kary a vleky bez spz

Uživatelský avatar
Příspěvky: 317
Registrován: 19 čer 2012 10:31
Bydliště: Havlíčkobrodsko

Re: kary a vleky bez spz

Příspěvekod Martis » 03 led 2013 12:10

Každý má jiné zkušenosti s polišema, někdo to dokáže okecat a někdo zase má poliše v příbuzenstvu. Když jsem se ptal kamaráda od policie, ten trvdil, že traktor zastavují vždycky, ať je v jakémkoli stavu. Traktor a kamion je jaksi na prvním místě, bohužel :roll: .
Samí vole, ale stádo nikde ...

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: kary a vleky bez spz

Příspěvekod poulm » 05 led 2013 12:19

Je důležité si sám nastudovat příslušné zákony a vyhlášky,nemá smysl se ptát,protože každý bude tvrdit něco jiného,bohužel i ti,kteří by to měli vědět a znát. :!:
Začal bych vozidly kategorie "S" bez přidělené RZ,co vše do nich patří a jaké povinnosti se k nim vstahují.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: kary a vleky bez spz

Příspěvekod bold » 05 led 2013 13:54

z toho co jsem pochopil, jde hlavně o pojištění čehokoliv co jede po cestě.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: kary a vleky bez spz

Příspěvekod poulm » 05 led 2013 16:27

To máš sice pravdu,ale na druhé straně ti pojišťovna pojistí relativně cokoli,ale pokud je to vozidlo či přívěs nezpůsobilé pro provoz na pozemních komunikací,tak je ti to k ničemu,důvodů může být mnoho.
Každopádně nějaký samohyb ve stylu samodomo nemá na cestě co dělat, pokud se jedná o přívěs či vozidlo továrně vyrobené,tak se dá ledacos vymyslet,ale je to velmi dlouhý běh a stojí to dost peněz.Pak záleží jestli to má smysl a zda se to vyplatí.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: kary a vleky bez spz

Příspěvekod bold » 05 led 2013 16:38

já mám UN-053 pojištěné, na druhou stranu jde o zvláštní užívání silnic. Pokud pojistím přípojná vozidla tak mám klid od PČR a pokud se něco přihodí, tak je to už věcí soudu a advokátů-doporučuju nějakou pojišťovnu právní ochrany. K soudu se nechodí pro spravedlnost ale pro rozsudek :lol:
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: kary a vleky bez spz

Příspěvekod poulm » 05 led 2013 17:42

Já ti rozumím,máme taky traktorbagr Ostrowek a taky ho máme pojištěného,ale pořád se jedná o továrně vyrobený stroj ke kterému máme typový průkaz,že je to samojízdný pracovní stroj bez RZ se schválením pro provoz na pozemních komunikacích v české republice (tehdy ještě ČSSR) mimo silnice první třídy.
HON bude víceméně to samé,ale doporučuji ti sehnat si k němu taky typový průkaz,poslední dobou se o ně poliši začínají zajímat,protože ti mladší už tyto stroje moc neznají a neví co to je a kdo to vyrobil atd.

Jenže pokud je to nějaký traktůrek domácí výroby,nebo i jakýkoli přívěs domácí výroby tažený i za Zetorem,tak už je to taky problém.
Můj známý na to hodně doplatil,má Zetora 3011 s TP a jako většina za tím tahal všeliaké doma udělané dvoukoláky do doby,něž ho jeho hodný soused naprášil,čapli ho a stálo ho to hodně peněz,bodů a na nějakou dobu i řidičák,protože jel s vozidlem nezpůsobilé pro provoz na pozemních komunikacích,které nemělo ani TP,STK a pojištění.Bohužel měl smůlu a ta sekyra na něj spadla.Samozřejmě je to ojedinělý případ,ale takhle to funguje.Nedejbože do něj někdo nabořit,tak to taky zase on odsere. :roll:
Taková je holt doba.

Jako jedinou naději pro takové dvoukoláky vidím v tom,sehnat si nějaký typový průkaz z podobného přívěsu,třeba co se tahaly za TKáčkama,pojistit to,dát to do kupy,ať to má světla,odrazky a vše potřebné a pak už se s tím dá opatrně jezdit a nejlépe po trojkách,kde je menší ryziko střetu.
Tak to vidím já,sice se ty staré totáčové typové průkazy už hůř shánějí,ale ještě to pořád jde a jsou pořád platné.

Do této kategorie strojů spadají i ty staré traktorové nosiče kontejnerů,ty těžké co měly nástavbu jako Tatry na kontejnery se spodním hákem,které jezdili snad v každém kolchoze a často se používaly převážně na svážení hnoje od kravínů.Taky nikdy neměly TP a RZ,pouze od výroby typový průkaz,ale jelikož je dřív nikdo nevyžadoval ke kontrole,tak se postrácely.Pamatuji se,že jezdily i řetězové nosiče kontejnerů za traktory a tam to bylo stejné.Takový průkaz teď hledám a uvažuji o stavbě takového nosiče ze staré Liazky,kterou bude brzy vrakovat můj známý,tak je to taky taková dobrá alternativa.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 592
Registrován: 19 led 2009 16:29
Bydliště: Praha-Východ

Re: kary a vleky bez spz

Příspěvekod standais » 05 led 2013 21:53

e-514 mám taky pojištěnou, ale typový průkaz jsem k ní nikdy neviděl... nicméně nevíte si někdo rady s tím dvoukolákem PaJ ?
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: kary a vleky bez spz

Příspěvekod poulm » 05 led 2013 22:22

No,on ten kombajn je v podstatě stejný problém jako ta Pajka.
To,že ho máš pojištěný je pěkná věc,ale pokud nemá přidělenou RZ, tak máš snad nějaké jiné osvědčení,že může vjet na pozemní komunikace?
K tomu právě slouží,ten typový průkaz.
Pojištění za škody způsobené provozem vozidla je chápáno obecně,nevstahuje se výhradně jen na pozemní komunikace,ale i mimo ně,viz. smlouva o pojištění.
Takže pokud s takovým pojištěným vozidlem vjedeš na pozemní komunikaci,tak k tomu potřebuješ další doklad,který ti to umožňuje a to je ten typový průkaz.
A pokud dojde ke škodě a pojišťovna zjistí,že jsi nebyl oprávněný k jízdě po komunikaci,popř. další jiné nedostatky,tak ti je pojištění k ničemu a nic ti neuhradí.
V každém typovém průkazu je v nějaké formě schválení k provozu na pozemních komunikacích udělené v nějaké době,nějakým úřadem a potvrzené razítkem,ať je to babeta nebo kombajn E516.Ten typový průkaz je autentický stejně jako TP,je v něm výrobní číslo vozidla a další jeho charakteristické údaje.
Pokud se v něčem mýlím,tak budu rád,když mne opravíte,taky se můžu mýlit,ale už jsem toho k těmto věcem nastudoval mnoho a pořád nejsem úplně chytrý. :roll:
Možná vypadám jako ouřada,co tu vymýšlí problémy,ale vše co jsem psal vychází z mých zkušeností,protože jsem měl taky kombajn a mnoho a mnoho dalších strojů a pořád musím hodně přemýšlet jak s čím jezdit,když mi jde za barákem silnice první třídy na kterou musím vjet abych se dostal na jekékoli pole či jinde a často jsem v křížku s pomáhači,kteří jsou čím dál mladší,arogantnější a nechápavější. :roll:
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Příspěvky: 123
Registrován: 20 srp 2011 07:19

Re: kary a vleky bez spz

Příspěvekod larsen.l » 05 led 2013 22:52

každý ví co je to za kasrafu, přejet 2 km silnici 1 třídy a 2x koleje. Je to skoro na posr.... ale co se dá dělat, riskovat. Naštěstí tady policajti jdou víc pom motorkách, a šnelautech.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 592
Registrován: 19 led 2009 16:29
Bydliště: Praha-Východ

Re: kary a vleky bez spz

Příspěvekod standais » 05 led 2013 22:52

poulm píše:No,on ten kombajn je v podstatě stejný problém jako ta Pajka.
To,že ho máš pojištěný je pěkná věc,ale pokud nemá přidělenou RZ, tak máš snad nějaké jiné osvědčení,že může vjet na pozemní komunikace?
K tomu právě slouží,ten typový průkaz.
Pojištění za škody způsobené provozem vozidla je chápáno obecně,nevstahuje se výhradně jen na pozemní komunikace,ale i mimo ně,viz. smlouva o pojištění.
Takže pokud s takovým pojištěným vozidlem vjedeš na pozemní komunikaci,tak k tomu potřebuješ další doklad,který ti to umožňuje a to je ten typový průkaz.
A pokud dojde ke škodě a pojišťovna zjistí,že jsi nebyl oprávněný k jízdě po komunikaci,popř. další jiné nedostatky,tak ti je pojištění k ničemu a nic ti neuhradí.
V každém typovém průkazu je v nějaké formě schválení k provozu na pozemních komunikacích udělené v nějaké době,nějakým úřadem a potvrzené razítkem,ať je to babeta nebo kombajn E516.Ten typový průkaz je autentický stejně jako TP,je v něm výrobní číslo vozidla a další jeho charakteristické údaje.
Pokud se v něčem mýlím,tak budu rád,když mne opravíte,taky se můžu mýlit,ale už jsem toho k těmto věcem nastudoval mnoho a pořád nejsem úplně chytrý. :roll:
Možná vypadám jako ouřada,co tu vymýšlí problémy,ale vše co jsem psal vychází z mých zkušeností,protože jsem měl taky kombajn a mnoho a mnoho dalších strojů a pořád musím hodně přemýšlet jak s čím jezdit,když mi jde za barákem silnice první třídy na kterou musím vjet abych se dostal na jekékoli pole či jinde a často jsem v křížku s pomáhači,kteří jsou čím dál mladší,arogantnější a nechápavější. :roll:

to je mi jasný, já jen chtěl říct, že typový průkaz nejspíš zůstal někde v nějakém jzd... ani předchozí majitel průkaz neměl. podle mě když je to jako techničák, tak by měl jít udělat duplikát ne ? má někdo zkušenost? jestli vám připadám jako pitomec, tak se omlouvám, ale typové průkazy budu muset začít řešit, protože čím dál víc poliši zastavujou traktory nerad bych tam byl za pokutu, nebo ještě za body...
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: kary a vleky bez spz

Příspěvekod bold » 06 led 2013 10:52

no zatím to snad funguje tak, že pokud to svítí a neodpadává z toho součást stroje, tak to nechávají být. Jednou ale dojde na klasiku, stačí aby se vyskytlo pár nehod s traktorem nedejbože s daní nejvyšší a budeme všichni v hledáčku.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: kary a vleky bez spz

Příspěvekod poulm » 06 led 2013 12:47

Bohužel nehod přibývá,hlavně u těch rychlejších traktorů co jedou 40km/h a víc a u těch velkých souprav,kde je už to riziko střetu velké.

Jinak utěch starších strojů bez TP či typového průkazu to zase není tak beznadějné.
Jelikož dřív jezdili a dodnes jezdí s TP,takže na ministersvtu někde leží jejich homologace a schválení k provozu,takže dodatečná registrace je celkem možná.
Je zapotřebí se informovat,lze to skusit na místním Odboru dopravy či STK,ale pokud to často nedělají,tak nebudou vědět.Lepší je se dotázat přímo na ministerstvu co a jak lze udělat a vozidlo dodatečně zaregistrovat.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 317
Registrován: 19 čer 2012 10:31
Bydliště: Havlíčkobrodsko

Re: kary a vleky bez spz

Příspěvekod Martis » 06 led 2013 13:13

Co jezdim po silnici, tak jsem stejně ještě pořád nepochopil, jak na tom jsou stroje typu: sběrací vůz, rozmetadlo hnoje, bramborový kombajn a snad i polonesený pluh.... Tyto stroje právě nic nemají, prozatím když mě poliši zastaví, tak se nic neděje, ale v případě nehody bych asi byl víte kde. Když jsme se ptali na dopravce, tak ani tam nevěděli co po nich chceme, jen mleli pořád dokola : vše co má kola musí mít SPZ a TP. Takže jen vím něco z doslechu, že to nepodléhá registraci a víc nic. O samodomo vyrobených vlecích ani nemluvě. A pojištění strojů, které nemají nic, nejspíš nemá smysl.
Nedávno jsme si vyrobili káru na dobytek (pěkná, jak z továrny) a teď s ní stejně nemůžu jezdit po silnici. Takže jsme potom hledali jatka s vlastním odvozem, což trvá dodnes a kára, na které jsem si dal záležet teď stojí v kopřivách.
Samí vole, ale stádo nikde ...

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: kary a vleky bez spz

Příspěvekod poulm » 06 led 2013 13:51

To co píšeš jsou stroje patřící do kategorie "S" bez registrace, v zákoně je celý seznam strojů,které do nich patří,tady jsem něco na rychlo našel:
http://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&cad=rja&sqi=2&ved=0CEcQFjAD&url=http%3A%2F%2Fwww.mdcr.cz%2FNR%2Frdonlyres%2FFF06AD97-3382-42C7-AE9D-AC1511A6E84B%2F0%2Fid030501p14.rtf&ei=o2PpUIb_NsGVtQaNnIHIAw&usg=AFQjCNEvHpMrbhFqvF2UlfIEf_ABefxznA&bvm=bv.1355534169,d.Yms

Samozřejmě se tato problematika vstahuje na všechny tyto stoje za traktor či jiné jednúčelové, ať jsou nesené,polonesené, tažené nebo samojízdné.
Pokud takový stroj nemá registraci,resp. SPZ a TP,tak musí mít typový průkaz. Prodejci je ke svým strojům dávají a je nanejvýš dobré je vždy vozit sebou.
Já smozřejmě k většině starého nářadí co mám za traktor typový průkaz nemám jako většina z nás,ale aspoň se snažím,ať mají aspoň výrobní štítek,ze kterého je zřejmé,že to není výrobek samodomo. Jak si myslíš že dopadneš,když pojedeš s nějakým traktorem,který sicé má všechny doklady,ale budeš mít na něm pověšený třeba třímetrový nesený kultivátor a na něj se ti zezadu napíchne třeba nějaká Oktávka? Nedej bože mít ten kultivátor 3,5m, což už je chápano jako nadrozměrný náklad a k tomu se vztahuje dalších milion nařízení a vyhlášek.

Před časem jsem řešil našeho traktorbagra Ostrowek,technik mi říkal že si ho můžu dodatečně přihlásit a zaregistrovat,protože je tovární výroby a byl u nás homologovaný a schávlený pro provoz ještě v tehdejším ČSSR, ale je kolem toho hodně běhání a pěněz.
Naštěsí jsme sehnali origo Typový průkaz,na základě něho jsme bagr pojistili a vše je OK.Samozřejmě ten stroj musí mít odpovídající osvětlení,odrazky a mnoho dalších věcí,které jsou také ve vyhlášce někde definované a policajti když už nic nenajdou tak hledají mouchy tam.

Také mám strach,když jedu s neseným otočným patrákem po silnicích,ať do mne někdo nevletí,je dlouhý,v zatáčkách nadbíhá a vůbec už je s tím co dělat někde se vymotat a žádné auto nepošramotit, o tom by mohl vykládat bold jak dobře se jezdí po silnicích s poloneseným Agronomem.Kde jsou třeba sběrací vozy,rozmetadla hnoje,tažené postřikovače,lisy na balíky a mnoho dalších strojů. Ve většině případů chce pojišťovna vidět nějaký ten průkaz,ať vidí co vlastně pojišťuje.

Kamarádovi vlítlo auto v podvečer zezadu do rozmetadla RUR5,světla měl od hnoje a nebyly vidět,raději to s tím chlapem vyřešil bez policajtů,ale ta oprava auta ho stála několik desítek tisíc.Tak bacha na to.
Podobných případů je mnoho,tak si dejte bacha na to,že nestačí mít jenom traktor v cajku na dokladech.

Kamarád při práci živnostničí a vyváží s malým jednoosým fekálem žumpy,už mnohokrát po něm chtěli vidět typový průkaz od toho fekálu,zda to nění nějaká domácí lejta atp.,naštěstí ho má,protože ho má zánovní pár roků,takže má vše OK.

to Martis:
zkus se poohlídnout po nějakém typovém průkazu na přepravní podvozek,ten by šel použít na ten přívěs na přepravu dobytka
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Příspěvky: 161
Registrován: 28 zář 2007 17:43

Re: kary a vleky bez spz

Příspěvekod chose » 06 led 2013 15:59

Každý polonesený nářadí by mělo mýt svoje povinný ručení ( samozřejmě tovární výroby), nesený nářadí je z pojistky traktoru.
Možná by šli některý káry z legalizovat na nějaký typový průkaz na bývalý rozmetadla RCW

Uživatelský avatar
Příspěvky: 317
Registrován: 19 čer 2012 10:31
Bydliště: Havlíčkobrodsko

Re: kary a vleky bez spz

Příspěvekod Martis » 06 led 2013 20:05

Dík za vyčerpávající odpověď :D
Jinak se mi líbí ty univerzalní tandemové podvozky, ty v tomto případě by měli mít výhodu
Samí vole, ale stádo nikde ...

Příspěvky: 264
Registrován: 11 srp 2007 20:17

Re: kary a vleky bez spz

Příspěvekod kordl » 06 led 2013 21:08

Jenom sem napíši asi největšího smolaře na světě.
Byl sem u známého a ten mi povídal co se stalo ve vedlejší vsi. Jeden chlapík koupil traktor prý 7245 od jedné babči z druhé vsi vzdálené asi 2km traktor prý bez spz. Mezi vesnicema spojovačka skoro podobná polnačce. Dovezl si traktor domu a za 14 dní babča inzerovala na samý traktor papíry. Chlapík se naštval a že jí traktor vrátí,když ho tak balamutila,že je bez papírů. A jak jí ho vezl po té rozbyté cestě zpátky někde proti němu vyrazil klučina na enduru vrazil do něj a zabil se.
Ted ho čeká soud a nejspíš basa a pokuta jak hrom.
Jen kdyby měl ty papíry tomu se říká opravdová smůla.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 592
Registrován: 19 led 2009 16:29
Bydliště: Praha-Východ

Re: kary a vleky bez spz

Příspěvekod standais » 07 led 2013 00:50

chose píše:Každý polonesený nářadí by mělo mýt svoje povinný ručení ( samozřejmě tovární výroby), nesený nářadí je z pojistky traktoru.
Možná by šli některý káry z legalizovat na nějaký typový průkaz na bývalý rozmetadla RCW

a co třeba takový nesený pluh, který se dá pro jízdu po silnici sklopit na "motýla" a jede po vlastním kole, ale dá se také převážet normálně v pracovní poloze? osobně si nemyslím, že toto kriterium je to pravé...
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: kary a vleky bez spz

Příspěvekod poulm » 07 led 2013 08:21

To je zajímavá otázka,nicméně kde je napsané,hlavně v jakém nařízení či vyhlášce je,že škody způsobené neseným nářadím se hradí z pojistky traktoru?
Samozřejmě záleží,jak se k tomu postaví kde jaká pojišťovna.
Podle mně je rozumné si pojistit soubor strojů,ať už jsou to nesené,polonesené nebo tažené.Většina velkých podniků to tak má,mají hromadné pojistky.
"Domnívám se", že nerozhoduje to,jestli jakýkoli pracovní stroj,zařazený v kategorii "S",jede po svém kole nebo ne,jde o to,že se vyskytuje na pozemní komunikaci vůbec a může způsobit škodu.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Příspěvky: 161
Registrován: 28 zář 2007 17:43

Re: kary a vleky bez spz

Příspěvekod chose » 07 led 2013 10:03

Jednou mně to říkal mechanizátor z jednoho družstva a ty to měli určitě dobře zjištěný.
Loni když jsem byl v Tišicích na školení na obsluhu kombajnů, tak ten technik co nás školil říkal, že kombajn musí mít jedno poviný ručení na sebe a druhý poviný ručení na podvozek, jelikož je to přípojný vozidlo. Tak u toho traktoru to bude asi taky tak. Co se připojí a jede po vlastním kole na komunikaci, tak je to teoreticky taky "přípojný vozidlo" a mělo by mýt poviný ručení.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: kary a vleky bez spz

Příspěvekod poulm » 07 led 2013 13:50

No dokonce,až tak dalece jsem o tom nepřemýšlel.A teď si vemte kolik kombajnů se v létě o žních rojí,které nejsou pojištěné od malých zahradních až po velké E516ky atp.Zemědělci tohle hodně zanedbávají,ale opravdu jak se stane průser,tak je to může i zlomit nadobro.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 317
Registrován: 19 čer 2012 10:31
Bydliště: Havlíčkobrodsko

Re: kary a vleky bez spz

Příspěvekod Martis » 07 led 2013 18:30

Proto jsem docela rád, že většinu polí mám hned za barákem :lol:
Samí vole, ale stádo nikde ...

Uživatelský avatar
Příspěvky: 592
Registrován: 19 led 2009 16:29
Bydliště: Praha-Východ

Re: kary a vleky bez spz

Příspěvekod standais » 07 led 2013 21:33

na kombajn stačí jedno povinné, lišta s podvozkem je příslušenství, zajímalo by mě podle čeho bys to chtěl pojišťovat u fortschrittů, který neměli číslo na podvozku lišty, jen na liště. je to podobný jako třeba s pávkem za Jawu nebo sajdou, taky se to bere jako příslušenství a stačí pojistka jenom na motorku
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: kary a vleky bez spz

Příspěvekod poulm » 07 led 2013 22:21

Je v tom celkem guláš.Nové přívěsné vozíky za motocykly mají svoji SPZ,STK i pojistku.
Staré PAVy měly jenom typový průkaz, sajda taky a obojí muselo být zapsané v TP,ale nikdy jsem to neviděl pojištěné,jenže tehdy nebyla tak zk....ná doba a nikdo to nepotřeboval.

U strojů,které už mají dávno ztracené typové průkazy bych to řešil vyfocením výrobního štítku a s ním se už dá pracovat.
U těch kombajnů se ty vozíky dají chápat jako příslušenství,bohužel v případě vážného problému narazíte na vykutáleného právníka a zase bude všechno jinak.
Z druhé strany je to zase přívěs se vším všudy,ikdyž je jenom jednoúčelový,ale má kola,světla,některé i brzdy atd.Mnohdy se třeba dělá to,že se lišta táhne zvlášť za traktorem na pole,ať se nekomplikuje manévrování s komajnem a co když při tom převozu po silnici to do té lišty za traktorem někdo naboří?
Teď babo raď. Takže jak psal "chose", je lišta na podvozku samostatně přípojné vozidlo,takže bych se opravdu přikláně k dalšímu povinnému ručení.
Nicméně jak už jsem psal,nejlepší je si udělat hromadnou pojistku na všechny pracovní stroje dohromady od nesených po samojízdné a je klid.Mít každé heblo pojištěné samostatně by byl kopec papírů a také i hodně drahé.

Ono to povinné ručení na pracovní stroje bez RZ není povinné a ani jej nemohou vyžadovat policajti,je to psané přímo v zákoně,bohužel v případě nehody to jde většinou na Váš vrub.

Něco málo z litery zákony:

(2) Povinné registraci podle odstavce 1 nepodléhá pracovní stroj přípojný (vozidlo patřící do kategorie S
podle přílohy tohoto zákona), který je účelově a technicky určen pro práce v zemědělství; toto vozidlo lze
v?ak registrovat na ?ádost vlastníka. Na vozidlo nepodléhající registraci se nevztahují ustanovení § 38
odst. 1 písm. b) a? f) a § 39.

§ 38
Silniční motorová vozidla a jejich přípojná vozidla v provozu
(1) Provozovatel silničního motorového vozidla a přípojného vozidla nesmí provozovat na pozemních
komunikacích vozidlo,
a) které je technicky nezpůsobilé k provozu,
b) které není zaregistrováno v registru silničních vozidel v České republice nebo v registru silničních
vozidel jiného státu,
c) které není opatřeno registrační značkou nebo registrační značkou jiného státu,
d) k němu? není sjednáno poji?tění odpovědnosti z provozu vozidla,5)
e) které nemá platné osvědčení o technické způsobilosti vydané stanicí měření emisí a stanicí technické
kontroly,
f) které nemá identifikační údaje v souladu s údaji uvedenými v registru silničních vozidel.
(2) Provozovatel silničního motorového vozidla a přípojného vozidla musí při jízdě do zahraničí umístit
na silničním motorovém vozidle mezinárodní rozli?ovací značku České republiky. Mezinárodní
rozli?ovací značka České republiky obsahuje označení CZ.
§ 39
Provozovatel silničního vozidla je na svůj náklad povinen přistavit silniční vozidlo k pravidelné technické
prohlídce a silniční motorové vozidlo i k pravidelnému měření emisí ve lhůtách stanovených tímto
zákonem.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 592
Registrován: 19 led 2009 16:29
Bydliště: Praha-Východ

Re: kary a vleky bez spz

Příspěvekod standais » 07 led 2013 22:35

poulm píše:Je v tom celkem guláš.Nové přívěsné vozíky za motocykly mají svoji SPZ,STK i pojistku.
Staré PAVy měly jenom typový průkaz, sajda taky a obojí muselo být zapsané v TP,ale nikdy jsem to neviděl pojištěné,jenže tehdy nebyla tak zk....ná doba a nikdo to nepotřeboval.

U strojů,které už mají dávno ztracené typové průkazy bych to řešil vyfocením výrobního štítku a s ním se už dá pracovat.
U těch kombajnů se ty vozíky dají chápat jako příslušenství,bohužel v případě vážného problému narazíte na vykutáleného právníka a zase bude všechno jinak.
Z druhé strany je to zase přívěs se vším všudy,ikdyž je jenom jednoúčelový,ale má kola,světla,některé i brzdy atd.Mnohdy se třeba dělá to,že se lišta táhne zvlášť za traktorem na pole,ať se nekomplikuje manévrování s komajnem a co když při tom převozu po silnici to do té lišty za traktorem někdo naboří?
Teď babo raď. Takže jak psal "chose", je lišta na podvozku samostatně přípojné vozidlo,takže bych se opravdu přikláně k dalšímu povinnému ručení.
Nicméně jak už jsem psal,nejlepší je si udělat hromadnou pojistku na všechny pracovní stroje dohromady od nesených po samojízdné a je klid.Mít každé heblo pojištěné samostatně by byl kopec papírů a také i hodně drahé.

Ono to povinné ručení na pracovní stroje bez RZ není povinné a ani jej nemohou vyžadovat policajti,je to psané přímo v zákoně,bohužel v případě nehody to jde většinou na Váš vrub.

Něco málo z litery zákony:

(2) Povinné registraci podle odstavce 1 nepodléhá pracovní stroj přípojný (vozidlo patřící do kategorie S
podle přílohy tohoto zákona), který je účelově a technicky určen pro práce v zemědělství; toto vozidlo lze
v?ak registrovat na ?ádost vlastníka. Na vozidlo nepodléhající registraci se nevztahují ustanovení § 38
odst. 1 písm. b) a? f) a § 39.

§ 38
Silniční motorová vozidla a jejich přípojná vozidla v provozu
(1) Provozovatel silničního motorového vozidla a přípojného vozidla nesmí provozovat na pozemních
komunikacích vozidlo,
a) které je technicky nezpůsobilé k provozu,
b) které není zaregistrováno v registru silničních vozidel v České republice nebo v registru silničních
vozidel jiného státu,
c) které není opatřeno registrační značkou nebo registrační značkou jiného státu,
d) k němu? není sjednáno poji?tění odpovědnosti z provozu vozidla,5)
e) které nemá platné osvědčení o technické způsobilosti vydané stanicí měření emisí a stanicí technické
kontroly,
f) které nemá identifikační údaje v souladu s údaji uvedenými v registru silničních vozidel.
(2) Provozovatel silničního motorového vozidla a přípojného vozidla musí při jízdě do zahraničí umístit
na silničním motorovém vozidle mezinárodní rozli?ovací značku České republiky. Mezinárodní
rozli?ovací značka České republiky obsahuje označení CZ.
§ 39
Provozovatel silničního vozidla je na svůj náklad povinen přistavit silniční vozidlo k pravidelné technické
prohlídce a silniční motorové vozidlo i k pravidelnému měření emisí ve lhůtách stanovených tímto
zákonem.

tak ještě jednou, když fortschritty nemají výrobní číslo podvozku, tak co chceš pojišťovat? kombajn byl schválen pro provoz na pozemních komunikacích výhradně se složenou lištou (s rozloženou se po silnici jezdit nesmí, i když se kolikrát to nedodržuje, možná jen příčné přejetí,a le nejsem si jist) a může si vozík s lištou táhnout za sebou. podle mě je to prostě příslušenství, kombajn bez lišty mi je k ničemu, stejně tak lišta bez kombajnu. to že se lišta kolikrát táhne za traktorem je podle mě jedno, furt to jde z pojistky kombajnu, jehož je lišta součástí.
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: kary a vleky bez spz

Příspěvekod poulm » 07 led 2013 22:44

V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: kary a vleky bez spz

Příspěvekod poulm » 07 led 2013 22:48

to standis:
jak je psané v zákoně:

Na vozidlo nepodléhající registraci se nevztahují ustanovení § 38
odst. 1 písm. b) a? f) a § 39.

a v §38 je:
d) k němuž není sjednáno poji?tění odpovědnosti z provozu vozidla,5)


To znamená,že s ním můžeš jezdit bez povinného ručení
To samozřejmě platí jenom pro přípojný pracovní stroj
Samojízdné pracovní stroje už to mají zase jinak

Ale ještě nemám zmáknuté všechny novely,tam to ještě může být trochu jinak.
Jak už jsem psal,čím víc to studuji,tak vím že nic nevím :roll:
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 592
Registrován: 19 led 2009 16:29
Bydliště: Praha-Východ

Re: kary a vleky bez spz

Příspěvekod standais » 07 led 2013 22:57

poulm píše:to standis:
jak je psané v zákoně:

Na vozidlo nepodléhající registraci se nevztahují ustanovení § 38
odst. 1 písm. b) a? f) a § 39.

a v §38 je:
d) k němuž není sjednáno poji?tění odpovědnosti z provozu vozidla,5)


To znamená,že s ním můžeš jezdit bez povinného ručení
To samozřejmě platí jenom pro přípojný pracovní stroj

já si právě myslím, že to není pracovní stroj, ta lišta samotná ti žádnou práci neudělá (naproti třeba pluhu, rozmetadlu,...) není to schválení ani jako přívěs, souprava kombajn s lištou na vozíku byla homologována jako celek (podle mých informací). no nic je to asi o výkladu zákona... naštěstí s kombajnem po silnici tolik nejezdím a když, tak přede mnou jede auto, který prostě zastaví provoz a já mám volnou cestu :)
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: kary a vleky bez spz

Příspěvekod poulm » 07 led 2013 23:10

Přesně tak,záleží jak je ten vozík s lištou definovaný a hlavněu výrobce a jak to bylo homologované.
Nejspíš to není pracovní stroj,ale technicky funguje v zemědělství výhradně pro zemědělské potřeby.
Dále by to mohl být přepravní podvozek,který je přímo definovaný v zákoně,tomu se to blýží víc,ale takhle se můžeme dohadovat do nekonečna,záleží co na to výrobce.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 592
Registrován: 19 led 2009 16:29
Bydliště: Praha-Východ

Re: kary a vleky bez spz

Příspěvekod standais » 07 led 2013 23:12

poulm píše:Přesně tak,záleží jak je ten vozík s lištou definovaný a hlavněu výrobce a jak to bylo homologované.
Nejspíš to není pracovní stroj,ale technicky funguje v zemědělství výhradně pro zemědělské potřeby.
Dále by to mohl být přepravní podvozek,který je přímo definovaný v zákoně,tomu se to blýží víc,ale takhle se můžeme dohadovat do nekonečna,záleží co na to výrobce.

ten už nám to ale asi nepoví vzhledem k tomu, že už dávno neexistuje :( , ještě zkusím zkušebnu zemědělských strojů, nebo ministerstvo, jak to mají homologovaný
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.

PředchozíDalší

Zpět na Vleky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník