zetor 4011

Příspěvky: 85
Registrován: 05 lis 2012 21:56

zetor 4011

Příspěvekod crazymen11 » 22 led 2016 18:38

Zdravim pánové dělame s kolegou 40, konkrétně hlavy, ale nevíme jakou stranou tam máme dát nikde to není napsané, nebo je jedno. A ty staré vložky nemají zápich jako ty nové. Prosim poradte. Dekuji za odpovedi.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 140
Registrován: 06 říj 2007 17:41

Re: zetor 4011

Příspěvekod venca43 » 22 led 2016 19:01

Jakou stranou dát co? a kam? Vložky myslíš futra vstřiků ,nebo vložky válců? Vůbec dotazu nerozumím.

Příspěvky: 1109
Registrován: 14 lis 2009 15:49

Re: zetor 4011

Příspěvekod slava » 22 led 2016 20:55

asi mas na mysli tesneni dava se sirsi stranou oplechovani ke vlozce a pokud ma vlozka zapich
tak presah se meri v tom zapichu

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: zetor 4011

Příspěvekod bold » 23 led 2016 10:00

nem tudom...???
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 47
Registrován: 10 srp 2013 18:24

Re: zetor 4011

Příspěvekod Supřík » 06 bře 2016 09:57

Zdravím potřebuju poradit mám rozebranej motor 4011 a je tam vůle na klice když za ní vezmu nahoru a dolu nevím jestli by stačilo dát jenom nové šály a ještě má klika vůli dopředu a dozadu je to normální nebo se to dá nějak vymezit děkuji za všechny rady

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: zetor 4011

Příspěvekod bold » 06 bře 2016 10:50

jak veliká je ta vůle? dopředu dozadu by chodit moc neměla a konec konců ani nahoru dolů. Kolik to maže za tepla na volnoběh (za tepla znamená prohřátý motor pod zatížením- olej min 80 stupňů)
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 47
Registrován: 10 srp 2013 18:24

Re: zetor 4011

Příspěvekod Supřík » 06 bře 2016 14:38

bold píše:jak veliká je ta vůle? dopředu dozadu by chodit moc neměla a konec konců ani nahoru dolů. Kolik to maže za tepla na volnoběh (za tepla znamená prohřátý motor pod zatížením- olej min 80 stupňů)


Tak sem to rozebral na tý straně u setrváku jsou u šály podložky z boků a ty jsou vyšoupaný šály jsou vydřený a klika je taky chycená nevím na kolik to mazalo měl sem tam jenom kontrolku a ta zhasla tak nevím jestli to nechat přebrousit nebo koupit kliku jinou je to totiž 4 výbrus nevím kolik stojí přebroušení kliky a co stojí nová

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: zetor 4011

Příspěvekod bold » 06 bře 2016 19:39

mně stála na 16145 cca 5 tis. ale je to šestiválec a bylo to včetně uložení (komplet pánvičky i s axiálem) Kdybys chtěl tak se mně tu válí motor ursus ten by tam mohl pasovat.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 47
Registrován: 10 srp 2013 18:24

Re: zetor 4011

Příspěvekod Supřík » 06 bře 2016 21:56

bold píše:mně stála na 16145 cca 5 tis. ale je to šestiválec a bylo to včetně uložení (komplet pánvičky i s axiálem) Kdybys chtěl tak se mně tu válí motor ursus ten by tam mohl pasovat.


Díky za nabídku ale já už mám vršek celej novej akorát ta klika to si dával za přebroušení a kde?

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: zetor 4011

Příspěvekod bold » 07 bře 2016 08:33

Zavezl jsem to chlapíkům co prodávají ND a oni to jednou za čas vezou přebrousit (asi do Meziříčí) každopádně super kšeft, kliku zrengenují a brousí až když je OK, dodají sadu uložení a ty to jen poskládáš. Klika přišla zabalená ve folii. Tak precizní práci jsem v této době nečekal.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 47
Registrován: 10 srp 2013 18:24

Re: zetor 4011

Příspěvekod Supřík » 07 bře 2016 16:36

bold píše:Zavezl jsem to chlapíkům co prodávají ND a oni to jednou za čas vezou přebrousit (asi do Meziříčí) každopádně super kšeft, kliku zrengenují a brousí až když je OK, dodají sadu uložení a ty to jen poskládáš. Klika přišla zabalená ve folii. Tak precizní práci jsem v této době nečekal.

A to jak sem psal že ta klika lítala dopředu a dozadu tak bylo axiální ložisko vydřené proto to lítalo

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: zetor 4011

Příspěvekod bold » 08 bře 2016 09:35

tak nic jiného to být nemohlo 8) na axiální vůli je tam jenom to ložisko, vesměs pokud je opotřebované uložení, tak je to komplet. Všechno má svou životnost, můžeš ji mírně prodloužit kvalitním olejem ale ne o moc. Základ je pravidelná údržba, no a když holt dojde určitý čas tak nechat přebrousit a máš na dlouhou dobu pokoj.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 47
Registrován: 10 srp 2013 18:24

Re: zetor 4011

Příspěvekod Supřík » 12 bře 2016 20:20

bold píše:tak nic jiného to být nemohlo 8) na axiální vůli je tam jenom to ložisko, vesměs pokud je opotřebované uložení, tak je to komplet. Všechno má svou životnost, můžeš ji mírně prodloužit kvalitním olejem ale ne o moc. Základ je pravidelná údržba, no a když holt dojde určitý čas tak nechat přebrousit a máš na dlouhou dobu pokoj.


Zdravím nevíš jaký momenty jsou na utahování kliky,ojnic a hlav díky za radu a ještě mám prasklinky na setrváku jak se opírá lamela a na těch dvouch talířích jak jsou mezi nima pružiny co myslíš je to na výměnu nebo to tam můžu dát zpátky?

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: zetor 4011

Příspěvekod bold » 13 bře 2016 10:03

tak nevím konkrétně u 40 ale můžu zjistit dotahovací momenty na 72.
Pokud jsou prasklinky decentní tak bych to neřešil. pokud se ti nelíbí tak to jde přebrousit (bruska na plocho). Výměnu bych řešil až po neúspěšném přebroušení.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 1109
Registrován: 14 lis 2009 15:49

Re: zetor 4011

Příspěvekod slava » 13 bře 2016 12:58

utahovaci momenty na motor 5001
ložiska kliky 103-118 Nm
ojnicni panve 80-90 Nm
hlava M 16 167-177 Nm pokud je M 14 tak 140-150 Nm
srouby setrvacniku 85-95 Nm
matice remenice 245 Nm
na motor 4001 bych se drzel spodni hranice pokud se nebudou davat nove srouby

popraskany setrvak a pritlacak vlivem tepla jenom prebrus smirkem na špalicku nebo lamelovym kotoucem v uhlove brusce

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: zetor 4011

Příspěvekod bold » 13 bře 2016 14:39

lamelákem néééé.. to dokáže ubrat neskutečně. rozhodíš si vyvážení. Přetáhni to podle varianty č1 (smirek na rovném špalíku)
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 1109
Registrován: 14 lis 2009 15:49

Re: zetor 4011

Příspěvekod slava » 13 bře 2016 16:24

samozrejmne jsem nemyslel ze tim lamelakem bude ubirat materiál mel jsem na mysli spis vylesteni nez obrusovani ale ani to není nutne protože z tech prasklinek zadne ostre hrany nevystupuji to jen pro dobry pocit ze se aspoň něco udela

Příspěvky: 47
Registrován: 10 srp 2013 18:24

Re: zetor 4011

Příspěvekod Supřík » 13 bře 2016 20:26

OK díky za rady moc

Příspěvky: 47
Registrován: 10 srp 2013 18:24

Re: zetor 4011

Příspěvekod Supřík » 16 bře 2016 13:16

Potřebuju poradit nalisoval jsem pouzdra ojnice a nejde mi tam pístní čep děkuji za radu co stím mám dělat?

Příspěvky: 1109
Registrován: 14 lis 2009 15:49

Re: zetor 4011

Příspěvekod slava » 16 bře 2016 16:37

pujcit si od nekoho vystruznik nejlepe vzit sebou ten pistni cep podle neho uz zkuseny obrabec vybere ten spravny rozmer

Příspěvky: 35
Registrován: 21 lis 2012 19:24

Re: zetor 4011

Příspěvekod berdys » 16 bře 2016 20:04

Ojnice se uhluji , aby byly soubežne diry , dej to nekomu kdo vi o co jde. Mně připada že zkoušite delat nemožne. Nebo to vem vystružnikem , jak ti tady raděj

Příspěvky: 1109
Registrován: 14 lis 2009 15:49

Re: zetor 4011

Příspěvekod slava » 16 bře 2016 21:13

pistni cep mu tam nejde proto ze tam ma malou diru a ne proto ze by byly nevyuhlovane ojnice

Příspěvky: 477
Registrován: 24 dub 2015 10:30

Re: zetor 4011

Příspěvekod tonik » 16 bře 2016 21:45

Díru má sice malou, ale bez vyuhlování můžeš zničit motor protože budeš mít křivě pístní čep a píst tě na jedné straně bude dřít nahoře a na druhé dole. Může se stát, že pokud dáváš všechny pouzdra a nové písty tak se motor nedožije rána.
Pokud dáváš novou kliku tak chce přebrousit ojnice i dole. Stará ojnice je většinou provozem smrsklá a nerovná a pokud tam dáš nová pouzdra tak se rafnou.
A to výstružníkem na koleně neuděláš.

Příspěvky: 1109
Registrován: 14 lis 2009 15:49

Re: zetor 4011

Příspěvekod slava » 16 bře 2016 23:19

ja jsem pouze odpovedel na otázku co delat když do nového pouzdra nejde cep na uhlovani se suprik neptal

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: zetor 4011

Příspěvekod bold » 17 bře 2016 08:22

tonik píše:Díru má sice malou, ale bez vyuhlování můžeš zničit motor protože budeš mít křivě pístní čep a píst tě na jedné straně bude dřít nahoře a na druhé dole. Může se stát, že pokud dáváš všechny pouzdra a nové písty tak se motor nedožije rána.
Pokud dáváš novou kliku tak chce přebrousit ojnice i dole. Stará ojnice je většinou provozem smrsklá a nerovná a pokud tam dáš nová pouzdra tak se rafnou.
A to výstružníkem na koleně neuděláš.

ze 100 ojnic byly tak 2 které se museli "opravovat". Máš samozřejmě pravdu že k těmto defektům dochází, ale většinou se přelisovali horní pouzdra a protáhli výstružníkem. Spodek se přeměřil kvůli ovalitě.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 47
Registrován: 10 srp 2013 18:24

Re: zetor 4011

Příspěvekod Supřík » 24 bře 2016 17:27

Zdravím potřebuju poradit jak mám dát pístní kroužky za sebou od spodu jsou dva stírací,polostírák,těsnící a chromový těsnící má to být tak? díky za rady

Příspěvky: 47
Registrován: 10 srp 2013 18:24

Re: zetor 4011

Příspěvekod Supřík » 24 bře 2016 17:32

tonik píše:Díru má sice malou, ale bez vyuhlování můžeš zničit motor protože budeš mít křivě pístní čep a píst tě na jedné straně bude dřít nahoře a na druhé dole. Může se stát, že pokud dáváš všechny pouzdra a nové písty tak se motor nedožije rána.
Pokud dáváš novou kliku tak chce přebrousit ojnice i dole. Stará ojnice je většinou provozem smrsklá a nerovná a pokud tam dáš nová pouzdra tak se rafnou.
A to výstružníkem na koleně neuděláš.

Tak sem nechal dát pouzdra vystružit na čep vyuhlování ve výbrusárně 500kč jedna ojnice což se mi zdá docela dost nebo né čekal sem že to bude mín ale doma to neudělám

Příspěvky: 47
Registrován: 10 srp 2013 18:24

Re: zetor 4011

Příspěvekod Supřík » 24 bře 2016 18:20

Supřík píše:Zdravím potřebuju poradit jak mám dát pístní kroužky za sebou od spodu jsou dva stírací,polostírák,těsnící a chromový těsnící má to být tak? díky za rady
Jo a ještě ten jeden stírací kroužek má pružinu tak ten dám asi až dolů že

Příspěvky: 47
Registrován: 10 srp 2013 18:24

Re: zetor 4011

Příspěvekod Supřík » 24 bře 2016 18:53

A písty mám nové z vložkamy je to jedno jak tam dám písty na ojnice nebo ne?

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: zetor 4011

Příspěvekod bold » 24 bře 2016 19:36

trošku bych pustil hromy blesky že ses do toho pustil bez základních znalostí.
takže asi takto, kroužek stírací (s pružinou) se dává dolů, nad něj patří dva těsnící (černé) a nahoru chromák. Vždy značkou nahoru (buď je tam nápis TOP nebo symbol trojůhelníčku či něco podobného)
na pístech jsou šipky ty by měli jít směrem k řemenici a teď nevím jestli má ojnice na horním čepu vyvažovací nálitek, pokud ano, tak musí jít směrem doleva tzn. k čerpadlu.
Píst se nahřeje, otvor na čep se mázne motorovým olejem (i ojniční čep) a vloží se pístní čep. Akce rychlá a musí jít pěkně- žádné mlácení! pak nasadit pístní kroužky, před vložením do motoru rozhodit zámky pístních kroužků (tam co jsou dělení) po 90 stupních tak aby nebyl ani jeden spoj v místě kde je pístní čep.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Další

Zpět na UŘ I

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník