Externí čerpadlo hydrauliky Zetor
Příspěvků: 12
• Stránka 1 z 1
- nabocklish
- Příspěvky: 102
- Registrován: 09 led 2014 22:57
Externí čerpadlo hydrauliky Zetor
Zvažuji přidělání externího čerpadla hydrauliky na Zetor. A to ze dvou důvodů: současné čerpadlo je slabé a dále používáme celkem drahé příslušenství a olej ve kterém může být binec z převodovky mu moc nesvědčí.
Varianty přidělání jsou dvě... a) přes řemen od kliky (podobně jako alternátor) - potřebuje přídavné ložisko nebo b) před kliku.
Na vývoďák dozadu to asi nechci - muselo by se najít takové čerpadlo, kterým by vývodová hřídel procházela. Pak by bylo potřeba upravit všechny kloubové hřídele ke strojům, které by zase po úpravě byly krátké k druhému traktoru.
Olej bych dal do stávající nádrže na naftu (Z6718 - nádrž pod čelním sklem). Nádrž na naftu by se musela pak vyrobit úplně nová a dát ji pod kabinu. Traktor je zúžený, takže komerční nádrž použít nelze. Tato nádrž by pak měla jenom nějakých 30 litrů. To je málo, ale stačilo by.
Čerpadlo by mělo mít minimálně 60 litrů, ideálně ke stovce.
Chtěl bych se vyhnout chlazení oleje, ale to při podobném výkonu a zatížení ukáže až praxe.
Bylo by fajn dát před čerpadlo spojku, aby se mohlo při nepoužívání vypnout. Zase to není tak fatální, protože vnější okruh používáme u 2/3 prací.
Olej by poháněl pouze vnější okruhy, vnitřní okruh by pro jednoduchost zůstal tak jak je.
Zatím jsem pouze ve fázi úvah a sbírání zkušeností. Myslím, že to nikdo z fóra doposud nedělal, ale budete-li mít nějaké postřehy, rád si vyslechnu.
Varianty přidělání jsou dvě... a) přes řemen od kliky (podobně jako alternátor) - potřebuje přídavné ložisko nebo b) před kliku.
Na vývoďák dozadu to asi nechci - muselo by se najít takové čerpadlo, kterým by vývodová hřídel procházela. Pak by bylo potřeba upravit všechny kloubové hřídele ke strojům, které by zase po úpravě byly krátké k druhému traktoru.
Olej bych dal do stávající nádrže na naftu (Z6718 - nádrž pod čelním sklem). Nádrž na naftu by se musela pak vyrobit úplně nová a dát ji pod kabinu. Traktor je zúžený, takže komerční nádrž použít nelze. Tato nádrž by pak měla jenom nějakých 30 litrů. To je málo, ale stačilo by.
Čerpadlo by mělo mít minimálně 60 litrů, ideálně ke stovce.
Chtěl bych se vyhnout chlazení oleje, ale to při podobném výkonu a zatížení ukáže až praxe.
Bylo by fajn dát před čerpadlo spojku, aby se mohlo při nepoužívání vypnout. Zase to není tak fatální, protože vnější okruh používáme u 2/3 prací.
Olej by poháněl pouze vnější okruhy, vnitřní okruh by pro jednoduchost zůstal tak jak je.
Zatím jsem pouze ve fázi úvah a sbírání zkušeností. Myslím, že to nikdo z fóra doposud nedělal, ale budete-li mít nějaké postřehy, rád si vyslechnu.
Re: Externí čerpadlo hydrauliky Zetor
osobně bych zvolil odběr výkonu před řemenicí. (vyráběla se řemenice pro pohon PVH ta je pevnější) na tu kardan a čerpadlo se skříní. pohon hydrauliky přes klínový řemen a stávající řemenici je nereálný.
Hlavně ale udělej propočet kolik bude stát materiál a kolik do toho investuješ práce. Ceny novějších strojů šli hodně dolů, možná dozrál čas na výměnu tahouna. Ale to je jen můj názor.
Hlavně ale udělej propočet kolik bude stát materiál a kolik do toho investuješ práce. Ceny novějších strojů šli hodně dolů, možná dozrál čas na výměnu tahouna. Ale to je jen můj názor.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
- nabocklish
- Příspěvky: 102
- Registrován: 09 led 2014 22:57
Re: Externí čerpadlo hydrauliky Zetor
Děkuji pěkně. Také se kloním více k postavení čerpadla proti klice. A to hlavně z toho důvodu, že takhle to funguje na VZV ZTS ND9-031. Stačí jen okopírovat.
Jak jsem řekl, jsem zatím ve fázi úvah. Důležité je, že tu nákladnější část, to je zejména přidání přídavných okruhů, mám již v traktoru namontovanou. Stačí se do ní jen napojit. Ceny viničních traktorů se stále drží nesmyslně vysoko. Do jiného ojetého stroje než českého bych nešel. A viniční Zetory (5243) tuto oblast stejně vyřešenou nemají.
Jak jsem řekl, jsem zatím ve fázi úvah. Důležité je, že tu nákladnější část, to je zejména přidání přídavných okruhů, mám již v traktoru namontovanou. Stačí se do ní jen napojit. Ceny viničních traktorů se stále drží nesmyslně vysoko. Do jiného ojetého stroje než českého bych nešel. A viniční Zetory (5243) tuto oblast stejně vyřešenou nemají.
- nabocklish
- Příspěvky: 102
- Registrován: 09 led 2014 22:57
Re: Externí čerpadlo hydrauliky Zetor
Zkoušel jsem to vyfotit, ale nejde to. Je to naskládané jak sardinky v konzervě.
Na řemenici je přišroubovaný takový kardánek
, nabízí ho Prohyb. Ten prochází pod chladičem k čerpadlu, které je přidělané na konzoli zadní hnané nápravy. Nic složitého.
Jak přijde ten správný čas, tak to udělám z těchto "originálních" dílů.
Musím zjistit, jestli je řemenice standardní, nebo budu muset vyměnit i ji. A dále je otázkou kolik tam bude místa, protože těsně před chladičem mám nádrž na servo.
Na řemenici je přišroubovaný takový kardánek

Jak přijde ten správný čas, tak to udělám z těchto "originálních" dílů.
Musím zjistit, jestli je řemenice standardní, nebo budu muset vyměnit i ji. A dále je otázkou kolik tam bude místa, protože těsně před chladičem mám nádrž na servo.
Re: Externí čerpadlo hydrauliky Zetor
řemenice je jiná, je pevnější a má díry na přírubu (a je sakra drahá). ještě bych jen uvedl že jsi nejspíš myslel konzoli přední hnaní nápravy. Pod chladičem by to mělo projít a kdyby byl problém tak holt předěláš původní oválnou nádrž na servo na novější typ (což nebude taková hrůza-finančně)
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: Externí čerpadlo hydrauliky Zetor
tak to jo,Přední zadní holt se to dá otočit
tenhle stroj jsem ještě neviděl 
A to čerpadlo je možná poháněno přímo od setrvačníku přes úhlovou převodovku do pomala- ale tohle jsem ještě neviděl, ale moc mně to zajímá a líbí se mně to.Ten stroj je velmi zajímavý, asi nějaký atyp či prototyp.


A to čerpadlo je možná poháněno přímo od setrvačníku přes úhlovou převodovku do pomala- ale tohle jsem ještě neviděl, ale moc mně to zajímá a líbí se mně to.Ten stroj je velmi zajímavý, asi nějaký atyp či prototyp.

Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
- nabocklish
- Příspěvky: 102
- Registrován: 09 led 2014 22:57
Re: Externí čerpadlo hydrauliky Zetor
Ajo, já myslel, že ho znáš, proto jsem to původně nevysvětloval. No je to zatím nejlepší terénní VZV jaký jsem viděl. Terénní Desta se může jít bodnout. Ještě jsem tenkrát hodně váhal nad JCB 4x4. Ale tohle ZTS má zdvih 6 metrů, při stejné nostnosti, dva přídavné okruhy hydrauliky. Navíc jsem k tomu dostal 1,5 kubíkovou lžíci, stejnou jako je na obrázku, takže nebylo nad čím váhat. A pořád je to Zetor a jak jsem psal výš, u starších, ojetých strojů důvěřuji pouze Zetorům.
No a k tomu Zetoru... já jsem se o to externí čerpadlo zběžně zajímal už asi před rokem. Stáhnul jsem si z netu různé obrázky, bohužel u tohoto nevím zdroj. Stroj jako takový neumím určit... 52x3 (viničáky) měly řazení pod volantem. Ale zase kabina by odpovídala (úzká, zakulacené dveře otevírané proti směru jízdy), nicméně pokud vím tuto úpravy z výroby žádný (ani viniční) Zetor neměl. Takže toto bude dodatečně dotvořené. Nevím kolik místa je za víčkem k setrváku, myslíš, že by tam převodovka vešla? Místo krycího plechu plechu k setrváku je vidět pevnější a asi i ložisko. No a další věc je, odkud je braný olej. Jestli zase z převodovky, tak to není žádná výhra. Při takové úpravě už se určitě vyplatí mít extra náplň.
No budu zkoumat dál. Kdyby tě ještě něco napadlo (protože nikdo jiný sem nepřispívá
), jsem jedno velké ucho 
No a k tomu Zetoru... já jsem se o to externí čerpadlo zběžně zajímal už asi před rokem. Stáhnul jsem si z netu různé obrázky, bohužel u tohoto nevím zdroj. Stroj jako takový neumím určit... 52x3 (viničáky) měly řazení pod volantem. Ale zase kabina by odpovídala (úzká, zakulacené dveře otevírané proti směru jízdy), nicméně pokud vím tuto úpravy z výroby žádný (ani viniční) Zetor neměl. Takže toto bude dodatečně dotvořené. Nevím kolik místa je za víčkem k setrváku, myslíš, že by tam převodovka vešla? Místo krycího plechu plechu k setrváku je vidět pevnější a asi i ložisko. No a další věc je, odkud je braný olej. Jestli zase z převodovky, tak to není žádná výhra. Při takové úpravě už se určitě vyplatí mít extra náplň.
No budu zkoumat dál. Kdyby tě ještě něco napadlo (protože nikdo jiný sem nepřispívá


Re: Externí čerpadlo hydrauliky Zetor
Parádní řešení. Myslím si, že UŘI nemá na pravé straně u setrváku , žádný okýnko, pokud tomu tak není tak se omlouvám. Co vým tak je na levý staně a tím se má správně mazat ložisko spojky, popřípadě se nechá spojka štelovat, ale ta pravá strana mě zaráží. Spíš si myslím jestli to nejsou dvě čerpadla a jedno pohání to druhý. Přívod by mohl být od čerpadla servořízení a to by pohánělo jedno čerpadlo, který pohání to druhý.
Re: Externí čerpadlo hydrauliky Zetor
máš pravdu, opravdu z pravé strany žádné origoš okénko není, na druhou stranu je zde pěkný nálitek na startér kterýžto jde upravit tak aby bylo možno odebírat pohon, ale jak jsem koukal pozorněji, tak mám pocit že to propojené není a že to divné soustrojí je opravdu pouze převaděč spojitosti
Osobně se mně jako ideální řešení jeví montáž pohonu od řemenice s vlastním okruhem hydrauliky s náplní nějakých 40litrů, tu bych volil s ohledem na zatěžování soustavy (čím vyšší zatížení tím větší náplň kvůli chlazení) pokud je to jen na občasné "žduchnutí" do pístnic tak může být menší, ale pokud se bude pořát "vekslovat" s rozvaděčem do zatížených pístnic tak radši víc. Ještě takový blbý dotaz, jaký okruh má hlavní pracovní část (zdviž nahoru dolů a naklápění) , tady musí být nějaká nádrž a čerpadlo, šel bych asi touto cestou.

Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
- nabocklish
- Příspěvky: 102
- Registrován: 09 led 2014 22:57
Re: Externí čerpadlo hydrauliky Zetor
bold píše:Ještě takový blbý dotaz, jaký okruh má hlavní pracovní část (zdviž nahoru dolů a naklápění) , tady musí být nějaká nádrž a čerpadlo, šel bych asi touto cestou.
Tady nerozumím o čem mluvíš - o tom vysokozdvižném vozíku? Ano, to má hydrauliku úplně oddělenou... nádrž, filtr, čerpadlo, rozvaděč atd. S olejem v převodovce to u tohoto stroje nemá nic společného.
- nabocklish
- Příspěvky: 102
- Registrován: 09 led 2014 22:57
Re: Externí čerpadlo hydrauliky Zetor
bold píše:máš pravdu, opravdu z pravé strany žádné origoš okénko není, na druhou stranu je zde pěkný nálitek na startér kterýžto jde upravit tak aby bylo možno odebírat pohon, ale jak jsem koukal pozorněji, tak mám pocit že to propojené není a že to divné soustrojí je opravdu pouze převaděč spojitostiOsobně se mně jako ideální řešení jeví montáž pohonu od řemenice s vlastním okruhem hydrauliky s náplní nějakých 40litrů, tu bych volil s ohledem na zatěžování soustavy (čím vyšší zatížení tím větší náplň kvůli chlazení) pokud je to jen na občasné "žduchnutí" do pístnic tak může být menší, ale pokud se bude pořát "vekslovat" s rozvaděčem do zatížených pístnic tak radši víc. Ještě takový blbý dotaz, jaký okruh má hlavní pracovní část (zdviž nahoru dolů a naklápění) , tady musí být nějaká nádrž a čerpadlo, šel bych asi touto cestou.
Naprosto souhlasím, o pár příspěvků výš jsem psal, že už jsem se rozhodl udělat to tímto způsobem.
Je to nejjednodušší a nejlevnější řešení. Hrubým odhadem... kardánek a řemenice by mohli dohromady stát 5-6 tisíc (doufám, že je to nadsazeno), hadice a fitinky dalších 5 tisíc (s rezervou), čerpadlo odhaduji na 2 tis použité. Režie nějaké 2 tisíce. Což se pořád ještě dá.
Nádrž použiji, jak už jsem psal, stávající na naftu (pod čelním sklem), novou nádrž na naftu budu muset svařit a dát pod kabinu.
Co se týká zatížení...lépe jednou vidět, než stokrát říkat - https://www.youtube.com/watch?v=BF5MOJiK6ek, druhý pohled https://www.youtube.com/watch?v=8NQm8pBWKmk. A já to chci udělat x 2, tj na obě strany řádku současně.
Příspěvků: 12
• Stránka 1 z 1
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník