Tandemové návěsy - řiditelná vs. pevná náprava

Příspěvky: 77
Registrován: 30 kvě 2014 22:47

Tandemové návěsy - řiditelná vs. pevná náprava

Příspěvekod Jirka X » 31 kvě 2014 13:42

Zdravím Vás,

chtěl bych se Vás zeptat jaké máte zkušenosti s tandemovými návěsy co se týče řízení náprav. Je lepší si koupit návěs s řiditelnou nápravou nebo bez? Řiditelná náprava vyžaduje příplatek cca 150 000 Kč (pokud není v ceně) Je tedy opotřebení pneumatik u pevných náprav tak rapidní, aby se tento příplatek vyplatil? A pokud se rozhodneme pro pevnou nápravu, jsou lepší nejspíše užší pneu pokud se nepletu Ale zase je pak velký utužování půdy... Pokud máte tandemový návěs s pevnou nápravou za jak dlouho jste museli měnit pneu?
Děkuji za Vaše názory a zkušenosti.

Příspěvky: 101
Registrován: 31 kvě 2013 23:20

Re: Tandemové návěsy - řiditelná vs. pevná náprava

Příspěvekod Denis » 31 kvě 2014 21:53

Záleží na využití návěsu. Pokud návěs jezdí jen po silnicích, popř. se překládá pouze na mostcích či polních cestách, tak není natáčecí náprava potřebná a stejně tak jsou lepší silniční pneu (cena, nižší valivý odpor - tudíž nižší spotřeba, lépe sedí na silnici). Pokud jezdí návěs po poli, tak za sebe říkám, že je to nezbytnost, stejně jako flotační pneu.

Nejlepší je samozřejmě náprava nuceně řízená, především pokud se více couvá a hlavně pokud se couvá např. "za roh" do stodol či na příjmové koše. Nevýhodou je opět vyšší cena a navíc zmenšený úhel vzájemného natočení traktrou a vleku z důvodu přítomnosti válce ovládající tuto nápravu. V řízení nápravy po "drátě" nemam velké důvěry - komplikované, potencionálně poruchové, zkrátka za sebe kurvítko.

Příspěvky: 77
Registrován: 30 kvě 2014 22:47

Re: Tandemové návěsy - řiditelná vs. pevná náprava

Příspěvekod Jirka X » 31 kvě 2014 22:09

Návěs bude využitý hlavně při žních. Takže samozřejmě nejvíce času stráví na silnici. Na pole se dostane ale také, jelikož nasejpáme za jízdy. Další využití bude vožení hnoje a vožení průmyslových hnojiv (takže opět spíše silnice...) Takže spíše tu pevnou nápravu, ne? Dík za odpověď...

Příspěvky: 101
Registrován: 31 kvě 2013 23:20

Re: Tandemové návěsy - řiditelná vs. pevná náprava

Příspěvekod Denis » 31 kvě 2014 22:26

Jezdil jsem s návěsem co měl pevný nápravy pod kombajnem a fungovalo to jen za sucha, když bylo mokro tak řídil náves. Nejhorší na tom je, že tě na mokru nepustí do zatáčky, takže jakýkoliv otáčení v užší líše je nemožné. A samozřejmě než mi došlo jakou jsem udělal pitomost, když jsem to zkusil, tak byl návěs vnitřní stranou zařízlej.

Další možnost je klasický vlek o podobné či stejné hmotnosti. Pokud je nutno jezdit na pole a nechceš připlácet za řiditelnou nápravu bylo by to řešení.

Příspěvky: 153
Registrován: 15 říj 2009 11:38
Bydliště: Týn nad Vltavou

Re: Tandemové návěsy - řiditelná vs. pevná náprava

Příspěvekod Dark » 29 dub 2017 08:02

Chlapi, nechci zakládat nové vlákno, tak prosím o radu tady. Mám obrovské dilema ZDT NS 13 singl (vana,jedna naprava odpružená, užitečná cca 10 t, kola 560, objem 12,5 m3, oje odpružené) versus Fliegl TMK 140 (vana,dvě osy odpružené, pevné, pneu 550, užitečná cca 11 t, objem 13,4 m3, oje pevné) máte prosím někdo nějaký postřeh, který by mi usnadnil rozhodování? Využití statek 100ha, rv i žv, hnuj, obilí, hnojiva. Díky moc

Příspěvky: 412
Registrován: 19 lis 2006 22:13

Re: Tandemové návěsy - řiditelná vs. pevná náprava

Příspěvekod medulin » 29 dub 2017 09:53

Mohu porovnat jen zdt grand super a zdt galanek všechno dvě nápravy s opavákem jedno nápravovým a musím říct že v obou případech jsou dvě nápravy pro jízdu lepší - nehoupe neskáče. Takže já bych volil dvě nápravy.

Příspěvky: 207
Registrován: 29 črc 2012 20:27

Re: Tandemové návěsy - řiditelná vs. pevná náprava

Příspěvekod Brano » 29 dub 2017 11:44

Tiež sa prikláňam k dvom nápravám...pneu sú v podstate totožné ale ten tandem sa bude správať pokojnejšie aj keď nemá odpružené ojo. Ale zasa tandem má o niečo väčší objem (siláž senáž hnoje), vyššiu nosnosť a v čom vidím hlavnú výhodu tak to sú nápravové tlaky. Myslím si, že tá 1 náprava sa zapichne o dosť skôr do mäkkého a aj nároky na ťažný prostriedok budú vyššie. A v prípade defektu sa dá prísť na na 3 kolesách :D

Příspěvky: 235
Registrován: 31 srp 2009 22:19

Re: Tandemové návěsy - řiditelná vs. pevná náprava

Příspěvekod Jarda X » 29 dub 2017 16:08

A proč NS 13 single? Proč ne grand super nebo MEGA 13? To mi přijde k tomu flieglu bližší. Jinak za mě též 2 nápravy. Mám MEGU 18 na balónech a na poli z hnojem kde BSS 9t padá u hnojiště po nápravy z hnojem, tak se ani nedá říct, že bych se bořil a jedu kam chci a s 9t mám co dělat se stejným traktorem abych ji dostal kam potřebuji, ale to je srovnání s vlekem né s návěsem.

Příspěvky: 153
Registrován: 15 říj 2009 11:38
Bydliště: Týn nad Vltavou

Re: Tandemové návěsy - řiditelná vs. pevná náprava

Příspěvekod Dark » 29 dub 2017 17:43

Díky za odpovedi, se single 13 to srovnávám, jednak kvůli ceně, nosnost to má stejnou jako mega 13, tak byla má úvaha proč se starat při stejné nosnosti o 4 kola, když mužu jen o 2. Jardo a ty máš tu megu pevný nápravy? Já vůbec netuším u toho tandemu na balonech co to dělá v zatáčkách po silnici, natož v poli

Příspěvky: 235
Registrován: 31 srp 2009 22:19

Re: Tandemové návěsy - řiditelná vs. pevná náprava

Příspěvekod Jarda X » 29 dub 2017 18:01

Zadní náprava je zatáčecí, ale bylo mi řečeno zapínat jen v nízkých rychlostech a na poli, že návěs za auto taky nemá žádné natáčení, ale provozovatele to milně používají stále a proto pak končí převráceni, vysoká nástavba plně naložená, velká rychlost a jen jedna náprava v ose na které to celé leží a nebo na polňačce, náprava se o kamen stočí, cesta je svažitá a lup :lol: . Ale otočit se kolem hnojniště nebo na dvoře s plnou fůrou na malém prostoru je velké plus natáčecí nápravy :wink: .

Příspěvky: 401
Registrován: 04 led 2011 15:45

Re: Tandemové návěsy - řiditelná vs. pevná náprava

Příspěvekod roman7711 » 29 dub 2017 20:47

Jarda X píše:Zadní náprava je zatáčecí, ale bylo mi řečeno zapínat jen v nízkých rychlostech a na poli, že návěs za auto taky nemá žádné natáčení, ale provozovatele to milně používají stále a proto pak končí převráceni, vysoká nástavba plně naložená, velká rychlost a jen jedna náprava v ose na které to celé leží a nebo na polňačce, náprava se o kamen stočí, cesta je svažitá a lup :lol: . Ale otočit se kolem hnojniště nebo na dvoře s plnou fůrou na malém prostoru je velké plus natáčecí nápravy :wink: .

Právě kvůli tomu se mi líbí na tandemu nucené řízení. 4lověk na to nemusí myslet a navíc při couvání se daleko snadněji dostane někam za roh. Opotřebení pneumatik bude určitě taky menší., ale to jsem odběhl od tématu. Za mě určitě dvě nápravy. Měli jsme lis na velké hranaté balíky na jedné nápravě a jezdit s tím bylo děs, jak po silnici při přejezdech tak po poli. Neustále to s traktorm lomcovalo. Těd máme oba lisy na hranaté balíky na tandemu se zatáčecí nápravou a je klid. S lisem jezdím s odemčenou nápravou stále, pouze při couvání jí zamykám.

Příspěvky: 162
Registrován: 20 úno 2014 21:35

Re: Tandemové návěsy - řiditelná vs. pevná náprava

Příspěvekod kas » 02 kvě 2017 08:59

Vzal bych Fliegl TMK 160, má větší ložnou plochu a oproti 140 je rozdíl asi jen 40 tis.

Příspěvky: 153
Registrován: 15 říj 2009 11:38
Bydliště: Týn nad Vltavou

Re: Tandemové návěsy - řiditelná vs. pevná náprava

Příspěvekod Dark » 02 kvě 2017 17:04

Chlapi díky moc za rady, tak sem rozhodlej pro tandem, a kas o tomhle uvažuju od včerejška, ty ho máš? Spokojený si ?

Příspěvky: 235
Registrován: 31 srp 2009 22:19

Re: Tandemové návěsy - řiditelná vs. pevná náprava

Příspěvekod Jarda X » 02 kvě 2017 21:03

A proč né ten veselák? Já jednou tady toho poláka Fllegl viděl ,nějaký menší typ, byl nový, trojstranný sklápěč naložený obilím a bočnice byly do O prohnuté :lol: . Koukal jsem na váhu té 160 a má 3850kg a menší ZDT Mega 13 má 4150kg a větší Mega 18 5400kg. A ten materiál si myslím musí být znát, ale je pravda, že tu váhu musíš už pořád tahat navíc. Také nevím co cena. A ta odpružená oj má také vliv na jízdu a ty Fliegly ji nemají.
Ale je to tvůj kup a ty se musíš rozhodnout.

Příspěvky: 153
Registrován: 15 říj 2009 11:38
Bydliště: Týn nad Vltavou

Re: Tandemové návěsy - řiditelná vs. pevná náprava

Příspěvekod Dark » 02 kvě 2017 21:46

Jardo u té 13ky se mi hnusí její obuv, jinak 18ky a 20ky jsou nádherný, ale na mne už zase moc velký, chci to o žních tahat 100 kobyl a na hnoje 150. Cenu té TMK160 ještě nevím, ale 140 je za 440tis. vana

Příspěvky: 235
Registrován: 31 srp 2009 22:19

Re: Tandemové návěsy - řiditelná vs. pevná náprava

Příspěvekod Jarda X » 02 kvě 2017 22:57

Tak ta kola 500/50-17 by u té 13 ještě taky šla. Jinak cena 18 je okolo 600000,- a 20 bude ještě jinde. Já to tahám 140 koňmi a teď budu ještě nově 130. Od 13 jsem upustil kvůli velikosti, mám 9t vleky a ty jsou s nástavbou skoro stejné, tak jsem šel do většího a jsem rád.

Příspěvky: 162
Registrován: 20 úno 2014 21:35

Re: Tandemové návěsy - řiditelná vs. pevná náprava

Příspěvekod kas » 03 kvě 2017 15:10

Zrovna humpoláckou Megu bych neprezentoval jako příklad kvality... Za stejný peníze jsou na trhu lepší stroje. Fliegl je papírák a tomu odpovídá i cena, TMK 160 se pohybuje lehce přes 460 bez DPH. Pro 100 ha sedláka je, myslím, plně dostačující.

Příspěvky: 235
Registrován: 31 srp 2009 22:19

Re: Tandemové návěsy - řiditelná vs. pevná náprava

Příspěvekod Jarda X » 03 kvě 2017 18:46

Já šel do megy, v jednom z okolních podniků používají ZDT, Joskin a Krampe a z nich mi doporučili právě ZDT, byl prý nejlevnější a komfort po silnici nejlepší. Jen měli srandu z toho s čím to chci tahat. Mám do 100 ha. Ale BIG a WTC asi taky nebudou špatné. Moc české techniky nemám, ale u návěsu jsem přece jen zůstal patriot :lol: .

Příspěvky: 401
Registrován: 04 led 2011 15:45

Re: Tandemové návěsy - řiditelná vs. pevná náprava

Příspěvekod roman7711 » 03 kvě 2017 21:12

Tomu se až skoro nechce věřit, že ZDT je na jízdní vlastnosti lepší jak Krampe, které považuji za špičku v dopravní technice. Raději bych se pozeptal ještě na WTC než koupit ZDT.

Příspěvky: 235
Registrován: 31 srp 2009 22:19

Re: Tandemové návěsy - řiditelná vs. pevná náprava

Příspěvekod Jarda X » 04 kvě 2017 06:24

Ono asi to Krampe kvůli ceně nebylo asi na úplně nejlepším podvozku. Já to ZDT volil také kvůli tomu, že na ně někdy dokoupím třeba i nástavbu rozmetadla. A taky má dlouhou ložnou plochu.

Příspěvky: 2021
Registrován: 06 říj 2007 12:21
Bydliště: Suchodol

Re: Tandemové návěsy - řiditelná vs. pevná náprava

Příspěvekod tele » 04 kvě 2017 07:20

Jarda X píše:Já šel do megy, v jednom z okolních podniků používají ZDT, Joskin a Krampe a z nich mi doporučili právě ZDT, byl prý nejlevnější a komfort po silnici nejlepší. Jen měli srandu z toho s čím to chci tahat. Mám do 100 ha. Ale BIG a WTC asi taky nebudou špatné. Moc české techniky nemám, ale u návěsu jsem přece jen zůstal patriot :lol: .

Poprosím o soudnost, Krampe nabízí jeden z nejlepších poměrů cena/kvalita. Model 640 BB pořízený za cca 610 tis v roce 2009 včetně silážních nástavků a pneu Michelin slouží v 1000 ha podniku bez problémů dodnes. Troufnu si říct, že ZDT v tomto porovnání tahá za výrazně kratší kus provazu :wink:

Příspěvky: 235
Registrován: 31 srp 2009 22:19

Re: Tandemové návěsy - řiditelná vs. pevná náprava

Příspěvekod Jarda X » 04 kvě 2017 09:45

To neberu, ale jaká je dnes cena toho Krampe, dle toho jak stoupají ceny všech zemědělských strojů od roku 2009. Ono pokud se vezme od krampe to nejlevnější z nabídky, tak možná něco navrch to ZDT mít může :wink: . Mě srovnatelné Krampe s megou 18 nabídly za necelých 780000,-. Tak jsem
už o něm ani nepřemýšlel.

Příspěvky: 153
Registrován: 15 říj 2009 11:38
Bydliště: Týn nad Vltavou

Re: Tandemové návěsy - řiditelná vs. pevná náprava

Příspěvekod Dark » 04 kvě 2017 15:57

Krampe BB 540 C 590tis., spodní odpružené oje K80, Michelin 500-60 R22,5. pevný nápravy akční model, a prej ty menčí jsou s cenou nastejno mi tvrdil Pekass, co jel včera náhodou kolem, tak sem hned taky poptal

Příspěvky: 77
Registrován: 30 kvě 2014 22:47

Re: Tandemové návěsy - řiditelná vs. pevná náprava

Příspěvekod Jirka X » 18 kvě 2017 19:27

Já mám fliegl TDK 160 používaný především na žně podniku 250 ha. Vytěžovaný tedy tolik není, ale jsme se strojem spokojení. Výhodou je celo pozinkovaný rám, nápravy jsou pevné na 380 pneumatikách. Na celkovou 16 tunu by řiditelná náprava byla asi moc velký luxus a drahota. Ty pneumatiky jsou ale skoro úzké, návěs sice jezdí hlavně po silnici, ale na poli při plný hmotnosti je to sakra znát za mnou. Do budoucna tam půjdou nejspíš širší, buď 445 nebo 500, uvidím podle ceny. Taky ani nevím jaký jsou pneu zapsaný v TP, jaký tam tedy můžou být... (velký TP je u leasingovky) Jinak bejt Tebou bych šel taky do tandemu

Příspěvky: 153
Registrován: 15 říj 2009 11:38
Bydliště: Týn nad Vltavou

Re: Tandemové návěsy - řiditelná vs. pevná náprava

Příspěvekod Dark » 18 kvě 2017 21:46

Jirko a za čím to taháš ? Kolik na něm vozíš on má oproti 140 asi 4kubíky navíc objem podle prospektu, to bych asi 100ku o žních strhal :(

Příspěvky: 77
Registrován: 30 kvě 2014 22:47

Re: Tandemové návěsy - řiditelná vs. pevná náprava

Příspěvekod Jirka X » 18 kvě 2017 23:54

Mám tam udělaný ještě nástavky, takže řepky, ječmenu tam vozím 12 tun. Pšenice se tam vejde i 14 tun, ale to se snažím nevozit tolik, když je to konstruovaný na 12... Tahám to JD 6230 načipovaným na 120 koní. Ale v kopcích se mi zdá, že to žádnej čip nikdy nemělo:)) Je to na hraně. Do největšího kopce se hrabu i 10 km rychlostí... Váha traktoru i se závažím je 5,1 tuny.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Tandemové návěsy - řiditelná vs. pevná náprava

Příspěvekod bold » 19 kvě 2017 08:12

kolik tam máš závaží? (v kolech a před chladičem) Plánuju s tím tahat 1010 tak ať vím jak to dotížit.-dík
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 77
Registrován: 30 kvě 2014 22:47

Re: Tandemové návěsy - řiditelná vs. pevná náprava

Příspěvekod Jirka X » 19 kvě 2017 22:24

Záleží jestli budeš tahat závaží v předních šavlích a nebo na přední konzoli. A to hlavně z důvodu, že závaží na šavlích je víc vepředu, takže bys tam nemusel dávat tolik. Já tam mám klasický JD 50 kg kanystry a mám jich tam 10, tedy 500 kg. Mám ještě v záloze 200 kg, ale to mi přijde už zbytečný. Ono se zdá, ale čím těžší jsi, tím se do kopce víc hrabeš. Zase když jsi moc lehkej, tak si to z kopce s Tebou dělá co chce. Chce to nějakej kompromis no... Jinak v kolech nemám nic.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Tandemové návěsy - řiditelná vs. pevná náprava

Příspěvekod bold » 20 kvě 2017 12:59

v předních šavlích mám 14 kotoučů z crystala- takže přes 500kg, ale zadek nemám nic. chci tam dát 2x3ks origoš 50kg JD byl bych velmi nerad aby mně to nakoplo zadek a hodilo do škarpy až mně to bude z kopce tlačit. Tak se ptám na zkušenosti. P.S. Za kolik to jezdí v dopravě s naloženým vlekem?
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 77
Registrován: 30 kvě 2014 22:47

Re: Tandemové návěsy - řiditelná vs. pevná náprava

Příspěvekod Jirka X » 21 kvě 2017 21:07

Záleží jak se chvátá, pokud Ti stačí jet 30 nebo 40... Nepočítal jsem to na kilometry, ale na 1 motohodinu to žere 10 až 12 litrů nafty... Ale je to JD Standart, o těch se ví, že jsou žraví...

Další

Zpět na Vleky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků