Kramer vs Dieci
Příspěvků: 25
• Stránka 1 z 1
Kramer vs Dieci
Rozhodujeme se o koupi nového manipulátoru. 4 tuny, 7 metrů výsuv. Shodli jsme se, že pro naši firmu bude lepší hydrostatický pojezd, jelikož neděláme na jámě, maximálně pár hnojů, ale většinou manipulace s vaky či nakládání, ohrnování obilí. Byli jsme zkoušet i jcb powershift, ale zde nám nesedělo, jak člověk furt musí stát na brzdě, navíc řazení převodovky bylo dost tvrdé a rozjezdy cukavý atd. Dále jsme se byli podívat na nakladač Kramer (tato firma dřív dělala pro Claas Scorpiony). Tento manipulátor se nám hodně líbí, dá se do něj dát hydraulický olej z john deera (nemuseli bychom mít další speciální sud na manipulátor a při nouzi s ním můžeme i něco sklopit a nebudeme míchat zbytečně olej z john deerů do manipuláku a naopak, což je sebevražda) Kramer má navíc hydraulický asistent, kdy uloží polohu lopaty a automaticky to do ní vrátí, toto dieci nemá. Kramer má taky vyklepávání lopaty, to Dieci nemá. Nevýhodou Krameru je drahý servis od Daňhelů (výjezd 1000 Kč a navíc to mají k nám 60 km). Dieci servisuje agrozet ČB a se servisem od nich máme výborné zkušenosti. Taky je Dieci levnější, dieci také má jen močovinu, Kramer má jak močovinu, tak PDF. Tak pokud máte nějaké zkušenosti jak s Diecim či se Scorpiony (kramery) tak budu moc rád za Vaše rady. Prodejci prosím nepište, díky.
Re: Kramer vs Dieci
V práci máme Scorpiona 7040, motor 103 kw. Při výběru jsme také zvažovali jestli hydrostat nebo hydrodynamiku a přesně jak píšeš, neustálé stání na brzdě jak u manitou tak u JCB nás odradilo a skončili jsme u škorpíka. Měli jsme půjčené i předváděcí merlo 55.9 a tam nás naprosto odradila citlivost hydrauliky, možná špatné nastavení, měli jsme to pouze na jeden den. Naopak z čeho jsme byli ohromení, byla odpružená kabina. Ale to jsem trochu odbočil.
Scorpiona používáme především na manipulaci s balíky slámy a sena, ale i na nakládání hnojů, občas manipulace s břemeny. Nejvíce na Scorpionu(Krameru) oceňujeme citlivost a rychlost hydrauliky, dále ovládání pojezdu a kabinu(ve výhledu na pracovní nářadí není rám kabiny). Loni v létě jsme měli od Daňhelů půjčeného předváděcího Kramera 447 a opět nás manipulátor od tohoto výrobce nezklamal.
Jinak mne překvapuje kladné hodnocení servisu firmy Agrozet ČB. Spolupracujete s přímo Budějovickým střediskem nebo jiným?
Scorpiona používáme především na manipulaci s balíky slámy a sena, ale i na nakládání hnojů, občas manipulace s břemeny. Nejvíce na Scorpionu(Krameru) oceňujeme citlivost a rychlost hydrauliky, dále ovládání pojezdu a kabinu(ve výhledu na pracovní nářadí není rám kabiny). Loni v létě jsme měli od Daňhelů půjčeného předváděcího Kramera 447 a opět nás manipulátor od tohoto výrobce nezklamal.
Jinak mne překvapuje kladné hodnocení servisu firmy Agrozet ČB. Spolupracujete s přímo Budějovickým střediskem nebo jiným?
Re: Kramer vs Dieci
Ano myslel jsem přímo servis v ČB. Spoustu věcí vyřešíme po telefonu a když nějaká věc chvátá jsou schopní přijet fakt rychle... Kolik máte teď na Scorpionu motohodin?
Re: Kramer vs Dieci
Tak to je dobře, že alespoň někde to trochu funguje. Teď na něm je asi 7800 mth. Kupoval se asi při 6900 mth. Díky centrálnímu mazání nejsou nikde nijak významné vůle, jelikož je pravidelně mazán. Jediné místo, kde byli vůli, bylo vepředu na rameni v zaklápění, kam není nataženo centrální mazání, takže to se nechalo opravit. Pouzdra bychom si vyměnili sami, ale už tam žádná nebyla, muselo se to vyvařit a vyfrézovat. Centrální mazání doporučuji dát. Sice stojí asi 80 000 , ale pozdější opravy stojí víc.
Máme vzadu dvouhadicové brzdy přívěsu, ale taháme ho za tím pouze v nejnutnějších případech a ještě prázdný. Myslím si, že té převodovce to neprospívá.
Máme vzadu dvouhadicové brzdy přívěsu, ale taháme ho za tím pouze v nejnutnějších případech a ještě prázdný. Myslím si, že té převodovce to neprospívá.
Re: Kramer vs Dieci
Škoda že ho nemáte od nova a nevíte tedy co se za těch 7000 motohodin událo... My budeme chtít dozadu brzdy taky, ale jak říkáš jen občas se popoveze vlek s osivem či hnojivem na pole... Centrální mazání si asi nedáme, budeme se strojem dělat cca 300 motohodin za rok a na údržbu jsme ve firmě všichni zodpovědní...
Re: Kramer vs Dieci
My víme co s manipulátorem dělali. Máme přesný soupis údržby a servisních zásahů. Bylo to předtím na kompostárně v Rakousku a jezdil s tím nejspíš zodpovědný a pečlivý člověk. V 5500 měnili převodovku, v 6200 měnili zadní půlku nápravy. Jinak nějaký drobnosti. Tohle byli asi největší zásahy, jinak nějaký čidla a drobnosti. Na motoru jsme až my loni dělali palivovku, protože nám někdo nejspíš něco nalil do nádrže.
My s tím taky děláme tak 300-400 mth. za rok. Ale potřeba to je. Už jenom kvůli skládání balíků.
My s tím taky děláme tak 300-400 mth. za rok. Ale potřeba to je. Už jenom kvůli skládání balíků.
Re: Kramer vs Dieci
Nazdar, mam DIECI agri plus asi rok a 250 mth. Je tam motor iveco a prevodovka powershift. Na vyskusanie som mal aj ten mensi model s motorom kubota a hydrostatom. Na ovladanie bol daleko prijemnejsi ten mensi, ako pisete stale stojim na brzde. Ja som vybral powershift kvoli tomu ze mam dlhu halu a nakladam vonku a poweshift bol daleko rychlejsi. Za dalsie k tomu malemu sa nedala objednat 2.5 kubikova lopata a to bolo u mna podmienkou. Modely s motorom kubota maju dpf filter a s ivecom zas mocovinu.
S nakladacom je celkovo spokojnost , porovnat s konkurenciou ho neviem, mal som len hon 053.
Nastvali ma dve veci, po 150mth komplet zodraty brit lyzice, asi to je zo starych hrncov vyrobene.
Druha vec umiestnenie olejoveho chladica a intercoolera, bordel a hlavne drobne kamienky koleso hadze presne nane a kamienky su zaseknute v lamelach, nejde to vyfukat. Keby vyberam znova tak asi JCB.
S nakladacom je celkovo spokojnost , porovnat s konkurenciou ho neviem, mal som len hon 053.
Nastvali ma dve veci, po 150mth komplet zodraty brit lyzice, asi to je zo starych hrncov vyrobene.
Druha vec umiestnenie olejoveho chladica a intercoolera, bordel a hlavne drobne kamienky koleso hadze presne nane a kamienky su zaseknute v lamelach, nejde to vyfukat. Keby vyberam znova tak asi JCB.
Re: Kramer vs Dieci
jozef1975 píše:Nazdar, mam DIECI agri plus asi rok a 250 mth. Je tam motor iveco a prevodovka powershift. Na vyskusanie som mal aj ten mensi model s motorom kubota a hydrostatom. Na ovladanie bol daleko prijemnejsi ten mensi, ako pisete stale stojim na brzde. Ja som vybral powershift kvoli tomu ze mam dlhu halu a nakladam vonku a poweshift bol daleko rychlejsi. Za dalsie k tomu malemu sa nedala objednat 2.5 kubikova lopata a to bolo u mna podmienkou. Modely s motorom kubota maju dpf filter a s ivecom zas mocovinu.
S nakladacom je celkovo spokojnost , porovnat s konkurenciou ho neviem, mal som len hon 053.
Nastvali ma dve veci, po 150mth komplet zodraty brit lyzice, asi to je zo starych hrncov vyrobene.
Druha vec umiestnenie olejoveho chladica a intercoolera, bordel a hlavne drobne kamienky koleso hadze presne nane a kamienky su zaseknute v lamelach, nejde to vyfukat. Keby vyberam znova tak asi JCB.
Zjisti si reference na JCB, už to není co to bývalo. Za mě již nikdy více.
Re: Kramer vs Dieci
Ja som myslel ze JCB je to naj co sa da kupit.
Povodne som mal kupit tuto znacku. Bola dohodnuta cena
90 000 e a ked som prisiel podpisat kupnu zmluvu tak zrazu tam bolo
+ 2500e lyzica
+1250 paletizacne vidly
Tak som sa zvrtol na pate a kupil v agroservise dieci.
Povodne som mal kupit tuto znacku. Bola dohodnuta cena
90 000 e a ked som prisiel podpisat kupnu zmluvu tak zrazu tam bolo
+ 2500e lyzica
+1250 paletizacne vidly
Tak som sa zvrtol na pate a kupil v agroservise dieci.
Re: Kramer vs Dieci
Že je JCB nejlepší na trhu se teda opravdu nemyslím. Když si s tím občas nakládám na jedné kompostárně, kam jezdím rozmetat, tak mi hydraulika připadá docela pomalá oproti scorpionu. 6e je motor slabý, za to nemůže nakladač, ale specifikace,i ta hydraulika by byla rychlejší kdyby tam bylo výkonnější čerpadlo, ale co vím tak agriXtra je nejvyšší výbava tak počítám, že tam bude nejšilnější čerpadlo, které dělají. Zatím je pro mne ve všech pohledech nejlepší Kramer.
Re: Kramer vs Dieci
roman7711 píše:Že je JCB nejlepší na trhu se teda opravdu nemyslím. Když si s tím občas nakládám na jedné kompostárně, kam jezdím rozmetat, tak mi hydraulika připadá docela pomalá oproti scorpionu. 6e je motor slabý, za to nemůže nakladač, ale specifikace,i ta hydraulika by byla rychlejší kdyby tam bylo výkonnější čerpadlo, ale co vím tak agriXtra je nejvyšší výbava tak počítám, že tam bude nejšilnější čerpadlo, které dělají. Zatím je pro mne ve všech pohledech nejlepší Kramer.
JCB je dnes smutný příběh: zoufalý servis, nedostatky konstrukčního charakteru, materiály skoro jako recyklovane, stroje sjíždí z montážní linky nedodělané. Prostě uživatelsky nekonfortni.
Re: Kramer vs Dieci
Myslel jsem si, že JCB je nejlepší na trhu, my jsme ho vyloučili kvůli hydrodynamice (Powershift), ale podle vašich příspěvků už to není co to bývalo... Takže podle Vás pokud chci hydrostat, tak co koupit? Myslím, že hydrostat dělají tyto firmy: Dieci, Kramer, Merlo...
Re: Kramer vs Dieci
Hydrostat dělá ještě Liebherr, což je nový Scorpion, taky nevypadá špátně. Před pěti lety jsem se s ním svezl a docela mě překvapil. Zkusil bych zavolat U+M servis, jestli mají předváděcí a vyzkoušet. Měli jste půjčeného Kramera? Jinak, kdybych se rozhodoval jaký hydrostat tak bych volil Kramer nebo Liebherr. Jeden je z Německa a druhý z Rakouska. Už jen kvůli dílenskému zpracování jim věřím víc jak Italovi. Navíc dodávka náhradních dílů bude podle zkušeností určitě také na lepší úrovni , ale nemusí to být pravidlem.
Re: Kramer vs Dieci
tomous píše:Nejsu si jistej,ale nedává Manitou i hydrostat?
Nevím jak ty nové, ale jezdil jsem se starším 845-120 a 732-120 a ty mají normálně hydrodynamiku. Ale kvalty se u nich řadí nornálně pákou se spojkovým tlačítkem na hlavici fofr klacku. Ta 845 má 4 rychlosti a ta 732 3 nebo 4, na té jsem jen zaskakoval tak si nejsem jistý. Ale jak říkám jsou to starší modely a dneska to může být jinak.
Re: Kramer vs Dieci
Manitou nabízí jak hydrodynamiku tak hydrostat, čtyři typy převodovky , hydrodynamiku s mechanickou 4.stupňovou převodovkou nebo 5.stupňový Powershift a dvě verze hydrostatu , tři verze hydrauliky 100-170 l více zde [url]newag.manitou.com/[/url]
Re: Kramer vs Dieci
Už jsem byl nucenej si udělat takovýhle přehled, jelikož se fakt nemůžu rozhodnout co koupit. Někdo mi říká, že na 300 hodin za rok mi bude stačit Dieci, navíc je o 400 000 levnější... Ale prostě ten manipulátor chci, aby mi vydržel 30 let a tak chci koupit něco pořadnýho a na cenu se tak neohlížet... Kdyby měl ten Kramer lepší a hlavně dostupnější servis, jako je třeba ten agrozet, tak neváhám...Ten servis je pro mě důležitej a ten Daňhel fakt nevím. Taky je Daňhel šíleně drahej, jen za výjezd k zákazníkovi si účtujou 1000 Kč. Taky si říkám ještě co se týče toho servisu, tak John Deere koupil nějakej podíl Krameru a proto ho prodává, takže Strom to bude tlačit po svých distributorech (tedy i agrozet) Ale agrozet o kramerech nechce slyšet ani slovo, říkají, že prodávají Dieci a nic víc nechcou... Ale třeba jim to Strom dá befelem a nic jinýho jim nezbyde... Takže třeba bych to 3 roky vydržel u Daňhelů a pak by to dělal agrozet, až kramera přijmou pod svá křídla. Pan Fiala ze stromu, kdyby to četl, by mi mohl odpovědět:)
Dieci Kramer
Motor Iveco 152 hp 4,5 litru Motor Deutz 136 hp 3,6 litru
Nosnost 4 000 kg Nosnost 4 400 kg
Průtok 210 l.min-1 tlak: 230 bar Průtok 140 l.min-1 tlak: 260 bar
Nemá filtr pevných částic Má filtr pevných částic
Nemá hydraulický asistent Má hydraulický asistent
Nemá automatické zasouvání Při spouštění břemene, automatické zasouvání ramene
Nemá automatické vyklepávání lopaty Má automatické vyklepávání lopaty
2 chladiče: vzadu motor, na straně hydraulika 1 kombinovaný chladič pro olej a fridex
Hmotnost 7 700 kg Hmotnost 8 100 kg
Nápravy: Dana Spicer Nápravy Carraro
Olej Dieci Olej John Deere Hy-gard
Nemá mazničky v jednom místě Má mazničky svedené do1 místa
Nemá EcoSpeed Má EcoSpeed (snížení otáček v 40 km.hod-1)
Italský stroj Německý stroj
O 400 000 levnější O 400 000 dražší
SERVIS AGROZET SERVIS DAŃHEL
Nádrž nafta/adblue: 180/27 l Nádrž nafta/adblue: 180/13 l
Dieci Kramer
Motor Iveco 152 hp 4,5 litru Motor Deutz 136 hp 3,6 litru
Nosnost 4 000 kg Nosnost 4 400 kg
Průtok 210 l.min-1 tlak: 230 bar Průtok 140 l.min-1 tlak: 260 bar
Nemá filtr pevných částic Má filtr pevných částic
Nemá hydraulický asistent Má hydraulický asistent
Nemá automatické zasouvání Při spouštění břemene, automatické zasouvání ramene
Nemá automatické vyklepávání lopaty Má automatické vyklepávání lopaty
2 chladiče: vzadu motor, na straně hydraulika 1 kombinovaný chladič pro olej a fridex
Hmotnost 7 700 kg Hmotnost 8 100 kg
Nápravy: Dana Spicer Nápravy Carraro
Olej Dieci Olej John Deere Hy-gard
Nemá mazničky v jednom místě Má mazničky svedené do1 místa
Nemá EcoSpeed Má EcoSpeed (snížení otáček v 40 km.hod-1)
Italský stroj Německý stroj
O 400 000 levnější O 400 000 dražší
SERVIS AGROZET SERVIS DAŃHEL
Nádrž nafta/adblue: 180/27 l Nádrž nafta/adblue: 180/13 l
Re: Kramer vs Dieci
Neďaleko majú Dieci / pracuje na troch farmách a vraj sa na ňom strašne veľa veci vymenilo, že je to šrot. Ale zase pracuje veľa tak sa neni čomu čudovať. Ak chcete kvalitku tak niečo iné. U nás majú poväčšine Manitou...skusil by som tam.
Aj traktor je len stroj....
Re: Kramer vs Dieci
Na Merlo jsem moc dobrý reference neslyšel... A co se týče Manitou, tak já chci hydrostatickou převodovku (né Powershift) a to nevím jak Manitou dělá či nedělá. Myslím, že dělá oboje, ale co jsem tak slyšel kladný reference na Manitou, tak spíš na ty Powershifty... A navíc servis od Manitou máme dost daleko, takže to určitě ne... Fakt jde spíš o to, jestli Dieci nebo Kramer, co myslíte vy?:)
Re: Kramer vs Dieci
Dobrý večer ,
John Deere žádný podíl Krameru nekoupil , pouze Kramer s JD uzavřel "strategické" partnerství , protože po rozchodu z Claasem ztratil významnou část prodejní a servisní síťě , JD tuto ztrátu dokáže dostatečně kompenzovat a jako bonus si doplní vhodně sortiment .
Jak jste si mohli všimnout , Kramer stejně jako Weidemann používá znak se stylizovaným W a N což je znak Wacker Neuson Group , jehož jsou i výše jmenovaní součástí.
Ohledně volby mezi Dieci nebo Kramerem jsou tyto stroje celkem srovnatelné , před nějakou dobou jsme porovnávali Dieci ještě s JCB , Merlem a Scorpionem a zrovna Dieci a Merlo dopadly u obsluh velmi dobře, Dieci mělo bezkonkurečně nejlepší hydrauliku.
John Deere žádný podíl Krameru nekoupil , pouze Kramer s JD uzavřel "strategické" partnerství , protože po rozchodu z Claasem ztratil významnou část prodejní a servisní síťě , JD tuto ztrátu dokáže dostatečně kompenzovat a jako bonus si doplní vhodně sortiment .
Jak jste si mohli všimnout , Kramer stejně jako Weidemann používá znak se stylizovaným W a N což je znak Wacker Neuson Group , jehož jsou i výše jmenovaní součástí.
Ohledně volby mezi Dieci nebo Kramerem jsou tyto stroje celkem srovnatelné , před nějakou dobou jsme porovnávali Dieci ještě s JCB , Merlem a Scorpionem a zrovna Dieci a Merlo dopadly u obsluh velmi dobře, Dieci mělo bezkonkurečně nejlepší hydrauliku.
Re: Kramer vs Dieci
Dieci neni zly stroj, ale ja ho mozem posudit len za tych par mth co ho mam. Aka bude spolahlivost netusim. Ty si pozri aj spracovanie obidvoch strojov. Ked das dole dekle pri prvej udrzbe budes prekvapeny. Neviem ako kramer ale u dieciho su kable a hadice krizom krazom taky typicky talian. To si pri kupe nevsimnes. Podla mna mozny zdroj poruch v buducnosti ale mozno sa mylim. Dalsia vec to centralne mazanie u kramera, podla mna super vec, ja si u dieciho niekedy pripadam jak kamzik. Este som zabudol ze nakladac mi nejde uvadzanych 40km/h ale len 34. Mozno u vs to bude ine ja mam ps. Mne to nevadi kedze je 99% v hale.
Re: Kramer vs Dieci
Také záleží na modelu, Kramer má většinou konkrétní model daný tzn. jeden motor, převodovka-pojezd, hydraulika nic co by šlo konfigurovat . Dieci má sortiment podstatně širší a většinou jde volit mezi více motory , u některých modelů lze volit mezi hydrodynamikou a hydrostatem nebo různě výkonné hydrauliky.
Příspěvků: 25
• Stránka 1 z 1
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník