Tandemové návěsy - řiditelná vs. pevná náprava

Příspěvky: 873
Registrován: 29 srp 2013 17:47

Re: Tandemové návěsy - řiditelná vs. pevná náprava

Příspěvekod skacel99 » 10 úno 2018 18:00

Taky sem dám svoje poznatky. Před 6 lety jsme chtěli koupit návěs. Máme 200 ha,traktory okolo 120 koní,takže se šlo do 12 tuny. Chtěli jsme samozřejmě za co nejmíň peněz co nejvíc muziky. Bádali jsme teda nad Pronarem,ZDT a nakonec dopadla Umega. Pronar byl pro nás tehdy cenově mimo,rozdíl asi 150 000,-,ZDT mělo slabší materiál korby a bylo taky výrazně dražší. Umega SPC 12 vyšla tehdy myslím na 350 bez daně. Bral se základ,mechanicky odpružená oj,silniční gumy,pevná náprava,připlácely se jenom náplatky a plachta.
Funguje to už 6 let bez problémů (akorát postupně popraskaly všechny původní gumy,byly to nějaký ruský svině),takže se to obulo na vraníky,který drží. S náplatkama to má objem asi 18 kubíků. V ječmeni a řepce to vychází pěkně na tonáž návěsu,v pšenici do toho vleze při velké objemovce 16 tun. Taháme to Forterrou 12441 a díky gumám v poli špatný,do kopce,i menšího to člověk nerozhejbe. Snažíme se teda sypat do plna na souvratích,ideálně mimo pole. Na silnici to při celkově hmotnosti asi 20 tun je na ten traktor na na hraně.Je dotížen na asi 6,5 tuny a i tak to s ním vcelku cloumá. Ale návěs se chová dobře,oproti vlečce nesrovnatelný. Když to tahám na jaře s hnojivem ve 10540,je ideální klást těch 12 tun. To je na 100 koní ještě v normě,Každá další tuna navíc už je ale na výkonu strašně znát.

Dneska bych už ale volil jinačí obutí. Sice návěs jezdí 90% času po silnici,ale když se s ním musí do pole,je to špatný. Gumy jsou tam 385. Pak bych taky připlatil řiditelnou nápravu. Tehdy se nám 40 tis. zdálo moc,ale na fekálu ji mám a na lámání ve křižovatkách a prudký stáčení je to paráda. Neprasí se gumy a líp to kopíruje traktor. Nicméně v okolí to díky nezamčené nápravě už 2 družstevníkům lehlo,takže je potřeba na to myslet

Příspěvky: 77
Registrován: 30 kvě 2014 22:47

Re: Tandemové návěsy - řiditelná vs. pevná náprava

Příspěvekod Jirka X » 17 bře 2018 13:41

Příplatek za vlečenou nápravu jen 40 000 Kč, to je je hodně dobrá cena... U mého fliegla to bylo snad přes 100 000 Kč. Ale co jsem tak viděl a poptával, tak vlečenou nápravu tam zemědělci dávají až od těch 16 tun vejš. Třeba prodejce od Annaburgeru řekl, že u 10 kubíkový cisterny (celková cca 15) je vlečená náprava zbytečný a drahý luxus... Ale samozřejmě záleží jak moc to jezdí po poli atd. Jinak jak píšeš ty, také jsme na Flieglu TDK 160 (celková 16) měli pneu 385. Na silnici paráda, gumy se skoro nesjížděli, do zatáčky malej odpor,ale na poli za mnou byla každá jízda znát a když se podmítalo a byla tam kolej "přes" tak se muselo zpomalit... A jelikož nasejpáme za jízdy, tak jsme letos zainvestovali a koupili pětistovky. Vyšlo nás to asi na 40 000 Kč i s diskama. Ty staré 385 (protektory) jsme prodali i s diskama za 16 000 bez papíru... Myslím, že rozumná investice do větší šířky...

Příspěvky: 401
Registrován: 04 led 2011 15:45

Re: Tandemové návěsy - řiditelná vs. pevná náprava

Příspěvekod roman7711 » 17 bře 2018 15:21

Tak u těch pneu 385 je největší problém na kolik barů se foukají. Jak píšeš, na silnici super, ale v poli katastrofa. Ještě když je trochu vlhko, tak jsou zákopy jak pro vojáky. Flotační pneumatiky, které mají běhoun vyboulený také za moc nestojí. V morku se zaříznou jak do másla. Nejlepší jsou pneu, které jsou pěkně "vyhraněné"(např. Michelin cargoxbib, nokian, BKT RIDEMAX FL 693 M, apod. ....)

Příspěvky: 126
Registrován: 07 bře 2012 19:27

Re: Tandemové návěsy - řiditelná vs. pevná náprava

Příspěvekod koprkam » 14 kvě 2018 13:21

Ahoj přátelé. Potřebuju se Vás zeptat na pár nejasností okolo té vlečeně řízené nápravy. Jak je řešený to zamykání nápravy? Jak funguje, že ta náprava zatáčí? Je to vyřešený jako na náklaďáku na přední nàpravě, kde se vlastně sama nutí vrátit se do roviny nastavenou geometrií a zatočí tak, že jde cestou nejmenšího odporu?
Pokud by mi byl někdo ochotnej nápravu nafotit a poslat mi fotky na mail koprkam@seznam.cz
Díky moc.
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.

Příspěvky: 77
Registrován: 30 kvě 2014 22:47

Re: Tandemové návěsy - řiditelná vs. pevná náprava

Příspěvekod Jirka X » 24 kvě 2018 11:05

Vlečená náprava funguje tak, že je vlečená:D Prostě jak říkáš jde cestou nejmenšího odporu, zatáčíš doprava a tak se zadní kola natočí, jelikož ten odpor podložky je celkem velkej a pak se vrátí... Zadní náprava je samozřejmě na kloubech, aby to mělo kam jít a pak jsou tam pístnice. Zamykání funguje tak, že pomocí hydrauliky z traktoru to natlakuješ a můžeš třeba couvat nebo se to používá při vyšších rychlostech, dejme tomu nad 20 km/hod, protože pak návěs kmitá ze strany na stranu a hrozí převrácení. Pokud chceš, aby náprava zatáčela, tak máš hydraulický okruh v tzv. plovoucí poloze.

Příspěvky: 126
Registrován: 07 bře 2012 19:27

Re: Tandemové návěsy - řiditelná vs. pevná náprava

Příspěvekod koprkam » 09 čer 2018 15:09

Díky moc. Tohle jsem potřeboval vědět.
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.

Předchozí

Zpět na Vleky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků