Výměnný systém vs. návěsy s vyměnitelným zadním čelem
Příspěvků: 28
• Stránka 1 z 1
- Kuba Medera
- Příspěvky: 647
- Registrován: 18 lis 2005 18:32
- Bydliště: Šumperk
Výměnný systém vs. návěsy s vyměnitelným zadním čelem
zajímalo by mě co je z toho lepší,když pominu kejdovadlo,zajímalo by mě co vyjde levněji co se týče podvozek + vana + nástavky na senáž + rozmetadlo oproti návěsu s výtlačným štítem vzadu s normálním čelem a rozmetacím štítem,aby návěsy s přibližně stejným vybavím a stejným objemej,teď mám namysli vozy firmy Annaburger,nějak ohledně toho padla řeč v podniku a tak mě to zajímá je tak orientačně,jinak na jaře se u nás začíná hnojema,pak jsou senáže následně odvoz od kombajnů
- Martin Hruška
- Příspěvky: 208
- Registrován: 02 pro 2006 15:53
- Bydliště: Čížkovice 83
Tahle otázka je tak speciální, že na ní musím reagovat.
Když jsem poprvé viděl koncept vozu s výtlačným čelem, tak jsem zajásal
jako většina lidí, kteří tuto věc vidí poprvé. Velká korba, možnost nasazení
rozmetacího adaptéru a ještě k tomu nižší cena než dva jednoúčelové stroje nebo výměnný systém.
Po několika letech osobních zkušeností vím, že nižší pořizovací cena neznamená hned nižší náklady.
U Annaburgeru máme vůz s výtlačným čelem Schubfix, který jako jediný na trhu používá elektronickou regulaci ovládání štítu a posuvu a má vlastní hydraulický systém. Verze na senáž a obilí s adaptérem na rozmetání (tři vodorovné frézovací válce) stojí o asi 10% méně než výměnný systém Multi land plus s korbou a rozmetadlem.
Zde by si každý řekl ,paráda ušetřím peníze.!!!
Problém je v tom, že do normálního rozmetadla se dá načechraný hnůj , který projede lehce přes rozmetací ústrojí. U vozu s výtlačným čelem (je jedno jaké značky) se hnůj nejdříve v prvních 2-3 m komprimuje ,stlačí se do kostky a potom se tato kostka protlačuje přes rozmetací ústrojí. Výsledek o 40% větší spotřeba nafty a větší opotřebení.
Poznatek pro praxi. Pro podniky s velkým množstvím hnoje je lepší rozmetací nástavba než vůz s výtlačným čelem. Ten je určen pro úzkou skupinu podniků, kde 90% používají vůz jako dopravní prostředek a 10% na rozmetání.
Na spotřebě je rozdíl mezi výměnným systémem a výtlačným systémem za 1 rok smazán.
Další věcí je flexibilita a rychlá reakce u výměnného systému Annaburger Multi Land Plus. Dnes odvážím obilí od kombajnu, zaprší, během 30 minut mám nasazeno rozmetadlo a jedu rozmetat. Udělá se dobré počasí, rozmetadlo rychle opláchnu zvenku a za 30 minut mám korbu a jedu ke kombajnu.
Tohle u vozu s výtlačným čeloem nejde a trvá to minimálně s důkladným umytím asi 3-4 hodiny(mezi rozmetadlem a odvozem obilí).
Další diskutabilní věcí je ,zda je vhodné v korbě, kde se vozí obilí vozit hnůj a jiné materiály, které se rozmetají? předpisy jsou a budou neustíle přísnější.
U výměnného systému Multi land Plus navíc mohu nasadit další z 7 nástaveb a použít ho 150 -300 dní v roce.
Pro informaci k výkonnosti rozmetacích nástaveb - 20 a 22 t celkové hmotnosti:
50-70 t/hod = 500-700 t /směnu.
Příkon rozmetacího ústrojí jen ...........36 kW.
Když jsem poprvé viděl koncept vozu s výtlačným čelem, tak jsem zajásal
jako většina lidí, kteří tuto věc vidí poprvé. Velká korba, možnost nasazení
rozmetacího adaptéru a ještě k tomu nižší cena než dva jednoúčelové stroje nebo výměnný systém.
Po několika letech osobních zkušeností vím, že nižší pořizovací cena neznamená hned nižší náklady.
U Annaburgeru máme vůz s výtlačným čelem Schubfix, který jako jediný na trhu používá elektronickou regulaci ovládání štítu a posuvu a má vlastní hydraulický systém. Verze na senáž a obilí s adaptérem na rozmetání (tři vodorovné frézovací válce) stojí o asi 10% méně než výměnný systém Multi land plus s korbou a rozmetadlem.
Zde by si každý řekl ,paráda ušetřím peníze.!!!
Problém je v tom, že do normálního rozmetadla se dá načechraný hnůj , který projede lehce přes rozmetací ústrojí. U vozu s výtlačným čelem (je jedno jaké značky) se hnůj nejdříve v prvních 2-3 m komprimuje ,stlačí se do kostky a potom se tato kostka protlačuje přes rozmetací ústrojí. Výsledek o 40% větší spotřeba nafty a větší opotřebení.
Poznatek pro praxi. Pro podniky s velkým množstvím hnoje je lepší rozmetací nástavba než vůz s výtlačným čelem. Ten je určen pro úzkou skupinu podniků, kde 90% používají vůz jako dopravní prostředek a 10% na rozmetání.
Na spotřebě je rozdíl mezi výměnným systémem a výtlačným systémem za 1 rok smazán.
Další věcí je flexibilita a rychlá reakce u výměnného systému Annaburger Multi Land Plus. Dnes odvážím obilí od kombajnu, zaprší, během 30 minut mám nasazeno rozmetadlo a jedu rozmetat. Udělá se dobré počasí, rozmetadlo rychle opláchnu zvenku a za 30 minut mám korbu a jedu ke kombajnu.
Tohle u vozu s výtlačným čeloem nejde a trvá to minimálně s důkladným umytím asi 3-4 hodiny(mezi rozmetadlem a odvozem obilí).
Další diskutabilní věcí je ,zda je vhodné v korbě, kde se vozí obilí vozit hnůj a jiné materiály, které se rozmetají? předpisy jsou a budou neustíle přísnější.
U výměnného systému Multi land Plus navíc mohu nasadit další z 7 nástaveb a použít ho 150 -300 dní v roce.
Pro informaci k výkonnosti rozmetacích nástaveb - 20 a 22 t celkové hmotnosti:
50-70 t/hod = 500-700 t /směnu.
Příkon rozmetacího ústrojí jen ...........36 kW.
a proč to tak je to čelo nejde regulovat aby to nestláčelo nebo ty rozmetací válce to samy neberou a je nutné to do nich tlačitMartin Hruška píše:
Problém je v tom, že do normálního rozmetadla se dá načechraný hnůj , který projede lehce přes rozmetací ústrojí. U vozu s výtlačným čelem (je jedno jaké značky) se hnůj nejdříve v prvních 2-3 m komprimuje ,stlačí se do kostky a potom se tato kostka protlačuje přes rozmetací ústrojí. Výsledek o 40% větší spotřeba nafty a větší opotřebení.
.
- Martin Hruška
- Příspěvky: 208
- Registrován: 02 pro 2006 15:53
- Bydliště: Čížkovice 83
Každý rozumný farmář chce od svého rozmetadla co největší přesnost rozmetání. Proto se přední firmy v oblasti universálních rozmetadel hnoje a kompostů snaží o co nejleší výsledek.
V Německu posuzuje přesnost rozmetání zkušebna DLG.jednou za čas sem dají přední firmy otestovat svoje stroje . V posledním testu
dosahoval Annaburger u stroje HTS 22.04 u záběru 17,5 m ,VK (variační koeficient) pod 15%. Je to odchylka od průměrné hodnoty v celém záběru.
Problém rozmetadla na hnůj je ten, že musí reagovat na různé typy hnoje.
U vozu s výtlačným čelem a slamnatým hnojem je možno materiál zkomprimovat. U našeho systému má možnost obsluha tzv. rychloposuvem štítu, zrychlit posuv štítu v prvních 3 m.
Potom řídí vše automatika a hlídá stejnoměrnou dávku. Problém je v tom, že na rozdružení stlačeného materiálu potřebuješ více energie a to je vykoupeno o 40% větší spotřebou.
Mám zákazníka, který jezdil ve službách s HTS 22.18 (Schubfix) a s HTS 20.79 Multi land Plus s rozmetací nástavbou.
Postranice u rozmetací nástavby 1,0 m , u Schubfixu 1,8 m.
Výkon Schubfixu byl stejný , občas i menší než u HTS 20.79.
Spotřeba u Schubfixu nesrovnatelně větší než u druhého systému.
V Německu posuzuje přesnost rozmetání zkušebna DLG.jednou za čas sem dají přední firmy otestovat svoje stroje . V posledním testu
dosahoval Annaburger u stroje HTS 22.04 u záběru 17,5 m ,VK (variační koeficient) pod 15%. Je to odchylka od průměrné hodnoty v celém záběru.
Problém rozmetadla na hnůj je ten, že musí reagovat na různé typy hnoje.
U vozu s výtlačným čelem a slamnatým hnojem je možno materiál zkomprimovat. U našeho systému má možnost obsluha tzv. rychloposuvem štítu, zrychlit posuv štítu v prvních 3 m.
Potom řídí vše automatika a hlídá stejnoměrnou dávku. Problém je v tom, že na rozdružení stlačeného materiálu potřebuješ více energie a to je vykoupeno o 40% větší spotřebou.
Mám zákazníka, který jezdil ve službách s HTS 22.18 (Schubfix) a s HTS 20.79 Multi land Plus s rozmetací nástavbou.
Postranice u rozmetací nástavby 1,0 m , u Schubfixu 1,8 m.
Výkon Schubfixu byl stejný , občas i menší než u HTS 20.79.
Spotřeba u Schubfixu nesrovnatelně větší než u druhého systému.
- Kuba Medera
- Příspěvky: 647
- Registrován: 18 lis 2005 18:32
- Bydliště: Šumperk
Děkuji za objasnění,mě šlo spíše o tu cenu,myslel jsem si že výměnný systém bude podstatně dražší jako vůz s výtlačným štítem
To se stalačí, podle mě, tou váhou hnoje. Na začátku rozmetání máš plný rozmetadlo, což máš nějakejch 7 metrů na dýlku hmoty a ta, při výšce postranic 1,8m, neco váží, má nějaký tření, a tím se ty první metry hnoty, u předního čela, stlačí do kostky, jak řekl pan Hruška, a tu potom přes ty frézovací válce težko procpáváš.
Raději standartní kolovej traktor, kterej jezdí. Než nějakej 6-tikolovej, kterýmu pořád jedno kolo chybí...
- Kuba Medera
- Příspěvky: 647
- Registrován: 18 lis 2005 18:32
- Bydliště: Šumperk
je jasné,že dno a bočnice mají nějaký odpor a materiál po něm "neklouže" proto bych volil naleštit dno a bočnice a máme po vysoké spotřebě ne?
- Martin Hruška
- Příspěvky: 208
- Registrován: 02 pro 2006 15:53
- Bydliště: Čížkovice 83
Tak jednoduché to kolegové není. Osobně jsem jedno byl v korbě Schubfixu, která byla vyhrnutá ven. Tak jak jsem se klouzal v této korbě, jsem se na něčem jiném než na ledu neklouzal.
Vozy s výtlačným čelem jsou specifická záležitost a rozmetání hnoje s nimi není jednoduché. Z tohoto důvodu tuto verzi s hnojem vyrábí jen Fliegel a Annaburger. Annaburger je jedinná firma, kterí má řízený posuv štítu elektronicky, včetně ochrany frézovacích válců proti přetížení.
Zapoměl jsem ještě na jednu věc zcela praktickou. Když se do rozmetadla dostane kámen o hmotnosti 100 kg, lze u rozmetadla posunout zpátky a telativně lehce vyndat přes 1 m vysoké postanice.
U Schubfixu sice máme odklopné zadní rozmetací ustrojí na 2 hyr. válcích.
Přesto to ale není zcela jednoduché, protože hnůj který je mezi štítem a ústrojím neposuneš zpátky.
Tohle platí, když lidově zacpeš rozmetací ústrojí. u normálního rozmetadla odjedeš s hromadou zpátky a protočíš válce, u Schubfixu si nahradíš fitnescentrum. Vše je hutněji natlačeno a nedá se to moc odsunout.
Asi je to třeba vidět v praxi.
Jinak konkurence má taky příkon 70 kW což je 2 x více než normální rozmetadlo Annaburger s 36 kW.
Vozy s výtlačným čelem jsou specifická záležitost a rozmetání hnoje s nimi není jednoduché. Z tohoto důvodu tuto verzi s hnojem vyrábí jen Fliegel a Annaburger. Annaburger je jedinná firma, kterí má řízený posuv štítu elektronicky, včetně ochrany frézovacích válců proti přetížení.
Zapoměl jsem ještě na jednu věc zcela praktickou. Když se do rozmetadla dostane kámen o hmotnosti 100 kg, lze u rozmetadla posunout zpátky a telativně lehce vyndat přes 1 m vysoké postanice.
U Schubfixu sice máme odklopné zadní rozmetací ustrojí na 2 hyr. válcích.
Přesto to ale není zcela jednoduché, protože hnůj který je mezi štítem a ústrojím neposuneš zpátky.
Tohle platí, když lidově zacpeš rozmetací ústrojí. u normálního rozmetadla odjedeš s hromadou zpátky a protočíš válce, u Schubfixu si nahradíš fitnescentrum. Vše je hutněji natlačeno a nedá se to moc odsunout.
Asi je to třeba vidět v praxi.
Jinak konkurence má taky příkon 70 kW což je 2 x více než normální rozmetadlo Annaburger s 36 kW.
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
Pardon že se do toho míchám, ale kolik je potřeba oleje pro pístnici kt. tlačí čelo a hrne materiál ven, je to oproti standartní nástavbě rozmetadla víc nebo jsou vyšší nároky na hydrauliku?
Když nechápete proč se hnůj stlačí, uvědomte si, že celá hromada se posouvá jen bočním tlakem z jedné strany, je to jako hrnout vysypanou fůru nakladačem protější strana hromady se začne posouvat teprv až je lžící stlačená na max. dle vlastností hnoje. Navíc u klas. rozmetadla posuvné dno fůru podřezává a ta jakoby podbíhá pod válce kdežto tady je plný boční tlak s vlivem na životnost ložisek válců atd. Annaburger má aspoň ten rychloposuv, ale kdysi jsme jezdili na jednom poli s Flieglem se štítem a než na souvrati stlačil hnůj natolik, že se dostal na rozmetací kotouče tak druhé rozmetadlo klasické bylo v půli pole. Jak píše pan Hruška, je to tak na nouzovku, kdo nevěří, doporučuji se informovat v Agro 2000
- Martin Hruška
- Příspěvky: 208
- Registrován: 02 pro 2006 15:53
- Bydliště: Čížkovice 83
Přesně tohle jsem chtěl říct. Agro 2000 používalo 1 1/2 sezony Schubfix HTS 22.18 s rozmetacím adaptérem a vedle toho taky HTS 20.79 na bázi výměnného systému.
Výkon menšího rozmetadla je větší než u teoreticky většího Schubfixu.
Rozmetací ústrojí jde nyní na nový Multi Land Plus HTS 20.79 a vůz s výtlačným čelem se bude používat jen na dopravu.
Kdo má 800-1000 krav tak je zde jedinná volba universální rozmetadlo, nejlépe výměnný systém. Když chcete zvýšit výkon tak 12-24 hodin nasazení.
Výkon menšího rozmetadla je větší než u teoreticky většího Schubfixu.
Rozmetací ústrojí jde nyní na nový Multi Land Plus HTS 20.79 a vůz s výtlačným čelem se bude používat jen na dopravu.
Kdo má 800-1000 krav tak je zde jedinná volba universální rozmetadlo, nejlépe výměnný systém. Když chcete zvýšit výkon tak 12-24 hodin nasazení.
Fliegl třínápravové návěsy nad 25t samozřejmě vyrábí (a to modely ASW 270 - ASW 393). Také v jejich sortimentu můžeš nalézt i návěsy se 4mi nápravami. (zde máš link na prospekt - http://www.fliegl-agrartechnik.de/conte ... SW_web.pdf )
Stejně tak firmy Joskin ( http://www.joskin.com/catalogue_fabrication.php ) a Hawe ( http://www.hawe-wester.de/produkte/wechsel.htm ) vyrábí výměnné systémy na tridemovém podvozku.
Takže podle mého připadají v úvahu tedy značky Annaburger, Fliegl, Hawe, Bergmann a Joskin.
Stejně tak firmy Joskin ( http://www.joskin.com/catalogue_fabrication.php ) a Hawe ( http://www.hawe-wester.de/produkte/wechsel.htm ) vyrábí výměnné systémy na tridemovém podvozku.
Takže podle mého připadají v úvahu tedy značky Annaburger, Fliegl, Hawe, Bergmann a Joskin.
Naposledy upravil Jirka K. dne 18 úno 2008 20:27, celkově upraveno 1
Právě ten Fliegl nevyrábí výměnné systémy, ale návěsy s výměnitelným čelem, takže to jde mimo mě. Všechny prospekty, nebo stránky o nich jsem si už našel, po vašem uveřejnění názvů firem. Bohužel, moc informací tam nikde není. Pokud uvedu firmy Annaburger, ZDT, Joskin, Hawe a Bergmann, asi jsem vyčerpal všechny možnosti. Teď to ještě nějak zpracovat. Díky za info.
Traktor? Jedině bez computeru.
No otázka je co kdo považuje za výměnný systém - pokud v základu chápu toto jako 1 podvozek, na který se dají dát různé nástavby, nezávisle od druhu nástavby nebo systému jejich výměny, tak bych si dovolil doplnit ještě např. Ag-Chem TriAxer (snad to po převzetí Agcem nepřestali dělat), Veenhuis, Peecon a pokud vím tak na toho Fliegla jde taky dát cisterna!
Re: Výměnný systém vs. návěsy s vyměnitelným zadním čelem
Tak Višňové, Jevišovice, Hrádek, Olbramkostel, to pokud vím je jižní Morava. Tak napiš odkud jsi, nebo aspoň okres, to už ti někdo může poradit konkrétně, protože jižní morava je velice široký pojem.
Re: Výměnný systém vs. návěsy s vyměnitelným zadním čelem
Já myslím, že se tu Martin Hruška zase někdy objeví, ale myslím, že pokud by jsi se ho zeptal mailem po nějaké čase by ti ty informace poskytl...
Re: Výměnný systém vs. návěsy s vyměnitelným zadním čelem
Tak napadá mě Moutnice, tam je tridem Annaburger, korba + rozmetadlo, pokud to není na tebe moc daleko. V jinejch značkách se tam neorientuju, mám to tam 250 km, tak tam nejsem tolik znalej. Ale mail prodejci by nebyl špatný nápad. Někteří i odepisujou...
Re: Výměnný systém vs. návěsy s vyměnitelným zadním čelem
Moutnice, tak to je docela ideální vzdálenost
A s tím kontaktováním pana Hrušky a jeho firmy to nebude tak žhavé. Už jsem to zkoušel několikrát a nikdy mně neodpověděli. Kdyby to bylo aspoň, že mně neporadí... Škoda no.
A s tím kontaktováním pana Hrušky a jeho firmy to nebude tak žhavé. Už jsem to zkoušel několikrát a nikdy mně neodpověděli. Kdyby to bylo aspoň, že mně neporadí... Škoda no.
Traktor? Jedině bez computeru.
Příspěvků: 28
• Stránka 1 z 1
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků