výměnný systém Annaburger. Nové výměnné systémy Multi Land Plus mají již hydraopneumatické odpružení náprav, případně kloubové výkyvné nápravy.
Lze na ně nasadit více jak 8 různých nástaveb, od podzimu 2007 taky nástavba vozu Schubmax HTS 29.79 (tridem) s posuvným čelem.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 111
Registrován: 01 čer 2006 15:31
Bydliště: Východní Čechy

Příspěvekod john » 11 pro 2007 20:02

to Martin Hruška: Díky za vysvětlení. Já jsem si to myslel, že na těch fotkách není výmění systém, ale nebyl jsem si jistý.

Zpět na Vleky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků