kary a vleky bez spz

Příspěvky: 8
Registrován: 13 čer 2007 13:15

kary a vleky bez spz

Příspěvekod zetormaistr » 09 črc 2007 16:55

Zdravím!řeším v současnosti veliky problem... jak dostat na papíry vleky a káry tovární vyroby....je to vubec možné?? Mam tu 2 české Pézety a jednu 5 tuny a 3 lesnické plošiny...Na vlek bych asi papíry sehnal,ale co s těma kárama????V dnešní době plné švestek a bodu se bojím stím vyjet na silnici.Díky za info!

Příspěvky: 20
Registrován: 22 čer 2007 09:23

Příspěvekod františek berka » 23 črc 2007 19:52

To by mě taky zajímalo jak tento problém řešit když mi policajt říkal že se nesmí jezdit ani z horalem ,když to nemá spz já mám předělanej mv3-025 na plošinu na balíky a vypadá jak originál a je škoda ho kvůli pitomím zákonům likvidovat přeci at si nemyslej že zákon na přívěsy bez spz poručí ze dne na den tyto prostředky odstavit a hodit někde do šrotu

Příspěvky: 172
Registrován: 23 lis 2006 21:45

Příspěvekod Tomas » 23 črc 2007 21:07

Tak tohle tema mě taky zajímá vozim si koně do lesa s podomacky dělanou karou vypada jako z fabryky ale to se taky nemuže že? A nic podobneho asi nikdo nevyrabý že? nebo snad se něco u nas děla nemyslim velke dobytčaky za traktor ale třeba dvoukola s plachtou tak na dva těžky koně

Uživatelský avatar
Příspěvky: 573
Registrován: 26 pro 2006 22:54
Bydliště: Komorní Lhotka (Frýdek - Místek)

Příspěvekod Ondřej Novák » 23 črc 2007 21:31

Dá se udělat všechno, jen potřebujete papír od dopravky o tom, že přívěsné vozidlo nepodléhá registraci, v tom papíru musí být údaje z výrobního štítku a k tomu musíte mít zákonné pojištění... Na tohle vám policajti nic nemůžou říct... Samozřejmě to musí být v dobrém tech. stavu.
Taky se chystám tohle nějak řešit, protože pokud s něčím takovým někomu škrtnete auto, tak to platíte všechno z ruky, a ne z pojistky z traktoru... :?
Když osladit, tak Crystalem...

Příspěvky: 172
Registrován: 23 lis 2006 21:45

Příspěvekod Tomas » 23 črc 2007 21:36

A kdybych na to dal štítek z něčeho jineho?
Dalo by se to taky okecat?

Uživatelský avatar
Příspěvky: 573
Registrován: 26 pro 2006 22:54
Bydliště: Komorní Lhotka (Frýdek - Místek)

Příspěvekod Ondřej Novák » 23 črc 2007 21:38

Dalo, pochybuju že budou znát rozdíl mezi NTVS40 a RU5 :lol:
Když osladit, tak Crystalem...

Uživatelský avatar
Příspěvky: 573
Registrován: 26 pro 2006 22:54
Bydliště: Komorní Lhotka (Frýdek - Místek)

Příspěvekod Ondřej Novák » 23 črc 2007 21:39

ale z kombajnu bych ho tam nedával :lol:
Když osladit, tak Crystalem...

Příspěvky: 172
Registrován: 23 lis 2006 21:45

Příspěvekod Tomas » 23 črc 2007 21:40

ten naštěstí nemam :lol: A je to edy nějak možne ?nevite někdo?

Příspěvky: 20
Registrován: 22 čer 2007 09:23

Příspěvekod františek berka » 24 črc 2007 07:34

Co se týče pojištění tak není problém když to má štítek , ale stou spz je to horší , tak dám na tu plošinu papíry s pětituny hlavně když sedí barva a nápravy a rozměry se v otp nepíšou jen hmotnosti a v pohotovostní je rozdíl 120kg a v užitečný jako horal to mělo 4tuny tak ta tuna to už nikdo neřeší a jak říkal známej ,že to takhle má s dobytčákem a přesně jak říkáte policajti nepoznaj lejtu od rozmetadla tak proč to tak neudělat

Příspěvky: 18
Registrován: 29 zář 2007 14:04
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvekod Hecik » 29 zář 2007 17:11

Zdravim,tento problém jsem řešil loni mám malotraktor Tomo Vinkovič TV420(jugoslávec) a vlek za TKčko.Traktor jsem řešil dost dlouho,ale podařilo se.První co musíte udělat pokud váš stroj(malotraktor,vlek...atd) byl vyroben před rokem tuším 2000 nebo 2001 a nepodléhal registraci.Tak musíte zavolat na Státní zkušebnu zemědělských,potravinářských a lesnických strojů (SZZPLS)Praha a tam musíte zjistit zda uváděný stroj byl někdy homologován pro provoz na komunikacích.Pokud jste zjistili že nebyl tak bohužel nesmíte s ním jezdit a pokud jste zjistili,že byl tak musíte zažádat tel. v SZZPLS,aby vám poslali kopii základního technického popisu schváleného typu vozidla. Toto vyřizuje p.Ing. Jiří Mareš tel. 235018272.Tato kopie se platí dle ceníku ,ale není to mnoho,oproti tomu co vám může napařit policie,když vás zastaví.Mě to stálo zhruba traktor-1000Kč. a vlek-1400Kč. A až vám příjde tato kopie domů tak jsou dva způsoby jak postupovat.První (ten jsem udělal při přihlašování traktoru a to byl takový zmatek na registračním úřadě,že mi ho dali (tech.průkaz) a ani nevěděli jak mají správně postupovat ,kdybych jim to neřekl,poněvaž než jsem šel na úřad tak jsem si prostudoval pečlivě zákon a i telefonicky jsem se informoval na ministerstvu dopravy a já už nevím kde všude jsem volal)je ten že jsem chtěl dát malotrakor na RZ. Musíte mít kopii schváleného vozidla ze SZZPLS,zaplacenou pojistku pov.ručení,kupní smlouvu a prohlídku z STK(je to ta prohlídka kterou dělají ,když si kupujete vozidlo,kde kontrolujou čísla agumy.atd zapoměl jsem jak se jmenuje) pokud máte toto hotové tak vesele na registrační úřad tam si vyplníte žádost a jdete přihlásit svůj stroj a čekat co si ten úředníček vymyslí jako zkoušel na mně.Nejdřív nevěděl co stím ,tak mě nechal udělat tech.prohlídku jenže ,když jsem se šel zeptat na STK jak mi budou dělat prohlídku tak technik (známej) mi řekl ,žě tech.prohlídku mi nemůže udělat ,protože nemám vel.tech.průkaz a na úřadě mi nechtěli dát tech.průkaz bez tech.prohlídky.Tak se ten můj známej naštval a řekl tomu úředníkovi ,že zavolá na ministersvo dopravy a řekne jim jak pracujou úředníci tady u nás a jak neznaj zákony.No a za pět minut volal úředník,že si mám dojít pro techničák ve kterém jsem měl už TK a Emise na 4roky.A na mou otázku jak to bude za 4 roky když půjdu na TK kde nebudu moci projet nad kanálem ani na válce neboť jsem úzkej tak mi řekl ,že to je věc STK.a Emise mi taky dali i když mám vyjímku ,že vozidlo nesplňuje emise z hlediska kouřivosti a ani tam nebyl součinitel kouřivosti.Což jsem si nechal udělat dodatečně asi za 3měsíce po dlouhém hledání na internetu a emailování s oficiálním zástupcem výrobce motorů(můj tip motoru už nevyrábějí,tak jsme dali novější,ale se zhruba stejnými parametry ,který je záměnný)něboť bez kouřivosti vám nikdo neudělá emise.A zase chytrý úředníček začal prudit jak je možné ,že mám emise když jsem neměl kouřivost napsanou v tech.průkazu a že mi zruší technickou a emise,že si je udělám znovu ,když už mám sehnanou kouřivost a kdo a jak mi mohl dát TK a EMISE bez kouřivosti, A to už jsem nevydržel a řekl že to byl on který to vyřizoval a on pak zjisti,že je to v pořádku,že vozidlo vlastně zaevidovali jako nové tak je vše v pořádku a doplnil údaje a já vesele kráčel domů s dobrým pocitem ,že mám vše v pohodě.Tak a toto byl postup první který je jak jste si přečetli dosti složitý ,ale pokud chcete ,aby jste měli RZ,tak to jinak nepůjde.Postup druhý ,který jsem použil při legalizaci vleku za malotraktor.Následoval opět telefonát na min. dopravy,kde mi řekli jak to jěště lze udělat.Nechal jsem si poslat ze SZZPLS homologační list na tento vlek a okopíroval,zaplatil pojistku a po telefonické informaci na registračním úřadě (ten samej kde prudili úředníci),jak to mám a že není nutné na vozidla vyrobená před rokem 2000 nebo 2001(nevím přesně) aby měly RZ my úřednice odpověděla,že mám pravdu a mám vozit homologační list (okopírovaný) sebou s pojistkou.To stáčí aby policie mohla provést kontrolu.Tak takhle jsem to řešil já a kdybych to měl řešit znovu tak bych zkusil druhou možnost(u malotraktoru)neboť odpadnou STK a Emise. Doufám ,že tento článek někomu pomůže,aby mohl s čistým svědomím jezdit po silnici.Mějte se hezky a úředníkům dejte do těla!

Uživatelský avatar
Příspěvky: 710
Registrován: 21 pro 2005 21:16
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod david » 29 zář 2007 18:15

no opěkný ale mám dojem ža ta druhá verze na ten traktor nepujde to jde jen na přípojná vozidla

Příspěvky: 18
Registrován: 29 zář 2007 14:04
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvekod Hecik » 29 zář 2007 19:13

Máš pravdu,ale jen částečně,na traktory musíš mít tech.průkaz,ty je měly už od výroby,ale malotraktory,speciální traktory(např.travní příkopová sekačka),bagr DH112,tera-vari a atd.měly pouze takové malé karty v kterých bylo napsáno to co je ve velkém tech.průkazu vozidla,ve kterém bylo i číslo schválení,A to je právě ono,pokud nemáš v ruce nic tak musíš žádat ve SZZPLS aby ti to poslali,pokud to bylo scválené pro provoz na pozemních komunikacích.

Příspěvky: 309
Registrován: 18 úno 2007 20:54

Příspěvekod Enguma » 29 zář 2007 21:11

co mám dělat s doveženým sběrákem z německa kterej ani nevim jak je starej...(asi 30let) a štítek tam je teda... nákej..
to samý nevim co obracečkou z německa starší... jak řešit tydle dovozy.. starejch verků z německa, rakouska.... :?:

Příspěvky: 18
Registrován: 29 zář 2007 14:04
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvekod Hecik » 29 zář 2007 22:14

Jak jsem už psal ,je nutné zavolat na SZZPLS jestli byl tento stroj homologován pro provoz na pozemních komunikacích v naší republice.Samozřejmě za předpokladu čitelného štítku.Ale asi Vás zklamu,neboť vlastním starý traktor FENDT a také jsem se ptal zda byl homolgován a odpověď zněla že bohužel ne.Tak s ním jezdím pouze po louce a mám ho jako veterána neboť je z roku 1954 a super stavu.
Další poznatek který je podle mně takovou nápovědou určující, zda stroj byl homologován aniž bych zbytečně volal.Je,že byly homologovány stroje které se sem dovážely v době totality.Což Váše stroje asi nejsou .Po pádu komunismu jsem bylo dovezeno mnoho strojů,které nejsou a nebyly homologované ,protože byly většinou ze západu a staré.Šanci by měly podle mně(domněnka)stroje z bývalé NDR,Jugoslávie,Ruska,Polska-no prostě ze zemí bývalé RVHP.

Příspěvky: 2
Registrován: 01 úno 2008 00:24
Bydliště: Vysočina

Příspěvekod Drnec » 01 úno 2008 00:40

Dala by se takhle nějak udělat SPZ i na vojenskou jednonápravovou káru. Sériově to sice vyráběné je ale nikdy to nemělo civilní papíry. :?:

Příspěvky: 22
Registrován: 21 říj 2007 14:24
Bydliště: Valaši

Příspěvekod Foxer » 06 úno 2008 12:13

No a myslíte že by se nějak dal přihlásit i Zetor 25A, r.v.1960?
Papíry co se dají sehnat od někoho jsou tak drahé jako kdybych kupoval další takový traktor. Mám ho totiž po GO a jezdím do cestě a člověk nikdy neví kde se policajti skrývají.
Díky za odpověď
Čest práci !!

Příspěvky: 2
Registrován: 01 úno 2008 00:24
Bydliště: Vysočina

Re: kary a vleky bez spz

Příspěvekod Drnec » 23 úno 2008 20:37

Existuje nějaká tolerance pro doma vyráběné káry, že do ?x?x? rozměrů a nějakých podmínkách to smí na silnici, Díky za odpověď :?

Uživatelský avatar
Příspěvky: 710
Registrován: 21 pro 2005 21:16
Bydliště: Olomouc

Re: kary a vleky bez spz

Příspěvekod david » 24 úno 2008 09:20

Drnec píše:Existuje nějaká tolerance pro doma vyráběné káry, že do ?x?x? rozměrů a nějakých podmínkách to smí na silnici, Díky za odpověď :?

mám dojem že ne na všechno potřebuješ registrační značku a nebo potvrzení že to nepodléhá registraci :(

Příspěvky: 1
Registrován: 03 dub 2009 21:19

Re: kary a vleky bez spz

Příspěvekod Demsi » 03 dub 2009 21:30

Zdravim vím jak vyřešit tento problém. Mám také takovou vlečkou po domácku robenou pořád sem se ptal jak to udělat at mohu jezdit po silnicích s vlečkou bez papiru no a jeden známy mi poradil že mám jit na pojištovnu a normalně si to nechat pojistit i když to nema papiry. On to take tak má udělano. šel sem na pojištovnu a na pojištovně bez problemu mi vlečku pojistili platim 600 kč ročně za pojištení vlečky. samozřejmně že pojištovana vam to rada uděla protože to jsou jejich rpachy že no a policajty mam na haku protože vlečka je pojištěna proti odpovědnosti zpusobené provozem na pozemních komunikacich.Ovšem že jsem sem si to šel zjistit i na policii zda toto mužu mit a oni mi potvrdili že vozidlo nebo jako ta vlečka musi být pojištěna . Prostě na to funguju a už nemam starosti s papirama

Příspěvky: 19
Registrován: 17 bře 2009 20:24

Re: kary a vleky bez spz

Příspěvekod Feryber » 04 dub 2009 21:10

To fungovat můžeš ale jen do tý doby kdy se stane průser a bude to stát třeba meloun nebo někdo zemře , tak pak uvidíš jak se k tomu bude stavět pojišťovna ,až bude napsáno v protokolu bez SPZ nemá žádnou TK není schválené pro provoz na komunikaci atd. oni jen tak prachy nedaj to radši začnou zadávat soudním znalcům a spousta prošetřování kolem toho pak už to není sranda tak že moc v poho to není , ono auto taky můžeš mít pojišťený ale když nemá TK a něco se stane tak vyplatí velký ho.. jednu epizodu už na toto téma jsem slyšel a nerad bych to zažil ,když se to táhlo dva roky a pak takovýho pojišťěnýho to stálo 700 tis.

Příspěvky: 18
Registrován: 31 led 2008 21:04

Re: kary a vleky bez spz

Příspěvekod Jiří » 04 dub 2009 22:03

Ale na co se mám ptát, podle čeho poznaj že vozidlo nebylo homologováno.Cojim mám nahlásit?? :D

Příspěvky: 19
Registrován: 17 bře 2009 20:24

Re: kary a vleky bez spz

Příspěvekod Feryber » 05 dub 2009 13:42

Musí mít štítek a podle toho oni udělí vyjímku na provoz na komunikaci bez SPZ myslím že to stojí 1000,- na rok známej má takto fekála no a to co je samo domo holt jezdit a doufat že ho nechytnou nebo se něco nestane

Příspěvky: 8
Registrován: 22 srp 2009 23:33

Re: kary a vleky bez spz

Příspěvekod vmuzik » 27 srp 2009 21:42

Tak dnes jsem se na to ptal jk na úředě tak na Ministerstvu dopravy a káry za traktorem, pokud nemají registrační značku a vystaven technický průkaz nemají na silnici co dělat, pojistka sice zaplacená může být, ale to nic neřeší, jsou to pouze vyhozené peníze a v okamžiku nehody, nebo škodné události je zapotřebí pojišťovně doložit schválení technické způsobilosti na pozemních komunikacích a STK, bez tohoto pokud dojte k pojistné události na veřejné kominikaci tak nic nebude stejně platit a jen zaplatí škodu způsobenou maximálně na poli nebo na louce. Tak jedinná šance je dát káru na značky, jiný způsob není.

Příspěvky: 264
Registrován: 11 srp 2007 20:17

Re: kary a vleky bez spz

Příspěvekod kordl » 20 pro 2012 21:42

Tak myslím že je to tak. Pokud to nemá spz tak při maléru je průšvih. Ted sem si udělal taky takovou vlečku dvoukolovou za traktor. Sice to vypadá taky jak z fabryky,ale samo domo. Sousedi maj pojištěnou rur3 a jezdí s ní bez spz. Povídali že je to speciální zemědělský jednoučelový stroj na který nemusí být spz a tudíš stačí jen pojištění na dobu provozu.Jako třeba u kombajnu. Mam rur3 taky tak bych mohl přendat štítek a před policajtama bych to asi ukecal,že rozmetání je sunavací,ale jen do chvíle nž by se nedejbože stal malér.
Ale nebudu asi nic vymejšlet světla a brzdy na tom mám tak to budu používat jen u nás ve vsi okolo a do města mam vleky s spz :wink:

Uživatelský avatar
Příspěvky: 592
Registrován: 19 led 2009 16:29
Bydliště: Praha-Východ

Re: kary a vleky bez spz

Příspěvekod standais » 22 pro 2012 00:38

samosběráky, rozmetadla, fekály, postřikovače, pluhy, kompaktory, secí stroje, vyvážečky a já nevím co ještě všechno jsou jen jednoúčelové pracovní stroje, které nemusí mít spz, (jednou mě chytli i s hefou a nic po mě nechtěli, asi netušili, že jsem v tom vezl 400l nafty, to by se asi tvářili jinak :oops: ) jak je to ale s pojíštěním, nemám tušení, osobně z těchto strojů nemám pojištěno nic, krom kombajnu (když táhnu lištu za traktorem, vezu si normálně zelenou kartu od kombajnu, ale asi by mi to nebylo nic platný, protože lišta má jiný v.č. než mlátička) vleky, káry, návěsy musí mít spz, ale jde udělit vyjímka, že spz být nemusí, ovšem musí být homologován (osobně nemám zkušenost) ale zajímalo by mě, jak to udělat, protože mám doma pajku předělanou na sklápěčku a rád bych jí taky nějakým způsobem legalizoval , nechci se jí zbavit, protože je to kára velice šikovná a zase nepotřebuju platit pokutu že jezdím bez papírů, stačí že platím pokuty za to že jezdím bez pásů :lol:
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1662
Registrován: 11 čer 2007 23:17
Bydliště: Rokycany-Radnicko

Re: kary a vleky bez spz

Příspěvekod neznalek » 22 pro 2012 11:52

standais píše:samosběráky, rozmetadla, fekály, postřikovače, pluhy, kompaktory, secí stroje, vyvážečky a já nevím co ještě všechno jsou jen jednoúčelové pracovní stroje, které nemusí mít spz, (jednou mě chytli i s hefou a nic po mě nechtěli, asi netušili, že jsem v tom vezl 400l nafty, to by se asi tvářili jinak :oops: ) jak je to ale s pojíštěním, nemám tušení, osobně z těchto strojů nemám pojištěno nic, krom kombajnu (když táhnu lištu za traktorem, vezu si normálně zelenou kartu od kombajnu, ale asi by mi to nebylo nic platný, protože lišta má jiný v.č. než mlátička) vleky, káry, návěsy musí mít spz, ale jde udělit vyjímka, že spz být nemusí, ovšem musí být homologován (osobně nemám zkušenost) ale zajímalo by mě, jak to udělat, protože mám doma pajku předělanou na sklápěčku a rád bych jí taky nějakým způsobem legalizoval , nechci se jí zbavit, protože je to kára velice šikovná a zase nepotřebuju platit pokutu že jezdím bez papírů, stačí že platím pokuty za to že jezdím bez pásů :lol:


na přípojky bez SPZ mám přenosnou "pojistku na přípojný pracovní stroj bez SPZ", ale jesli to k něčemu je opravdu netuším nikdy me příslušníci nekontrolovali ...

Příspěvky: 412
Registrován: 19 lis 2006 22:13

Re: kary a vleky bez spz

Příspěvekod medulin » 22 pro 2012 13:03

Na bazosi je inzerat :STAVTE KÁRU LEGÁLNĚ. KOMPLETNÍ TECHNICKÁ POMOC PŘI STAVBĚ KÁRY,PRÍVĚSU, NÁVĚSU. K LEGÁLNÍMU UŽÍVÁNÍ.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 592
Registrován: 19 led 2009 16:29
Bydliště: Praha-Východ

Re: kary a vleky bez spz

Příspěvekod standais » 22 pro 2012 19:19

já jí nechci postavit, je tovární výroba Paj-1, nikdy k tomu ale asi nebyly papíry (snb to asi tak nehrotilo :D )
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.

Příspěvky: 5
Registrován: 28 lis 2010 02:31

Re: kary a vleky bez spz

Příspěvekod apollo » 22 pro 2012 23:24

Když mně chytli s desítkama bránama za traktorem na silnici, chtěli od bran techničák a zákonný pojištění. Podvozek byl tovární starej asi 30let tak jsem techničák ani pojistku nemněl, musel jsem na správní řízení a stálo mně to 5000kč a šet bodů. Tenkrát jsem zjistil že je zákon z roku 2002 č.256 §25 odstavec 6 písmeno g o zvláštnim užívání komunikace samojízdnými pracovnímy stroji a přípojnými vozidly traktorů, které nemají schválenou technickou způsobilost.

Příspěvky: 264
Registrován: 11 srp 2007 20:17

Re: kary a vleky bez spz

Příspěvekod kordl » 02 led 2013 22:46

Tak ted sem se ptal známýho kluka od státnáků a ten nedokázal jasně říct co má mít spz a co ne. Takže někteří příslušníci ani sami neví.
Když nad tím tak pořád přemýšlím,tak platit z toho zbytečně pojistku když je pak houby platná při maléru asi nemá smysl. Asi to vyřeším tak když někam pojedu,tak přehodím číslo z vleku a je po. Sice to před policajtama díky počtu náprav asi neokecam,ale Zkušenost je taková pokud souprava k něčemu vypadá tak většinou nestaví.

Další

Zpět na Vleky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků