traktor s predkem

Příspěvky: 1109
Registrován: 14 lis 2009 15:49

traktor s predkem

Příspěvekod slava » 10 led 2011 22:12

dobry den chtel bych znat nazor v jakem pripade je lepsi predni zaberova kola obracet smerem dozadu a zda se vic neopotrebuji dekuju za nazory

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: traktor s predkem

Příspěvekod bold » 11 led 2011 15:35

slava píše:dobry den chtel bych znat nazor v jakem pripade je lepsi predni zaberova kola obracet smerem dozadu a zda se vic neopotrebuji dekuju za nazory

Přední "šípy" se obracejí dozadu z důvodu sjíždění. Takto "převrácený" vzorek se sjíždí rovnoměrně a pomaleji.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 1109
Registrován: 14 lis 2009 15:49

Re: traktor s predkem

Příspěvekod slava » 11 led 2011 15:48

dekuju za odpoved z toho se da odvodit ze pokud trattor jezdi vice v doprave tak je lepsi kola otocit a pri polnich pracich je nechat dopredu

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: traktor s predkem

Příspěvekod bold » 11 led 2011 17:16

tak nějak. Ale tohle vyzkoušené nemám. Je to jen z doslechu. Osobně traktory s předkem mám do pole.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Uživatelský avatar
Příspěvky: 591
Registrován: 06 led 2010 21:30

Re: traktor s predkem

Příspěvekod farmářJH » 11 led 2011 18:35

mám to otočené co ho mám, méně se sjíždí a když to někde zapadne, předek otočený směrově zabere víc aby ses dostal ven. Jsem s tím spokojenej.
Každý pokrok jde pomalu,ale ani Řím nepostavili přes noc!

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: traktor s predkem

Příspěvekod bold » 11 led 2011 20:21

musím s tebou nesouhlasit, šíp je konstruován tak aby při záběru odhrnoval to co urve směrem ven a docházelo k čištění dezénu (stačí chvilka a sedíme na převodovce). Pokud je dezén naopak tak se zalepí a má snahu hrnout pod sebe a tudíž se maže a nezabírá. Opačný případ je když potřebuju vycouvat, tady je to nesporná výhoda, jednak se na zpátečku čistí a jednak pri couvání je přesunuta váha na přední nápravu a účinost je mnohem větší.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: traktor s predkem

Příspěvekod poulm » 11 led 2011 23:40

Možná tomu člověk trochu přidá pár motohodin,ale moc prakticky to nevidím. Z 99% jezdí traktor dopředu,tahá všechno možné a tahová síle je výsledek celé exploatace.
Pokud otočím přední šípové kola,tak tím uměle zvýším jejich prokluz,snížím kontakt s podkladem tím i tahovou sílu,tím bude vyšší spotřeba a menší výkonnost. Jako extrém je třeba si představit,co by se dělo,kdybych na nějakém silném traktoru vyšší třídy např. o 300koní otočil přední kola a chtěl dál tahat nějaký osmiradličný otočný pluh, najednou bych zjistil,že bych musel jednu nebo i dvě radlice oddělat,abych se utáhl.
To samé funguje i u menších traktorů,ale u nich není ten rozdíl tak vidět.
Ještě nikdo fyzicky nedokázal,nebo nezpočítal,že ty kola opravdu vydrží déle a o kolik a zda se vůbec jedná o úsporu díky zhoršení tahových vlastností při jízdě dopředu. Je to jen takový subjektivní dojem, vše záleží od toho,jak se hustí pneu,jak dobře je seřízená geometrie atd.

Možná by to mělo trochu smysl v lese,kde je toho couvání v blátě a svazích podstatně víc než na poli.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 591
Registrován: 06 led 2010 21:30

Re: traktor s predkem

Příspěvekod farmářJH » 12 led 2011 01:48

bold píše:musím s tebou nesouhlasit, šíp je konstruován tak aby při záběru odhrnoval to co urve směrem ven a docházelo k čištění dezénu (stačí chvilka a sedíme na převodovce). Pokud je dezén naopak tak se zalepí a má snahu hrnout pod sebe a tudíž se maže a nezabírá. Opačný případ je když potřebuju vycouvat, tady je to nesporná výhoda, jednak se na zpátečku čistí a jednak pri couvání je přesunuta váha na přední nápravu a účinost je mnohem větší.


no však, pokud někam zajedu většinou se snažím vycouvat. Hůře je na tom v tu chvíli právě předek a tak výhoda otočené pneu znát je, bych řekl.

Na silnici stejnak nemohu jezdit 4x4 s 6748, tak mi záběrovost předku nic neříká,Poulme :)

celkově je to spíš pro univerzální menší traktory. U velkých potvor chceš hlavně aby táhly a pokud mají cosi jako mezinápravák s uzávěrou (aby šlo jezdit s otevřeným) jako u offu, může poté jezdit 4x4 na pevném podkladu. Ale můj divočák je na tom jako moje Campo....žádný mezinápravák, žádné 4x4 na povrchu, který neumožňuje prokluz.
Každý pokrok jde pomalu,ale ani Řím nepostavili přes noc!

Příspěvky: 1109
Registrován: 14 lis 2009 15:49

Re: traktor s predkem

Příspěvekod slava » 12 led 2011 08:54

dekuju za nazory i zkusenosti v zadnem pripade jsem nechtel rozpoutat nejakou hadku jsem rad ze k tomu zatim nedoslo ja osobne take nejsem moc presvedcen o prinosu otoceni kol ale protoze to casto vidim tak jsem se jen zajimal mozna by byl i problem na STK

Uživatelský avatar
Příspěvky: 591
Registrován: 06 led 2010 21:30

Re: traktor s predkem

Příspěvekod farmářJH » 12 led 2011 12:28

slava píše:dekuju za nazory i zkusenosti v zadnem pripade jsem nechtel rozpoutat nejakou hadku jsem rad ze k tomu zatim nedoslo ja osobne take nejsem moc presvedcen o prinosu otoceni kol ale protoze to casto vidim tak jsem se jen zajimal mozna by byl i problem na STK


to není hádka :)

na STK je to vždy otázkou, jak se kdo vyspal,ale traktory moc neřeší. Já takhle ty gumy měl už když jsem ho kupoval od jezeďáků. To je už skoro 10 let. Jsou tam pořád ty samé a vypadají skoro stejně :) Ale silnice jezdím opravdu minimálně.
Měli to u starejch zetorů takhle na všech, tak nevím, neřešil jsem to, řekli že víc vydrží a při couvání z něčeho je to lepší, za ta léta s nimi souhlasím.
Na nových traktorech to také nikdo neřeší, tam jsou prostě jak přišly z výroby a v jednom směru, ale nejde srovnávat 40 let rozdílné stroje :) IMHO.
Každý pokrok jde pomalu,ale ani Řím nepostavili přes noc!

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: traktor s predkem

Příspěvekod poulm » 12 led 2011 12:54

Jasně,o žádnou hádku nejde.
jen každý říká,jaké má zkušenosti nebo svůj vlastní názor,přebrat si to už musíš sám,k čemu se rozhodneš a co použiješ.
Nebo udělej kompromis,jedno kolo dej šípem dopředu a druhé šípem dozadu. :lol: :lol: :lol:
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 591
Registrován: 06 led 2010 21:30

Re: traktor s predkem

Příspěvekod farmářJH » 12 led 2011 15:25

tak nějak :lol: :lol: :lol:
Každý pokrok jde pomalu,ale ani Řím nepostavili přes noc!

Příspěvky: 2
Registrován: 04 zář 2013 16:25

Re: traktor s predkem

Příspěvekod michalos » 06 lis 2013 22:44

Dobrý den,
taky řeším problém zda přední kola na malotraktoru obracet či nikoliv. Sice nemám náhon na přední kola ale šípový vzor tam v blízké době chci dát z důvodu lepšího zatočení a rychlejší odezvy když zatáčím v nerovném terénu. V mém případě se tedy jedná o to jakou variantu zvolit s ohledem na pomalé opotřebení a zlepšení zatáčení oproti hladkému vzorku (jako u auta). Jaké jsou vaše názory.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: traktor s predkem

Příspěvekod bold » 07 lis 2013 16:13

na vedení předních kol se používá jiný typ vzorku, šíp to rozhodně není, Klasický vzorek co je na zetorech je ideální, středem dva pásky, pak dvě prohlubně a na kraji další vystupující pás a je přerušovaný. Tohle je ideál.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 53
Registrován: 31 pro 2010 11:29

Re: traktor s predkem

Příspěvekod radomilus » 23 lis 2013 21:50

K tomu otáčení předních pneu. Jezdím v ZOD krátce s 10145 napřed jsem měl otočeny do záběru a jezdil jsem tak 50:50 pole a silnice a gumy byli dohoupany nerovnoměrně sjety a strašně rychle ubejvali tak jsem myslel že je to geometrii nápravy tak se seřídila a dělalo to pořát tak jsem gumy otočil a pěkně se srovnali a sjíždí se minimálně. Na suchém podkladu to není vubec poznat jenom když se rozmetali hnoje s rur10 tak to bylo na mokro poznat že se kola zalepili ale v návěsech to moc nevadí protože je věčina váhy na zatku. A jeden spolupracovník mě říkal že na 10145 je mejval vždycky otočeny a najezdil na nich skoro kvakrát tolik. To jsou fakty je na každym čemu dá přednost když do záběru tak projedete víc blatem ale zase se rychlejc a nerovnoměrně sjíždí dokázany na více traktorech zetor UŘI i UŘII a ruzných pneumatikách a když je dáte naopak tak vydrží skoro dvakrát tolik ale na mokru je trochu horší průjezdnost ale za sucha to není vubec poznat.
Je to každého vlastní volba.

Zpět na Všeobecná diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků