BSS P73S

Ktoré sklápanie je lepšie?

a)hydraulické
64
94%
b)pneumatické(vzduchové)
4
6%
 
Celkem hlasů : 68
Příspěvky: 126
Registrován: 05 led 2008 14:06
Bydliště: Slovensko,VT Polianka

BSS P73S

Příspěvekod 7711 » 05 led 2008 19:55

Nemáte niekto skúsenosť s týmto vlekom,hlavne so vzduchovým sklápaním? :D

Příspěvky: 59
Registrován: 08 črc 2007 14:54
Bydliště: Hodonín

Příspěvekod Tom T » 05 led 2008 22:30

Mám sedmičku vzduch i hydrauliku,tu vzduchovou bych hnedka vyměnil,nesmí se přetížit a má malí zdvih proti kopci nevysype :? ,ale jinak sklápí i za valníkovou liazkou 8)

Příspěvky: 126
Registrován: 05 led 2008 14:06
Bydliště: Slovensko,VT Polianka

Příspěvekod 7711 » 05 led 2008 23:47

To Tom T:
Takže ked prekročím užitočnú hmotnosť 7000kg tak nevysype? :(

Uživatelský avatar
Příspěvky: 89
Registrován: 05 úno 2007 23:52
Bydliště: Chrudimsko

Příspěvekod Milanhájenka » 06 led 2008 11:02

Známí má taky sedmičku vyklápěnou vzduchem a já s ní nějaký čas jezdil. K mému překvapení vyklápí velice dobře. Bez problémů jsem vysypal 8t písku, z čehoš jsem měl obavy. Opravdu je vyklopila v pohodě a rychle.

Příspěvky: 36
Registrován: 05 led 2008 23:57
Bydliště: Krkonoše

Příspěvekod bramburek228 » 06 led 2008 11:03

:lol: musis cast odsypat ruco fuco a pak uz sklapi :)

Příspěvky: 126
Registrován: 05 led 2008 14:06
Bydliště: Slovensko,VT Polianka

Příspěvekod 7711 » 06 led 2008 11:21

Milanhájenka píše:Známí má taky sedmičku vyklápěnou vzduchem a já s ní nějaký čas jezdil. K mému překvapení vyklápí velice dobře. Bez problémů jsem vysypal 8t písku, z čehoš jsem měl obavy. Opravdu je vyklopila v pohodě a rychle.

Naša 7 tonka teraz nevyklápa pretože by už potrebovala pretesnenie.Preto sa pýtam či sa to oplatí robiť.Ešte som počul že ked poľaví kompresor tak má problém vysypať.Vdaka Milanhájenka aspoň jedno povzbudenie. :D

Příspěvky: 126
Registrován: 05 led 2008 14:06
Bydliště: Slovensko,VT Polianka

Příspěvekod 7711 » 06 led 2008 11:23

bramburek228 píše::lol: musis cast odsypat ruco fuco a pak uz sklapi :)


To sme roboli ked to netesnilo,ale aj tak nič moc,museli sme fúru piesku zhadzovať ručne.

Příspěvky: 36
Registrován: 05 led 2008 23:57
Bydliště: Krkonoše

Příspěvekod bramburek228 » 06 led 2008 12:33

7711 píše:
bramburek228 píše::lol: musis cast odsypat ruco fuco a pak uz sklapi :)


To sme roboli ked to netesnilo,ale aj tak nič moc,museli sme fúru piesku zhadzovať ručne.


znamy me rikal ze to ma udelano


ma to udělané tak že když jenom s ní jezdí a nepotřebuje sklápět tak tam má daný ventyl a ten zastaví a fouká se mu jen jedem vzduchojem kvůli brzdám, aby nemusel foukat zbytečně všecky 4 vzduchojemy


řeknu ti to narovinu, samozřejmě hydraulika je lepší, u vzduchu musíš mět nafůkaný vzduch, jinak nevysypeš,jsou tam 4 vzduchojemy, a když to kotel přetížíš tak je problém to vysypat ale když to naložíš normal (0-7t mozna i 8t na 7tunovy valnik) tak jak to má byt tak s tím problém není a výhoda je aspon že ti z nikama nechčije olej

Příspěvky: 126
Registrován: 05 led 2008 14:06
Bydliště: Slovensko,VT Polianka

Příspěvekod 7711 » 06 led 2008 12:39

Ten ventil má za vzduchojemom pre brzdy na oji?

Příspěvky: 36
Registrován: 05 led 2008 23:57
Bydliště: Krkonoše

Příspěvekod bramburek228 » 06 led 2008 12:42

nee na predni sajtne mylsim

Příspěvky: 126
Registrován: 05 led 2008 14:06
Bydliště: Slovensko,VT Polianka

Příspěvekod 7711 » 06 led 2008 12:53

Jasan brácho.

Příspěvky: 45
Registrován: 23 pro 2007 17:49

Příspěvekod 10145 » 06 led 2008 13:48

najlepšie je hydr. vyklápanie. je to všetko o tesnosti, nie je čo dodať. so vzduchom sú stále problémy.na dnešnú dobu je taká vlečka k ničomu.
7211,10145, MDW514

Příspěvky: 126
Registrován: 05 led 2008 14:06
Bydliště: Slovensko,VT Polianka

Příspěvekod 7711 » 06 led 2008 14:08

10145 píše:najlepšie je hydr. vyklápanie. je to všetko o tesnosti, nie je čo dodať. so vzduchom sú stále problémy.na dnešnú dobu je taká vlečka k ničomu.

Keby si s tým robil každý deň tak samozrejme hydraulicke sklápanie.Ale mne čo s tým moc často s nerobím tak stačí aj toto prevedenie.Dôležitá je tesnosť.

Příspěvky: 59
Registrován: 08 črc 2007 14:54
Bydliště: Hodonín

Příspěvekod Tom T » 08 led 2008 22:02

Pokud s tím nejezdíš často tak to stačí,do těch osmi tun to na rovině vysype jen je někdy potřeba to odlepit pajsrem aby se to pohlo pak už to de samo.Při zapojení se první plní vzduchojem brzd po dosažení 4barů to začne přepouštět dál do zásoby na sklápění.Manžety ve válcích stačí po rozebrání válců vyčistit a namazat aby nasálky a roztály se,jinak se na tom nemá kromě praslích hadic co pokazit.

Příspěvky: 126
Registrován: 05 led 2008 14:06
Bydliště: Slovensko,VT Polianka

Příspěvekod 7711 » 09 led 2008 17:18

Tom T píše:Pokud s tím nejezdíš často tak to stačí,do těch osmi tun to na rovině vysype jen je někdy potřeba to odlepit pajsrem aby se to pohlo pak už to de samo.Při zapojení se první plní vzduchojem brzd po dosažení 4barů to začne přepouštět dál do zásoby na sklápění.Manžety ve válcích stačí po rozebrání válců vyčistit a namazat aby nasálky a roztály se,jinak se na tom nemá kromě praslích hadic co pokazit.

Musím popretesnovať,vymeniť hadice a uvidím. :D

Příspěvky: 9
Registrován: 12 led 2008 21:00
Bydliště: Okolí Uherského Brodu

Příspěvekod Petr6945 » 20 led 2008 15:03

7711 píše:Ten ventil má za vzduchojemom pre brzdy na oji?

ten ventil je za prvním vzduchojemem!!!! :D (mezi prvním a druhým)

Příspěvky: 126
Registrován: 05 led 2008 14:06
Bydliště: Slovensko,VT Polianka

Příspěvekod 7711 » 20 led 2008 16:11

Petr6945 píše:
7711 píše:Ten ventil má za vzduchojemom pre brzdy na oji?

ten ventil je za prvním vzduchojemem!!!! :D (mezi prvním a druhým)

Aha už chapem Petre. :D :D :D

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: BSS P73S

Příspěvekod bold » 09 črc 2008 09:29

mám tenhle zázrak doma,u vzduchu byl problém s vyklopením,vyčistil jsem válce a bylo to lepší.Další problém byl s ovládacím ventilem,nesehnal jsem origoš manžetu-takže jsem ho vyměnil za klasický (ten co je na traktoře u brzd)při vyklápění obilí se musel přibrat ještě jeden člověl a pustit vzduch do válců a po přizvednutí vlečky otevřít bočnici (taková hurá akce-moc nedoporučuju)Je pravda že pokud tam nebyli náplatky tak to zvedalo dobře .Další problém byl s brzdama,pokud byl netěsný traktor tak to sem tam přibržďovalo,a sem tam po sešlápnutí brzd to nechtělo odbrzdit.Potěchto skušenostech jsem se rozhodl a předělal to na mailery,teď s tím nejsou žádné problémy.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 13
Registrován: 28 úno 2009 15:53

Re: BSS P73S

Příspěvekod beda22 » 17 čer 2009 11:49

Mohu s těmi mailery? Co tím bylo na mysli... ? Vzduch u tohohle zázraku je dle mne též spíš nepraktický.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: BSS P73S

Příspěvekod bold » 17 čer 2009 16:33

beda22 píše:Mohu s těmi mailery? Co tím bylo na mysli... ? Vzduch u tohohle zázraku je dle mne též spíš nepraktický.

známý vyměnil manžety a zvedá to. Já jsem to předělal na hydrauliku a mám pokoj.Vzduchovku bych osobně nechtěl.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 13
Registrován: 28 úno 2009 15:53

Re: BSS P73S

Příspěvekod beda22 » 24 črc 2009 10:01

Nevíte náhodou někdo, co se tam dává za ventil, který přepouští vzduch do zbylých dvou vzduchojemu při tom určitém tlaku? Nebo nějaký katalog, dokumentaci, coliv... ? Ten co tam mám pořád syčí a pouští ven tolik, že se nic nenafouká. I jsem ho rozebral ale pořád dělá to samé... . Sklápění by se hodilo. Nebrždění už člověk oželí, když jede s rozumem. Nevíte někdo? Můžu nafotit stávající.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: BSS P73S

Příspěvekod bold » 24 črc 2009 11:15

beda22 píše:Nevíte náhodou někdo, co se tam dává za ventil, který přepouští vzduch do zbylých dvou vzduchojemu při tom určitém tlaku? Nebo nějaký katalog, dokumentaci, coliv... ? Ten co tam mám pořád syčí a pouští ven tolik, že se nic nenafouká. I jsem ho rozebral ale pořád dělá to samé... . Sklápění by se hodilo. Nebrždění už člověk oželí, když jede s rozumem. Nevíte někdo? Můžu nafotit stávající.

Jde to vyřešit tak že místo toho věčně syčícího ventilu dáš normální vzduchový kohout. Pokud budeš používat vlečku jen na dopravu bez vyklápění tak ho zastavíš. Pokud budeš potřebovat vyklopit tak ho prostě otevřeš (musíš dřív,aby to stačilo ty 3 vzduchojemy nafoukat).
Origoš je tam ventil který přepouští až při tlaku kolem 4atm.Podobný ventil je na traktoru s násobičem u toho násobiče. Jsou dva typy jeden má díru na odfuk (ten se používá jako přetlakový ventil) druhý má tu díru zaslepenou a ten se používá jako redukční ventil (funguje tak že pustí vzduch dál až při nastaveném tlaku)
Pokud používáš hodně všech vduchojemů tak doporučuju dát jak redukční ventil tak i zpětný ventil (aby se ti tlak z těch ostatních vzduchojemů nevracel a nedělalo to čurbes při brzdění.)
Radukční ventil nesyčí-pokud to syčí tak tam máš klasický přetlakový ventil. Ten má buď prasklou membránu, nebo není seřízený (šroubkem nahoře-dotahováním se zvedá tlak a povolováním se snižuje)
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 13
Registrován: 28 úno 2009 15:53

Re: BSS P73S

Příspěvekod beda22 » 25 črc 2009 21:05

Cením si všech rad a mám několik věcí na srdci.

- kohout chápu, odfuk/redukční ventil také, jen to
"Pokud používáš hodně všech vduchojemů tak doporučuju dát jak redukční ventil tak i zpětný ventil(aby se ti tlak z těch ostatních vzduchojemů nevracel a nedělalo to čurbes při brzdění.)"
Nějak si přesně neumím odvodit, kam bych ten zpětný ventil dal. Jestli mezi první vzduchojem na brzdy a redukční ventil nebo jak? Redukční ventil snad nepouští vzduch opačným směrem, tj udrží tlak ... ? Ale toto je spíše detail.

- a pak jsem chtěl řící, že jsem trochu mystifikoval s tím co neustále syčí. redukční ventil to nebyl, myslel jsem tím to, co je před prvním vzduchojemem. (foto)
Obrázek
Myslel jsem tím, co syčí toto. Kvůli tomu se mi nic nenafouká. Ten redukční ventil je až dále, jak jsem si ověřil a ten ani problémy nedělá nebo dělat nemohl. Dle mě má to co je na obrázku dělat následující:
... přívodem odshora je přiváděn vzduch z traktoru a je pouštěn do 1. vzduchojemu až tehdy, když je tlak vyšší než cca. 4 atm. Třeba 6-7. Tedy ve vzduchojemu bude oněch 6-7. Jakmile ale zabrzdím, snížím tlak v přívodu na 4 atm., to by mělo být tím co je na obrázku zaznamenáno a průchod z přívodu do vzduchojemu uzavřen a otevřena cesta (průchod) ze vzduchojemu do brzd na valníku (boční přívod). Tím se natlakujou okruhy do brzd a brzdí se. Jakmile odbrzdim, tlak v přívodu vyleze zpětn na těch 6-7 a mělo by to překlopit cestu zas do původního stavu. Při tomto překlopení by mělo dojít k odfouknutí tlaku z brzd tím mřížkovaným na obrázku. Opravte mne, jestli jsem něco pochopil špatně. Současný stav je takový, že zařízení pořád syčí, a když se nafouká už skoro na 4 atm. (jedete déle na vysoký obrátky traktoru), tak se začne jen přibrzďovat ale víc nic. Jednoduše to celé nefunguje, tak jak si myslím že by mělo. Takže co je to za zařízení (ventil). Jestli má takto, jak popsáno, fungovat a kde na něm může být problém. Případně je-li to to, co tam má opravdu být.

- pokud si všimnete, na obrázku je nahoře taková stříbrná pacička, vedle přívodu vzduchu a je upnuta na táhlo co vede do, promiňte to pojmenování, ventilu. Má dvě polohy, zasunuto vysunuto, ale není mi jasná funkce. Vzduch uniká v obou polohách a i pokud je uprostřed dráhy... ?


Za případné rady k bodům budu moc vděčný.

Příspěvky: 126
Registrován: 05 led 2008 14:06
Bydliště: Slovensko,VT Polianka

Re: BSS P73S

Příspěvekod 7711 » 26 črc 2009 08:24

ta strieborna pacička s tými 2 polohami slúži na odbrzdenie vleku.Ked je vlek zabrzdený tak použiješ tu páčku a otvorí sa ten ventil(rozvádzač prívesu) a cez to sitko vypustí vzduch z vzduchových valcov.Normálna poloha tej páčky by mala byť vysunutá od vzduchojemu von a ked by si chcel odbrzdiť tak ju treba stlačiť ku vzduchojemu a potom vrátiť ako bola.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: BSS P73S

Příspěvekod bold » 26 črc 2009 10:57

Je jedno jak to pojmenuješ, ale jinak je to rozvaděč nebo ventil přívěsu. Tu funkci jsi popsal bravurně, je to opravdu tak že tento ventil plní vzduchojem a při poklesu tlaku v přívodním potrubí dojde k přepuštění tlakového vzduchu do brzd. podle fotky to připadá jako nový ventil tudíž mně překvapuje že syčí.Ta horní páčka slouží k odbrzdění vleku (jak bylo už popsáno nahoře) po odpojení traktoru dojde k odfouknutí vleku a k zabrzdění, tou páčkou vyfoukneš vzduch z brzd- pokud ji dáš nazpět tak se opět zabrzdí.
Problém by mohl být v té páčce. Při plnění vzduchojemu by se měla automaticky vysunout a neměla by se vrátit dovnitř (vysouvá ji tlak co je v přívodní hadici-a 6 atm jde přetlačit blbě) někdy se stane že se nevysune a potom utíká vzduch a nejde skoro nafoukat. Takže bych ti jako první variantu navrhoval překontrolovat polohu páčky- skus s tím pohýbat do obou krajních poloh (počítám že jsi toto už prováděl několikrát a bez výsledku)
Nejlepší varianta je nafoukat traktor do plna a pak teprve otevřít kohout a plnit vlek (rozdíl tlaku je větší a někdy to pomůže-gumičky si líp sednou) Pokud máš traktor bez kohoutu (od 7211) tak zatáhni ruční brzdu.
Podle toho co popisuješ bude problém v ventilu přívěsu (ten bazmek co jsi vyfotil). Buď ho rozdělej-promaž a poskládej nebo ho vyměň. Problém bude asi v té horní části, tam musíš vyhodit segrovky a vysunout ven.Uvnitř je kužel který má těsnit při plnění vzduchojemu. (když odbrzdíš ručně tak ho přizvedneš a on odfoukne. Může tam být buď vadný kužel nebo prasklá pružinka, popřípadě to může jít těžko ( to bývá nejčastější závada)
S tím redukčním ventilem máš pravdu funguje jen jedním směrem. Pokud budeš vlečku používat hlavně na přepravu bez vyklápění tak tam dej ještě normální ventil a zastav ho.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 13
Registrován: 28 úno 2009 15:53

Re: BSS P73S

Příspěvekod beda22 » 17 srp 2009 20:05

Děkuji za rady. Rozvaděč jsem znovu rozebral a poskládal dle mého nejlepšího svědomí a vědomí. Doufám že už bude vše vpořádku. Doufám proto, že jsem neměl kdy to vyzkoušet. Ale myslím že s blížícími se otavami to nebude mít dlouhého trvání. :)

Příspěvky: 104
Registrován: 01 led 2008 14:20
Bydliště: Vysočina, Jižní Morava

Re: BSS P73S

Příspěvekod traktor Zetor » 19 srp 2009 13:15

Jak moc se liší vlek BSS P73S od vleku BSS PS 701 H ? díky
Narvi tam červy, ať to grády má ...

Příspěvky: 199
Registrován: 08 lis 2009 21:39
Bydliště: Hostice

Re: BSS P73S

Příspěvekod JJaris » 21 pro 2009 22:35

7711 píše:Nemáte niekto skúsenosť s týmto vlekom,hlavne so vzduchovým sklápaním? :D


Vzduchová sklápí výbroně pokud neuchází vzduch, je pravda že má menší zdvih ale výhoda, že netečou majlery :)

Příspěvky: 114
Registrován: 21 led 2009 21:40

Re: BSS P73S

Příspěvekod premo » 22 pro 2009 12:49

to je asi jediná výhoda vzduchového sklápění jinak nedá se stím sklopit jenom trochu a držet to v této poloze a ještě někdy to má strašně velký hup že se vlečka při sklápění div nepřeklopí proto sme ji prodali .

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1662
Registrován: 11 čer 2007 23:17
Bydliště: Rokycany-Radnicko

Re: BSS P73S

Příspěvekod neznalek » 14 bře 2010 21:32

zdravím, známý si chce vzduchové sklápění předělat na hydrauliku, a shání na to mailery, nevíte označení nebo aspon kde je sehnat? Děkuji

Další

Zpět na Vleky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků