kontejnerové návěsy

Uživatelský avatar
Příspěvky: 647
Registrován: 18 lis 2005 18:32
Bydliště: Šumperk

kontejnerové návěsy

Příspěvekod Kuba Medera » 08 led 2006 12:04

nedávno jsem se na internetu díval na kontejnerové tridemy,zdá se mi to velice užitečný,hodí na to cisternu,rozmetadlo,korbu atd. ,a když má tři korby ,tak to rozmístí třeba ke kombajnům a postupně to odváží a přiváží

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 08 led 2006 12:18

No to je hezky. S rozmetadlem bych moc nesouhlasil, s cisternou jen tak na vyvezení žumpy nebo čištění kanálu. Je to zbytečně těžky. Spíš do komunálních služeb nebo na stavby a vyvážení smetí atd.
Kdybys viděl jak se blbě sype do kontiku na zemi, tak nevím nevím. To je lepší výměnný systém bergmann nebo annaburger.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 647
Registrován: 18 lis 2005 18:32
Bydliště: Šumperk

Příspěvekod Kuba Medera » 08 led 2006 18:13

no fakt nevím jak se sype do konťáku,ale jediný co vím,tak že u nás je dosti kontejnerovejch vozidel,ať už to jsou Tatry,Liazky,ale je tu i návěs,nevím jestli je to moc těžký ty nádstavby,ale ty to přece máš prázdný(myslím rozmetadlo) až když to máš na nosiču tak ti do toho někdo nakládá,to samý s cisternou,pouze u korby ne,pokud ji máš na zemi

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 08 led 2006 18:20

Ale jezdi s tym po poli. Napráskej rozmetadlo ktery váží x tun prázdny, a jeď s tym za mokra dělat hnoje. K tomu traktor s 10 tunama tak už líp vyjde ta 815ka Agro s rozmetadlem. Navíc ty převody od pohonu, no nevím. Na velky využívání to bych nechtěl. To máš fakt lepší výměnný systém za fastracem nebo jiným rychlým traktorem.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 244
Registrován: 14 lis 2005 22:00
Bydliště: Praha

Příspěvekod Zetor » 08 led 2006 18:37

No u nas mame na Matesy fekal, rozmetadlo, korbu na obili a korbu na silaz, a mame podvozek za traktor kam se ta cisterna ci rozmetadlo muze dat. Nema to pistnici, takze korby tam nejdou ,ale videl sem takovej podvozek i s pistnici kousek od nas, takze oni tam muzou dat vsechno. Je to dobry, na trambusu je na jare cisterna, pak se vozi obili a fekal je za traktorem, na podzim se tam da na tejden ta senazni korba a pak rozmetadlo. Jen je na to potreba jerab, ale je to v poho, na tom podvozku se s tim da bez problemu jezdit. A nechavani tech koreb na poli u kombajnu, no, tak kdyz nemuzes jinak,ale rek bych ze to trva dlouho to nandat, ale asi lepsi nez aby ti stal kombajn. A tak mozna pro E 514, u tech novejsich by to obili padalo z velky vejsky a spatne by ses tam trefoval.U nas tahaj za Matesem vlek a nechavaj ho na poli kdyz nestiha, ten kombajn sype do nej a pak si ho ten Mates odtahne. A videl sem u konkurence, ze tam tahal vleky dva, privez jeden, privez druhej, zaprah plnej, vyprazdnil ho, mezitim byl uz plnej druhej, takhle to stridal. No,ale zkrachovali, i kdyz asi ne kvuli tomuhle.

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 08 led 2006 18:49

To je normálni. Na matesech je to princip výměnných nástaveb. Ale on tady myslel kontejnery jako takovy, na hák na vytahováni ze zeme. proč budu na tomhle tahat rozmetadlo třeba měsíc? Nebo fekál. Vyvevzeš dvakrát, odstavíš natáhneš valník se smetím vyvezeš atd atd. Ale ne na dlouhodoby využívání.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 244
Registrován: 14 lis 2005 22:00
Bydliště: Praha

Příspěvekod Zetor » 08 led 2006 20:46

aha, takhle to myslel, no u nas ty kontejnery na podvozku mame taky, i by se nechaly dat na trambus, ale takovej tam nemame.Ale ze by se na tomhle principu delalo rozmetadlo nebo fekal, tak o tom sem neslysel. U nas tech koreb je taky vic, a i kdyz casto nestihame odvazet od kombajnu, tak jich vic nepouzivaj, aby je nechavali na poli, takze to asi tak velka uspora casu nebude.

Příspěvky: 562
Registrován: 12 lis 2005 11:19
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod jirka » 08 led 2006 20:49

No myslim, že Kuba měl na mysli něco takovédleho http://www.agrartechnik-im-einsatz.de/d ... e&id=32775

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 08 led 2006 20:55

Když vezmeš že musí kombajn k tomu zajet tak nevim nevim. A vyvážecí vůz k tomu, to je taky blbost. Jo tak na okrajovou sklizeň trávy nebo prosa to třeba jde na pár hektarů. A vem si že na poli bude kontejner, tři kombajny, a mezi tím bude pendlovat traktor a přetahovat kontiky, pak zjistíš že stejně potřebuješ soupravy dvě tak je to k ničemu. Rozmetadla k tomu byly, jednou sem to viděl v novinách, měl to Joskin.

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 08 led 2006 22:25

Já sem tohle neodsoudil. Navíc jestli jde o praxi tak ano, se staršími kontejnerovými návěsy a tímto systémem. Bylo to přesně jak sem říkal. a navíc když budu mít rozmetadlo na velké plochy a budu s ním jezdit měsíc- dva, nemá to smysl kupovat tohle. na odvoz řezanky od řezačky platí to samo. a ke kontejnerům u kombajnů jsem svoje řekl a vím jak to bylo s tym už dvakrát a nejen na žních ale i v kukuřici.
to je věc jedna. věc druhá: Kdo si to koupí ať to má, ale tohle najde využití při komunálních službách, odvozu hnoje nebo splašků na pole, přistavení kontejneru na stavbu apodobně. Nebudu tvrdit že jsem byl všude a viděl všechno, ale kde jsem byl, tam jsem tohle neviděl u nás v ČR. potom si vezmi kolik bude vážit podvozek a kolik nádstavba, která musí mít svoji pevnou konstrukci a svůj rám. Tím dojdeš logicky k tomu co jsem řekl.
to je všechno.

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 08 led 2006 23:05

Ještě jedna věc pánové: Myslíte že bude tak cenově přijatelný kontejner firmy Krampe? Které budete mít dva až tři? na to abyste využili tento systém v létě při odvozu obilí od kombajnu? možná ještě na kukuřici? Jo dá se to. kolik minut bude trvat natažení plného kontejneru, zajištění, mimochodem kolik materiálu se mezitím usype na zem? Asi to nebude tak jednoduche. A kontejner z Tatry na tom vozit asi nebudete. A mít tohle, a kombajn bude jezdit ke kontejneru přes půl pole. a na to aby tam byl vyvážecí vůz už můžu mít rovnou dva výměněné systémy nebo soupravy automobilu s vleky, nebo tahače s návěsy. Teď mě řekněte: Jak to budte řešit na podzim ve sklizni řepy? to bude Holmer taky zajíždět ke kontejneru? Postavte ho na mokrou půdu, naložte řepou a už ho nenaložíte na návěs jak se zařeže do země. je to do jisté míry řešení pro malé soukromníky, kdy jsme našli s kamošem v kovošrotu starý kontejner a nastříkali ho, posvařovali a hurá na pole. Když vozil ječmen do sladovny, jezdil jen jeden protože nebyl podvozek ale tři kontejnery k ničemu. takže se tímto omlouvám jestli jsem urazil duchovního otce kontejnerů.

Příspěvky: 562
Registrován: 12 lis 2005 11:19
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod jirka » 09 led 2006 14:03

Krásně ses rozepsal, Honzíku. Máš u mě jedničku. A neboj, až přijde maminka na rodičák, řeknu jí, jak seš šikovnej a chytrej kluk a jaký píšeš krásný slohovky. Zvlášť ta poslední věta, to bylo krásný. Jen tak dál, Chlapče, děláš mi radost.



Ne, nic ve zlým, mě je to uplně fuk esli to má cenu nebo nemá. Pro někoho asi jo, ten si to koupí, a pro někoho ne,no.

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 09 led 2006 15:46

Hele nech toho jo?

Kdo vystartoval první byl Kuba. Pak Ty. Ne, takhle jste neměli. Měli ste napsat argumenty a názor tak abyse o tom dalo mluvit. :D

Fakt je ten, že tu takový návěs není, ptal jsme se po něm totiž v Přerově. Druhá věc co mě byla řečena že to stojí vela peněz a nevyplatí se to. Třetí, že ty kontejnery jsou těžky a dost drahy. A v Německu to jezdí u podniků co to mají hlavně pro komunální služby. A navíc jsem do menších kontejenrů sypal, avím co je to za problémy když to nezvládal jeden traktor.

To je vše a už toho necháme. Ať se duchovní otec kontejnerů nezlobí. :D

Uživatelský avatar
Příspěvky: 350
Registrován: 13 lis 2005 10:08
Bydliště: Valašsko

Příspěvekod Karel » 09 led 2006 20:02

u nas sem viděl kontejnery použivat. Jak na farmě tak i jinde. To přijdede tahač s návěsem kde je obrovský kontejner a složí ho na zem. Pak přijdede terení tahač (volvo fh 16 s vysokym podvozkem) a terením návěsem a naloží ten kontejner. S ním pak zajede do bařin kde jezdí bůldozer a bagr. Ten ten kontejner plně naloži slinovici a volvo zase odveze ten kontejner na zpevněnou plochu kde ho přehodi na silnični tahač a ten s nim pak vali na stavbu.
Tak by to šlo i v zemědělství. A jak sem se tak koukal tak manipulace zabrala do 3 minut vic ne :!: tak mi tu netrvrdtě že to trva dlouho vyvažečka vam to za tu dobu nepřesype
Řekl sem do žní, je po žních. Zítra s ním jedu naposled.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 647
Registrován: 18 lis 2005 18:32
Bydliště: Šumperk

Příspěvekod Kuba Medera » 26 čer 2006 17:27

no nevím,ale kurňa ještě se tu nikdo nezmínil kolik váží prázdnej návěs Krampe TW 800 a kolik váží kontejnerák tridem s kontejnerem,dal jsem si tu práci to najít,ale nějak se v těch datech nevyznám,proto až někdo na to přijdete dejte to na forum,pak se můžem pobavit pořádně a ne nějaký předčasný závěry,mi o tom všeci víme akorát že to má hák tři nápravy a kontejner nic víc a tak nevím co ty argumenty mají honzo znamenat,když si to v životě neviděl :!:

Uživatelský avatar
Příspěvky: 244
Registrován: 14 lis 2005 22:00
Bydliště: Praha

Příspěvekod Zetor » 26 čer 2006 18:19

tak ten TW 800 ma vlastni hmotnost 8,1tuny u toho kontejnerovyho sem nasel jen maximalni, coz hlasaj az 32 tun. Ma to asi 26 kubiku, takze prazdny by to taky mohlo vazit tak kolem tech 8 tun, to asi bude podobny.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 647
Registrován: 18 lis 2005 18:32
Bydliště: Šumperk

Příspěvekod Kuba Medera » 26 čer 2006 18:27

no něco je na http://www.krampe.de jeden článek,ale je to v němčině a to numím ani slovo,no jestli je to pravda,tak velkej rozdíl v hmotnosti to není

Uživatelský avatar
Příspěvky: 647
Registrován: 18 lis 2005 18:32
Bydliště: Šumperk

Příspěvekod Kuba Medera » 25 pro 2006 10:12

Když už se tady objevil pan Martin Hruška,tak by mě docela zajímalo jak jdou na odbyt kontejnerové návěsy Krampe,vedla se tu totiž diskuze zda je to výhodné nebo ne,sice jsme hovořili o tridemech,ale ty asi v republice nejsou,mě osobně se kontejnerové návěsy zamlouvají,když vidím na fotkách tridemy v německu tak je to docela zajímavé,ale i tak bych slyšel názor odborníka,děkuji

Příspěvky: 208
Registrován: 02 pro 2006 15:53
Bydliště: Čížkovice 83

Příspěvekod Martin Hruška » 25 pro 2006 12:00

Otázkou kontejnerových nosičů se zabývám dva roky, tedy stejnou dobu, jakou spolupracujeme s firmou Krampe.
Protože máme v nabídce jak jednoúčelové stroje, tak výměnné systémy je někdy problém najít místo na trhu pro tyto nosiče.

Na našem trhu je to nová věc,tím myslím kategorii celkové hmotnosti 20 t a více. Například Krampe THL 20 L má nosnost v tech. průkaze 15 t, hákový mechanismus natázne 20 t a sklopí 22 t.
Pravě jsme dovezli první vůz ,který bude pracovat nedaleko od Litoměřic.
Jeho zákazník má mlátičku John Deere a poskytuje služby i u menších podniků,které mají problémy s odvozem. jeho představa je mít dva kontejnery na poli (v budoucnu tři) a postupně je odvážet. Zde vidím určitou možnost i u sklizně zeleniny nebo speciálních plodin, kde může sklizeč zajet na kraj pole, vyprázdnit zásobník a kontejner se může odvážet v průběhu času jedním člověkem.

Další menší kontejnerový nosič Krampe THL 10 jsme prodali do podniku,
který bude vyvážet kontejnery s hnojem a ve žních obilí.
Také zde má Krampe určité plusy díky větší nosnosti.

Ohledně využití kontejerových nosičů za traktory v Německu, tak pracují u službařů,kteří pokyrývají také komunální sektor (štěpky, drtě na silnici).
Další službaři poskytují služby na kompostárnách, při odvozu koňského hnoje ,na žampionárnách.
Velké hákové nosiče Krampe THL 20 L a THL 23 L mají kontejnery 6m, 6,5 m a 7-8 m. S velkým traktorem nahrazují velký nákladní automobil.
Díky využití traktoru na kompostárně při překopávání je možno rozložit zaplacení investice do více dní.
Některé podniky služeb v Německu montují na hákový nosič korbu na štěrk Half -pipe, plošinami na převoz strojů, balíků a pod.

Obecně si myslím, že je problém v tom, že nové kontejnerové nosiče jsou větší a dražší než ty ,které dosluhují v praxi. Lidi je musí postupně vidět co dokáží a pak to příjde.

Včera jsem koukal na holandské stránky se zem.technikou, kde byla řezačka Krone s zásobníkem a překládala do kontejnérů.
Jednalo se pravděpodobně o silážní kukuřici pro bioplynové stanice, která se díky nedostatku ploch vozí v severním Německu a asi také v Holansku na delší vzdálenosti.
Také zde může hákový nosič vozit hmotu na kraj pole a přendat ho na nákladní auto.

Každopádně hákový nosič za traktor nahradí ten největší na nákladním automobilu. Pokud bude mít podnik služeb traktor a bude ho chtět využít po celý rok, pak je zde příležitost.

Ještě nakonec k rozmetadlu na hnůj:

Viděl jsem několik foto hákového nosiče s rozmetadlem ,ale osobně si myslím, že to není ta správná varianta pro tento nosič. U rozmetadla potřebuju zvedat přední nápravu a to u většiny kontejnerových nosičů nejde.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 647
Registrován: 18 lis 2005 18:32
Bydliště: Šumperk

Příspěvekod Kuba Medera » 25 pro 2006 17:48

děkuji,ještě by mě zajímala jedna věc,o kolik je takovej Krampe nosič s kontejnerem dražší jak srovnatelný(objem korby,vybavení podvozku) návěs od stejné firmy,jo a taky o kolik těžší(prázdný)

Příspěvky: 208
Registrován: 02 pro 2006 15:53
Bydliště: Čížkovice 83

Příspěvekod Martin Hruška » 26 pro 2006 23:02

Na tuhle otázku není snadné odpovědět, protože v oblasti celkové hmotnosti 20 t , má firma Krampe několik modelů jednostranných sklápěčů.
Pokud bych bral ceníkovou cenu u modelu Big Body 600 s pneu 560/60-22,5" Michelin a parabelickými pružinami, pak cena vychází kolem
720 000,-Kč.

Hákový nosič THL 20 L se vzduchem odpruženou nápravou v trochu robustnější verzi de zesílenou nápravou astejnými pneu vychází v ceníkové ceně na asi 1 140 000,- Kč.

Běžný kontejner o délce 6-6,5 m vychází asi na 90 000,-Kč

Rozdíl je relativně větší, ale je třeba si uvědomit, že kontejnerový nosič nahrazuje jakoby dva prostředky.

Například výměnný systém Annaburger HTS 20.79 ve verzi Multi Land Leith vychází s korbou na 850 000,-Kč, verze Multi Land Plus s hydropneumatickými nápravami pak na 1 000 000,-Kč.

Váhově je hákový nosič minimálně o 1-1,5 t těžší.

Pokud vidíš jen cenu, můžeš inklinovat hned k jednoúčelovému řešení, pokud jseš ale sám a chceš kontinuálně odovážet 2 -3 kontejnery a nahradit dalšího člověka, pak je to o něčem jiném.
Pokud zaměstnáš 1 člověka v podniku, pak musíš počítat s nákladem 250 - 300.tis, Kč.

Tato varianta dopravy se bude určitě rozvíjet také u nás, o tom jsem přesvědčen.

Příspěvky: 11
Registrován: 19 pro 2006 14:57
Bydliště: Berounsko

Příspěvekod Defibril » 13 led 2007 14:01

Máte někdo zkušenost jakej Zetor je minimálně potřeba na starší opavskej nosič kontejnerů? Používal bych ho na hnůj a obilí. Asi musí mít silnou hydrauliku co? Jdou na to nasadit i menší kontejnery z avie?

Uživatelský avatar
Příspěvky: 710
Registrován: 21 pro 2005 21:16
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod david » 13 led 2007 14:44

Defibril píše:Máte někdo zkušenost jakej Zetor je minimálně potřeba na starší opavskej nosič kontejnerů? Používal bych ho na hnůj a obilí. Asi musí mít silnou hydrauliku co? Jdou na to nasadit i menší kontejnery z avie?
7745 s tím předkem to bude přece jen lepší v jedne firmně to tahají horalem a podle mě vpoho

Příspěvky: 67
Registrován: 09 srp 2006 22:13
Bydliště: pardubicko

ahoj

Příspěvekod schejbic » 14 led 2007 01:37

mám s tím ntrošku zkušenost a tak tady máš pár poznatků:
- tahal jsem ho za Z 7045(motor 77) přes léto, nic jinýho než obilí od kombajnu a hnůj od kravína jsem nevozil, traktor to zvládal dobře, alespoň z pohledu provozu na silnici a polních cestách, pokud jsem zapadl tak jsem se kontejnerem odstrkal - pokud to šlo.
- k natahování kontejnerů - měl jsem typ u kterého byly nad zadníma kolama opěrné klíny, tema se musela zapřít kyvná náprava aby se dalo dobře natahovat, pokud se to neudělalo a kontejner byl víc plnej nebo byl hnůj hodně tekutej tak to přizvedávalo traktor - max. se mi stalo byl případ kdy se mi zvedla zadní kola traktoru přus půl metru nad zem - obě apřesto, že v převodovce bylo oleje před započetím práce na max. všechen stekl dopředu a čerpadlo nemělo co brát, musela přijet Fadroma a kontik nadzvednout a popotlačit.
- pokud do toho budeš dávat Z 12045 nebo něco tak těžkýho tak je to tak ideální - pokud tam budeš mít ty klíny!
- je taky možnost, že vzadu už budeš mít opěrný válec, nebo si ho tam doděláš a pak ten kontejner natáhneš i třeba " dvaapadesátkou " :wink: , ale ten válec zase zhoršuje průjezdnost v terénu, protože je docela nízko.
Takže na závěr pokud ty kontejnery nebudeš překládat a budeš tam mít alespoň ty klíny tak ti stačí traktor od Z 6245 a výš.
Co se týká kontejnerů tak se tam hodí kontejnery na horním hák z nástavby Okřínek - třeba na Liaz nebo Mates. Z avie tam podle mě nepasuje protože je krátký a i rolny mají jinou vzdálenost.
ahoj

Příspěvky: 11
Registrován: 19 pro 2006 14:57
Bydliště: Berounsko

Příspěvekod Defibril » 14 led 2007 13:44

Díky chlapi, tak že náš Z6945 se závažím na zadních kolech a před kapotou na to stačí v poho. S tím hnojem jezdím do těžkýho terénu. Nestačilo by místo toho opěrného válce to tam vzadu podložit špalkem?

Příspěvky: 208
Registrován: 02 pro 2006 15:53
Bydliště: Čížkovice 83

Re: ahoj

Příspěvekod Martin Hruška » 14 led 2007 15:43

schejbic píše:mám s tím ntrošku zkušenost a tak tady máš pár poznatků:
- tahal jsem ho za Z 7045(motor 77) přes léto, nic jinýho než obilí od kombajnu a hnůj od kravína jsem nevozil, traktor to zvládal dobře, alespoň z pohledu provozu na silnici a polních cestách, pokud jsem zapadl tak jsem se kontejnerem odstrkal - pokud to šlo.
- k natahování kontejnerů - měl jsem typ u kterého byly nad zadníma kolama opěrné klíny, tema se musela zapřít kyvná náprava aby se dalo dobře natahovat, pokud se to neudělalo a kontejner byl víc plnej nebo byl hnůj hodně tekutej tak to přizvedávalo traktor - max. se mi stalo byl případ kdy se mi zvedla zadní kola traktoru přus půl metru nad zem - obě apřesto, že v převodovce bylo oleje před započetím práce na max. všechen stekl dopředu a čerpadlo nemělo co brát, musela přijet Fadroma a kontik nadzvednout a popotlačit.
- pokud do toho budeš dávat Z 12045 nebo něco tak těžkýho tak je to tak ideální - pokud tam budeš mít ty klíny!
- je taky možnost, že vzadu už budeš mít opěrný válec, nebo si ho tam doděláš a pak ten kontejner natáhneš i třeba " dvaapadesátkou " :wink: , ale ten válec zase zhoršuje průjezdnost v terénu, protože je docela nízko.
Takže na závěr pokud ty kontejnery nebudeš překládat a budeš tam mít alespoň ty klíny tak ti stačí traktor od Z 6245 a výš.
Co se týká kontejnerů tak se tam hodí kontejnery na horním hák z nástavby Okřínek - třeba na Liaz nebo Mates. Z avie tam podle mě nepasuje protože je krátký a i rolny mají jinou vzdálenost.
ahoj


Chtěl jsem se zeptat, kolik v praxi t hákový nosič z STS Opava zvedne při natahování kontejneru. Je zde rozdíl mezi určitou hmotností prot natahování a jinou hmotností (nosností) při sklápění?
Děkuju za odpověď.

Příspěvky: 67
Registrován: 09 srp 2006 22:13
Bydliště: pardubicko

Příspěvekod schejbic » 14 led 2007 23:16

Tak jak jsem psal záleží na tom jaký traktor bude zapřažený a jak budeš mít ten nosič vzadu zajištěný - jestli ty klíny nebo válec. A taky jestli je ten material tekutej nebo sypký - protože pokud se sesype dozadu tak je to horší na natahování. Hlavní je dostat ten kontejner na nosič, pak už stači rozjet se dopředu, zabrzdit a zároveň pořád natahovat. Kontejner to tak pomůže snadněj natáhnout, když je to všecko vzadu.
Pokud jsou podmínky tzv. normální tak těch 8 - 9t ( písku, štěrku, obilí ) natáhneš v pohodě. Největší problém je ten tekutej hnůj!
Jinak pokud jsem vozil od kombajnu a měl velký kontejner s nástavkama ( kontejner měl max. povolené užitečné zatížení 7t!!! ) tak 12t pšenice jsem vyklopil v pohodě.
Podle mě nemá cenu plánovat si, že to budu pořád přetěžovat, protože pokud si pamatuju, tak podvozek je na 10t, kontejner má tunu, takže na náklad je tak těch 9t. Pokud to budeš přetěžovat tak ti nejčastěji odejde rameno a taky by ti mohl zlomit celé šasi. Takhle skončil ten co jsem s ním před lety jezdil - durch rozlámanej!!!!!
Nebo ty plánuješ koupit nový?

Příspěvky: 208
Registrován: 02 pro 2006 15:53
Bydliště: Čížkovice 83

Příspěvekod Martin Hruška » 20 led 2007 17:03

Děkuju za odpověď. Trochu se poslední rok motám okolo hákových nosičů
Krampe, proto mne zajímalo co se děje v praxi.
Krampe dělá trochu větší nosiče. Třeba typ THL 20 L zvedne kontejner ze země s celkem 20 t hmotností a sklopí 22 t. Je to trochu jiná třída, která může nahradit velké třínápravové auto s kontejnerovým nosičem.
Normální kontejnery pro tuto velikost mají délku 5,6 ,max. 6,5 m. Krampe dělá ještě větší nosiče pro kontejnery s délkou 7,5 - 8 m.

Zpět na Vleky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků