Tlak oleja vmotore Z16145

Příspěvky: 3
Registrován: 01 led 2012 18:10

Tlak oleja vmotore Z16145

Příspěvekod bruno » 01 led 2012 18:31

V motore Z16145 bola vymenena klukovka, ojničné a hlavné ložiska,rotačny filter a dvakrat olejové čerpadlo.Tlak oleja v motore za studena 3at, za tepla asi 1at.
Kde može byť porucha? Vačkovka alebo nekvalitne olejove čerpadlo.Prosím Vás napište svoje názory.Ďakujem Bruno.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Tlak oleja vmotore Z16145

Příspěvekod bold » 01 led 2012 19:38

Tohle je problém. Pokud byla měněná klika, byla přebroušená? nová? šálky vyrobil kdo? (CZ nebo PL) čerpadlo je nové nebo repas?
Hlavně otázka- Jaký je tam olej? Pokud je tam nějaký řídký, tak to můze být problém.
Při jakých otáčkách to měříš?
Každopádně mně maže za studena 4 a za tepla kolem 1 taky.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: Tlak oleja vmotore Z16145

Příspěvekod poulm » 02 led 2012 11:56

Tak to jsou většinou hodnoty při volnoběhu.
V otáčkách v zahřátém stavu máš taky 1bar?

Jen pro jistotu,než se zase rozmontuje celý motor,tak si zkontroluj manometr a trubku od motoru k němu.
Taky jsem si jednou trhal vlasy,že mi spadl mazací tlak a byl jenom na hovno tlakoměr,přitom byl půl roku starý. :lol:
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Tlak oleja vmotore Z16145

Příspěvekod bold » 02 led 2012 12:51

já osobně mám při zahřátém motoru 1, což je dost málo. Chystám se na výměnu oleje za klasiku M6ADS II. Mám pocit že dosavadní olej není nic moc.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: Tlak oleja vmotore Z16145

Příspěvekod poulm » 03 led 2012 09:24

Zkus tam dát M7ADSIII, vydrží vyšší teploty,hlavně u přeplňovaných motorů a o tolik dražší není.
Pokud by i ten byl dost řidký,tak ještě zkus M8AD. Mám jej nalitý v Z6911,který už má trochu vyběhanější kliku a přidal mi na tlaku 1Bar,ale ve velkých mrazech zhoustne na tolik,že si ho motor nenasaje,jinak jsem s ním maximálně spokojený.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Tlak oleja vmotore Z16145

Příspěvekod bold » 03 led 2012 13:04

První pokus bude s M6ADS II, protože ji mám 180l, pokud bude zlepšení dostatečné tak to nechám(je to olej předepsaný od výrobce) pokud se to zlepší ale nedostatečně tak tam půjde m7adsIII :)
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Uživatelský avatar
Příspěvky: 9
Registrován: 12 úno 2014 16:32

Re: Tlak oleja vmotore Z16145

Příspěvekod tomino1308 » 02 zář 2014 16:21

a co takto vymenit pretlakovy ventil za cerpadlom???? mne to robilo presne to iste za studena 4 a ked bol ohriaty 1 ked som mu pridal na pol plyna znova mazal na 4. vymenil som pretlakovy ventil a tadaaa teraz drzi staly tlak jak za studena tak za tepla 2 atm

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Tlak oleja vmotore Z16145

Příspěvekod bold » 02 zář 2014 17:14

já odobně provedl celkovou GO motoru, a je po problému :lol: :lol: :lol: Ale bylo to vylágrovanou klikou. :shock:
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Zpět na UŘ II

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník