malo vody v chladiči
Příspěvků: 23
• Stránka 1 z 1
malo vody v chladiči
mam 7745 turbo a pri velkej zataži do kopca (1 plny plyn) mi vyhodi vodu z chladiča asi 1cm pod mriežky chladiča nalievam 1cm nad mriežky teplota motora max 90 ° chladič je čisty dik za pomoc
Re: malo vody v chladiči
v jakém stavu je vodní pumpa?
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: malo vody v chladiči
odhadujem tak 1000 mth že ma cely motor prerabal som 77 na turbo a všetko som kupil nove origo diely može to byt aj olejom ? nemenil som cca 400 mth 

Re: malo vody v chladiči
ty máš v turbu olej 400mh? No každému co jeho jest- ale olejem by to být nemělo. Pumpu jsi měnil za turbáckou nebo jsi nechal původní?
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: malo vody v chladiči
chladič taky větší kapacita nebo původní? No abych popsal svou úvahu- předpokládám že v zátěži dojde v hlavě k přeměně vody na páru a vyhodí to vodu ven. Mně to dělá taky čurbes- chladič made in poland, nejsem schopný zjistit kolik je tam vody tudíž nalévám až to přeteče což mně pokaždé naštve. Uvažuju a dotvoření expanzní nádoby- zatím jen úvaha.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: malo vody v chladiči
chladič je na turbo a prečo by premienalo v hlave vodu na páru ? inak hlavy som kupoval cca pol roka dozadu nove turbacke pretože na tych povodnych mi odpalovalo vyfukovy ventil, už mali niečo zasebou ..
Re: malo vody v chladiči
Bold má asi pravdu,nám tohle dělala 7745 když tahala sedmitunku s obilím od kombajnů.Prostě se to přehřívá,sehnali jsme někde více-lopatkový větrák chladiče(předělávka z nějakého osobáku z vrakárny) a sundala se kapota pro lepší cyrkulaci vzduchu
,větší chladič není kam dát .Expanzku jsme tam také měli,myslím že to byla ta plechová origo z krystalu,trochu to pomohlo ale stejně ta 7745 musela na lehčí práci.

Re: malo vody v chladiči
nejteplejší místo v motoru je hlava u výfukového ventilu, pokud má motor horní hranici teploty a slabší cirkulaci vody tak může dojít k "varu" a tím k rozpínání a vyhazování vody. Já mám originál vodní pumpu, má menší řemenici a tudíž větší otáčky (chladící vrtule hučí o dost víc- dělá charakteristický zvuk turbo motorů)
Každopádně uchladit turbo motor je dost na hraně, je potřeba vyšších otáček a snížení zatížení.
Každopádně uchladit turbo motor je dost na hraně, je potřeba vyšších otáček a snížení zatížení.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: malo vody v chladiči
mám aj ja originál vodnu pumpu s menšou remenicou .. čo tak skusit namontovat plastovu vrtulu z UR 2ky ? ma asi o 4 cm viac na priemer dnes som hu meral na lkt pasovalo by to ?
Re: malo vody v chladiči
vyhazuje to pouze ve velkém zatížení? Ona ta 77 je dost na hraně s výkonem a konstrukcí, při max výkonu mají hlavy dost problém s chlazením, i když to ten motor dá tak je to holt problém, řešil bych to expanzkou, on si odfoukne a zas se to vrátí. Každopádně by mně zajímalo co máš agregované a jak je na tom motor se zatížením. Zatížení poznáš tak že dáš cca 1600 otáček a pak zkusíš přidat, pokud nereaguje na plyn tak je motor přetížený, čím pomalej reaguje tím víc je zatížený. (sorry že to vysvětluju jak pro pomocnou školu)
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: malo vody v chladiči
Možná jsem to tu již někde psal, ale u nás vedle chlápek má 7340 turbo a neustále měl problém s chlazením (též i úbytek vody), zkoušel všechno možný, pak nějak šikovně provrtal hlavy a pohodička. O žních s opavákem za zády mu to chladí perfektně...
Samí vole, ale stádo nikde ...
Re: malo vody v chladiči
Když to vyhazuje vodu až pod žebra chladiče tak je někde ruflá hlava nebo těsnění a můžete s expanzkou vymýšlet co chcete.
Nebo byly při montáži namantovaná nějaká špatná těsnění a jsou zakryté nějaké kanály. Co si pamatuji tak na některých hlavách na posledních UŘ1kách byla jedna dirka navíc a na některých ne.
Vyhazuje to vodu i při vyndaným termostatu?
Nebo byly při montáži namantovaná nějaká špatná těsnění a jsou zakryté nějaké kanály. Co si pamatuji tak na některých hlavách na posledních UŘ1kách byla jedna dirka navíc a na některých ne.
Vyhazuje to vodu i při vyndaným termostatu?
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: malo vody v chladiči
to chlazení u turba je dost na hraně, řešení s odstraněním termostatu by snad taky šlo (na zkoušku) hlavně kontrola průchodnosti kanálů a aby to nebylo moc zarostlé....
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: malo vody v chladiči
tie tesnenia som použil určite správne ... ale dnes som venoval tomu pozornost a zistil som aj že pri velkej zataži dymí cez odparovaciu trubku a na volnobehu niekedy vynecháva jeden valec ... moj predpoklad je že bude prasknuty alebo zalepeny kružok čo na to poviete ? a ešte ktomu prehrievaniu pol roka ten motor pracoval bez poruchy vyhodenia vody a teplota nebola vačšia ako 85 stupnov ...
Re: malo vody v chladiči
překontroluj trysky, a změř tlaky ve válcích. aby náhodou neukapávala tryska a nedej bože ještě hůř....
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: malo vody v chladiči
dik za rady chlapi v sobotu pomeram tlaky ..zlá tryska by sposobovala vynechavanie chodu valca na vonobehu ale mala by niečo spoločne aj s tou vodou ?
Re: malo vody v chladiči
kapající tryska dokáže propálit píst
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: malo vody v chladiči
tak dnes som meral tlaky a všetky mali 28 aj trysky boli ok. žeby to bolo tesnenie pod hlavou ?
Re: malo vody v chladiči
jaký jsi tam dal? 79 nebo 83?
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: malo vody v chladiči
Ta čísla jsou stupně při kterých se otevírá termostat?
Na 6911 jsem měl podobný problém s přehříváním (při podmítce, přípravě, občas i orbě otevřená kapota) a následně mizela voda z chladiče. Letos jsem tam dal nový termostat a při přípravě se držel na těch 85 - 90°C, jen při 100% výkonu šel na 100°C. Nicméně voda se mi stále ztrácí.
Nepochopil jsem ovšem jednu věc, oba termostaty (nový i starý) jsem ohříval v hrnci, přičemž ten nový se otevíral později a méně než starý. Ovšem motor chladí lépe nový termostat.
Na 6911 jsem měl podobný problém s přehříváním (při podmítce, přípravě, občas i orbě otevřená kapota) a následně mizela voda z chladiče. Letos jsem tam dal nový termostat a při přípravě se držel na těch 85 - 90°C, jen při 100% výkonu šel na 100°C. Nicméně voda se mi stále ztrácí.
Nepochopil jsem ovšem jednu věc, oba termostaty (nový i starý) jsem ohříval v hrnci, přičemž ten nový se otevíral později a méně než starý. Ovšem motor chladí lépe nový termostat.
Příspěvků: 23
• Stránka 1 z 1
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník