Těsnění pod hlavu UŘ1
Příspěvků: 25
• Stránka 1 z 1
- crazymen11
- Příspěvky: 85
- Registrován: 05 lis 2012 21:56
Těsnění pod hlavu UŘ1
Zdarec mam jen takový dotaz na těsnení. Když se dá těsnění 1,5mm tam kde by mohlo být 1,2 má na to vliv síla těsnění třeba např na kompresní prostor, nebo jen na tlučení ventilů do dna pístu?
Re: Těsnění pod hlavu UŘ1
crazymen11 píše:Zdarec mam jen takový dotaz na těsnení. Když se dá těsnění 1,5mm tam kde by mohlo být 1,2 má na to vliv síla těsnění třeba např na kompresní prostor, nebo jen na tlučení ventilů do dna pístu?
když dáš silnější 1,5 místo slabší 1,2, tak to nemůže mít vliv na to ventily, ty si seřídíš až je ten motor zkompletovaný. kompresní prostor se sice trochu zvětší, ale tuhle nepatrnou změnu na výkonu fakt nepoznáš, přecijen 3 desetinky jsou fakt málo

Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Re: Těsnění pod hlavu UŘ1
dávám 1,5, nepoznal jsem nikdy rozdíl
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
- Mr.Equable
-
- Příspěvky: 636
- Registrován: 24 bře 2011 12:18
- Bydliště: Mrtník
Re: Těsnění pod hlavu UŘ1
Tak já znam "šoféra"
kterej by poznal, ikdyby se tam dalo těsnění o 0,000001mm silnější nebo slabší než tam bylo posledně a to ještě než by se rozjel.
:D:D:D:D:D:D:D Bězněj jev u něj je, že natankuje do felicie plnou nádrž, ujede 80 km, natankuje opět do plné (5l) tentokráte nějakého prémiové paliva a než odjede od stojanu tak už tvrdí, že auto jede líp a má větší zátah od spodu. Pokud s tim traktorem bude jezdit někdo takový, tak rozdíl pozná.
:D:D A pozor pneu se foukají na přesný tlak a při rozdílu ve 2 destin je nutno upravit tlak na správnou hodnotu. Jezdil u mě 2 dny. víc štěloval pneu a pořád koukal, kde je sebemenší únik oleje a kouřil než pracoval. Tak šel!



Práce je to těžká, namáhavá a nikdy nekončící. Všichni jsme se pro ni rozhodli dobrovolně. Alespoň já jsem se rozhodl dobře. Do "fabriky" bych se nechtěl vrátit.
Re: Těsnění pod hlavu UŘ1
jo tak to jsi trefil na pána odvsechtraktoruklicemam , toho znám. je to jedinec kterýžto měl v minulosti rádionku, cigareta byla jeho nedílnou součástí a pilně se věnoval schůzím KSC. Nyní se buď věnuje schůzím a píše vyhlášky jak má vypadat zelí, nebo putuje od podniku k podniku kde pilně předává své zkušenosti avšak ve většině podniků nepochopí jakým měl být přínosem a putuje dál 

Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: Těsnění pod hlavu UŘ1
Těsnění 1,2/1,5mm není libovolně volitelné.Těsnění 1,5 je určeno pro přerovnané hlavy broušením.
Re: Těsnění pod hlavu UŘ1
Jiřik píše:Těsnění 1,2/1,5mm není libovolně volitelné.Těsnění 1,5 je určeno pro přerovnané hlavy broušením.
to asi těžko, volí se podle přesahu vložených válců. s přebrusem hlavy to nemá co dělat.
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Re: Těsnění pod hlavu UŘ1
Jiřik píše:Pokud je přesah přepsaný 0,03-0,07mm ,tak jak byjsi to řešil ?
doporučoval bych nejdřív pročíst dílenskou příručku
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Re: Těsnění pod hlavu UŘ1
No jo ,ty jsi to popletl ,Tady se mluví o přesahu pístů a ty jsi mluvil o přesahu vložek ?
Re: Těsnění pod hlavu UŘ1
Jiřik píše:No jo ,ty jsi to popletl ,Tady se mluví o přesahu pístů a ty jsi mluvil o přesahu vložek ?
špatně jsem se vyjádřil, jde o přesah pístů. každopádně to nic nemění na tom, že to nemá co dělat s přebrusem hlavy
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Re: Těsnění pod hlavu UŘ1
standais píše:Jiřik píše:No jo ,ty jsi to popletl ,Tady se mluví o přesahu pístů a ty jsi mluvil o přesahu vložek ?
špatně jsem se vyjádřil, jde o přesah pístů. každopádně to nic nemění na tom, že to nemá co dělat s přebrusem hlavy
a bez jakéhokoliv mĕření můžeš namontovat 1, 5. vůbec nic se nestane
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Re: Těsnění pod hlavu UŘ1
Změřím přesah válce nad blokem-to je A.Změřím přesah válce od dna pístu,který je v horní úvrati-to je B.
Vypočítat A-B=C. Je-li rozdíl U větší než 0,35 potom těsnění 1,5mm.Do hodnoty 0,35 těsnění 1,2mm.
Vypočítat A-B=C. Je-li rozdíl U větší než 0,35 potom těsnění 1,5mm.Do hodnoty 0,35 těsnění 1,2mm.
Re: Těsnění pod hlavu UŘ1
PAPE píše:Změřím přesah válce nad blokem-to je A.Změřím přesah válce od dna pístu,který je v horní úvrati-to je B.
Vypočítat A-B=C. Je-li rozdíl U větší než 0,35 potom těsnění 1,5mm.Do hodnoty 0,35 těsnění 1,2mm.
nemá se nahodou merit presah pistu nad vlozkou ? podle této metody by byl pist utopeny pod vrcholem vlozky
Re: Těsnění pod hlavu UŘ1
opět bych se vrátil k původní otázce.... při montáži těsnění o tloušce 1,5mm se určitě nic nepokazí. 

Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: Těsnění pod hlavu UŘ1
bold píše:opět bych se vrátil k původní otázce.... při montáži těsnění o tloušce 1,5mm se určitě nic nepokazí.
zkus to napsat ještě tak 300-krát, pak už to snad pochopí všichni

Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Re: Těsnění pod hlavu UŘ1
já je chci vyvést z jejich akademických debat, ale vnucovat se nebudu. 

Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: Těsnění pod hlavu UŘ1
Nemůžeš mít přesah pístu nad vložkou.to by ten píst narážel do hlavy.Ta hodnota U je přesah pístu nad blokem motoru.Ale opravdu,když nevím tak tam dám 1,5mm a nikdo to nepozná 

Re: Těsnění pod hlavu UŘ1
nenarazi protože je tam tesneni a jestliže je presah vlozky nad blokem v setinách a presah pistu v desetinách tak logicky musí pist vykukovat nad vlozku jak by to potom bylo u bloku bez vlozenych valcu kde je vybrus primo v bloku tam není zadny presah vlozky ale presah nebo-li prebeh pistu tam je priklad : presah vlozky nad blokem je 0.02 a presah pistu nad blokem je 0.8 z toho se da vypočítat ze pist vykukuje nad vlozku 0.72 mm tesneni je nutno pouzit 1.5 mm
Re: Těsnění pod hlavu UŘ1
Když něco zbytečně přečnívá,tak je potřeba to zakrátit flexou




V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: Těsnění pod hlavu UŘ1
motor je silný, on si to zaklepe




Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: Těsnění pod hlavu UŘ1
Před vložením válců se dosedací plochy v bloku začíštují pomocí frézy a pokud je dočištění hlubší tak se vkládají vymezovací podlozky.
Dobrým zvykem je také si překontrolovat kompresní vyšky pístů před montáží a popřípadě je upravit.
Další okolností je mít řádně vyúhlovaní ojnice.
Dobrým zvykem je také si překontrolovat kompresní vyšky pístů před montáží a popřípadě je upravit.
Další okolností je mít řádně vyúhlovaní ojnice.
Re: Těsnění pod hlavu UŘ1
v domácích podmínkách fréza nebude
je ale potřeba řádně očistit dosedací plochu, většinou stačí strhnout horní vrstvičku něčím ostrým (šábr) a dočistit ocelovým kartáčem. Hlavně nepoužívat frézy, smirky a podobné "ubírače" materiálu. Fréza se používá na hodně vyžrané bloky, ani na motorárně jsem ji nepoužívali pokaždé, pokud stačilo vyčistit ocelákem na vrtačce tak se to dělalo tak, páč vzít frézu a posléze to vypodložit byla hodně velká pakárna.
Nevím nakolik se někde kontrolují přesahy pístů, ale osobně jsem se s tím moc nesetkal, rovněž vyúhlování se v praxi moc nedělalo, pouze pokud ojnice vykazovala známky možné deformace.Ale každopádně odborná literatura o tom informuje a mělo by se to provádět (každopádně zákazník to platí)
Toliko moje zkušenosti

Nevím nakolik se někde kontrolují přesahy pístů, ale osobně jsem se s tím moc nesetkal, rovněž vyúhlování se v praxi moc nedělalo, pouze pokud ojnice vykazovala známky možné deformace.Ale každopádně odborná literatura o tom informuje a mělo by se to provádět (každopádně zákazník to platí)
Toliko moje zkušenosti
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: Těsnění pod hlavu UŘ1
Každý to dělá jaké má zkušenosti a nebo co ví! Podle to pozná jak na tom je a jak ovládá danou problematiku.Nemám zájem tě školit je n ti ukazuji cestu.
Re: Těsnění pod hlavu UŘ1
Osobně se znalosti nechám prohloubit rád. Avšak snažím se zde prezentovat postupy (naznačovat cestu) které budou proveditelné v domácích podmínkách. Nepředpokládám totiž, že někdo má doma přípravek na úhlování ojnic, frézu na blok, či že někdo přeměřuje ovalitu ojničních či hlavních čepů. Každopádně budu jen rád, pokud se budou svěřovat odborné práce do odborných rukou, a nebudou muset napravovat škody domácích kutilů. Zkušeností moc nemám, motory dělám pouze 20let a pořád se učím a rád se nechám poučit a velmi rád převezmu zkušenosti jiných. Tohle neber jako zášť proti tvé osobě, jen zde řeším svůj názor na věc.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Příspěvků: 25
• Stránka 1 z 1
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník