malo vody v chladiči

Příspěvky: 45
Registrován: 25 říj 2012 20:50

malo vody v chladiči

Příspěvekod stano126 » 04 dub 2014 21:28

mam 7745 turbo a pri velkej zataži do kopca (1 plny plyn) mi vyhodi vodu z chladiča asi 1cm pod mriežky chladiča nalievam 1cm nad mriežky teplota motora max 90 ° chladič je čisty dik za pomoc

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: malo vody v chladiči

Příspěvekod bold » 05 dub 2014 15:13

v jakém stavu je vodní pumpa?
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 45
Registrován: 25 říj 2012 20:50

Re: malo vody v chladiči

Příspěvekod stano126 » 05 dub 2014 15:29

odhadujem tak 1000 mth že ma cely motor prerabal som 77 na turbo a všetko som kupil nove origo diely može to byt aj olejom ? nemenil som cca 400 mth :?

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: malo vody v chladiči

Příspěvekod bold » 06 dub 2014 09:35

ty máš v turbu olej 400mh? No každému co jeho jest- ale olejem by to být nemělo. Pumpu jsi měnil za turbáckou nebo jsi nechal původní?
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 45
Registrován: 25 říj 2012 20:50

Re: malo vody v chladiči

Příspěvekod stano126 » 06 dub 2014 10:28

všetko podla katalogu som menil pumpa turbacka aj vymenik tepla

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: malo vody v chladiči

Příspěvekod bold » 06 dub 2014 12:55

chladič taky větší kapacita nebo původní? No abych popsal svou úvahu- předpokládám že v zátěži dojde v hlavě k přeměně vody na páru a vyhodí to vodu ven. Mně to dělá taky čurbes- chladič made in poland, nejsem schopný zjistit kolik je tam vody tudíž nalévám až to přeteče což mně pokaždé naštve. Uvažuju a dotvoření expanzní nádoby- zatím jen úvaha.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 45
Registrován: 25 říj 2012 20:50

Re: malo vody v chladiči

Příspěvekod stano126 » 06 dub 2014 14:13

chladič je na turbo a prečo by premienalo v hlave vodu na páru ? inak hlavy som kupoval cca pol roka dozadu nove turbacke pretože na tych povodnych mi odpalovalo vyfukovy ventil, už mali niečo zasebou ..

Uživatelský avatar
Příspěvky: 262
Registrován: 05 úno 2008 19:29

Re: malo vody v chladiči

Příspěvekod K10 » 06 dub 2014 17:43

Bold má asi pravdu,nám tohle dělala 7745 když tahala sedmitunku s obilím od kombajnů.Prostě se to přehřívá,sehnali jsme někde více-lopatkový větrák chladiče(předělávka z nějakého osobáku z vrakárny) a sundala se kapota pro lepší cyrkulaci vzduchu :mrgreen:,větší chladič není kam dát .Expanzku jsme tam také měli,myslím že to byla ta plechová origo z krystalu,trochu to pomohlo ale stejně ta 7745 musela na lehčí práci.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: malo vody v chladiči

Příspěvekod bold » 07 dub 2014 07:56

nejteplejší místo v motoru je hlava u výfukového ventilu, pokud má motor horní hranici teploty a slabší cirkulaci vody tak může dojít k "varu" a tím k rozpínání a vyhazování vody. Já mám originál vodní pumpu, má menší řemenici a tudíž větší otáčky (chladící vrtule hučí o dost víc- dělá charakteristický zvuk turbo motorů)
Každopádně uchladit turbo motor je dost na hraně, je potřeba vyšších otáček a snížení zatížení.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 45
Registrován: 25 říj 2012 20:50

Re: malo vody v chladiči

Příspěvekod stano126 » 07 dub 2014 19:52

mám aj ja originál vodnu pumpu s menšou remenicou .. čo tak skusit namontovat plastovu vrtulu z UR 2ky ? ma asi o 4 cm viac na priemer dnes som hu meral na lkt pasovalo by to ?

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: malo vody v chladiči

Příspěvekod bold » 08 dub 2014 10:25

vyhazuje to pouze ve velkém zatížení? Ona ta 77 je dost na hraně s výkonem a konstrukcí, při max výkonu mají hlavy dost problém s chlazením, i když to ten motor dá tak je to holt problém, řešil bych to expanzkou, on si odfoukne a zas se to vrátí. Každopádně by mně zajímalo co máš agregované a jak je na tom motor se zatížením. Zatížení poznáš tak že dáš cca 1600 otáček a pak zkusíš přidat, pokud nereaguje na plyn tak je motor přetížený, čím pomalej reaguje tím víc je zatížený. (sorry že to vysvětluju jak pro pomocnou školu)
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Uživatelský avatar
Příspěvky: 317
Registrován: 19 čer 2012 10:31
Bydliště: Havlíčkobrodsko

Re: malo vody v chladiči

Příspěvekod Martis » 08 dub 2014 18:12

Možná jsem to tu již někde psal, ale u nás vedle chlápek má 7340 turbo a neustále měl problém s chlazením (též i úbytek vody), zkoušel všechno možný, pak nějak šikovně provrtal hlavy a pohodička. O žních s opavákem za zády mu to chladí perfektně...
Samí vole, ale stádo nikde ...

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: malo vody v chladiči

Příspěvekod poulm » 08 dub 2014 18:27

Když to vyhazuje vodu až pod žebra chladiče tak je někde ruflá hlava nebo těsnění a můžete s expanzkou vymýšlet co chcete.
Nebo byly při montáži namantovaná nějaká špatná těsnění a jsou zakryté nějaké kanály. Co si pamatuji tak na některých hlavách na posledních UŘ1kách byla jedna dirka navíc a na některých ne.
Vyhazuje to vodu i při vyndaným termostatu?
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: malo vody v chladiči

Příspěvekod bold » 08 dub 2014 18:36

to chlazení u turba je dost na hraně, řešení s odstraněním termostatu by snad taky šlo (na zkoušku) hlavně kontrola průchodnosti kanálů a aby to nebylo moc zarostlé....
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 45
Registrován: 25 říj 2012 20:50

Re: malo vody v chladiči

Příspěvekod stano126 » 08 dub 2014 20:23

tie tesnenia som použil určite správne ... ale dnes som venoval tomu pozornost a zistil som aj že pri velkej zataži dymí cez odparovaciu trubku a na volnobehu niekedy vynecháva jeden valec ... moj predpoklad je že bude prasknuty alebo zalepeny kružok čo na to poviete ? a ešte ktomu prehrievaniu pol roka ten motor pracoval bez poruchy vyhodenia vody a teplota nebola vačšia ako 85 stupnov ...

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: malo vody v chladiči

Příspěvekod bold » 09 dub 2014 09:55

překontroluj trysky, a změř tlaky ve válcích. aby náhodou neukapávala tryska a nedej bože ještě hůř....
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 45
Registrován: 25 říj 2012 20:50

Re: malo vody v chladiči

Příspěvekod stano126 » 09 dub 2014 20:16

dik za rady chlapi v sobotu pomeram tlaky ..zlá tryska by sposobovala vynechavanie chodu valca na vonobehu ale mala by niečo spoločne aj s tou vodou ?

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: malo vody v chladiči

Příspěvekod bold » 09 dub 2014 20:21

kapající tryska dokáže propálit píst
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 45
Registrován: 25 říj 2012 20:50

Re: malo vody v chladiči

Příspěvekod stano126 » 19 dub 2014 14:32

tak dnes som meral tlaky a všetky mali 28 aj trysky boli ok. žeby to bolo tesnenie pod hlavou ?

Příspěvky: 45
Registrován: 25 říj 2012 20:50

Re: malo vody v chladiči

Příspěvekod stano126 » 05 kvě 2014 21:22

nakoniec som vymenil termostat a všetko OK :D

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: malo vody v chladiči

Příspěvekod bold » 06 kvě 2014 07:32

jaký jsi tam dal? 79 nebo 83?
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 45
Registrován: 25 říj 2012 20:50

Re: malo vody v chladiči

Příspěvekod stano126 » 07 kvě 2014 19:21

78 som dal teraz sa zohreje motor max na 85°

Příspěvky: 70
Registrován: 16 lis 2012 23:56
Bydliště: Opavsko

Re: malo vody v chladiči

Příspěvekod georget91 » 07 kvě 2014 20:44

Ta čísla jsou stupně při kterých se otevírá termostat?
Na 6911 jsem měl podobný problém s přehříváním (při podmítce, přípravě, občas i orbě otevřená kapota) a následně mizela voda z chladiče. Letos jsem tam dal nový termostat a při přípravě se držel na těch 85 - 90°C, jen při 100% výkonu šel na 100°C. Nicméně voda se mi stále ztrácí.
Nepochopil jsem ovšem jednu věc, oba termostaty (nový i starý) jsem ohříval v hrnci, přičemž ten nový se otevíral později a méně než starý. Ovšem motor chladí lépe nový termostat.

Zpět na UŘ I

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník