Těsnění pod hlavu Z12045

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Těsnění pod hlavu Z12045

Příspěvekod poulm » 30 kvě 2013 06:48

Měl bych dotaz. Ví někdo které vodní kanály se mají prostřihnou na novém těsnění?
80ky mají prostřinutý jeden kanál:
Obrázek

Ale těsnění na šestiválce nemají prostřihnutý žádný kanál:
Obrázek

Když jsem se dotazoval, který kanál mám prostřihnout,tak mi řekli,že prý který chci a to si myslím,že je blbost.

Když jsem se díval na stará těsnění z jiných motorů,tak to na každém bylo jinak.
Ani v dílenské příručce jsem nenašel nic jednoznačného.
Ví někdo jak to teda má být správně? :idea: :?:
Dík za vaše postřehy.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 592
Registrován: 19 led 2009 16:29
Bydliště: Praha-Východ

Re: Těsnění pod hlavu Z12045

Příspěvekod standais » 30 kvě 2013 09:13

nic neprostřihávej, nech to jak to je
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 592
Registrován: 19 led 2009 16:29
Bydliště: Praha-Východ

Re: Těsnění pod hlavu Z12045

Příspěvekod standais » 30 kvě 2013 09:30

standais píše:nic neprostřihávej, nech to jak to je

http://standais.rajce.idnes.cz/Go_motor ... _nazvu.jpg
tady je kdyžtak fotka těsnění, mám ho tak na 161 a v naprostém pořádku, když bylo prostříhaný, tak se to hřálo jak prase
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: Těsnění pod hlavu Z12045

Příspěvekod poulm » 30 kvě 2013 10:51

My jsme s tím měli opačný problém na Z12045.
Když nebylo prostřihlé, tak to začalo i v nezatíženém stavu za chvíli vařit.
Nový chladič, vodní pumpa i termostat atd.
Pak jsme na radu prostřihli jeden první válec a poslední dva a pak OK.
I na starých motorech co tam má na ND měly všechny nějaké díry prostřihlé, ale každý jinou, tak fakt už nevím, kde je zakopaný pes.
Logicky ta voda proudí přes blok dozadu a nahoru a pak přes hlavu dopředu k termostatu a do chladiče.
Tak mne napadlo, že to musí být někde dané jak to má být.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 592
Registrován: 19 led 2009 16:29
Bydliště: Praha-Východ

Re: Těsnění pod hlavu Z12045

Příspěvekod standais » 30 kvě 2013 11:16

poulm píše:My jsme s tím měli opačný problém na Z12045.
Když nebylo prostřihlé, tak to začalo i v nezatíženém stavu za chvíli vařit.
Nový chladič, vodní pumpa i termostat atd.
Pak jsme na radu prostřihli jeden první válec a poslední dva a pak OK.
I na starých motorech co tam má na ND měly všechny nějaké díry prostřihlé, ale každý jinou, tak fakt už nevím, kde je zakopaný pes.
Logicky ta voda proudí přes blok dozadu a nahoru a pak přes hlavu dopředu k termostatu a do chladiče.
Tak mne napadlo, že to musí být někde dané jak to má být.

v příručce právě nic nepíšou, ale ptal jsem u pana kuchaře ve velimi (autorizovaný prodejce nd na zetory) a ten mi říkal: těsnění origo od temacu nikde neprosekávat, naruší se tím právě cirkulace vody, jak jsi tady popsal, možná proseknout u 5 a 6 válce, protože na 161 jsem měl prosekaný všechno a chladily se akorát první válce, k těm zadním se už nedostávala čerstvá voda. když jsem jel po silnici, tak dobrý, ale stačilo jezdit s 3m diskem (na 161 jak prd) a už se to vařilo, o pluhu ani nemluvím... někde už tady to vlákno je, ale týkalo se to 161, zkus pohledat
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 592
Registrován: 19 led 2009 16:29
Bydliště: Praha-Východ

Re: Těsnění pod hlavu Z12045

Příspěvekod standais » 30 kvě 2013 11:17

tady: viewtopic.php?f=158&t=1638
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: Těsnění pod hlavu Z12045

Příspěvekod poulm » 30 kvě 2013 12:31

OK, dík.
Ono to asi pořád zůstává na metodu pokus-omyl :(
Řekl bych, že to asi závisí na typu vodního čerpadla, pokud jsou teda nějaké rozdílné mezi Z120 a Z161 :roll: :?
Ještě to zkusím pozjišťovat na fundovanějších místech.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 193
Registrován: 25 led 2007 22:46
Bydliště: HK

Re: Těsnění pod hlavu Z12045

Příspěvekod jaris » 30 kvě 2013 22:28

Taky jsem to řešil a prosekaljsem to vždy tak jak to bylo při demontáži a bez problémů. Tyhle těsnění se právě dělají neprosekaný, protože se tyto motory dávaly do kompresorů, bagru atd. a u každýho je jiná zátěž, takže jiný chlazení. Jenže pak dáš z kompresoru motor do traktoru a je to hned jinak a nikde není nic kale napsaný jak to má bejt :cry: Důležitý je aby se chladily poslední 2 (3) válce tam se totiž dostává už ohrátá voda od prvních.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Těsnění pod hlavu Z12045

Příspěvekod bold » 31 kvě 2013 06:46

válce bych až tak neřešil, základ je uchladit hlavu 8)
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 1109
Registrován: 14 lis 2009 15:49

Re: Těsnění pod hlavu Z12045

Příspěvekod slava » 31 kvě 2013 08:27

tak mi to nedalo a zeptal jsem se motorare ktery ma stim zkusenosti urcite musi byt proseknuty na poslednim valci a pokud prevlada vetsi zatez tak i na 4 aby se hlava stejnomerne chladila bez proseknuteho se pouziva do severnich zemi a naopak s vice proseknutymi otvory do tropu ale tam je i jina vrtule na chlazeni a mozna i vykonnejsi pumpa

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: Těsnění pod hlavu Z12045

Příspěvekod poulm » 31 kvě 2013 10:20

Tak to jsou všechno všeliaké informace z druhé ruky. Nechápu, proč takovou životně důležitou věc pro motor, jako je chlazení, není někde jednoznačně napsané, jak to který typ má mít namontované a v jaké kombinaci různými čerpadly a vrtulemi. To tu máme tak málo Inženýrů, kteří by to mohli změřit, odskoušet, či jinak stanovit jak to má být? Takové laborování v domácích podmínkách metodou pokus omyl je celkem drahé a pracné, zvlášť když je to potřeba rychle řešit uprostřed rozdělané práce na poli.. :evil:
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 592
Registrován: 19 led 2009 16:29
Bydliště: Praha-Východ

Re: Těsnění pod hlavu Z12045

Příspěvekod standais » 31 kvě 2013 13:34

poulm píše:Tak to jsou všechno všeliaké informace z druhé ruky. Nechápu, proč takovou životně důležitou věc pro motor, jako je chlazení, není někde jednoznačně napsané, jak to který typ má mít namontované a v jaké kombinaci různými čerpadly a vrtulemi. To tu máme tak málo Inženýrů, kteří by to mohli změřit, odskoušet, či jinak stanovit jak to má být? Takové laborování v domácích podmínkách metodou pokus omyl je celkem drahé a pracné, zvlášť když je to potřeba rychle řešit uprostřed rozdělané práce na poli.. :evil:

ono se totiž dřív asi dělaly různé těsnění pro různé motory, teď dělají jedno a nezdar....někdo mi říkal, že i v meziříčí mu řekli neprosekavat....nechal bych to jak to je....
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Těsnění pod hlavu Z12045

Příspěvekod bold » 31 kvě 2013 13:43

tak určité zkušenosti mám, ale takováhle laborace jest mně úplně cizí. asi budu muset zavolat do zetoru, páč až sundám hlavu tak ať vím co a jak. i když mrknu na původní páč to chladí dobře.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: Těsnění pod hlavu Z12045

Příspěvekod poulm » 06 čer 2013 08:14

Mně to taky štvě,nikdy u žádného motoru se nic neprostřihuje,tedy pokud není těsnění zmetek,ale u těch Krystalů mně to úplně udivuje,že se to musí u některých střihnout a to ještě kdekoli jak se komu chce.
Čím víc se poptávám,tím zjišťuji čím dál horší věci, opravdu si to každý stříhá jak si zrovna namyslí a výsledky jsou různé. :roll: :roll: :roll:
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 592
Registrován: 19 led 2009 16:29
Bydliště: Praha-Východ

Re: Těsnění pod hlavu Z12045

Příspěvekod standais » 06 čer 2013 14:24

poulm píše:Mně to taky štvě,nikdy u žádného motoru se nic neprostřihuje,tedy pokud není těsnění zmetek,ale u těch Krystalů mně to úplně udivuje,že se to musí u některých střihnout a to ještě kdekoli jak se komu chce.
Čím víc se poptávám,tím zjišťuji čím dál horší věci, opravdu si to každý stříhá jak si zrovna namyslí a výsledky jsou různé. :roll: :roll: :roll:

kup origo od temacu, ty by měly být prostříhaný tak jak mají být, nikdy jsem s ním problém neměl a nic jsem neprostřihával....
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Těsnění pod hlavu Z12045

Příspěvekod bold » 18 úno 2014 19:58

zakoupil jsem těsnění a navíc nebylo prosekané nikde na těch větších dírách. Původní co jsem tam měl bylo proseklé na 4,5,6 válci, ať pátrám jak pátrám, tak jsem se nikde nedobral konce kraje jestli prosekávat či ne.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Uživatelský avatar
Příspěvky: 592
Registrován: 19 led 2009 16:29
Bydliště: Praha-Východ

Re: Těsnění pod hlavu Z12045

Příspěvekod standais » 19 úno 2014 21:41

nic neprosekávej. uvidíš, že to bude bez problému fungovat
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Těsnění pod hlavu Z12045

Příspěvekod bold » 20 úno 2014 08:25

Tak jsem včera zkoumal blok. Cílem bylo pochopit konstruktéra jak mínil postavit cestu vodě. Dle mých skromných zkušeností jsem došel k závěru nic neprosekávat. Pokud se ta velká díra prosekne tak se vodě nebude chtít kolem vložek ale vleze rovnou do hlavy. Tudíž za mně- Nic neprosekávat (u 6 válců).
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: Těsnění pod hlavu Z12045

Příspěvekod poulm » 20 úno 2014 12:12

Těžko říct,motor máš celý zalitý vodou,resp. chladící kapalinou a je potřeba snížit odpor proudění stoupající teplé vodě směrem do chladiče.
Když tedy nemáš proseklý žádný otvor,tak kudy ti odtéhá teplá voda nahoru do hlavy?
Možná se ty bloky liší mezi starým Z12045 a 16145.
Každopádně se s tím můj kolega hodně pral.Když to neměl proseklé,tak to prostě pořád vařilo a voda stála,takže prosekl zadní otvry,aby voda lépe cirkulovala směrem dozadu kolem válců a zpět dopředu přes hlavu.No,nějakou logiku to má,ale je divné,že se o tom v dílenských příručkách nikde nepíše :roll:
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 592
Registrován: 19 led 2009 16:29
Bydliště: Praha-Východ

Re: Těsnění pod hlavu Z12045

Příspěvekod standais » 20 úno 2014 13:21

je možný, že je tam rozdíl, nevím-píšu zkušenosti na 161. v příručkách se o tom psát nebude, protože dřív se třeba dělalo víc typů těsnění, podle použití motoru. dnes aby ušetřili, tak valej jedno těsnění a šmitec.... každopádně nechápu, když voda tam týct nemá, proč tam vůbec jsou ty díry? :roll:
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Těsnění pod hlavu Z12045

Příspěvekod bold » 20 úno 2014 16:09

hromada dír jsou technologické otvory na lití bloku. Ohledně toho prosekávání a cesty kterou voda jde. pokud nejsou proseklé ty velké díry a zůstanou jen ty malé tak jde voda chladícím kanálem musí jít na spodní stranu vložky pak kolem a větší dírou chladí hlavu u výfuku a menší dírou chladí hlavu u sacího potrubí. pokud se prosekne někde ta větší díra tak jde voda z chladícího kanálu přímo do hlavy (předpokládám že voda půjde nejmenším odporem a pokud se to proseká tak se budou blbě dochlazovat válce. Další otázka je odvzdušnění právě kanálu který jde od vodního čerpadla pokud není těsnění prosekané tak v horní části zůstanou prostory kde se může zdržovat vzduch. Takže osobně proseknu prostor nad vyhřívacím tělískem aby mohla teplá voda stoupat a ohřívat hlavu ale žádná radikální díra 8mm musí stačit. Jinak prosekávat nebudu
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: Těsnění pod hlavu Z12045

Příspěvekod poulm » 21 úno 2014 08:52

Možná by se to chtělo zeptat tam kde ty motory dělají ve velkém GO výměnným fondem,třeba ve Velkém Meziříčí,tam to snad vědět musí.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 592
Registrován: 19 led 2009 16:29
Bydliště: Praha-Východ

Re: Těsnění pod hlavu Z12045

Příspěvekod standais » 21 úno 2014 09:27

ve velkém meziříčí říkali nic neprosekávat, ptal jsem u kuchaře-dealera nd zetor a taky říkal nic neprosekávat
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Těsnění pod hlavu Z12045

Příspěvekod bold » 21 úno 2014 10:14

taky bych neprosekával, ale selský rozum a fyzika mně říká nad tělískem proseknout aby ohřál rychlej hlavu. Pokud by tam nebylo ohřívací tělísko tak bych neprosekával,ale ono je v horním prostoru kanálu a tam je "kapsa" a prohřívat tu hromadu litiny nebude to pravé ořechové, páč teplo jde nahoru a tady nemá kam. Každopádně brutální zásah jak byl původně si odpustím.To někdo vyhlodal 3 díry od konce na plný rozměr.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: Těsnění pod hlavu Z12045

Příspěvekod poulm » 21 úno 2014 10:28

Takže těsnění na tvé hlavě už taky někdo prosekával?
A jak ti to chladil v zátěži?
Teď otázka,aby se ti to po montáži nepřehřívalo,kolegovi se to tak stalo na dvou 120kách,tak prosekl poslední díru a půlku předposlední a bylo to v pohodě.Akorát musel znovu sundávat palici,což nepotěší. :roll:
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Těsnění pod hlavu Z12045

Příspěvekod bold » 21 úno 2014 20:09

původně byly prosekané 3 poslední otvory, já je prosekat na plný profil nechci, maximálně tam udělám 8 nebo 10 díru.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Uživatelský avatar
Příspěvky: 592
Registrován: 19 led 2009 16:29
Bydliště: Praha-Východ

Re: Těsnění pod hlavu Z12045

Příspěvekod standais » 22 úno 2014 13:28

bold píše:původně byly prosekané 3 poslední otvory, já je prosekat na plný profil nechci, maximálně tam udělám 8 nebo 10 díru.

pokud to těsnění ještě máš, mohl bys ho prosím vyfotit?
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.

Příspěvky: 138
Registrován: 18 pro 2006 15:32
Bydliště: Liptákov

Re: Těsnění pod hlavu Z12045

Příspěvekod claas celtis 456 » 22 úno 2014 17:43

Na jaře jsme měnili těsní pod hlavou na 161. Koupili jsme od temcu nic neprosekávali, a s novým chladičem a termostatem neohřejemě traktor víc jak na 70 supňů. Předtím tam bylo prosekaný těsnění na pátým a šestým válci, hřálo se to jakmile to přišlo trochu do hicu, teď se teplota ani nehne. Takže za mě neprosekávat. Ale samozřejmn každej má jinou zkušenost.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Těsnění pod hlavu Z12045

Příspěvekod bold » 22 úno 2014 20:13

něco je špatně, 70 stupňů je podchlazený motor. Pracovní teplota je kolem 90. Termostat otevírá buď u 79 nebo u 83.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Těsnění pod hlavu Z12045

Příspěvekod bold » 23 úno 2014 13:41

tak jsem si vzpoměl že mám cosi vyfotit :-)
Přílohy
těsnění staré m.jpg
těsnění staré,
těsnění nové m.jpg
těsnění nové, tak jak bylo zakoupeno, až prosekám tak vyfotím (pokud nezapomenu)
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Další

Zpět na UŘ II

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků