Konec soukromých zemědělců v Čechách a na Moravě?

Uživatelský avatar
Příspěvky: 135
Registrován: 01 kvě 2008 20:10
Bydliště: okres Klatovy

Konec soukromých zemědělců v Čechách a na Moravě?

Příspěvekod Pavel Toman » 09 led 2012 23:25

Zdravím Vás,
v posledních dnech jsem tady v tomhle fóru pročetl ,myslím, většinu témat na téma "Začít se jako soukromý zemědělec"
Jak to tak vidím, po všem co sem zjistil,viděl cenu techniky v bazarech, došel sem k závěru že...
...Začít dnes, skoro úplně od píky, je nemožné...
Pokud nepodědíte zaběhlý statek, nebo nemáte na kontě hodně ciferný číslo, nemá smysl se o to pokoušet.

Je mi 21, mám záhumenku, cca 1000m2, kde s frézama pěstuju obilí, brambory, kukuřici apod., Soukromě hospodařit by mě opravdu, opravdu bavilo, mám o to zájem, studuju na agronoma. Ovšem, bavila by mě hlavně ta rostlinná, toho bych se opravdu nebál, co se týče živočísný, tak když se soustředim, rozeznám krávu od bejka :D :wink: ale nebránil bych se to naučit. Hlavně si myslim, že dělat jenom rostlinnou (všude,ale v oblasti pošumavý) je poměrně risk, ta ŽV mi přijde jako taková "pojistka" když se třeba nevydaří dva roky po sobě sklizeň. Soukromě hospodařili prarodiče, kteří toho nechaly a začátkem 70. let šli do JZD, od té doby v tom nikdo nepokračoval. Takže pokud bych opravdu začal, bylo by to s vlastními 5ti hektary + pronajatá půda (s pronájmem cca další 20 -40 ha by tady zas takový problém nebyl). Techniku ale nemám žádnou, zázemí pro stroje dejme tomu, pro dobytek ne. Takže vyhlídky sou bídné.

Dal sem si to všechno dohromady a výsledek celkem depresivní :D Jak jsem dobře pochopil, dnes se z úplnýho ničeho začít nedá a budoucnost českýho soukromýho zemědělství je v lidech, kteří zdědí aspoň částečně fungující statek. Nebo se (snad) mýlím???

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Konec soukromých zemědělců v Čechách a na Moravě?

Příspěvekod bold » 10 led 2012 08:51