Zetor 5245
Příspěvků: 76
• Stránka 1 z 3 • 1, 2, 3
Zetor 5245
Co myslíte, mám ho koupit? Chtěl bych ho na takový lehčí práce, jako na obracení, shrnování, svážet balíky, do 6m valcu a nějakej vlek na vyvážení hnoje by taky zvládnul. Chci ho právě proto, že jako tří válec má super spotřebu a při dnešní ceně nafty, je to pro soukromníka zajímavý traktor. Kamarád ho má a nikdy by ho kvuli spotřebě neprodal. Napište prosim, jaký s timto traktorem máte zkušenosti a s čím ho u vás využíváte. Dík.
Mám s ním ty nejlepší zkušenosti. Spotřeba jedinečná, spolehlivost slušná a využitelnost vynikající. Měl jsem ho zhruba tři roky přidělený a ze začátku jsem s ním popojížděl u kamení a brambor s vlečkou, časem přibyla rotačka ŽTR 165, OZ 4, Horal, sběrač kamení KIWIKARHU ( Finsko) , UNHZ 500-750, a další jako pohrabovač,brány atd. Dělal jsem za tu dobu 2x spojkovou pumpu a brzdu. Jediné co bych mu vytknul horší stupňování převodů, hlavně mezi IV. a V. rychlostí byl moc velký skok. To ale docela dobře řešilo půlení rychlostí, které bylo už na dalším traktoru a oba nakonec skočily na krmení. I přesto že měl výkonový handicap tak měl díky krátkému rozvoru náprav daleko lepší tahové vlastnosti než třeba 6745. To sem si několikrát měl možnost vyzkoušet při odvozu brambor když zapadaly vlečky a mocnější traktory měli kolikrát smůlu. Malý vzrůstem, ale silný duchem
.

- A.Massey
5245
to je traktor k nezaplacení- nejlepší od zetora kam se hrabou 72 atd...., tenhle traktor si oblíbilo hodně lidí kvůli spotřebě a tahovejm vlastnostem- je to tak jak přesně píše Oťas... má malej rozvor a dobrej měrnej tlak na všechny pneumatika a tak na poli utáhne mnohem víc než crystal 80 a 7245 A 7745 apod.... Tenhle rozdíl tahovej sem viděkl na vlastní bulvy.... 7245 táhnul vlek s hnojem a zapad sotva co jen zajel z cesta na pole.... Přijela 5245 a odpojili 7245 a zapojili do toho zapadlýho vleku 5245 a vlek urvala z místa a zátáh vlek až k hnojišti na druhym konci pole a ještě se votočil s plnym vlekem aby to vysypal do mezer v kůpě..... takže opravdu je to tahoun s nízkou spotřebou-jako 3011. S tahovejma vlastnostma byl její předchůdce 4011....
Chlapi zas to neprehánajte........
Na 5245 s 5t vlečkou som sa vozil jeden rok a to sa šmýkalo snád všade okrem asfaltu. Pneu 9,5-24 zadné 14,9-28. Ale treba povedať že sa dostal odvšadiaľ. Spotreba maličká za smenu do 25 l, aj menej sa podarilo, kúrenie skoro žiadne (ani pri zohriatom motore to nebolo ono) a je to rozmerovo maličké. Mali sme ju bez násobiča tak to bolo utrpenie medzi 4-5 s plným vlekom. (synchron to je kapitola sama o sebe). Dosť problematická bola predná náprava (juhoslávska alebo rumunská
neviem presne), je bez koncovým reduktorov a nedali sa do kolies zohnať ložiská, tak sa to muselo upravovať.
Na 5245 s 5t vlečkou som sa vozil jeden rok a to sa šmýkalo snád všade okrem asfaltu. Pneu 9,5-24 zadné 14,9-28. Ale treba povedať že sa dostal odvšadiaľ. Spotreba maličká za smenu do 25 l, aj menej sa podarilo, kúrenie skoro žiadne (ani pri zohriatom motore to nebolo ono) a je to rozmerovo maličké. Mali sme ju bez násobiča tak to bolo utrpenie medzi 4-5 s plným vlekom. (synchron to je kapitola sama o sebe). Dosť problematická bola predná náprava (juhoslávska alebo rumunská

- A.Massey
náprava
co to bylo za nápravu???? u nás znám nápravu jen s reduktorama, to k vám na slovensko dodávali asi nejakou jinou napravu. Tyhle manýry zetor měl- doma montoval obyčejný díly a na vývoz dával to co se tam většinou požadovalo.rychlost 40km/h, velký kola 3 vnějsší hydr okruhy apod... Jen my jsme byly za totáče omezený tím co "doma" vyroběj....
Re: 5245
noooo to snad né to už trochu přeháníšA.Massey píše:to je traktor k nezaplacení- nejlepší od zetora kam se hrabou 72 atd...., tenhle traktor si oblíbilo hodně lidí kvůli spotřebě a tahovejm vlastnostem- je to tak jak přesně píše Oťas... má malej rozvor a dobrej měrnej tlak na všechny pneumatika a tak na poli utáhne mnohem víc než crystal 80 a 7245 A 7745 apod.... Tenhle rozdíl tahovej sem viděkl na vlastní bulvy.... 7245 táhnul vlek s hnojem a zapad sotva co jen zajel z cesta na pole.... Přijela 5245 a odpojili 7245 a zapojili do toho zapadlýho vleku 5245 a vlek urvala z místa a zátáh vlek až k hnojišti na druhym konci pole a ještě se votočil s plnym vlekem aby to vysypal do mezer v kůpě..... takže opravdu je to tahoun s nízkou spotřebou-jako 3011. S tahovejma vlastnostma byl její předchůdce 4011....
Nepresne som to napísal. Nie je tam klasický reduktor ako má 72-ka alebo UR II, ale len ozubené koleso narazené na poloosi a protikus s vnútorným ozubením, takže nejaké malá redukcia tam je. Istotne to dávali na 5245 a niektoré 6245. No a tie ložiska na ktorých sa točí kolo sa blbo zhánali (cca pred 6 rokmi). Keď sa dobre pozreš tak zistíš že na 52-ke sa kríže na poloosách točia v smere tak ako kolesá a na 72-ke je to opačne práve kvôli tomu reduktoru.
Tak tedy koupit ci nikoli?
Tak ted jsem trochu znejistel: byl jsem v podstate uz rozhodnut 5245 koupit (soukroma potreba - prohrnovani snehu, seceni ca 1.5 ha louky, obcas odvezt - opet jen pro vl. potrebu - nejake to drivi do kachlacu, nic vic), ale po precteni diskuse o predni naprave uz si tak jist nejsem.
Za predpokladu, ze koupim zachovaly exemplar a u jedu s nim, rekneme, ca 200 mth rocne, jakou mam "sanci", ze se mi ona predni naprava "vysype" a kvuli nedostatku ND nebude mozne ji opravit?
Diky!
Za predpokladu, ze koupim zachovaly exemplar a u jedu s nim, rekneme, ca 200 mth rocne, jakou mam "sanci", ze se mi ona predni naprava "vysype" a kvuli nedostatku ND nebude mozne ji opravit?
Diky!
Ahoj no ja bych se toho zas tak nebal
jestli bude zachovala tak si myslim ze to bude ok
a kdyby se ti vysipala muzes si tam pak dat italskou napravu myslim ze se jmenuje carera nebo tak nak a ty se davali na radu 3(63,53,73......) ted si ji budem davat na jednu 72 je to dobra naprava 



zetor rulezzzzzzz
Když se tady bavíte o nápravách. Mám 5745 a teď sem zrovna dodělal přední nápravu. To byl pánové teprv oříšek. Poloosu už nikde neseženete na diferákách sem měl strhlí závity oby takže nešlo utáhnout ložisko, ale přeci jenom to snad už zase pojede. To je tak když koupíte traktor po nějakým praseti. Co by tam šlo dát v nejhorším za nápravu kdyby se někdy totálně rozsypala. Slyšel jsem že u této lehké nápravy se často lámou poloosy. Je to asi blbej nápad ale co takhle předek z V3S. Karel
karel
Re: 5245
a tak na poli utáhne mnohem víc než crystal 80 a 7245 A 7745 apod.... Tenhle rozdíl tahovej sem viděkl na vlastní bulvy.... 7245 táhnul vlek s hnojem a zapad sotva co jen zajel z cesta na pole.... Přijela 5245 a odpojili 7245 a zapojili do toho zapadlýho vleku 5245 a vlek urvala z místa a zátáh vlek až k hnojišti na druhym konci pole a ještě se votočil s plnym vlekem aby to vysypal do mezer v kůpě..... takže opravdu je to tahoun s nízkou spotřebou-jako 3011. S tahovejma vlastnostma byl její předchůdce 4011....[/quote]
Tomu co tady A.Massey napsal bych mohl uvěřit, ale pouze za těchto podmínek : crysta 80l a 72 nebo 77 budou mít totálně holé pneu, nebude chodit předek ani uzávěrka. Protože jinak je to " pěkný krmelec "!
Pro pořádek - max. tahová síla na betonu Z 5245 je 28,45 kN, Z 7745 je 35,39kN a Z 8011 je 30kN / Z 8045 je 37kN.
Čísla hovoří za vše.
Přesto bych 5245 bral, ale jen jako druhý traktor pro lehčí práci. Na tu je dobrý. A taky pro svou spotřebu.
Tomu co tady A.Massey napsal bych mohl uvěřit, ale pouze za těchto podmínek : crysta 80l a 72 nebo 77 budou mít totálně holé pneu, nebude chodit předek ani uzávěrka. Protože jinak je to " pěkný krmelec "!
Pro pořádek - max. tahová síla na betonu Z 5245 je 28,45 kN, Z 7745 je 35,39kN a Z 8011 je 30kN / Z 8045 je 37kN.
Čísla hovoří za vše.
Přesto bych 5245 bral, ale jen jako druhý traktor pro lehčí práci. Na tu je dobrý. A taky pro svou spotřebu.
- A.Massey
schejbic: čau, nevim kde jsi ty čisla vzal, ale je to tak jak řikam s tou 5245, to že má tahovou vlastnost jinej silnější traktor takovou a makovou na asfaltu, neznamená vubec nic když je traktor v terénu. Crystal 8011 a Z7745 a 7245 maj prostě blbě rozloženou váhu a minimální měrnej tlak na pneumatiku.... 5245 sedi na gumách jak přibitá --její hmotnost se rovná tomu co kola jsou schopny přenést a unést....
Tedy je to tak a je to potvrzený z praxe ve družstvech......
Tedy je to tak a je to potvrzený z praxe ve družstvech......
- A.Massey
padesátdvojka
schejbic: ty všechny traktory před 5245 měli minimálně poloviční pneumatiky....žádný vojetiny to nebyli, viděl jsem to vlastní oči a né z dálky. to bych to tady nepsal....
A 5245 měla taky poloviční pneu - takový normální pneu na čem se dá ještě jezdit, viz ZD apod...
Já osobně mám doma zkušenosti se 4011 a 7211, je to to samý jako když se pere 5245 se 72,7745, sedmdesátky prohrajou na blbě rozloženou váhu na pneu....
4011 má lehkej předek a tak když někde něco zapadne(V3S atd..) tak ho vždycky 4011 vytáhla....nikdy se nestalo že by to nevzala, to ani massey nepřenese na zadních kolách to, co 4011,popř. 5245 rozumíš už???? ty čísla co uvádíš jsou teorie a souhlasim s nima- to je počítaný na asfaltu, betonu atd... se siloměrem....praxe je praxe-tedy bláto, voda, tráva, sníh, voranice, a další klasické podklady pro pneu traktoru....
A 5245 měla taky poloviční pneu - takový normální pneu na čem se dá ještě jezdit, viz ZD apod...
Já osobně mám doma zkušenosti se 4011 a 7211, je to to samý jako když se pere 5245 se 72,7745, sedmdesátky prohrajou na blbě rozloženou váhu na pneu....
4011 má lehkej předek a tak když někde něco zapadne(V3S atd..) tak ho vždycky 4011 vytáhla....nikdy se nestalo že by to nevzala, to ani massey nepřenese na zadních kolách to, co 4011,popř. 5245 rozumíš už???? ty čísla co uvádíš jsou teorie a souhlasim s nima- to je počítaný na asfaltu, betonu atd... se siloměrem....praxe je praxe-tedy bláto, voda, tráva, sníh, voranice, a další klasické podklady pro pneu traktoru....
no ono má 52 menší kola a obecně menší kola do terénu jsou lepší(na zetorech řady 70)ale ten příklad co tu uvádíš tak v té 72 mohl sedět nějakej matěj co předek zapne až se traktor zastaví a to už je pozdě to už se vědšinou nerozjede ale že by 52 utáhla víc jak 80 no to asi né s 52 sem nikdy na poli nejel ale deset let sem jezdil ze 7745 bez samosvornýho diferáku a vím co ten traktor dokáže a nevěřím že by 52 utáhla víc kdekoli
Tie čísla sú v ťahových skúšok, robia sa aj na strnisku a tam sú čísla ešte vyššie.
Dal som tú námahu a zohnal zaťaženia náprav aký tam je rozdiel (môže sa to líšiť podľa závaží) :
traktor predná náprava (kg)/zadná náprava(kg)/pohot. hmotnosť - rozvor (m)
5245 - 1280/1930/3210 - 2,14
7245 - 1435/2155/3590 - 2,22
8011 - 1780/2790/4570 - 2,35
8045 - 2310/2710/5020 - 2,39
MF 4355 - 1775/2535/4310 - 2,35
rozmery pneu (až na MF) sú všeobecne známe.....
Pri vyťahovaní zapadnutého má výkon nepodstatný význam, aj tak sa ide na malom kvalte a tu je to čiste o zaťažení náprav a pneumatikách. Ak si myslíš že ľahší traktor (aj keby za zadných) potiahne viacej tak prosím, neberiem ti to je to tvoja vec. Ešte mám takú drobnú poznámku - keď už niekto zapadne s vlekom tak obyčajne s traktorom vyhrabe pekné koľaje a prepínať vlek do druhého je zbytočné, ak to nie je podstatne ťažší traktor. U nás sa to rieši reťazou alebo lanom. (Keď som utopil 8011 v hnoji tak 160-tka mala čo robiť na tvrdom)
A na to postrčenie stačí aj 5245. Inak predstava že malý 52 vhupne do koľají od väčších kolies a zabere je na usmiatie, hlavne keď som sa s takým malým Zetorkom vozil celý rok.
Inak pravdu má OŤAS čo napísal o 6745, hlavne ked na 67-čke je mažetový náhon, alebo nemá čelné závažia a traktory majú rovnaké pneu.
Pevne dúfam, že to pochopíš ako ďalší názor a nie ako niečo iné.
Dal som tú námahu a zohnal zaťaženia náprav aký tam je rozdiel (môže sa to líšiť podľa závaží) :
traktor predná náprava (kg)/zadná náprava(kg)/pohot. hmotnosť - rozvor (m)
5245 - 1280/1930/3210 - 2,14
7245 - 1435/2155/3590 - 2,22
8011 - 1780/2790/4570 - 2,35
8045 - 2310/2710/5020 - 2,39
MF 4355 - 1775/2535/4310 - 2,35
rozmery pneu (až na MF) sú všeobecne známe.....
Pri vyťahovaní zapadnutého má výkon nepodstatný význam, aj tak sa ide na malom kvalte a tu je to čiste o zaťažení náprav a pneumatikách. Ak si myslíš že ľahší traktor (aj keby za zadných) potiahne viacej tak prosím, neberiem ti to je to tvoja vec. Ešte mám takú drobnú poznámku - keď už niekto zapadne s vlekom tak obyčajne s traktorom vyhrabe pekné koľaje a prepínať vlek do druhého je zbytočné, ak to nie je podstatne ťažší traktor. U nás sa to rieši reťazou alebo lanom. (Keď som utopil 8011 v hnoji tak 160-tka mala čo robiť na tvrdom)

Inak pravdu má OŤAS čo napísal o 6745, hlavne ked na 67-čke je mažetový náhon, alebo nemá čelné závažia a traktory majú rovnaké pneu.
Pevne dúfam, že to pochopíš ako ďalší názor a nie ako niečo iné.

Nyni bez ohledu na to co ktery traktor kdy kde vytahl. Cisla uvedane v predchozim prispevku od Mira jsou zajimava. Hodne napadne je to, ze pomer zatizeni prdni a zadni napravy u 8045 se znacne lisi od ostatnich uvedenych traktoru:
Traktor Predni nap.[kg] Zadni nap.[kg] Pohot. hmot. [kg] Rozvor [m] Predni/ zadni
5245 1280 1930 3210 2.14 66.3%
7245 1435 2155 3590 2.22 66.6%
8011 1780 2790 4570 2.35 63.8%
8045 2310 2710 5020 2.39 85.2%
MF4355 1775 2535 4310 2.35 70.0%
8045 ma tedy predni/zadni = 85%, zatimco ostatni jsou okolo 66%, MF 70%.
Je to spravne? Jak si to mam vysvetlit? (Nevrtal bych do toho tolik, ale prave DNES budu kupovat 8045...)
Traktor Predni nap.[kg] Zadni nap.[kg] Pohot. hmot. [kg] Rozvor [m] Predni/ zadni
5245 1280 1930 3210 2.14 66.3%
7245 1435 2155 3590 2.22 66.6%
8011 1780 2790 4570 2.35 63.8%
8045 2310 2710 5020 2.39 85.2%
MF4355 1775 2535 4310 2.35 70.0%
8045 ma tedy predni/zadni = 85%, zatimco ostatni jsou okolo 66%, MF 70%.
Je to spravne? Jak si to mam vysvetlit? (Nevrtal bych do toho tolik, ale prave DNES budu kupovat 8045...)
- milcamechos
- Příspěvky: 33
- Registrován: 29 lis 2005 13:50
To Nepa:
No tak to nevím z čeho máš strach - podle tabulky má 8045 nejlepší rozložení hmotnosti z ostatních traktorů.Ted je trendem změnšovat poměr v zatížení přední a zadní nápravy - (dříve třeba 40 : 60) dříve byl lehkej předek, ted se více počítá stím, že vzadu se traktor dotíží připojeným nářadím.
Milan
No tak to nevím z čeho máš strach - podle tabulky má 8045 nejlepší rozložení hmotnosti z ostatních traktorů.Ted je trendem změnšovat poměr v zatížení přední a zadní nápravy - (dříve třeba 40 : 60) dříve byl lehkej předek, ted se více počítá stím, že vzadu se traktor dotíží připojeným nářadím.
Milan
nepa píše:Nyni bez ohledu na to co ktery traktor kdy kde vytahl. Cisla uvedane v predchozim prispevku od Mira jsou zajimava. Hodne napadne je to, ze pomer zatizeni prdni a zadni napravy u 8045 se znacne lisi od ostatnich uvedenych traktoru:
Traktor Predni nap.[kg] Zadni nap.[kg] Pohot. hmot. [kg] Rozvor [m] Predni/ zadni
5245 1280 1930 3210 2.14 66.3%
7245 1435 2155 3590 2.22 66.6%
8011 1780 2790 4570 2.35 63.8%
8045 2310 2710 5020 2.39 85.2%
MF4355 1775 2535 4310 2.35 70.0%
8045 ma tedy predni/zadni = 85%, zatimco ostatni jsou okolo 66%, MF 70%.
Je to spravne? Jak si to mam vysvetlit? (Nevrtal bych do toho tolik, ale prave DNES budu kupovat 8045...)
Tak to gatuluju! Je to od toho známího jak jsi psal na fóru Z 5245?
Ano, tot' on, vcetne humpoleckeho celniho nakladace ND 5-050. HLEDAM LOPATU SE ZUBY na tento nakladac - nevite o nejake????????
Timto bych zarovan chtel vsem z tohoto fora, kteri mi pomohli svymi zkusenostmi a nazory dospet k tomuto rozhodnuti, mockrat podekovat!
Timto bych zarovan chtel vsem z tohoto fora, kteri mi pomohli svymi zkusenostmi a nazory dospet k tomuto rozhodnuti, mockrat podekovat!
Naposledy upravil nepa dne 12 pro 2006 14:54, celkově upraveno 2
nepa, u 8045 sú na predu tri miesta na umiestnenie závažia a traktor obyčajne býva ťažší (až 5200 kg), to že má na prednej náprave 45 % váhy traktora je len dobre, aspoň je stabilný (on je až trošku moc ťažký na ten motor) a len tak ho nepostavíš na zadné. Predsa bol určený na poľné práce a tak ho takto postavili.
Ty máš sťastie, zo 7-čkovej série mi zostali z katalogu Zetor len typy 5748 a 6718.
Takže 5748 (s kabinou) má minimálnu pohotovostnu hmotnosť podľa katalogu 2890 kg z toho 1083 kg na prednej, 1807 na zadnej náprave.
Pre porovnanie 6718 - na prednej 1030 kg, na zadnej náprave 1900 kg, celkom 2930 kg.

Takže 5748 (s kabinou) má minimálnu pohotovostnu hmotnosť podľa katalogu 2890 kg z toho 1083 kg na prednej, 1807 na zadnej náprave.
Pre porovnanie 6718 - na prednej 1030 kg, na zadnej náprave 1900 kg, celkom 2930 kg.
Příspěvků: 76
• Stránka 1 z 3 • 1, 2, 3
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník