Překládací vozy na siláž
Příspěvků: 16
• Stránka 1 z 1
Překládací vozy na siláž
Pokusím se opět oživit jedno v mezičase zmizelé téma: letos jde do sériové výroby konečně překládací vůz na siláž Veenhuis Shuttle (cca 30m3)a mezitím dostal jakéhosi konkurenta ve "vysokozdvižném voze s výtlačným štítem" Demmler TSAU (cca 34m3). Předpokládám, že v zápalu trendu výroby siláží pro bioplynky se jeden či druhý model ještě letos objeví i v ČR? Cena Veenhuise v Německu je orientačně 70 tis. Eur, Demmloš bude zřejmě levnější a také univerzálnější, byť samozřejmě ne tak půdoochranný (Veenhuis dává gumy až 1050R32 - plný vůz na pouze jedné nápravě má vážit až 26 tun...). Jako dost zásadní vidím, že na rozdíl od překladačů na obilí, kde jeden vůz jezdí u víc kombajnů, tak zde jsou potřeba min. 2 vozy k 1 řezačce a při větším hukotu možná i 3, protože překládání vzhledem ke kolmému stání překladače a odvozce nebude zdaleka tak pohodlné (byť ve výbavě jsou 2 zpětné kamery) a rychlé jako u obilí.
- Martin Hruška
- Příspěvky: 208
- Registrován: 02 pro 2006 15:53
- Bydliště: Čížkovice 83
Re: Překládací vozy na siláž
Velice zajímavé téma. Je vidět, že Chomyz je velmi dobře informovaný. Něco podobného před dvěmi lety představila na výstavě Deluta (výstava pro podniky služeb) firma Tebbe. Nějak se ale jejich koncept neprosadil. Něco podobného se zvednutím rozmetadla jsem viděl ještě u jedné belgické firmy n zeleninu a brambory.
Jak již Chomyz podotknul u řezačky jsou potřeba 2 kusy překládacích vozů, což bude asi finančně pro řadu lidí nereálné a ekonomicky na hraně. Daleko více šancí dávám jinému řešení, které jsem viděl v časopise Lohnunternehmer v podobě stacionárního příjmového stroje na kraji pole, kam jezdily návěsy a senážní vozy a zde se překládaly.
Z velice zasvědcených zdrojů vím, že touto cestou uvažuje jít Poettinger, Krone (samochod na bázi Big M),dále jedna holandská firma, která pro Krone dělala bunkr na řezačku. Uvidíme na Agritechnice.
Ohledně překládacího vozu u nás jsem skeptický.
Jak již Chomyz podotknul u řezačky jsou potřeba 2 kusy překládacích vozů, což bude asi finančně pro řadu lidí nereálné a ekonomicky na hraně. Daleko více šancí dávám jinému řešení, které jsem viděl v časopise Lohnunternehmer v podobě stacionárního příjmového stroje na kraji pole, kam jezdily návěsy a senážní vozy a zde se překládaly.
Z velice zasvědcených zdrojů vím, že touto cestou uvažuje jít Poettinger, Krone (samochod na bázi Big M),dále jedna holandská firma, která pro Krone dělala bunkr na řezačku. Uvidíme na Agritechnice.
Ohledně překládacího vozu u nás jsem skeptický.
Re: Překládací vozy na siláž
súhlasím správna téma.
tiež som na tento tip prekladacích vozov skeptický. určite by som uvítal nejaké ekonomické čísla. uvidíme čo prinesie budúcnosť tejto technológie
tiež som na tento tip prekladacích vozov skeptický. určite by som uvítal nejaké ekonomické čísla. uvidíme čo prinesie budúcnosť tejto technológie
Fórum je názor nás všetkých...
Re: Překládací vozy na siláž
Taky jsem docela skeptický ale uvidíme... Jinak kuriozitou je, že v ČR má Veenhuis a Demmler totožného dovozce. S těmi stacionárními překladači to zní zajímavě, uvidíme na té Agritechnice, ale to se mi vůbec (čistě teoreticky )nepozdává - v případě taženého překladače to vyžaduje další traktor a člověka a investice do samochodu - hmm... těžko bude za nějakých 140 tis. Eur + obsluha a nafta, byť nesporně s mnohem větším výkonem a komfortem. V SRN nepochybuji, že velcí službaři jezdící pro bioplynky si doplní své řezačky Krone překládacími samochody téže značky... Jako zásadní pak vidím, zda tyto stroje budou překládat on-line či budou mít mezibunkr, protože při překládání bez mezizásobníku to bude teda vyžadovat hooodně navazující logistiku protože přísun (a tím i odsun) hmoty je značný a řezačka na rozdíl od kombajnu hmotu nepodrží... Jedním z hlavních přínosů překládacích vozů mělo být menší utužení a už vidím, jak to v tuzemských podmínkách valí 9t, autovleky a Matýsci do stacionárního překladače na kraji pole
Re: Překládací vozy na siláž
Neco podobneho ma firmy CLAAS uz celkem dlouho:) No vlastne to neni CLAAS dela jim to nejaka firma(kdysi byl na webu i kontakt) a nekde jsem tenhle koncept videl na rezacce KRONE...
http://www.claas.co.uk/countries/genera ... en_UK.html
http://www.claas.co.uk/countries/genera ... en_UK.html
Když CLAAS tak jedině LEXION 595R s C516-30...
Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/
Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/
Re: Překládací vozy na siláž
to VonVagel: ty ale asi myslíš řezačky s vlastním zásobníkem jako Field Queen a podobně ne? Tenhle systém bych sem vůbec nepletl, to je prostě upravená řezačka, já myslím až samotný postup dalšího odvozu od řezačky...
- Martin Hruška
- Příspěvky: 208
- Registrován: 02 pro 2006 15:53
- Bydliště: Čížkovice 83
Re: Překládací vozy na siláž
Pro Chomyz: Asi jsem to špatně popsal. Jedná se o samochod, který stojí na kraji pole, má příjmový stůl, jako například senážní lis AG-Bag .
K tomuto stroji přijede normální návěs nebo senážní vůz a přeskladní senáž do kamionu. Jedná se o několik německých bioplynových stanic s 20 MW na jednom místě, které potřebují
ročně 350 000 t silážní kukuřice. Proto vozí kukuřici z velké vzdálenosti.
Domnívám se, že pro naše podmínky to moc nebude.
K tomuto stroji přijede normální návěs nebo senážní vůz a přeskladní senáž do kamionu. Jedná se o několik německých bioplynových stanic s 20 MW na jednom místě, které potřebují
ročně 350 000 t silážní kukuřice. Proto vozí kukuřici z velké vzdálenosti.
Domnívám se, že pro naše podmínky to moc nebude.
Re: Překládací vozy na siláž
Mozna se budu opakovat ale pokud bych pouzil koncept viz. vyse odpadly by me odvozove prostredky. Je otazka jaky vliv by melo na vykon ze vlastni rezacka by byla odvozcem...
Když CLAAS tak jedině LEXION 595R s C516-30...
Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/
Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/
- Martin Hruška
- Příspěvky: 208
- Registrován: 02 pro 2006 15:53
- Bydliště: Čížkovice 83
Re: Překládací vozy na siláž
Problém bude asi cena řezačky s bunkrem. Pokud vím, tak Krone řezačka s bunkrem 60 m3 byl absolutní prototyp, který dělala firma Krone se specialistou z Holandska, firmou Bomech.
Ta cena co jsem slyšel byla i na mně moc.
Ta cena co jsem slyšel byla i na mně moc.
Re: Překládací vozy na siláž
Ten koncept stacionárního překladače jsem pochopil tak jak je psáno, proto uvádím to viz výše, nechme se překvapit
U řezačky s bunkrem (tyto v menším provedení už jezdily i u nás v 80.letech) vidím jako hodně zásadní snížení výkonnosti při přesýpání na souvrati (což prakticky vylučuje použití této metody pro sklizeň krmení pro nenažrané bioplynky) a pokud bude přesýpat paralelně za jízdy tak se nic nemění na následném problému, jak hmotu z tohoto odvozce dostat na souvrati do vysoké "šlapačky" či obdobného odvozce..
U řezačky s bunkrem (tyto v menším provedení už jezdily i u nás v 80.letech) vidím jako hodně zásadní snížení výkonnosti při přesýpání na souvrati (což prakticky vylučuje použití této metody pro sklizeň krmení pro nenažrané bioplynky) a pokud bude přesýpat paralelně za jízdy tak se nic nemění na následném problému, jak hmotu z tohoto odvozce dostat na souvrati do vysoké "šlapačky" či obdobného odvozce..
Re: Překládací vozy na siláž
Tak Hawe představil svůj koncept překládacího vozu na siláž, který se dost zásadně od ostatních liší: jedná se v podstatě o běžný silážní vůz, který však vyskladňuje směrem vpřed, kde jsou rozdružovací válce a ty dávkují materiál do metače, který je na oji. Tedy mezi traktorem a vozem je lafeta jak na řezačce, kterou se to na souvrati přefouká do odvozního prostředku. Hawe udává orient. výkon 10m3/min, což mi přijde docela optimistické a navíc celá koncepce mi připadá velmi složitá a zbytečně choulostivá na to, aby mohla uspět proti výše probíraným řešením?
- Martin Hruška
- Příspěvky: 208
- Registrován: 02 pro 2006 15:53
- Bydliště: Čížkovice 83
Re: Překládací vozy na siláž
Taky si myslím, že překládací vůz Hawe na senáže bude mít asi větší opotřebení pracovního metače ,včetně větší spotřeby paliva. Tenhle systém se mi zda ze všech asi nejmíň uplatnitelný v praxi.
Jsem zvědav co předvedou další firmy. Taky Annaburger má svůj vlastní koncept překládání na souvrati. Uvidíme jak to bude vypadat na podzim....
Jsem zvědav co předvedou další firmy. Taky Annaburger má svůj vlastní koncept překládání na souvrati. Uvidíme jak to bude vypadat na podzim....
Re: Překládací vozy na siláž
Další vůz, který by se asi dal použít pro překládání siláže jsem objevil u u nás celkem málo známé belgické firmy Dezeure. Ta kromě mnoha dalších zajímavých přepravníků (mj. Dolly s 1 i 2 nápravami) nabízí celou řadu různě velkých přepravníků včetně tridemu, které mají zvedací zadní část korby a posuvné dno, dle výrobce je lze užít na přepravu a překládku takřka všech materiálů od obilovin přes pícniny až po cukrovku a brambory, jak je to s rychlostí překládky jsem neobjevil...
Re: Překládací vozy na siláž
Ropu MAUS jsem ještě v akci "naživo" neviděl, tak neznám její překládací výkony ale tohle může být také jedno z řešení jak dostat kukuřici na kamion.
http://www.agrartechnik-im-einsatz.de/d ... y&id=28737
http://www.agrartechnik-im-einsatz.de/d ... y&id=28737
Re: Překládací vozy na siláž
Jedna z verzí rozdělení dopravy materiálu na poli a na silnici:
http://www.agrarvideo.at/bildergalerie2 ... 7/o000.php
http://www.agrarvideo.at/bildergalerie2 ... 7/o000.php
Re: Překládací vozy na siláž
Tak Fliegl chystá na nastávající Agritechnicu také jakési "mobilní polní překládací centrum" A ten krásný Veenhuis Shuttle byl výrobcem prodán Kvernelandu, tak předpokládám že v nových barvách se příští rok objeví i v ČR?
Příspěvků: 16
• Stránka 1 z 1
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník