Sklízecí mlátičky Challenger

Uživatelský avatar
Příspěvky: 50
Registrován: 16 říj 2006 19:14
Bydliště: okolí Brna

Sklízecí mlátičky Challenger

Příspěvekod Michal » 12 lis 2006 22:12

Pište vše co víte z provozu těchto mlátiček.Určitě u nás někde sklízí.Tak jak jim to jde ?

Příspěvky: 592
Registrován: 04 bře 2006 22:09
Bydliště: Jižní Morava- Vysočina

Příspěvekod OŤAS » 14 lis 2006 18:43

To Michal. Zkus se zeptat kde mají Massey Ferguson Cerea na zkušenosti k tomu si přidej žlutou barvu a seš v obraze :D . Jinak by měli mít od letošních žní Challenger v Rousínově což je od tebe co by kamenem dohodil.Taky se můžeš pozeptat uživatelů mlátiček Laverda( to je ta nižší třída) , ale nejzajimavější asi bude nejvyšší třída v axiálech až se sem začnou dovážet GLEANERy ve žluté barvě. Až to tady bude dám vám všem vědět :wink:

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 14 lis 2006 20:46

No ale jinak MF Cerea špatná mlátička není? Nebo jo? Tady se o ní absolutně nediskutuje jakoby neexistovala:-))

Uživatelský avatar
Příspěvky: 50
Registrován: 16 říj 2006 19:14
Bydliště: okolí Brna

Příspěvekod Michal » 14 lis 2006 21:50

Tak Cerea by mě taky zajímala...
Mají ji a ještě 40 v Agross Dědice kam budem chodit (chodíme) na praxi... A budeme s nima jezdit :wink:
Takže ve druháku to pěkně po středisko rozjedu 8) už se těším :D

Příspěvky: 679
Registrován: 18 lis 2005 19:11

Příspěvekod Miro » 14 lis 2006 22:26

Cerea je fajn mašinka. To že sa o nej nediskutuje bude tým dosť malým počtom predaných kusov.

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 15 lis 2006 13:49

Možná i tym, že je u této značky zafixovaná vyšší poruchovost. Taky jsem se přikláněl k tomu názoru.
Letos jsem si ale zkusil novou 7278, s vylepšeným ovládáním a musím říct že se mi s ní jelo líp než s Lexionem. Jediny na co si stěžovaly tak byla spotřeba. Ale práce jakou dělaly tak byla kolikrát i lepší než po konkurenci. Co mě ale vadilo u tak vysypávání, to že je komín dole. Na příští rok má být už i typ 7280.

Příspěvky: 679
Registrován: 18 lis 2005 19:11

Příspěvekod Miro » 15 lis 2006 18:38

Mne bolo povedaný že na Morave (hlavne severnej) nemá MF servis tak to nikoho nezaujíma.
Komín dole nie je bohviečo ale zase sa s tým lepšie trafí do vlečky :lol: Škoda že zostal konštrukčne "rovnaký" vrchný diel dopravníkov a aj domlacovač. Ale aspoň že to má silné koncáky (aj keď made in Italy). :idea:

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 15 lis 2006 20:12

Já sem "testoval" ty co byly z Dvoru n/Ž, tam si je nemužou vynachválit. Je tam na to i servis tuším z Hlohovce ale možná se pletu, a když bylo třeba u nás tak Gordex bez problému i přes to že to nebyly jejich prodany. U Cerei si na koncáky nestěžovaly, problém neměly. Ani když jezdily v kopcích. Akorát se mi tam zdá že je tam vyrovnávání ktery moc nefunguje, že nevyrovná mlátičku třeba jak Hillmaster, prostě málo.

Příspěvky: 679
Registrován: 18 lis 2005 19:11

Příspěvekod Miro » 15 lis 2006 21:19

Cerea ktorá má 10-dierový disk (7276,78) už s tým problémy nemá. Na starých je normálka že zlomí zub na pastorku. (Mám to odložené na pamiatku :cry: ). Servis im robí Agrotrade Rišňovce pri Hlohovci, dobrá firma, dobrý sklad ND ale sú nehorázne drahý na ND. AutoLevel vyrovná na 100% minimálne toľko čo HiilMaster.
Neviem z čoho robia plechy ale má to nejakú slabú výdrž, aj na starom MF (konce dopravníkov, šneky, sitá v kukurici nič moc treba kukuričné a pod.). Tiež som nejako nepochopil prečo dali miesto na odber vzorky zo zásobníka zboku :roll: na starom to bolo elegantne vedľa kabiny, tiež čistenie chladiča je väčšia makačka ako na starom. :?

Příspěvky: 592
Registrován: 04 bře 2006 22:09
Bydliště: Jižní Morava- Vysočina

Příspěvekod OŤAS » 15 lis 2006 21:34

CEREA má svoji linku v tomto oddíle na další stránce, ale hodně pozapomenutou. Mně jenom nejde do hlavy jedna věc. Když si Němci od FENDTa nechali v Dronninborgu dělat první mlátičky tak je mněli upravené pro sebe. Hlavně měli komín na vysypávání vrchem, jak už je dnes prakticky standart , větší kabinu a lištu bez podávacích pásů a na Techagru už to zase byla" jen" CEREA na zeleno.

Příspěvky: 562
Registrován: 12 lis 2005 11:19
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod jirka » 15 lis 2006 21:41

Ale jo, tohle vám tu nechám. :) Cerea, Fendt, Challanger, je to jedna rodina takže nemusíte do správného vlákna. Mimochodem dnes sem jel kolem Agromexu a Agco Traderu a stálo jich tam pár. Jak těch, tak těch.

Příspěvky: 592
Registrován: 04 bře 2006 22:09
Bydliště: Jižní Morava- Vysočina

Příspěvekod OŤAS » 15 lis 2006 21:44

No jo musíme se smířit s tím že vedle JD, CNH. CLAAS je tady ještě AGCO.

Příspěvky: 679
Registrován: 18 lis 2005 19:11

Příspěvekod Miro » 16 lis 2006 22:15

Čo sa týka toho vrchného vysýpania - v Dánsku sa montovali aj Deutz Fahre (mám dojem že tiež v Randers) a myslím si že práve na toto sa použili diely z TopLiner-a do Fendta vrátane motora. Potom tam výrobu DF ukončil a presunuli vieme kam, bolo po vrchnom vysýpaní a máme červenú a zelenú Cereu :idea:

Uživatelský avatar
Příspěvky: 806
Registrován: 17 lis 2005 10:49
Bydliště: Blansko

Příspěvekod Petrrrr » 17 lis 2006 12:31

Vím o jedné z prvních Cereií u nás, která měla velké problémy s pojezdem. Na silnici, když se dal knipl uplně dopředu a kombajn se rozjel do plnejch, tak se zasekl a nešel vrátit zpět. Z kombajnu se tím stal prakticky nezvladatelnej stroj. Nevěděl si s tím rady ani servis z Německa. Do teď to není v pořádku. Naštěstí se s tím obsluha naučila jezdit. Jinak v Rostěnicích letos v létě byly tři Cerei 7278 ze Dvorů nad Žitavou, jak už se zde Honza zmínil, jezdily jak draci. V ležáku zvládaly s přehledem víc jak 30 hekatrů za den (to se jezdilo jen do devíti) a práce za nimi byla pěkná, aspoň dle mého.

Příspěvky: 211
Registrován: 18 úno 2006 22:54
Bydliště: Brno

Příspěvekod michal.Š » 19 lis 2006 00:12

Challenger se od cerey liší podstatnější změnou a hlavně v sání v chaldičích a použitém motoru. Cerea má už starší motor Sisu kterej zvládně 380PS, ktežto Challenger má novější motor Sisu, kterej aji s navýšením dokáže 407PS. Axiály Challenger se sem eště nedovezly, ale prej dovezou, no necháme se překvapit.

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 19 lis 2006 00:51

To mají stejny. Co ji mají v Dvorech tak měla taky už 400koní. A 20l/ha spotřebu. Motory to jsou stejny akorát Challenger by je měl mít pod značkou Challenger.

Příspěvky: 18
Registrován: 18 led 2006 20:16
Bydliště: Rajecké Teplice

Příspěvekod Peter » 19 lis 2006 13:19

Kabína ktorá je montovaná na kombajny od AGCO je maximálne pohodlná pre obsluhu. Keď som presadol z MF38 do lexiona550, tak som mal stále pocit, že mám zle zavreté dvere v tom hluku.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 74
Registrován: 18 pro 2005 20:07
Bydliště: SLOVAKIA

Příspěvekod maco » 19 lis 2006 17:12

NA 400 koňovy motor je to dobra spotreba iba 20l/ha

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 19 lis 2006 17:29

To jako vážně nebo ironicky?
15 - 20 l si totiž vzal i typ 7274.
No ale naproti tomu Challenger když se objevil v létě 2004 v Hrušovanech tak měl se záběrem přes 6m v pšenicích 14-15l s drcením.

Příspěvky: 679
Registrován: 18 lis 2005 19:11

Příspěvekod Miro » 19 lis 2006 19:46

Keď to žralo 20 l/ha tak to denne tankovali 600-700 litrov ? To sa mi nezdá. Starý Sisu motor do 300 koní si dá denne max. 350 litrov a to je extrém, obyčajne (265k) potiahne do 280.

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 20 lis 2006 00:10

Pokud se budem bavit ve vztahu k 7274, tam jsem nedodal že ta spotřeba byla převážně v kopcovitých podmínkách s drcením. Tedy 20l. V průměrných podmínkách 15-17l/ha.
7278, poslední typ, letos prvním rokem v provozu měly z Dvoru spotřebu 18-20l/ha. Sám jsem se divil že to je dost, i ten kluk co s ním jezdil měl před ním MF 40 a 38 a tolik co bral tento tak neměly ani první 7278.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 516
Registrován: 29 pro 2005 17:04
Bydliště: Louny

Příspěvekod Polci » 20 lis 2006 09:58

maco píše:NA 400 koňovy motor je to dobra spotreba iba 20l/ha


to je nějaká sranda... :lol: Pokud by mi žral kombajn tolik, tak jde z baráku. Teď děláme kukuřici s výnosem 14 t/ha, záběr 4,5 m a spotřeba 16,5 l a taky máme 400 koní. V obilí s lištou 7,5 m jsme na 14-15 l/ha s drcením.

Příspěvky: 679
Registrován: 18 lis 2005 19:11

Příspěvekod Miro » 20 lis 2006 19:19

Som rád že keď sa povie A tak sa povie aj B. Ja len aby tu nevznikal dojem že Cerea má spotrebu ako tank. Jeden kus s blbo naladeným motorom nič neznamená. Aspoň pre mňa.

Příspěvky: 82
Registrován: 14 lis 2005 18:59

Příspěvekod Zajíc » 20 lis 2006 21:26

To co tu napsal Maco tak to bych nebral vudec vážně ten už tu napsal takových blábolu a blbostí
20 l/ha je moc to se tom vyplatí najmout si služby než živit takovou mašinu co jsme jezdil na MF 40RS tak ta brala max 16litrů a když vezmu AFXe který ma 400 koní tak tam se pohybuji od 12-18 litrů v průměrně kolem 14,5l těch 18 litrů je extrém když půl dne jezdíš s uzávěrkoua za tebou půlmetrové koleje nebo když vyvážíš obilí na kraj pole přeba na půlkilomerovou vzdálenost.
podle me je prijatelná spotřeba na hektar do 16 litru s drcením

Příspěvky: 167
Registrován: 07 pro 2005 17:58

Joska

Příspěvekod Joska » 21 lis 2006 17:59

20l to je docela dost my jsme se letos s TFkou dostali na 13,5 litru/ha i s přejezdy.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 235
Registrován: 05 kvě 2007 14:49
Bydliště: SLOVAKIA-RADOšINA

Příspěvekod deutz215 » 24 čer 2007 14:04

a vedeli ste,že tieto kombajny(cerea v tých ostatných farbách je vlastne laverda s iným motorom a design-om
ked stroje tak jedine Deutz-Fahr a Fendt

Příspěvky: 208
Registrován: 02 pro 2006 15:53
Bydliště: Čížkovice 83

Příspěvekod Martin Hruška » 24 čer 2007 17:20

Pro Deutz215: Trochu oprava. Mlátičky MF Cerea z Dronigbornu v Dánsku jsou montovány v podobném provedení pro Fendt a CAT.

Laverda patří do jiné skupiny firem ( dělají traktory Landini a Mc Cormik).

Je v tom trochu džungle a občas se to plete.

Příspěvky: 208
Registrován: 02 pro 2006 15:53
Bydliště: Čížkovice 83

Příspěvekod Martin Hruška » 24 čer 2007 17:24

Protože jsem v roce 1998 byl v Breganze, kde sídlí závod vyrábějící Laverdy , tak to vím. Jinak zde se ještě před spojením Laverdy s Fiatem a následně New Hollandem vyráběly velice dobré mlátičky, speciálně svahové. Již za socialismu se k nám vozily.
Laverda má ve výrobě určitého typu mlátiček určitě tradici.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 235
Registrován: 05 kvě 2007 14:49
Bydliště: SLOVAKIA-RADOšINA

Příspěvekod deutz215 » 24 čer 2007 17:39

no možno to je tak, ale ked som bol na vstave v nitre tak som si všimol na fendt-e(kombajn), že má vzadu pri sytách štítok laverda a to isté som si všimol aj na fergusonoch a ospravedlnujem sa ale bolo to na MF BETA
ked stroje tak jedine Deutz-Fahr a Fendt

Příspěvky: 208
Registrován: 02 pro 2006 15:53
Bydliště: Čížkovice 83

Příspěvekod Martin Hruška » 24 čer 2007 20:21

Je to tak jak říkáš. Některé typy mlátiček se mohou a dělají u Laverdy.
Cerea u MF. To je strategie majitele firmy AGCO již několik let.

Další

Zpět na Challenger

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků