Trocha teorie o huštění pneu

Jak jste spokojen s pneumatikami Michelin?

Maximálně spokojen
16
35%
Spokojen
13
28%
Neřeším to
10
22%
Nespokojen
6
13%
Maximálně nespokojen
1
2%
 
Celkem hlasů : 46
Uživatelský avatar
Příspěvky: 122
Registrován: 02 led 2007 19:22
Bydliště: Vlašim

Trocha teorie o huštění pneu

Příspěvekod Marek Fikejs » 06 led 2007 16:30

Mám takovou myšlenku a rád bych si udělal přehled o tom, do jaké míry řešíte huštění pneumatik pro různé využití (doprava, lehké polní práce, těžké polní práce) - poměr zatížení/huštění. Zkušenosti s různými výrobci a typy pneumatiky apod.

Příspěvky: 133
Registrován: 11 zář 2007 10:47
Bydliště: kladensko

Příspěvekod vsvarc » 17 zář 2007 10:46

myslím, že správný tlak v pneu je stejně důležitý jako hladina oleje v motoru a proto ho docela často kontroluji
a co se přizpůsobování tlaku zátěži a povaze práce týká tak nejlépe to má asi vyřešené michelin s pneu XeoBib - tam je pro většinu operací jednotný tlak 1 bar a je po přemejšlení :)
zemědělství není práce, ale styl života

Příspěvky: 6
Registrován: 27 lis 2007 16:35

Příspěvekod Klausklaus » 27 lis 2007 16:56

Tak nevím, jestli výhoda Michelinu v nízkých tlacích je skutečně pravdivá.
Kamarád hustil Mich(650/65R38) na 1.0bar a na silnici mu to plavalo. Je to pravda, nebo ne ? Má někdo větší zkušenost s použitím nižších hustících tlaků,
respektive přesně takových jako se uvádí v katalozích Michelin ?

Příspěvky: 133
Registrován: 11 zář 2007 10:47
Bydliště: kladensko

Příspěvekod vsvarc » 28 lis 2007 07:29

tak za prvé: je duležité říct jaký typ pneu měl protože na jeden bar se hustí akorát XeoBiby a s tima na silnici problém nemám
a za druhé:
hlavní využití traktorových pneumatik je na poli a ne na silnici... pokud chce člověk mít ideální podmínky na poli i na silnici musí tlak měnit podle potřeby(v každém katalogu je u jednotlivých tlaků také napsáno při jaké zátěži a rychlosti se na takový tlak hustí) a na to se nejlépe hodí plynulá změna tlaku v pneu...
zemědělství není práce, ale styl života

Příspěvky: 6
Registrován: 27 lis 2007 16:35

Příspěvekod Klausklaus » 09 led 2008 14:09

Pokud vím, tak 650/65 R 38 MULTIBIB pro rychlost 40km/h a při zatížení zatížení na kolo cca 3300kg.

Příspěvky: 3
Registrován: 15 úno 2008 20:29

Re: Trocha teorie o huštění pneu

Příspěvekod Bohmacek » 06 čer 2008 22:26

Kde schrastím ten katalog

Příspěvky: 15
Registrován: 14 pro 2007 18:59

Re: Trocha teorie o huštění pneu

Příspěvekod Michal CZ » 11 led 2009 23:07

Zkuste toto:
http://www.michelinag.com/agx/en-US/htbuyt/htbuyt.jsp
Tam jsou odpovědi úplně na vše kolem pneu. Budete se určitě všichni divit při jak nízkých tlacích je možno pracovat. Určitě budete nyní všichni upouštět pneu! :P

Příspěvky: 52
Registrován: 05 črc 2010 20:45

Re: Trocha teorie o huštění pneu

Příspěvekod jenik.p » 17 říj 2010 20:10

Já mám na J7720 vzadu tupláky o rozměru 620/70R42 foukané na 0,8bar. Jezdim stim už 3roky a neni jediný problém

Příspěvky: 264
Registrován: 28 lis 2006 21:47
Bydliště: českobudějovicko

Re: Trocha teorie o huštění pneu

Příspěvekod václav » 18 říj 2010 22:41

Já používám na Fendt 924 při tuplákách vzadu 650/65R42 tlak taky 0,8 bar, zprvu jsem měl obavy abych při přejezdu kolejí po Lexech po mokru nebo stoky s diskerem nebo sečkou některou nevyfouk ale není s tim problém. Ve předu dávám na vnitřní pneu 1,5 baru jinak to nechce na pevné podložce zatočit. Venkovní 0,8 bar. Mám na nich už skoro 11000 hodin a ještě něco zvládnou. Na tuplákách jezdím tak 30% času, na solo orám, seču a něco málo doprava.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 522
Registrován: 08 led 2006 00:49
Bydliště: okolí Litovle

Re: Trocha teorie o huštění pneu

Příspěvekod libor » 19 pro 2014 20:57

Michelin dal na Google play kalkulátor MICHELIN Pressure Calculator
https://play.google.com/store/apps/deta ... calculator

Uživatelský avatar
Příspěvky: 264
Registrován: 05 bře 2006 19:50
Bydliště: Jižní Morava

Re: Trocha teorie o huštění pneu

Příspěvekod Jan » 02 led 2015 23:34

Trelleborg to tam má taky Trelleborg Load Calculator TLC a dá se to přepnout do češtiny
https://play.google.com/store/search?q= ... org&c=apps
Jenom jsou tam dvojí,jedno je vydané v říjnu to počítalo cifry že by ty pneu byly nepoužitelné. Pak je tam to samé vydané v listopadu a to již funguje bez problémů.

Příspěvky: 873
Registrován: 29 srp 2013 17:47

Re: Trocha teorie o huštění pneu

Příspěvekod skacel99 » 04 úno 2015 19:44

Dá se někde splašit tabulka huštění a únosnosti traktorových pneu Mitas? Potřebuju na 10540 kvůli secí mašině podhustit,ale nevím o kolik.Aktuálně kvůli převážně nesenému nářadí foukám tuším na 1,2

Uživatelský avatar
Příspěvky: 522
Registrován: 08 led 2006 00:49
Bydliště: okolí Litovle

Re: Trocha teorie o huštění pneu

Příspěvekod libor » 04 úno 2015 20:49


Příspěvky: 873
Registrován: 29 srp 2013 17:47

Re: Trocha teorie o huštění pneu

Příspěvekod skacel99 » 03 úno 2017 10:16

Zdravím. Trochu to tu oživím. U každé pneumatiky se píše únosnost. Jak se ale přepočítává? Uvádí se někde poměr hmotnosti traktorů předek/zadek?
A ještě jedna věc - u návěsu je uvedeno zatížení závěsu 2500 kg. To se uvádí při plné tonáži?
Rád bych se totiž konečně dopočítal,na kolik by se měly pnematiky ve výsledku foukat. Doteď se to řešilo tak nějak podle oka,aby to moc neklečelo.
Máme Forterry,obuté na Mitasech a zadek se při neseném nářadí a v návěsu fouká na 1,6,ale zdá se mi to hodně.
Dám příklad: Z 10540 váží zhruba 5,5 tuny.Při rozložení váhy 50/50 váží zadek traktoru 2750 kg + návěs ho dotěžuje 2500 kg. to je zátěž na 1 kolo 2625 kg. Počítám to dobře?

Příspěvky: 1109
Registrován: 14 lis 2009 15:49

Re: Trocha teorie o huštění pneu

Příspěvekod slava » 03 úno 2017 13:58

nepocitas ,protože se přes paku zavesu nadlehci predek a o toto nadlehceni se ještě vic zatizi zadek aby to vyslo jaks to spocital tak by svisle zatizeni zavesu muselo působit v ose zadnich kol

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Trocha teorie o huštění pneu

Příspěvekod bold » 03 úno 2017 15:22

Je to trošku složitější. Traktor má dvě osy. Pokud do toho chceš zahrnovat odlehčení předku vlivem zatížení závěsu, tak je potřeba vzít vzdálenosti od zadní osy. Vzhledem k tomu, že vzdálenost závaží v přední části, je mnohem větší než osa závěsu, tak bych moc neřešil "přepákování"
Každopádně k huštění. V návodu je uvedeno zatížení traktoru jak u přední osy, tak u zadní osy. Výrobce pneu má rovněž tabulky huštění a zátěže. Takže vezmu váhu stroje, rychlost jakou budu pracovat a mám doporučené huštění.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 873
Registrován: 29 srp 2013 17:47

Re: Trocha teorie o huštění pneu

Příspěvekod skacel99 » 03 úno 2017 15:48

Pokusím se najít ty návody k obsluze.
Nicméně tam bude velice rozdílná hodnota při různých rychlostech. Když budu mít ideální tlak při polní práci kolem 10 km/h,bude to už na nic při přepravě po silnici při 30 km/h. Bude teda optimální řídit se hodnotou při 20 km/h jako střed,nebo to foukat rovnou pro polní rychlost? Beru běžný traktor,který je jak do polních prací,tak občas potáhne nějakou vlečku po silnici.
Jinak Mitas překopal značení pneumatik takže těžko budu dohledávat,co tam vlastně mám podle současného značení. Když to bylo RD 01-05,bylo to jednodušší :D

Uživatelský avatar
Příspěvky: 32
Registrován: 05 zář 2010 10:28

Re: Trocha teorie o huštění pneu

Příspěvekod Jocker » 03 úno 2017 16:07

Zdravím, Mitas má prehlednou aplikaci do telefonu.

Příspěvky: 873
Registrován: 29 srp 2013 17:47

Re: Trocha teorie o huštění pneu

Příspěvekod skacel99 » 03 úno 2017 16:11

To je super,když mám normální hloupej mobil :lol:

Uživatelský avatar
Příspěvky: 32
Registrován: 05 zář 2010 10:28

Re: Trocha teorie o huštění pneu

Příspěvekod Jocker » 03 úno 2017 16:42

Aha, tak to raději najít ty návody... :D

Příspěvky: 1109
Registrován: 14 lis 2009 15:49

Re: Trocha teorie o huštění pneu

Příspěvekod slava » 03 úno 2017 17:30

bolde ja vim ze ta vzdalenost není az tak velika ale i ten 1 m co je ten zaves od zadni osy muze udelat rozdlil třeba 200 kg i vic a vzhledem k tomu ze skacel99 to pocita i na presnost 5 kg tak jsem to chtěl ujasnit

Příspěvky: 873
Registrován: 29 srp 2013 17:47

Re: Trocha teorie o huštění pneu

Příspěvekod skacel99 » 03 úno 2017 17:32

Napsal jsem numero,co mi vylezlo z kalkulačky,zase to tu nepřehánějte. Jde mi hlavně o to,podle čeho se řídit

Příspěvky: 477
Registrován: 24 dub 2015 10:30

Re: Trocha teorie o huštění pneu

Příspěvekod tonik » 03 úno 2017 17:45

Nechci nikomu do toho kecat, není jednoduší zajat na váhu ?
Zvážit předek, zadek a potom stejně s nářadím, zapsat si hmotnosti a pak jen podle stroje foukat nebo upouštět.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Trocha teorie o huštění pneu

Příspěvekod bold » 03 úno 2017 18:36

No nevím. Já osobně pneu nedofoukávám a neupouštím. I když vím, že by to bylo ideální. Každopádně si tady asi nikdo nebude hrát na nějaké gramy. Každopádně platí úměra, čím vyšší zatížení, tím vyšší tlak a stejně tak při rychlostech. Každá pneu, má maximální hustící tlak uveden na bočnici. Ideální je najít stránky výrobce a tam dohledat konkrétní pneu- kde jsou uvedeny všechny potřebné údaje. Navíc se dá sehnat i pěkná brožurka třeba od mitasu- kde je kompletní sortiment pneumatik, včetně značení, převodů jednotek, rozdělení do skupin a přehled huštění.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Uživatelský avatar
Příspěvky: 370
Registrován: 13 dub 2010 21:08

Re: Trocha teorie o huštění pneu

Příspěvekod winis » 03 úno 2017 20:38

Snažim se pbčas s tlakama pracovat, ale vědu v tom většinou nehledám. Zatížení náprav beru pohotovostní hmotnost v tp rozdělim 40:60, plus závaží vpředu a nářadí vzadu. Na tažené stroje-secí mašina dávám na zadek kolem 1 bar, na nesené stroje-terrano kolem 1,5. Na předku mám 0,8-1,2 max. Michelin Multibib. Na druhem srovnatelnem traktoru Dneproshiny na zadku foukam o 0,5 a Mitasky na predku tak o 0,3 víc, ty gumy sou k nicemu, nejradsi bych je vyhodil....

Příspěvky: 1109
Registrován: 14 lis 2009 15:49

Re: Trocha teorie o huštění pneu

Příspěvekod slava » 04 úno 2017 15:06

ja z toho také zadnou vedu nedelam dofoukam je když prestanou byt kulaty

Uživatelský avatar
Příspěvky: 264
Registrován: 05 bře 2006 19:50
Bydliště: Jižní Morava

Re: Trocha teorie o huštění pneu

Příspěvekod Jan » 04 úno 2017 15:47

A co záda,zatím slouží? Ono se když kvůli ničemu jinému, tak jen kvůli nim občas stojí zato se s těma tlaky pohrát.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Trocha teorie o huštění pneu

Příspěvekod bold » 04 úno 2017 16:56

Tak kulaty pneu jsem už dlouho neměl, vždy to dělá dole lavor. Hlavně trajdám po poli, takže je mám na spodní hranici tlaků.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Uživatelský avatar
Příspěvky: 636
Registrován: 24 bře 2011 12:18
Bydliště: Mrtník

Re: Trocha teorie o huštění pneu

Příspěvekod Mr.Equable » 04 úno 2017 19:18

Mě řikali, že by se měli dotýkat 3šípy podložky. Jinak se taky radši snažim foukat co nejmíň, aby to tolik nedrncalo.
Práce je to těžká, namáhavá a nikdy nekončící. Všichni jsme se pro ni rozhodli dobrovolně. Alespoň já jsem se rozhodl dobře. Do "fabriky" bych se nechtěl vrátit.

Příspěvky: 1109
Registrován: 14 lis 2009 15:49

Re: Trocha teorie o huštění pneu

Příspěvekod slava » 04 úno 2017 19:35

jasne ze je nenafoukam az do uplne kulatého tvaru chtěl jsem jen rict ze se ridim pohledem na kolo a ne pohledem na pneumeric když něco těžkého dam do zavesu a kola se vice zmacknou tak je proste dofouknu ty tri sipy to je takova pomucka a tu taky dodržuju

Další

Zpět na Pneumatiky a pásy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků