Zetor 7245 X 7745

Příspěvky: 679
Registrován: 18 lis 2005 19:11

Příspěvekod Miro » 14 pro 2006 22:21

http://www.konedata.net/Traktorit/zetor.htm
je to fínsky/anglicky ale sú tam korektné čísla (väčšinou).

Uživatelský avatar
Příspěvky: 270
Registrován: 03 led 2006 00:00

Příspěvekod Mischel » 17 led 2007 18:56

Chlapi, jaké jsou takové vážnější závady na traktorech Zetor 5011 - 7745? Prostě na co si dávat pozor při koupi?

Uživatelský avatar
Příspěvky: 448
Registrován: 28 led 2006 23:06
Bydliště: Jižní Morava

Příspěvekod riderstan » 17 led 2007 18:58

hlavně se podívej odkud teče olej....a zjisti jaký....

Uživatelský avatar
Příspěvky: 270
Registrován: 03 led 2006 00:00

Příspěvekod Mischel » 17 led 2007 19:32

Jako jak jaký ? Jestli je tam voda, nebo tak nějak ?

Uživatelský avatar
Příspěvky: 448
Registrován: 28 led 2006 23:06
Bydliště: Jižní Morava

Příspěvekod riderstan » 17 led 2007 21:12

ne...hlavně odkud teče....jestli teče hydrulický od serva....převoďák od kardanu a motorový....pak se v tom zkus projet, jak jde řízení, když zabrzdíš, jestli brzdí obě kola a tak...

Uživatelský avatar
Příspěvky: 270
Registrován: 03 led 2006 00:00

Příspěvekod Mischel » 17 led 2007 21:40

Aha...
No, ale když je voda v oleji , tak to taky není dobré...

Uživatelský avatar
Příspěvky: 573
Registrován: 26 pro 2006 22:54
Bydliště: Komorní Lhotka (Frýdek - Místek)

Příspěvekod Ondřej Novák » 17 led 2007 22:21

Voda v oleji je nepříjemná, oprava tak do 20000 podle toho kudy to tam teče. Spíš se ale zaměř na převodovku ta je na opravy nejdražší a nejhůř se to dělá. Motor je proti tomu sranda.

Příspěvky: 1
Registrován: 19 úno 2007 20:41

Příspěvekod Zdeněk S » 20 úno 2007 20:50

Ty kotoučový brzdy jsou o mnoho lepší než brzdy u 72jky. A celkově zetor 72 nemá šanci na zetora 77.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 448
Registrován: 28 led 2006 23:06
Bydliště: Jižní Morava

Příspěvekod riderstan » 20 úno 2007 21:09

jezdil jsem s oběma a rozdíl je mizivý.....

Uživatelský avatar
Příspěvky: 573
Registrován: 26 pro 2006 22:54
Bydliště: Komorní Lhotka (Frýdek - Místek)

Příspěvekod Ondřej Novák » 20 úno 2007 21:31

Přesně tak, oba traktory sou stejně těžké a 4 kW rozdíl nemáš šanci poznat.
Záleží na tom v jakém stavu je zrovna ten který traktor...
Tohle téma je celkově o ničem.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 270
Registrován: 03 led 2006 00:00

Příspěvekod Mischel » 21 úno 2007 19:45

Ondřej Novák píše:Přesně tak, oba traktory sou stejně těžké a 4 kW rozdíl nemáš šanci poznat.
Záleží na tom v jakém stavu je zrovna ten který traktor...
Tohle téma je celkově o ničem.



Když je o ničem, tak tu nepiš :wink: Mne to zajímalo a tak jsem to založil... :!:

Příspěvky: 299
Registrován: 18 úno 2007 18:46

Příspěvekod franta » 21 úno 2007 20:13

7711 je vykonejsi a znat to je ty kotoucove brzdy zas as taka vyhra nejsou podlehaji vysimu opotrebeni a ucinek je skoro stejny vihoda je ze maji valecek venku ja jezdil i z 7211 tak i 7711 a 7711 je zivejsi jinak moc rozdilne opravdu nejsou

Uživatelský avatar
Příspěvky: 573
Registrován: 26 pro 2006 22:54
Bydliště: Komorní Lhotka (Frýdek - Místek)

Příspěvekod Ondřej Novák » 21 úno 2007 22:15

To Mischel:Omlouvám se, plácnul sem nesmysl. Tvoje téma je samozřejmě věcné...
Reagoval sem na tvrzení Zdeňka S, který prohlásil, že celkově zetor 72 nemá šanci na zetora 77.
Měl sem napsat, že takové tvrzení je o ničem.
Hluboce toho lituji, snad mi promineš :)

Uživatelský avatar
Příspěvky: 270
Registrován: 03 led 2006 00:00

Příspěvekod Mischel » 21 úno 2007 22:43

Ondřej Novák píše:To Mischel:Omlouvám se, plácnul sem nesmysl. Tvoje téma je samozřejmě věcné...
Reagoval sem na tvrzení Zdeňka S, který prohlásil, že celkově zetor 72 nemá šanci na zetora 77.
Měl sem napsat, že takové tvrzení je o ničem.
Hluboce toho lituji, snad mi promineš :)



Já to nemyslel zle... Já jenom tak, že mne to zajímalo, tak jsem se chtěl něco dovědět... Jinak v poho... :lol:

Příspěvky: 74
Registrován: 24 úno 2007 20:58
Bydliště: Žatec

Příspěvekod 7745 Tunis » 24 úno 2007 22:07

Mischel píše:Chlapi, jaké jsou takové vážnější závady na traktorech Zetor 5011 - 7745? Prostě na co si dávat pozor při koupi?

Dva roky jezdím s 7745 tunis a mám jí radši než 10145 kterou jsem měl asi 8 let.Sem tam nějaká ta drobnost jako u každýho starýho traktoru,ale nejhorší to bylo před 4měs.,když se uvolnilo závaží na klice.Při nastartování to řádně zabouchalo a bylo vymalováno.Když jsme jeli pro ND,tak nám v prodejně řekli že jsme za poslední půl rok třetí s touhle závadou.Prý to tyhle kliky dělají,lepší jsou od r.1992 celolité. :roll:

Příspěvky: 264
Registrován: 28 lis 2006 21:47
Bydliště: českobudějovicko

Příspěvekod václav » 24 úno 2007 23:25

Tahle závada s upadlým protizávažím se nám stala jen co vím taky asi 4x, z toho min jednou i u tříválce (5201). Naštěstí vždy bez destrukce bloku.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 573
Registrován: 26 pro 2006 22:54
Bydliště: Komorní Lhotka (Frýdek - Místek)

Příspěvekod Ondřej Novák » 24 úno 2007 23:34

To václav: tak to ste teda meli z p..... klikovku :lol:

Příspěvky: 299
Registrován: 18 úno 2007 18:46

Příspěvekod franta » 25 úno 2007 19:38

taky sem uz delal upadle protizavazi motor tak chvel ze upadli i zatezky pred napravu ale da seto vysledovat za vcasu nez uplne upadne ,motor chveje a zvoni hlavne vnizkych otackach

Příspěvky: 209
Registrován: 22 říj 2006 10:46

Příspěvekod karelk » 05 bře 2007 19:53

Do kdy se vyráběla řada 7745 nebo 7245. Byl to rok 1996? Karel
karel

Příspěvky: 135
Registrován: 11 pro 2006 19:11
Bydliště: Mohelnicko

Příspěvekod Octaviaman » 05 bře 2007 20:12

Oficiální ukončení bylo v prosinci 1992.Přesto se ještě v roce 1993 - 94 pár kousků 7711-7745 ze skladových zásob udělalo.
Octaviaman

Příspěvky: 209
Registrován: 22 říj 2006 10:46

Příspěvekod karelk » 06 bře 2007 07:04

Takže, pokuď to je traktor z roku 96 tak už to potom byla novější řada? Myslím, že to bylo označení 6340 atd? Karel
karel

Příspěvky: 135
Registrován: 11 pro 2006 19:11
Bydliště: Mohelnicko

Příspěvekod Octaviaman » 06 bře 2007 22:21

karelk píše:Takže, pokuď to je traktor z roku 96 tak už to potom byla novější řada? Myslím, že to bylo označení 6340 atd? Karel


O.K.
Octaviaman

Příspěvky: 164
Registrován: 23 úno 2008 20:18

Re: brzdy zetoru 72,77

Příspěvekod trago105 » 18 bře 2008 11:12

A.Massey píše:chlapi jestli vám tečou pořád brzdy a spojkový válečky a všechno kolem brzdovej kapaliny se týče, tak mám pro vás návrh kterej sem udělal před 4 roky a od té doby sem nemusel na žádný to-prasátko(brzdový, spojkový apod..) ani šáhnout. Měl se dřív ty problémy co tady už někdo dříve psal...
Takže chci říct že už asi ty 4-5 let jezdím ve všech zetorech na hnědou kapalinu brzdovou-Lucas(5l kanystr) a bez problém nic neteče a všechny válečky sem dal nový před nalitím lucase nebo aspoń nový gumičky a od tej doby jak řikám v poho, jako by to nebyl zetor....
Klasická žlutá kapalina je žíravina co sežere novej váleček za rok....dnes se taky dělá "sračková"litina na válečkách brzdovejch-tím to je že vše teče za rok po výměně.... takže kupte lucase -hnědou kapalinu, nebo nejlepší je v brzdách mit LHM olej co je origoš v masseyoj a to nesežere nic-je to jak olejíček na ruce-hotovej balzám pro gumičky v prasátku.... :lol: :lol: :lol: :lol:


píšeš tady o hnědej kapalině od Lucase, mohl bys uvést typové označení, nikde jsem ji nemohl najít

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re:

Příspěvekod bold » 18 bře 2008 19:12

Radek píše:Tak když mě nevěříš tak si mysli co chceš. Vem si to čí vědší průměr tím větší obnodová rychlost tím to musí jet rychleji a musí to mít vědší opření než menší gumy to snad pochopí každý kromě tebe. A jestli mě nevěříš tak se zajeď tam kde ho maj oni ti to vysvětlej. A ještě to chlazení s tím termostatem máš pravdu, ale on má ještě jinou vrtuly takzvanou tropic
Nechápu co tu pořád řešíte-čím větší obvod kol tím větší rychlost-s tím souhlasím.Není mně jasné co myslíš tím "opřením" počítám že styčnou plochu pneumatik a podkladu-toto ovšem nemá vliv na rychlost ,s tímto souvisí adheze což ovšem u traktorů obstarává spíš výška vzorku.Co se týče chlazení tak to se tu již řešilo-jsou dva druhy termostatů 78 a 83 stupňů (otevírací teplota) na vozidla (i traktory) do teplých zemí se montují termostaty s nižší teplotou,naopak do severských zemí ty s vyšší teplotou.No a otázky vrtulí u chladičů-není mně známo že by byly jiné druhy vrtulí (pokud ovšem nebudu porovnávat řadu 70 (kde byla plechová vrtule) a řadu 72 (kde už jsou plastové 6listové).zvýšení množství vzduchu je docíleno menší řemenicí (průměr 117mm)tímto dojde ke zvýšení otáček řemenice vodního čerpadla a tudíž i vrtule.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 164
Registrován: 23 úno 2008 20:18

Re: Zetor 7245 X 7745

Příspěvekod trago105 » 18 bře 2008 20:59

máš částečně pravdu, jednou jsem dělal test s 7011 na 16,9-30 a s 6911 na 16,9-28. Zapřáhl jsem za to jeden vlek s nákladem (byla to 9, naloženo asi 10,5t) a test proti dost velkému kopci. tyto dva traktory traktory jsou stejné akorát mají jinou barvu a 70tka má násobič (teda jak která, já ho mam) , no a ta 69 začla hrabat na asfaltu o mnoho níž než 70tka. Jde totiž o plochu která se dotýká asfaltu, a ne o výšku dezénu. Každí asi ví že čím větší kolo tím větší průměr a tím se větší částí dotýká asfaltu. ještě záleží jaký máš typ vzorku - hustý vzorek větší styčná plocha, řídkej vzorek malá styčná plocha. Z toho plyne, že na větších kolech teoreticky utáhneš víc, pojedeš rychlejc, ale ztratíš výkon traktoru na kolech, protože tím že dáš větší kolo, zvětšíš poloměr. Takže, traktor má nař. 70koní a pneu 16,9-30, takže při zachování tohoto výkonu (těch 70 koní) bys musel upravit převodovku (na kola 16,9-34) aby byla pomalejší, abys měl stejnou obvodovou rychlost kol, jenžo to ty nechceš, ty chceš aby to jelo rychle. Takže když dáš na traktor větší kola necháš původní převodovku, ztratíš výkon na kolech, takže místo 70 koní budeš mít jen třeba 60 koní a pojedeš o kvalt míň.. Motor má pořád výkon stejnej ale musíš brát výkon na kolech. Tak teď doufám že je to každýku jasný. Kdo umí aspoň trochu přemejšlet, tak to co jsem tady napsal uzná že je to pravda, všechno to je fyzika.A ten kdo to pořád nechápe, tak ať si dá na zetora dozadu větší kola a vyzkouší, a pochopí.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Zetor 7245 X 7745

Příspěvekod bold » 19 bře 2008 18:33

trago105 píše:máš částečně pravdu, jednou jsem dělal test s 7011 na 16,9-30 a s 6911 na 16,9-28. Zapřáhl jsem za to jeden vlek s nákladem (byla to 9, naloženo asi 10,5t) a test proti dost velkému kopci. tyto dva traktory traktory jsou stejné akorát mají jinou barvu a 70tka má násobič (teda jak která, já ho mam) , no a ta 69 začla hrabat na asfaltu o mnoho níž než 70tka. Jde totiž o plochu která se dotýká asfaltu, a ne o výšku dezénu. Každí asi ví že čím větší kolo tím větší průměr a tím se větší částí dotýká asfaltu. ještě záleží jaký máš typ vzorku - hustý vzorek větší styčná plocha, řídkej vzorek malá styčná plocha. Z toho plyne, že na větších kolech teoreticky utáhneš víc, pojedeš rychlejc, ale ztratíš výkon traktoru na kolech, protože tím že dáš větší kolo, zvětšíš poloměr. Takže, traktor má nař. 70koní a pneu 16,9-30, takže při zachování tohoto výkonu (těch 70 koní) bys musel upravit převodovku (na kola 16,9-34) aby byla pomalejší, abys měl stejnou obvodovou rychlost kol, jenžo to ty nechceš, ty chceš aby to jelo rychle. Takže když dáš na traktor větší kola necháš původní převodovku, ztratíš výkon na kolech, takže místo 70 koní budeš mít jen třeba 60 koní a pojedeš o kvalt míň.. Motor má pořád výkon stejnej ale musíš brát výkon na kolech. Tak teď doufám že je to každýku jasný. Kdo umí aspoň trochu přemejšlet, tak to co jsem tady napsal uzná že je to pravda, všechno to je fyzika.A ten kdo to pořád nechápe, tak ať si dá na zetora dozadu větší kola a vyzkouší, a pochopí.

nechci se hádat-ale zajímalo by mně kam se ti poděje těch 10koní když tam dáš větší kola???navíc já jsem nebral traktor v dopravě ale v polních pracech (o od toho jsou traktory hlavně).výkon motoru je konstantní.to znamená ze když má 70koní tak má 70koní bez ohledu na pneumatiky.Ano máš pravdu je to fyzika takže výkon je práce a čas.Adhezi zároveň ovlivňuje několik faktorů,patří mezi ně povrch,styčná plocha pneumatik,a také váha vozidla.stačí 200 kilo na zadní nápravu a adheze se výrazně zvýší.pokud to měříš přívěsem tak taky výška tažného zařízení.Další fyzikální zákon je zákon o zachování energie-tudíš se výkon nikam nepoděje.pokud mám dva traktory o stejném výkonu a o různých průměrech kol tak podají stejný výkon,akorát ten s větším průměrem kol bude muset jít o kvalt dolů.Pokud mně nevěříš prostuduj vhodnou literaturu.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 88
Registrován: 02 bře 2008 14:39

Re: Zetor 7245 X 7745

Příspěvekod Dalibor » 19 bře 2008 18:57

souhlasím s boldem, jen bych chtěl dodat že že když dáš menší pneumatiky tak máš v permanenci o gvalt víc, myslím to takhle: Jestliže s velkými pneumatikami využívaš třeba při orbě 1. a 2. gvalt, tak když dáš menší kola tak když to půjde lehko tak můžeš dát i 3., takže pojedeš trošku rychleji než na dvojku s velkými pneu. Já mám Ty nejménši kola a nevyměnil bych je, i za cenu že to jede jenom 24 Km/h místo 28 km/h

Příspěvky: 164
Registrován: 23 úno 2008 20:18

Re: Zetor 7245 X 7745

Příspěvekod trago105 » 19 bře 2008 19:06

sice máš pravdu že se ten výkon traktoru nikam neztratí. ale musíš si uvědomit, že kolo je jako páka, dám příklad, máš páku 1m dlouhou, síla F působí pořád ve stejném místě třeba v 0,2 m a když zvětšíš rameno páky, které máž zatíženo určitou silou, tak musíš sílu F zvětšit, a jelikož sílu F nezvětšíš (výkon motoru), tak budeš muset zmenšit sílu na konci tej páky Takhle nás to alepoň ve škole učily. Motor má výkon pořád stejnej, ale výkon na kolech se ti prostě zmenší. Když dáš větší kola, bude to línější a pojedeš o kvalt míň. A jestli mi nevěříš tak zajdi do školy za fyzikem.

Příspěvky: 88
Registrován: 02 bře 2008 14:39

Re: Zetor 7245 X 7745

Příspěvekod Dalibor » 19 bře 2008 19:42

Proto říkam že je lepší mít na polní práci menší kola, já s Z 52 11 utáhnu všechno na stejný gvalt to co 72 11. Moje rychlost je jen o trochu menší než té 72 11, ale velký rozdíl v plošné výkonosti není.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Zetor 7245 X 7745

Příspěvekod bold » 20 bře 2008 10:11

trago105 píše:sice máš pravdu že se ten výkon traktoru nikam neztratí. ale musíš si uvědomit, že kolo je jako páka, dám příklad, máš páku 1m dlouhou, síla F působí pořád ve stejném místě třeba v 0,2 m a když zvětšíš rameno páky, které máž zatíženo určitou silou, tak musíš sílu F zvětšit, a jelikož sílu F nezvětšíš (výkon motoru), tak budeš muset zmenšit sílu na konci tej páky Takhle nás to alepoň ve škole učily. Motor má výkon pořád stejnej, ale výkon na kolech se ti prostě zmenší. Když dáš větší kola, bude to línější a pojedeš o kvalt míň. A jestli mi nevěříš tak zajdi do školy za fyzikem.

tuhle situaci bych k páce nepřirovnal-ono to dost dobře nejde.šlo by to u plochodrážních motorek které nemají převodovku.když si převedeš obvod kola na přímku tak zjistíš že je to vlastně dráha kterou "páka"vykoná.tudíž pětistupňová převodovka má 5 různě dlouhých drah.když bych to převedl na páku tak je vlastně výkon konstantní -když bych to převedl na tu dráhu kterou páka musí urazit-tak se mění rozměr páky.takže po lopatě-1=1metr,2=0,75 3=0,50 atd.a o tohle jde,je tam prostě převodovka,a existuje něco jako kroutící moment-podívej se na rozdíl benzínových a dieslových motorů-při stejném výkonu mají různé kroutící momenty-takže přirovnávat obvod kola k páce je tak trošku jednoduché a nepřesné.prostě když pominu faktory jako je tření tak je úplně jedno jaké kola tam jsou,protože když budu muset přepravit náklad o hmotnosti 5 tun na vzdálenost 5km tak musím odvést určitou práci.a je opravdu jedno jaké kola tam jsou
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

PředchozíDalší

Zpět na UŘ I

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků