Turbo na 12145

Příspěvky: 745
Registrován: 29 srp 2013 17:47

Re: Turbo na 12145

Příspěvekod skacel99 » 19 pro 2018 19:43

Takže po pár letech je úvaha nad "přestavbou" 12145 na turbo zpět. Za 4 roky od opravy převodovky a násobiče se nic nepodělalo,traktor jezdí ke vší spokojenosti. Popravdě asi nejspolehlivěji,když pominu 6718,kde se pouze leje nafta :D
Celý jsem si to tu znova pročetl a asi si udělám kalkulaci,co by to vlastně vyšlo. Mimo to chi přetěsnit válce na hydraulice,přidat 2. pomocnou pístnici,postavit to na větší kola a celkově to dát dokupy. Je to taková chuděra,která zaskakuje když ostatní traktory nemůžou.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 135
Registrován: 06 říj 2007 17:41

Re: Turbo na 12145

Příspěvekod venca43 » 25 pro 2018 10:50

bold píše:opravy UŘ-II jsou katastrofální. nákup ND je sázkou do loterie neb spoustu dílů "strouhá" severní soused kterýžto o metalurgii ví něco z filmu a zbytek z doslechu. Kovadlina typu JD 8100 nebo 8200 je dobrou volbou, avšak je třeba znát historii. Já měl možnost obhlédnout 8200 z 95 roku s 15000mh nikdy nebyla půlená, šrouby ještě zalepené barvou. Vzal jsem o 10let mladšího Claase a je to stejná sázka do loterie.
Jako hlavního tahouna (kterého bezpochyby sháníte) bych osobně volil opravdu něco pohodlnějšího. Je rozdíl dělat 16hodin denně v UŘ II nebo v něčem zahraničním. Doby kdy jsem orával se sluchátky a chodil domů jak po chorvatské ofenzívě jsou již dávno pryč.
Nuž sdělil jsem zde svůj názor a nikoho nepřesvědčuji. Ideální metoda je sednout si a udělat si "koncepci" strojů na 10let dopředu aby měl člověk představu jak se jeho budoucnost bude ubírat.


S tímhle názorem naprosto souhlasím. Mít jasnou představu do budoucna je základ.

Za čas očekávám dotaz typu : máme čtyři stodvacitky nic to neutáhne a pořád se to sere co mám dělat.

Odpovědi: kup si traktor od rozumné značky s funkčním servisem ve vaši oblasti

Skácel: všechno zahraniční je drahý na opravy koupím další Zetor

Teď vážně jen malý dodatek. Můj názor: koncepce jak psal bold
Kupovat stroje podle toho co mi utáhne traktor a ne co mi vyhovuje je podle mě špatně.
Koupit další forteru když vím , že to v podstatě nic neřeší a nikam mě neposune - to nechápu.

Poslední moje reakce ne dotazy tohoto typu. Nepsal bych ani tohle ale máme úplně odlišný pohled na věc tak jsem si dovolil opravdu poslední reakci.

Příspěvky: 745
Registrován: 29 srp 2013 17:47

Re: Turbo na 12145

Příspěvekod skacel99 » 25 pro 2018 13:28

Diskuzní fórum je od slova diskutovat. Každej má na danou věc svůj názor a nevyvracím ti ho. Každej má jinou ekonomiku provozu,jinou výměru,jinou členitost a rozlohu pozemků,počet zaměstnanců,zázemí. Každýmu se hodí něco jinýho a nejde to paušalizovat. Proto se ptám,co kdo kde jak dělá. Něco mě zajímá,tak se zeptám. Netřeba to brát tak,že jdu zítra koupit stošedesátku,nebo Forterru.

Plánovat do budoucna je samozřejmě třeba. A právě z toho důvodu nehodlám firmu přeúvěrovat. Současná technika je výkonností na aktuální výměru plně dostačující. Pokud by přibylo dalších 200 ha,je to samozřejmě jiná. To je ale opravdu nepravděpodobné,protože není kde...

Uživatelský avatar
Příspěvky: 135
Registrován: 06 říj 2007 17:41

Re: Turbo na 12145

Příspěvekod venca43 » 26 pro 2018 07:51

Je pravda ,že člověk může vybírat jak chce ale musí na to mít no.
Ještě jsem zapomněl napsat jednu věc k tématu. To turbo bych tam nedával. Už jsem si těmahle pokusama taky prošel - go zetoru a go + velké úpravy škodovky. Zpětně to hodnotím jako největší chyby co se ve strojích udělaly. Stejně se sype to co se neudělá a u těch úprav taky plno vychytavaní a je to pořád ten samej starej střep. A peníze do toho daný by byly na několik splátek normálního stroje.

Příspěvky: 745
Registrován: 29 srp 2013 17:47

Re: Turbo na 12145

Příspěvekod skacel99 » 26 pro 2018 10:04

Nejde hlavně všechny finance cpát do techniky,která má v dnešní době tak či tak omezenou životnost. Vývoj jde strašně dopředu,takže za 10 let bude zas všechno jinak.poslední traktor ještě není zaplacenej,takže se další letos určitě brát nebude. Hodláme po novém roce kupovat stodolu,kde jsme v nájmu a používáme ji jako slad zeleniny a zimní garáž. Pokud to nedopadne,stavíme halu. Všechno má prostě svůj čas a musí se to řešit postupně,jak se dá co zafinancovat. Bylo by jednoduchý nakoupit všechno najednou a pak si jenom hrát.To by ale 50 mega nestačilo...

Jinak počítal jsem tu přestavbu 12145 a i s prací to bude kolem 150 tis. Z toho 75 jsou gumy.Vycházel jsem z nových dílů a toho,že nebude nikde problém,což bude.

No a večer jsem neměl co dělat,tak koukal co kdo dělá a docela se mi zamlouvá JD 6175M. Vedlejší družstevníci mají 6195M asi 2 roky,tak se na něj optám

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5388
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Turbo na 12145

Příspěvekod bold » 26 pro 2018 10:26

Celá věc má víc faktorů. Taky jsem si prošel dobou úprav a oprav strojů. Na vyběrač siláže (7045) jsem dodělával hydrauliku (ze 7340) dal turbo, kapotáž ze 7340, ale pořád to byl traktor bez klimy, s mizernou sedačkou. Byla to poslední věc co jsme dělali s otcem, takže srdcová záležitost. Ale stejně šla pryč. 16145 jsem koupil za 250 tisíc, nasypal tak 60 tisíc do GO přední nápravy a GO motoru, a prodal jsem ji za 200- tak to prostě je. Co na tom, že každý tvrdí že to opraví doma a za hubičku- pravda, opravdu jsou ceny ND levnější a podstatně, ale je potřeba si vzít tu ekonomiku trochu víc zeširoka. Vzít traktor jako celek, jeho 10let působení na farmě a počítat- kolik do toho naleju nafty, kolik olejů (včetně dolévání úkapů) Cenu oprav- započítat jak ND tak i svůj čas, i když ten nikdo nepočítá, ale pro mně je to čas který můžu trávit s rodinou, nebo vydělávat někde jinde- takže to peníze jsou. A hlavně, výkonost stroje. To co jsem dřív rval 16145 udělám s claasem mnohem dřív (nářadí zůstalo většinou stejné) ale sedím v mnohem větším pohodlí, a jenom leju naftu a zabývám se ptákovinama typu výměna světel za LED nebo výměna za lepší rádio, jo a doplnění klimy. (pravda, musel jsem šáhnout do přední nápravy, neb se předchozí majitel o to staral jak o 16145 takže občas máznul a občas zkontroloval olej, bohužel přední náprava potřebuje mazat pravidelně, tak se vydřel středový čep a povolila hruška diferáku) A jestli někdo řeší výměru, tak 200 koní v claasu přišlo na nějakých 50ha, to někteří skáčou "naprosto v pohodě" se 100koňovým zetorem :lol: Teď jsem vyměnil částečně 16145 a částečně 7045 v turbu za JD 6230 a divné je to, že v dílně je už 3 roky rozházená škoda30 a nějak nebylo dílny potřeba. V dřívějších dobách se přes zimu v dílně vyšívalo na zetorech, teď tam dám jen baterky aby byly v teple a na jaře zase nazpět do strojů a funguju bez problémů, a o tom to je. Zetor je sice levnější na údržbu, ale když si člověk spočítá i ten čas co mu věnuje, tak zjistí, že je to vlastně jen přechod o koníka, o koníka se musí starat každý den a zetor má na dílně 2x do roka 8)
Já kupoval všechno za svoje, a první půjčku mám až na johana. Pravda je ta, že před 25 lety jsme začínali s kosou a dvoukolkou, a málokdo vydrží čekat 25let na lepší traktor. A upřímně, 12145 by šla prodat za 200 + plánovaná investice 150 a jsme na 350 tisících, vzít půjčku na 5let, a koupit něco staršího kolem 200koní a je klid. Starší johan je dost podobný zetoru- je to kovadlina co něco vydrží. A pokud bych měl v záloze záložní traktor, tak bych se nebál něčeho staršího 10let- nechat dovést z venku- ze západu. Nebo se poptat u prodejců, množství nových zákazníků nabízí svůj stroj protihodnotou- tak jsem koupil tu 6230, nalítáno 4000Mh a za zajímavou cenu. a jak jsem psal, měl jsem možnost vidět 8200 která měla 15tis Mh a nebylo šáhnuto na šrouby spojující jednotlivé celky.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 381
Registrován: 24 dub 2015 10:30

Re: Turbo na 12145

Příspěvekod tonik » 26 pro 2018 14:53

Bolde, tak jsi nakonec tu 161 prodal ?
Mám 162 a mám v plánu na ní udělat GO v ceně 200 000kč, ale spíš do těžké dopravy kolem baráku.
Mám JD7530 a JD6125R a tolik chybovejch hlášení u 6125r za měsíc není u 7530 za 10let. Tak na ježdění kolem baráku- fekál, hnůj atd. mám v plánu tu 162.
180 ha orné+ 40haTTP- JD 7530 10let 3300mh, JD 6125r 2r. 400mh + Zetor, Hon, manipulátor celkem tak 200-300mh.
Jestli má někdo dostatek lidí na práci, tak to chápu, ale u nás nechce nikdo dělat ani za 150kč. Když za den zaseju s přehledem 30ha a max tak 40ha pšenice, tak jaké jsou mé mzdové náklady?, nebo obráceně jsem schopen si dát o to větší plat. Když porovnám práci 6ti metrového kompaktoru, 4m radličkového podmítače atd , tak je to zase někde jinde. Pokud koupíte velkej traktor ( 200-300koní), tak za prvé koupíte za to stroje za hubičku, protože cena bazarovejch strojů je směšná proti tomu kolik stál novej a za druhé klesne nájezd motohodin o víc jak polovinu a stím i klesnou náklady na provoz, protože třeba místo třech údržeb budete dělat jen jednu.

Příspěvky: 745
Registrován: 29 srp 2013 17:47

Re: Turbo na 12145

Příspěvekod skacel99 » 27 pro 2018 16:21

Na Forteře 140 dělám ročně cca 400 mth,na 12441 asi 500,10540 tak 300 a 12145 minimum,tak 200 odhadem. S 3m mašinou zaseju dle členitosti pozemků v řepce 30-35 ha/den,v obilí 20-25 ha/den. Takže řepku seju 2,5 dne,pšenici 4 dny,jarní ječmen 1,5 dne. Příprava je o trochu pomalejší.Za mě to není třeba zrychlovat (větším nářadím).
Zajímá mě ta 7530. Kupována nová? Objevily se za těch 10 let nějaký závažnější problémy? Jak je to vlastně s mícháním olejů v hydraulice Zetorů/ostatních traktorů,např JD? Ve 140 hd a 12441 mám od Shellu (přesně nevím,jestli Donax,nebo Spirax) 10W30,ve 10540 a 12145 PP 80. Ten řídký by měl být OK?

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5388
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Turbo na 12145

Příspěvekod bold » 27 pro 2018 16:48

tonik píše:Bolde, tak jsi nakonec tu 161 prodal ?
Mám 162 a mám v plánu na ní udělat GO v ceně 200 000kč, ale spíš do těžké dopravy kolem baráku.
Mám JD7530 a JD6125R a tolik chybovejch hlášení u 6125r za měsíc není u 7530 za 10let. Tak na ježdění kolem baráku- fekál, hnůj atd. mám v plánu tu 162.
180 ha orné+ 40haTTP- JD 7530 10let 3300mh, JD 6125r 2r. 400mh + Zetor, Hon, manipulátor celkem tak 200-300mh.
Jestli má někdo dostatek lidí na práci, tak to chápu, ale u nás nechce nikdo dělat ani za 150kč. Když za den zaseju s přehledem 30ha a max tak 40ha pšenice, tak jaké jsou mé mzdové náklady?, nebo obráceně jsem schopen si dát o to větší plat. Když porovnám práci 6ti metrového kompaktoru, 4m radličkového podmítače atd , tak je to zase někde jinde. Pokud koupíte velkej traktor ( 200-300koní), tak za prvé koupíte za to stroje za hubičku, protože cena bazarovejch strojů je směšná proti tomu kolik stál novej a za druhé klesne nájezd motohodin o víc jak polovinu a stím i klesnou náklady na provoz, protože třeba místo třech údržeb budete dělat jen jednu.

Jojo, 16145 je už pryč, mám 10let starého Aresa 836, sice chroupá něco v převodovce, ale proběhla tam velká oprava, a měnilo se jen jedno kolo (neměnilo se soukolí) Osobně předpokládám že někdy odejde stromeček s mechanicky řazenými rychlostmi, neb násobiče a spojka byla udělaná. Takže mám v rezervě 100tis na opravu převodovky. Motor je johan a je to vesměs mechanika, bez kurvítek typu PDF a pod. Takže 16145 jezdila už jen v secím stroji na řepu. Jak jsem pořídil 6230 tak převzala tenhle úkol a 16145 se už moc nepohla. A co jsem měl možnost vysledovat, tak když byli doma 3 zetoři, tak s epořád něco dělalo, ať už spojový váleček, spojka, brzdy, věčně se seřizovalo přepákování aby brzdily vleky (tohle je nešťastně vyřešené) prostě dílna byla v permanenci kvůli blbostem za pár korun, co mám johana a claase, tak se dělá jen plánovaná údržba. Je to sice ranec, ale nedá se to porovnávat se základnou zetorů. Pravda, zetor si nechá lecos líbit, ale tomu odpovídá to pohodlí obsluhy. 162 je už o něčem jiném jak 161 ale pořád je to sakra rozdíl od 7530. Dřív jsem porval hromadu práce v hrozných podmínkách, ale roky přibývají a je to sakra poznat. Zetora tak v počátku budování firmy, když je člověk mladý a nezlomí ho zdravotně :-D Nebo coby stroj pro brigádníka, či jako zálohu.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 381
Registrován: 24 dub 2015 10:30

Re: Turbo na 12145

Příspěvekod tonik » 27 pro 2018 18:11

S JD 7530 setí při 15km/h s 3m sečkou tak 3ha/h, to znamená 30 ha za 10 h bez plnění. U pšenice ráno naplnit 2t. nastavit výsevek a zasít 10ha, naplnit 2t. oběd zasít 10ha a podle chuti hodit pár vaků do sečky a dosít třeba pole. Ale většinou jsem zasíl jen 20ha (osivo beru po 20ha.)
Dnes JD 7530 setí při 15km/h s 4m sečkou tak 4ha/h , odvést osivo na pole, naplnit 2t.vysít, naplnit 2t.vysít, oběd, naplnit 2t.vysít,naplnit 2t.vysít, Ráno, večer a s obědem nutná druhá osoba, jinak vše dělám sám.
Přestože se o stroje starám, tak na Zetorech se stále něco nalézá a dnes už mně to dost štve .Dřív jsem měl Zetor v malíčku a ze spaní jsem mohl popsat jak co funguje a jednou když jsem řekl známému že jsem JD zespodu ještě neviděl ( krom mazání kardanu a nápravy ) tak tomu nevěřil. Dřív jsem prolezl každej stroj. Ale co tam dnes polezu, když se po 20 let nebude nic rozebírat.
JD 7530 funglovka 2009, 3300 mh,1500mh trubička u termostatu, 2700 výměna vstříků- STROM 120000,- origo z německa 60000,- 3300 mh čidlo tlaku motorového oleje 3000kč, stavoznak převodového oleje 3000kč. mazáno podle práce po 10-20mh.
Míchání olejů chce zabránit, přestože mám všude převoďák od JD tak v jednom traktoru máš olej třeba po výměně a v druhém má odpracovámo třeba 1200mh, tak se snažím používat stroj jen s jedním traktorem. Stroje nepučuji.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5388
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Turbo na 12145

Příspěvekod bold » 27 pro 2018 18:31

tak to jsme na tom dost podobně, jen já tahám secí stroj claasem a rychlost buď 10km/h nebo 17km/h (mám jen 4 stupně pod zatížením, takže většinou kolem těch 10km/h) Záběr 4m, a zásobník na 4 vaky. taky dělám kolem 20ha za den. A přesně jak říkáš, bohužel claasa jsem bral z družstva, a chlapík se o to staral jako o 16145 takže se vymlátil středový čep neb ten je potřeba mazat pořádně a jelikož se vyklala náprava, tak odešlo ložisko v difu, takže rozborka přední nápravy. (myslím si, že je chycené i vývodové ložisko v převodovce, ale zatím to neřeším, hlídám olej- špony nejsou. A je to až ta poslední věc co se rozebírá, takže komplet rozházet převodovku- takže čekám až se to projeví, už se to projevuje od té doby co to je na dvoře, a furt nic :lol: ) Pravda že ta náprava má 20 mazacích bodů, ale trvá to 10 minut a je namazáno, takže to obíhám tak jednou za dva dny. A přesně jak říkáš, zvednu telefon, objednám filtry, zajedu na olej a udělám údržbu. Jinak do toho není potřeba lozit. Ale mám svoji naftu a k benzinkám nejezdím- dávám aditiva a nemám problém.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 100
Registrován: 27 dub 2007 12:52

Re: Turbo na 12145

Příspěvekod Staňa » 28 pro 2018 13:37

Co tam chceš dávat za kola

Příspěvky: 745
Registrován: 29 srp 2013 17:47

Re: Turbo na 12145

Příspěvekod skacel99 » 29 pro 2018 18:58

Seju taktéž sám,akorát mi ráno někdo doveze vlečku s osivem na pole a večer zpět. Sypu teda po 1 vaku,víc se nevleze.Pracovní doba 16 hodin,ale těch pár dní se to dá.Na kombajně o žních je to horší.
Víceméně za humnama mám pár dealerů (Valtra,JD,DF,Case,NH)tak to objedu,jak je to vlastně dneska cenově ať se od něčeho odpíchnu. Na inzerci už jsem taky koukal,tak si udělám nějakej ten výlet s rodinou,ať jsem v obraze. Otázka zní,co je třeba u JD 7530(6930) rozumnej strop motohodin?

Příspěvky: 389
Registrován: 04 led 2011 15:45

Re: Turbo na 12145

Příspěvekod roman7711 » 29 pro 2018 21:21

skacel99 píše:Seju taktéž sám,akorát mi ráno někdo doveze vlečku s osivem na pole a večer zpět. Sypu teda po 1 vaku,víc se nevleze.Pracovní doba 16 hodin,ale těch pár dní se to dá.Na kombajně o žních je to horší.
Víceméně za humnama mám pár dealerů (Valtra,JD,DF,Case,NH)tak to objedu,jak je to vlastně dneska cenově ať se od něčeho odpíchnu. Na inzerci už jsem taky koukal,tak si udělám nějakej ten výlet s rodinou,ať jsem v obraze. Otázka zní,co je třeba u JD 7530(6930) rozumnej strop motohodin?

Myslím si, že kupovat to s více jak 4500-5000 mth nemá cenu, osobně bych se díval na traktory okolo 3000-3500 mth. Myslím si, že je lepší najít 7530, 7430 nebo 6930 s rozumným nájezdem bez záruky, než kupovat nějaké předváděcí eMko které bude mít třeba 300 mth a bude rok staré. Má to Močovinu, dpf a to bude do budoucna problém a udělat na takovém traktoru 10 000 mth bez problému, bude podle mého názoru nereálné. Možná v krném voze těch 10 000 mth udělá za 4 roky celkem bez poruch, ale při nájezdu okolo 500 mth za rok bych se toho bál. U té "třicítkové" řady se udělají maximálně vstřiky a nějaké čidlo a traktor by měl jezdit.
Předpokládám, že s plynulou převodovkou by jsi to nechtěl ne?

Příspěvky: 381
Registrován: 24 dub 2015 10:30

Re: Turbo na 12145

Příspěvekod tonik » 29 pro 2018 22:57

Mám JD, okolo jezdí 70% JD ale nepřesvědčuji ve prospěch JD, jen to trochu popíšu.
Pokud jseš opravdu přesvědčenej, že nebudeš měnít závěsné zařízení , tak je zbytečné kupovat traktor 170-200koní. Protože srovnatelnej traktor s vašima Zetorama je JD 6630 (6140) 6ti válec. Jinak co máte tak zvládne i 6125 ale vzhedem k 4válcí je omezena nostnost zadních ramen. V okolí jezdí 6420 asi 15000mh a tahá 4m secí kombinaci. Ale to chce vyzkoušet, kterou práci máte nejnáročnější. Mám Zetor 11745 a JD 6125r přesto že je čtyřválec, kak ji strčí hravě do kapsy. Ale na polní práce to není.
6430, 6125,4v. pluh 4r, postřikovač, sekačka , lis atd.
6530-6630(6140)6v pluh a polní práce co děláte.
6830-6930)6155) 6v- má celkově zesílenej zadek oproti řadě 6530-6630.
7430-7530 celkově jinej traktor, motor stejnej jako v 7730(USA) 7430se do ČR snad ani nedovážela a 7530 je úplně jinej traktor( výkonově) a všechno nářadí co máš tak roztrháš.
Když jsem tahal pluh kverneland 4r. za 11741 tak vše v pohodě, a když jsem ho zapřáhnul za 7530 a prodloužil na 5r, tak začal praskat. Stejná rychlost, půda ale většinou traktor nic necejtil. Dokonce na jednom poli 117 jezdila na redukce a 7530 šla do kopce tak o řadu násobiče níž. Traktor chce koupit s odpruženou kabinou a nápravou, origo Gramerka JD je super, tu co dávaj do zetora je šitka - mám jí tam.. Takže pokud se třeba rozhodneš pro 6630-6140 tak věřím, že to dopadne tak, že brácha bude chodit s JD přes noc připravovat a ty budeš přes den sít.
Traktor bych kupoval jen od někoho, kde se můžeš podívat kdo s tím jezdil. Většinou kupuji závěsné stroje starší, a třeba promazat jde tak 20% mazniček, tak si vždy říkám co s tím jezdilo za hovada. Byl jsem se podívat na traktor u Tábora a když mně pokoutnej dovozce do očí lhal a mnou nalezené závady odmítl odstranit, s tím že to ostatním nevadí, tak jsem se nasral a koupil novej. Pokud s tím jezdí normální člověk, tak třeba traktor s mechanickou převodovkou a 4st násobičem nemá při 10000mh na nic šáhnuto, v 15000mh se nechá udělat v PAS Zábřeh GO motoru a jede se dál, ale to je otázka tak 6620 z RV, V ŽV je nájezd větší ale to bych nebral. Dnes není problém něco dovést ale je problém se servisem, protože prodejci dělají scény. osobně se mně líbí http://www.strompraha.cz/assets/php/tim ... 1392/1.jpg ale nemá to odpruženou nápravu. Spíš když na něco narazíš, tak to sem dej a můžem to probrat.

Příspěvky: 745
Registrován: 29 srp 2013 17:47

Re: Turbo na 12145

Příspěvekod skacel99 » 29 pro 2018 23:28

170-200 koní chci z důvodu,že máme 3m Syncro. Forterra 140 to utáhne,ale v kopcích to není ono. Dostanu se dle podmínek tak na 20 cm při rychlosti kolem 8 km/h,větší kopce dost problém. Řešíme tím erozní kopce a místo oračky na jarní mák. Letos jsem to z nouze tahal se 12441 a šlo to,ale v písku a 15 cm při stejné rychlosti. Jediný,co by se časem kupovalo větší,je secí mašina. Ani ne tak větší,ale s větší násypkou. Takže buďto Terasem 3m,nebo při 200 k traktoru 4m. Sypání po 1 vaku je fakt otrava.
Druhá věc,proč chci trochu silnější traktor by byla doprava o žních. Aktuálně brácha se 10540 a vlečkou odveze v pšenici 11 tun a taťka se 12441 a návěsem 16 tun. Většina polí se stíhá,ale jakmile se začne sypat za jízdy,lítají jak to jde a přestane to vycházet. S nějakým 20t návěsem (nebo autovlekem) by se stíhaly i vzdálenější pole bez prostojů a hlavně bez strašnýho skákání ve 105ce.
Pokud by se ale náhodou něco změnilo a mělo se jít do většího nářadí,je lepší mít traktor zrovna větší,než potom zas řešit problém.
Známý z družstva několik let jezdil na 6920 a tvrdí,že je to nejlepší traktor,který kdy ve družstvě byl v poměru cena/výkon/kvalita.
V dalším družstvi je známý zas několik let na 7530 premium a taky si ho vychvaluje

Odpruženou nápravu i kabinu chci,převodovku klasickou.Rozhodně 6 válec.Když jsem se ptal známýho prodejce Zetoru a Valtry,tak u obou jde DPF i močovina vyřadit.
Další známý je obchoďák v Agrozetu,takže proto se zajímám o JD. Na Synkro udělal kdysi velice zajímavou cenu a u toho traktoru by se nejspíš taky snažil.

Když se ale kouknu na traktory na inzerci,většinou je to dovoz a tam je historie nedohledatelná,takže loterie. Nemá smysl sem teď házet nějaký inzeráty. Není to úplně na pořadu dne. Momentálně jsem ve fázi sbírání rozumů abych věděl,jak a kam se zhruba v budoucnu ubírat. Jak funkčně,tak finančně.

Příspěvky: 63
Registrován: 22 led 2009 17:38

Re: Turbo na 12145

Příspěvekod miso243 » 30 pro 2018 10:41

Ak chceš ťahať 3 m Syncro na hlboko tak 200 k minimum. Skôr 220-230 hlavne ak máš trochu ťažšie pôdy. Pôjde ti to rýchlejšie a všetky radličkové kypriče robia lepšie cez 10 kmh. A Terrasem tiež žerie kone. Je ťažký - prázdny váži skoro ako Pronto DC s plným bunkrom.

Příspěvky: 745
Registrován: 29 srp 2013 17:47

Re: Turbo na 12145

Příspěvekod skacel99 » 30 pro 2018 12:54

Jedu pouze dlátama bez křídel,předešlá operace jsou disky pro zapravení výdrolu a plevelů.Odpor je teda menší. V hloubce 15 cm jedním přejezdem bez diskování po meziplodině směsi svazenky a hrachu v těžké půdě to Forterra 140 na rovině tahala rychlostí 6-7 km/h. Po diskáčích 8-9 km/h

Příspěvky: 389
Registrován: 04 led 2011 15:45

Re: Turbo na 12145

Příspěvekod roman7711 » 30 pro 2018 13:25

7430 se do ČR normálně dovážela.
Jinak mohu potvrdit, že se 6420 se dá nosit 4m kombinace. Kamarád má kombinaci Lely rotační brány a na tom pneumatickou sečku Accord. Traktor do zvládal tak akorát , vepředu měl akorát čelní nakladač Quicke Q65, ten je docela těžký a myslím, že sypal 1 vak. V roce 2015 koupil 6175R a od té dobyto tahá pouze tímto traktor. Už jen z důvodu toho, že na něm má Autotrac, to výborný pomocník. Kdo jednou vyzkouší, už nechce jinak, sám to mohu jen potvrdit.

Příspěvky: 117
Registrován: 27 bře 2015 12:48

Re: Turbo na 12145

Příspěvekod jozef1975 » 04 led 2019 12:04

skacel99 píše:Nejde hlavně všechny finance cpát do techniky,která má v dnešní době tak či tak omezenou životnost. Vývoj jde strašně dopředu,takže za 10 let bude zas všechno jinak.poslední traktor ještě není zaplacenej,takže se další letos určitě brát nebude. Hodláme po novém roce kupovat stodolu,kde jsme v nájmu a používáme ji jako slad zeleniny a zimní garáž. Pokud to nedopadne,stavíme halu. Všechno má prostě svůj čas a musí se to řešit postupně,jak se dá co zafinancovat. Bylo by jednoduchý nakoupit všechno najednou a pak si jenom hrát.To by ale 50 mega nestačilo...

Jinak počítal jsem tu přestavbu 12145 a i s prací to bude kolem 150 tis. Z toho 75 jsou gumy.Vycházel jsem z nových dílů a toho,že nebude nikde problém,což bude.


No a večer jsem neměl co dělat,tak koukal co kdo dělá a docela se mi zamlouvá JD 6175M. Vedlejší družstevníci mají 6195M asi 2 roky,tak se na něj optám


Ked budes vediet ceny hod to sem az to nebude tajne :D
Ja som bol nemilo prekvapeny ked som sa naposledy pytal na 6215r. Ked som kupoval 6195r tak stala 122tis.bez dph.
Teraz mi povedal za 6215r 159tis.bez dph.
Na porovnanie susedny podnik kupil magnum 380cvx za 167000e bez dph, co sa mi zda sakra nepomer.

Tu 12145 by som neprerabal, pises ze jazdi bez problemov tak naco si ich vyrobit. Motor urobis silnejsi ale prevodovka aj hydraulika zostanu slabe. Synkro ti to nezdvihne a ked zdvihne bude to trpet. A robit to len kvoli doprave...

Ten jd 7530 je oblubeny stroj a podla servisakov aj spolahlivy.

Příspěvky: 745
Registrován: 29 srp 2013 17:47

Re: Turbo na 12145

Příspěvekod skacel99 » 08 led 2019 17:14

Takže první cenovky pro porovnání:

Zetor Crystal 170 HD zaváděcí cena cca 1 900 000,- a půjde to zhruba na 2 200 000,-
Valtra T174 Active (powershift převodovka 50 km/h,el, hydraulický okruhy,odpružená náprava,38" kola,hydr.čerpadlo 160 l,četní ramena) 2 800 000,-

Traktory výkonnostně srovnatelný,ale když si vezmu pohledově,je ta Valtra neskutečně masivní,oproti Zetoru. Navíc Zetor je "silnej" motor a všechno ostatní stejný,jako na Forteře. Valtra je šasi stejný,jako u verze 250 koní,ale motor slabej.
U obou traktorů možnost popohnat výkon přes 200 koní ale s tím rozdílem,že u Valtry to zbytek traktoru zvládne,v Crystalu ne.

Jak budu mít cestu směr Blansko,nebo Boskovice,zjistím cenu JD 6175 M

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1651
Registrován: 11 čer 2007 23:17
Bydliště: Rokycany-Radnicko

Re: Turbo na 12145

Příspěvekod neznalek » 08 led 2019 19:17

skacel99 píše:Takže první cenovky pro porovnání:

Zetor Crystal 170 HD zaváděcí cena cca 1 900 000,- a půjde to zhruba na 2 200 000,-
Valtra T174 Active (powershift převodovka 50 km/h,el, hydraulický okruhy,odpružená náprava,38" kola,hydr.čerpadlo 160 l,četní ramena) 2 800 000,-

Traktory výkonnostně srovnatelný,ale když si vezmu pohledově,je ta Valtra neskutečně masivní,oproti Zetoru. Navíc Zetor je "silnej" motor a všechno ostatní stejný,jako na Forteře. Valtra je šasi stejný,jako u verze 250 koní,ale motor slabej.
U obou traktorů možnost popohnat výkon přes 200 koní ale s tím rozdílem,že u Valtry to zbytek traktoru zvládne,v Crystalu ne.

Jak budu mít cestu směr Blansko,nebo Boskovice,zjistím cenu JD 6175 M


Valtra je pohodlná a hooodně obratná v porovnání s JD, dobře vypadá, zakladní osvetlení nic moc, nadruhou stranu klimatizaci v kabině s nasáváním u levého ucha vymyslel úplný pablb. U Valtry nebrat VARIO ( powershift asi bude ok), počítat s lehce vyšší spotřebou ( ale nic závratného), trochu nelogický joystick a celkově ten terminál... např. pokud chci přehodit na plovoucí polohu ze stálého tlaku (dopravník rozmetadla), tak to bez otevření menu okruhů prostě neudělám a dost to zavazí -ale možná už udělali nejakou aktualizaci, kde to jde na jeden klik, jako u normálních traktorů ....

Příspěvky: 745
Registrován: 29 srp 2013 17:47

Re: Turbo na 12145

Příspěvekod skacel99 » 08 led 2019 19:49

Zrovna jedna T174 stála na dvoře,dost podobná mé konfiguraci,ale v počítači jsem se nehrabal. Jenom jsem to zběžně okoukl,bylo dost hnusně. Stál vedle toho právě Crystal a je to neporovnatelný co se týče zpracování. Kdyby byla v úplně základní výbavě,asi by ten cenovej rozdíl nebyl až takovej.

Tak či tak letos se traktor kupovat určitě nebude,napřed se musí doplatit Forterra. Nicméně pojišťovna uznala po její opravě kompletní plnění,takže alespoň něco pozitivního.

Předchozí

Zpět na UŘ II

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník