Tridemy v Čechách.

Příspěvky: 562
Registrován: 12 lis 2005 11:19
Bydliště: České Budějovice

Tridemy v Čechách.

Příspěvekod jirka » 28 lis 2005 17:54

Jezdí u vás, nebo viděli ste někde nějaký třínápravák? A jaký?

Honza 2

Příspěvekod Honza 2 » 28 lis 2005 22:43

To je běžná záležitost na Moravě. Bergman Vario, Anaburger Fliegl.

Příspěvky: 562
Registrován: 12 lis 2005 11:19
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod jirka » 28 lis 2005 23:01

Tak to vám závidim. já tady v jižních čechách neviděl ani jeden tridem. Proto sem se ptal.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 136
Registrován: 15 lis 2005 01:10
Bydliště: Boskovštejn 6

Příspěvekod Vojtěch Rada » 28 lis 2005 23:19

Okres Znojmo: Určitě jeden Anaburger, víc nevím.

Site Admin
Uživatelský avatar
Příspěvky: 315
Registrován: 12 lis 2005 00:23
Bydliště: blízko Olomouce

Příspěvekod Martin » 29 lis 2005 07:36

Tady u nas jsou dva vyměnné systemy bergmann,maji na to korbu rozmetadlo a cisternu. S cisternou chcou přihnojovat kejdou do kukuřice no ale jsem zvědavej jak to bude za nim vypadat na souvratích , myslím že těch kol je do kukuřice trochu moc ,no uvidím na jaře

Honza 2

Příspěvekod Honza 2 » 30 lis 2005 19:01

Jaký máš na ty Bergmanny názor? Je to lepší než Annaburger nebo jiné systémy?

Uživatelský avatar
Příspěvky: 136
Registrován: 15 lis 2005 01:10
Bydliště: Boskovštejn 6

Příspěvekod Vojtěch Rada » 30 lis 2005 22:54

Bergmany jsou trošku hezčí, ale problém je to, že jsou složitějším. Mají asi 12 hadic hydrauliky + 2 nebo 3 vzduchu. Jsou těžší, což znamená větší spotřeba. Výměna je pomalejší než u Anaburgeru.

Příspěvky: 147
Registrován: 23 lis 2005 13:23
Bydliště: Vých.čechy

Fliegl

Příspěvekod xslayer » 14 srp 2006 08:45

U nás Fliegl za 3220 radost pohledět ale myslím že v trochu horších podmínkách třeba na kukuřici stím bude mít TOKÁČKO dost práce ale jen co to bude těšte se na FOTO.

Příspěvky: 1
Registrován: 20 srp 2006 19:37
Bydliště: Nové Město na Moravě

Příspěvekod Kubas » 22 srp 2006 21:57

Neměli bychom opomenout tuzemskou výrobu a to konkrétně ZDT Nové Veselí a jejich produkt Mega 25. Více informací na stránkách http://www.zdt.cz

Příspěvky: 272
Registrován: 28 čer 2006 16:07
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod martasek » 30 lis 2006 14:00

tady u nas ne ale co jsem byl na praxi(sca 4 roky) v new Jičíne tam mely 2x 3 napravovej ZDT new vesely a huste nechali nas s tim chvili jezdit vozili jsme senaz melo to predni i zadni napravu riditelnou jezdilo ta za nama jak osobak do zatacky zadne najizdeni! libilo se mi to :D
zetor rulezzzzzzz

Příspěvky: 24
Registrován: 30 lis 2006 21:48

Příspěvekod Mirin » 01 pro 2006 15:00

Ahoj,u nás na vysočině jezdí hned tři.V agroslužbách annaburger 29.79 s korbou a cisternou,a v ZD golem a mega25 s korbou a rozmetadlem

Příspěvky: 208
Registrován: 02 pro 2006 15:53
Bydliště: Čížkovice 83

Příspěvekod Martin Hruška » 01 bře 2007 22:05

Měl bych jednu poznámku k tridemům, protože v ČR je momentálně trochu zmatená situace. Tridem není tandem s přidanou jednou nápravou.
Pokud mluvíme o třínápravové technice, která je určena pro Profi podniky,pak má 30 nebo 33 t celkovou hmotnost, je zde možno použít kola s ráfky 26,5" a hlavně nucené řízení náprav.

Pokud zvolíte kola 600/55-26,5" a vzdálenost náprav od 1,56 do 1,8 m je
velmi dobré zvolit nucené řízení náprav. Obsluha nemusí couvat dozádu jen rovně jako po kolejích, ale může i zatáčet.

Další problém tridemů jsou nápravy. Téměř všechny firmy montují na tyto vozy parabelicky odpružené nápravy, které mají relativně malé vyrovnávání nerovností -jen 8 cm. Tyto nápravy nejsou vůběc vhodné do svažitého terénu. Navíc existují velké rozdíly v nápravách. Nápravy BPW mají bubny 410 x 180 mm, ADR například u tridemu ZDT má 406 x 80 mm. Další rozdíl je v nosníku náprav .BPW má nosníky 150 x 150 mm, ADR má standard 110 x 110 mm, na přání je možno u Krampe dát 140 x 140 mm.

Jen několik výrobců "extra třídy" montuje hydropneumatické odpružení náprav u tridemu. Mezi tyto firmy patří Annaburger, který tyto nápravy nabízí jak u výměnných systémů, tak i u jednoúčelových strojů.

K velikosti tridemů. ZDT nabízí tridem s korbou o délce 6,5 m, tuto délku nabízí Annaburger u 20 t návěcu HTS 20.12.
Tridemy Annaburger a Krampe mají délku korby u tridemu 7,75 m respektive 8 a 9 m, s výškou postranic 1,5 m,1,6 m a 1,8 m.

Pokud tridem váží 8-9,5 t a vozí v praxi 24-25 t tak to není žádná sranda.

Rámy dobrých výrobců jsou z tažených profilů 300 x 150 mm minimálně.

Doporučoval bych nekoukat jenom po tridemech ,ale také po kategorii vozů 22 t , kde konkrétně značka Annaburger má prodáno v ČR velmi mnoho strojů. Jedná se o profi třídu s kloubovými nebo hydropneumaticky odpruženými nápravami.

Příspěvky: 54
Registrován: 11 dub 2006 21:29

Příspěvekod bobr2 » 02 bře 2007 00:36

U nás pro návoz do místního cukrovaru dopravce používá 2 tridemy Fliegl a 1 tridem ZDT.Fliegly tahají Fendtem 933 a John Deerem, ted si nevzpomenu, asi 8520. Mají výměnná zadní čela takže je používají i k odvozu a rozmetání řízků.ZDT tahá Fendt 920.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 516
Registrován: 29 pro 2005 17:04
Bydliště: Louny

Příspěvekod Polci » 02 bře 2007 19:32

Tak že by překlep, či už se tu objevila v závozu do cukrovarů 933 :o

Příspěvky: 562
Registrován: 12 lis 2005 11:19
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod jirka » 02 bře 2007 19:49

Tomu bych nevěřil, atkže spíš tam bude "0" :wink:

Příspěvky: 208
Registrován: 02 pro 2006 15:53
Bydliště: Čížkovice 83

Příspěvekod Martin Hruška » 03 bře 2007 13:59

Jedná se o Fendt 930 Vario. V listopadu jsem tu soupravu viděl v Opavě v cukrovaru.

Tenhle farmář, respektive dva farmáři, byli v Annaburgu, prohlíželi si náš Schubfix a pak od pana Fliegela přímo koupili tridemy s hydraulickým odpružením.I když má Fliegel v Opavě zastoupení tak to prodal Fliegel přímo zákazníkovi .Tohle odpružení ale není originál BPW, ale made in Fliegel, což je trochu prototypová práce, která asi nebude moc dobře fungovat.

Stroje byly kupovány na rozmetání řízků po poli, což s tímto systémem moc nejde, proto nyní vozí jen řepu. Otázka je zda je to levnější než nákladní auto?

V cukrovaru jsem zaslechl, že s tím moc nejsou spokojeni.

Příspěvky: 54
Registrován: 11 dub 2006 21:29

Příspěvekod bobr2 » 04 bře 2007 00:29

Moje chyba, opravdu je to Fendt 930.Co se týče rozmetání řízků běžně byly tridemy používány ale jen na kratší dopravní vzdálenosti z cukrovaru.Na delší vzdálenosti by se už to nevyplatilo, takže se vozila řepa, a z cukrovaru řízky nebo kaly.Co se odpružení týče na silnici super, na poli nanic - dle obsluhy.
Když jsme to tu nakousli, jak u vás probíhá návoz řepy do cukrovaru?

Příspěvky: 208
Registrován: 02 pro 2006 15:53
Bydliště: Čížkovice 83

Příspěvekod Martin Hruška » 04 bře 2007 11:58

Nejdříve k odvozu cukrovky. Protože se obecně v Evropě i u nás snižuje počet cukrovarů, je běžné že se cukrovka a cukrovarnické řízky vozí ndes běžně až do 250 km od cukrovaru. Zde je jediná alternativa, nákladní automobil.

Z praxe vím, že jedinná vyjímka je okruh do 10 km o d cukrovaru, kde spedice nechtějí moc jezdit, protože je to příliš krátká vzdálenost.
Máme jednoho zákazníka, který má tridem Annaburger Multi Land Plus HTS 29.79, který využívá korbu na senáže, obilí jako překládací vůz, cisternu pro přívoz kejdy a na podzim jezdil u cukrovaru.Zde je ale využítití podvozku téměř 200 dní v roce.

Ve vašem případě ten vůz tolik nenajede.

Ještě k tomu pérování. Ten vůz nemá jako BPW nápravy (Annaburger) zádné pružiny a žádný zásobník na stlačený dusík. Jedná se o jakýsi nosník ,kde jsou dva hydraulické válce na každé nápravě spojeny s rámem.

U Annaburgu jsou pružiny, tři hydraulické válce spojeny na každé straně mezi sebou se zásobníkem na stlačený dusík a ještě je v systému velký hydraulický válec, ze kterého si válce na kolech berou olej, pokud je potřeba. Když ho nepotřebuji, válec se zasune a olej je uložen ve válci.

Nevím kolikátý vůz firma Fliegel na hydraulickém odpružení udělala, můj dojem je že je to jeden z prvních vozů . V Profi testu jsem viděl nyní hydraulicky odpružené nápravy od BPW ,které vypadaly zcela jinak.
Cena vozu s hydr. nápravami BPW byla potom zcela jiná a možná vyšší než u Annaburgeru.

Nevím, ale zdá se mi, že toho zákazníka někdo trochu špatně informoval, že Fliegel udělal u hydraulického odpružení stovky vozů.

U naší firmy máme v prodeji tyto nápravy od roku 2003 a v ČR jezdilo
do loňského roku více jak 50% hydraulických náprav namontovaných v Annaburgu na vozy. Ostatní firmy tyto nápravy moc nebraly, takže se dá říci, že u nás (Annaburger) je nejvíce zkušeností s touto nápravou.
V Oticích má Agrotrans Otice jeden vůz od roku 2004 absolutně bez problémů v nasazení.

Příspěvky: 221
Registrován: 13 pro 2006 18:10

Příspěvekod chomyz » 09 črc 2007 19:01

Tak se to asi rozmáhá protože včera jsem úplnou náhodou při cestě z Bratislavy viděl v akci hned tři tridemy! Akorát jsem neměl fotítko ani čas zastavit... U Malacek (já vím že to je trošku za hranicemi:-) na jednom poli odvážel od kombajnů MF ř. 8400 s tridemem Jeantil s půlkruhovou korbou a originál náplatky a Challenger ř. MT600 s tím jezevčíkem od Molčíka (nevěřil jsem že to někdy prodá..) a kromě toho tam stál ještě Valmet s Mega20 a MF ř. 8200 s Ančou 20 nebo 22 takže pěkná sestava (jako v ZOO:-). A u Miroslavi pak MX-240 krémové barvy (dovoz z SRN) s HTS 180.14 na balónech které ukrutně překračovaly šířku návěsu.

Příspěvky: 208
Registrován: 02 pro 2006 15:53
Bydliště: Čížkovice 83

Příspěvekod Martin Hruška » 09 črc 2007 20:08

Pokud má Annaburger označení HTS 180.14 tak to musí být něco oklo roku 1993-4 adovezený z Německa. V Německu vozy s větší šířkou jako
2,55 m mohou jezdit na silnici s vyjímkou, ale v pneu může být max. 1,5 bar, proto ty široký gumy 700-800 mm a šířka skoro 3 m.

Tyhle vozy mají buď parabelické pružiny nebo kloubové výkyvné nápravy.
Momentálně jim(kloubovým nápravám na tridem) v Annaburgu říkáme "ruská varianta" protože se tento podvozek na tridemu děla jen do Ruska.

Otázka pro Chomyze: jaké nápravy jsou na Jeantilovi a na Molčíkovi?
Asi jsem to špatně pochopil.

Příspěvky: 221
Registrován: 13 pro 2006 18:10

Příspěvekod chomyz » 11 črc 2007 17:54

No nestih jsem ty vleky prohlídnout, ale Molčík tam má určiě tridem na listopérech a nucené řízení dvou náprav, značku náprav nevím, a Jeantil měl ve starších prospektech tridemy taky na listopérech, v novějších na vzduchu (!) s pasivním řízením? a na přání s aktivním. Značku náprav jsem nezjistil ale určitě ne německý nejspíš Collaert nebo ADR?

Příspěvky: 63
Registrován: 22 lis 2005 12:21
Bydliště: Pusté Úľany, Slovensko

Příspěvekod rado » 12 črc 2007 19:30

V zime som sa rozpraval s traktoristom, ktory tahaval toho Molcika.
Vraj kukurice tam voslo 40t :shock:
vraj

Zpět na Vleky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků