regulace tlaku

Příspěvky: 32
Registrován: 28 pro 2005 11:14
Bydliště: Vysočina

regulace tlaku

Příspěvekod roman » 02 úno 2006 15:28

Zařízení pro regulaci tlaku v pneumatikach.Jak to vidíte Vy a vrátí se tato investice?

Příspěvky: 32
Registrován: 28 pro 2005 11:14
Bydliště: Vysočina

Příspěvekod roman » 02 úno 2006 15:34

Osobně to nema takovou cenu jak píšou.Kdzž tak na to koukám tak to tam moc dlouho nevydrží.Stačí kdzž traktor nebo navěs zapadne a je po regulaci.Všechny ty hadičky a přípojky se utrhnou a je po tim.Takže firmy ktere to prodávají budou mít alespon dobrej kšeft na náhradních dílech.Je to akorat lakado které si nechají firmy slušně zaplatit.to je můj nazor.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 522
Registrován: 08 led 2006 00:49
Bydliště: okolí Litovle

Příspěvekod libor » 04 úno 2006 16:29

Teoretický smysl to má ale v praksy většinou nepoužitelné raději zvolit odpovidající pneu.

Příspěvky: 208
Registrován: 02 pro 2006 15:53
Bydliště: Čížkovice 83

Příspěvekod Martin Hruška » 07 dub 2007 18:37

Trochu bych nesouhlasil. Současná dopravní technika je pořád větší a těžší. k tomu se přidává rychlost traktorů 40,50 a 60 km/h. (u nás je oficiálně schválena jen 40 km/h s určitými vyjímkami).

Čím větší rychlost u soupravy máte ,tím se snižuje nosnost gum a musejí se na silnici více foukat. Například radiální Michelin Cargo X bib 600/55-26,5" na silnici s 4 bary mají nosnost přes 7 t.

Na poli ale tlak 4 bary je moc. Například některé prameny uvádějí, že u cisteren by měl být tlak na půdu (při hnojení obilí na porostu) max. 1,5 bar. Díky tomuto tlaku se nedělají koleje ,neničí se gumy a máte nižší spotřebu.

Má to ale jeden háček, tuto změnu tlaku dokáže jen regulace tlaku v pneu, namontovaná na návěsu a traktoru.

Rozdíl mezi 2 bary a 4 bary na silnici dělá ve spotřebě 2-3 l na motohodinu.

U podniku s velkovýrobou je celá věc zpátky za 1/2 roku na spotřebě.

V Bohuňovicích u Olomouce máme na tridemu HTS 29.79 tento systém PTG namontován. Podnik je s tímto systémem velmi spokojen.

Systémy regulace tlaku na návěsech se dají dodělat také dodatečně.
Je dobré s tím při nákupu počítat a objednat si nápravy již s provrtáním.
Pak se vše vede uvnitř nápravy.

Zatím jsem nezaznamenal žádné problémy se spolehlivostí.

Z mého pohledu jiná volba do budoucnosti nebude. Protože velké stroje
jsou limitovány nasazením v porostu. Není rozhodující ,kolik daný stroj stojí, ale kolik vydělá nebo kolik uspoří peněz.

Zpět na Vleky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků