zetor 9540- 10540
Příspěvků: 55
• Stránka 2 z 2 • 1, 2
Re: zetor 9540- 10540
Jak je to s prevodovkama u ty 9540. Ted sem cetl par inzeratu a skoro kazda mela jinej pocet prevodovych stupnu.A co motory, ty byly turbo i bez?
- staryno307
- Příspěvky: 14
- Registrován: 12 bře 2008 17:03
Re: zetor 9540- 10540
to Patras: převodovky byly 4, možná 5 : 1/ 3. stupňová s 3. stupňovým násobičem,
2/ 4. stupňová s 2. stupňovým násobičem,
3/ 4. stupňová s reverzací bez násobiče,
4/ 4. stupňová s plazivými rychlostmi,
a možná 5/ ??? 4. stupňová bez násobiče ???
A to byly ještě ve verzích 25 - 30 km/h, 30 - 35 km/h a 35 - 40 km/h, takže nějakých 12 (možná 15) převodovek.
Motory bez turba byly pouze u Z-7520 a Z-7540.
Z-8520, Z-8540, Z-9520 a Z-9540 byly turbo a Z-10520 a Z-10540 byly turbo intercooler.
2/ 4. stupňová s 2. stupňovým násobičem,
3/ 4. stupňová s reverzací bez násobiče,
4/ 4. stupňová s plazivými rychlostmi,
a možná 5/ ??? 4. stupňová bez násobiče ???
A to byly ještě ve verzích 25 - 30 km/h, 30 - 35 km/h a 35 - 40 km/h, takže nějakých 12 (možná 15) převodovek.
Motory bez turba byly pouze u Z-7520 a Z-7540.
Z-8520, Z-8540, Z-9520 a Z-9540 byly turbo a Z-10520 a Z-10540 byly turbo intercooler.
Re: zetor 9540- 10540
Když budu 105 kupovat jak poznám jakou má převodovku?? Podle mě nejlepší 3x3. A ještě jsem viděl na 105 starou zetoráckou nápravu a carraro. Jaký v tom je rozdíl?
- staryno307
- Příspěvky: 14
- Registrován: 12 bře 2008 17:03
Re: zetor 9540- 10540
Jak poznáš převodovku? To je jednoduchý;- podle schématu na pravém dolním předním okně nebo prostě vyzkoušíš. Jezdil jsem cca 12 let s "Křišťálem" 10145 a 12045 a teď mám 2.rokem 10540 a řekl bych, že je zlatá 4x2. Servisák předchozí obsluze 10540 tvrdil, že u převodovky 3x3 při přeřazování z nejvyššího "půlkvaltu" na nejnižší, např. z nejvyšší 1 na nejnižší 2, musíš aspoň 2 vteřiny počkat na prostřední "půlce", jinak prý můžeš spálit lamely. To samé platí, podle servisu, i při podřaźování "půlkvaltama" na jedný rychlosti, např. z nejvyšší 1 na nejnižší 1. Z mojí osobní zkušenosti Ti můžu říct, že z nejvyšší 1 na nejnižší 2 jde řadit celkem obstojně, ale skok z nejvyšší 2 na nejnižší 3 je dost velkej, a když bys měl ty 2 vteřiny čekat na prostředním "půlkvaltu" třeba na neutrálu nebo s vyšláplou spojkou a za sebou naloženej vlek, tak Ti to zpomalí tak, že půjdeš minimálně o celej kvalt dolů. U 4x2 prostě řadíš malá-velká nebo velká-malá a jedeš. Aspoň s "Křišťálem", se 4-kvaltovou 10540 jsem nejezdil ani jsem o ní neslyšel.
Rozdíl mezi nápravami Zetor a Carraro dle návodu k obsluze: zetorácká má 4 rozchody kol (pevná hvězdice, disk 2x zevnitř a 2x zvenku) a Carraro 8 (hvězdice dovnitř + disk 2x zevnitř a 2x zvenku, hvězdice ven + disk 2x zevnitř a 2x zvenku), Carraro má nastavitelný rejd dorazovými šrouby(podle velikosti disků a pneu, s blatníky nebo bez), u zetorácké se (tuším) nemažou svislé čepy, u Carrara se zase nemažou homokinetické klouby( moje 10540 je z roku 1997 a klouby se ještě neměnily ani neopravovaly), na Carraru se nemažou ani kulové čepy (měnil se 2x levý), jinak asi vše ( dle mě).
Rozdíl mezi nápravami Zetor a Carraro dle návodu k obsluze: zetorácká má 4 rozchody kol (pevná hvězdice, disk 2x zevnitř a 2x zvenku) a Carraro 8 (hvězdice dovnitř + disk 2x zevnitř a 2x zvenku, hvězdice ven + disk 2x zevnitř a 2x zvenku), Carraro má nastavitelný rejd dorazovými šrouby(podle velikosti disků a pneu, s blatníky nebo bez), u zetorácké se (tuším) nemažou svislé čepy, u Carrara se zase nemažou homokinetické klouby( moje 10540 je z roku 1997 a klouby se ještě neměnily ani neopravovaly), na Carraru se nemažou ani kulové čepy (měnil se 2x levý), jinak asi vše ( dle mě).
Re: zetor 9540- 10540
Já se právě rozmýšlim mezi 10145 a 10540. radši bych tu 10145 ale ty díly z polska, takže to vypadá na tu 10540. Ohledně těch převodovek- mě spíš zajímalo jak to měli rozdělený ty tipy- jestli podle roku výroby nebo co šlo na vývoz a co zůstalo u nás. Já teda když jsem se okolo ptal, tak všichni maj 3x3.
- staryno307
- Příspěvky: 14
- Registrován: 12 bře 2008 17:03
Re: zetor 9540- 10540
to Patras : násobič jsme ještě neopravovali, zatím chodí, ale poslední asi tak rok zlobí celá, když ji zařadím, tak občas nepřeřadí, je to jako na neutrál, musím zpět na prostřední "půlku" a zase zpět, pak zařadí. Někdy to neudělá 2 dny, někdy 5x za den. Je to blbý, ale dá se na to zvyknout. Nejhorší to je asi při řezání slámy, když se jede z kopce, je slabší řádek, prostř. "půlka" je pomalá, tak dám největší, a když si nevšimnu, že nezařadila, tak se to rozjede a najednou se začne cpát řezačka
to trago105 : jestli se převodovky lišily podle toho, jestli byly na vývoz nebo ne, to nevím, spíš to bylo dle přání zákazníka
Zajímaly by mě zkušenosti jiných lidí, kteří s tím jezdí. Teď mám motor po opravě (SO nebo GO, nevím), dělal to odborný podnik, rovnali hlavu a blok, co měnili a neměnili to taky nevím, zajel jsem to, po najetí předepsaných Mth se vyměnil olej, přešla hlava a ventily, a za 2 dny v tom začlo něco kňučet, tak jsme metodou pokus-omyl vyloučili altík, vodní pumpu, čerpadlo hydrauliky, spojkové ložisko, turbo a stále kňučí, stále kňučí. V podniku, kde se oprava prováděla, nám řekli, že tam jsou jakési vyvažovací hřídele a tam může být povolené závaží, takže se milá 10540 opět rozpůlila, motor se přišrouboval na europaletu a zítra se pojede opět podívat k lékaři, co mu zase schází
to trago105 : jestli se převodovky lišily podle toho, jestli byly na vývoz nebo ne, to nevím, spíš to bylo dle přání zákazníka
Zajímaly by mě zkušenosti jiných lidí, kteří s tím jezdí. Teď mám motor po opravě (SO nebo GO, nevím), dělal to odborný podnik, rovnali hlavu a blok, co měnili a neměnili to taky nevím, zajel jsem to, po najetí předepsaných Mth se vyměnil olej, přešla hlava a ventily, a za 2 dny v tom začlo něco kňučet, tak jsme metodou pokus-omyl vyloučili altík, vodní pumpu, čerpadlo hydrauliky, spojkové ložisko, turbo a stále kňučí, stále kňučí. V podniku, kde se oprava prováděla, nám řekli, že tam jsou jakési vyvažovací hřídele a tam může být povolené závaží, takže se milá 10540 opět rozpůlila, motor se přišrouboval na europaletu a zítra se pojede opět podívat k lékaři, co mu zase schází
Re: zetor 9540- 10540
No to by asi chtělo nějaký ty prášky nebo sirup, pak týden v teple a bude vyléčenej.
- staryno307
- Příspěvky: 14
- Registrován: 12 bře 2008 17:03
Re: zetor 9540- 10540
Nevím, jestli je původní budík tak asi 12 000 Mth. V pátek se motor projel do Velkého Meziříčí, dostal 2 nové vyvažovací hřídele a nový setrvák, za cca 25 000 Kč, aspoň podle nadřízeného, a v pondělí už snad zase bude poskakovat.
Re: zetor 9540- 10540
Počítám že ta Zetorácká náprava byla na těch prvních a Carraro se dávala později. Je to tak nebo ne?
- staryno307
- Příspěvky: 14
- Registrován: 12 bře 2008 17:03
Re: zetor 9540- 10540
Nevím, ta moje 10540 je z roku 1997, v návodu k obsluze je zetorácká, k Carraru je samostatná příloha, tak počítám, že je nedávali od začátku.
Re: zetor 9540- 10540
Zdravím všechny přívržence zetorů. Co se týká převodovek u Z 10540 tak tam existuje pouze jedna varianta a to 3X3, 4X2 se montovala pouze do Z 9540 a Z 8540. Rychlost není odvislá od převodovky, ta je vždy stejná. Pojezdová rychlost traktoru je dána převodem předního a zadního diferenciálu. Narozdíl od Crystalů, kde je pojezdová rychlost měněna výměnou trojkového soukolí. U nás jsou taktory UŘ III s pojezdovou rychlostí 30 nebo 40 km/h, rychlost 35 byla na přání do zahraničí kvůli přední kardanové brzdě, kterou čtyřicítka musí mít. Do roku 96 se montovala přední náprava havlíčkobrodská, která je hodně podobná "krystalácké", pak už jen Italské Cararro. U českých náprav může být neuzavřený diferenciál, to znamená, že nehrabou obě kola, ale to které je víc odlehčené, nebo tam může být NONSPIN, který sepne obě kola a traktor pak hrabe všemi čtyřmi za použití i zadní uzávěry. Co se týká praskání vstřikovacích trubek, tak to je nešvar hlavně motorů, které nemají vyvažovací jednotky. Vyvažovačky byly zpočátku jen na přání. Jinak když jsou trubky sepnuté dřevěným třemenem, bývá obvykle po problému. Spotřebou je proti Crystalu stopětka výrazně níž ( mohu porovnat i osobně, mám 10540 a 8145). Co se týká hmotnosti, tak moje Z 10540 má dle mostové váhy v ZD 5200 kg a je tedy ještě o chlup těžší než moje 8145. Je to také tím, že mám na předku nestandardní závaží 500 kg.
Skákavost čtyřválcového traktoru proti šestiválci bude vždycky větší protože má kratší rozvor. Obrovský vliv na to má (jak jsem zjistil) vycentrování závaží v zadních kolech.
Skákavost čtyřválcového traktoru proti šestiválci bude vždycky větší protože má kratší rozvor. Obrovský vliv na to má (jak jsem zjistil) vycentrování závaží v zadních kolech.
Re: zetor 9540- 10540
Zdravím všechny. Co se týká Yetoru 10540, nedám na něj dopustit.Mám ho tak 5 let. Ano, se startováním je problé, že při teplotě pod 0 když tmotor nenahřeju, tak s ním stater neotočí tak rychle aby nastartova. Problé prostě není ve svíčkách nebo vstřikách, ale v tom že motor jde moc ztuha. Ten starter bez reduktoru má prostě obrovskej odběr při tech 12Voltech. Kdyžk tomu připnu startovací vozík, ak traktor naskočí při jakýkoliv teplotě. Protože pak je to už na žhavení. Uvažuju o tom vyměnit startér za reduktorovej. Nemá někdo zkušenost?
Trubky ke vstřikům mi praskají taky. Ty kovový upínky moc nepomáhají, no ono tam taky není nějak extra moc místa jak to upnout. Hlavně si myslím, že trubky je třeba doohýbat tak, abz když je sevřete v upínce s jinou, tak aby nebyly nějak předepnutý. Prostě ež tam dám tu sponku, musí být mezi trubkami už ta mezera jak po sešroubování. Ted se na to chystám, tak dám vědět jak to dopadlo.
Traktor mi nijak moc neskáče jen když jedu prázdnej asi na to mají taky vliv Radiálky, ale ty se asi montovaly na všechny traktory.
S tím závažím to vyzkouším na práydným traktoru a uvidíme.
Trubky ke vstřikům mi praskají taky. Ty kovový upínky moc nepomáhají, no ono tam taky není nějak extra moc místa jak to upnout. Hlavně si myslím, že trubky je třeba doohýbat tak, abz když je sevřete v upínce s jinou, tak aby nebyly nějak předepnutý. Prostě ež tam dám tu sponku, musí být mezi trubkami už ta mezera jak po sešroubování. Ted se na to chystám, tak dám vědět jak to dopadlo.
Traktor mi nijak moc neskáče jen když jedu prázdnej asi na to mají taky vliv Radiálky, ale ty se asi montovaly na všechny traktory.
S tím závažím to vyzkouším na práydným traktoru a uvidíme.
- Tomas Samot 11
- Příspěvky: 12
- Registrován: 24 led 2013 13:19
Re: zetor 9540- 10540
Zdravím,
potřeboval bych radu ohledně výběru traktoru.
Mám cca 30ha vše pícniny. Teď mám mám na to Zetora 8011 a 5711. Rád bych něco rychlejšího - hlavně kvůli přejezdům, louky mám ve vedlejší vesnici vzdálené 7km. Nejprve jsem přemýšlel o novém Zetoru Majoru, ale přijde mi to malé a taky neozkoušené. Teď jsem si vyhlédl Zetor 9540 s PVH. Je to dobrá volba? A na co si dát při koupi pozor?
PS: Ještě k tomu PVH máte někdo zkušenosti s kombinací čelní a boční sekačky v tomto traktoru? Jak velký záběr tento traktor utáhne.
Všem díky za odpověďi.
potřeboval bych radu ohledně výběru traktoru.
Mám cca 30ha vše pícniny. Teď mám mám na to Zetora 8011 a 5711. Rád bych něco rychlejšího - hlavně kvůli přejezdům, louky mám ve vedlejší vesnici vzdálené 7km. Nejprve jsem přemýšlel o novém Zetoru Majoru, ale přijde mi to malé a taky neozkoušené. Teď jsem si vyhlédl Zetor 9540 s PVH. Je to dobrá volba? A na co si dát při koupi pozor?
PS: Ještě k tomu PVH máte někdo zkušenosti s kombinací čelní a boční sekačky v tomto traktoru? Jak velký záběr tento traktor utáhne.
Všem díky za odpověďi.
Re: zetor 9540- 10540
Osobně bych šel do 10540. Má to intercoler,takže teoreticky lepší chlazení motoru a s průchozím výfukem to tahá srovnatelně,jako 12145
Re: zetor 9540- 10540
skacel99 píše:Osobně bych šel do 10540. Má to intercoler,takže teoreticky lepší chlazení motoru a s průchozím výfukem to tahá srovnatelně,jako 12145
jaký má vliv intercoler na chlazení motoru?
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: zetor 9540- 10540
Tak pokud do motoru dostanu chladnější vzduch,bude to pro něj určitě lepší,než teplej přímo z turba.
Alespoň u TDI motorů v autech to tak funguje. Velikost a vůbec přítomnost intercoleru má vliv jednak na výkon motoru při zachování stejnýho turba,tak i na chlazení motoru při zachování stejnýho množství nafty vstřikované do motoru.
Vzduch ochlazený intercolerem má větší stlačitelnost,takže ho do motoru dostanu víc a dochází tak k lepšímu spalování nafty a menší produkci odpadního tepla.Tím pádem i menší teplota výfukových plynů - jednodušší život pro turbo.
Alespoň u TDI motorů v autech to tak funguje. Velikost a vůbec přítomnost intercoleru má vliv jednak na výkon motoru při zachování stejnýho turba,tak i na chlazení motoru při zachování stejnýho množství nafty vstřikované do motoru.
Vzduch ochlazený intercolerem má větší stlačitelnost,takže ho do motoru dostanu víc a dochází tak k lepšímu spalování nafty a menší produkci odpadního tepla.Tím pádem i menší teplota výfukových plynů - jednodušší život pro turbo.
Re: zetor 9540- 10540
No,některé fyzikální souvislosti ti unikají.
Vzduch se intercoolerem ochlazuje proto,aby se ho do motoru dostalo hmotnostně víc,nikoli objemově,jenže to má na motor opačný vliv,víc se ti bude zahřívat,protože s větším množstvím vzduchu budeš mít i větší kompresní teplo při kompresi,váha vzduchu poměrově přidá víc nafty,tím pádem je větší výkon a tím opět větší odpadní teplo.Takže nesouhlasím s tím,že intercooler chladí motor Ten je tam jen a pouze za účelem zvýšení výkonu motoru,resp. víc vzduchu=víc nafty=větší výkon=větší odpadní teplo=větší zahřívání motoru
Ještě jedna důležitá věc při výměně energie, nelze dodávat chlad,lze pouze odebírat teplo.
Vzduch se intercoolerem ochlazuje proto,aby se ho do motoru dostalo hmotnostně víc,nikoli objemově,jenže to má na motor opačný vliv,víc se ti bude zahřívat,protože s větším množstvím vzduchu budeš mít i větší kompresní teplo při kompresi,váha vzduchu poměrově přidá víc nafty,tím pádem je větší výkon a tím opět větší odpadní teplo.Takže nesouhlasím s tím,že intercooler chladí motor Ten je tam jen a pouze za účelem zvýšení výkonu motoru,resp. víc vzduchu=víc nafty=větší výkon=větší odpadní teplo=větší zahřívání motoru
Ještě jedna důležitá věc při výměně energie, nelze dodávat chlad,lze pouze odebírat teplo.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
- Tomas Samot 11
- Příspěvky: 12
- Registrován: 24 led 2013 13:19
Re: zetor 9540- 10540
skacel99 píše:Osobně bych šel do 10540. Má to intercoler,takže teoreticky lepší chlazení motoru a s průchozím výfukem to tahá srovnatelně,jako 12145
A nevíte jak velký je rozdíl ve spotřebě mezi 9540 a 10540? Doslechl jsem se, že 8540 má srovnatelnou spotřebu s 9540-kou.
Re: zetor 9540- 10540
už jsem se lekl že jsem asi nedával pozor a něco mně uniklo (nic ve zlém) Každopádně intercoler je tam právě z důvodu snížení teploty a tím pádem motor při stejném tlaku dostane víc vzduchu a na to navazuje víc nafty a tím pádem víc výkonu. Na chlazení motoru to vliv nemá.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: zetor 9540- 10540
To,co jsem psal není z mé hlavy,ale takhle nějak jsem to pochopil při pročítání Dieselpower fóra.Řeší se tam sice autový motory,ale krom velikosti je to stejný.
Když vezmu motor o určitým objemu s intercolerem a mechanickým čerpadlem,bez řídící jednotky,která si počítá směs,tak při výměně intercoleru za větší a zachování dávky nafty a tlaku turba se výkon prakticky nehne,ale sníží se kouřivost a při zátěži se motor líp chladí.
Neříkám,že to bude nějakej propastnej rozdíl,ale při velké zátěži ten rozdíl přece musí být znát
Ke spotřebě - srovnání s 9540 netuším,ale rozhodně 10540 žere míň,než 12145 a 12441.V podmítce s 3m radličkovým podmítačem od Farmetu to při normálních podmínkách vycházelo zhruba 8L/ha se 12145,7L/ha se 12441 a cca 6L/ha se 10540. 9540 by zřejmě žrala víc kvůli nižšímu výkonu a tím pádem větší zátěži,ale je to odhad.
Například setí se 10540 + secí stroj SPU-4 (Ruská kopie pneumatiky od Pneuseje),kde je pohon kardanem 1000 ot/min,vychází zhruba 4L/ha. 1 rok se selo s Forterrou,ale nepočítalo se to
Když vezmu motor o určitým objemu s intercolerem a mechanickým čerpadlem,bez řídící jednotky,která si počítá směs,tak při výměně intercoleru za větší a zachování dávky nafty a tlaku turba se výkon prakticky nehne,ale sníží se kouřivost a při zátěži se motor líp chladí.
Neříkám,že to bude nějakej propastnej rozdíl,ale při velké zátěži ten rozdíl přece musí být znát
Ke spotřebě - srovnání s 9540 netuším,ale rozhodně 10540 žere míň,než 12145 a 12441.V podmítce s 3m radličkovým podmítačem od Farmetu to při normálních podmínkách vycházelo zhruba 8L/ha se 12145,7L/ha se 12441 a cca 6L/ha se 10540. 9540 by zřejmě žrala víc kvůli nižšímu výkonu a tím pádem větší zátěži,ale je to odhad.
Například setí se 10540 + secí stroj SPU-4 (Ruská kopie pneumatiky od Pneuseje),kde je pohon kardanem 1000 ot/min,vychází zhruba 4L/ha. 1 rok se selo s Forterrou,ale nepočítalo se to
Re: zetor 9540- 10540
motor který při zachovaném množství paliva dostane víc vzduchu tak míň kouří. Kouř je vlastně nespálené palivo (přeměna je podobná jako u dřevěného uhlí- nebrat doslova) u motoru jde o to, mít množství paliva vyváženo množstvím vzduchu (kyslíku) pokud motor nemá dostatek vzduchu, tak palivo hoří déle (dodoutnává) tím se ohřívá hlava a výfukový kanál. Vliv intercooleru na chlazení motoru není podstatný. Je tam opravdu jen kvůli zvětšení objemu vzduchu.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: zetor 9540- 10540
Dobře,ale teď jsi sám napsal,že bohatá/chudá směs má vliv na teplotu hoření paliva a tím i ohřívání různých částí motoru. Princip optimálního poměru paliva/vzduchu pro nejlepší účinnost je mi jasný.Ale nebudem se tu dohadovat,dotaz byl hlavně na 9540,kde intercoler vůbec není
Re: zetor 9540- 10540
Uvažuješ správným směrem,hoření paliva s přebytkem vzduchu,to ano,ale i tak se ti bude motor více zahřívat min. díky větší kompresní teplotě a ta není malá.
Jinak ten intercooler není v činnosti vždy,víceméně vykrývá jenom špičky,resp. situace,kdy se nasávaný vzduch ohřívá víc než je zdrávo třeba ve velké zátěži ve velmi teplém počasí,třeba podmítky a orby v létě atp.,je to vše vedeno za účelem zlepšení emisí hlavně u motorů,které mají vyšší přeplňovací tlak,cca od 1 baru výš,kde je ten efekt znát.
Ale to je téma na dlouhé povídání.
Jinak ten intercooler je dobrý i proto,že když se rozstřelí turbína,tak ty kousky hned nevletí do motoru
Jinak ten intercooler není v činnosti vždy,víceméně vykrývá jenom špičky,resp. situace,kdy se nasávaný vzduch ohřívá víc než je zdrávo třeba ve velké zátěži ve velmi teplém počasí,třeba podmítky a orby v létě atp.,je to vše vedeno za účelem zlepšení emisí hlavně u motorů,které mají vyšší přeplňovací tlak,cca od 1 baru výš,kde je ten efekt znát.
Ale to je téma na dlouhé povídání.
Jinak ten intercooler je dobrý i proto,že když se rozstřelí turbína,tak ty kousky hned nevletí do motoru
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Příspěvků: 55
• Stránka 2 z 2 • 1, 2
Zpět na UŘ III - Proxima, Forterra, Maxterra......
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník