Spotřeba nafty v dopravě
Příspěvků: 60
• Stránka 2 z 2 • 1, 2
- Mr.Equable
- Příspěvky: 636
- Registrován: 24 bře 2011 12:18
- Bydliště: Mrtník
Re: Spotřeba nafty v dopravě
Svatá pravda. Pozoruju to už delší čas a zatim jsem nezjistil jak zjistit ono kurvítko a i ve stejné věci, ale u souseda má jiný tvar avšak funkcionálně je totožné.
Práce je to těžká, namáhavá a nikdy nekončící. Všichni jsme se pro ni rozhodli dobrovolně. Alespoň já jsem se rozhodl dobře. Do "fabriky" bych se nechtěl vrátit.
Re: Spotřeba nafty v dopravě
bold píše:všechno co je mladší 20let má přímo od výrobce nainstalované "kurvítko". což je věcička obvykle za pár korun, kterážto celé zařízení odstaví svým defektem. Demontáží tohoto se dosahuje vysoké životnosti. Najít výše uvedené zařízení jest však složité, do moderních strojů se instaluje soustava kurvítek na sebe vzájemně závislých.
Octavia 1,9sdi je mladší 20-ti let a nemá ho!
Re: Spotřeba nafty v dopravě
no jo, ale tady se zkoušel motor do WV (mimochodem jeden z nejlepších motorů co se jim povedl). Tudíž výrobce domontoval až do WV
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
- Mr.Equable
- Příspěvky: 636
- Registrován: 24 bře 2011 12:18
- Bydliště: Mrtník
Re: Spotřeba nafty v dopravě
No tak já mam octavii I 1.9TDI 4x4. Je to PDčko se 74kW a zatim (musim zaklepat) bez závady. Koupil jsem jí před 4mi lety se 160tis.najet a dnes má 225tis.Jediný co jsem dělal, tak sem dolíval naftu(pořád někam mizí a nepodařilo se zjistit kam ) a měnil jsem uložení předního stabilizátoru cca 300kč a spoustu nadávek při výměně. Jinak pouze pravidelný servis. Doufám, že zde ještě kurvítko nastaveno na delší kilimetrový proběh.
Práce je to těžká, namáhavá a nikdy nekončící. Všichni jsme se pro ni rozhodli dobrovolně. Alespoň já jsem se rozhodl dobře. Do "fabriky" bych se nechtěl vrátit.
Re: Spotřeba nafty v dopravě
Mám taky 4x4 74kw PD z roku 2003,koupena nová v čr a já ji koupil v 2007,měla najeto 93tis. nyní 230tis. a loni měněny kabely co vedou k tryskám.Jsou pod hlavou ventilů zasraný od oleje a přestali fungovat vstřiky.Kabely vyměněny za cenu kolem 2000tis. a zatím dál funguje.Ale až se to jednou pos..,tak to PD bude darda.Nebo ten zadek!!Proto jsem na podzim zakoupil sdi krátkou,zakoupena v čr,serviska do dneška najeto 320tis. a zatím bez jediné závady a to manželka už najezdila do práce 15tis.km!byla koupena jako náhrada za felicii1,9,která měla najeto 278tis.bez závad,ale shnila!!Takže až klekne PD,tak koupím ještě jednu sdi a mám do důchodu vystaráno.Akorát škoda,že nemůžu tahat těžký podvaly.Kamarád koupil nyní tuarega 2,5tdi za 140tis. plus dph r.v. někde kolem 2004 a má na kouli 3,5t!!!
- Mr.Equable
- Příspěvky: 636
- Registrován: 24 bře 2011 12:18
- Bydliště: Mrtník
Re: Spotřeba nafty v dopravě
Tak to mi taky štve, že je za ní pouze 1500kg vlek. Já mam 04ku a je pro Italský trh a byla před 4mi lety dovezena z "Dojčlandu" A za kolik peněz si měnil ty kabely? nemáš tam nějakou nulu na víc?
PS: Za kolik nafty jezdíš?
PS: Za kolik nafty jezdíš?
Práce je to těžká, namáhavá a nikdy nekončící. Všichni jsme se pro ni rozhodli dobrovolně. Alespoň já jsem se rozhodl dobře. Do "fabriky" bych se nechtěl vrátit.
Re: Spotřeba nafty v dopravě
Jo,všechny byli za dvojku!!No spotřeba je další problém já jsem schopnej jet kolem 6l,ale manželka klidně přes 7l!!Jinak dlouhodobý průměr 6,8l.U sdi je dlouhodobá 5,3l a to je taky hodně,ale prý byli dva typy převodovel a ta moje na 100km rychlost potřebuje na pětku 3000otáček a to je hodně!Táta má fabii kombi 2003 sdi a jezdí za 4,2l,ale taky to má takový línější a větší rozdíly mezi jednotlivýma rychlostma.Kámoš má 2004 tdi 66kw a má dlouhodobou 4,4l!!Hlavně vyměňuj olej a filtr vzadku!
Re: Spotřeba nafty v dopravě
auto které nemá minimálně 2 tuny nemá pro zemědělce význam...... jezdím sice za 11l nafty ale zas mám 3,5 tuny na tažném a 2,4 tuny železa kolem sebe, k tomu jest potřeba připočítat jednoduchost čepových trysek, komůrkový motor, mechanicky řazeno všechno, a hlavně, na nic není potřeba speciální vercajk, vše lze zvládnout gola sadou a šroubovákem.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
- Mr.Equable
- Příspěvky: 636
- Registrován: 24 bře 2011 12:18
- Bydliště: Mrtník
Re: Spotřeba nafty v dopravě
já umim jezdit i za 5,5 ale to je hóódně lehká noha, průměrně jezdim za 6,0 - 6,3. Z vlekem kolem 6,5-7 a ve městě za necelejch 8,0l/100km. točim necelejch 2000ot. na 6ku při 100km/h. Auto si nechávám servisovat a teorecky by autorizovaný servis měl dělat všechny úkony(Platim akorát práci a materiál mam za nákupku) jinak ostatní opravy dělam doma, nebo u známího mechanika, když je potřeba spec. nářadí. Až bude octavička dosluhovat tak bych chtěl tak něco takovýho, nejlépe nějakýho pickupa, ale když vidim, kam dneska spěje vývoj, že známej s "offradem" nedojede ani tam kam já teď s octavií a zastaví ho elektronika, že je přehřátá a musí chladit... ???? To přece neni auto do terénu. Hlavně s octávkou nemůžu...nechci na pole, tak aspoň trénuju fyzičku
Práce je to těžká, namáhavá a nikdy nekončící. Všichni jsme se pro ni rozhodli dobrovolně. Alespoň já jsem se rozhodl dobře. Do "fabriky" bych se nechtěl vrátit.
Re: Spotřeba nafty v dopravě
pokud něco zastaví elektronika tak to není offroad Takové ty řeči offroad byl jen pro vyvolené- dacia to změnila jsou opravdu jen idiotským reklamním tahem. Rovněž je třeba si to neplést s pohonem 4x4.
Každopádně já mám auto k práci, dovést lano k zapadlému traktoru, zapřáhnout vlek a dovést 1,5t podmítač od brna či 2t ledku (vlek si zatím půjčuju). pak to vysaju a vyrazím na dovču
Každopádně já mám auto k práci, dovést lano k zapadlému traktoru, zapřáhnout vlek a dovést 1,5t podmítač od brna či 2t ledku (vlek si zatím půjčuju). pak to vysaju a vyrazím na dovču
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
- Mr.Equable
- Příspěvky: 636
- Registrován: 24 bře 2011 12:18
- Bydliště: Mrtník
Re: Spotřeba nafty v dopravě
Když jsem kupoval auto, tak sem nepředpokládal, že budu potřebovat něco víc do terénu a ještě jezdila felicie(ta jakož to služebák je nejlepší teréní auto ) Jak už jsem řikal, další v pořadí bude nějakej offroad, jestli se půjde ještě sehnat.
Práce je to těžká, namáhavá a nikdy nekončící. Všichni jsme se pro ni rozhodli dobrovolně. Alespoň já jsem se rozhodl dobře. Do "fabriky" bych se nechtěl vrátit.
Re: Spotřeba nafty v dopravě
mám patrola Y61 předělaný na mechanické vstřikovací čerpadlo, je to poslední "kovadlina" kterou dělali. Kamarád má landcruisera v automatu, taky je spokojený, ale já jsem automat nechtěl z důvodu nákupu blbuvzdorného nenáročného auta.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: Spotřeba nafty v dopravě
Mám na vozidlo podobné požadavky a zatím jsem to vyřešil dodávkou Fiat Ducato 2,5D s Double kabinou pro 7lidí a korba valník s plachtou.V případě potřeby se tam dá krásně vyspat a na korbě poberu až 2t.
Před koupí jsem uvažoval i o Gaz Gazelle, ale jelikož do lesa už nejezdím,tak jsem od toho upustil.
Hlavně jsem vděčný,že v tom autě je jenom základní elektrika nutná pro provoz,podobná jako v Zetoru
Do zemedělství ideální auto,na korbu dám dvě kubíkovky DAMu a ještě poberu celou rodinu na výlet
Před koupí jsem uvažoval i o Gaz Gazelle, ale jelikož do lesa už nejezdím,tak jsem od toho upustil.
Hlavně jsem vděčný,že v tom autě je jenom základní elektrika nutná pro provoz,podobná jako v Zetoru
Do zemedělství ideální auto,na korbu dám dvě kubíkovky DAMu a ještě poberu celou rodinu na výlet
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: Spotřeba nafty v dopravě
S tou Felicií souhlasím.Je to nejlepší služební offroad.V okolí je mají ve 2 podnicích všichni agronomové a mění je cca po 2 - 3 letech provozu.
My jezdíme v Citroenu C15.Stojí to taky pár peněz a průchodnost v terénu úžasná díky velké světlé výšce.Letos před zimou jsme to obuli na Vraníky jede to jak tank A tonáž to má okolo 700 kg
K traktoru - přesný čísla spotřeby v dopravě jsem nikdy neměřil,ale nějaký srovnání mám.
O žních vozíme v průměru 20 km otočka.Dřív jezdila kombinace Forterra 12441 + 9t vlečka.Všichni víme,kolik se tam vleze. 3 roky máme v tomhle traktoře návěs Umega a vozíme kromě pšenice přesně 2x tolik,pšenice se dává okolo 15 tun. Spotřeba nafty na tunokilometr je mnohem menší. Ve vlečce se tankovalo cca každej druhej den,takže asi 80 litrů denně.(zhruba na 90-100 km) V návěsu to vychází zhruba jednou za 3 - 4 dny. Třeba řepka se vyřešila na 1 nádrž (cca 180 L,44 ha při průměrným výnosu 5,2 t/ha,vozilo se 12 tun,byl ještě jeden odvoz JD s Opavákem)
Protože se věčně nestíhá,jede se co silnice dovolí
My jezdíme v Citroenu C15.Stojí to taky pár peněz a průchodnost v terénu úžasná díky velké světlé výšce.Letos před zimou jsme to obuli na Vraníky jede to jak tank A tonáž to má okolo 700 kg
K traktoru - přesný čísla spotřeby v dopravě jsem nikdy neměřil,ale nějaký srovnání mám.
O žních vozíme v průměru 20 km otočka.Dřív jezdila kombinace Forterra 12441 + 9t vlečka.Všichni víme,kolik se tam vleze. 3 roky máme v tomhle traktoře návěs Umega a vozíme kromě pšenice přesně 2x tolik,pšenice se dává okolo 15 tun. Spotřeba nafty na tunokilometr je mnohem menší. Ve vlečce se tankovalo cca každej druhej den,takže asi 80 litrů denně.(zhruba na 90-100 km) V návěsu to vychází zhruba jednou za 3 - 4 dny. Třeba řepka se vyřešila na 1 nádrž (cca 180 L,44 ha při průměrným výnosu 5,2 t/ha,vozilo se 12 tun,byl ještě jeden odvoz JD s Opavákem)
Protože se věčně nestíhá,jede se co silnice dovolí
Re: Spotřeba nafty v dopravě
Takže jenom pro zajímavost....2011 jsem neměl kam vozit o žních ječmen...nakonec to dopadlo 15 km od nás...takže otočka 30km. Tahal jsem buď autovlek s asi 13 tunama a nebo dvě devítky s asi 12 tunama. Náš NH TL 100A měl po 3 otočkách skoro prázdnou nádrž (115l) Takže spotřeba v dopravě skoro 100l /100km... HNUS:-((( Ale zaplatilo se to:-) Myslím si, že náš Zetor 7711 Tunis, který jede 35km/h by vzal nafty mnohem míň...ale legálně se za něj dva plný vleky dát nesměj.. Přeci jenom je to trochu lehčí a vratší, z kopce bych se trochu bál..
Re: Spotřeba nafty v dopravě
no dva vleky legálně nesmíš i tak, pokud ovšem ten jeden nemá v TP zapsáno tažné zařízení
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: Spotřeba nafty v dopravě
To je taky věčné téma a z určitého pohledu taky nedořešené.
Většina starších vleků je od výroby vybavena zadním závěsem a je jeho nedílnou součástí,takže nevidím důvod proč by se nemohl použít,stejně jako na jiných strojích,třeba za taženou řezačkou,či vysokotlakým lisem atd.
Každopádně pokud máš dva vleky nabouchané obilím,tak v podstatě vždy jsi přes maximální celkovou hmotnost přívěsu pro daný traktor, jinak jsi dle zákona limitovaný pouze maximální délkou 22,5 a celkovou hmotností pro přívěs co je v TP a vleček můžeš mít kolik chceš.
Ono se dohromady nic neděje do doby než dojde k nějakému střetu nebo policajt bude chtít převážit soupravu.
Je to nekonečný boj s produktivitou a ekonomikou a často se riskuje, ale jde jen o to kdo má jakou odvahu
Klasika ve výkupu,časté fronty a dlouhé čekání,tak také zvažuji na příští rok jezdit tam se dvěma vlečkama ikdyž vím, že tím porušuji zákon, co víc dodat.
Co s týče spotřeby v dopravě tak je to individuální,ale jinak obecně má traktor vždy větší spotřebu něž třeba kamion,a je to potřeba brát na tunokilometry.Ta 77ka třeba má menší spotřebu,ale určitě nebude mít o moc menší spotřebu na odvezené tuny jak nějaký ten silnější traktor s autovlekem.
Navíc co jsem měl možnost vyzkoušet,tak spotřebu hodně ovlivní i jaké kola jsou na vleku.Ona ta naložená devítitunka na balonech má poměrně velký valivý odpor srovnatelný s autovlekem,na kterém vezu o polovinu víc
Většina starších vleků je od výroby vybavena zadním závěsem a je jeho nedílnou součástí,takže nevidím důvod proč by se nemohl použít,stejně jako na jiných strojích,třeba za taženou řezačkou,či vysokotlakým lisem atd.
Každopádně pokud máš dva vleky nabouchané obilím,tak v podstatě vždy jsi přes maximální celkovou hmotnost přívěsu pro daný traktor, jinak jsi dle zákona limitovaný pouze maximální délkou 22,5 a celkovou hmotností pro přívěs co je v TP a vleček můžeš mít kolik chceš.
Ono se dohromady nic neděje do doby než dojde k nějakému střetu nebo policajt bude chtít převážit soupravu.
Je to nekonečný boj s produktivitou a ekonomikou a často se riskuje, ale jde jen o to kdo má jakou odvahu
Klasika ve výkupu,časté fronty a dlouhé čekání,tak také zvažuji na příští rok jezdit tam se dvěma vlečkama ikdyž vím, že tím porušuji zákon, co víc dodat.
Co s týče spotřeby v dopravě tak je to individuální,ale jinak obecně má traktor vždy větší spotřebu něž třeba kamion,a je to potřeba brát na tunokilometry.Ta 77ka třeba má menší spotřebu,ale určitě nebude mít o moc menší spotřebu na odvezené tuny jak nějaký ten silnější traktor s autovlekem.
Navíc co jsem měl možnost vyzkoušet,tak spotřebu hodně ovlivní i jaké kola jsou na vleku.Ona ta naložená devítitunka na balonech má poměrně velký valivý odpor srovnatelný s autovlekem,na kterém vezu o polovinu víc
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: Spotřeba nafty v dopravě
musíš mít to tažné na vleku zapsané v TP, pak lze
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: Spotřeba nafty v dopravě
Já tomu rozumím,ale ve kterém předpise je to takhle nařízené?
V té staré době,kdy se ty vleky vyráběly,tak se ty závěsy do TP nezapisovaly,ale přesto ten vlek byl i s tím závěsem schválený k provozu na pozemních komunikacích.
Já se nechci hádat,rád se nechám poučit, ale je mnoho věcí, které jsou vžité a samozřejmé a přitom nemusí být platné.
Navíc traktor a jeho přípojná vozidla patří do kategorie zvláštních motorových vozidel a nepatří k silničním motorovým vozidlům,ikdyž má SPZ a STK.
V té staré době,kdy se ty vleky vyráběly,tak se ty závěsy do TP nezapisovaly,ale přesto ten vlek byl i s tím závěsem schválený k provozu na pozemních komunikacích.
Já se nechci hádat,rád se nechám poučit, ale je mnoho věcí, které jsou vžité a samozřejmé a přitom nemusí být platné.
Navíc traktor a jeho přípojná vozidla patří do kategorie zvláštních motorových vozidel a nepatří k silničním motorovým vozidlům,ikdyž má SPZ a STK.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: Spotřeba nafty v dopravě
Takže, dneska jsem měl se Zetorem 7711 Tunis, "dálkovou". Jel jsem asi 22km s prázdnou osmitunou a pak 23 zpět, naložen asi 6 tunama. Celkem mi ti vzalo asi 15-20 litrů...čili cca 40-50 litrů /100km. Jenom bych dodal, že zpátky naložen jsem jel hodně do kopců...
Re: Spotřeba nafty v dopravě
včerejší výlet s kukuřicí, (10 tun) claas ares 836 + 1010H 36km 30l nafty (musím pořídit větší vlek nebo návěs, tahoun je nevytížený)
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: Spotřeba nafty v dopravě
Tak zvedni nástavbu na 1010tce nebo připoj ještě jeden vlek
Dělám si prdel,nicméně na 200k už to chce na silnici nějaký větší vozejk,to je jasné,takže teď budeš pomrkávat po nějakém solidním návěsu na 20t že?
Tam u vás na rovinkách by se ti hodil systém Dolly, český návěs BSS na 20t koupíš za pár kaček,k tomu ten podvozek a už by jsis jel jako král
Třeba tento typ,cena suprová a přetypovat taky lze:
http://auto.bazos.cz/inzerat/39424570/naves-sklapeci-BSS-S1.php
Dělám si prdel,nicméně na 200k už to chce na silnici nějaký větší vozejk,to je jasné,takže teď budeš pomrkávat po nějakém solidním návěsu na 20t že?
Tam u vás na rovinkách by se ti hodil systém Dolly, český návěs BSS na 20t koupíš za pár kaček,k tomu ten podvozek a už by jsis jel jako král
Třeba tento typ,cena suprová a přetypovat taky lze:
http://auto.bazos.cz/inzerat/39424570/naves-sklapeci-BSS-S1.php
Naposledy upravil poulm dne 18 říj 2014 11:44, celkově upraveno 1
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: Spotřeba nafty v dopravě
[quote="jurysek"]Takže, dneska jsem měl se Zetorem 7711 Tunis, "dálkovou". Jel jsem asi 22km s prázdnou osmitunou a pak 23 zpět, naložen asi 6 tunama. Celkem mi ti vzalo asi 15-20 litrů...čili cca 40-50 litrů /100km. Jenom bych dodal, že zpátky naložen jsem jel hodně do kopců... [/quote
Zkus to popočítat jinak,prázdný tam za cca 5-7l a zpět za cca 15l,takže naložený to vychází okolo 60-65l/100km a to vezeš jenom těch zmiňovaných 6t užitečného nákladu.
Zkus to popočítat jinak,prázdný tam za cca 5-7l a zpět za cca 15l,takže naložený to vychází okolo 60-65l/100km a to vezeš jenom těch zmiňovaných 6t užitečného nákladu.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: Spotřeba nafty v dopravě
už jsem měl možnost spatřit návěs za traktorem s točnou (na balíky) Zajímalo by mně jak lze zlegalizovat právě tu podvozkovou točnu, jestli to někdo vyrábí.....
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: Spotřeba nafty v dopravě
Zatím to dělají cizí firmy,českou jsem ještě neviděl, jedná se o "sedlový podvozek",který má svoji spz.
http://www.pekass.eu/produkty/zemedelska-technika/krampe/podvozky-pod-sedlove-navesy/krampe_dolly_20l_145.html
http://www.fliegl-fahrzeugbau.de/index.cfm?cid=3377&documents.id=2276
http://jvagrotrade.cz/novatechnika/privesy-krampe-bandit/dolly-podvozky-pod-sedlove-navesy/
http://www.crs-marketing.cz/produkty/tazny-naves-krampe-dolly-pro-kamionove-navesy-za-traktor
http://www.wielton-agro.cz/sortiment/podvozek-dolly/
Pokud chceš časem růst,tak to může být zajímavá alternativa.Za cenu vleku už si pak koupíš nějaký starší návěs jaký chceš,valník na balíky,vanu na obilí, cisternu místo fekálu atd. Jak jsem již psal,u vás na rovině ideální,u nás na kopečkách o tom nemůžu uvažovat,to bych věčně skákal po zadních
Hlavně je to pak cenově zajímavější,než kupovat origo traktorový návěs třeba na 20t atd.
Docela ve velké míře to na koleně sekají poláci,ale většinou to mají bez szp,asi mají jinou legislativu
http://olx.pl/oferty/q-wozek-dolly/
Něco takového by bylo fajn za toho tvého Claasa:
http://olx.pl/oferta/przyczepa-langendorf-kipper-zaczep-wozek-dolly-CID757-ID4mkpt.html#c066593315
http://www.pekass.eu/produkty/zemedelska-technika/krampe/podvozky-pod-sedlove-navesy/krampe_dolly_20l_145.html
http://www.fliegl-fahrzeugbau.de/index.cfm?cid=3377&documents.id=2276
http://jvagrotrade.cz/novatechnika/privesy-krampe-bandit/dolly-podvozky-pod-sedlove-navesy/
http://www.crs-marketing.cz/produkty/tazny-naves-krampe-dolly-pro-kamionove-navesy-za-traktor
http://www.wielton-agro.cz/sortiment/podvozek-dolly/
Pokud chceš časem růst,tak to může být zajímavá alternativa.Za cenu vleku už si pak koupíš nějaký starší návěs jaký chceš,valník na balíky,vanu na obilí, cisternu místo fekálu atd. Jak jsem již psal,u vás na rovině ideální,u nás na kopečkách o tom nemůžu uvažovat,to bych věčně skákal po zadních
Hlavně je to pak cenově zajímavější,než kupovat origo traktorový návěs třeba na 20t atd.
Docela ve velké míře to na koleně sekají poláci,ale většinou to mají bez szp,asi mají jinou legislativu
http://olx.pl/oferty/q-wozek-dolly/
Něco takového by bylo fajn za toho tvého Claasa:
http://olx.pl/oferta/przyczepa-langendorf-kipper-zaczep-wozek-dolly-CID757-ID4mkpt.html#c066593315
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: Spotřeba nafty v dopravě
občas se v inzerci ukáže za dobrou cenu pěkne vypavený panaváčký jezevčík ( přívěs trojnáprava- 24t celková). Ja na to bohužel nemám váhu a u nás by to nemělo ani smysl, ale pořád by to vyšlo levněji nez draze kupovaná a provozovaná dolly + návěs
Re: Spotřeba nafty v dopravě
Je to tak,ono je to vždy na zvážení,místní podmínky,výměra polností,technologie,traktor atd.
Celkem mně mrzí,že všude ve světě to frčí,ale u nás se to pořád úředně šprajcuje a není ochota. Myslím tím to,že jinde jsou jinak nastavené parametry a funguje to, resp. např. v Německu nebo Polsku za mým 30let starým ZTéčkem lze tahat až 30tun celkové hmotnosti přívěsu či přívěsů,u nás pouze 2,5 násobek okamžité hmotnosti nebo dle toho co je v TP. Co víc dodat,je to škoda,takhle se jim špatně konkuruje.
Celkem mně mrzí,že všude ve světě to frčí,ale u nás se to pořád úředně šprajcuje a není ochota. Myslím tím to,že jinde jsou jinak nastavené parametry a funguje to, resp. např. v Německu nebo Polsku za mým 30let starým ZTéčkem lze tahat až 30tun celkové hmotnosti přívěsu či přívěsů,u nás pouze 2,5 násobek okamžité hmotnosti nebo dle toho co je v TP. Co víc dodat,je to škoda,takhle se jim špatně konkuruje.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: Spotřeba nafty v dopravě
Zo zvedavosti som si dal tú robotu spočíta koľko som prešiel a spálil, takže 31km, prevažne 50-50 poľné cesty/asfalt a takisto polovica cesty plná vlečka kameniva, nazad prázdny. Dolial som cca 6 litrov, takže nejakých 20l/100. Spokojnosť Jedná sa o samodomo traktor.
- nabocklish
- Příspěvky: 102
- Registrován: 09 led 2014 22:57
Re: Spotřeba nafty v dopravě
Tak schválně nejúspornější Zetor 5211:
Souprava 5211 + 5T vlek pohotovostní hmotnost 1750kg. Nakládal jsem v průměru 5,3 tuny takže v za sebou jsem táhl 7 tun. Kolečko 14 kilometrů, prázdný z kopce, plný do kopce. Spotřeba vyšla na 30 litrů na 50 kilometrů, což je nějakých 60 l/ 100km.
Když odhadnu, že polovinu jsem odjezdil za 10l/100km (prázdnej) tak s plným mám spotřebu blížící se 100l/100km!
No, pak mám ovšem někde v hlavě uloženo, že při vinobraní najedu cca 100km za den a spálí mi to zhruba těch 30 litrů. Takže třicet na sto. To ale vozím vleky, které mohou mít okamžitou hmotnost nejvíce 6 tun (spíš méně) a jezdím po rovince.
Ty kopečky a náklad na hranici povolené hmotnosti asi dělají hrozný vír v nádrži... Jo a nerad se loudám, takže v dopravě vždy cihla na plynu.
Ještě se sluší dodat, že spotřebu neměřím tak jak by se mělo - "dotankováním do plna", ale pouze pohledem na palivoměr. Můžu se plést řekněme o 5 litrů spálené nebo naopak nespálené nafty. Takže to klidně může být 50/100 respektive 25/100 při lehké dopravě. Řádově to ale sedí
Souprava 5211 + 5T vlek pohotovostní hmotnost 1750kg. Nakládal jsem v průměru 5,3 tuny takže v za sebou jsem táhl 7 tun. Kolečko 14 kilometrů, prázdný z kopce, plný do kopce. Spotřeba vyšla na 30 litrů na 50 kilometrů, což je nějakých 60 l/ 100km.
Když odhadnu, že polovinu jsem odjezdil za 10l/100km (prázdnej) tak s plným mám spotřebu blížící se 100l/100km!
No, pak mám ovšem někde v hlavě uloženo, že při vinobraní najedu cca 100km za den a spálí mi to zhruba těch 30 litrů. Takže třicet na sto. To ale vozím vleky, které mohou mít okamžitou hmotnost nejvíce 6 tun (spíš méně) a jezdím po rovince.
Ty kopečky a náklad na hranici povolené hmotnosti asi dělají hrozný vír v nádrži... Jo a nerad se loudám, takže v dopravě vždy cihla na plynu.
Ještě se sluší dodat, že spotřebu neměřím tak jak by se mělo - "dotankováním do plna", ale pouze pohledem na palivoměr. Můžu se plést řekněme o 5 litrů spálené nebo naopak nespálené nafty. Takže to klidně může být 50/100 respektive 25/100 při lehké dopravě. Řádově to ale sedí
Re: Spotřeba nafty v dopravě
Tak dneska 2x otočka s obilím. Jedna cesta 8km. Traktor Case mxu 100 +vůz 8t. Vůz měl naloženo pšenici cca 75q. Spotřeba na obě otočky 15,5l tj.na 32km.
Příspěvků: 60
• Stránka 2 z 2 • 1, 2
Zpět na Oleje, maziva, filtry, paliva....
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník