Kombinované přepravníky kapalin/substrátů pro bioplynky

Příspěvky: 221
Registrován: 13 pro 2006 18:10

Kombinované přepravníky kapalin/substrátů pro bioplynky

Příspěvekod chomyz » 08 dub 2009 17:49

V Německu se objevují další výrobci tohoto poněkud zvláštního (byť ve své podstatě geniálního)konceptu vození kejdy (resp. fugátu) a siláže či jiného "krmiva" pro bioplynku jedním přepravníkem. V ideálním případě ještě s oboustranným vytížením, snem každého speditéra :) Po Siga Biospezi se zvedáním mezidna (nemám příliš důvěry k tomu, jak bude těsnit zadní čelo po pár tisíc fůrách) se objevil superspeciální návěs za kamion od Wellmeyera ( s využitím kejdové techniky Wienhoff a unikátním výtlačným štítem v kombinaci s posunem a la chodící podlaha). Ten na rozdíl od Biospezi využívá dva trvale oddělené prostory - dole nízkou a dlouhou cisternu na 24m3 a nad tím posuvku na 55m3. Hodně zajímavá věcička, pokud by to fungovalo, byť se tahá hodně mrtvé váhy a cena zatím kolem 130 tis. Eur není právě malá. Teď se nám tedy chystá Annaburger s gumovým vakem (podobné řešení jsem před časem viděl u jednoho výrobce návěsů za kamiony, tam se tuším vak ale neschovával do podlahy ale do předního čela?) a do podzimu se na výstavu předpokládám připraví ještě několik firem s koncepty směřujícímu k obdobnému využití. Jestlipak se něco podobného časem objeví i u nás? :?:

Příspěvky: 208
Registrován: 02 pro 2006 15:53
Bydliště: Čížkovice 83

Re: Kombinované přepravníky kapalin/substrátů pro bioplynky

Příspěvekod Martin Hruška » 12 dub 2009 20:53

Osobně jsem skeptický, že někdo z tuzemské konkurence příjde s něčím podobným než se to objeví v praxi. Pak to možná okopírujou. Ale tato věc je dělaná především pro bioplynky v Německu a né u nás, kde si majitelé bioplynových stanic nechají dělat materiál a aplikaci fugátu ve službách.
Chomyz je jako obvykle perfektně informován. Firma Siga-Nova asi do hry moc nezasáhne, slyšel jsem, že má velké finanční problémy. Ostatní firmy zase zatím zkoušejí. U Annaburgu je tento vůz záležitostí ředitele firmy a jeho vize.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 244
Registrován: 14 lis 2005 22:00
Bydliště: Praha

Re: Kombinované přepravníky kapalin/substrátů pro bioplynky

Příspěvekod Zetor » 13 dub 2009 14:01

A nezkoušelo se něco takového již u nás? Mám dojem, že mi to říkal jeden bývalý vyšší činitel z jednoho podniku u Vlašimi, jednalo se rovněž o Annaburger a "vak v korbě". Možná si to pletu, je to již nějaká doba, co mi to říkal... Možná se to nezkoušelo, jen to třebas někde zaslechl, nerad bych kecal...

Příspěvky: 208
Registrován: 02 pro 2006 15:53
Bydliště: Čížkovice 83

Re: Kombinované přepravníky kapalin/substrátů pro bioplynky

Příspěvekod Martin Hruška » 13 dub 2009 17:43

Něco asi dělali ve Zdislavicích s vaky od někoho z Moravy. Konstrukce Annaburgu používá gumové vaky , které používá armáda v USA a v Izraeli.

Konstrukce vozu prošla v poslední době změnou, poté co testovali první prototypy. To co bude vystaveno v Lipsku by mělo fungovat v praxi, ale je to pořád začátek cesty.

Na tomto projektu spolupracuje jedna známá gumárenská firma.

Příspěvky: 221
Registrován: 13 pro 2006 18:10

Re: Kombinované přepravníky kapalin/substrátů pro bioplynky

Příspěvekod chomyz » 16 dub 2009 17:08

Tím objevením se u nás jsem samozřejmě myslel jestli to tady někdy bude jezdit, ne jestli to nějaká tuzemská firma bude vyrábět, to snad ani v divokých snech... :) Jinak s tím, že u nás to nevypadá s tímto druhem moc perspektivně vzhledem k tuzemským zvyklostem a zákonitostem při přepravách kolem bioplynek taky souhlasím... Jen doufám, že s tou Sigou to nedopadne špatně, nebo že je aspoň eventuálně převezme nějaký pokračující investor, pač koncept Siga natož Siga Vario vidím v určitém spektru činností stále jako jedinečně geniální a perspektivní...

Příspěvky: 221
Registrován: 13 pro 2006 18:10

Re: Kombinované přepravníky kapalin/substrátů pro bioplynky

Příspěvekod chomyz » 16 lis 2009 17:27

Tak se objevily nějaké další vlaštovky - kombinovaný návěs Benalu za tahač a s hodně přivřenýma očima by se do této kategorie dal zařadit možná i koncept vkládané plastové nádrže do korby Columbus od f. Peecon... Byť tady se nejedná o možnost obousměrného vytížení. (Poněkud to připomíná řešení p. Milaty s nádrží na vodu vsazenou do korby Krampe)
Na konci prospektu od Combilineru je uveden také model LS 37.29 - o co se jedná v případě tohoto mě dosud utajeného velko-modelu? označení by napovídalo návěsu za tahač ev. za dolly, dle 2 vaků je to nějaký dvoukorbák???

Zpět na Vleky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků