STS Opava

Příspěvky: 106
Registrován: 26 lis 2006 17:35
Bydliště: KM

STS Opava

Příspěvekod Liboj » 10 led 2007 21:44

Co říkaté na klasiku návěsy STS Opava N 900?Víte o nich něco?

Uživatelský avatar
Příspěvky: 270
Registrován: 03 led 2006 00:00

Příspěvekod Mischel » 10 led 2007 21:47

Já jen vím, že se ještě u nás používají ...
Naposledy upravil Mischel dne 24 bře 2008 18:42, celkově upraveno 1

Uživatelský avatar
Příspěvky: 350
Registrován: 13 lis 2005 10:08
Bydliště: Valašsko

Příspěvekod Karel » 10 led 2007 22:33

Je to to co si mylsim? Jednoosý navěs? S mechanicky zvedaným zadním čelem? Buď tupláky nebo široké balony?
Řekl sem do žní, je po žních. Zítra s ním jedu naposled.

Příspěvky: 76
Registrován: 05 led 2007 19:36
Bydliště: Chrudim

Příspěvekod spetr » 10 led 2007 23:20

Tak tyhle mašiny něco pamatujou a dělalo se několik verzí.Meli jsme na to i RMA8 z matýska.Rám na to byl nachystanej.Pak se to vyrábělo i jako kontajnerovej nosič.Co se týče jízdních vlastností,tak na tehdejší dobu dobrý,ale.Teď bych to už nechtěl.Jde to v blbe stope za mašinou ,taky dost těžce a moc se na to nevejde.Taky to je pekně vratky,hlavně balony.Jezdil jsem nějaký čas s MEGOU 18 a to už je něco jiného.Vemu tam 15t hlíny a jde to lehcejc než Opava s 9tunami.Je to už překonané jako mnoho jiných.Ale ta pořizovací cena,je pro malé farmáře velká.
Petr

Příspěvky: 412
Registrován: 19 lis 2006 22:13

Příspěvekod medulin » 11 led 2007 00:05

Ja o nem vim ze se tezko schani :cry: Jednou jsme ho meli pujceny a ten mel korbu z matesa

Příspěvky: 106
Registrován: 26 lis 2006 17:35
Bydliště: KM

Příspěvekod Liboj » 11 led 2007 08:33

No tak to vím i ja že se těžko schání!My by jsme ho chtěli se zadním oknem na sýpani obylí do zrnometu a nikde není nebo přemrštěný ceny.Jinak jsi to pučuju na senáže a kukuřice je to parada, se tam toho dost vejde.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 350
Registrován: 13 lis 2005 10:08
Bydliště: Valašsko

Příspěvekod Karel » 11 led 2007 17:02

Tak asi je to ono. Jinak u nas byl kdysi trambus. A protože klekl motor a nastavba na to byla generalkovana tak prostě uřezali kabinu navařili oje a udělali z toho opavak. Vypadá to skoro stejně až na to že má hold na napravě diferák. A používa se to jeden nebo dva dny v roce. Jinak u nas se teď většiou opavák taha za JD.
Řekl sem do žní, je po žních. Zítra s ním jedu naposled.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 710
Registrován: 21 pro 2005 21:16
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod david » 11 led 2007 19:22

Karel píše:Tak asi je to ono. Jinak u nas byl kdysi trambus. A protože klekl motor a nastavba na to byla generalkovana tak prostě uřezali kabinu navařili oje a udělali z toho opavak. Vypadá to skoro stejně až na to že má hold na napravě diferák. A používa se to jeden nebo dva dny v roce. Jinak u nas se teď většiou opavák taha za JD.
čoveče masadit tam náhon tak máš hnanou nápravu na návěsu :wink: :wink: no jinak to musí těžko jet ten diferák to musí brzdit né??? pokiud tada není vykuchanej

Příspěvky: 209
Registrován: 22 říj 2006 10:46

Příspěvekod karelk » 22 led 2007 07:14

Pořádně sem to ještě nevyděl, ale zajimalo by mě kolik tak váží prázdnej návěs a utáhla by to 6911. Jaké to má připojení, na spodní závěs nebo na horní. Má to klasickou SPZ nebo je to bez a nemusí se na STK.To otvírání zadního čela pracuje na jakém pryncipu a jde to čelo úplně odďělat? Od kolika Kč se to dá pořídit. Je mě jasný že ceny sou různý podle stavu ale tak přibližně. Ďík Karel.
karel

Příspěvky: 272
Registrován: 28 čer 2006 16:07
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod martasek » 22 led 2007 17:53

jestli je to co myslim tak to meli u nas na skolnim statku je to na 9tun a zadni viko je na cepu a na retezich ktery jsou privareny k ramu a jak ty zvedas tak viko je porat stejne poloze ale korba jde dolu :wink: jinak to vetsinou tahali s 62 a nebo 72.. zpominam kdyz jsme zbirali brambory jezdil jsem s kombajnem a pri kombajnu nam jezdili 10145 a 12045 s 9tunama a pak 6211 s timhle navesem bylo strasny mokro kazdou chvili jsem zapadl s kombajnem(7245) a byl ohromnej kopec no a ty typci s 120 a 100 sjeli s plnou 9 dolu ale nahoru uz ee ani prd :D a deda s 6211a timhle navesem mu to pekne zatizilo zadek traktoru a jel jak pan do kopce :D
zetor rulezzzzzzz

Příspěvky: 23
Registrován: 09 bře 2007 17:43
Bydliště: Havlíčkobrodsko

Příspěvekod LuBOSS » 09 bře 2007 18:54

Koupim :lol: :lol:

Příspěvky: 172
Registrován: 23 lis 2006 21:45

Příspěvekod Tomas » 09 bře 2007 21:03

No mi taky mame toho matesa rozřízlyho a myslim že je to lepší než opava! Opava byla jen sklapěčka na tohle se daj dat nastavby akorat by to spravně nesmělo na silnici no !!!

Příspěvky: 16
Registrován: 09 bře 2008 23:15

Re: STS Opava

Příspěvekod krajic » 22 pro 2008 02:05

Spz to normálně má,tzn na technickou se musí,6911 se ti v tom bude potit,já táhl jednou na tomto návěsu 35q písku za 7211 a měla toho plný brejle,ve větším kopci za 2 a násobič. jinak nám to pod kombajny tahali s 8245,12145 a ty si to dávali v pohodě

Příspěvky: 48
Registrován: 18 pro 2007 18:47
Bydliště: Vysočina

Re: STS Opava

Příspěvekod PAJA XX » 20 kvě 2009 14:58


Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 15 led 2007 09:04
Bydliště: Opava

Re: STS Opava

Příspěvekod VonVagel » 25 kvě 2009 20:59

Me se celkem libi. Akorat ted nechapu jak to je...napred je prodavali a ted jsem slysel ze je vyrabeji...
Když CLAAS tak jedině LEXION 595R s C516-30...

Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/

Příspěvky: 1
Registrován: 29 dub 2009 23:07

Re: STS Opava

Příspěvekod hsteve » 04 srp 2009 20:48

ľudia pomvoze mi niekto najst technicku dokumentaciu od tejto vlecky pomvoste

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: STS Opava

Příspěvekod bold » 01 zář 2010 09:06

chlapi pokud někdo máte skušenosti s NS 900 nebo NS 901 tak vás prosím o rady. Kde se to "natáhne" a na co si dát pozor. Mám možnost tento zázrak koupit a nevím na co si dát pozor. je to na balonech, bez elektriky-bez vzduchu, bez hadic,prostě torzo ale jinak to vypadá v kupě. naštěstí tomu někdo zprasil nohu takže to nikdo nezapřáhne a neodveze. tož to tam leží jak lemra. kolik je cena takového torza-já osobně to odhaduju na 5000,-bez papírů. Za odpovědi dík
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: STS Opava

Příspěvekod poulm » 12 črc 2011 10:39

Tyhle návěsy NS900 jsou cenově šíleně přeceněné, taky jsem si chtěl takový koupit,ale za vrak bez TP odmítám dát 50tis, vrak s TP stojí 80tis a v pěkném stavu po STK nad 100tis.
Pokud jej člověk někde neukořistí z kopřiv,tak je to palba. Většina traktorových návěsů s nosností od 8t stojí šílený ranec.
To už je lepší si něco vyrobit z Liaze apod. nebo rovnou koupit automobilový tandem,třeba BSS 18.13 apod.,také jsem už viděl od 40tis s SPZ.

Taková pěkná předělávka z nějakého Liaze,problém však zůstává TP. :?
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Za silnější traktor bych se nebál dát tento tandem:
http://auto.bazos.cz/inzerat/10210722/Tandemovy-prives-Panav-BSS-PS-2-1318.php
Obrázek
Obrázek
Obrázek
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Příspěvky: 14
Registrován: 10 čer 2011 09:45

Re: STS Opava

Příspěvekod Forterra power » 27 srp 2011 23:43

Já jen vím, že se ještě něco podobného vyrábí http://sts-v.sweb.cz/

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: STS Opava

Příspěvekod poulm » 15 zář 2011 16:08

Ten podnik znám,ale jich činnost mi tam připadá hodně omezená,v celém areálu funguje nespočet cizých malinkých firmiček a hlavní činnost tam není vidět. Dočkat se tam nového návěsu bude čekání minimálně na rok a finanční náročnost bude kdo ví jaká :shock: :? :(
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 117
Registrován: 22 pro 2008 22:01
Bydliště: Plzeň-sever

Re: STS Opava

Příspěvekod pfernet » 12 bře 2013 13:19

Zdravim všechny: potřeboval bych tenhle návěs předělat do horního závěsu nebo i do spodního ale do klasiky na kulík. Máme ho na agrohák ale bohužel traktory s hákem už nám nějak dochází. Nemáte to někdo předělaný? Takhle když to zapřahnu do spodního tak je ta oj dost vysoko a zadek návěsu nízko. Čeká nás minimálně přečepování celé oje tak jestli někdo nemá předělanou oj že by sme tuhle úplně vyřadili a udělali novou. Dík za odpověď

Příspěvky: 555
Registrován: 20 zář 2011 12:06

Re: STS Opava

Příspěvekod tomous » 12 bře 2013 15:21

Nebude jednoduší vyrobit piton fix na traktor než předělávat celou oj?

Uživatelský avatar
Příspěvky: 117
Registrován: 22 pro 2008 22:01
Bydliště: Plzeň-sever

Re: STS Opava

Příspěvekod pfernet » 12 bře 2013 16:28

Piton je právě pořád stejně vysoko a kupovat piton na tři traktory protože je každej jinej tak bych byl radši předělat oj a můžu to zapřahnout do čehokoliv stejně ji budem repasovat za těch pár desítek let už je v dost katastrofálnim stavu.

Příspěvky: 555
Registrován: 20 zář 2011 12:06

Re: STS Opava

Příspěvekod tomous » 12 bře 2013 20:19

No jestli bude návěs tahanej se 3 traktorama,asi bude nejlepší předělat vůz. Já si dělal piton na MXU a vyšlo mě to tak na 1000kč. Vysoko je ale není to tak hrozný-mám to poštelovaný na pérovací oji a kola mám 11/20 tak to není nijak hrozný.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: STS Opava

Příspěvekod poulm » 18 bře 2013 14:32

Já patřím mezi lidi,co si taky rádi předělávají věci k obrazu svému,ale zásadně předělávat způsob připojení přívěsu za traktor se může vymstít.Ne že by to nešlo,udělat jde všechno,ale je to zásah do konstrukce a kdyby se něco stalo,tak si toho určitě někdo všimne a hned je veselo. No nevím,ale po svých zkušenostech bych to asi zkusil řešit jinak.Střety se zemědělskými stroji se začínají řešit čím dál podrobněji,protože všichni ví,že si zemědělci milion věcí upravují a vždy je snaha při problému na ně převést vinu.
Mého kamaráda zastavil jeden agilní polda,jel s proximou a tímto opavským návěsem,nechal ho odstavit,protože si myslel,že má neschválený způsob připojení.Pracně musel dokázat,že agrohák i oko návěsu jsou tovární výroby a jsou tak jak mají být.
Takže než začnete něco pracně a draze předělávat,tak raději popřemýšlejte.
Pokud to máte jenom na vození hnoje na pole a jezdí to po silnici minimálně,tak není co řešit.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 117
Registrován: 22 pro 2008 22:01
Bydliště: Plzeň-sever

Re: STS Opava

Příspěvekod pfernet » 18 bře 2013 14:55

Máme to pouze na ledek asi tak max.14 dní v roce a většinou v noci :) ještě mě napadlo tu oj jen otočit vzhůru nohama udělat jen oko na kolík 38mm a uložení předního čepu na oji a muselo by to funkci splnit úplně stejně

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: STS Opava

Příspěvekod poulm » 18 bře 2013 18:43

Když se to oje vyklopí do vrchu na uložení,resp. dá se to na ty poslení šrouby,tak je zase oko dost ze šikma. :roll:
Každopádně to vyzkoušejte a uvidíte.
Ještě by byla možnost na takové občasné ježdění,když by nebylo nazbyt, hodit do ramen nějaké betelné pravítko a zapřáhnout to do něj,ale to by šlo jen na nějakém silnějším traktoře :?: Já tak tahal v pravítku vyvážečku do lesa,protože jsem tehdy ještě neměl agrohák a ta taky něco vážila a šlo to bez problémů. :wink:
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 117
Registrován: 22 pro 2008 22:01
Bydliště: Plzeň-sever

Re: STS Opava

Příspěvekod pfernet » 18 bře 2013 21:35

Tak to mě vůbec nenapadlo to neni špatný nápad to by F 828 mohl zvládnout na dvoučinné hydraulice :D

Příspěvky: 16
Registrován: 16 črc 2009 21:20

Re: STS Opava

Příspěvekod alf32 » 10 čer 2013 22:00

Ahoj všem ve spolek. My máme u nás na statku STS Opava typ NS-12-14. Měl to být prototyp na tandemové náprávě, větší objem a hlavně tonáž. Je pravda, že často v pšenici veze 12t. Myslím si, že je škoda, že se tento návěs nevyrábí. My jsme s ním spokojeni. Je agregován s Case Maxumm 140 a Ford NH 8770 přes piton a 8011 agrohák. Na štítku máme výrobní číslo 0001 tak by mě zajímalo jestli se to vůbec vyrábělo v nějaké alespoň omezené sérii a jestli je někde k vidění.

Příspěvky: 16
Registrován: 16 črc 2009 21:20

Re: STS Opava

Příspěvekod alf32 » 10 čer 2013 22:00

Ahoj všem ve spolek. My máme u nás na statku STS Opava typ NS-12-14. Měl to být prototyp na tandemové náprávě, větší objem a hlavně tonáž. Je pravda, že často v pšenici veze 12t. Myslím si, že je škoda, že se tento návěs nevyrábí. My jsme s ním spokojeni. Je agregován s Case Maxumm 140 a Ford NH 8770 přes piton a 8011 agrohák. Na štítku máme výrobní číslo 0001 tak by mě zajímalo jestli se to vůbec vyrábělo v nějaké alespoň omezené sérii a jestli je někde k vidění.

Další

Zpět na Vleky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků