Zetor 7245 X 7745

Příspěvky: 164
Registrován: 23 úno 2008 20:18

Re: Zetor 7245 X 7745

Příspěvekod trago105 » 20 bře 2008 14:05

to máš pravdu ale oproti menším kolám pojedeš třeba proti kopci s těma většíma kolama o kvalt míň. to co jsem minule psal jsem myslel na stejný převodový stupeň. s tim krouťákem máš pravdu protože diesel motory pracují s většim kompresnim tlakem... no a světšíma kolama budeš mít větší adhezy (teoreticky), protože se bude větší část kola dotýkat asfaltu

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Zetor 7245 X 7745

Příspěvekod bold » 20 bře 2008 16:49

trago105 píše:to máš pravdu ale oproti menším kolám pojedeš třeba proti kopci s těma většíma kolama o kvalt míň. to co jsem minule psal jsem myslel na stejný převodový stupeň. s tim krouťákem máš pravdu protože diesel motory pracují s většim kompresnim tlakem... no a světšíma kolama budeš mít větší adhezy (teoreticky), protože se bude větší část kola dotýkat asfaltu

jo s tou adhezí souhlasím,ale ta styčná plocha je jen jeden z více faktorů.dost důležitá je taky váha.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 164
Registrován: 23 úno 2008 20:18

Re: Zetor 7245 X 7745

Příspěvekod trago105 » 20 bře 2008 18:45

to je pravda, já mam na 70tce daný všechno závaží, který je povolený, abych něco utáhnul. Vono když táhneš 9,6tuny písku a vlek to máš skoro 12 tun a u nás to je samej kopec, tak to závaží je hodně znát. A nehledě na to že ten traktor má o mnoho větší stabilitu. 70tka bez závaží, to jsem to pomalu u nás na svazích převrátil přez krtičák. Teď jak mam závaží, upravil jsem ještě rozchod asi o 3,5 cm na každé straně, to je panečku povozeníčko.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 90
Registrován: 19 bře 2008 17:17
Bydliště: okres HK

Re: Zetor 7245 X 7745

Příspěvekod rotez30 » 20 bře 2008 20:23

U nás maj na 12045 přehozený kola v převodovce a jezdí jim to rychlejc (místo 3 řaděj 4 a naopak), tak myslím, jestli nemaj převodovku u ty 7745 taky nějak upravenou.A co se týče tahový síly, tak si taky myslím, že čím větší sou kola, tím větší to má opření a taky sílu.
Naposledy upravil rotez30 dne 08 úno 2015 13:24, celkově upraveno 1

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Zetor 7245 X 7745

Příspěvekod bold » 21 bře 2008 08:28

JirkaF píše:U nás maj na 12045 přehozený kola v převodovce a jezdí jim to rychlejc (místo 3 řaděj 2 a naopak), tak myslím, jestli nemaj převodovku u ty 7745 taky nějak upravenou.A co se týče tahový síly, tak si taky myslím, že čím větší sou kola, tím větší to má opření a taky sílu.
převodovka u 120 a u 77 je rozdílná.Zatímco u 120 se kvalty přehazovali jak na běžícím pásu tak u 77 tohle běžné není.77 má větší kola aby dosáhla rychlosti přes 30km/h.pak se dají vyměnit portály.převodovku překopává málokdo.Navíc v dnešní době je to už zbytečnost ,traktory jezdí běžně 40km/h.Zetor jako takový byl hlavně na pole a na menší vzdálenosti (družstvo-pole).na větší vzdálenosti a na dopravu se používala armáda Tater a Liazů.Proto nebylo nutné navyšovat rychlost u traktorů,šlo hlavně o převodové stupně k polní práci.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Uživatelský avatar
Příspěvky: 90
Registrován: 19 bře 2008 17:17
Bydliště: okres HK

Re: Zetor 7245 X 7745

Příspěvekod rotez30 » 21 bře 2008 14:44

To bold: Chápu tě, myslel jsem, jestli by něco takového nebylo taky možné u majorů, když tady psali, kolik jim to jezdí.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Zetor 7245 X 7745

Příspěvekod bold » 22 bře 2008 09:16

JirkaF píše:To bold: Chápu tě, myslel jsem, jestli by něco takového nebylo taky možné u majorů, když tady psali, kolik jim to jezdí.
Pokud chceš zvýšit rychlost,tak stačí dát větší průměr kol (pokud nemáš přední náhon tak je úplně jedno jaké).pak jdou přeházet portály.no a pak musíš vlést do převodovky-což bych nedoporučoval.Podle vyhlášky musí být nad 25km/h účinější brzdy (zetor který má 30km/h má diskové,u rychlosti 40km/h musí být brzděná i přední náprava).Já osobně bych tu rychlost moc nenavyšoval,možná by byl problém to ubrzdit.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 164
Registrován: 23 úno 2008 20:18

Re: Zetor 7245 X 7745

Příspěvekod trago105 » 22 bře 2008 09:20

nojo to máš pravdu majoři moc nebrzděj

Příspěvky: 4
Registrován: 20 dub 2008 13:09

Re:

Příspěvekod 1m3 » 20 dub 2008 13:12

stalinrio píše:Tunis má větší kola, tuším, že 32... Jinak je to stejný, jo, ještě plastový blatníky a pár kravin. Protože má větší kola tak jede rychleji. Bylo to tenkrát nějak na vývoz do Tunisu a pak na to neměli prachy, tak to tunisáci nevzali a Zetor to prodal sem levněji, než klasiku.



Kola jsou to 34"

Příspěvky: 4
Registrován: 20 dub 2008 13:09

Re:

Příspěvekod 1m3 » 20 dub 2008 13:15

Fugas píše:Crystasl má ůplně jiný brzdy než 77, Crystal má na každým kole 2 kotouče. Chlapy.


A kolik jich má asi Z 77?

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Re:

Příspěvekod bold » 21 dub 2008 16:12

1m3 píše:
Fugas píše:Crystasl má ůplně jiný brzdy než 77, Crystal má na každým kole 2 kotouče. Chlapy.


A kolik jich má asi Z 77?

srovnávat majory a crystaly? to nejde! jsou to uplně odlišné stroje!
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 112
Registrován: 06 bře 2008 11:54
Bydliště: Rimavská Sobota Slovensko

Re: Zetor 7245 X 7745

Příspěvekod Deutz-Fahr » 10 led 2009 23:49

Mojím príspevkom nechcem do nikoho rýpať ale s tou silou u väčších kolies to vidím v krútiacom momente...motor ho ma stale taký istý(teraz neberiem pri zmene otáčok ale povedzme že pri 2000 ot/min) a v prevodovke zmenou prevodového pomeru sa pri zvyšujúcej sa rýchlosti zmenšuje krútiaci moment pôsobiaci na koleso. No a ked si predstavíme že koleso traktora je akoby posledná krútiaca sa časť tak čím väčšie to koleso bude tým bude rýchlosť väčšia a tým klesne krútiaci moment...takže traktor pôjde rýchlejšie ale do kopca podradí skôr (nie preto že je slabší ale preto že krútiaci moment nedostačuje pri danom prevode a musí zmeniť prevodovy pomer a zvysit krútiaci moment - rýchlosť klesne) no a pri menších kolesách nemusí radiť lebo ide pomalšie a ma dostatočný krútiaci moment...samozrejme do väčšieho kopca už podradí aj ten :) No a s tým zapretím sa to bude asi trecí odpor... A na to vplýva mnoho veci napr. Hmotnosť traktora, styčná plocha a samozrejme aj podklad pod kolesom...
Deutz-Fahr

Příspěvky: 164
Registrován: 23 úno 2008 20:18

Re: Zetor 7245 X 7745

Příspěvekod trago105 » 11 led 2009 01:05

už se to tu vysvětlilo, s většíma kolama při zachování stejného převodového stupně tolik neutáhneš, ovšem s většíma kolama je lepší adheze tudíž utáhneš víc (než začneš hrabat) ale pojedeš o kvalt míň

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Zetor 7245 X 7745

Příspěvekod bold » 11 led 2009 13:58

trago105 píše:už se to tu vysvětlilo, s většíma kolama při zachování stejného převodového stupně tolik neutáhneš, ovšem s většíma kolama je lepší adheze tudíž utáhneš víc (než začneš hrabat) ale pojedeš o kvalt míň

čím větší kola tím větší nápor na koncové hřídele.Vždy byla snaha dostat kroutící moment co nejdál od motoru.Tím že tam dáš větší kola kvůli adhezi (kterou až tak stejně nezvedneš) tak tím posouváš kroutící moment blíž k motoru-tudíž dostanou zabrat portály.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 164
Registrován: 23 úno 2008 20:18

Re: Zetor 7245 X 7745

Příspěvekod trago105 » 12 led 2009 00:08

portály dostanou zabrat uplně stejně, protože motor dává určitý výkon a krouťák pořád stejný, ten se ti nikde neztratí ani nepřibyde.

Příspěvky: 112
Registrován: 06 bře 2008 11:54
Bydliště: Rimavská Sobota Slovensko

Re: Zetor 7245 X 7745

Příspěvekod Deutz-Fahr » 12 led 2009 06:50

Presne tak vykon nepribudne ani sa nikde nestratí...ale pri vyššej rýchlosti je viac "rozložený" v prevodoch. A na začiatku tejto témy niektorí tvrdili že im Tunis ťahá viac a na väčších kolesách. Ale to potom by musel mať asi o dosť silnejší motor. A to asi nemá. Alebo má?
Deutz-Fahr

Příspěvky: 164
Registrován: 23 úno 2008 20:18

Re: Zetor 7245 X 7745

Příspěvekod trago105 » 12 led 2009 12:30

No věřím tomu že Tunis (má kola 34 myslim) utáhne víc, protože má větší kola než klasická 77 (ta má 30). Byť jen o kousek větši kolo, tak se nepatrně zvýší plocha kterou kolo dosedá na zem a když je větší styčná plocha tek přenese víc síly. Vždyť čím silnejší traktor tak má větší kola nebo třeba pásy aby ten výkon přenesl na podložku.

Příspěvky: 112
Registrován: 06 bře 2008 11:54
Bydliště: Rimavská Sobota Slovensko

Re: Zetor 7245 X 7745

Příspěvekod Deutz-Fahr » 12 led 2009 15:12

Ale toto sa dá porovnať len na poli...ak majú rovnaké motory tak na ceste budú rovnako silné. Pretože väčšie kolesá ti vykon nevyčarujú. Akurát ten Tunis s 34 kolesami ak sú dobre podmienky(rovina) tak to prejde rýchlejšie. Ale to je normálne :) ale pri všelijakých cestách budú menšie kolesá skôr výhodou lebo na ten istý kvalt zdolá väčšie prevýšenie. A ako poznám 77 a 72 tak tie majú dosť veľký skok medzi 4. a 5. rýchlosťou a to je plus pre menšie kolesá. Ale toto je len môj teoreticky názor. S Tunisom som bohužiaľ este nejazdil
Deutz-Fahr

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Zetor 7245 X 7745

Příspěvekod bold » 12 led 2009 18:18

trago105 píše:portály dostanou zabrat uplně stejně, protože motor dává určitý výkon a krouťák pořád stejný, ten se ti nikde neztratí ani nepřibyde.

Pánové nechci tady vyvolávat žabomyší války ale oprašte trošku fyziku.Já se nebavil o výkonu ale o kroutícím momentu. Ano motor má určitý kroutící moment ale ten se přepočítává posléze na jednotlivé převodové stupně-Jak sami uznáte při 1. je krouťák větší než při 5. To by tam asi jinak převodovka nemusela být. Když jedu do kopce a nebere to 5. tak musím podřadit a tím zvětším kroutící moment na kola (u motoru zůstane pořád stejný). Tudíž pokud použiju menší kola tak zvětším koncový převod a tudíž mám větší kroutící moment na kola.A stejně to funguje i na opak. Při zákonech fyziky ( a tyto jsou neúprosné) není možné aby se zvedla rychlost a zůstal stejný kroutící moment (na kolech)-to jak uznáte je asi nereálné.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 164
Registrován: 23 úno 2008 20:18

Re: Zetor 7245 X 7745

Příspěvekod trago105 » 12 led 2009 19:25

Deutz-Fahr píše:Ale toto sa dá porovnať len na poli...ak majú rovnaké motory tak na ceste budú rovnako silné. Pretože väčšie kolesá ti vykon nevyčarujú. Akurát ten Tunis s 34 kolesami ak sú dobre podmienky(rovina) tak to prejde rýchlejšie. Ale to je normálne :) ale pri všelijakých cestách budú menšie kolesá skôr výhodou lebo na ten istý kvalt zdolá väčšie prevýšenie. A ako poznám 77 a 72 tak tie majú dosť veľký skok medzi 4. a 5. rýchlosťou a to je plus pre menšie kolesá. Ale toto je len môj teoreticky názor. S Tunisom som bohužiaľ este nejazdil


Taky jde o to kolik jseš schopnej toho výkonu přenést na podložku, čím větší kolo (průměr, šířka) tím víc přeneseš výkonu, proč by se asi jinak na velký traktory dávaly velký kola nebo dokonce pásy? Aby měli větší styčnou plochu a přenesly větší výkon traktoru a to s rychlostí nemá nic společného.
Snažím se jen vysvětlit že čím větší výkon traktoru, tím musí mít větší styčnou plochu aby ten svůj výkon mohl přenést na podložku

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1662
Registrován: 11 čer 2007 23:17
Bydliště: Rokycany-Radnicko

Re: Zetor 7245 X 7745

Příspěvekod neznalek » 12 led 2009 19:34

u novych, vykonnych traktoru je to, tak jak píšeš, ale zrovna u "tunisu" je rozdil hlavně v rychlosti, (hovořit o prenosu sily na vetsi styčnou plochu u cca 70k traktoru mi pripada trošku ujete)...osobně bych majora na velkych kolech nechtel ....

Příspěvky: 164
Registrován: 23 úno 2008 20:18

Re: Zetor 7245 X 7745

Příspěvekod trago105 » 12 led 2009 19:54

no prakticky rozdíl nepoznáš, ale teoreticky má 34 větší styčnou plochu než 30, 28 si myslim že už jsou malý, já mám na 70tce 30 a nemůžu si stěžovat

Příspěvky: 112
Registrován: 06 bře 2008 11:54
Bydliště: Rimavská Sobota Slovensko

Re: Zetor 7245 X 7745

Příspěvekod Deutz-Fahr » 12 led 2009 20:46

to trago105: no s tými pásmi u veľkých traktorov súhlasím. Povedzme že 600k je už problém preniesť na podložku. Ale ja som len reagoval na príspevky typu: S Tunisom som ťahal to isté čo s obyčajnou 77čkou a ťahalo to lepšie aj do kopca a rýchlejšie. Alebo tak nejak to bolo. Ale to by bolo možné len keby ten Tunis mal o hoooodne viac koní ako klasická 77 alebo by tá klasická 77 mala pri jazde zabrzdený vlek... Chcel som tým len vyvrátiť niektoré tvrdenia ktoré boli podľa mňa tak trochu "od veci". Rýchlejšie môže ísť. Ale po rovine a nie do kopca.
to bold: ja som tiež písal o krútiacom momente.
Deutz-Fahr

Příspěvky: 164
Registrován: 23 úno 2008 20:18

Re: Zetor 7245 X 7745

Příspěvekod trago105 » 12 led 2009 20:56

vždyť tunis je kalsická 77 na velkých kolech. no tak jestli někomu tahá Tunis víc, tak je jedině že má na čerpadle přidanou naftu.

Příspěvky: 114
Registrován: 21 led 2009 21:40

Re: Zetor 7245 X 7745

Příspěvekod premo » 28 led 2009 23:24

Taky si myslím že tunis 77 je obyčejná akorát má krátký zadní blatníky a sání nad kapotou, nejlépe to vystihl Deutz-Fahr .Jezdil sem na 7745 s kolama 16,9-34 a 7745 na 16,9-30 a neřekl bych že na těch velkých kolech je silnější ba právě naopak nejvíc to bylo poznat na táhlém kopci kde na 34 sem musel dávat 4ku a na 30 v pohodě na 5ku je pravda že na 34 jede rychleji ale ty kola neudělají 40km/h (asi uprava v portálech) to samé v poli s pluhem kde na 30 sem mohl volit 1nebo 2 a na 34 jenom 1ku .Takže závěrem 16,9-34 zvýší rychlost (někdo dával s kombajna 18,4-30) ale traktor mi připadal línější protože dlouho roztahoval kvalty (logicky) ,ale vypadal líp :D .

Příspěvky: 3
Registrován: 03 bře 2009 17:37

Re: Zetor 7245 X 7745

Příspěvekod martin1807 » 14 kvě 2009 21:35

dobry den... potreboval by som nafotit motor zo zetoru 7745 ...
ide mi hlavne o cast v predu to je olejovy filter, jeho ulozenie polohu a tak, a potom este cely motor a
potrebujem to cim skor dakujem..
nejake tie detaily dakujem vopred
martin 1807

Příspěvky: 31
Registrován: 03 úno 2008 19:28
Bydliště: Poprad

Re: Zetor 7245 X 7745

Příspěvekod felesiga » 23 kvě 2009 11:38

nemaju tunisi zmeneny prevod v portaloch? ro rychlosti. keby ste pokukali katalog dielov urcite pri nejakom tom kolecku by bola vynymka ze len pre tunis. a nemuseli bys te sa tu hadat...ja len tak

Příspěvky: 10
Registrován: 11 bře 2013 00:14

Re: Zetor 7245 X 7745

Příspěvekod lukashil » 19 kvě 2013 22:29

já bych ještě měl poznámku k tématu - kola, tah, rychlost...
PŘEDEM UPOZORňUJI ŽE NIKOMU NIC NEVYVRACÍM A NEPOTVRZUJI, POUZE POPISUJI SVOU ZKUŠENOST

vlastním zetor 7211.
zadní kola 16,9 - 30 přední 7,50 - 20
regulátor otáček odbržděn na 2600
motor najeto od složení 250 MTH
traktor na plnej plyn jezdil 27km/hod - už měl trošku jetější pneu
tah byl dostačující

před rokem jsme do portálů dali převod na 30km
nyní to na plnej jede 29 (ano jen 2 km) ale v každým kopečku kde dřív jel 5tkou jsem dával násobič nebo i 4ku
nechal jsem mu přidat dávku na čerpadle.
víc žere ale opět vyjede každej kopec 5tkou (dokonce i ty kde jsem se starym převodem řadil)
na tomto příkladu chci ukázat že když porovnáte 1000 stejných traktorů, výsledky stejné nebudou

v podniku jsem jezdil s 5ti 7711 z toho jen jedna měla větší kola.
všechny 4 jezdily 33 (měli přidáno na čerpadle) ta jedna jezdila 35 (taky měla přidáno, ručička šla na konec stupnice otáčkoměru).
ta s 34kama kolama se málokdy zahrabala, všude jsem byl dřív (dálková doprava) ale musel jsem více řadit oproti malejm kolům....

POPSAL JSEM MÉ ZKUŠENOSTI A PEVNĚ VĚŘÍM ŽE KAŽDÝ Z NÁS MÁ SVÉ

Příspěvky: 10
Registrován: 11 bře 2013 00:14

Re: Zetor 7245 X 7745

Příspěvekod lukashil » 09 čer 2013 15:01

dnes už mám na 7211 kola 34 jede 33 ale v kopci je línej jak vandrácká hůl.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: Zetor 7245 X 7745

Příspěvekod poulm » 11 čer 2013 08:29

Bohužel,výkon ti zůstává stejný a když zvýšíš rychlost,tak musíš snížit tonáž, to je jednoduchá fyzika.
Bohužel zrychlit nějakou UŘ1ku nad 30km/h a chtít za tím tahat nabouchaný autovlek je asi trochu nesmysl.
Co víc k tomu dodat,jinak do lehčích věcí to nemusí být špatné.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

PředchozíDalší

Zpět na UŘ I

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků