8011/8045 jak jednoduše vyvést hydrauliku dopředu

Uživatelský avatar
Příspěvky: 96
Registrován: 06 zář 2009 10:23

8011/8045 jak jednoduše vyvést hydrauliku dopředu

Příspěvekod Kaschmir » 03 lis 2010 18:32

Zdravím, mám crystaly 8011 a 8045 a chtěl bych si sám udělat vepředu jednoduchá čela na rovnání klád na skládce (něco jako u LKT), chci udělat jen jeden nebo na každé straně jeden píst, který čelo bude jenom zvedat a spouštět. Přemýšlel jsem o tom že bych k pístu vyvedl hadice ze zadu z rychlospojek vnitřního okruhu, ale nevím jestli by to stačilo, na druhou stranu když dokáže vyvinout tlak na sklopení naloženého valníku, proč by nezvedl kládu. Navíc bych nemusel montovat další ovládání (ovládalo by se to pákou na konzoli na pravo vedle řidiče) a dělat složitější zásahy. Mám crystala už třetí rok, lecos na něm už si sám opravím a s lecčím už sem se setkal, ale jak je to u něj s hydraulikou pořádně nevím. Vím že píst je hnaný z převodovky olejem, hydraulika se dá se ve předu pod motorem úplně vypnout, pod sedačkou je regulační šroub a na pravo od sedačky je konzole s ovládacími pákami. Pravá zvedá a spouští ramena, levá by měla spouštět vnitřní okruh do rychlospojek (myslím, četl sem to v příručce) a zadní přepíná režimy (to sem taky četl v příručce a ještě nepochopil :) ). Tak prosím o jakékoliv rady nebo jiné návrhy. Děkuju
království za Crystal

Uživatelský avatar
Příspěvky: 591
Registrován: 06 led 2010 21:30

Re: 8011/8045 jak jednoduše vyvést hydrauliku dopředu

Příspěvekod farmářJH » 03 lis 2010 19:52

vždyť jsi to pochopil správně. Za druhé, sílu pístnice dělá její průměr, to je prostě hydraulika, čím širší tím pomaleji se sice plní,ale je silnější, řečeno jednoduše. Akorát aby byla dvojčinná, má to své výhody když se o ni můžeš i opřít, přizvednout, něco zamáčknout.
Ale jestli myslíš, že nepotřebuješ hydraulickej rozvaděč, tak se spíš mýlíš, pákami bys dal max nahoru dolu, ale co naklápění? jak bys nabral ? nebo i přidržel? Dyť to není nic složitého, rozvaděč má obtok, navedeš do něj z jedné koncovky tlak oleje a do druhé dáš vratku, páku zaaretuješ v pozici pod tlakem a maká ti rozvačeč jedna báseň :)
Každý pokrok jde pomalu,ale ani Řím nepostavili přes noc!

Uživatelský avatar
Příspěvky: 96
Registrován: 06 zář 2009 10:23

Re: 8011/8045 jak jednoduše vyvést hydrauliku dopředu

Příspěvekod Kaschmir » 03 lis 2010 21:55

No mě by právě stačilo kdyby to mělo chod jenom nahoru a dolu chtěl bych něco jako tohle http://zemedelskefoto.net/les/lesfoto/les001.htm nebo bych udělal tvar půlkruhu, jako se dělalo u lkt a tam mam pocit to taky měli jenom na jeden chod. Sou tu i chlapy co to rovnají rampovačem na navijáku, de jenom o to vystrčit ty klády na sebe. A další důvod je ten že si finančně nemůžu nějakej origo čelňák dovolit, ani bazarovej....
království za Crystal

Uživatelský avatar
Příspěvky: 96
Registrován: 06 zář 2009 10:23

Re: 8011/8045 jak jednoduše vyvést hydrauliku dopředu

Příspěvekod Kaschmir » 03 lis 2010 21:57

A prosimtě co znamená že je pístnice dvojčinná, v těch se taky nevyznam :)
království za Crystal

Příspěvky: 1109
Registrován: 14 lis 2009 15:49

Re: 8011/8045 jak jednoduše vyvést hydrauliku dopředu

Příspěvekod slava » 03 lis 2010 22:48

dovolim si ti odpovedet za farmare dvojcinna pistnice je ta ,ktera se ovlada tlakem na obe strany /vysunovani zasunovani / ma z kazde strany pripojeny tlak jde zni udelat jednocinnou kdyz se tlak pripoji jen na jednu stranu na druhou stranu se dava sitko aby se do ni nedostaly necistoty klasicka jednocina je treba na sklapecce kde zpetny pohyb obstara vaha korby nebo se vraci pomoci pruziny a na tom tvem odkazu jsou pistnice dvojcinne

Uživatelský avatar
Příspěvky: 96
Registrován: 06 zář 2009 10:23

Re: 8011/8045 jak jednoduše vyvést hydrauliku dopředu

Příspěvekod Kaschmir » 04 lis 2010 08:52

Jasný děkuju :)
království za Crystal

Uživatelský avatar
Příspěvky: 96
Registrován: 06 zář 2009 10:23

Re: 8011/8045 jak jednoduše vyvést hydrauliku dopředu

Příspěvekod Kaschmir » 04 lis 2010 22:13

Tak sem nad tim dneska celej den přemejšlel, takže mám v plánu tu hydrauliku táhnout zezadu z těch rychlospojek, vedl bych to pod traktorem mezi převodovkou a krycím plechem spodku, kterej taky musim stvořit. Jakej máš na to názor? A taky sem se chtěl zeptat když říkáš že všechno záleží na šířce pístnice myslíš tím její průměr? Znamená to, že tlak kterej na píst vyvine čerpadlo traktoru nemá na sílu, kterou pístnice vyvíjí vliv? Takže čim větší (širší) pístnice, tim silnější? A taky se chci zeptat když to rozvedu z každý rychlospojky do dvou pístnic (samozřejně stejných), budou se plnit a vyprazdňovat stejně rychle a se stejnou zprovedlevou?Nebo musí být oboje vedení napoštění i oboje vedení zpátečky stejně dlouhý? Jakej je tvuj celkovej názor na tenhle muj výmysl?Doufam že už tě tim neotravuju, ale sem v tomhle fakt eště mimo a vážim si každý tvojí rady :)
království za Crystal

Příspěvky: 1109
Registrován: 14 lis 2009 15:49

Re: 8011/8045 jak jednoduše vyvést hydrauliku dopředu

Příspěvekod slava » 04 lis 2010 22:47

pokusim se ti odpovedet na silu pistnice ma vliv jak velikost tlaku ta prumer pistu zjednodusene kdyz bude tlak 100 atp a plocha pistu napriklad 50cm /neplest si s prumerem/ tak potom vysledna sila pistnice je 100x50 =5 000 kg je nutno pocitat s tim ze pistnice ma vetsi silu pri vysunovani nez pri zasunovani tam je plocha pistu zmensena o prumer pistni tyce pri spojeni dvou a vice stejnych pistnic se plni stejne ale musi byt v jednom ramu kdyz jsou samostatne tak mene zatizena pistnice se vysunuje rychleji dokud se nesrovna tlak

Uživatelský avatar
Příspěvky: 96
Registrován: 06 zář 2009 10:23

Re: 8011/8045 jak jednoduše vyvést hydrauliku dopředu

Příspěvekod Kaschmir » 04 lis 2010 22:56

Kaschmir píše:Tak sem nad tim dneska celej den přemejšlel, takže mám v plánu tu hydrauliku táhnout zezadu z těch rychlospojek, vedl bych to pod traktorem mezi převodovkou a krycím plechem spodku, kterej taky musim stvořit. Jakej máš na to názor? A taky sem se chtěl zeptat když říkáš že všechno záleží na šířce pístnice myslíš tím její průměr? Znamená to, že tlak kterej na píst vyvine čerpadlo traktoru nemá na sílu, kterou pístnice vyvíjí vliv? Takže čim větší (širší) pístnice, tim silnější? A taky se chci zeptat když to rozvedu z každý rychlospojky do dvou pístnic (samozřejně stejných), budou se plnit a vyprazdňovat stejně rychle a se stejnou zprovedlevou?Nebo musí být oboje vedení napoštění i oboje vedení zpátečky stejně dlouhý? Jakej je tvuj celkovej názor na tenhle muj výmysl?Doufam že už tě tim neotravuju, ale sem v tomhle fakt eště mimo a vážim si každý tvojí rady :)


oprava: každý VAŠÍ rady
království za Crystal

Příspěvky: 1109
Registrován: 14 lis 2009 15:49

Re: 8011/8045 jak jednoduše vyvést hydrauliku dopředu

Příspěvekod slava » 04 lis 2010 23:22

na tom nezalezi jestli se ptas jednoho nebo vice lidi tady je zvykem ze ti odpovi ten kdo je zrovna pritomen a zna odpoved ted jsem si jeste vsiml ze chces kazdou pistnici plnit z jine rychlospojky to jde jen pokud by byli propojene na stejny smer nevim jak to je u crystala kolik jich tam je ale normalne jde tlak vzdy z jedne a druhou se vraci pri zmene polohy paky se smer otoci takze by jsi musel dat pred pistnicema tecko kde by se olej rozdelil ale nejlepsi je dat pridavny rozvadec uz i proto ze se muze umistit pobliz volantu

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: 8011/8045 jak jednoduše vyvést hydrauliku dopředu

Příspěvekod bold » 05 lis 2010 18:46

slava píše:na tom nezalezi jestli se ptas jednoho nebo vice lidi tady je zvykem ze ti odpovi ten kdo je zrovna pritomen a zna odpoved ted jsem si jeste vsiml ze chces kazdou pistnici plnit z jine rychlospojky to jde jen pokud by byli propojene na stejny smer nevim jak to je u crystala kolik jich tam je ale normalne jde tlak vzdy z jedne a druhou se vraci pri zmene polohy paky se smer otoci takze by jsi musel dat pred pistnicema tecko kde by se olej rozdelil ale nejlepsi je dat pridavny rozvadec uz i proto ze se muze umistit pobliz volantu

Z každé převodovky lze odebírat jen POVOLENÉ množství oleje, pokud tam chceš dát velký objem pístnic, tak doporučuju rozvaděč a dvoučinné pístnice, právě z důvodu menšího odběru oleje z převodovky.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Uživatelský avatar
Příspěvky: 96
Registrován: 06 zář 2009 10:23

Re: 8011/8045 jak jednoduše vyvést hydrauliku dopředu

Příspěvekod Kaschmir » 05 lis 2010 19:07

bold píše:
slava píše:na tom nezalezi jestli se ptas jednoho nebo vice lidi tady je zvykem ze ti odpovi ten kdo je zrovna pritomen a zna odpoved ted jsem si jeste vsiml ze chces kazdou pistnici plnit z jine rychlospojky to jde jen pokud by byli propojene na stejny smer nevim jak to je u crystala kolik jich tam je ale normalne jde tlak vzdy z jedne a druhou se vraci pri zmene polohy paky se smer otoci takze by jsi musel dat pred pistnicema tecko kde by se olej rozdelil ale nejlepsi je dat pridavny rozvadec uz i proto ze se muze umistit pobliz volantu

Z každé převodovky lze odebírat jen POVOLENÉ množství oleje, pokud tam chceš dát velký objem pístnic, tak doporučuju rozvaděč a dvoučinné pístnice, právě z důvodu menšího odběru oleje z převodovky.


jj já jenom že jsem si všiml teprve včera večer, že odpovědi byli od farmáře i od tebe slávo, taky chci, teď už všem třem (i Boldovi) :) poděkovat. K tomu plnění: nechci plnit každou pístnici z jiné rychlospojky, mám tam samozřejmě dvě, jednu napouštěcí a jednu vypouštěcí. Mám v plánu udělat na hadici z napoštěcí rychlospojky rozdvojku a zní dál vést hadici ke každé pístnici a to samé u vypouštěcí rychlospojky (asi tebou myšlené téčko).

K Boldovi: z crystalovské převodovky se může odebrat max. 15 litrů, nemám s pístnicema a tím pádem s jejich objemem žádnou skušenost, každopádně dvě dvoucestné pístnice sou v plánu.

Co všechno by chlapi obnášela montáž přídavného rozvaděče? K čemu se připojuje? A musí se montovat i přídavná nádržka na olej?
království za Crystal

Příspěvky: 1109
Registrován: 14 lis 2009 15:49

Re: 8011/8045 jak jednoduše vyvést hydrauliku dopředu

Příspěvekod slava » 05 lis 2010 21:15

s tim rozvadecem uz ti to psal farmar proste si ho nekam pridelas aby byl vhodne po ruce a propojis ho bud z rychlospojky nebo pred ni udelat odbocku s otvorem na rozvadeci .ktery ma oznaceni P druhou rychlospojku ktera bude vracecka spojic s vyvodem rozvadece oznacenim T paku na vnejsi hydraulice zajistis v poloze aby tlak sel pres tento rozvadec nesmis to prehodit to by nefungovalo no a z rozvadece uz mas pak vyvody rovnou k pistnicim to je vsechno az naplnis pistnice tak muzes doplnit olej do prevodovky

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: 8011/8045 jak jednoduše vyvést hydrauliku dopředu

Příspěvekod bold » 06 lis 2010 09:23

Pokud tam budeš mít jen dvě pístnice, tak to spočítáš jednoduše, je to klasický objem válce (učivo cca 4třída) orientačně pístnice metr dlouhá o vnitřním průměru 10cm má obsah přibližně 7,85 litru Jinak je to 3,14 x průměr x výška.
Pokud budeš dávat přídavný rozvaděč, tak se zapojuje vstup do rozvaděče z dolní rychlospojky (páka dozadu) a odpad z rozvaděče do horní, pokud máš už rychlospojku spojenou přímo s prostorem převodovky (4popřípadě 6 rychlospojek) tak právě do této, odpadá totiž průtok vratného oleje přes rozvaděč. Přídavná nádrž není potřeba.
Pokud uvažuješ o 100% využívání hydrauliky, nebo montáži složitějšího zařízení, tak doporučuju udělat nezávislý okruh hydrauliky. Sice musíš namontovat nádrž, čerpadlo, rozvaděč ale zase máš spolehlivější zařízení, plněné hydraulickým olejem. Tohle se montovalo na crystaly na přání, takže by to mělo jít bez problémů.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 237
Registrován: 19 srp 2007 14:12

Re: 8011/8045 jak jednoduše vyvést hydrauliku dopředu

Příspěvekod Lnena » 12 lis 2010 08:13

Já mám celý čelní nakladač vyvedený tčkem před tlakovanou rychlospojkou, mám to na kohoutku, takže je buď zapnutá rychlospojka, nebo čn., tlak je přes rozvaděč a olej se vrací přímo do převodovky zase téčkem u napouštěcího víka převodovky. Dovolím si souhlasit, že by ty pístnice měly mít oba chody natvrdo, dá se s tím pak třeba i shrnout hnůj, sníh apod. Kluci tu mají takovou radlici ze silnostěnné roury (asi 1m průměr) do půlkruhu a klády se s tím rovnají celkem slušně i do dost velké výšky, když se najede traktorem na hromadu. Já mám to samé na čn a rovnám s tím kdeco, ale chce to mít i tlak dolu. Koneckonců se to dá udělat i tak, aby na to šly nasadit vidle. Akorát bych to udělal spíš na ty kohoutky u rychlospojek, protože když to dáš přímo na rychlospojky a pak je odděláš, už je nezapojíš, protože v hadicích bude tlak. NEbo alespoň celou radlici nějak zajistit v horní poloze, abys mohl rychlospojky odpojit.
Kupec, řezník a sedlák v jedné osobě

Uživatelský avatar
Příspěvky: 96
Registrován: 06 zář 2009 10:23

Re: 8011/8045 jak jednoduše vyvést hydrauliku dopředu

Příspěvekod Kaschmir » 17 lis 2010 22:54

Lnena píše:Já mám celý čelní nakladač vyvedený tčkem před tlakovanou rychlospojkou, mám to na kohoutku, takže je buď zapnutá rychlospojka, nebo čn., tlak je přes rozvaděč a olej se vrací přímo do převodovky zase téčkem u napouštěcího víka převodovky. Dovolím si souhlasit, že by ty pístnice měly mít oba chody natvrdo, dá se s tím pak třeba i shrnout hnůj, sníh apod. Kluci tu mají takovou radlici ze silnostěnné roury (asi 1m průměr) do půlkruhu a klády se s tím rovnají celkem slušně i do dost velké výšky, když se najede traktorem na hromadu. Já mám to samé na čn a rovnám s tím kdeco, ale chce to mít i tlak dolu. Koneckonců se to dá udělat i tak, aby na to šly nasadit vidle. Akorát bych to udělal spíš na ty kohoutky u rychlospojek, protože když to dáš přímo na rychlospojky a pak je odděláš, už je nezapojíš, protože v hadicích bude tlak. NEbo alespoň celou radlici nějak zajistit v horní poloze, abys mohl rychlospojky odpojit.


Děkuju za rady a neposlal by si mi pls fotky? Pro inspiraci? Byl bych moc vděčnej :)
království za Crystal

Uživatelský avatar
Příspěvky: 96
Registrován: 06 zář 2009 10:23

Re: 8011/8045 jak jednoduše vyvést hydrauliku dopředu

Příspěvekod Kaschmir » 17 lis 2010 23:00

Taky přemejšlim že by bylo dobrý stvořit nějakou výztuhu na spodek (myslím kvůli větší odolnosti proti rozpůlení ve spojce), už sem viděl pár řešení u 7745, ale nevím jak je na to u crystala, musím pod něj zejtra vlízt a podívat se. chtěl bych asi něco jako je u origo čelních nakladačů. Nemáte s tím něko nějakou zkušenost? Slyšel sem že crystali sou vůči rozpůlení odolnější, ale nevím.
království za Crystal

Zpět na UŘ II

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků