Reverz u Zetorů
Příspěvků: 17
• Stránka 1 z 1
Reverz u Zetorů
Zajimalo by mě, jak jste spokojeni s reverzem jak již mechanickým či elektrohydraulickým u vašich Zetorů. Já to znám pouze z vlastní skušenosti u Honů. Novější typ to měl přesouváním páčky vpřed a vzad. Naprostá spokojenost a hlavně nešlapete na spojku. Potom to znám jako mechaniku. To už taková pohoda neni. Šlapat neustále na spojku a řadit pákou. Ptám se proto, že Zetor vyrábí Proximu Power, kde již je reverzka vedle volantu. Pohybem vzad a vpřed se ovládá pojezd, tuším bez použití spojky, což do čelního nakladače je asi v dnešní době už nezbytné. Navíc spojka u tohoto modelu je již konečně v oleji ??? John Deere používá tuhle reverzku pod volantem již několik let a ze skušenosti vím, že je to bezporuchové a naprosto k nezaplacení. Řidič neni tak unaven a práce jde od ruky. Tak kdo má nějaké osobní skušenosti ať kladné či záporné pište ať neumřeme hloupí. Karel.
karel
Re: Reverz u Zetorů
Do nakladače je určitě supr, když ta reverzační páka umí i fungovat jako spojka a taky měnit převodovej poměr (když je to vario) nebo řadit. Pak už to odsejpá fakt parádně. Maj to Challengery a Masseye.
Re: Reverz u Zetorů
revers je super bez nej traktor nebrat škoda že všichni už to davno mají
jen ZETOR teprve začina je tak asi 10 let pozadu
jen ZETOR teprve začina je tak asi 10 let pozadu
když to nejde vem kladivo
Re: Reverz u Zetorů
karelk píše:S čim jezdíš. Karel.
mam Claas Celtis 456 a zetor 5211 ale ten nema revers
když to nejde vem kladivo
Re: Reverz u Zetorů
Zdravim........ja mam novu Proximu Power 105 kde je tato reverzacia a je to vyborna vec.Zda sa mi ze to ma malinku chybicku ze by to mohlo reagovat trochu skorej....je tam asi tak dve-tri sekundy tzv.hluchota.Inak som pocul ze pri tazkych pracach daco sem-tam zhory u tychto spojok-reverzoch.No inak co sa tyka mna tak si zvykam a snazim sa spojku pouzivat co najmenej....doteraz som jazdil na Proxime 8441 s celnym nakladacom no teraz siel ten nakladac na tento novy a je to super.........
Re: Reverz u Zetorů
Jeden můj známý si na podzim koupil hodně pěkný traktor Z7745, je předělaný na turbo,dodělaná klimatizace,čelák a plno dalších vychytávek. Nejvíc mne překvapila jedna věc, že v tom má udělaný reverzor,sice manulní,kde musí mačkat spojku,ale je. Páka je vyvedena z místa,kde bývá hříbek pro přepínání otáček vývodového hřídele 540/1000ot. Nevím co je to za verzi traktoru,či snad nějaký přechodový typ na 7340. Jak pojedu kolem,tak se u něj stavím a nafotím to, mnohé to bude určitě zajímat.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: Reverz u Zetorů
U traktorů 5211-7745 byla možnost výbavy traktoru buď 540/1000 otáček vývoďáku, reverz nebo reduktor plazivých rychlostí. Šla tam namontovat pouze jedna z těchto možností. S reverzem nebo reduktorem plazivých rychlostí nejde zároveň namontovat násobič.
Re: Reverz u Zetorů
Co to je ten reduktor plazivých rychlostí? To jsou ještě pomalejší rychlosti než klasická želva? Ptám se,protože jsem se s tím ještě fyzicky nesetkal.
Jinak přímo v Zetor jsem před lety viděl plno pojízdných prototypů , které nikdy neopustily bránu a zůstaly v zapomění někde tam v kopřivách, myslím si, že je to škoda, některé svou dobu předběhly o mnoho let
Jinak přímo v Zetor jsem před lety viděl plno pojízdných prototypů , které nikdy neopustily bránu a zůstaly v zapomění někde tam v kopřivách, myslím si, že je to škoda, některé svou dobu předběhly o mnoho let
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: Reverz u Zetorů
To je převod do pomala, na redukovanou jedničku jede traktor rychlostí necelý kilometr za hodinu. Používal se třeba v lese na výsadbu stromků nebo v zelinářství, tahaly se s tím nejrůznější babosedy.
Re: Reverz u Zetorů
Ještě pomalejší než normální redukce nebo taky "malé rychlosti", který se přepínají páčkou napravo?
království za Crystal
Re: Reverz u Zetorů
Místo toho plastového hříbku, kterým řadíš přepínáš otáčky vývoďáku tam je kovová páčka, kterou řadíš ještě jeden převod do pomala. Takže u normálního traktoru máš s redukcema 10 kvaltů dopředu a 2 dozadu, u traktoru s reduktorem plazivých rychlostí máš 20 kvaltů dopředu a 4 dozadu. Pro ilustraci přikládám rychlosti traktoru s reduktorem plazivých rychlostí v km/h na jednotlivé kvalty rychlostí při 2200 otáček motoru s koly 16,9 - 30
L - redukce, R -zpětná rychlost, S - plazivé rychlosti
1 - 6,07
2 - 8,65
3 - 12,22
4 - 19,34
5 - 27,81
1L - 1,54
2L - 2,19
3L - 3,10
4L - 4,90
5L - 7,05
1S - 0,65
2S - 0,93
3S - 1,32
4S - 2,09
5S - 3,00
1LS - 0,17
2LS - 0,24
3LS - 0,33
4LS - 0,53
5LS - 0,76
R - 7,55
RL - 1,91
RS - 0,81
RLS - 0,21
L - redukce, R -zpětná rychlost, S - plazivé rychlosti
1 - 6,07
2 - 8,65
3 - 12,22
4 - 19,34
5 - 27,81
1L - 1,54
2L - 2,19
3L - 3,10
4L - 4,90
5L - 7,05
1S - 0,65
2S - 0,93
3S - 1,32
4S - 2,09
5S - 3,00
1LS - 0,17
2LS - 0,24
3LS - 0,33
4LS - 0,53
5LS - 0,76
R - 7,55
RL - 1,91
RS - 0,81
RLS - 0,21
Re: Reverz u Zetorů
Reduktor plazivých rychlostí není násobič. Pokud jsou na traktoru plazivé rychlosti, tak tam nejde násobič namontovat.
Reduktor plazivých rychlostí je další převod do pomala. Je namontovaný v přední části převodovky místo ozubených kol, kterými se řadí 540/1000 otáček vývoďáku, to znamená, že mezi spojku a vlastní převodovku (5 kvaltů) je vložen další převod kde můžeš řadit buď přímý náhon ze spojky do převodovky nebo převod do pomala mezi spojkou a převodovkou a to je ten reduktor plazivých rychlostí. S reduktorem plazivých rychlostí má traktor pouze 540 otáček vývoďáku.
Reduktor plazivých rychlostí je další převod do pomala. Je namontovaný v přední části převodovky místo ozubených kol, kterými se řadí 540/1000 otáček vývoďáku, to znamená, že mezi spojku a vlastní převodovku (5 kvaltů) je vložen další převod kde můžeš řadit buď přímý náhon ze spojky do převodovky nebo převod do pomala mezi spojkou a převodovkou a to je ten reduktor plazivých rychlostí. S reduktorem plazivých rychlostí má traktor pouze 540 otáček vývoďáku.
Příspěvků: 17
• Stránka 1 z 1
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků