Dvouhadicové (dvouokruhové) pneumatické brzdy na 5245
Příspěvků: 59
• Stránka 1 z 2 • 1, 2
Dvouhadicové (dvouokruhové) pneumatické brzdy na 5245
Jde provést doplnění dvouhadicových brzd přívěsu na Z5245? Co potřebuji za materiál, jaké jsou legislativní obstrukce?
Děkuji
Děkuji
Překovejme meče v pluhy a naopak
Re: Dvouhadicové (dvouokruhové) pneumatické brzdy na 5245
Chcu koupit návěs a ten se dělá jen s hydraulikou nebo dvěma hadicama. Tak musím něco upravit, traktor nebo návěs. Sonduju co je jednodušší a na co bych mohl dojet na technické.
Překovejme meče v pluhy a naopak
Re: Dvouhadicové (dvouokruhové) pneumatické brzdy na 5245
Tak návěs je jednodušší - místo červené koncovky dvouokruhových brzd dej normální jednookruhovou (protikus k zetoru) a jezdi.
Na STK si to jednou za 4 roky nech odtahnout od nějakého souseda. A je to skoro zadarmo.
Úprava traktoru asi nebude sranda a stejněti to asi Zetor nepovolí protože se to seriově nemontovalo.
Na STK si to jednou za 4 roky nech odtahnout od nějakého souseda. A je to skoro zadarmo.
Úprava traktoru asi nebude sranda a stejněti to asi Zetor nepovolí protože se to seriově nemontovalo.
Re: Dvouhadicové (dvouokruhové) pneumatické brzdy na 5245
To je jenom tak jednoduchý? Já myslel, že na vleku musím zaslepit tu plnící hadici , případně dát nový brzdič. Pokud je to o koncovce, tak to není problém.
Díky
Díky
Překovejme meče v pluhy a naopak
Re: Dvouhadicové (dvouokruhové) pneumatické brzdy na 5245
Červená koncovka ti bude fungovat stejně jako u jednohadicového provedení, žlutá pouze při brzdění doplňuje vzduch do přívěsu. U nás nebyl problém ani na technické prohlídce ale to taky závisí na komisaři.
Re: Dvouhadicové (dvouokruhové) pneumatické brzdy na 5245
václav píše:Červená koncovka ti bude fungovat stejně jako u jednohadicového provedení, žlutá pouze při brzdění doplňuje vzduch do přívěsu. U nás nebyl problém ani na technické prohlídce ale to taky závisí na komisaři.
Já myslím že ovládací je žlutá, protože do červené mi de tlak i když mám zataženou brzdu.
Re: Dvouhadicové (dvouokruhové) pneumatické brzdy na 5245
A když s nafoukaným vzduchem odpojíš jednu nebo druhou tak se vlek zabrzdí,takže to na tu jednu hadici nebude tak jednoduché.
Re: Dvouhadicové (dvouokruhové) pneumatické brzdy na 5245
K10 píše:A když s nafoukaným vzduchem odpojíš jednu nebo druhou tak se vlek zabrzdí,takže to na tu jednu hadici nebude tak jednoduché.
Nemám veľa skúseností s dvojhadicovím pripojením bŕzd, ale ak by to nefungovalo iba s hadicou na brzdenie, na traktor by nebol veľký problém dorobiť stáli prívod na príves, pri technickej kontrole by to snáď nbebol až taký problém, vývod máme spravený aj my, bol potrebný na rozmetadlo priemyselných hnojív, vzduchom sa ovláda dopravníkový pás.
Re: Dvouhadicové (dvouokruhové) pneumatické brzdy na 5245
tak tohle jsem kdysi resil kdyz jsem mel za 4011 jen automobilni vlek ruzne jsem s tim laboroval a nakonec jsem ze vzduchojemu na traktoru vytahl staly vystup do zadu a do ovladaci hadice na vleku jsem dal zpetnou klapku aby vzduch mohl jen z vleku odpoustet a nesel s ni tlak do vleku fungovalo to
Re: Dvouhadicové (dvouokruhové) pneumatické brzdy na 5245
Samej odborník. Červenou koncovku vyměň za traktorovou a můžeš vyrazit. Červenou Ti jde stálý tlak do vleku, když ji odpojíš, tak se vlek zabrzdí. Takže to bude fungovat. Žlutou jde tlak u náklaďáku pouze při brždění. U traktoru jí nemusíš zapojovat ani ucpávat-vzduch se vracet nebude.
Re: Dvouhadicové (dvouokruhové) pneumatické brzdy na 5245
K10 píše:A když s nafoukaným vzduchem odpojíš jednu nebo druhou tak se vlek zabrzdí,takže to na tu jednu hadici nebude tak jednoduché.
Kurnik chlapi-když už radíte tak to mějte aspoň potvrzené. Takové rady typu "franta povídal" jsou k ničemu. červená koncovka je ovládací a žlutá plnící. Plnící slouží k plnění vzduchojemů při brzdění. červená slouží k ovládání brzdiče na vleku, podle tlaku v přívodu brzdí. čím menší tlak v plnícím okruhu tím větší tlak v brzdícím okruhu. Takže i červená plní vzduchojem (jinak by to nemohlo fungovat)
Abych to shrnul- Stačí připojit červenou koncovku na okruh traktoru a žlutou nechat nezapojenou. Fungovat to bude. Nevím jak na STK ale já osobně zvu techniky k nám a pokud všechno funguje tak je to OK. Přinejhorším budeš dělat STK s jiným traktorem.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: Dvouhadicové (dvouokruhové) pneumatické brzdy na 5245
slava píše:tak tohle jsem kdysi resil kdyz jsem mel za 4011 jen automobilni vlek ruzne jsem s tim laboroval a nakonec jsem ze vzduchojemu na traktoru vytahl staly vystup do zadu a do ovladaci hadice na vleku jsem dal zpetnou klapku aby vzduch mohl jen z vleku odpoustet a nesel s ni tlak do vleku fungovalo to
no me to fungovalo jak jsem to popsal mozna ta zpetna klapka tam byla zbytecna nebo i podchazela to uz ted nevim ale hlavne mi slo i to zachovat tu doplnovaci hadici aby mi to dofukovalo i pri brzdeni a to jsem dodrzel nikdy se mi nestalo ze by mi dosel ve vleku vzduch
Re: Dvouhadicové (dvouokruhové) pneumatické brzdy na 5245
Zasahovat do konstrukce traktoru je problém. Konkrétně zetor zná skoro každý pomáhač a chránič, tudíž jedna koncovka navíc je už problém. To že by to fungovalo je možné.na "žlutém" potrubí by měl být zpětný ventil na ovládacím bez ventilu. Toliko můj názor. Ale jak jsem psal výš,stačí jen červená a bude to fungovat.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: Dvouhadicové (dvouokruhové) pneumatické brzdy na 5245
mám taky vlek dvouokruhový a traktor jen z jedním jedhohadicovým vývodem. Takže zapojení červené na traktor je vpořádku, nafouká ti to přívěs který skoro každý má pružinové brzdiče,to funguje tak, že když ujde zvduch nebo se prostě něco rozpojí tak se automaticky zablokujou kola ,, to u traktorového vleku není. Druhá věc je ta, že outomobilové přívěsi musí mít pracovní tlak kolem 7-9atm což traktor má max 6atm,takže se může stát že to nebude dost naffoukané a může přibždovat. Žlutá je ovládací to znamená že při brzění se v auta pošle vzduch a podle zatížení přívěsu se pustí určity tlak do brzdičů a brzdí to. takže když dáž na traktor jen tu červenou tak nafoukáš vlek a on se odbrzdí ale při sešlápnutí brzdy na traktoru tak to nachvíli přeruší přívod vzduchu do přívěsu a jak jsem psal tak automaticky dojde při přerušení přívodu vzduchu k zablokování brzd, ale musíš počátat že to je jen na chvili, protože u traktoru brždění je jinak řešené a to je v tom , že právě jen na chvilku se přeruší přívod a traktorový vlek už sám má další ventil který pustí do brzd vzduch a brzí to ze vzduchojemů na vleku. takže když je krize musíš zatáhnout ruční brzdu na traktoru a tím vypneš úplně přívod vzduchu a vlek se zabrzdí, ale má to prodlevu takže počítej že tě to někam může natlačit protože budeš mít zablokované kola na traktoru. další věc je ta, že autové vleky mají velký objem vzduchemů na pérování i na brzdy a na traktoru je jen jednopístový kompresor takže to trvá než nafoukáš a právě při brždění může dojít ke snížení tlaku a vlek začne přibrždovat. není to sranda. já osobně mám ten samí problém, mám zetor 8540 a 9520 a tahám za tím vlek 18t prázdný má 5t ale když ho naložím baíkama tak má kolem 11t a to už mne párkrát pěkně vylekalo. prostě tě to strčí někam kam nechceš a jen čekáš kdy to začne brzdit a to mám tandem který aspon trochu zatěžuje ale točnicový přívěs tak to musí být srašný.tak levnější je koupit jednoduché brzdiče na přívěs a ventil vlekový traktorový a není problém. taky ty autový přívěsy mají ty pružinové brzdiče jen na jedné nápravě.
Re: Dvouhadicové (dvouokruhové) pneumatické brzdy na 5245
hledal jsem schema, bohužel jsem ho nenašel. Ale všeobecně.....
1. Na vleku jsou stejné ovládací ventily ať jde o jednookruh nebo dvou okruh
2. je jedno jaký bude tlak, pouze nemontovat ovládací ventil na 0,6 když mám v okruhu 0,8.
3. Není pravda že vlek u traktoru při odpojení hadic nezabrzdí !
4. žlutá koncovka nemá co dělat s regulací tlaku podle zatížení !
5. Pokud nafoukám autovlek na 0,6 tak to neznamená že bude přibržďovat !
6. Jednopístový kompresor nemá vliv na kvalitu brzdného účinku a už vůbec na přibržďování.
No a abych to nemusel vyvracet slovo od slova tak se musím rozepsat.
Princip strojní brzdy:
při plnění- kompresor plní vzduchojem na traktoru a přes brzdič (traktor) i vzduchojem na vleku
při "odfouknutí" přetlakového ventilu- kompresor stále tlačí ale pouze do přetlakového ventilu a ten odfukuje do okolí-v systému je stejný tlak a neděje se nic.
při sešlápnutí pedálu brzdy- brzdič uzavře plnění vleku a začne snižovat tlak v propojovací hadici, na snížení tlaku reaguje ovládácí (brzdící) ventil na vzduchojemu a v přímé závislosti na snížení tlaku pouští tlakový vzduch do brzd. (čím větší úbytek tlaku tím vyšší tlak v brzdách)
Pokud dojde k odpojení hadice a tím pádem k úniku veškerého tlaku z plnící hadice, tak ovládací ventil vleku pustí plný tlak do brzd (bod č.3)
Jednou z vlastností vzduchových brzd je prodleva při náběhu brzd a to z důvodu výše popsaných jevů.
Tohle jsou jednookruhové brzdy, stejně fungují i dvouokruhové je zde pouze jedna hadice navíc která doplňuje vzduchojemy i při brzdění. Je to z důvodu možné ztráty tlaku při jízdě z kopce kdy stojíme skoro pořád na brzdách a tudíž se nedoplňuje vzduch ovládací hadicí.
Takže pokud zapojím dvouokruhový vlek do traktoru jen tou ovládací hadicí tak to bude fungovat jako jednookruh ale s plnou parádou. pokud se někdo chce vzdělat tak doporučuju navštívit nějakou knihovnu a než sem něco napíšu tak si aspoň něco prohlédnout a sem tam přečíst.
pokud je někdo z okolí tak dávám i soukrommé hodiny. Přes zimu jsem v dílně a uvítám každého pomocníka který se chce něco naučit- já se učím pořád a pořát ještě všechno nevím a neznám.
1. Na vleku jsou stejné ovládací ventily ať jde o jednookruh nebo dvou okruh
2. je jedno jaký bude tlak, pouze nemontovat ovládací ventil na 0,6 když mám v okruhu 0,8.
3. Není pravda že vlek u traktoru při odpojení hadic nezabrzdí !
4. žlutá koncovka nemá co dělat s regulací tlaku podle zatížení !
5. Pokud nafoukám autovlek na 0,6 tak to neznamená že bude přibržďovat !
6. Jednopístový kompresor nemá vliv na kvalitu brzdného účinku a už vůbec na přibržďování.
No a abych to nemusel vyvracet slovo od slova tak se musím rozepsat.
Princip strojní brzdy:
při plnění- kompresor plní vzduchojem na traktoru a přes brzdič (traktor) i vzduchojem na vleku
při "odfouknutí" přetlakového ventilu- kompresor stále tlačí ale pouze do přetlakového ventilu a ten odfukuje do okolí-v systému je stejný tlak a neděje se nic.
při sešlápnutí pedálu brzdy- brzdič uzavře plnění vleku a začne snižovat tlak v propojovací hadici, na snížení tlaku reaguje ovládácí (brzdící) ventil na vzduchojemu a v přímé závislosti na snížení tlaku pouští tlakový vzduch do brzd. (čím větší úbytek tlaku tím vyšší tlak v brzdách)
Pokud dojde k odpojení hadice a tím pádem k úniku veškerého tlaku z plnící hadice, tak ovládací ventil vleku pustí plný tlak do brzd (bod č.3)
Jednou z vlastností vzduchových brzd je prodleva při náběhu brzd a to z důvodu výše popsaných jevů.
Tohle jsou jednookruhové brzdy, stejně fungují i dvouokruhové je zde pouze jedna hadice navíc která doplňuje vzduchojemy i při brzdění. Je to z důvodu možné ztráty tlaku při jízdě z kopce kdy stojíme skoro pořád na brzdách a tudíž se nedoplňuje vzduch ovládací hadicí.
Takže pokud zapojím dvouokruhový vlek do traktoru jen tou ovládací hadicí tak to bude fungovat jako jednookruh ale s plnou parádou. pokud se někdo chce vzdělat tak doporučuju navštívit nějakou knihovnu a než sem něco napíšu tak si aspoň něco prohlédnout a sem tam přečíst.
pokud je někdo z okolí tak dávám i soukrommé hodiny. Přes zimu jsem v dílně a uvítám každého pomocníka který se chce něco naučit- já se učím pořád a pořát ještě všechno nevím a neznám.

Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: Dvouhadicové (dvouokruhové) pneumatické brzdy na 5245
Červená spojka je plnící - je napájena tlakem přímo od vzduchojemu traktoru a zajišťuje neuslálé plnění tlak. vzduchem přívěs i při brždění. Před ní bývá pouze odbočka na brzdič jednohadicového vleku. Tlak v červené napájecí větvi (0,8 Mpa) je omezen tlak. ventilem traktoru a není nijak regulován pro účel samotného brždění. Ze žluté regulační koncovky jde tlak. vzduch při brždění a je regulován brzdičem přívěsu na traktoru.
Nějaký odkaz jsem našel zde http://inform.wabco-auto.com/intl/pdf/8 ... 0033t3.pdf
jinak pěkně to bylo popsané v Mech. Zemědělství v některém z loňských čísel. Bohužel nevím v jakém, zkusím dohledat.
Nějaký odkaz jsem našel zde http://inform.wabco-auto.com/intl/pdf/8 ... 0033t3.pdf
jinak pěkně to bylo popsané v Mech. Zemědělství v některém z loňských čísel. Bohužel nevím v jakém, zkusím dohledat.
Re: Dvouhadicové (dvouokruhové) pneumatické brzdy na 5245
mám pocit že červená je právě ovládací a žlutá plnící. Na traktor připojíš červenou a funguje to. ale stoprocentně si jistý nejsem. 

Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: Dvouhadicové (dvouokruhové) pneumatické brzdy na 5245
opravdu stači jen vymenit bez kolikovou červenu spojovaci hlavica za normalni traktorovu a mužeš zvesela jezdit u nas se tak taha liazacky vlek i za 7711
Re: Dvouhadicové (dvouokruhové) pneumatické brzdy na 5245
Nevím kdy se to tu vyřeší, ale mě jde do červené vzduch at delám co dělám,takže souhlas s neználkem.Takže asi ovládací nebude.
Re: Dvouhadicové (dvouokruhové) pneumatické brzdy na 5245
Tak jsem něco pohledal. Součástí dvouhadicového brzdiče vleku je tzv. odbržďovací ventil, který krom jiného pustí tlak do brzdových válců, právě při poklesu tlaku v nápájecí červené hadici. Např. při utržení se vleku,se odpojí hadice a vlek se sám zabrzdí. A protože jednohadicový systém brzdí při poklesu tlaku ve spojovací hadici, dojde při připojení červené hadice na koncovku jednohad. brzd k zabrždění i dvouhadicového vleku. Je to sice brždění natvrdo, ale jako nouzovka to asi stačí. Na dlouhodobý používání bych to moc neviděl. Přece jen je to proti předpisům a jedná se o brzdy a ty je potřeba mít vždycky v cajku. 

Re: Dvouhadicové (dvouokruhové) pneumatické brzdy na 5245
tomík6910 píše: Je to sice brždění natvrdo, ale jako nouzovka to asi stačí. Na dlouhodobý používání bych to moc neviděl. Přece jen je to proti předpisům a jedná se o brzdy a ty je potřeba mít vždycky v cajku.
Prosim tě už sem takový kraviny nepiš nebo tomu ještě někdo uvěří.
Re: Dvouhadicové (dvouokruhové) pneumatické brzdy na 5245
Pro vence: je nějakej problém?
Vím že to zabrzdí. A podle reakcí se to asi dělá běžně. Ale prijde mě blbý stabilně používat něco, co na to není určený. Do traktoru taky neliju benzin, protože zrovna nemám po ruce naftu.
Vím že to zabrzdí. A podle reakcí se to asi dělá běžně. Ale prijde mě blbý stabilně používat něco, co na to není určený. Do traktoru taky neliju benzin, protože zrovna nemám po ruce naftu.
Re: Dvouhadicové (dvouokruhové) pneumatické brzdy na 5245
další žabomyší válka jest na obzoru. Na jednu stranu souhlasím s tvrzením že pokud je vlek dvouokruhový tak na SILNICI nemá co pohledávat zapřižený do jednookruhového traktoru. (to samé si myslím o větší přípojné hmotnosti) Na druhou stranu porovnávat jedno a dvouokruh s palivem je poněkud přehnané.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: Dvouhadicové (dvouokruhové) pneumatické brzdy na 5245
ktomu vsetkemu co tu uz bolo napisaane chcem sa spitat ako to je u vleku ked je odbrzdeny , v cervenej (plniacej ) je stale vzduch a v zltej (regulacnej ) je vzduch len ked sa brdi ?? ci toje ako u jedno hadicoveho okruhu ze ked sa brzdi nieje vzduch v hadici a naopak ,
Re: Dvouhadicové (dvouokruhové) pneumatické brzdy na 5245
funguje to jako jednohadicový, takže pokud je odbržděno tak je tlak v obou, když se brzdí tak v té jedné klesá tlak podle potřeby brzd. (tak jak u jednohadic) Ta druhá je z důvodu doplňování brzdové soustavy tlakovým vzduchem.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: Dvouhadicové (dvouokruhové) pneumatické brzdy na 5245
odbržděno- červená (plnicí) - tlak
žlutá (ovládací)- bez tlaku
žlutá (ovládací)- bez tlaku
Re: Dvouhadicové (dvouokruhové) pneumatické brzdy na 5245
že by?
hádat se nebudu. Možné to je. Záleží jak na čem.
hádat se nebudu. Možné to je. Záleží jak na čem.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: Dvouhadicové (dvouokruhové) pneumatické brzdy na 5245
celou dobu jsem si byl jistý že je to tak jak píše bold.
Ale jelikož mám doma traktory s dvouokruhovýma brzdama tak jsem to byl vyzkoušet.
A ejhle je to tak jak napsal v posledním příspěvku venca43
Ale jelikož mám doma traktory s dvouokruhovýma brzdama tak jsem to byl vyzkoušet.
A ejhle je to tak jak napsal v posledním příspěvku venca43
Příspěvků: 59
• Stránka 1 z 2 • 1, 2
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník