Zetor 10145
Příspěvků: 20
• Stránka 1 z 1
Zetor 10145
Zdar chlapci! Mám 10145 z 1988 a mám problémy s násobicem třeba když vořu nebo připravuju tak jakmile se me ohřeje olej tak mi nejde zajíc a můzes mit treba porat zajce a proste nepude tak nevim co stím. Na silnici v dopravě to funguje vpohoode jen v takovejdlech polních pracech to nejde. A myslím si ze me jeste asi málo cladí chladic na hydr. olej tak jestli to na to nemá vliv, ale to nevím jak poznat. Děkuji za rady
Naposledy upravil jaris dne 03 úno 2007 01:11, celkově upraveno 1
Re: Zetor 10145
jaris píše:Zdar chlapci! Mám 10145 z 1988 a mám problémy s násobicem třeba když vořu nebo připravuju tak jakmile se me ohřeje olej tak mi nejde zajíc a můzes mit treba porat zajce a proste nepude tak nevim co stím. Na silnici v dopravě to funguje vpohoode jen v takovejdlech polních pracech to nejde. A myslím si ze me jeste asi málo cladí chladic na hydr. olej tak jestli to na to nemá vliv, ale to nevím jak poznat. Děkuji za rady
Netvrdím, že to bude ono, ale skoušel si přišponovat pás? A nebo jinak vzadu na pravo za pomocnou pístnicí by měly být 2 trubky jedná spíná spojku a druhá pouští tlak do brzdiče ( snad si to říkám dobře ) a skus na jednu dát budík a mělo by to ukázat asi 10 až 11 atmosfér. Nejsem si jistej na kterou tu trubku hu přidělat nebo jestli je to jedno.A nebo budou v háji lamely. Já jsem se spíš setkával s tím, že nešla želva než zajíc.Určitě se tady najde někdo kdo to zná ještě podrobnějc, ale snad ti to pomůže.
Zaujímavé. No najskorej bude treba zistiť tlaky vtedy keď to nejde. V hornom kryte prevodovky je jeden šrob M10 (zvrvhu vedľa prívodnej trubky vpravo), ale rýchlejšie to bude ako písal vašek, odpoj tú hornú trubku, ktorou sa spína kardan, daj tam tlakomer na koniec trubky. Naštartuj, daj tam korytnačku (želvu), zapni kardan a malo by to ukázať tlak ako písal vašek.
Keď neukáže tlak je zlé čerpadlo alebo ventil. Výmeň vrchný kryt prevodovky (keď máš z čoho), pozri hneď o-kružky a skus znova. Keď to pomôže tak je to ventil v kryte. Keď nie tak je to čerpadlo.
Keď ti hodiny ukážu tlak tak potom prepni na zajaca a keď sa len hodiny pohnú a vrátia sa zvona na približne ten pôvodný tlak tak je čerpadlo a rozvod v poriadku. Chyba by mohla byť v lamelách. Celkom zodraté.
Keď tlak na "zajacovi" spadne tak sa porúča najskorej čerpadlo na opravu. Ešte je možnosť že je vydratý prívod oleja (dva krúžky podobné piestnym, alebo doryhovaný bubon).
Kludne to môže byť tým prehriatym olejom, vtedy sa najskorej ukáže zlé čerpadlo. Mohlo by to vydržať ešte chvíľu pri normálnej teplote, možno máš zalepenú trubku do chladiča....
A pozri koľko máš oleja..........
Ak nemáš tlakomer, prípadne sa ti ten postup zdá moc zložitý tak by sa dalo odskúšať čerpadlo aj podľa toho či ti ide predný náhon, keď štrajkuje násobič. Teda ak tam nemáš zubovú spojku.
Keď neukáže tlak je zlé čerpadlo alebo ventil. Výmeň vrchný kryt prevodovky (keď máš z čoho), pozri hneď o-kružky a skus znova. Keď to pomôže tak je to ventil v kryte. Keď nie tak je to čerpadlo.
Keď ti hodiny ukážu tlak tak potom prepni na zajaca a keď sa len hodiny pohnú a vrátia sa zvona na približne ten pôvodný tlak tak je čerpadlo a rozvod v poriadku. Chyba by mohla byť v lamelách. Celkom zodraté.
Keď tlak na "zajacovi" spadne tak sa porúča najskorej čerpadlo na opravu. Ešte je možnosť že je vydratý prívod oleja (dva krúžky podobné piestnym, alebo doryhovaný bubon).
Kludne to môže byť tým prehriatym olejom, vtedy sa najskorej ukáže zlé čerpadlo. Mohlo by to vydržať ešte chvíľu pri normálnej teplote, možno máš zalepenú trubku do chladiča....
A pozri koľko máš oleja..........
Ak nemáš tlakomer, prípadne sa ti ten postup zdá moc zložitý tak by sa dalo odskúšať čerpadlo aj podľa toho či ti ide predný náhon, keď štrajkuje násobič. Teda ak tam nemáš zubovú spojku.
Ja osobne to tipujem na lamely, že budú ako z papiera, alebo prasknutý krúžok. Ale to je len tip, na to treba vedieť aké má tlaky.
To čerpadlo je strašne zle prístupné, to za musí traktor rozpoliť, zhodiť dole medziskriňa, je to na nej zozadu vpravo, má takú dosť tenkú stenu. Keď sa mení tak obyčajne sa použije ozubené koleso zo starého a keď sa to nerobí s citom tak tá stena praskne (má cca 5-6 mm).
To čerpadlo je strašne zle prístupné, to za musí traktor rozpoliť, zhodiť dole medziskriňa, je to na nej zozadu vpravo, má takú dosť tenkú stenu. Keď sa mení tak obyčajne sa použije ozubené koleso zo starého a keď sa to nerobí s citom tak tá stena praskne (má cca 5-6 mm).
jejku stovečka to je má srdcová záležitost mněl jsem ji z roku 89poslední model hodně to taky záleží na oleji nám v bývalým podniku přestaly kupovat pp90 začli jsme tam dávat řidší pp80 a bylo to v háji ty násobiče šli do kytek a pak taky některé díly co dnes koupíš třeba u nekvindy co kus to originál taky dost dobře nefungují a můžeš dát vše nové a stejně to není ono tak to znova a znova půlíš přeměřuješ a pak to třeba funguje jinak asi nebude tlak nebo lamely každopádně nic neneděláš rozdělej to a uvidíš
Tipuju, že bude v háji buď pístní kroužek přívodu oleje, nebo a to je pravděpodobnější netěsní manžeta na pístu lamel-když není v tahu nebo je studený olej tak to lamely sepne, ale v tahu nebo zahřátém oleji protéká. Dělal jsem to letos v létě. Cena ND v řádech desetikorun, ale ta práce teda stojí za to
ted to már rozdělaný teda skoro zadělaný dal jsem novej násobič stál 5000kč a ještě čerpadloza 1400kč tlak mělo 8 tak jsem ho vyhodil a mělo stejně vysekaný drážky a na bubnu násobiče byly rejhy od těch kroužků jde ho vyměnit výměným fondem ale tomu já moc nevěřim co tam s tím dělaj no jsem na to zvědavej co to bude dělat snad to už pude a ještě si myslím že se mi nevrací olej z chladíče oddělal jsem jednu tu trubku ve výku převodovky a vyteklo tam plno oleje a vůbec to neteklo dovnitř nevím co s tím ještě se na to musím lepší podívat, ale ted je zima tak za pár dnů
Příspěvků: 20
• Stránka 1 z 1
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník