Těsnění pod hlavu UŘ1

Příspěvky: 85
Registrován: 05 lis 2012 21:56

Těsnění pod hlavu UŘ1

Příspěvekod crazymen11 » 11 led 2014 19:46

Zdarec mam jen takový dotaz na těsnení. Když se dá těsnění 1,5mm tam kde by mohlo být 1,2 má na to vliv síla těsnění třeba např na kompresní prostor, nebo jen na tlučení ventilů do dna pístu?

Uživatelský avatar
Příspěvky: 592
Registrován: 19 led 2009 16:29
Bydliště: Praha-Východ

Re: Těsnění pod hlavu UŘ1

Příspěvekod standais » 29 led 2014 14:07

crazymen11 píše:Zdarec mam jen takový dotaz na těsnení. Když se dá těsnění 1,5mm tam kde by mohlo být 1,2 má na to vliv síla těsnění třeba např na kompresní prostor, nebo jen na tlučení ventilů do dna pístu?

když dáš silnější 1,5 místo slabší 1,2, tak to nemůže mít vliv na to ventily, ty si seřídíš až je ten motor zkompletovaný. kompresní prostor se sice trochu zvětší, ale tuhle nepatrnou změnu na výkonu fakt nepoznáš, přecijen 3 desetinky jsou fakt málo :lol:
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Těsnění pod hlavu UŘ1

Příspěvekod bold » 29 led 2014 19:52

dávám 1,5, nepoznal jsem nikdy rozdíl
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Uživatelský avatar
Příspěvky: 636
Registrován: 24 bře 2011 12:18
Bydliště: Mrtník

Re: Těsnění pod hlavu UŘ1

Příspěvekod Mr.Equable » 29 led 2014 21:07

Tak já znam "šoféra" :D kterej by poznal, ikdyby se tam dalo těsnění o 0,000001mm silnější nebo slabší než tam bylo posledně a to ještě než by se rozjel. :D:D:D:D:D:D:D:D Bězněj jev u něj je, že natankuje do felicie plnou nádrž, ujede 80 km, natankuje opět do plné (5l) tentokráte nějakého prémiové paliva a než odjede od stojanu tak už tvrdí, že auto jede líp a má větší zátah od spodu. Pokud s tim traktorem bude jezdit někdo takový, tak rozdíl pozná. :D:D:D A pozor pneu se foukají na přesný tlak a při rozdílu ve 2 destin je nutno upravit tlak na správnou hodnotu. Jezdil u mě 2 dny. víc štěloval pneu a pořád koukal, kde je sebemenší únik oleje a kouřil než pracoval. Tak šel!
Práce je to těžká, namáhavá a nikdy nekončící. Všichni jsme se pro ni rozhodli dobrovolně. Alespoň já jsem se rozhodl dobře. Do "fabriky" bych se nechtěl vrátit.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Těsnění pod hlavu UŘ1

Příspěvekod bold » 30 led 2014 09:10

jo tak to jsi trefil na pána odvsechtraktoruklicemam , toho znám. je to jedinec kterýžto měl v minulosti rádionku, cigareta byla jeho nedílnou součástí a pilně se věnoval schůzím KSC. Nyní se buď věnuje schůzím a píše vyhlášky jak má vypadat zelí, nebo putuje od podniku k podniku kde pilně předává své zkušenosti avšak ve většině podniků nepochopí jakým měl být přínosem a putuje dál :lol:
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 36
Registrován: 31 led 2014 07:41
Bydliště: JM

Re: Těsnění pod hlavu UŘ1

Příspěvekod Jiřik » 01 úno 2014 08:46

Těsnění 1,2/1,5mm není libovolně volitelné.Těsnění 1,5 je určeno pro přerovnané hlavy broušením.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 592
Registrován: 19 led 2009 16:29
Bydliště: Praha-Východ

Re: Těsnění pod hlavu UŘ1

Příspěvekod standais » 01 úno 2014 13:43

Jiřik píše:Těsnění 1,2/1,5mm není libovolně volitelné.Těsnění 1,5 je určeno pro přerovnané hlavy broušením.

to asi těžko, volí se podle přesahu vložených válců. s přebrusem hlavy to nemá co dělat.
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.

Příspěvky: 36
Registrován: 31 led 2014 07:41
Bydliště: JM

Re: Těsnění pod hlavu UŘ1

Příspěvekod Jiřik » 01 úno 2014 13:56

Pokud je přesah přepsaný 0,03-0,07mm ,tak jak byjsi to řešil ?

Uživatelský avatar
Příspěvky: 592
Registrován: 19 led 2009 16:29
Bydliště: Praha-Východ

Re: Těsnění pod hlavu UŘ1

Příspěvekod standais » 01 úno 2014 13:58

Jiřik píše:Pokud je přesah přepsaný 0,03-0,07mm ,tak jak byjsi to řešil ?

doporučoval bych nejdřív pročíst dílenskou příručku
Přílohy
těsnění.jpg
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.

Příspěvky: 36
Registrován: 31 led 2014 07:41
Bydliště: JM

Re: Těsnění pod hlavu UŘ1

Příspěvekod Jiřik » 01 úno 2014 14:39

No jo ,ty jsi to popletl ,Tady se mluví o přesahu pístů a ty jsi mluvil o přesahu vložek ?

Uživatelský avatar
Příspěvky: 592
Registrován: 19 led 2009 16:29
Bydliště: Praha-Východ

Re: Těsnění pod hlavu UŘ1

Příspěvekod standais » 01 úno 2014 14:44

Jiřik píše:No jo ,ty jsi to popletl ,Tady se mluví o přesahu pístů a ty jsi mluvil o přesahu vložek ?

špatně jsem se vyjádřil, jde o přesah pístů. každopádně to nic nemění na tom, že to nemá co dělat s přebrusem hlavy
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 592
Registrován: 19 led 2009 16:29
Bydliště: Praha-Východ

Re: Těsnění pod hlavu UŘ1

Příspěvekod standais » 01 úno 2014 18:48

standais píše:
Jiřik píše:No jo ,ty jsi to popletl ,Tady se mluví o přesahu pístů a ty jsi mluvil o přesahu vložek ?

špatně jsem se vyjádřil, jde o přesah pístů. každopádně to nic nemění na tom, že to nemá co dělat s přebrusem hlavy

a bez jakéhokoliv mĕření můžeš namontovat 1, 5. vůbec nic se nestane
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.

Příspěvky: 23
Registrován: 07 říj 2012 10:59

Re: Těsnění pod hlavu UŘ1

Příspěvekod PAPE » 01 úno 2014 19:52

Změřím přesah válce nad blokem-to je A.Změřím přesah válce od dna pístu,který je v horní úvrati-to je B.
Vypočítat A-B=C. Je-li rozdíl U větší než 0,35 potom těsnění 1,5mm.Do hodnoty 0,35 těsnění 1,2mm.

Příspěvky: 1109
Registrován: 14 lis 2009 15:49

Re: Těsnění pod hlavu UŘ1

Příspěvekod slava » 01 úno 2014 20:16

PAPE píše:Změřím přesah válce nad blokem-to je A.Změřím přesah válce od dna pístu,který je v horní úvrati-to je B.
Vypočítat A-B=C. Je-li rozdíl U větší než 0,35 potom těsnění 1,5mm.Do hodnoty 0,35 těsnění 1,2mm.

nemá se nahodou merit presah pistu nad vlozkou ? podle této metody by byl pist utopeny pod vrcholem vlozky

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Těsnění pod hlavu UŘ1

Příspěvekod bold » 01 úno 2014 20:53

opět bych se vrátil k původní otázce.... při montáži těsnění o tloušce 1,5mm se určitě nic nepokazí. 8)
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Uživatelský avatar
Příspěvky: 592
Registrován: 19 led 2009 16:29
Bydliště: Praha-Východ

Re: Těsnění pod hlavu UŘ1

Příspěvekod standais » 01 úno 2014 20:55

bold píše:opět bych se vrátil k původní otázce.... při montáži těsnění o tloušce 1,5mm se určitě nic nepokazí. 8)

zkus to napsat ještě tak 300-krát, pak už to snad pochopí všichni :lol:
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Těsnění pod hlavu UŘ1

Příspěvekod bold » 01 úno 2014 20:56

já je chci vyvést z jejich akademických debat, ale vnucovat se nebudu. :lol:
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 23
Registrován: 07 říj 2012 10:59

Re: Těsnění pod hlavu UŘ1

Příspěvekod PAPE » 02 úno 2014 19:24

Nemůžeš mít přesah pístu nad vložkou.to by ten píst narážel do hlavy.Ta hodnota U je přesah pístu nad blokem motoru.Ale opravdu,když nevím tak tam dám 1,5mm a nikdo to nepozná :lol:

Příspěvky: 1109
Registrován: 14 lis 2009 15:49

Re: Těsnění pod hlavu UŘ1

Příspěvekod slava » 02 úno 2014 21:16

nenarazi protože je tam tesneni a jestliže je presah vlozky nad blokem v setinách a presah pistu v desetinách tak logicky musí pist vykukovat nad vlozku jak by to potom bylo u bloku bez vlozenych valcu kde je vybrus primo v bloku tam není zadny presah vlozky ale presah nebo-li prebeh pistu tam je priklad : presah vlozky nad blokem je 0.02 a presah pistu nad blokem je 0.8 z toho se da vypočítat ze pist vykukuje nad vlozku 0.72 mm tesneni je nutno pouzit 1.5 mm

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: Těsnění pod hlavu UŘ1

Příspěvekod poulm » 04 úno 2014 18:29

Když něco zbytečně přečnívá,tak je potřeba to zakrátit flexou :lol: :lol: :lol:
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Těsnění pod hlavu UŘ1

Příspěvekod bold » 04 úno 2014 19:52

motor je silný, on si to zaklepe :lol: :lol: :lol:
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 36
Registrován: 31 led 2014 07:41
Bydliště: JM

Re: Těsnění pod hlavu UŘ1

Příspěvekod Jiřik » 09 úno 2014 07:39

Před vložením válců se dosedací plochy v bloku začíštují pomocí frézy a pokud je dočištění hlubší tak se vkládají vymezovací podlozky.
Dobrým zvykem je také si překontrolovat kompresní vyšky pístů před montáží a popřípadě je upravit.
Další okolností je mít řádně vyúhlovaní ojnice.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Těsnění pod hlavu UŘ1

Příspěvekod bold » 09 úno 2014 10:49

v domácích podmínkách fréza nebude :-) je ale potřeba řádně očistit dosedací plochu, většinou stačí strhnout horní vrstvičku něčím ostrým (šábr) a dočistit ocelovým kartáčem. Hlavně nepoužívat frézy, smirky a podobné "ubírače" materiálu. Fréza se používá na hodně vyžrané bloky, ani na motorárně jsem ji nepoužívali pokaždé, pokud stačilo vyčistit ocelákem na vrtačce tak se to dělalo tak, páč vzít frézu a posléze to vypodložit byla hodně velká pakárna.
Nevím nakolik se někde kontrolují přesahy pístů, ale osobně jsem se s tím moc nesetkal, rovněž vyúhlování se v praxi moc nedělalo, pouze pokud ojnice vykazovala známky možné deformace.Ale každopádně odborná literatura o tom informuje a mělo by se to provádět (každopádně zákazník to platí)
Toliko moje zkušenosti
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 36
Registrován: 31 led 2014 07:41
Bydliště: JM

Re: Těsnění pod hlavu UŘ1

Příspěvekod Jiřik » 09 úno 2014 10:57

Každý to dělá jaké má zkušenosti a nebo co ví! Podle to pozná jak na tom je a jak ovládá danou problematiku.Nemám zájem tě školit je n ti ukazuji cestu.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Těsnění pod hlavu UŘ1

Příspěvekod bold » 09 úno 2014 13:53

Osobně se znalosti nechám prohloubit rád. Avšak snažím se zde prezentovat postupy (naznačovat cestu) které budou proveditelné v domácích podmínkách. Nepředpokládám totiž, že někdo má doma přípravek na úhlování ojnic, frézu na blok, či že někdo přeměřuje ovalitu ojničních či hlavních čepů. Každopádně budu jen rád, pokud se budou svěřovat odborné práce do odborných rukou, a nebudou muset napravovat škody domácích kutilů. Zkušeností moc nemám, motory dělám pouze 20let a pořád se učím a rád se nechám poučit a velmi rád převezmu zkušenosti jiných. Tohle neber jako zášť proti tvé osobě, jen zde řeším svůj názor na věc.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Zpět na UŘ I

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků