UN 053
Re: UN 053
Michal(6911) píše:Aha to jsem nevěděl že jsou tady taky dva typy. Vím že u ostatních válců jsou buď československý a nebo bulharský. Já jsem to opisoval z katalogu ND na un 053.
A tam jsou manžety 63x43x12,8 (2x)
manžeta 32x47x10,6
O-kroužek 25x2
O-kroužek 55x3
stírací kroužek 32x40x7
No a to jsem nakoupil pak rozdělal píst a zjistil že je to uplně jinak všechno. Mám tam všechno nějaké menší a uzčí manžety
Tak jsem se chtěl zeptat jestli někdo nevíte číslo manžet a o-kroužků pro tenhle typ pístu abych věděl co přesně nakoupit. Nechtěl bych na podruhý koupit zase něco špatnýho.
A když jsem ten píst rozdělal tak všechny manžety se vysypali na zem:-D uplně tvrdý rozmačkaný se divím že to vubec posilovalo:-D
Tak kdyby někdo věděl ten správný typ byl bych moc rád a vděčný. V tom katalogu jiný typ rozepsaný bohužel není:-(
Ahoj, taky záleží jestli je to jistě originál nebo už třeba nebyla někdy vyměněna za jinou. A myslim si, že na 050 je na ramenu použit jiný typ pístnic než na 053, tak že by ta řídící byla stejná...
- Michal(6911)
- Příspěvky: 111
- Registrován: 03 led 2014 00:24
- Bydliště: Ředice
Re: UN 053
Ahoj jsou dva typy pístů československý a bulharský co se dívali na hony. A liší se to akorát typem manžet uvnitř vetší/menší. Ty československý písty maj ve předu tu matku montážní vypouklou směrem ven a ty bulharský to maj jako-by zapuštěné. Takhle to nějak je co vím.....
- Michal(6911)
- Příspěvky: 111
- Registrován: 03 led 2014 00:24
- Bydliště: Ředice
Re: UN 053
Prosím vás poradí mi někdo když chci překontrolovat tlak v soustavě na výložník kde to na rozvaděči udělat? Kam se připojí manometr a čím se nastavuje tlak a kolik hlavně by to mělo mít?
Dám sem foto tak jestli to někdo víte byl bych moc rád za rady
A ještě foto tohodle ventilu to je ten přetěžovací ventil? Ten se nastavuje jak nevíte? Přitažením se zvětšuje nosnost na výložníku nebo povolením? Je zaplombovaný ted.
Děkuji za každou radu budu moc rád.
Dám sem foto tak jestli to někdo víte byl bych moc rád za rady
A ještě foto tohodle ventilu to je ten přetěžovací ventil? Ten se nastavuje jak nevíte? Přitažením se zvětšuje nosnost na výložníku nebo povolením? Je zaplombovaný ted.
Děkuji za každou radu budu moc rád.
Re: UN 053
Ohledně toho jeřábového ventilu. to co je zaplombované na to nešahej Mrkni na spodní stranu, tam je regulační šroub. Hlavu by měl mít na šroubovák. Vzhledem k tomu že na fotce není vidět tak předpokládám že ho nějaký dobrák zašrouboval a tudíž je ventil aktivní (omezuje tlak) takže vem šroubovák a povol ho.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
- Michal(6911)
- Příspěvky: 111
- Registrován: 03 led 2014 00:24
- Bydliště: Ředice
Re: UN 053
Ahoj proč myslíš na tu plombu nešahat, tam se taky něco dá nastavit ne? Jo ten šroubek na šroubvák zespodu je na něj jsem koukal a je vyšroubovanej ale nevím jak hodně. Takže to se šteluje jenom tím šroubečkem jo ten přepouštěcí tlak? Prostě ho povolím co půjde a ventil je vyřazenej a zvedne to co to umí?
Stejně musím ještě poměřit kolik tlačej ty čerpadla až přijdu na to kde
Stejně musím ještě poměřit kolik tlačej ty čerpadla až přijdu na to kde
Re: UN 053
Michal(6911) píše:Ahoj proč myslíš na tu plombu nešahat, tam se taky něco dá nastavit ne? Jo ten šroubek na šroubvák zespodu je na něj jsem koukal a je vyšroubovanej ale nevím jak hodně. Takže to se šteluje jenom tím šroubečkem jo ten přepouštěcí tlak? Prostě ho povolím co půjde a ventil je vyřazenej a zvedne to co to umí?
Stejně musím ještě poměřit kolik tlačej ty čerpadla až přijdu na to kde
plomba zajištuje tlak pro jeřáb, pokud je spodní šroub povolený tak to jde úplně mimo. Takže chodit pod plombu je úplně zbytečné. Tlak pro lopatu se seřizuje na hlavním rozvaděči. Tlak oleje je 12,75Mpa a tlak otoče 7,85Mpa ale kde jsou měřící místa nevím. Lze demontovat celý regulační bazmek a vyčistit ho (je tam malá dírka) bez poškození plomby.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
- Michal(6911)
- Příspěvky: 111
- Registrován: 03 led 2014 00:24
- Bydliště: Ředice
Re: UN 053
Nikdo neví? Nikdy jste to nikdo neměřil nebo nenastavoval? Dík moc.
Re: UN 053
Osobně jsem neměřil, pokud tam máš 150ATM tak by měly být ventily ok. Otoč má rozvaděč nad zadním kolem.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: UN 053
zdravím,
chlapy dá sa na hona namontovať vrták ? mám na mysli vŕtanie dier do zeme, povedzme na oplotenie (na unc to ide ale čo HON?)
Rozmýšľam nad kúpou a neviem sa rozhodnúť, možnosť vŕtať diery by ma viac priblížila k rozhodnutiu "áno"
Vďaka
chlapy dá sa na hona namontovať vrták ? mám na mysli vŕtanie dier do zeme, povedzme na oplotenie (na unc to ide ale čo HON?)
Rozmýšľam nad kúpou a neviem sa rozhodnúť, možnosť vŕtať diery by ma viac priblížila k rozhodnutiu "áno"
Vďaka
Re: UN 053
ejo píše:zdravím,
chlapy dá sa na hona namontovať vrták ? mám na mysli vŕtanie dier do zeme, povedzme na oplotenie (na unc to ide ale čo HON?)
Rozmýšľam nad kúpou a neviem sa rozhodnúť, možnosť vŕtať diery by ma viac priblížila k rozhodnutiu "áno"
Vďaka
já na HONa vrták měl, ovšem nebyl originál (a ani nevím z čeho byl). Nicméně se klasicky pripojil na spodní dva čepy a vnějsi okruh hydrauliky na rameni. Oplotili jsme s tím asi 10 ha pastvin a šlo to docela dobře.
Re: UN 053
Hon má jeden okruh na podkop, který je zaslepen pokud tam není, tudíž na pohon vrtáku okruh máš. Otázkou je dořešení uchycení vrtáku do čepů. Pokud tohle není problém tak to půjde. Nevýhodou je váha, neboť 7tunovou hromadou železa vrtat díry............ ale i já mám v plánu vytvoření vrtáku
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
- Michal(6911)
- Příspěvky: 111
- Registrován: 03 led 2014 00:24
- Bydliště: Ředice
Re: UN 053
bold píše:Osobně jsem neměřil, pokud tam máš 150ATM tak by měly být ventily ok. Otoč má rozvaděč nad zadním kolem.
Jo no těch 150 atm tam je ale až po přidání plynu, jinak na volnoběh to ukázalo 100 atm. Tak nevím jak by to mělo být správně Je jasné že ty čerpadla nejsou nové že jo a nikdo neví jak tam jsou dlouho......
Ale tak si myslím že v tom asi budou mít podíl hodně ty manžety pač písty tečou a dost to padá.
Re: UN 053
Pokud jsou manžety na kaši tak je to ten problém, ač blbost tak bych přetěsnil jak dva spodní tak i ten horní válec, ať je to komplet. Když tak vypusť olej a nech ho odstát a vyměň filtry.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
- Michal(6911)
- Příspěvky: 111
- Registrován: 03 led 2014 00:24
- Bydliště: Ředice
Re: UN 053
Jj manžety budou určitě na kaši. A filtry jsem měnil jako první ty jsou oba nový
Tak uděláme manžety v pístech a budem vidět případně řešit dál.
Tak uděláme manžety v pístech a budem vidět případně řešit dál.
Re: UN 053
jestliže jsou manžety na kaši, tak zbytky budou v nádrži. uvidíš až to rozhodíš. Každopádně po opravě doporučuju odkalit olej (popřípadě vyměnit) A bohužel opět vyměnit filtry (kovový vyčistit)
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
- Michal(6911)
- Příspěvky: 111
- Registrován: 03 led 2014 00:24
- Bydliště: Ředice
Re: UN 053
Jasný jestli budou manžety rozpadený tak něco bude v nádrži, ale zase na jednu stranu pokuď to bude v nádrži tak to bude na dně a tam to zas tak ničemu nevadí. Co jsem na olej kooukal tak se zdá krásně čistej průzračnej. Ale je mě jasný že když bych ho stočil do sklenice a nechal sednou bude v něm bordel. Nevim jak je tam dlouho.
Letos to určitě bude muset vydržet na ten co tam je. Výměna 120 L oleje je docela investice. A ted potřebuju dávat peníze už zas jinám. Takže ještě pak přetěsním písty a uvídime.
Letos to určitě bude muset vydržet na ten co tam je. Výměna 120 L oleje je docela investice. A ted potřebuju dávat peníze už zas jinám. Takže ještě pak přetěsním písty a uvídime.
Re: UN 053
Tak před pár dny proběhla výměna zadních pneumatik původně z liazky, jsou úplně nové a nejlepší na tom je, že jsem si je jen v kovošrotě sundal a nechal za odvoz, takovejhle kšefty miluju . Na hnojích braly jak ďas, jednoduše zas o levl lepší poježdění...
Samí vole, ale stádo nikde ...
- Michal(6911)
- Příspěvky: 111
- Registrován: 03 led 2014 00:24
- Bydliště: Ředice
Re: UN 053
To máš pravdu teda to byl dobrej kauf nebo spíš teda stěstí No jo zadní hnaná to je věc.......
Nevíte někdo jestli by šel předělat UN 050 na zadní hnanou? Když bych sehnal nápravu s Cristala a převodovku z hona 4x4 ?
Nevíte někdo jestli by šel předělat UN 050 na zadní hnanou? Když bych sehnal nápravu s Cristala a převodovku z hona 4x4 ?
Re: UN 053
Pěkný gumy, hned bych je bral taky:-) Chlapi, když naberu 230ku lopatu hnoje a nebo mokrýho bahna, jde to hned na čumák.. Já vím, měl bych odsypat a brát si míň.. Co když ale nechci a vzadu bych to raději krapet dotížil?:-) Je tu rizko, že přetížím rám a něco mi časem rupne?
- Mr.Equable
- Příspěvky: 636
- Registrován: 24 bře 2011 12:18
- Bydliště: Mrtník
Re: UN 053
Podle lajckýho názoru a moc tento stroj neznám, tak když přetížíš jakýkoli stroj, tak dřív nebo později se to někde projeví. Při menším zatížení se jen nadměrně opotřebí a při větším někde něco uhne, upadne, zlomí. Dotížit můžeš, ale počítej s tím, že pak budeš něco opravovat.
Práce je to těžká, namáhavá a nikdy nekončící. Všichni jsme se pro ni rozhodli dobrovolně. Alespoň já jsem se rozhodl dobře. Do "fabriky" bych se nechtěl vrátit.
Re: UN 053
Jasný. Výhoda tohoto stroje ale je, že je ověřený generacemi, doslova, takže doufám že se najde najaký zkušený bývalý kolchozník, který ho používal např. při tom stohování slámy a měl ho dotíženého..
- Michal(6911)
- Příspěvky: 111
- Registrován: 03 led 2014 00:24
- Bydliště: Ředice
Re: UN 053
Taky jsem o tom už přemýšlel přidat dozadu trochu nějakého závaží. Asi by to nemělo ničemu vadit samozřejmě se s tím musí pak zacházet s citem a ne jak prase že jo. Potom se nemůže nic stát. Jasny když pověsím dozadu 5 metráků závaží a budu s tím lítat jak bezmozek a pačit to v něčem tak zákonitě časem někde něco povolí.
Přemýšlel jsem třeba jenom jestli by nestačilo přišroubovat dozadu nějaký vingl a na to navěšet třeba jenom kanystry ze zetora jak se věšej dopředu. Je to nějakých asi kolem 200 Kg jestli by to pomohlo Co myslíte. Je dobrý že to tam je hned navěšený a zase hned sundaný.
Ted záleží o co by to pomohlo no.....jedině vyzkoušet.
A ty máš jakýho Hona Un 053.1? Co všechno s ním děláš a nemáš nějaký foto prosím tě? Dík.
Přemýšlel jsem třeba jenom jestli by nestačilo přišroubovat dozadu nějaký vingl a na to navěšet třeba jenom kanystry ze zetora jak se věšej dopředu. Je to nějakých asi kolem 200 Kg jestli by to pomohlo Co myslíte. Je dobrý že to tam je hned navěšený a zase hned sundaný.
Ted záleží o co by to pomohlo no.....jedině vyzkoušet.
A ty máš jakýho Hona Un 053.1? Co všechno s ním děláš a nemáš nějaký foto prosím tě? Dík.
- Michal(6911)
- Příspěvky: 111
- Registrován: 03 led 2014 00:24
- Bydliště: Ředice
Re: UN 053
No z vlastní zkušenosti ti moc neporadím sem majitelem Hona krátko takže nevím. Ale co sem slyšel tak se semtam stalo že praskali mezi kabinou a tou otočí no. Ale spíš prej ty UN 050 pak že už to začli nějak vystužovat. Taky záleží jak s tím kdo dřív zacházel a kde to pracovalo.
My máme UN 050 a nikde ani milimetr sváru nebo něco
My máme UN 050 a nikde ani milimetr sváru nebo něco
- Michal(6911)
- Příspěvky: 111
- Registrován: 03 led 2014 00:24
- Bydliště: Ředice
Re: UN 053
Neví někdo co je tohle za přední gumy (disky)? Jestli je to použítý z Torona a nebo třeba z kombajnu E 516? Ale mluvil jsem s tím pánem přímo co to má a říkal že je to obrovskej rozdil s těmahle gumama. Prej s těma origo se to nakládání nedá vubec srovnávat.
Napište prosím někdo jestli víte z čeho to je a jestli se to musí nějak hodně upravovat. Děkuji.
Napište prosím někdo jestli víte z čeho to je a jestli se to musí nějak hodně upravovat. Děkuji.
Re: UN 053
Michal(6911) píše:Neví někdo co je tohle za přední gumy (disky)? Jestli je to použítý z Torona a nebo třeba z kombajnu E 516? Ale mluvil jsem s tím pánem přímo co to má a říkal že je to obrovskej rozdil s těmahle gumama. Prej s těma origo se to nakládání nedá vubec srovnávat.
Napište prosím někdo jestli víte z čeho to je a jestli se to musí nějak hodně upravovat. Děkuji.
tyhle konkretní nevím, my na HONu měli predni s SK4 kombajnu.. trakce byla daleko lepší...samosebou na ukor unosnosti...
Re: UN 053
Hlavně pohlídat nosnost, Hon má 7tun a pokud nabere plnou lopatu (tak že je potřeba dotížit vzadu) tak je veškerá váha na přední nápravě potažmo na gumách. když to tak nějak počítám tak tam je minimálně 8tun což je 4 tuny na gumu. 12plátnové gumy mají nosnost kolem 2tun (záleží na velikosti) 14 pláten něco pod 4tuny. Takže obyč traktor 8pláten určitě ne.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků