Pottinger rozmetadlo jako-vlek...

Příspěvky: 35
Registrován: 20 pro 2008 21:47

Pottinger rozmetadlo jako-vlek...

Příspěvekod Ondra Adamčík » 20 pro 2008 21:51

Nekonečná diskuze z farmwebu...

Příspěvky: 35
Registrován: 20 pro 2008 21:47

Re: Pottinger rozmetadlo jako-vlek...

Příspěvekod Ondra Adamčík » 20 pro 2008 21:54

téesák 18.12.2008 17:15:38
--------------------------------------------------------------------------------
další zajímavý využití rozmetadla
jezedák 18.12.2008 17:21:35
--------------------------------------------------------------------------------
To by mě zajímalo jak to je s vykládáním ,u nás se rozmetání sundává akorát když se de jezdit z kravína ke kompostu ale vozit v tom sypký hmoty to jsem teda ještě neviděl.Fakt obrej nápad
Manny 18.12.2008 17:21:57
--------------------------------------------------------------------------------
U nás mají toho twista taky, jen má udělaný větší nástavby, a vozí s nim obilí i siláže. Na tento rozmetač tam nikdo nedá dopustit, jen při odvozu obilí to trvá s tim vyložením.
téesák 18.12.2008 17:46:44
--------------------------------------------------------------------------------
nojo protože to bys na to obilí eště potřeboval výtlačný čelo aby se to nerozsipávalo spátky
Martin Hruška 18.12.2008 18:58:18
--------------------------------------------------------------------------------
Kdyby to bylo tak bezproblémové tak by všichni používali na všechno rozmetadla. Nasazení tohoto rozmetadla na krmivo pro zvířata nění moc dobrá varianta. Michal B 19.12.2008 13:47:58
--------------------------------------------------------------------------------
No je to zatim bezporuchoví stroj, jen je to horší s mazánim maznic, když nemáte maznici co vydá pořádnej tlak,tak to nemáte šanci namazat,tady se v tom vozí uplně všechno-i obilí od kombajnu,jen se vzádu u čela přidělá pytel,aby se to tam nesypalo-je to vysypaný ani né za 5 minut a mužu se zaptat proč to neni dobrá varianta pro krmivo? Když je to ve vnitř všechno vymyté?
Martin Hruška 19.12.2008 14:01:13
--------------------------------------------------------------------------------
Pro Michala B: jestli jsi někdy v praxi myl rozmetadlo, tak budeš vědět proč. Nikdy totiš neumyješ hnůj pořádně z řetězek a řetězů.

Používat rozmetadlo na obilí, to je buď mistrovský tah některého prodejce nebo zoufalost některého z techniků.

Podle některých EU směrnic by se v korbě, kde se vozí hnůj nemělo vozit obilí! Všechny výkupy jsou ISO a já nevím co ještě certifikované . V cestě ke krmivou by se nemělo dostat nic živočišného. Tady je to trochu extrém ,ale je to tak.

To je velký problém vozů s výtlačným čelem, které tyto věci taky kombinují.
Michal B 19.12.2008 14:15:47
--------------------------------------------------------------------------------
To Martin Hruška: Samozřejmě že jsem je už několikrát myl a vim že to neni na pět minut,na jednom rozmetadlu vždy stravim tak celý den,ale i přesto jak píšete se někde hnůj na těch řetezech najde,ale ne zas tolik a když se stim vozí obilí tak ten hnůj je vždy na řetezech suchý a když se ulípne tak ho veme čistička
Ale určitě je to menší kvalita, než kdyby se to votilo například ve sklápěcí mege nebo anaburgovy kde se vozí jen sypký materiály,nebo senáž,siláž, ale když je včechno v terénu a kombajny stoji kvůli odvozu tak se bere pomalu všechno co příde pod ruku
chomyz 19.12.2008 16:59:50
--------------------------------------------------------------------------------
No pánové to mě taky zajímalo a zarazilo, protože vymýt rozmetadlo dočista do čista to snad ani nejde.... Obilí je fakt extrém, ale i tady při mačkání zrna je hodnota zboží ve vaku dost značná a látky co se tam můžou dostat se zbytky hnoje asi konzervačnímu procesu a kvalitě výsledného produktu moc prospívat nebudou, ale pokud to máte technologicky zmáknuté a ověřené tak to asi jde...
medulin 19.12.2008 19:56:55
--------------------------------------------------------------------------------
A kdyz se vozi v prekladacich vozech namoreny osivo tak to nikomu nevadi pritom bych rek ze ta chemie je horsi
GTA 19.12.2008 20:12:02
--------------------------------------------------------------------------------
Souhlasím s Medulinem. Co se týče tohoto problému u vozů s výtlačným čelem, tak si nemyslím, že je to až tak hrozné.Přeci jenom u těchto vozů je to jenom plocha korby, kdežto u rozmatadla jsou řetězy, kladky, unášecí lišty.....A když se to vezme dokonale rotační tryskou a horkou vodou, tak je korba jak zrcadlo.
Martin Hruška 20.12.2008 16:22:44
--------------------------------------------------------------------------------
Je dobře, že se na Farmwebu objevují tyto extrémy. Kolega Michal B myje celý den rozmetadlo aby bylo čisté do čista. Co když bude rozmetat a vozit každý druhý den? Bude taky rozmetadlo mýt celý den?.

Na to je výměnný systém jako například Multi Land Plus, který je schopen v korbě vozit obilí, když je potřeba odstavit korbu a za 30 minut je nasazeno rozmetadlo . Ve žních a především před setím řepky je nutná maximální flexibilita.

Naše firma má jedno rozmetadlo na pronájem a tak vím, jak se nám vrací umyté, a kolik času potřebujeme na umytí pro případnou opravu a prohlídku.

Zemědělské podniky v EU by se měly řídit vyhláškou , která má označení Cross Compliment (zkráceně zásady správné hospodářksé praxe). Zde je také definována ochrana potravin a krmiv.

Pokud se ve voze vozí hnůj a poté se zde naváží krmivo pro hosp. zvířata, může to být problém.

Zpátky k selskému rozumu. Já si o tomto řešení myslím své. Trochu znám podmínky tohoto podniku a radši nic neříkám.
Zetor 20.12.2008 16:35:01
--------------------------------------------------------------------------------
Již se tu několikrát zmiňovalo, že se někde nesmí vozit hnůj a obilí ve stejném voze... Platí to i u klasické korby? Protože jsem viděl spoustu případů kdy se použije stejná korba, a samozřejmě korby Annaburger nebyly výjimkou. Pochopitelně, že se mezitím asi umyly. Ta korba se umyje snáz, ale tak úředníci EU vymyslí ledacos... Za chvíli budou chtít jinou korbu na pšenici a jinou na ječmen...
Martin Hruška 20.12.2008 16:54:02
--------------------------------------------------------------------------------
Předpisy jsou u nás na ledacos. otázka je jak se dodržují. Třeba nitrátová vyhláška říká, že od 17. listopadu by se nemělo hnojit kejdou na poli. Kolik farmářů to tak dělá, když nemají kapacitu jímky. Na druhou stranu kejda je kvalitní hnojivo a měla by se aplikovat do porostu, když to potřebuje rostlina. Pokud je venku 5-7 stupňů C, pak se v půdní biologii nic neděje a vše jde do spodních vod.

Tenhle předpis má ale taky hořký konec.Pokud Vás někdo načapá a nahlásí to , můžete přijít o veškeré dotace z EU. Tuto základní směrnici málokdo z šéfů podniků zná!!!!!

Až příjdou kontroly, nebo nějaký "hodný soused" nahlásí problém bude se moc lidí divit.

U tohot rozmetadla je to extrém. Mlátičky jsou stále výkonnější, sklopení korby trvá maximálně 26 sekund a vůz jede na pole. Pokud to trvá 5 minut u rozmetadla, tak je to rekord, v praxi to musí být víc. To rozmetadlo za 1 hodinu stojí víc jak 20 minut, řetězy a traktor jedou naplno, pálí se nafta.

Navíc pokud se sundá rozmetací ústrojí a dá se tam jen mezistěna chybí někde světla a spojler proti podjetí. To je podmínka schválení na 40 km/h.
Bylo to taky kritizováno u Annaburgeru, přitom je to standardní záležitost z hlediska dopravy na silnici.

Už se k tomu nebudu vracet, pro mně je tato verze další extrém ,který se diskutoval na Farmwebu.
Michal B 20.12.2008 17:06:43
--------------------------------------------------------------------------------
Samozřejmě nejsme zas až tak hloupí,aby sme jeden den hnojili a druhej den šup jako odvoz od kombajnu,nemáme tolik lidí na to ani a ani strojů,takže když se sklízí tak se nehnojí a obráceně
Taky naš podnik neni až tak velkej,aby sme si mohli dovolit annaburgra který stojí aspon 2 miliony a ktomu ještě přikoupit korby,tady to rozmetadlo stojí kolem 3/4 milionu a nemusí se vyměnovat korby,leda tak sundat za 30 minut vrtule a k tomu teda přičíst ten čas co je poptřeba na umytí,tak at počítam jak počítam tak mi to furd vychází levněji než annaburgr,sice to neni taková kvalita krmiva jak povídáte,ale ukažte mi taky toho kdo například ve sklápecí korbě nevozí hnůj?
Michal B 20.12.2008 17:17:11
--------------------------------------------------------------------------------
U tohodle rozmetadla když se sundají rozmetací vrtule, mezistěna tam zůstane a světla tam jsou také stále jak s ústrojim ak bez něj, to na to nemá vliv
A ještě když sme používali trambusi,tak tam trvala výměna korby taky 30 minut,když se dávalo rozmetadlo nebo fekálka kde se musel zapojovat náhon,u sklápecí korby mnohdy stačilo jen 20 minut a byla usazená i s přimontovanou pístnicí
ve dvou lidech-jeřábník a řidič
Martin Hruška 20.12.2008 17:23:22
--------------------------------------------------------------------------------
To co říkáš je demagogie. Byl jsem u vás v podniku a nabízel vám před 4 lety výměnný systém. Tehdy stál kompletní systém někde okolo 1,5 mil.Kč maximálně. Na hydraulice, s Michelin gumama atd. Rozmetací nástavba tehdy stále něco okolo 600 000 Kč.
Problém dnešní doby je to, že nebudou peníze na rozhazování a s jedním člověkem musíš udělat co nejvíc, za nejnižších nákladů na jednotku. není ani tak podstatné co stroj sojí, ale kolik odvete, rozmete za den, s jakými náklady na jednotku. Moje zkušenost u Profi strojů obecně se kloní radši k nižšším nákladům na jednotku než k nižší ceně a následně nutnosti kupovat další stroj.
Flexibilita znamená taky to, že dnes s jedním traktorem vozím obilí, zaprší a druhý den rozmetám hnůj, změní se počasí a dělám neco jiného. To náš systém dokáže. Pokud to v podniku pochopí, tak na tom vydělají.
Jeden Annaburger (HTS 20.79 nebo HTS 22.79) zvládne rozmést za 10 hod -600-700 t hnoje. Příkon rozmetadla je jen 38 kW. Vše se dá spočítat, za kolik dní potřebuješ rozmést hnůj a kolik dní máš agrotechnické termíny.
Běžné využití podvozku je v praxi 150 dní v roce, jsou extrémy, kdy jezdí i 300 dní v roce.

Mimo jiné dělám 13 let technologii konzervace ve vaku a v začátcích jsem se setkával s problémy okolo plísní a dalších věcí. Když jsem se podíval na lžíci od nakladače, která jeden den před tím nakládala hnůj. V praxi u nás se děje lecos. Jsou dobré podniky a horší. Někdy je ale detektivní prácezjistit ,kde je problém. A ejhle je to o hygieně krmiva. Tuto věc znám detailně a nechci s tebou polemizovat.
TomášJ. 20.12.2008 18:24:51
--------------------------------------------------------------------------------
V tom co píše pan Hruška je hodně pravdy. Sice prodává anaburgery a kope vždy za ně. Ale má pravdu, ve všem co zde napsal. Mluvím ze zkušenosti pozorovatele, ne nějakého experta na tuto tématiku. Někdy je až z podivem co se na polích vidí. Např. já bydlím v lokalitě dvou 3000ha podniků. Jeden podnik využívá tři výměnné systémy Anaburger a druhý využívá 3 megy + cca 7 rozmetadel. Zde se skvěle ukáže ekonomika podniků. Je ale z podivem, že podnik co má anaburgery má vše hotové dříve než podnik co tuto techniku nevyužívá. Další zajímavou věcí je, že 7 zetorů nestačí rozmetat hnůj třem dalším traktorům co ořou. To si myslím, že by se u velkokapacitních vozů nestalo. Z mého pohledu je ekonomika výměnných systémů budoucnost a možná už hodně brzká. Na každý podnik dříve či později dolehne ekonomická krize. A pak teprve možná agronomové začnou počítat jestli je lepší 2,5milionu teď (opravdu nevím kolik anča stojí tak tipuju) nebo 1M ted a další 4M v nákladech, kterým se dalo předejít...
Odběhl jsem trochu od tématu, ale myslím že to sem patří... Možná by nebylo špatné tuto debatu přesunout na forum...
George8030 20.12.2008 18:36:43
--------------------------------------------------------------------------------
to Martin Hruška: Dřív jsem znal pohled JEn ze strany zemědělců a teď ho pomalu poznávám i ze strany podniků a firem,které nějakým způsobem zasahují do zemědělství, jako je např Annaburger apod. firmy a zjišťuju,že firmy se snaží ledascos a všelijak pomoct a samozřejmě vydělat,zužitkovat svoje technologie (což si myslim,že je úplně normální) a dohoda a některými zemědělci je velice složitá a může je člověk přesvědčovat o všem možném,ale stejně si to budou dělat podle sebe pokud nemaji sami snahu chtít nějak jít kupředu,tak nepůjdou a ono jak mi dřív tloukli "zdravý selský rozum" ,tak postupem času přijde člověk na to,že někdy jen ten selský rozum nestačí!!! ... a vždy a každý bude argumentovat s FINANCEMA
alda 20.12.2008 20:38:40
--------------------------------------------------------------------------------
No myslím si, že pan Hruška je "teoreticky" hodně před českým zemědělstvím, ale praxe je trošku jiná je to samá improvizace mnohdy lámání přes koleno a za všem stojí peníze. Trochu mě mrzí, že ty červené návěsy jsou tak trochu bez chyby. A já znám i jiné značky návěsů kdy poměr kvality, užitné hodnoty a hlavně cenny jsou zdatnými konkurenty červených návěsů.
Teď budu reagovat na uživatele Medulina a mám na vás jednu otázku. Jak řeší zápádní legislativa používání překladacích návěsů na hnojivo, mořené osivo a pšenici od kombajnů?
Naposledy upravil Metalica dne 21 pro 2008 14:16, celkově upraveno 1
Důvod: Zpřehlednění.

Příspěvky: 208
Registrován: 02 pro 2006 15:53
Bydliště: Čížkovice 83

Re: Pottinger rozmetadlo jako-vlek...

Příspěvekod Martin Hruška » 21 pro 2008 22:02

Chtěl bych se vyjádřit k některým reakcím na tuto diskuzi. Používání tzv. "selského rozumu" považuju za velice důležitou. Pokud si majitel farmy nebo ředitel zemědělského podniku není schopen spočítat návratnost investice, neví při zadávání poptávky prodejci kolik tun hnoje chce rozmetat (kejdy) v jakém čase, kolik tun obil¨í chce sklízet, na jakou vzdálenost ho chce dopravovat, nebo chceteli nemá-li jakousi vizi dopravy v podniku, tak se uchyluje k takovýmto investicím jako je rozmetadlo ,mimo jiné určené i na přepravu obilí, protože nemá jiné přepravní kapacity.

Doprava v zemědělství dělá 50% nákladů v rostlinné výrobě. Pro dopravu a aplikaci hnojiv (hnůj a kejda), případně voda k postřiovači si můžete koupit jednoúčelové stroje nebo universální systémy jako je náš výměnný systém Annaburger (nebo i jiné systémy), které se ale liší od našeho konceptu.

Pokud si podnik koupí profi verzi s hydropneumatickým odpružením podvozku, oje, Michelin kola 26,5" (velká kola), elektrohydraulické ovládání a dá tuto výbavu na jednoúčelové stroje, pak zaplatí o hodně víc než u výměnného systému.

Pokud jsou jednoúčelové stroje vybaveny jednoduššími nápravami, diagonálními koly 22,5", stojí tato technika méně, ale rozdíl není tak velky.

Základní rozdíl, který ředitel porovnává je cena stroje!!!!

Zapomíná ale na to, že rozmetadlo nebo návěs jezdí s traktorem, ten potřebuje naftu, rozmetadlo potřebuje v průběhu let náhradní díly atd. Musím tedy v průběhu 5 let počítat se spotřebou a opotřebením, tedyx náhradními díly. A zde je to pro řadu ředitelů velká neznámá!

Další věcí je velikost vozů. Běžný výměnný systém Annaburger je o 10-25% větší ve své třídě než konkurenční vozy. V praxi to znamená, že za stajný čas odveze náš stroj o 10-25% více, přepočteno na tuny nebo jinou jednotku ,vychází náš systém výhodněji.

Jedna věc k teoretickým propočtům. Vše co tu říkám je podloženo praktickými zkušenostmi z provozu, kde se pohybuji takžka denně.
Možná více v TOP 100 podnicích, které nejčastěji používají naší techniku. Tyto podniky začaly naší techniku kupovat již v roce 1996 a kupují ji neustále.

K otázce nejnižších jednotkových nákladů jeden příklad z úplně jiného oboru. V Německu je jedna firma, která dělá samochodné šrotovníky na vlhké kukuřičné zrno jejíž cena je přes 200 000 Euro, tedy o 60-70% více než stojí konkurence. Majitel firmy ale se zájemcem o stroj podepíše odkup stroje po 10 letech za 100 000 Euro. Stroj má nejnižší náklady na 1 tunu a i po 10 letech se prodá za cenu 50% ceny nového stroje.

To je poslední věc na kterou se zapomíná. Stroj by měl fungovat ipo 10 letech a při koupi nového by zákazník měl dostat určitou částku protiúčtem. U horších značek dostane max.10% u lepších se to může pohybovat mezi 30-50% z kupní ceny.

Některé stroje ani 10 let nevydrží . Příklad z praxe od jedné rakouské firmy, která dělala reklamu na 10 let záruku na rám. Stroj po 8 letech odešel do kopřiv a zákazník nemá nárok na nic . Příklad se stal v jednom velmi známem podniku na Vlašimsku.

Příspěvky: 412
Registrován: 19 lis 2006 22:13

Re: Pottinger rozmetadlo jako-vlek...

Příspěvekod medulin » 22 pro 2008 21:41

Jak to resi evropska legislativa bohuzel nevim :? Ale jestli se muze vozit morene osivo a hnojiva ve stejne korbe nevim proc by se nemohl vozit hnuj. Samozrejmne za predpokladu poradne ocisty v obouch pripadech.

Příspěvky: 208
Registrován: 02 pro 2006 15:53
Bydliště: Čížkovice 83

Re: Pottinger rozmetadlo jako-vlek...

Příspěvekod Martin Hruška » 25 pro 2008 17:06

Pro Medulina: Je trochu rozdíl¨, jestli překládací vůz umyješ vodou od mořidla, které je na osivu. Překládací vůz nemusíš navíc na možené osivouo používat, v praxi se preferují jednotlivé šarže v bib vacích.
Pokud jsi někdy myl rozmetadlo hnoje po 30 -ti denní práci v tvrdých podmínkách, tak ho neumyješ "dočista" ani kydyby jsi se zbláznil. Každý typ rozmetadla má jinou konstrukci příček ,ale je to problém.

Nabíc jsem se díval dnes na galerie a zjistil jsem, že to rozmetadlo má na délku max. 5 m, tedy že objem je někde okolo 13 -15 m3. Pro mně je to málo. na to jsou v případě tohoto podniku jednoúčelové návěsy.

"Holka pro všechna" za málo peněz neexistuje.

Příspěvky: 92
Registrován: 24 led 2008 08:01
Bydliště: plzeňsko

Re: Pottinger rozmetadlo jako-vlek...

Příspěvekod Lukáš Tříska » 25 pro 2008 21:47

medulin píše:Jak to resi evropska legislativa bohuzel nevim :? Ale jestli se muze vozit morene osivo a hnojiva ve stejne korbe nevim proc by se nemohl vozit hnuj. Samozrejmne za predpokladu poradne ocisty v obouch pripadech.


Jestli se nepletu tak důležité je aby nedošlo ke kontaminaci krmiva závadnými látkami, jak se to uděláš je už jenom na tobě. Umejt řetěz na rozmetadle musí bejt docela fuška.
síla sílu zmáhá

Příspěvky: 208
Registrován: 02 pro 2006 15:53
Bydliště: Čížkovice 83

Re: Pottinger rozmetadlo jako-vlek...

Příspěvekod Martin Hruška » 26 pro 2008 11:02

Říkáš to správně, ale pokud by jsi měl jít do důsledku, tak si můžeš postavit na farmě hygienizační box s teplotou okolo 70 stupňů C, budeš si přesně vést deník pro případ kontroly ...atd.

Problém je ,že tato "úspora" napadne jen několik lidí v republice a my o ní horlivě diskutujeme, Přátelé tudy cesta k nižším nákladům nevede. Buď si kupte dva levné jednoúčelové stroje nebo výmměnný systém nástaveb s korbou a rozmetadlem.

Příspěvky: 92
Registrován: 24 led 2008 08:01
Bydliště: plzeňsko

Re: Pottinger rozmetadlo jako-vlek...

Příspěvekod Lukáš Tříska » 27 pro 2008 09:53

Tak ten hygienizační box bych viděl jako extrém, max. v případě použití překládacího vozu na mořené osivo, kde musí být problém očistit šnek. Například silážní jámu určitě do hyg.boxu nenacpeš, ale dezinfikovat ji musíš před naskladněním.
síla sílu zmáhá

Příspěvky: 208
Registrován: 02 pro 2006 15:53
Bydliště: Čížkovice 83

Re: Pottinger rozmetadlo jako-vlek...

Příspěvekod Martin Hruška » 27 pro 2008 13:23

Pro Lukáše Třísku: Nechci se opakovat. U materiálu jako je trus nebo hnůj by se neměly dostat cizí příměsy do krmiva nebo do obilovin na potravinářské účely. To co si myslíš ty je šuma fuk, důležité je to co říká EU legislativa. Protože její porušení se trestá odebráním dotací. Dotace jsou v současnosti pro řadu podniků peníze na přežití.

Protože ten podnik vozil rozmetadlem vlhkou kukuřici do vaku, tak předpokládám, že jde o krmivo.

Pokud by jsi chtěl doslovně dodržet předpisy, pak by jsi potřeboval hygienizační box ve kterém by jsi čisté rozmetadlo zahřál párou na 70 stupňů C po nějakou dobu. Toto by jsi musel zaznamenat do nějakého denníku aby to bylo kontrolovatelné.

Problém je ale někde jine.

Příspěvky: 35
Registrován: 20 pro 2008 21:47

Re: Pottinger rozmetadlo jako-vlek...

Příspěvekod Ondra Adamčík » 27 pro 2008 16:07

A mohu se zeptat jak je to u návěsů Fliegl?
Když pokud se nemílím tak se tam vzdau mění jen čelo.....
Ale asi to taky bude jednodušší umýt Fliegla než Pottingera....
Vysvětlení proč:Protože to je u Fliegůla něco Jako korba tak je to určitě jednodušší umýt,Pottinger tam sou vlastně ty řetězy...
No samozdřejmě to nemůžu porovnat máme jen Annaburgry a jsme s nimi spokojeni,Fliegla ani Pottingera nemáme...

Příspěvky: 92
Registrován: 24 led 2008 08:01
Bydliště: plzeňsko

Re: Pottinger rozmetadlo jako-vlek...

Příspěvekod Lukáš Tříska » 27 pro 2008 16:43

Sousedím s podnikem kterej má několik Annaburgrů, používají je jak k přepravě krmiv a taky převáží snimi hnůj ze hnojišt u stájí na polní hnojiště.Pochybuju že bude moc podniků , kterejch bude mít korbu na krmivo a další korbu na hnůj apod.
síla sílu zmáhá

Příspěvky: 208
Registrován: 02 pro 2006 15:53
Bydliště: Čížkovice 83

Re: Pottinger rozmetadlo jako-vlek...

Příspěvekod Martin Hruška » 27 pro 2008 18:44

Pro Lukáše: Ten problém není zda v Annaburgu vozí hnůj nebo né. Problém je v tom, že jeden podnik vymyslel, že bude v rozmetadle na hnůj vozit obilí, drcenou kukuřici a jiné plodiny. Z mého pohledu je to "logistická blbost" jak jsem již psal. Jak je vidět, ani ty jsi to nepochopil.

Dopravní technika v zemědělství je podobně jako v průmyslu hodnocena podle toho kolik odveze za jednotku času (t/h) a jakou má za tuto dobu spotřebu, tedy náklady. To je rozhodující pro ekonomiku. Pokud jede 5 minut traktor na plný plyn a ten traktor to za hodinu udělá 3 x - 4 x pak to něco stojí. Normální korba je za 20 s sklopená a vůz jede pryč.
Navíc rozmetadlo je díky své konstrukci těžší než návěsy.
Teď již zabíhám do detailů.

Příspěvky: 35
Registrován: 20 pro 2008 21:47

Re: Pottinger rozmetadlo jako-vlek...

Příspěvekod Ondra Adamčík » 27 pro 2008 20:25

Pokud bych mněl si vybrat technku dopravní jednoduše by to byl Annaburger....
Pottinger sem ještě neviděl a fligla jo ale je to takové hodně mohutné a tak...
Pak tady jezdí aji nějakej big 14 vypadá dosti solidně...
A samozdžejmě Krampe Kipper....

První určitě Burger,Krampe,Fliegl,Big a Pottinger..

Velice mně překvapilo kam jsme až došli a že se tady pana Hrušky můžeme zeptat....

A to obilí z toho Twista rozhazujete nebo sá dá sklopit??

Příspěvky: 92
Registrován: 24 led 2008 08:01
Bydliště: plzeňsko

Re: Pottinger rozmetadlo jako-vlek...

Příspěvekod Lukáš Tříska » 27 pro 2008 21:25

Myslím si , že jsem to trochu pochopil. Jak už jsem psal umejt rozmetadlo musí bejt fuška, vůbec se nemá cenu bavit o době vyprazdňování protože rozmetadlo kde se vyprazdňování počítá na minuty . Použití rozmetadla bych viděl jako krajní řešení v dopravě obilí, siláže apod., ale když jsou stim spokojený tak jim to neberu.

Co se týče krmiva, vzpoměl jsem si na vyprávění mé kamarádky , která mi vyprávěla o kontrole na jejich farmě. Chlapíka kterej prováděl kontrolu zajímalo skladování krmiva(obilí, seno. siláž, senáž), co dělají se špatnou senáží a siláží, stačilo mu ,že viděl u silážní jámy hromadu se špatnou siláží . Kouknul do žlabu jestli krávy nedostávaj tzv. havarované krmivo a víc ho nezajímalo . Tzn. aby dobytek dostával kvalitní krmivo, a jak to dokážeš je tvoje věc.
síla sílu zmáhá

Zpět na Vleky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků