Zetor 7245 X 7745
http://www.konedata.net/Traktorit/zetor.htm
je to fínsky/anglicky ale sú tam korektné čísla (väčšinou).
je to fínsky/anglicky ale sú tam korektné čísla (väčšinou).
- Ondřej Novák
-
- Příspěvky: 573
- Registrován: 26 pro 2006 22:54
- Bydliště: Komorní Lhotka (Frýdek - Místek)
Voda v oleji je nepříjemná, oprava tak do 20000 podle toho kudy to tam teče. Spíš se ale zaměř na převodovku ta je na opravy nejdražší a nejhůř se to dělá. Motor je proti tomu sranda.
- Ondřej Novák
-
- Příspěvky: 573
- Registrován: 26 pro 2006 22:54
- Bydliště: Komorní Lhotka (Frýdek - Místek)
Přesně tak, oba traktory sou stejně těžké a 4 kW rozdíl nemáš šanci poznat.
Záleží na tom v jakém stavu je zrovna ten který traktor...
Tohle téma je celkově o ničem.
Záleží na tom v jakém stavu je zrovna ten který traktor...
Tohle téma je celkově o ničem.
- Ondřej Novák
-
- Příspěvky: 573
- Registrován: 26 pro 2006 22:54
- Bydliště: Komorní Lhotka (Frýdek - Místek)
To Mischel:Omlouvám se, plácnul sem nesmysl. Tvoje téma je samozřejmě věcné...
Reagoval sem na tvrzení Zdeňka S, který prohlásil, že celkově zetor 72 nemá šanci na zetora 77.
Měl sem napsat, že takové tvrzení je o ničem.
Hluboce toho lituji, snad mi promineš
Reagoval sem na tvrzení Zdeňka S, který prohlásil, že celkově zetor 72 nemá šanci na zetora 77.
Měl sem napsat, že takové tvrzení je o ničem.
Hluboce toho lituji, snad mi promineš

Ondřej Novák píše:To Mischel:Omlouvám se, plácnul sem nesmysl. Tvoje téma je samozřejmě věcné...
Reagoval sem na tvrzení Zdeňka S, který prohlásil, že celkově zetor 72 nemá šanci na zetora 77.
Měl sem napsat, že takové tvrzení je o ničem.
Hluboce toho lituji, snad mi promineš
Já to nemyslel zle... Já jenom tak, že mne to zajímalo, tak jsem se chtěl něco dovědět... Jinak v poho...

- 7745 Tunis
- Příspěvky: 74
- Registrován: 24 úno 2007 20:58
- Bydliště: Žatec
Mischel píše:Chlapi, jaké jsou takové vážnější závady na traktorech Zetor 5011 - 7745? Prostě na co si dávat pozor při koupi?
Dva roky jezdím s 7745 tunis a mám jí radši než 10145 kterou jsem měl asi 8 let.Sem tam nějaká ta drobnost jako u každýho starýho traktoru,ale nejhorší to bylo před 4měs.,když se uvolnilo závaží na klice.Při nastartování to řádně zabouchalo a bylo vymalováno.Když jsme jeli pro ND,tak nám v prodejně řekli že jsme za poslední půl rok třetí s touhle závadou.Prý to tyhle kliky dělají,lepší jsou od r.1992 celolité.

- Octaviaman
- Příspěvky: 135
- Registrován: 11 pro 2006 19:11
- Bydliště: Mohelnicko
Oficiální ukončení bylo v prosinci 1992.Přesto se ještě v roce 1993 - 94 pár kousků 7711-7745 ze skladových zásob udělalo.
Octaviaman
- Octaviaman
- Příspěvky: 135
- Registrován: 11 pro 2006 19:11
- Bydliště: Mohelnicko
karelk píše:Takže, pokuď to je traktor z roku 96 tak už to potom byla novější řada? Myslím, že to bylo označení 6340 atd? Karel
O.K.
Octaviaman
Re: brzdy zetoru 72,77
A.Massey píše:chlapi jestli vám tečou pořád brzdy a spojkový válečky a všechno kolem brzdovej kapaliny se týče, tak mám pro vás návrh kterej sem udělal před 4 roky a od té doby sem nemusel na žádný to-prasátko(brzdový, spojkový apod..) ani šáhnout. Měl se dřív ty problémy co tady už někdo dříve psal...
Takže chci říct že už asi ty 4-5 let jezdím ve všech zetorech na hnědou kapalinu brzdovou-Lucas(5l kanystr) a bez problém nic neteče a všechny válečky sem dal nový před nalitím lucase nebo aspoń nový gumičky a od tej doby jak řikám v poho, jako by to nebyl zetor....
Klasická žlutá kapalina je žíravina co sežere novej váleček za rok....dnes se taky dělá "sračková"litina na válečkách brzdovejch-tím to je že vše teče za rok po výměně.... takže kupte lucase -hnědou kapalinu, nebo nejlepší je v brzdách mit LHM olej co je origoš v masseyoj a to nesežere nic-je to jak olejíček na ruce-hotovej balzám pro gumičky v prasátku....![]()
![]()
![]()
píšeš tady o hnědej kapalině od Lucase, mohl bys uvést typové označení, nikde jsem ji nemohl najít
Re:
Nechápu co tu pořád řešíte-čím větší obvod kol tím větší rychlost-s tím souhlasím.Není mně jasné co myslíš tím "opřením" počítám že styčnou plochu pneumatik a podkladu-toto ovšem nemá vliv na rychlost ,s tímto souvisí adheze což ovšem u traktorů obstarává spíš výška vzorku.Co se týče chlazení tak to se tu již řešilo-jsou dva druhy termostatů 78 a 83 stupňů (otevírací teplota) na vozidla (i traktory) do teplých zemí se montují termostaty s nižší teplotou,naopak do severských zemí ty s vyšší teplotou.No a otázky vrtulí u chladičů-není mně známo že by byly jiné druhy vrtulí (pokud ovšem nebudu porovnávat řadu 70 (kde byla plechová vrtule) a řadu 72 (kde už jsou plastové 6listové).zvýšení množství vzduchu je docíleno menší řemenicí (průměr 117mm)tímto dojde ke zvýšení otáček řemenice vodního čerpadla a tudíž i vrtule.Radek píše:Tak když mě nevěříš tak si mysli co chceš. Vem si to čí vědší průměr tím větší obnodová rychlost tím to musí jet rychleji a musí to mít vědší opření než menší gumy to snad pochopí každý kromě tebe. A jestli mě nevěříš tak se zajeď tam kde ho maj oni ti to vysvětlej. A ještě to chlazení s tím termostatem máš pravdu, ale on má ještě jinou vrtuly takzvanou tropic
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: Zetor 7245 X 7745
máš částečně pravdu, jednou jsem dělal test s 7011 na 16,9-30 a s 6911 na 16,9-28. Zapřáhl jsem za to jeden vlek s nákladem (byla to 9, naloženo asi 10,5t) a test proti dost velkému kopci. tyto dva traktory traktory jsou stejné akorát mají jinou barvu a 70tka má násobič (teda jak která, já ho mam) , no a ta 69 začla hrabat na asfaltu o mnoho níž než 70tka. Jde totiž o plochu která se dotýká asfaltu, a ne o výšku dezénu. Každí asi ví že čím větší kolo tím větší průměr a tím se větší částí dotýká asfaltu. ještě záleží jaký máš typ vzorku - hustý vzorek větší styčná plocha, řídkej vzorek malá styčná plocha. Z toho plyne, že na větších kolech teoreticky utáhneš víc, pojedeš rychlejc, ale ztratíš výkon traktoru na kolech, protože tím že dáš větší kolo, zvětšíš poloměr. Takže, traktor má nař. 70koní a pneu 16,9-30, takže při zachování tohoto výkonu (těch 70 koní) bys musel upravit převodovku (na kola 16,9-34) aby byla pomalejší, abys měl stejnou obvodovou rychlost kol, jenžo to ty nechceš, ty chceš aby to jelo rychle. Takže když dáš na traktor větší kola necháš původní převodovku, ztratíš výkon na kolech, takže místo 70 koní budeš mít jen třeba 60 koní a pojedeš o kvalt míň.. Motor má pořád výkon stejnej ale musíš brát výkon na kolech. Tak teď doufám že je to každýku jasný. Kdo umí aspoň trochu přemejšlet, tak to co jsem tady napsal uzná že je to pravda, všechno to je fyzika.A ten kdo to pořád nechápe, tak ať si dá na zetora dozadu větší kola a vyzkouší, a pochopí.
Re: Zetor 7245 X 7745
trago105 píše:máš částečně pravdu, jednou jsem dělal test s 7011 na 16,9-30 a s 6911 na 16,9-28. Zapřáhl jsem za to jeden vlek s nákladem (byla to 9, naloženo asi 10,5t) a test proti dost velkému kopci. tyto dva traktory traktory jsou stejné akorát mají jinou barvu a 70tka má násobič (teda jak která, já ho mam) , no a ta 69 začla hrabat na asfaltu o mnoho níž než 70tka. Jde totiž o plochu která se dotýká asfaltu, a ne o výšku dezénu. Každí asi ví že čím větší kolo tím větší průměr a tím se větší částí dotýká asfaltu. ještě záleží jaký máš typ vzorku - hustý vzorek větší styčná plocha, řídkej vzorek malá styčná plocha. Z toho plyne, že na větších kolech teoreticky utáhneš víc, pojedeš rychlejc, ale ztratíš výkon traktoru na kolech, protože tím že dáš větší kolo, zvětšíš poloměr. Takže, traktor má nař. 70koní a pneu 16,9-30, takže při zachování tohoto výkonu (těch 70 koní) bys musel upravit převodovku (na kola 16,9-34) aby byla pomalejší, abys měl stejnou obvodovou rychlost kol, jenžo to ty nechceš, ty chceš aby to jelo rychle. Takže když dáš na traktor větší kola necháš původní převodovku, ztratíš výkon na kolech, takže místo 70 koní budeš mít jen třeba 60 koní a pojedeš o kvalt míň.. Motor má pořád výkon stejnej ale musíš brát výkon na kolech. Tak teď doufám že je to každýku jasný. Kdo umí aspoň trochu přemejšlet, tak to co jsem tady napsal uzná že je to pravda, všechno to je fyzika.A ten kdo to pořád nechápe, tak ať si dá na zetora dozadu větší kola a vyzkouší, a pochopí.
nechci se hádat-ale zajímalo by mně kam se ti poděje těch 10koní když tam dáš větší kola???navíc já jsem nebral traktor v dopravě ale v polních pracech (o od toho jsou traktory hlavně).výkon motoru je konstantní.to znamená ze když má 70koní tak má 70koní bez ohledu na pneumatiky.Ano máš pravdu je to fyzika takže výkon je práce a čas.Adhezi zároveň ovlivňuje několik faktorů,patří mezi ně povrch,styčná plocha pneumatik,a také váha vozidla.stačí 200 kilo na zadní nápravu a adheze se výrazně zvýší.pokud to měříš přívěsem tak taky výška tažného zařízení.Další fyzikální zákon je zákon o zachování energie-tudíš se výkon nikam nepoděje.pokud mám dva traktory o stejném výkonu a o různých průměrech kol tak podají stejný výkon,akorát ten s větším průměrem kol bude muset jít o kvalt dolů.Pokud mně nevěříš prostuduj vhodnou literaturu.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: Zetor 7245 X 7745
souhlasím s boldem, jen bych chtěl dodat že že když dáš menší pneumatiky tak máš v permanenci o gvalt víc, myslím to takhle: Jestliže s velkými pneumatikami využívaš třeba při orbě 1. a 2. gvalt, tak když dáš menší kola tak když to půjde lehko tak můžeš dát i 3., takže pojedeš trošku rychleji než na dvojku s velkými pneu. Já mám Ty nejménši kola a nevyměnil bych je, i za cenu že to jede jenom 24 Km/h místo 28 km/h
Re: Zetor 7245 X 7745
sice máš pravdu že se ten výkon traktoru nikam neztratí. ale musíš si uvědomit, že kolo je jako páka, dám příklad, máš páku 1m dlouhou, síla F působí pořád ve stejném místě třeba v 0,2 m a když zvětšíš rameno páky, které máž zatíženo určitou silou, tak musíš sílu F zvětšit, a jelikož sílu F nezvětšíš (výkon motoru), tak budeš muset zmenšit sílu na konci tej páky Takhle nás to alepoň ve škole učily. Motor má výkon pořád stejnej, ale výkon na kolech se ti prostě zmenší. Když dáš větší kola, bude to línější a pojedeš o kvalt míň. A jestli mi nevěříš tak zajdi do školy za fyzikem.
Re: Zetor 7245 X 7745
Proto říkam že je lepší mít na polní práci menší kola, já s Z 52 11 utáhnu všechno na stejný gvalt to co 72 11. Moje rychlost je jen o trochu menší než té 72 11, ale velký rozdíl v plošné výkonosti není.
Re: Zetor 7245 X 7745
trago105 píše:sice máš pravdu že se ten výkon traktoru nikam neztratí. ale musíš si uvědomit, že kolo je jako páka, dám příklad, máš páku 1m dlouhou, síla F působí pořád ve stejném místě třeba v 0,2 m a když zvětšíš rameno páky, které máž zatíženo určitou silou, tak musíš sílu F zvětšit, a jelikož sílu F nezvětšíš (výkon motoru), tak budeš muset zmenšit sílu na konci tej páky Takhle nás to alepoň ve škole učily. Motor má výkon pořád stejnej, ale výkon na kolech se ti prostě zmenší. Když dáš větší kola, bude to línější a pojedeš o kvalt míň. A jestli mi nevěříš tak zajdi do školy za fyzikem.
tuhle situaci bych k páce nepřirovnal-ono to dost dobře nejde.šlo by to u plochodrážních motorek které nemají převodovku.když si převedeš obvod kola na přímku tak zjistíš že je to vlastně dráha kterou "páka"vykoná.tudíž pětistupňová převodovka má 5 různě dlouhých drah.když bych to převedl na páku tak je vlastně výkon konstantní -když bych to převedl na tu dráhu kterou páka musí urazit-tak se mění rozměr páky.takže po lopatě-1=1metr,2=0,75 3=0,50 atd.a o tohle jde,je tam prostě převodovka,a existuje něco jako kroutící moment-podívej se na rozdíl benzínových a dieslových motorů-při stejném výkonu mají různé kroutící momenty-takže přirovnávat obvod kola k páce je tak trošku jednoduché a nepřesné.prostě když pominu faktory jako je tření tak je úplně jedno jaké kola tam jsou,protože když budu muset přepravit náklad o hmotnosti 5 tun na vzdálenost 5km tak musím odvést určitou práci.a je opravdu jedno jaké kola tam jsou
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků