Založení plantáže na vánoční stromky

Příspěvky: 2
Registrován: 06 pro 2011 13:26

Založení plantáže na vánoční stromky

Příspěvekod W.D.M. » 06 pro 2011 13:40

Dobrý den,
mám větší zahradu (políčko) a chtěl by si na ní vysadit pár jehličnanů, které mi budou sloužit v budoucnu jako vánoční stromky. Chtěl by poradit, v jaké vzdálenosti od sebe můžu jednotlivé druhy sadit, aby se vzájemně nezastiňovali.
Budu rád za každou radu. Jsem v tomto směru začátečník.

Děkuji

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: Založení plantáže na vánoční stromky

Příspěvekod poulm » 12 pro 2011 08:59

Záleží,jak velké ty stromky chceš mít,než je budeš řezat.
Já jsem teď někdy na podzim sadil kolem plotu zahrady cca 100 smrkových stromků a dal jsem je od sebe cca 1-1,2m, ale jestli chceš mít stromky pěkné,tak je dej od sebe i víc,klidně i 1,5-2m,aspoň se ti budou líp obsekávat sekačkou.
Čím hustěji se dají k sobě,tím rychleji jdou do výšky.Na jaře budu sadit dál,protože mám hodně dlouhý plot a na jednom úseku chci mít živý plot ze smrčků kvůli žhavým očím sousedů,takže tam to budu sadit od sebe okolo 0,5m ve dvou nebo třech řadách,ať to vyjede co nejrychleji do výšky a nechám to jít až na 4m,prostě chci mít neprůhlednou stěnu 8)
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Příspěvky: 2
Registrován: 06 pro 2011 13:26

Re: Založení plantáže na vánoční stromky

Příspěvekod W.D.M. » 13 pro 2011 11:42

Ahoj,
díky za odpověď, stromky by chtěl pěstovat do výšky maximálně dvou metrů, a druhy: smrk, borovice, jedle, douglaska ...
Dík
W.D.M.

Příspěvky: 1
Registrován: 06 lis 2015 11:44

Re: Založení plantáže na vánoční stromky

Příspěvekod coleopter274 » 08 lis 2015 02:43

Dobry den,