elektrický předehřev motoru
Příspěvků: 12
• Stránka 1 z 1
elektrický předehřev motoru
Docela je na to už pozdě, ale přece bych ještě teď chtěl na na mojí 6911 namontovat předehřev. Ještě jsem se s tím podrobně nesetkal a chtěl bych se tedy zeptat, kam se to na 69ku montuje, nebo kdo to na svém zetoru má. Jen něco málo vím o 70kových motorech, kde je to za vstřikovacím řerpadlem, ale u mého nevím. Ono je prej několik metod a netušim, která je pro to vhodnější. 

Samí vole, ale stádo nikde ...
Re: elektrický předehřev motoru
Předehřívání motoru je bomba, při -15 hodinu, zaplé tělísko, a je to start jako v letě při 10°C. Mám to na crystalu, kamarád mi to chtěl dát i na 6911, prý se to montuje do hadice mezi chladič a čerpadlo. Jinak kolega to má na 6945 místo mrazovky. Nemůžu si to vynachválit.V zimě jezdím dost často, skoro každý den.
Re: elektrický předehřev motoru
Co jsem se dočetl, tak jsou pro mě 2 možnosti : buď mezi ten chladič a čerpadlo (problém-mám tam dodělanou hadici na topení) ale to bych snad nějak natrubkoval, nebo to napasovat místo výpustného kohoutku z bloku (o něco složitější, ale asi lepší).
Jinak dík za rady
Jinak dík za rady

Samí vole, ale stádo nikde ...
- Láďa
- Příspěvky: 133
- Registrován: 22 bře 2011 23:22
- Bydliště: Kunvald Zaječiny okres ústí nad orlicí
Re: elektrický předehřev motoru
Já jsem to okouknul u známého ten to má na 6911 už asi 15 let .svařená krabička na spirálu má dva vývody jeden nahoře jeden dole a dole jsem si ještě udělal výpustní kohout. Krabička je chycená vpravo mezi odstředivku a starter na dva šrouby k odstředivce a studenou si bere z vývodu topení na vodní pumpě a teplá jde do vodního potrubí buď vývodem topení nebo z čela místo teploměru. Taky jsem si to udělal na 5511 studenou mám z vodní pumpy pak jí mám rozdvojenou ke spirále a do topení a teplou mám na potrubí z vývodu topení do topení a místo teploměru mám teplou od spirály a na té mám kohout který pak při jízdě zavřu aby mi to topilo. Mezi chladič a pumpu bych to asi nedával protože myslím že to ohřívá i chladič . To je můj názor.
Re: elektrický předehřev motoru
Jo jo, tak nějak jsem to myslel, a právě se taky domnívám, že napasovat to mezi chladič a čerpadlo je vůči ohřevu méně účinější (právě to ohřívá víc chladič)
Samí vole, ale stádo nikde ...
Re: elektrický předehřev motoru
Někde jsem viděl takovou krabičku s topnou spirálou a instalovaným el. čerpadlem. Dodávali to poláci. Tenhle systém byl instalován do malého chladícího okruhu. Při použití čerpadla dojde k rychlejšímu prohřátí bloku a tím pádem to šetří aji energii.
Překovejme meče v pluhy a naopak
Re: elektrický předehřev motoru
zdravim chlapi,topne telisko je super vec mam ji na 7245 a ted jsem to dodelaval na UNC...nejlepsi ucinnost je misto protimrazove zatky(pokud to jde)aby se ohral blok i hlava...Jinak staci pro dobry zimni start koupit horkovzdusnou pistol(otazka cca 600kc) a jednoduse opatrne dychat do sani a neni problem natocit...prave tak jsem to videl u 6911.
Re: elektrický předehřev motoru
Tak jsem to koupil, poupravil a namontoval. Odzkoušeno v -12 a za 1/2 hoďky paráda 

- Přílohy
-
- P1010067.JPG (80.71 KiB) Zobrazeno 7942 krát
-
- P1010068.JPG (84.29 KiB) Zobrazeno 7942 krát
-
- P1010069.JPG (75.98 KiB) Zobrazeno 7942 krát
Samí vole, ale stádo nikde ...
Re: elektrický předehřev motoru
A to je schopno ti samo cirkulovat takovou tou tenkou hadičkou bez oběžného čepadla jenom na samotížném pricipu?
Jaký příkon má to topné tělísko?
Já jsem tento problém vyřešil tak,že jsem si v zastavárně koupil malý elektrický horkovzdušný teplomet s větrákem za 200kč,který položím na ležato na židličku pod motor přes spínací hodiny a bez problémů mi rozehřeje celý motor,podle mrazu stačí 0,5-2h. Ty 2h byly při -20st.
Jinak extrémnější startování mám na starém VZV Gliwice,mám tam dvouválcový vyklechtaný motor,tak vždy do sání dobře nastříkám čistič brzd a ještě přidám na plný výkon horkovzdušnou pistoli,ale je třeba hned točit,ať to nechytne opačný směr

Jaký příkon má to topné tělísko?
Já jsem tento problém vyřešil tak,že jsem si v zastavárně koupil malý elektrický horkovzdušný teplomet s větrákem za 200kč,který položím na ležato na židličku pod motor přes spínací hodiny a bez problémů mi rozehřeje celý motor,podle mrazu stačí 0,5-2h. Ty 2h byly při -20st.
Jinak extrémnější startování mám na starém VZV Gliwice,mám tam dvouválcový vyklechtaný motor,tak vždy do sání dobře nastříkám čistič brzd a ještě přidám na plný výkon horkovzdušnou pistoli,ale je třeba hned točit,ať to nechytne opačný směr



V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: elektrický předehřev motoru
To by jsi koukal, jak to pěkně cirkuluje
. Ty hadičky jsou specielní pro kapalinové trubky a něco vydrží. Divil jsem se sám že to jde, ale opravdu bez problémů to prohřeje, dokonce když sundám víčko chladiče, tak je vidět jak malinko stoupá a klesá hladina. Navíc tam mám topení zavedené do kabiny a to je taky něco jinýho. Co jsem takhle viděl u jiných traktorů, tak se přiznám že jsem čerpadlo u ohřevu ještě neviděl.

Samí vole, ale stádo nikde ...
Příspěvků: 12
• Stránka 1 z 1
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník