prestavba z 4011 na 6911 v STS

Příspěvky: 6
Registrován: 20 lis 2015 20:37

prestavba z 4011 na 6911 v STS

Příspěvekod jurlt » 23 lis 2015 15:11

Zdravim, omlouvam se za nove vlakno, je-li jiz zde, ale tlaci me doslova minuty. Setkal se jiz nekdo s predelavkou 4011 kompletne na 6911 jeste kdysi v dilnach sts ? A co na to legislativa kdysi a dnes ? Dikes

Uživatelský avatar
Příspěvky: 140
Registrován: 06 říj 2007 17:41

Re: prestavba z 4011 na 6911 v STS

Příspěvekod venca43 » 23 lis 2015 18:03

Jestli je v TP napsáno typ 40 11 , typ motoru 4001 (ani slovo o přestavbě na 6911). Tak je to v dnešní době fakticky bez papírů , protože technická neprůchodná. Sehnal bych něco s papírama v pohodě těch traktorů je plno. Kdyby to bylo aspoň z 5611 tak bych to přerazil.

Příspěvky: 6
Registrován: 20 lis 2015 20:37

Re: prestavba z 4011 na 6911 v STS

Příspěvekod jurlt » 23 lis 2015 18:17

no uredni zmena byla provedena nekdy v letech 1979 prostrednictvim zapisu ve velkem TP, ze byla provedena vymena motoru za motor s vyrobnim cislem 123465789 (napriklad) a byl vymenen podvozek za podvozek cislo 123456789 (napriklad). Tot vse, nikde zadna zminka, co je novy motor za typ, ani co je za prevodovku atp. Vsechny udaje v tp tedy zustaly platne pro 4011 vcetne vykonu. Pouze na titulni strane byly rucne skrtnute vyrobni cisla puvodniho motoru a podvozku. No at na to koukam jak koukam, z niceho nevyplyva, ze by mel byt zabudovan motor 6901 a vse ostatni, co by z te male 4011 udelalo 6911. Zajem o traktor jsem tim padem odvolal. Skoda, byl technicky solidni.

Příspěvky: 477
Registrován: 24 dub 2015 10:30

Re: prestavba z 4011 na 6911 v STS

Příspěvekod tonik » 23 lis 2015 19:38

Nechápu proč by někdo v osumdesátých letech řešil přestavbu Z4011 na 6911. V té době byl ZETOR 4011 už min. 20 roků starej a používal se třeba jen do nakladače, nebo v létě na slámu. Jinak v té době většinu rolu stály v kopřivách.
Ty traktory co opravdu jezdily, tak měli každých cca 6let novej motor, tak je možné že se v traktoru vystřídalo třeba 5 motorů.
Nedělaly se evidenční kontroly a co mechanizátor úředníkům nahlásil tak tam napsali. Nehledě na to že určité období existoval status ......... výmněný .........., to znamená že se neevidovali žádná čísla, jak motoru, tak podvozku.
Přestavba Z4011 na 6911 neobnáší jen výměnu motoru a převodovky, ale třeba i přední nápravy, nového serva, výměna řízení a nakonec si traktorista vymyslí, že chce velkou kabinu atd.
U nás dostávali traktoristi tak po deseti letech novej traktor.

Nevím co je to poslední dobou za módu, že prodává někdo traktor bez papírů a papíry prodává zvlášť, nebo celkově, že se prodává dost stojů bez SPZ.
Pak to dopadá tak že má někdo traktor a papíry úplně od něčeho jiného.

Příspěvky: 161
Registrován: 28 zář 2007 17:43

Re: prestavba z 4011 na 6911 v STS

Příspěvekod chose » 23 lis 2015 23:04

Nevim, jak to bylo s traktorama, ale když otec koupil od státního statku osobní auto (devadesátý léta), tak to byla škodovka 120 . Když sem koukal do tp, tak ty byly z nějakých sedmdesátých let a byla to původně stovka. Někdy v cca půlce osmdesátých let jí nechal podnik přestavět na 105 a po nějaký době jí nechali přestavět na tu 120. Prostě nešlo koupit nový auto, muselo se přestavovat starý.
S tím traktorem to mohlo být podobně. Nebyl nárok na nový, tak se nechal přestavět starý.

Příspěvky: 477
Registrován: 24 dub 2015 10:30

Re: prestavba z 4011 na 6911 v STS

Příspěvekod tonik » 24 lis 2015 00:59

Je pravda že se v té době jelo na tak zvané bilanční příděly.
V našem případě to znamenalo, že naše družstvo mělo ročně nárok na tři nové traktory a generálních oprav mohli udělat co měli peníze.
Rozdíl byl v tom , že třeba Škodu 1203 doslali jednu na osm let a to byl problém, protože v družstvu jezdili tři a jedna 24 roků nevydrží. Tak se na nich jednou za osm let udělala kompletní generálka s výměnou kasle, protože ta byla shnilá.
Paradox byl, že nová Škoda 1203 stála 40000kč ale GO 80000kč. Z tohoto důvodu povoloval výrobce přestavby, protože starý typ kasle se už nevyráběl.
To ovšem neplatilo o traktorech, protože tam nemá co shnít a když náhodou jo tak to udělají nové. V té době třeba firmy zabývající se generálníma opravami dostávali ze Zetoru nové bloky motorů bez výrobních čísel.
Náš Zetor 6711 při GO v roce 1988 dostal novou kabinu ale tu samou. Crystal se generálkoval někde na Moravě, protože s jedním jezdil mechanizátorův kamarád tak jeho 8011 dostala kabinu z 8111.

Proto nevěřím že se někdo v té době cíleně zabýval přestavbou 4011 na 6911 , možná třeba motor ale víc asi ne. Otec měl v Zetoru 4011 motor 5501, ten byl z GO a měl vyražené pouze výrobní číslo, né typ.
Motor je stejný jako 4001 pouze má jiná vstřikovací čerpadlo a to nikdo nepozná.

Příspěvky: 161
Registrován: 28 zář 2007 17:43

Re: prestavba z 4011 na 6911 v STS

Příspěvekod chose » 24 lis 2015 01:08

Když potřebovali silnější traktor a neměli na něj nárok, tak si ho přestavěli.

Příspěvky: 477
Registrován: 24 dub 2015 10:30

Re: prestavba z 4011 na 6911 v STS

Příspěvekod tonik » 24 lis 2015 17:01

chose píše:Když potřebovali silnější traktor a neměli na něj nárok, tak si ho přestavěli.


Budu odcházet od tématu, ale je potřeba si uvědomit skutečnost, že se píše rok 1980 a zemědělství se intenzivně modernizuje. Omezuje se traktorová doprava a sklápěčkovou dopravu přebírá Škoda 706 AGRO.
V družstvech jezdí ZETOR 5611, 5711, 6718, 6911 a všichni se těší na novou řadu 70 a na 4011 si nikdo ani nevzpomene. Nepamatuju že by jedinkrát vyjeli všechny traktory a na dvoře nezůstal ani jeden. Když se z JZD vyřadil ZETOR 25 a 50 (poslední odjel do kovošrotu tak v roce 1978) tak zůstalo na dvoře asi 10 traktorů ZETOR 3011-4011 které od roku 79-80 sloužily k pohonu nakladačů a podobných strojů. Za dobu cca 8 let se do nich nevrazila ani koruna a tak v roce 88 padlo rozhodnutí je prodat a prodávali se cca za 6000kč. Některé pro nerentabilnost oprav nahradily ZETORY 6718-6911, takže třeba tři roky stály na dvoře nepojízdné.
Chce se zeptat pamětníků v okolí jak to fungovalo. U nás byli nejvíc využívány traktory do stáří tak 8 let, starší většinou už jezdily jen v areálu v živočišné výrobě.

Ale k tématu údajné přestavby si myslím že jde většinou o čórky a snahu to nějak legalizovat.

Příspěvky: 151
Registrován: 26 lis 2013 23:21

Re: prestavba z 4011 na 6911 v STS

Příspěvekod provit » 26 lis 2015 14:39

Sice se v 88 Zetory 30 a 40tky prodávali za 6tis. , ale pouze známému nebo za úplatu. V té době se v inzerátech v Zem. novinách ceny pohybovaly cca 30tis. A poptávka převyšovala nabídku. Do první poloviny 80tých let mohli JZDáci soukromníkovi prodat zem. stroj pouze za šrotovou cenu, ale většinou se s vámi nikdo nebavil. Když si chtěl soukromník koupit nový stroj, tak musel k ceně přidat 70% což nebylo reálné. To vše padlo těsně před revolucí. To stála 7711 nějakých 115tis. a novej polskej kombajn Bizon byl za 90 tis....

Příspěvky: 477
Registrován: 24 dub 2015 10:30

Re: prestavba z 4011 na 6911 v STS

Příspěvekod tonik » 26 lis 2015 16:48

provit píše:Sice se v 88 Zetory 30 a 40tky prodávali za 6tis. , ale pouze známému nebo za úplatu. V té době se v inzerátech v Zem. novinách ceny pohybovaly cca 30tis. A poptávka převyšovala nabídku. Do první poloviny 80tých let mohli JZDáci soukromníkovi prodat zem. stroj pouze za šrotovou cenu, ale většinou se s vámi nikdo nebavil. Když si chtěl soukromník koupit nový stroj, tak musel k ceně přidat 70% což nebylo reálné. To vše padlo těsně před revolucí. To stála 7711 nějakých 115tis. a novej polskej kombajn Bizon byl za 90 tis....


Nevím jak, kde ale u nás moc zájemců o staré traktory nebylo, většinou v každém druhém dvoře stál traktor JZD. Když si potřeboval někdo něco přivést, tak zaplatil 5 KČS za opotřebení stroje a donesl z pošty bloky na 10 litrů nafty.
Řešily jsme asi v roce 1983 možnost kopit ZETOR 7011 a tenkrát cena pro soukromníka byla asi 130 000 KČS. Nakonec z toho sešlo a využívali jsme výše popsaný systém. Nehledě na to že si na vesnici byli všichni rovni a vycházeli si vstříc.

Příspěvky: 151
Registrován: 26 lis 2013 23:21

Re: prestavba z 4011 na 6911 v STS

Příspěvekod provit » 28 lis 2015 09:28

Mně z té beztřídní společnosti šel mráz po zádech. U nás na vesnici se spíš vyráběly traktory tzv. domácí výroby. Protože Major třicítka byla drahá. K té 7011 za 130tis. se muselo přidat 70 % z té doby neznám nikoho, že by ji soukromě koupil. Jinak, když byl v Agrozetu výprodej za šrotové ceny to bylo hodně zajímavé. Např. nesený rumunský pluh 4 radlice za rumuna jsme koupili za 250kč i s klíčema. Kyvadlové polské brány 3m byly taky za 200Kč. Pro Jezedáky ty stroje
byly k ničemu, tak se jich potřebovali zbavit.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: prestavba z 4011 na 6911 v STS

Příspěvekod poulm » 01 pro 2015 17:22

Možná se zeptám hloupě,ale jak na první pohled od sebe rozeznáte motor 4011 a 6911?
Až na pár drobností jsou to téměř identické motory akorát s jiným vrtáním,tak co tu řešíte? :roll:
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Příspěvky: 6
Registrován: 20 lis 2015 20:37

Re: prestavba z 4011 na 6911 v STS

Příspěvekod jurlt » 03 pro 2015 16:09

poulm píše:Možná se zeptám hloupě,ale jak na první pohled od sebe rozeznáte motor 4011 a 6911?
Až na pár drobností jsou to téměř identické motory akorát s jiným vrtáním,tak co tu řešíte? :roll:


Jake jsou veškeré pohledové odlišnosti 4001 a 6901 taky nevím, ale i kdyby žádné, tak předmětem toho, co se tady řeší, je techničák vs skutečnost. Kdyby byl ve 4011 zabudovan motor 6901 a v TP by bylo 4001, pak není moc co řešit, leda hledat vzhledové znaky odlišnosti. Ale pokud přede mnou stojí zetor 6911 se vším všudy a v ruce mám TP k 4011, pak je problém, protože technická data nebudou sedět s TP. A to je to, co se tady řeší. Stejně tak bude problém, když přijedu na stk s felicii 1,3bmi na dokladech favoritu 1,3bmi.

Příspěvky: 6
Registrován: 20 lis 2015 20:37

Re: prestavba z 4011 na 6911 v STS

Příspěvekod jurlt » 03 pro 2015 16:12

...jinak jak tak procházím inzerci, tak těch případů ,kdy je 6911 na 4011 dokladech, je více. Ale jak už bylo zmíněno výše, kdyby se židovsky nekupčilo s dokladama a neprodávaly stroje zvlášť a doklady zvlášť, tak v tom není takový bordel a ceny nebudou tak nesmyslné (doklady za 25tis je fakt vyjebanost nenažranců). Kdyby vůbec ceny čehokoliv odpovídaly skutečným hodnotám, pak by se mnohé změnilo.
Taky mě zaráží inzeráty, kdy stroj je za přijatelnou cenu a přitom snad vše je po GO a nové stk, nechci být skeptický, ale proč bych se drbal s generálkou, když to budu prodávat za akční cenu ? Práci odrbu na kvalitě, koupím polské díly, budu tak oprávněn psát ,,po celkové GO,, a hned to můžu prodat za lepší cenu. Skrytá závada žádná. To jsou takové moje dojmy, jak tak sleduju ty inzeráty. Ale nechci někomu křivdit, jsou i poctiví.

Příspěvky: 477
Registrován: 24 dub 2015 10:30

Re: prestavba z 4011 na 6911 v STS

Příspěvekod tonik » 03 pro 2015 18:44

jurlt píše:
poulm píše:Možná se zeptám hloupě,ale jak na první pohled od sebe rozeznáte motor 4011 a 6911?
Až na pár drobností jsou to téměř identické motory akorát s jiným vrtáním,tak co tu řešíte? :roll:


Jake jsou veškeré pohledové odlišnosti 4001 a 6901 taky nevím, ale i kdyby žádné, tak předmětem toho, co se tady řeší, je techničák vs skutečnost. Kdyby byl ve 4011 zabudovan motor 6901 a v TP by bylo 4001, pak není moc co řešit, leda hledat vzhledové znaky odlišnosti. Ale pokud přede mnou stojí zetor 6911 se vším všudy a v ruce mám TP k 4011, pak je problém, protože technická data nebudou sedět s TP. A to je to, co se tady řeší. Stejně tak bude problém, když přijedu na stk s felicii 1,3bmi na dokladech favoritu 1,3bmi.
jurlt píše:..

.jinak jak tak procházím inzerci, tak těch případů ,kdy je 6911 na 4011 dokladech, je více. Ale jak už bylo zmíněno výše, kdyby se židovsky nekupčilo s dokladama a neprodávaly stroje zvlášť a doklady zvlášť, tak v tom není takový bordel a ceny nebudou tak nesmyslné (doklady za 25tis je fakt vyjebanost nenažranců). Kdyby vůbec ceny čehokoliv odpovídaly skutečným hodnotám, pak by se mnohé změnilo.
Taky mě zaráží inzeráty, kdy stroj je za přijatelnou cenu a přitom snad vše je po GO a nové stk, nechci být skeptický, ale proč bych se drbal s generálkou, když to budu prodávat za akční cenu ? Práci odrbu na kvalitě, koupím polské díly, budu tak oprávněn psát ,,po celkové GO,, a hned to můžu prodat za lepší cenu. Skrytá závada žádná. To jsou takové moje dojmy, jak tak sleduju ty inzeráty. Ale nechci někomu křivdit, jsou i poctiví.


Plně souhlasím s tím, že musí souhlasit doklady s vozidlem. Dřív na stk rozeznaly na 80% pohledem co je to za motor ( podle odstředivky, vstřikovacího čerpadla atd.) Dnes vzhledem k velkému množství vozidel a množství motorů koukají jen na čísla a ostatní je nezajímá.

Přemrštěné ceny jsou dobré pro toho kdo prodává, ale to neznamená že je to za tyto ceny prodejné, nebo že se nedá koupit levněji.
Třeba v roce 1998 rozprodával Úněšovský statek velké množství strojů, asi 40 traktorů atd. tenkrát jsem zakoupil Z 7011 za 65000,- Z5645 za 25000,- a 5611 za 22000,- cena odpovídala stavu to znamená, že do 7011 se namontovala baterka udělaly se brzdy a šel do provozu, žádný stříkání atd. 5645 měl prasklou poloosu, nákup lehké nápravy za 3 000, - přehození zadních kol ze 5611 a u něho byl proveden nástřik celého traktoru na motor převodovku a zadek se ani nesáhlo. Byl to můj nejoblíbenější traktor, chytal i při -20 , 5611 se kupoval se záměrem na ND , pro sebe jsem potřeboval motor a slušná zadní kola co se namontovala na Z 5645 a ostatní se rozprodalo. Třeba techničák jsem prodal za 5000kč. Dnes je to směšná částka, ale v té době to odpovídalo.
Třeba vleky BSS PS78SH a BSS 93 se v té době prodávali za 5000-10000kč.
V roce 2004 jsem kupoval BSS PS1010h za 10000kč v dosela slušném stavu a byl tam jeden horší za 8000kč a 2ks BSS PS1 1612 taky za cenu 8000kč, všechny měli pěkné pneu, tak jsem ani nepřemýšlel je kopit na díly, dnes si drbu hlavu,
protože dnes na Bazoši chtějí za hořší 60000- 70000kč. Nakonec je koupil překupník z Jablonce n.N. za ještě směšnější cenu.

Nevím jak kde, ale znám pár podniků co mají stodoly plné ,,pokladů" problém je v tom že předseda k tomu přistupuje jako malé dítě když mu berou hračky, takže nic neprodá, co když to budou někdy potřebovat.
Takhle jsem koupil vybírač siláže kterej měl naběháno 30mh ale stál 20 roků v hale. Předsedu jsem přemlouval 6 let ale stálo to za to, byl jako když vyjede z Brna.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: prestavba z 4011 na 6911 v STS

Příspěvekod poulm » 04 pro 2015 12:42

Aha,tak to jsem zle pochopil.
Ono snad někdy šlo ze 100%tního traktoru 4011 udělat 100%tní traktor 6911?
Pochopil bych že se měnili jen nějaké části traktoru atp., to by logiku mělo. Kamarád má Z4011,ale převodovka a zadek s velkou kabinou ze 6911 a motor a trubkovou nápravu ze 4011 a je to tak i podle TP. Mnohokrát jsem naopak viděl ve 40tce jiný motor jako 5601, 6901 atp.
Ale jak píše "jurlt",to je jak chtít přestavět favorita na felicii.
Samozřejmě vždy existovala a ještě existuje na stkáčkách nějaká benevolence k traktorům a zemědělským strojům,ale bohužel se to pomalu zpřísňuje a kdo ví jak to jednou dopadne.
Kdyby lidi byli ochotni kupovat traktory jenom s řádnými a platnými TP,tak by to na bazoši cenově vypadalo taky trochu jinak. Možná to tak jednou dopadne že traktor bez TP bude mít akorát hodnotu na ND nebo šrotu.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: prestavba z 4011 na 6911 v STS

Příspěvekod bold » 04 pro 2015 17:06

tak s tím si nejsem až tak úplně jist. Věřím tomu že v určitých lokalitách jezdí kradené traktory bez papírů a nikdy je nikdo nekontroloval. V sousední dědině má jeden zemědělec traktor bez čísel, bez stk, neb vyjede ze stodoly a má svých 5ha za humny. Obilí odváží službař. Tím nechci říct že má kradený stroj, jen se vykašlal na stk a značky dal do depozitu, na cestu zkrátka nejezdí. :)
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 207
Registrován: 29 črc 2012 20:27

Re: prestavba z 4011 na 6911 v STS

Příspěvekod Brano » 04 pro 2015 17:51

V ŽV úplne bežný jav keď to behá iba okolo družstva a na cestu sa s tým nepôjde. :D

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: prestavba z 4011 na 6911 v STS

Příspěvekod poulm » 04 pro 2015 18:14

Tak v živce či někde v družstvě to tak často bývá,ale nejsem si jistý,zda je to moudré mít v nějakém větším podniku traktor bez TP a pojištění,kde se motá plno lidí a různých jiných a cizích vozidel. V případě nehody či podobného průseru se pak rychle ukáže kde je pravda. :lol:
I na soukromém pozemku je lepší mít traktor s TP,u soudu či jiného vyšetřování to pak vypadá úplně jinak,když byl traktor s platnou STK a pojištěním.Ve většině případech, když nějaký takový traktor běhá někde mimo komunikace bez TP,tak na něj lidi kašlou a běhají v katastrofálním stavu,však si vybavte jak vypadají traktory v živce,nebrzdí,nesvítí,bez skel,dezolátní gumy,s vyhořelou elektrikou startujíc se šroubovákem nebo se pouští někde z kopečka. To STK přece jenom nutí majitelé mít ty traktory aspoň trochu v provozuschopném stavu.
Mnoho lidí pořád nechápe, že žijeme v právním světě,ve světě právníků a pokud to lidi nepochopí tady,tak u nich to pochopí velmi rychle a za jiné peníze. :lol:
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Zpět na UŘ I

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník