Zetor 5245

Příspěvky: 21
Registrován: 26 lis 2006 22:03

Zetor 5245

Příspěvekod Statkář » 28 lis 2006 21:36

Co myslíte, mám ho koupit? Chtěl bych ho na takový lehčí práce, jako na obracení, shrnování, svážet balíky, do 6m valcu a nějakej vlek na vyvážení hnoje by taky zvládnul. Chci ho právě proto, že jako tří válec má super spotřebu a při dnešní ceně nafty, je to pro soukromníka zajímavý traktor. Kamarád ho má a nikdy by ho kvuli spotřebě neprodal. Napište prosim, jaký s timto traktorem máte zkušenosti a s čím ho u vás využíváte. Dík.

Příspěvky: 592
Registrován: 04 bře 2006 22:09
Bydliště: Jižní Morava- Vysočina

Příspěvekod OŤAS » 28 lis 2006 22:46

Mám s ním ty nejlepší zkušenosti. Spotřeba jedinečná, spolehlivost slušná a využitelnost vynikající. Měl jsem ho zhruba tři roky přidělený a ze začátku jsem s ním popojížděl u kamení a brambor s vlečkou, časem přibyla rotačka ŽTR 165, OZ 4, Horal, sběrač kamení KIWIKARHU ( Finsko) , UNHZ 500-750, a další jako pohrabovač,brány atd. Dělal jsem za tu dobu 2x spojkovou pumpu a brzdu. Jediné co bych mu vytknul horší stupňování převodů, hlavně mezi IV. a V. rychlostí byl moc velký skok. To ale docela dobře řešilo půlení rychlostí, které bylo už na dalším traktoru a oba nakonec skočily na krmení. I přesto že měl výkonový handicap tak měl díky krátkému rozvoru náprav daleko lepší tahové vlastnosti než třeba 6745. To sem si několikrát měl možnost vyzkoušet při odvozu brambor když zapadaly vlečky a mocnější traktory měli kolikrát smůlu. Malý vzrůstem, ale silný duchem :) .

A.Massey

5245

Příspěvekod A.Massey » 02 pro 2006 00:17

to je traktor k nezaplacení- nejlepší od zetora kam se hrabou 72 atd...., tenhle traktor si oblíbilo hodně lidí kvůli spotřebě a tahovejm vlastnostem- je to tak jak přesně píše Oťas... má malej rozvor a dobrej měrnej tlak na všechny pneumatika a tak na poli utáhne mnohem víc než crystal 80 a 7245 A 7745 apod.... Tenhle rozdíl tahovej sem viděkl na vlastní bulvy.... 7245 táhnul vlek s hnojem a zapad sotva co jen zajel z cesta na pole.... Přijela 5245 a odpojili 7245 a zapojili do toho zapadlýho vleku 5245 a vlek urvala z místa a zátáh vlek až k hnojišti na druhym konci pole a ještě se votočil s plnym vlekem aby to vysypal do mezer v kůpě..... takže opravdu je to tahoun s nízkou spotřebou-jako 3011. S tahovejma vlastnostma byl její předchůdce 4011....

Příspěvky: 679
Registrován: 18 lis 2005 19:11

Příspěvekod Miro » 02 pro 2006 11:42

Chlapi zas to neprehánajte........
Na 5245 s 5t vlečkou som sa vozil jeden rok a to sa šmýkalo snád všade okrem asfaltu. Pneu 9,5-24 zadné 14,9-28. Ale treba povedať že sa dostal odvšadiaľ. Spotreba maličká za smenu do 25 l, aj menej sa podarilo, kúrenie skoro žiadne (ani pri zohriatom motore to nebolo ono) a je to rozmerovo maličké. Mali sme ju bez násobiča tak to bolo utrpenie medzi 4-5 s plným vlekom. (synchron to je kapitola sama o sebe). Dosť problematická bola predná náprava (juhoslávska alebo rumunská :shock: neviem presne), je bez koncovým reduktorov a nedali sa do kolies zohnať ložiská, tak sa to muselo upravovať.

A.Massey

náprava

Příspěvekod A.Massey » 02 pro 2006 20:42

co to bylo za nápravu???? u nás znám nápravu jen s reduktorama, to k vám na slovensko dodávali asi nejakou jinou napravu. Tyhle manýry zetor měl- doma montoval obyčejný díly a na vývoz dával to co se tam většinou požadovalo.rychlost 40km/h, velký kola 3 vnějsší hydr okruhy apod... Jen my jsme byly za totáče omezený tím co "doma" vyroběj....

Uživatelský avatar
Příspěvky: 710
Registrován: 21 pro 2005 21:16
Bydliště: Olomouc

Re: 5245

Příspěvekod david » 02 pro 2006 21:15

A.Massey píše:to je traktor k nezaplacení- nejlepší od zetora kam se hrabou 72 atd...., tenhle traktor si oblíbilo hodně lidí kvůli spotřebě a tahovejm vlastnostem- je to tak jak přesně píše Oťas... má malej rozvor a dobrej měrnej tlak na všechny pneumatika a tak na poli utáhne mnohem víc než crystal 80 a 7245 A 7745 apod.... Tenhle rozdíl tahovej sem viděkl na vlastní bulvy.... 7245 táhnul vlek s hnojem a zapad sotva co jen zajel z cesta na pole.... Přijela 5245 a odpojili 7245 a zapojili do toho zapadlýho vleku 5245 a vlek urvala z místa a zátáh vlek až k hnojišti na druhym konci pole a ještě se votočil s plnym vlekem aby to vysypal do mezer v kůpě..... takže opravdu je to tahoun s nízkou spotřebou-jako 3011. S tahovejma vlastnostma byl její předchůdce 4011....
noooo to snad né to už trochu přeháníš

A.Massey

ne

Příspěvekod A.Massey » 02 pro 2006 21:20

nepřehánim, to je skutečnost....mám příklad zetoru 7711, jede s novejma pneu 40km/h, má 3hydr okruhy, v předu má kola z krystalu-R 20. Sání na kapotě a návod a vše v cizim jazyce- Tunis.Brazílie-vývoz

Příspěvky: 679
Registrován: 18 lis 2005 19:11

Příspěvekod Miro » 02 pro 2006 21:21

Nepresne som to napísal. Nie je tam klasický reduktor ako má 72-ka alebo UR II, ale len ozubené koleso narazené na poloosi a protikus s vnútorným ozubením, takže nejaké malá redukcia tam je. Istotne to dávali na 5245 a niektoré 6245. No a tie ložiska na ktorých sa točí kolo sa blbo zhánali (cca pred 6 rokmi). Keď sa dobre pozreš tak zistíš že na 52-ke sa kríže na poloosách točia v smere tak ako kolesá a na 72-ke je to opačne práve kvôli tomu reduktoru.

A.Massey

kola

Příspěvekod A.Massey » 02 pro 2006 21:25

no to máš Miro pravdu, že u nákej nápravy se točí kříže s kolem a v těch vicerozšířenejch náprav u nás se točí kříže proti kolu-směr- je to dáno reduktorem...

Příspěvky: 272
Registrován: 28 čer 2006 16:07
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod martasek » 03 pro 2006 16:01

jo na 52 se davaly 2 napravy bud to byla ta jugoslavska(nejsou dily) nebo to byla naprava z V3S(taky uz moc dilu neni) ted jsem se o to bavil s typkem co nam opravoval 162 a obe staly za h........ :D 52 jsem jeste nevidel aby mela klasickou zetorackou napravu :(
zetor rulezzzzzzz

Příspěvky: 13
Registrován: 23 říj 2006 11:42
Bydliště: Böhmerwald

Tak tedy koupit ci nikoli?

Příspěvekod nepa » 05 pro 2006 08:40

Tak ted jsem trochu znejistel: byl jsem v podstate uz rozhodnut 5245 koupit (soukroma potreba - prohrnovani snehu, seceni ca 1.5 ha louky, obcas odvezt - opet jen pro vl. potrebu - nejake to drivi do kachlacu, nic vic), ale po precteni diskuse o predni naprave uz si tak jist nejsem.

Za predpokladu, ze koupim zachovaly exemplar a u jedu s nim, rekneme, ca 200 mth rocne, jakou mam "sanci", ze se mi ona predni naprava "vysype" a kvuli nedostatku ND nebude mozne ji opravit?

Diky!

Příspěvky: 272
Registrován: 28 čer 2006 16:07
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod martasek » 05 pro 2006 11:13

Ahoj no ja bych se toho zas tak nebal :wink: jestli bude zachovala tak si myslim ze to bude ok :) a kdyby se ti vysipala muzes si tam pak dat italskou napravu myslim ze se jmenuje carera nebo tak nak a ty se davali na radu 3(63,53,73......) ted si ji budem davat na jednu 72 je to dobra naprava :wink:
zetor rulezzzzzzz

Uživatelský avatar
Příspěvky: 710
Registrován: 21 pro 2005 21:16
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod david » 05 pro 2006 12:05

jo ničeho se neboj ono to s těma nápravama nebude tak horký jak tu psali ale nikdo tu nenapsal jak často to spravovali a na to tvoje ježdění to bohatě stačí

Příspěvky: 209
Registrován: 22 říj 2006 10:46

Příspěvekod karelk » 05 pro 2006 14:43

Když se tady bavíte o nápravách. Mám 5745 a teď sem zrovna dodělal přední nápravu. To byl pánové teprv oříšek. Poloosu už nikde neseženete na diferákách sem měl strhlí závity oby takže nešlo utáhnout ložisko, ale přeci jenom to snad už zase pojede. To je tak když koupíte traktor po nějakým praseti. Co by tam šlo dát v nejhorším za nápravu kdyby se někdy totálně rozsypala. Slyšel jsem že u této lehké nápravy se často lámou poloosy. Je to asi blbej nápad ale co takhle předek z V3S. Karel
karel

Příspěvky: 679
Registrován: 18 lis 2005 19:11

Příspěvekod Miro » 05 pro 2006 18:31

Prednej nápravy sa neboj - možno tie ložiská sa už dnes dajú bežne zohnať, vtedy bola sotva tak tretina predajcov ložisk. A stalo sa to preto že tam nebol olej.........a len raz. Inak tieto nápravy sa tam dávali preto lebo majú menší odpor v prevodoch.

Příspěvky: 67
Registrován: 09 srp 2006 22:13
Bydliště: pardubicko

Re: 5245

Příspěvekod schejbic » 05 pro 2006 22:33

a tak na poli utáhne mnohem víc než crystal 80 a 7245 A 7745 apod.... Tenhle rozdíl tahovej sem viděkl na vlastní bulvy.... 7245 táhnul vlek s hnojem a zapad sotva co jen zajel z cesta na pole.... Přijela 5245 a odpojili 7245 a zapojili do toho zapadlýho vleku 5245 a vlek urvala z místa a zátáh vlek až k hnojišti na druhym konci pole a ještě se votočil s plnym vlekem aby to vysypal do mezer v kůpě..... takže opravdu je to tahoun s nízkou spotřebou-jako 3011. S tahovejma vlastnostma byl její předchůdce 4011....[/quote]
Tomu co tady A.Massey napsal bych mohl uvěřit, ale pouze za těchto podmínek : crysta 80l a 72 nebo 77 budou mít totálně holé pneu, nebude chodit předek ani uzávěrka. Protože jinak je to " pěkný krmelec "!
Pro pořádek - max. tahová síla na betonu Z 5245 je 28,45 kN, Z 7745 je 35,39kN a Z 8011 je 30kN / Z 8045 je 37kN.
Čísla hovoří za vše.
Přesto bych 5245 bral, ale jen jako druhý traktor pro lehčí práci. Na tu je dobrý. A taky pro svou spotřebu.

A.Massey

Příspěvekod A.Massey » 08 pro 2006 23:44

schejbic: čau, nevim kde jsi ty čisla vzal, ale je to tak jak řikam s tou 5245, to že má tahovou vlastnost jinej silnější traktor takovou a makovou na asfaltu, neznamená vubec nic když je traktor v terénu. Crystal 8011 a Z7745 a 7245 maj prostě blbě rozloženou váhu a minimální měrnej tlak na pneumatiku.... 5245 sedi na gumách jak přibitá --její hmotnost se rovná tomu co kola jsou schopny přenést a unést....
Tedy je to tak a je to potvrzený z praxe ve družstvech......

Příspěvky: 67
Registrován: 09 srp 2006 22:13
Bydliště: pardubicko

Příspěvekod schejbic » 09 pro 2006 07:07

Tyto údaje jsou od výrobce. "Nějakou" tu praxi mám a znovu se tě ptám, jestli ta 72 byla v pořádku a obutá? Byla to tvoje osobní zkušenost nebo jsi to viděl někde z dálky? Byla to určitě 52, neměla třeba špatně nalepenou samolepku na kapotě - to jsi se třeba mohl splést - jsme jen lidi!

A.Massey

padesátdvojka

Příspěvekod A.Massey » 09 pro 2006 12:23

schejbic: ty všechny traktory před 5245 měli minimálně poloviční pneumatiky....žádný vojetiny to nebyli, viděl jsem to vlastní oči a né z dálky. to bych to tady nepsal....
A 5245 měla taky poloviční pneu - takový normální pneu na čem se dá ještě jezdit, viz ZD apod...
Já osobně mám doma zkušenosti se 4011 a 7211, je to to samý jako když se pere 5245 se 72,7745, sedmdesátky prohrajou na blbě rozloženou váhu na pneu....
4011 má lehkej předek a tak když někde něco zapadne(V3S atd..) tak ho vždycky 4011 vytáhla....nikdy se nestalo že by to nevzala, to ani massey nepřenese na zadních kolách to, co 4011,popř. 5245 rozumíš už???? ty čísla co uvádíš jsou teorie a souhlasim s nima- to je počítaný na asfaltu, betonu atd... se siloměrem....praxe je praxe-tedy bláto, voda, tráva, sníh, voranice, a další klasické podklady pro pneu traktoru....

A.Massey

Příspěvekod A.Massey » 09 pro 2006 12:26

jo a ještě k tomu "v pořádku" , všem traktorum před 5245 hrabali obě zadní a jedno přední (uzávěrka zadní šla všem, i 5245 taky šla)

Uživatelský avatar
Příspěvky: 710
Registrován: 21 pro 2005 21:16
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod david » 09 pro 2006 13:04

no ono má 52 menší kola a obecně menší kola do terénu jsou lepší(na zetorech řady 70)ale ten příklad co tu uvádíš tak v té 72 mohl sedět nějakej matěj co předek zapne až se traktor zastaví a to už je pozdě to už se vědšinou nerozjede ale že by 52 utáhla víc jak 80 no to asi né s 52 sem nikdy na poli nejel ale deset let sem jezdil ze 7745 bez samosvornýho diferáku a vím co ten traktor dokáže a nevěřím že by 52 utáhla víc kdekoli

Příspěvky: 679
Registrován: 18 lis 2005 19:11

Příspěvekod Miro » 09 pro 2006 13:07

Tie čísla sú v ťahových skúšok, robia sa aj na strnisku a tam sú čísla ešte vyššie.
Dal som tú námahu a zohnal zaťaženia náprav aký tam je rozdiel (môže sa to líšiť podľa závaží) :
traktor predná náprava (kg)/zadná náprava(kg)/pohot. hmotnosť - rozvor (m)
5245 - 1280/1930/3210 - 2,14
7245 - 1435/2155/3590 - 2,22
8011 - 1780/2790/4570 - 2,35
8045 - 2310/2710/5020 - 2,39
MF 4355 - 1775/2535/4310 - 2,35
rozmery pneu (až na MF) sú všeobecne známe.....

Pri vyťahovaní zapadnutého má výkon nepodstatný význam, aj tak sa ide na malom kvalte a tu je to čiste o zaťažení náprav a pneumatikách. Ak si myslíš že ľahší traktor (aj keby za zadných) potiahne viacej tak prosím, neberiem ti to je to tvoja vec. Ešte mám takú drobnú poznámku - keď už niekto zapadne s vlekom tak obyčajne s traktorom vyhrabe pekné koľaje a prepínať vlek do druhého je zbytočné, ak to nie je podstatne ťažší traktor. U nás sa to rieši reťazou alebo lanom. (Keď som utopil 8011 v hnoji tak 160-tka mala čo robiť na tvrdom) :idea: A na to postrčenie stačí aj 5245. Inak predstava že malý 52 vhupne do koľají od väčších kolies a zabere je na usmiatie, hlavne keď som sa s takým malým Zetorkom vozil celý rok.
Inak pravdu má OŤAS čo napísal o 6745, hlavne ked na 67-čke je mažetový náhon, alebo nemá čelné závažia a traktory majú rovnaké pneu.

Pevne dúfam, že to pochopíš ako ďalší názor a nie ako niečo iné. :!:

Příspěvky: 13
Registrován: 23 říj 2006 11:42
Bydliště: Böhmerwald

Příspěvekod nepa » 11 pro 2006 07:54

Nyni bez ohledu na to co ktery traktor kdy kde vytahl. Cisla uvedane v predchozim prispevku od Mira jsou zajimava. Hodne napadne je to, ze pomer zatizeni prdni a zadni napravy u 8045 se znacne lisi od ostatnich uvedenych traktoru:

Traktor Predni nap.[kg] Zadni nap.[kg] Pohot. hmot. [kg] Rozvor [m] Predni/ zadni
5245 1280 1930 3210 2.14 66.3%
7245 1435 2155 3590 2.22 66.6%
8011 1780 2790 4570 2.35 63.8%
8045 2310 2710 5020 2.39 85.2%
MF4355 1775 2535 4310 2.35 70.0%

8045 ma tedy predni/zadni = 85%, zatimco ostatni jsou okolo 66%, MF 70%.

Je to spravne? Jak si to mam vysvetlit? (Nevrtal bych do toho tolik, ale prave DNES budu kupovat 8045...)

Příspěvky: 33
Registrován: 29 lis 2005 13:50

Příspěvekod milcamechos » 11 pro 2006 10:25

To Nepa:
No tak to nevím z čeho máš strach - podle tabulky má 8045 nejlepší rozložení hmotnosti z ostatních traktorů.Ted je trendem změnšovat poměr v zatížení přední a zadní nápravy - (dříve třeba 40 : 60) dříve byl lehkej předek, ted se více počítá stím, že vzadu se traktor dotíží připojeným nářadím.
Milan

Příspěvky: 67
Registrován: 09 srp 2006 22:13
Bydliště: pardubicko

Příspěvekod schejbic » 11 pro 2006 13:39

nepa píše:Nyni bez ohledu na to co ktery traktor kdy kde vytahl. Cisla uvedane v predchozim prispevku od Mira jsou zajimava. Hodne napadne je to, ze pomer zatizeni prdni a zadni napravy u 8045 se znacne lisi od ostatnich uvedenych traktoru:

Traktor Predni nap.[kg] Zadni nap.[kg] Pohot. hmot. [kg] Rozvor [m] Predni/ zadni
5245 1280 1930 3210 2.14 66.3%
7245 1435 2155 3590 2.22 66.6%
8011 1780 2790 4570 2.35 63.8%
8045 2310 2710 5020 2.39 85.2%
MF4355 1775 2535 4310 2.35 70.0%

8045 ma tedy predni/zadni = 85%, zatimco ostatni jsou okolo 66%, MF 70%.

Je to spravne? Jak si to mam vysvetlit? (Nevrtal bych do toho tolik, ale prave DNES budu kupovat 8045...)


Tak to gatuluju! Je to od toho známího jak jsi psal na fóru Z 5245?

Příspěvky: 13
Registrován: 23 říj 2006 11:42
Bydliště: Böhmerwald

Příspěvekod nepa » 11 pro 2006 14:43

Ano, tot' on, vcetne humpoleckeho celniho nakladace ND 5-050. HLEDAM LOPATU SE ZUBY na tento nakladac - nevite o nejake????????

Timto bych zarovan chtel vsem z tohoto fora, kteri mi pomohli svymi zkusenostmi a nazory dospet k tomuto rozhodnuti, mockrat podekovat!
Naposledy upravil nepa dne 12 pro 2006 14:54, celkově upraveno 2

Příspěvky: 679
Registrován: 18 lis 2005 19:11

Příspěvekod Miro » 11 pro 2006 18:50

nepa, u 8045 sú na predu tri miesta na umiestnenie závažia a traktor obyčajne býva ťažší (až 5200 kg), to že má na prednej náprave 45 % váhy traktora je len dobre, aspoň je stabilný (on je až trošku moc ťažký na ten motor) a len tak ho nepostavíš na zadné. Predsa bol určený na poľné práce a tak ho takto postavili.

Příspěvky: 29
Registrován: 29 pro 2006 22:41

Příspěvekod pali » 29 pro 2006 23:59

kupil som trakor zetor zadok je zo 4011 motor 5245 predok 5745. potrebujem ale kardan k predku s tou skrinkou. v rychlostke mam kolecko na predok. poradite niekto co tam mam zhanat z ktoreho modelu alebo naco si mam dat pozor.dik za kazdu radu.

Příspěvky: 209
Registrován: 22 říj 2006 10:46

Příspěvekod karelk » 30 pro 2006 15:08

Neví někdo jaký má rozložení přední a zadní nápravy Zetor 5745. Ďík karel
karel

Příspěvky: 679
Registrován: 18 lis 2005 19:11

Příspěvekod Miro » 30 pro 2006 15:21

Ty máš sťastie, zo 7-čkovej série mi zostali z katalogu Zetor len typy 5748 a 6718. :lol:

Takže 5748 (s kabinou) má minimálnu pohotovostnu hmotnosť podľa katalogu 2890 kg z toho 1083 kg na prednej, 1807 na zadnej náprave.
Pre porovnanie 6718 - na prednej 1030 kg, na zadnej náprave 1900 kg, celkom 2930 kg.

Další

Zpět na UŘ I

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník