ZTS 162 45 3kvalt - 4kvalt

Uživatelský avatar
Příspěvky: 17
Registrován: 19 říj 2011 13:54

ZTS 162 45 3kvalt - 4kvalt

Příspěvekod Kalda » 19 říj 2011 14:03

Zdravím všechny uvažujeme o koupi ZTS 162 45 r.v okolo roku 90. Traktor bude obdělávat cca 50ha. Bude především do pluhu bud PHX 5-35 a nebo nakej 5ti radličnej obracák s nákladama max. 40cm. Občas se sveze s 9tunou do výkupu.
Traktor by sme chtěli na velkejch kolech ( R38 - v zadu) .... ale jde nám o to zda ho koupit v 3kvaltu ... nebo 4 kvaltu. Moc informací o tomhle traktoru nemám ,ale slyšel sem že u 4kvaltu praská dvojkový kolo. My by sme právě spíše chtěli 4kvalt z důvodu toho že občas půjde do dopravy.

Chtěl bych slyšet názory a rady všech co s tímhle přišli do styku. Děkuju moc a přeju hezkej den.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: ZTS 162 45 3kvalt - 4kvalt

Příspěvekod poulm » 19 říj 2011 14:05

No tak pokud vím, tak Z16245 se dělal jen v provedení 3*3 rychlostí plus násobič.
4kvalty byly 8011-12145,možná i 12245,ale to už si nejsem jistý.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: ZTS 162 45 3kvalt - 4kvalt

Příspěvekod bold » 20 říj 2011 07:27

možná měli první 160 4kvalt ale většina 16145 byla už 3kvalt. předpokládám že většina 4kvaltových 161jsou překopané 121 (osazené turbo) Už jsem slyšel že někdo předělává 4 kvaltové převodovky na 40km/h a dává kvalitnější ložiska, prý to vydrží i těch 160 koní. Osobní skušenost nemám, takže nemůžu sloužit.Každopádně nekupovat 10145 tohle je podle mně nejméně povedený traktor. Buď 121 nebo 161. Výhoda 121 je v použití, většinou jezdili s plečkou nebo s něčím podobným, 16145 byly na nejtěžší práce, tudíž tomu odpovídá opotřebení.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Uživatelský avatar
Příspěvky: 17
Registrován: 19 říj 2011 13:54

Re: ZTS 162 45 3kvalt - 4kvalt

Příspěvekod Kalda » 20 říj 2011 13:17

To Bold : Vím o tom že 161 jsou tříkvalty....ale právě jsem šlyšel mezi lidma že u ZTS 162 45 jsou 4kvalty. Myslel jsem že u těch novejších ZTS ( myslím od roku 90 a vejš ) páni inženýři zamysleli a udělali 4kvalt. Ale to nebude pravda ....4 kvalty se vyskytujou ale budou to ty předelávky jak řikáš ty.
Mě šlo jen o to že u nás mají ZTS 162 45 na malejch kolech a jede jim 25Km/h. Do dopravy to moc výhodné neni. Tak jsem se právě ptal jaký jsou zkušenosti stěma 4 kvaltama. Jelikož to neni origo tak mi co celkem vypadlo z oka.

Vidím to na koupi ZTS 162 45 s origo převodovkou... a na velkejch kolech ( R38 v zadu ). A když přimouřim obě oči tak bych se k těm 30Km/h mohl dostat.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: ZTS 162 45 3kvalt - 4kvalt

Příspěvekod bold » 20 říj 2011 14:02

16145 není do dopravy. to je potřeba si uvědomit. Je to traktor pro polní práce. Pokud chceš traktor do dopravy tak kup 12145 s rychlou převodovkou (40km/h) uděláš s ním i polní práce.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Uživatelský avatar
Příspěvky: 17
Registrován: 19 říj 2011 13:54

Re: ZTS 162 45 3kvalt - 4kvalt

Příspěvekod Kalda » 20 říj 2011 20:14

To Bold : Maš pravdu 16245 je na těžší polní práce... do dopravy neni. Ale jde o to když se nasekaj vozy a druhej den se jede do výkupu tak se jezdi většinou ve dvouch ... Z 7745 + ta 162 45 ... tak aby spolu + - udrželi krok. Proto bych radeji vybral tu 162 45 na velkejch kolech.
Jinak Ti děkuji za tvoje rady a informace .... Přeju hodně Mth bez nehody :):) :) ...

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: ZTS 162 45 3kvalt - 4kvalt

Příspěvekod poulm » 20 říj 2011 20:29

Když už tam chceš dávat větší kola kvůli rychlosti,tak tam narvi největší možné,co vlezou do blatníků,možná ti tam vlezou i 42" a na předek třeba 30",ale chce to trochu popočítat průměry a zvolit odpovídající profil pneumatik,tak ať se ti to moc nehádá.V poli je dobré když má předek trochu předběh,tak okolo 3-5%,kvůli lepší manévrovatelnosti a držení směru.

Jinak by bylo asi lepší jak psal bold.120ku s rychlou převodovkou na cesty a takové to poskakování kolem a do pole na těžké práce 161ku a je vystaráno.

Samozřejmě zase záleží na kolik hektarů to má být,to je rozhodující.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Příspěvky: 85
Registrován: 01 úno 2010 23:42

Re: ZTS 162 45 3kvalt - 4kvalt

Příspěvekod Pazdera » 20 říj 2011 20:50

Já mám doma 161 45 a ta má 3 kvalty ale vedle co maj v podniku 16245 tak tam maj 4 kvalty a řekl bych ,že do dopravy klidně může být ta 16245 protože i moje 16145 jezdí 32km/h vzádu mám kola 20,8-38.
Naposledy upravil Pazdera dne 21 říj 2011 17:04, celkově upraveno 1

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1662
Registrován: 11 čer 2007 23:17
Bydliště: Rokycany-Radnicko

Re: ZTS 162 45 3kvalt - 4kvalt

Příspěvekod neznalek » 20 říj 2011 21:06

Kalda píše:.. Z 7745 + ta 162 45 ... tak aby spolu + - udrželi krok. ..


tohle jsem nejak nepochopil... naložena bude ta 162ka rychlejší, a prazdna v podstattě taky, pokud nepojedete z kopce 8)

Uživatelský avatar
Příspěvky: 17
Registrován: 19 říj 2011 13:54

Re: ZTS 162 45 3kvalt - 4kvalt

Příspěvekod Kalda » 20 říj 2011 22:48

Hlavnim důvodem této dizkuze je ... že je třeba koupit takový traktor ( s omezenou pořizovací cenou ) který mi bude orat a pokud budu potřebovat tak mě odveze i obili do výkupu a to vše s nějakou solidní spotřebou u obouch zmíněných pracích. Vím že to neni lehký úkol. Proto jsem se ptal po ZTS 162 45 ... v jakých variantách se dá sehnat a s jakou životností.

To Pazdera : Založil jsem toto téma abych se dozvěděl zda je lepší 162 45 ve 3kvaltu nebo 4 kvaltu. Přečetl jsem komentáře, které jse zde objevili a pořád nevím jestli se 162 45 delali ve 4 kvaltu sériově nebo to jsou použe předělávky šikovných mechaniků. Ale zase nadruhou stranu jak řikáš že tvá 161 45 na R38 jede 32Km/h tak tato rychlost mi nedělá problém. Moje požadavky jsou ... má origo převodovku ( vím že mi vydrží pokad se k tomu budu nějak chovat ), a má velká kola kola jede +- 30Km/h to je pro mě dostačující rychlost.

To neznalek : Možná jsem se nějak nepochopili ale jde mě o to že zde u nás mají 162 45 na malých kolech a jede 25Km/h .... pokad pojedu s 7745 tak na rovinkách tej stošedesátce budu ujíždet .... samozřejme v kopcích mi dožene jako nic. Proto si myslím že je pro mě varianta ... 162 45 na velkejch kolech s 3 stupnovou převodovkou asi nejlepší řešení.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: ZTS 162 45 3kvalt - 4kvalt

Příspěvekod poulm » 20 říj 2011 23:12

No,každopádně jsem ještě origo nepředělanou 16245ku se 4kvaltem neviděl,tak pokud má někdo fotky,tak je rád uvítám.

Co se týče dopravy,tak i ta 161ka co jede 25km/h se vyplatí,pokud se za ní víc naloží,třeba dvě devítitunky nebo i dva autovleky BSS1010H apod.,sice to zase trochu naráží na vyhlášku,ale u těch traktorů je to zatím dost benevolentní.

Třeba takhle:
http://www.youtube.com/watch?v=BnLfAwCKoGk&feature=related
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 140
Registrován: 06 říj 2007 17:41

Re: ZTS 162 45 3kvalt - 4kvalt

Příspěvekod venca43 » 21 říj 2011 11:22

Dva bss 1010H to je v pšenici cca 40 tun za 161 je to dost nesmysl. Navíc na jednookruhových brzdach si hned bez vzduchu.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 262
Registrován: 05 úno 2008 19:29

Re: ZTS 162 45 3kvalt - 4kvalt

Příspěvekod K10 » 21 říj 2011 18:38

Během žní jsem tahal za 16145 autovlek BSS PS2.17.13. (celková hmotnost 17t) a byl to celkem debakl,v poli se stačilo bořit 10 cm a traktor z něj prostě nebyl(všechna záváží v předu i vzadu),trambusy jezdily normálně.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 17
Registrován: 19 říj 2011 13:54

Re: ZTS 162 45 3kvalt - 4kvalt

Příspěvekod Kalda » 21 říj 2011 19:14

Ještě bych se chtěl zeptat jestli má někdo zkušenosti s hydraulikou u 162 45 .... Někteří prodejci píší "Bosch silná hydraulika 7.5t"
Jak já jako lajk poznám že traktor má nebo nemá silnou hydrauliku ???

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: ZTS 162 45 3kvalt - 4kvalt

Příspěvekod poulm » 22 říj 2011 14:18

venca43 píše:Dva bss 1010H to je v pšenici cca 40 tun za 161 je to dost nesmysl. Navíc na jednookruhových brzdach si hned bez vzduchu.


No,netvrdím, že to není hodně,ale po rovině se to zvládnout dá.
Jak člověk stojí ve výkupu o žních frontu,tak už kvůli tomu je dobré najednou vzít co nejvíc.
Já jsem za ZT tahal na výpomoc dvě devítitunky s nádstavkama, na každé okolo 9-10t,takže celková okolo 25-30t a docela to šlo.Samozřejmě s tím nejde zajíždět do pole, v poli jen po jedné,to je jasné.

Já jen že i silný a relativně pomalý traktor lze vytížit.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Příspěvky: 207
Registrován: 27 dub 2010 22:53

Re: ZTS 162 45 3kvalt - 4kvalt

Příspěvekod Jarek » 22 říj 2011 19:42

poulm píše:
venca43 píše:Dva bss 1010H to je v pšenici cca 40 tun za 161 je to dost nesmysl. Navíc na jednookruhových brzdach si hned bez vzduchu.


No,netvrdím, že to není hodně,ale po rovině se to zvládnout dá.
Jak člověk stojí ve výkupu o žních frontu,tak už kvůli tomu je dobré najednou vzít co nejvíc.
Já jsem za ZT tahal na výpomoc dvě devítitunky s nádstavkama, na každé okolo 9-10t,takže celková okolo 25-30t a docela to šlo.Samozřejmě s tím nejde zajíždět do pole, v poli jen po jedné,to je jasné.

Já jen že i silný a relativně pomalý traktor lze vytížit.


To je všechno pěkné.Pokud se nic nestane.Taková jízdá se dvěma vleky může skončit i kriminálem.Dobře bych si rozmyslel jestli to stojí za to.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: ZTS 162 45 3kvalt - 4kvalt

Příspěvekod bold » 23 říj 2011 09:20

každý stroj má své limity, navíc je zde i vyhláška-zákon který říká: přívěs= max.3,5 násobku hmotnosti tahače.
Ale vrátím se k dané problematice. předpokládáš obhospodařovat cca 50 ha. Nevím nakolik to máš promyšlené, ale doufám že nepostavíš všechno na jednom stroji a zrovna 16245. Jeden stroj ti asi stačit nebude. Vzhledem k této skutečnosti bych doporučil jeden traktor do polních prací (161/162) a jeden do dopravy a na pomocné práce (72,77) Pokud chceš zůstat u UŘ-II tak asi 81. Traktor je sice univerzální stroj ale osobně bych nechtěl 16145 jako jediný traktor na farmě, to bych radši sehnal nějakou dobrou 7745 a menší nářadí.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 1
Registrován: 23 říj 2011 19:08

Re: ZTS 162 45 3kvalt - 4kvalt

Příspěvekod lexion23 » 23 říj 2011 19:48

Dobrý deň. V minulosti som tiež riešil dilemu či si kúpiť 3kvalt alebo 4kvalt. Nakoniec som kúpil 16245 3kvalt. Osobne som sa nestretol, že by sa do bežne do serie 160, 161, 162 dával 4kvalt. Potreboval som traktor na obrábanie 60 ha. Zohnal som zničenú 16245. Nebolo na nej nič dobre, ledva štartovala. V robote ju preťažovali. Bol to zničený traktor, preto som ho kúpil za 2000 euro. Nakoľko v takom stave bol nespoľahlivý, tak som mu urobil kompletnú GO. Celkovo ma oprava stála 4000 euro. Takže som mal nový traktor za 6000 euro. Samozrejme svoju robotu si nerátam. Môže tu niekto hovoriť, že tieto, traktore sú oničom. Za tie peniaze ako sa dajú zadovážiť sú výhodné a ceny za náhradné diely sú smiešne s porovnaní ostatnými značkami.
Týmto Vám chcem povedať, aby ste sa nezameriavali len na ten 3 alebo 4kvalt. Dôležitá je cena a technický stav. Kolega vlastný 12245 a to je podľa mňa asi najlepšia, alternatíva. Lenže o ten istý ročník kúpil za 13000,- eur a mňa stál nanovo opravený 6000 euro. A to som tam nedával, žiadne použité diely + som mal čisto nové gumy. Takže aj tieto veci berte do úvahy. Základ je tieto traktory nepreťažovať. Teraz už do orby 162 nepoužívam.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: ZTS 162 45 3kvalt - 4kvalt

Příspěvekod poulm » 24 říj 2011 09:17

Ono většinou každý stroj,když se přetěžuje,tak se brzo zničí.
Na tohle má pan Murphy jeden dobrý "zákon": "Cokoli se zatíží na 100%,tak se rozláme" :lol: :lol: :lol:

Traktory UŘ2 jsou již dávno překonané,nicméně na našch polích budou ještě hodně dlouho brázdit,hlavně kvůli jejich ceně,jednoduchosti a opravitelnosti kdekoli ve stodole.

Myslím,že Z12045 a výš se dá nasadit bez problémů do oreb na plochy do 100ha pro lecjakého soukromníka aj. Dříve se s nimi samozřejmě oralo mnohem víc,resp. všechno,protože kromě ŠT180tek a Kirovců nic jiného nebylo a taky to šlo, takže v tom nevidím problém.

Bohužel nároky na produktivitu a komford jsou čím dál větší,tak je třeba zvážit, jaký traktor je výhodnější a optimální,bohužel to si musí každý zemědělec rozhodnout sám a nést případné následky špatnou volbou nebo koupením "zajíce v pytli". :?
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 592
Registrován: 19 led 2009 16:29
Bydliště: Praha-Východ

Re: ZTS 162 45 3kvalt - 4kvalt

Příspěvekod standais » 25 říj 2011 19:59

nedá mi to a taky se vložím do diskuse. především bych na vašem místě volil 12045 (příp. 121), protože do té dopravy je prostě lepší. jezdili jsme v dopravě jak 120, tak 160, takže vím o čem mluvím. 160 dostávala dost nazadek častým startováním a chcípáním při odvozu od kombajnu-trpělo turbo a celkově motor, jak už tu bylo napsáno je to traktor na těžké polní práce (ráno natočit, večer chcípnout). jinak za 120 se dají také zapřáhnout dva vleky, ale tady pozor ! už si nepamatuju jak je to bylo u 120, ale 16145 je max. povolená hmotnost 15,6t a nějaký drobný, takže zapřahat 40t je čisté šílenství, dvě 9t se dají, traktor je bez problému utáhne a i vzduch to ufouká, ale můžeš narazit na pitomce policajta a malér už je na světě. a 120 se pro polní práce dá pochopitelně použít také, jen to chce předek, bez něj se v orbě nehneš. traktory uř2 mají velmi pěknou spotřebu, pokud jsou adekvátně vytížené a jezdí s nimi člověk, který motor poslouchá. v orbě jsem se dostával na hodnoty 15l/ha. a na komfort si stěžovat nemůžu, jediný co bych v tom traktoru uvítal je klima. jinak je sice fakt že sedačku mám grammer(nebo jak se to píše) a řízení orsta. určitě na 50 ha vzít uř2 než uř1. uř1 (konkrétně 6711C) mám taky je to vynikající traktor, ale je to spíš do valníku (7t) postřikovače, rozmetadlo a různé lehčí práce. jakmile s ním pojedeš do orání tak spotřeba rapidně roste a proti crystalu se podle mých zkušeností nevyplatí. Jo ještě jsem zapoměl: 16145 v tříkvaltu, 2°násobič. 12045 4q+2°násobič. takže shrnutí: jakmile rejpeš do země, tak uř2, a jestli chceš i traktor do dopravy, tak 120 by pro tebe byla asi nejlepší volba, cena provozu i cena ND jsou oproti novým traktorům o dost níž a jestli budeš dodržovat údržbu a povede se ti sehnat kvalitní ND(nikdy ne Polsko) tak se dá hovořit o velmi spolehlivém traktoru a průměrně zručný mechanik s průměrně vybavenou dílnou je schopen 80% traktoru opravit sám. jinak moje 161 na 34kolech jede 28km/h, ale asi je to kus od kusu jiné. sorry za tak obsáhlý příspěvek, ale snad ti pomůže :D
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: ZTS 162 45 3kvalt - 4kvalt

Příspěvekod bold » 26 říj 2011 08:15

souhlas s předchozím příspěvkem. Je to ovšem dvousečné, pokud pojedeš s UŘ-I do oračky tak se zvedne spotřeba, ale pokud vezneš UŘ-II do postřikovače a na různé "popojížďky" tak bude spotřeba taky neúměrně vysoká. Takže je potřeba posoudit vhodnost UŘ-II jako pilotního stroje.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Uživatelský avatar
Příspěvky: 592
Registrován: 19 led 2009 16:29
Bydliště: Praha-Východ

Re: ZTS 162 45 3kvalt - 4kvalt

Příspěvekod standais » 27 říj 2011 10:55

bold píše:souhlas s předchozím příspěvkem. Je to ovšem dvousečné, pokud pojedeš s UŘ-I do oračky tak se zvedne spotřeba, ale pokud vezneš UŘ-II do postřikovače a na různé "popojížďky" tak bude spotřeba taky neúměrně vysoká. Takže je potřeba posoudit vhodnost UŘ-II jako pilotního stroje.

samozřejmě, proto jsem psal, že uř2 má pěknou spotřebu, pokud je adekvátně vytížen. ideální by samořejmě bylo uř2 na těžké práce a uř1 na lehčí práce, já to tak mám. se 161 podmítám, orám, připravuji a seju, protože kombinaci mi 67 neunese. 67 pak do postřikovače, rozmetadla, valníku, mulčovače a na dříví. byla samozřejmě hovadina jezdit s 2000l postřikovačem se 120 :D
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: ZTS 162 45 3kvalt - 4kvalt

Příspěvekod poulm » 27 říj 2011 13:31

Na ty úplně lehké práce je ideální Z3011,jak jsme s otcem hospodařili,tak to byl náš nejpoužívanější skokan.
Dělalo se s ním sázení brambor,plečkování,postřiovač 500l,kopání brambor,tahání plaťáku,obracení a shrnování sena,lisování do malých balíků,vývoz hnoje na dvoukoláku ze chlivů a milion další prací,kde se uplatnily malé rozměry a nízká váha traktoru.Mělo to ukrutně nízkou spotřebu,po rovince na tvrdém to zvládlo i vlečky 5-7t atd.
Myslím,že pro soukromníky i dnes se najde uplatnění pro takové malé komáry,dílů je dnes na něj zase hodně a není ho problém udržovat a provozovat. :D

Jinak těch 40tun celkové hmotnosti,resp. dva autovleky za 161ku je už asi hodně, to přiznávám,nebo minimálně velký husarský kousek.
Já jsem jen vycházel z toho,že jsem jednou tahal dvě sedmitunky za Z6911 a po rovině po asfaltě s dobře nafoukanými koly to šlo normálně na plno rozjet, a když popočítám celkovou hmotnost,tak tam do 20ti tun chybělo jen velmi málo,tak jsem uvažoval,že by skoro za 3x silnějším traktorem mělo jít odtáhnout 2x tolik,nic víc. A když se dnes zajdu podívat do cukrovaru,tak tam jezdí neuvěřitelné soupravy a zemědělci jsou už tak zoufalí,kteří tam musí čekat ve frontě i několik hodin,tak zapřahají za UŘ2 i tři osmi či devítitunky namlácené co jen jde výš jak traktor s bočnicemi snad 2m,takže mnohonásobně překročená povolená celková hmotnost pro přívěs není u nás nic zvláštního.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 262
Registrován: 05 úno 2008 19:29

Re: ZTS 162 45 3kvalt - 4kvalt

Příspěvekod K10 » 27 říj 2011 15:58

standais píše:
bold píše:souhlas s předchozím příspěvkem. Je to ovšem dvousečné, pokud pojedeš s UŘ-I do oračky tak se zvedne spotřeba, ale pokud vezneš UŘ-II do postřikovače a na různé "popojížďky" tak bude spotřeba taky neúměrně vysoká. Takže je potřeba posoudit vhodnost UŘ-II jako pilotního stroje.

samozřejmě, proto jsem psal, že uř2 má pěknou spotřebu, pokud je adekvátně vytížen. ideální by samořejmě bylo uř2 na těžké práce a uř1 na lehčí práce, já to tak mám. se 161 podmítám, orám, připravuji a seju, protože kombinaci mi 67 neunese. 67 pak do postřikovače, rozmetadla, valníku, mulčovače a na dříví. byla samozřejmě hovadina jezdit s 2000l postřikovačem se 120 :D


Zase taková "hovadina" to není,u nás jezdila 12 let 16145 s dvoukubíkovým postřikovačem,měli jsme naprostou většinu polí na kocárech a pokud nějaká chytrá hlava přišla s tím že se to přepřáhne do 7245 aby ušetřili tak do týdne byla stošedesátka zpátky ze dvou důvodů,první byl že traktorista s tím odmítal jezdit a házel se radši marod a druhý že nám ta sedumdesátka třikrát za ten týden lehla.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1662
Registrován: 11 čer 2007 23:17
Bydliště: Rokycany-Radnicko

Re: ZTS 162 45 3kvalt - 4kvalt

Příspěvekod neznalek » 27 říj 2011 17:12

K10 píše:
standais píše:
bold píše:souhlas s předchozím příspěvkem. Je to ovšem dvousečné, pokud pojedeš s UŘ-I do oračky tak se zvedne spotřeba, ale pokud vezneš UŘ-II do postřikovače a na různé "popojížďky" tak bude spotřeba taky neúměrně vysoká. Takže je potřeba posoudit vhodnost UŘ-II jako pilotního stroje.

samozřejmě, proto jsem psal, že uř2 má pěknou spotřebu, pokud je adekvátně vytížen. ideální by samořejmě bylo uř2 na těžké práce a uř1 na lehčí práce, já to tak mám. se 161 podmítám, orám, připravuji a seju, protože kombinaci mi 67 neunese. 67 pak do postřikovače, rozmetadla, valníku, mulčovače a na dříví. byla samozřejmě hovadina jezdit s 2000l postřikovačem se 120 :D


Zase taková "hovadina" to není,u nás jezdila 12 let 16145 s dvoukubíkovým postřikovačem,měli jsme naprostou většinu polí na kocárech a pokud nějaká chytrá hlava přišla s tím že se to přepřáhne do 7245 aby ušetřili tak do týdne byla stošedesátka zpátky ze dvou důvodů,první byl že traktorista s tím odmítal jezdit a házel se radši marod a druhý že nám ta sedumdesátka třikrát za ten týden lehla.


navíc, pokud se postřikovač "neumí" sám regulovat podle rychlosti pojezdu, je dulezite pro jeho presny provoz dodrzet otáčky na vývodu a valstně i pojezdovou rychlost...což slabsi traktor v členitejsim terenu težko zvladne... taky tahám 1500l taženej postrikovač ve 125 koňovym traktoru....

Uživatelský avatar
Příspěvky: 592
Registrován: 19 led 2009 16:29
Bydliště: Praha-Východ

Re: ZTS 162 45 3kvalt - 4kvalt

Příspěvekod standais » 29 říj 2011 12:18

Zase taková "hovadina" to není,u nás jezdila 12 let 16145 s dvoukubíkovým postřikovačem,měli jsme naprostou většinu polí na kocárech a pokud nějaká chytrá hlava přišla s tím že se to přepřáhne do 7245 aby ušetřili tak do týdne byla stošedesátka zpátky ze dvou důvodů,první byl že traktorista s tím odmítal jezdit a házel se radši marod a druhý že nám ta sedumdesátka třikrát za ten týden lehla.[/quote]

navíc, pokud se postřikovač "neumí" sám regulovat podle rychlosti pojezdu, je dulezite pro jeho presny provoz dodrzet otáčky na vývodu a valstně i pojezdovou rychlost...což slabsi traktor v členitejsim terenu težko zvladne... taky tahám 1500l taženej postrikovač ve 125 koňovym traktoru....[/quote]
tak já zas nečekal že budete jezdit s postřikovačem po Sněžce :D napsal jsem to proto, že jsem z polabí a tady kopec nepotkáš :D
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 592
Registrován: 19 led 2009 16:29
Bydliště: Praha-Východ

Re: ZTS 162 45 3kvalt - 4kvalt

Příspěvekod standais » 29 říj 2011 12:25

ale to už jsme odbočili, takže zpět na odpověď na otázku: vzhledem k tomu, že máš 7745, takže traktor na lehčí práce máš, tak bych doporučoval 120-12145 (se 12245 nemám osobní zkušenost, tudíž nedoporučuji, ale ani nehaním).
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.

Zpět na UŘ II

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník