Inovace ZDT

Příspěvky: 8
Registrován: 28 črc 2011 12:36

Inovace ZDT

Příspěvekod ZDT » 29 črc 2011 08:45

chomyz 27.07.2011 13:28:11
--------------------------------------------------------------------------------
Hurá! Konečně normální tridem na standartní (německou) celkovou 33 (a nestandartní českou 27)...Větší rozvor trojnápravy tam bude s ohledem na legislativu určitě - pokud má opravdu technickou 33.

Sleipnir 27.07.2011 15:20:57
--------------------------------------------------------------------------------
V místním podniku byla 2-osá i 3-osá verze na testech. Jak již bylo řečeno, odpružení náprav je klasicky pomocí listových per, stejně tak u oje neni zaznamenána změna. 2-osá verze by měla být 27t, 3-osá 33t, pokud si dobře vzpomínám. Korba je nižší, delší a nápravy jsou víc od sebe. V praxi jsem se setkal pouze s 2-osou verzí a návěs byl neskutečně vratký a nestabilní. Pokud mě paměť neklame, tak při vysypávání materiálu dokonce došlo k pokroucení šasí, ale nejsem si uplně jist. Osobně veliké zklamání

Jano SK 27.07.2011 19:32:13
--------------------------------------------------------------------------------
Tandem 27 t ?? V EU je max. 10 ton/naprava, ak su od seba vzdialene viac ako 1.8 m, inak 9 ton na napravu. K tomu hmotnost na tazne zariadenie - u nas max.3 tony, v nemecku 4 t. To je dokopy max.24 ton.


chomyz 28.07.2011 07:48:32
--------------------------------------------------------------------------------
to Jano SK: on má každý stát tak trochu "svoje" předpisy, předpokládal jsem, že pokud to opravdu měla být 27(?), tak pro francouzský trh, kde je povoleno v Evropě nevídaných 13t na nápravu a většina domácích výrobců tak nabízí i "velké" tandemy s celkovou 28 resp. 29t... Nevím, jestli tam není předepsaný i určitý rozměr či tlak v pneu, ale nikdy jsem nechápal, jak to ty 4 pneu zvládají, když "běžný" tandem s cca 23t celkové dává i CargoXbibkám nafoukaným na 4atm na silnici pěkně zabrat...

ZDT 28.07.2011 10:42:32 Edit
--------------------------------------------------------------------------------
Jedná se o jeden ze tří nových typů nosičů výměnných nástaveb firmy ZDT , které jsou v současné době v provozních zkouškách. Jedná se o tridem s nejvyšší technicky přípustnou hmotností 33t (27t na pozemních komunikacích) a dva tandemy 23t a 18t (21t a 18t na pozemních komunikacích). Použité pružení je mechanické nebo hydraulické. Rozvor je větší než u stávajících nosičů Mega. Objem korby u největšího typu 30m3 bez nástavků.
Sleipnir: O vratkosti víme – je způsobena nízkou torzní tuhostí nosiče. Důvodem takto nízké tuhosti byla snaha o co nejužší rám. Toto řešení jsme zavrhli a u výrobků dodávaných zákazníkům nebude. Tyto výrobky budou mít stabilitu odpovídající současné řadě. Řada zákazníků volá po co nejužším rámu, ale toto řešení není do našich podmínek nejvhodnější.

Sleipnir 28.07.2011 11:24:21
--------------------------------------------------------------------------------
ZDT: Dobrý den,
díky za informace. Osobně mě velice zajímalo, co se v ZDT chystá v budoucnu za inovace. Hlavně co se týče alternativ za odpružení náprav pomocí listových per, popř také použití větších ráfků oproti stávajícím 22,5, řiditelnost náprav a podobně. Rád bych vás tímto poprosil o bližší info o tom, co na zákazníky může v budoucnu čekat. Díky za odpověď.

ZDT 28.07.2011 12:24:44 Edit
--------------------------------------------------------------------------------
Sleipnir: Mezi hlavními inovacemi firmy ZDT jsou právě tři nové zmiňované typy. Typy chceme v blízké budoucnosti začlenit do standardního výrobního programu, při zachované vzájemné kompatibility starých a nových výrobků tak, aby byla zachována zaměnitelnost nástaveb. V plánu je zapracování poznatků z vývoje do stávajících nosičů Mega a Grand Super, které zůstanou i nadále v prodeji. Z novinek, které firma ZDT v poslední době, možná trochu v tichosti, uvedla na trh je rozmetadlo chlévské mrvy RM vlastní konstrukce (bezpečnostní a jistící mechanismy a prostředky pro usnadnění práce obsluhy a údržby), které vychází z úspěšného typu MC.
Informace ke kolům a pružení: Odzkoušeli jsme novinku od firmy Mitas – AR02 650/26,5 – právě tyto pneumatiky a jejich šířka stály za požadavkem na úzký rám, pří zachování maximálního natočení řízených kol a maximální povolenou šířku nosiče. Ve vývoji je hydraulický systém, který zabraňuje vratkosti nosiče při použití úzkého rámu zároveň sloužící pro odstavení nástavby (jedná se, ale o vývoj a jeho funkčnost ukáže až praxe). Testujeme nucené řízení náprav. Ve výrobě je „nultá série“ hydraulicky odpruženého tridemu. Testujeme bogie na návěsech s vyšší nosností...

ZDT 28.07.2011 12:29:37 Edit
--------------------------------------------------------------------------------
Právě hydraulicky odpružený tridem (Mega 330 + 30m3 vanová korba ) bude s největší pravděpodobností k vidění koncem srpna na výstavě Země Živitelka na našem stánku.

Sleipnir 28.07.2011 12:50:44
--------------------------------------------------------------------------------
ZDT: A co se týče odpružení oje, bude v nabídce hydraulické odpružení? Před určitou dobou se na trhu objevila novinky MEGA 20-PP s výtlačým čelem. Zajímalo by mě, jak se tento produkt chytl a jestli jeho výroba stále pokračuje, protože není moc k vidění, případně, kam směřuje jeho hlavní odbyt. Chystáte i verzi tridem? Případně jestli váš sortiment rozšíří i např. čistě senážní vozy typu Annaburger 2X.03, s řetětovými dopravníky na podlaze pro vyprazdnění materiálu, nebo jiné další produkty, které prozatím nenabízíte. Nebo vývoj v ZDT dnes směřuje hlavně k právě zmiňovanému dopravnímu systému Mega?

mischicka 28.07.2011 15:34:31
--------------------------------------------------------------------------------
-> ZDT: Taky děkuji za info, celou debatu sleduji a jsem mile překvapen, že se věnujete i webům, jako je tenhle a reagujete na diskuze zde

ZDT 29.07.2011 08:32:08 Edit
--------------------------------------------------------------------------------
Sleipnir: K odpružení: v budoucnu s největší pravděpodobností ano. Zatím ale není velké množství zákazníků, kteří toto požadují. Výtlačné čelo: produkt se nechytil, nehodlali jsme jej nabízet s příslušenstvím (např. rozmetadlo jako Fliegel) a nejsem si úplně jistý, jestli by to tomuto výrobku vůbec pomohlo. Má velmi specifickou skupinu zákazníků (hlavně s nízkými stropy). Výrobek sice v ceníku není, ale je sválený k provozu po pozemních komunikacích a jsme schopni jej vyrobit v modifikaci pro jakýkoli z našich nosičů Mega.

ZDT 29.07.2011 08:39:41 Edit
--------------------------------------------------------------------------------
Sleipnir: Senážní vozy v plánu vývoje nemáme. Do budoucna chystáme vlastní řešení překládacího vozu (rok 2012 spíš 2013), ale jak píšete - vývoj v současné době směřuje hlavně do oblasti nosičů výměnných nástaveb Mega. Zkoušíme nové materiály, konstrukční a výrobní postupy. Investujeme do zkvalitnění výroby (dnes hlavně do oblasti předpovrchové a povrchové úpravy)...

Příspěvky: 221
Registrován: 13 pro 2006 18:10

Re: Inovace ZDT

Příspěvekod chomyz » 29 črc 2011 17:27

to ZDT: Taky moc díky za info! Jsem rád, že se něco děje, tak snad se to už brzy ukáže i v provozu... Mimochodem ten přechod od rozmetadel MC k RM byl opravdu mistrně marketingově utajený, i já jsem to donedávna považoval pořád za ty "francouze" :)

Příspěvky: 1
Registrován: 30 črc 2011 11:34

Re: Inovace ZDT

Příspěvekod Sleipnir » 30 črc 2011 12:03

Děkuji za informace, jsem mile překvapen, jak kolega chomyz.
Ještě bych však měl jednu, dvě otázečky. Novým Veselím projíždím poměrně často a na dvoře vaší firmy stál tandemový návěs Mamut 40(nejsem si uplně jist tím názvem), proto bych se rád zeptal, oč se jedná.
Druhak bych se rád zeptal na jinou věc. Nevím, jaké přesně máte kompetence, chtěl bych se vás tímto zeptat, zda-li je ve vaší firmě možnost určité spolupráce při tvorbě bakalářských nebo diplomových prací pro VŠ. Díky za odpověď a za informace, které jste nám podal, byly zajímavé. Přeji vám mnoho úspěchů a ať se vám vyplní vaše cíle do budoucna.

Příspěvky: 8
Registrován: 28 črc 2011 12:36

Re: Inovace ZDT

Příspěvekod ZDT » 31 črc 2011 20:00

Děkuji, pánové za Vaši vstřícnost…

->chomyz: 1) V provozu ho brzy uvidíte :D. Podzim 2011: nosič výměnných nástaveb Mega 330 (tridem; hydropneumatické pružení) + vanová korba (30m3) + RM 230/330 bude v provozu v západních Čechách. 2)K RM: většinu našich výrobků dodáváme přes obchodní organizace a pokud tyto se rozhodnou neprezentovat, tak neprezentují… RM je rozmetadlo, které vychází právě z MC. Hlavní zlepšení oproti MC zítra…
Naposledy upravil ZDT dne 01 srp 2011 05:13, celkově upraveno 1

Příspěvky: 8
Registrován: 28 črc 2011 12:36

Re: Inovace ZDT

Příspěvekod ZDT » 31 črc 2011 20:45

-> Sleipnir: 1) Mamut (30)40 je výrobkem švýcarské firmy Serco (http://www.serco.ch/index_d.htm). Jedná se o krmný vůz s předním příčným vynášením. V ČR se tento systém nevyužívá. Pro tuto firmu zpracováváme výrobní dokumentaci a jednáme o výrobě… 2)Bližší info zítra…

Příspěvky: 8
Registrován: 28 črc 2011 12:36

Re: Inovace ZDT

Příspěvekod ZDT » 01 srp 2011 08:17

Změny v konstrukci rozmetadla RM
- Zakrytování podvozku jako ochrana proti odpadající mrvě
- Centrální mazání podlahového dopravníku a frézovacích válců
- Lehce vyměnitelné frézovací válce při nehodě
- Stejné frézovací a rozmetací ústrojí u všech typů nástaveb (zaměnitelnost – náhradní díly)
- Jištění mechanického pohonu na vstupním kardanu pomocí střižného kolíku
- Jištění frézovacích válců pomocí střižného kolíku
- Pružné spojení převodovek
- Možnosti umístění 3,4 a 6 lopatek na rozmetacích kotoučích (různá kvalita rozmetání různě kvalitní mrvy, možnost rozmetání minerálních hnojiv)

Příspěvky: 8
Registrován: 28 črc 2011 12:36

Re: Inovace ZDT

Příspěvekod ZDT » 01 srp 2011 08:33

-> Sleipnir: 2) Možnost spolupráce při zadávání a hodnocení bakalářských i diplomových prací je a naše firma má s tímto výborné zkušenosti. Běžně u nás studenti VŠ zpracovájí práce z oblasti konstrukce vozidel. Mnohdy jsem byl překvapen kvalitou prací. Nejedná se o řešení virtuálních problémů - tyto práce jsou dále využívány a rozpracovávány a hlavně jsou pak použity v praxi.

Zpět na Vleky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků